Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cat mai rezista Dsn-ul
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3
Koffy
Deschid acest topic referitor la ce o sa facem cu Dsn-urile noastre si sper sa nu se supere nimeni.
Preturile la masinele noastre au scazut simtitor de mult in ultima vreme, piesele deja nu se mai gasesc. Voi ce aveti de gand cu masinile voastre si ce masina credeti ca ar putea inlocui Dsn-ul ?
Maskatu
Ce o sa se ajunga cu super novele? Simplu.... o soarta similara berlinei. Problema ar fi numarul lor care este considerabil mai mic fata de cel al berlinelor.

Preturile au scazut drastic pe piata auto, si asta a afectat deasemenea pretul super novelor. Una care se vindea acum 3-4 ani cu 3500-4000 de euro, acum nu valoreaza mai mult de 2000 de euro.

Cu alte cuvinte peste inca 2-3 ani pretul va fi derizoriu... gandeste-te ca in clipa de fata se vand clime cu 1000 de euro....

Cel mai bine o pastrezi si iti faci treaba cu ea.... motorul este bun, mai nasol cu caroseria, dar daca ai grija de ea si repari la timp eventualele puncte/zone de rugina, nu ar trebui sa ai probleme mari.
evolio
De acord cu maskatu timpu trece si dsn-urile vor avea aceeasi soarta ca si daciile vechi, acelasi lucru se va intampla si la solenza si la logan de fapt la toate. Problema pretului este una mare din pacate pentru cei ce vor sa le vanda pentru ca mai bine o pastrezi si o ingrijesti si esti sigur de ea inca 10-15 ani de acum incolo pentru ca sa fim seriosi odata si odata tot pica sad.gif lucru inevitabil indiferent de tipul de masina pe care il ai.
Koffy
Foarte corect este cea ce a zis Maskatu. Saptamana trecuta am cautat sa cumpar un hayon, usa fata dr si capota Dsn si nici vorba.sad.gif Am gasit la un service usa dar pretul era bomba 450 ron. Si de vopsit 300 de ron de piesa. Vroiam sa schimb componentele acestea pentru ca sunt corodate. Astea ar fi singurelele probleme pe care le am la masina.
robert1991
ce o sa facem cu supernovele? pai le folosim cat mai putem si dupa le ducem la remat biggrin.gif eu o mai tin cel putin un an! numai in caz de urgenta , adica sa nu mai am bani de facultate o voi vinde smile.gif legat de piese , gasesti destule! daca cauti unde trebuie! de exemplu in mioveni gasesti aproape orice , nu chiar orice! bafta si multi km fara probleme tongue.gif
Maskatu
Cam mult 450 de ron o usa. Cauta prin vitan, sigur gasesti mai ieftin. La auto total usa costa 250-300 ron. Legat de partea cu vopsitul.... cam asta este adevarul. Vopsirea unei piese costa intre 250-300, si poate ajunge pana la 400-500 ron. La service nu conteaza ca ai 1300 sau ford, pretul este aproximativ acelasi.

Din fericire inca se gasesc piese originale pentru super nove, de piese "compatibile" sau "srl" nu mai zic... este plin targul si gasesti cam tot ce ai putea nevoie. Asta este un lucru bun, sa speram insa ca cei ce fabrica piesele originale nu vor renunta la productia lor, dar orice este posibil, pentru ca numarul super novelor scade pe zi ce trece... tot felul de accidente, sau persoane care renunta pur si simplu la ele din cauza uzurii excesive.

Din pacate reparatiile in service nu mai renteaza deloc... daca te duci sa schimbi o usa si hayonul, cum a spus colegul koffy, pretul este destul de mare. Piesele costa 400-500 ron, manopera inca 200-300 si vopsitul inca 500-600. Ajungem la suma de 1100-1400 ron pentru o "simpla" usa si un banal hayon, suma destul de piperata pentru o masina a carei valori reale de piata este undeva la 5500-6000 ron.

Alt dezavantaj ar mai fi daunele auto. La o dauna de 1000-2000 de ron, asiguratorul da din nas, dat fiind faptul ca dauna ar fi cam 25-35% din valoarea masinii. Sunt anumite tabele si proceduri, iar costul reparatiei nu trebuie sa depaseasca X% procent din valoarea totala a masinii.

Spre exemplu masina sa valoreze 5000 ron si reparatia estimata sa fie 3000-4000 ron... deja intra la dauna totala.
BoR
Eu am aceasta masina de noua si ma leaga multe amintiri placute de ea.Plus ca nu mi-a creat probleme,am intretinut-o poate mai mult decat era cazul.In consecinta,desi intentionez sa achizitionez alta masina cam in 2-3 ani cu mai multe dotari(in special AC,de care la Dsn lipseste,dar nu-i exclus sa montez) si ceva mai spatioasa,pt familie,si care sa fie folosita in mod curent,as pastra si Supernova,din 2 motive:pt ca-mi place masina si de dragul trecutului.
Sunt constient ca,gandind practic,nu este rentabil datorita costurilor de intretinere,al pieselor de schimb care probabil vor fi mai rare,insa imi place cand vad pasionati de 1300,de exemplu,cu masini de 30 de ani care sunt intr-o stare foarte buna.Sunt convins ca multi nu imi impartasesc ideea,zicand ca este doar un fier si ca nu merita,insa sa zicem ca ar fi un hobby.
alindrgn
producatorul este obligat sa produca piese de schimb inca 10 ani dupa incetarea producerii unui anumit model de masina. daca nu ma insel super nova s-a vandut pana in 2002-3. deci mai aveti inca 2-3 ani, ani in care piesele nu ar trebui sa fie o problema majora.

si loganul intra din iarna pe urmele super novei si solenzei, intrucat iese din productie. deci va calcam pe urme cu alte cuvinte.
Tince1290
eu recomand casco.....si apoi cate un act de vandalism....stiu ca nu e frumos dar....nah....macar asa o repari calumea la pret mic (adik doar cat te costa casco pe an + francizele alea)....in rest....tineti de ele....ca duc mult....pacat de tabla....eu ma gandesc sa nu-i mai retusez nimic la partea de caroserie si peste vreo 2-3 ani sa-i dau o revopsire (eventual in alta culoare daca nu e prea complicat cu actele)...iar la partea tehnica...garantat ca acolo unde sunt probleme o sa se tot fabrice piese smile.gif .....stiu baietii deja ce se vinde mai bine si nu au nici un motiv sa opreasca productia la piesele respective tongue.gif
djasu82
casco ? biggrin.gif pai mai nimeni nu-si mai face nici eu sau alti la cele straine ... stau cu luniile sa-ti dea bani daca ai patit o dauna si vrei sa o rezolvi pe casco .
De ce as pastra sn-ul fiindca la-m facut sa reziste interior exterior iar consumabile se gasesc din plin , filtre... de tot felu.
Cu timpu poate imi mai trag una straina sa vedem si cum evolueaza piata dar logan in nici un caz.
Maskatu
@alindrgn: Loganul a fost facut intr-un numar imens pe langa super nova, pe langa asta a mai fost exportat in multe tari si nu se fabrica decat in romania... asa ca nu prea putem compara super nova cu loganul, oricat de mult am incerca. Loganul mai are de "trait" mult si bine.

@bor: de curiozitate, cat ai dat pe masina cand ai luat-o in 2002?
argon
QUOTE(Koffy @ 21 Jul 2010, 11:08)
ce masina credeti ca ar putea inlocui Dsn-ul ?
*



In aceasi clasa de pret sau ceva mai mult, Golf3. Desi e mai veche cu un deceniu, si are cu 250.000 km mai mult decat supernovele voastre, fiabilitatea e mai buna, tehnologic e mai noua si mai sigura, iar pentru fiecare piesa sunt 3-4 producatori consacrati, de calitate, nu Asam sau alte gunoaie.
Maskatu
Depinde si de masina, la 250.000 km, daca nu a fost intretinuta, s-a dus naiba fiabilitatea. Cat despre tehnologie, nu as spune ca este "mai noua".... este tehnologia din sfarsitul anilor '80 si inceputul anilor '90, tehnologie care nu a fost implementata pe super nova.

ORicum, sa dai super nova pe un golf din 90 si un pic mi se pare ca ar fi ca si cum ai da vrabia din mana pe cioara de pe gard.
argon
Supernova se bazeaza pe o platforma din '83, Golf 3 inceputul anilor '90, deci e ceva mai noua. Problema e la piese, la g3 gasesti de calitate la preturi rezonabile, orice reper, mai o servodirectie, niste erbeguri..se aduna.
Maskatu
Nu contest ca platforma nu ar fi mai noua, si tabla mai buna, dar la o masina de peste 20 de ani, deja apar alte probleme, chit ca este "germana". Crezi ca gasesti usor un golf din maxim 95 bine intretinut, si cu dotari cat mai multe? Eu zic ca nu...

La dsn inca se gasesc piese originale, ceea ce este bine. Intr-adevar, majoritatea pieselor compatibile, au o calitate mult mai joasa... conex, asam, firma aia din topoloveni, scornicesti, etc.
Hacker
E sa ma bata mama, nu asi da SuperNova pe Golf 3 nici daca ar fi sa merg pe jos. Argon, noi stim deja ca tu esti carcotas, dar nu poti frate sa vi sa ne spui noua ca Golf 3 e mai bun decat Supernova. Urcate intr-un Golf si intr-o supernova, ai sa vezi ca motorul de sn te unge pe suflet fata de gloaba de pe golf3. A.. daca spui sa schimb Sn pe un Golf 4, atunci asi spune da. Noi stim ca tu ai nu mai masini bune, de prin 95, 96, totusi eu nu vreau sa mai ma intorc la ani de glorie, prefer dupa 2000, sau in cel mai bun caz ma intorc la vechea dacie 1310.
Maskatu
Eu as prefera un logan, cu dotari de bun simt (aer, geamuri el, servo si eventual abs) la care stiu ca gasesc piese peste tot, si am intretinerea destul de ieftina, cel putin pana in 60.000 km.... ca sa nu zic suta. La banii de pe un logan nu gasesti decat sh-uri cu multi km la bord..... sau as mai face un compromis pentru un renault cu 1.5 dci, 85 cai sau 105... wub.gif
BoR
Nu mai stiu daca in acest pret au intrat optionalele:jante aliaj si eleron.
pulbur
QUOTE(Hacker @ 22 Jul 2010, 08:53)
E sa ma bata mama, nu asi da SuperNova pe Golf 3 nici daca ar fi sa merg pe jos. Argon, noi stim deja ca tu esti carcotas, dar nu poti frate sa vi sa ne spui noua ca Golf 3 e mai bun decat Supernova. Urcate intr-un Golf si intr-o supernova, ai sa vezi ca motorul de sn te unge pe suflet fata de gloaba de pe golf3. A.. daca spui sa schimb Sn pe un Golf 4, atunci asi spune da. Noi stim ca tu ai nu mai masini bune, de prin 95, 96, totusi eu nu vreau sa mai ma intorc la ani de glorie, prefer dupa 2000, sau in cel mai bun caz ma intorc la vechea dacie 1310.
*



Hai sa nu incepem din nou discutia , cu totii stim ca golf mk3 este cu mult deasupra DSN.ului . poate sa aiba si 200.000 de km , ca tot nu tacane motorul cum tacane aliajul nostru turcesc la 70.000 de km.Nu isi are rost argumentul tau,si nici discutia 'comparativa'

Anul viitor,in 2011, presimt ca supernovele noastre se vor vinde cu 700-1000 de euro,cam asta ar fi pretul corect pentru un DSN in stare buna.

Recunosc , nici eu nu as vinde-o la banii astia , avand in vedere ca am dat 1550 de e pe ea,si am investit inca jumate din banii cu care am cumparat-o.

ON:

Daca nu am fi avut o invazie de masini SH , care is mai ieftine si mai bune ca DSN'ul probabil DSN'ul si-ar fi pastrat valoarea,dar asa,degeaba ceri 2000 de e pe ea, nimeni nu e tampit sa dea acuma 2000 de e pe o masina care rugineste in fiecare anotimp si scartaie toate pe interior...si nici dotari nu pea are ohmy.gif
alindrgn
ai dat 1550 euro pe ea... si cine a luat logan cu 10000 euro il vinde cu 4000 la 90000km si full option. cine iese mai in pierdere aici? sti cum e...banii care i-ai bagat tu sunt bani morti. nu-i mai vezi inapoi orice ar fi.
Maskatu
QUOTE(BoR @ 22 Jul 2010, 11:20)
Nu mai stiu daca in acest pret au intrat optionalele:jante aliaj si eleron.
*


La cursul de astazi al euro ar veni ~3500 euro, si la cursul de atunci (2002, adica ~2,9 lei) ar fi venit ~5000 de euro, si clima era cam 5000-5500 de euro. In 8 ani valoarea a scazut cu ~50-60%.... cam asta se intampla cu orice masina. Nici un logan care in 2004 era 6000-7000 de euro, in prezent nu costa mai mult de 3500-4000 de euro...
Relu_GTT
eu zic sa se inchida topicul asta
djasu82
QUOTE(Maskatu @ 22 Jul 2010, 10:22)
Eu as prefera un logan, cu dotari de bun simt (aer, geamuri el, servo si eventual abs) la care stiu ca gasesc piese peste tot, si am intretinerea destul de ieftina, cel putin pana in 60.000 km.... ca sa nu zic suta. La banii de pe un logan nu gasesti decat sh-uri cu multi km la bord..... sau as mai face un compromis pentru un renault cu 1.5 dci, 85 cai sau 105...  wub.gif
*


si cand iti pica biggrin.gif mergi pe jos ca dci-ul e cu probleme adica toata gama logan , si daca nu era cu probleme nu se mai plangea colegi.
Sh-urile sunt bune dar din 2000 in sus eu pentru voi as ofta la un ford fusion motor 1,4 tdci 90cp ce mai vrei are aer conditonat servo computer de bord simplu de intertinut consuma putin 3-4/100km iar in oras 5 am probat ma oftic ca nu mai am bani asta e biggrin.gif
La pret in gama 4000-4500 de euro si nu poti compara fordul 1,4tdci cu loganul 1,5tdci se stie si de ce nu mai insir tot tacamul eu m-am convins.
Tince1290
relu are dreptate...devine absurd...cand am luat eu supernova acum 2 ani erau n golfuri 3 cu peste 200.000 km si erau si mai ieftine ca supernova (undeva la 1500-2000 euro, supernova era 2200-2800) da' sa mor de am vrut unu si sa mor de vreau acum...nu imi pare absolut deloc rau ca nu mi-am luat golf si nici nu as schimba masina pe un golf 3....habar n-aveti ce spuneti....piese de schimb pentru alea se gasesc la mana a doua si sunt varza si alea....iar firmele care inca le mai fac au niste preturi mai piperate decat piesele de sn fabricate de dacia....sa nu mai spun ca la +200.000 (dintre care 90% au de fapt mult mai multi km ca sunt aduse dinafara si romanul pana nu fura nu e om) apar multe alte problem mai serioase....da....nu bate....dar ce altceva are in plus?.....am vazut n golfuri 3 pushcate si vai si-amar de blana lor....supernove considerabil mai putine....cum a zis maskatu....nu dai vrabia din mana pentru cioara de pe gard
djasu82
corect tince .. nu muncesti doar ca sa bagi bani in masina sau sa schimbi masinile ...
Bogyciu
Hai ca pun si eu paie pe foc... DSN va rezista, inca mult si bine, parerea mea...

Nu inteleg de unde vine comparatia asta cu Golf3... eu unul nu le vad comparative deloc. Pretul? Asta le face comparabile?

Pai daca e sa ne luam dupa pret, eu as schimba-o cu o Honda, Civic Ek... are cineva ceva de argumentat pro SN?
argon
nu e nici o comparatie e raspunsul meu la intrebarea initiatorului, vezi in primul post, as fi curios si de raspunsurile altora, in acelasi interval de pret.
quick
hai ca ma bag si eu intr-o discutie fara sfarsit:))
cand mi-am luat sn in 2006 golfurile 3 erau putin mai scumpe ca dsn, si atunci am zis la fel ca multi de pe aci ca decat un golf 93 mai bine iau o dsn 2002 alt an alte tehnologii, dar dupa 4 ani de dsn cred ca mi-am schimbat putin parerea(probabil dupa primul an) aci nu vb de cine a luat dsn de noua si a avut grija de ia, aci vb de cei care au luat dsn secand dupa cativa ani buni de expluatare in grija altcuiva care dupa 4 5 ani a vanduto. cam aci trebuie facuta comparatia, merita o dsn de 8 ani plina de rugina cu troncaneli in toate incheieturile, infiltrati ale apei prin toate partile, axuri volane tot la 2 ani schimbate greseli de proiectare prin care apa intra peste tot si nu mai iese afara si ramane acolo si face ravagi in tabla sau cu un golf 3 din 93 cu peste 15 ani de expluatare probabil ca la fel de multe probleme la masina dar piesele mai ieftine sau la acelasi pret dar de calitate mai buna, rugina deloc sau foarte putina, si nu cred ca au atatea probleme mecanice ca o dsn.
oricum eu sunt pt golf 3 chiar daca i mai veche, bineinteles ca sunt si golfuri varza cum de altfel sunt si dsn bune si fara mari probleme.
acuma sa fac o alegere intre un golf 3 mai nou de 95 si dsn as alege golful fara sa ma gandesc 1 secunda.
si nici sa comparam golf 4 cu dsn chiar nu are rost nici macar nu se apropie unu de altu:))
cum nu putem compara golgul 3 cu loganu, alte preturi.
cu toate ca am vazut loganuri chiar si la 3000 euri de vanzare.

Relu_GTT
daca in ale voastre intra apa, troncane si alte probleme sa nu credeti ca la toate supernovele este la fel

Am mers si cu alte masini de ex vw golf 3, 4, Bora pe care le tot laudati voi, la care zdranganeau usile bordul etc, ingrozitor de tare fata de cum e la supernova si aveau numai vreo 100 mii km, suspensia moale la 130 parca mergi cu barca pe apa

intr-adevar este mai superior un g4 sau altceva dar sunt si mai scumpe ca pret si ca intretinere
djasu82
am bagat fonominul in sn biggrin.gif si pot spune ca am alta masina numai podeaua imbracata si porbagajul si s-a eliminat disconfortul imi place sn-ul nene biggrin.gif
Faceti ce am facut si eu si nu veti regreta daca tot mai tineti la sn.
Iar la plafon ma ocup zilele acestea cu siguranta s-a imbunatatit major confrotul .
rue
golf 3 bine pastrat e superior si loganului de la tehnologie pana la calitate.
o masina in ultimul timp pierde 1000 pe an din pret daca nu si mai mult.
stiu masini de 19000 euro care dupa 4 ani s-au dat sub 10 000 si stiu f multe focus, octavia etc.
pai la 1500 dati pe o SN si forjata 2-3 ani nici nu tre sa te mai gandesti. daca nu o dai cuiva rabla si gata, asta daca ai bani de una noua.
loganul meu a costat 7500 si nici nu visez ca acum dupa 3.5 ani sa iau peste 4000 euro.
dar nici nu mi convine sa o vand cat timp merge bine.
cert este ca urmatoarea masina nu va fi logan si nici noua.
djasu82
poate 3500 E mai iei pe logan si oricum multi acuma cauta sn-ul si slz biggrin.gif nu stiu de ce dar multi se plang de consum mare intretinere mare am destui amici care au renuntat la masini destul de scumpe din cauza acestor costuri de intretinere.
Cum am spus daca sn-ul avea tabla nemteasca si avea un alt aspect era super oricum mie unu imi place.
Multi au spus sa o dau mai ales dupa antifonare si insonorizare dar eu m-am incapatanat sa nu o dau fiindca e primita cadou de 7 ani.
quick
asule da cat ai primit pe ia?
djasu82
2500 E neavand AC si tot nu am dat-o asta imbatraneste cu mine biggrin.gif Multi au vazut ce i-am facut la servici si acasa . Daca as gasi instalatie de AC de solenza as pune cu tot cu bord.
Asa am preparat si dacia 1310 model dec 99 ultimul model pe carburator cumparata de pe trailarul care pleca spre canada din ce am intels si pot spune ca la interior era antifonata si insonorizata asa cum trebuie pe langa ce au facut astia i-am dat pe dedesupt cu ulei si vaselina pragurile la fel scaldate in ulei amestecat cu vaselina oalele protejate cu coji.
Motorul function ceas avea al naibi compresie si la 50.000 de km si i-am dat in guse ... la fel acea dacie a vazut bujiile schimbate pe la 40.000 de km ulei la 5000 km schimbat cu filtru si am dat-o acum 2 ani pe 80 de milioane.
Pe ea am mai pus inchidere centralizata si alarma pe langa o aprindere care facea sa porneasca motorul la sfer la -20 de grade .
Noul propietar a fost super multumit sa vada asemenea masina ingrijita asa cum a iesit din uzina.
Intradevar masinile facute pentru export sunt mai bine pregatite.
GrOzOy
N-as face chestia cu bordu nici in ruptul capului , bordu ala de solnita mi se pare o tampenie, e aiurea wink.gif in rest mi-as dorii tot plastilcul dintr-o solnita pe dsn .
quick
asule nu cred ca ai primit in ultimul an 2500 euro indiferent ce i-ai facut puteai sa i pui si aripi si tot nu luai 2500.
dorul3t
am vazut de curand o SN arata supoer bine.. mergea super ok... avea o culoare care e mai rara... un galben... diferit de toate... si cu 170.000 de km... costa 1300 de euro.. cred ca an de fabricatie 2003
quick
pai asta ie pretul lor maxim 1500 afisat pe masina ca de vanzare putini primesc suma asta.
djasu82
eu nu am zis nimic cei ce au vazut si-au dat cu pretul si egal cu 0 fiindca din start am zis ca nu o dau e primita cadou de la tata biggrin.gif acum multi ani. Ma rog a cumparat-o si mi-a facut bucuria.
BoR
Si la mine este exact aceeasi situatie.
Tince1290
QUOTE(quick @ 25 Jul 2010, 20:56)
pai asta ie pretul lor maxim 1500 afisat pe masina ca de vanzare putini primesc suma asta.
*



un kkt......cum plm puteti trage unii asa concluzii si asa generalizari sa mor de pot intelege...adica tu vrei sa spui ca daca ala a primit pe masina cu 170.000 km!!!! 1300 inseamana ca nici una nu trece de 1500???????....puteai spune o aberatie mai mare????....tu constientizezi faptul ca exista supernove cu mai putin de 30.000 km?...tu crezi ca diferenta ditre doua astfel de masini e de doar 200 euro?.....200 euro ii poti scoate doar la negociere....deci fi sigur ca o astfel de diferenta de uzura are alte efecte asupra pretului....iti garantez ca se poate lua si peste 2500 euro pe supernova....indiferent cu cat se vand loganuri sau alte masini...aici nu vb despre ele....si in general cred ca supernovele astea mai "normale" se vand majoritatea intre 1500 si 2000 de euro...nici vorba de ce aberati voi! sleep.gif
djasu82
nu va mai certati datile naiba de masii noi sa fim sanatosi ca de fiare nu scapa nici unu biggrin.gif
quick
ala nu a primit pe masina 1300 a cerut 1300 din ce am inteles eu.
eu nu zic ca nu merita nici o sn 2000 euro adica 85 mil da in ziua de azi nu mai da nimeni atatia bani pe o sn de ce nu vreti sa intelegeti ca pretul unei masini este dat de piata nu de cel care o vinde indiferent cat de bine ar arata o masnia singura chestie care ridica pretul la o dsn ie km putini si aia demonstrati cu o carte de service la zi si cu servis la dacia da cate deastea credeti ca sunt incat sa i poti demonstra la ala care iti cumpara masina ca de masina aia chiar sa avut grija la viata ei, in rest imbunatatirile si kilometraj dat inapoi gasesti peste tot, fiecare care o vinde a tinuto in garaj toata viata ei fiecare o spala in fiecare saptamana si i da cu ciara in toate incheieturile si rugina nu exista deloc si nu exista pt ca masina a fost vopsita, povesti fiecare putem inventa incat sa ridice pretul masini dar doar cartea de service poate demonstra asta.

doar anu asta au scazut preturile foarte mult,pt ca nu exista cerere, nu sunt bani, si cine vrea sa o dea o da cu cat i dicteaza piata, nu ca el a dat 3000 si vrea 4000 acuma.

mergeti prin piete sau cine stie de vanzari care s-au facut in ultimele 3 sau 4 luni sa ne dea niste preturi exacte si asa putem vb pe fapte, dar eu zic ca mai mult de 1500 nu se ia in ziua de azi pe o sn.
puiu82
QUOTE(quick @ 25 Jul 2010, 20:47)
asule nu cred ca ai primit in ultimul an 2500 euro indiferent ce i-ai facut puteai sa i pui si aripi si tot nu luai 2500.
*



Nici eu nu cred........dar sunt si exceptii care confirm regula.
Stii vorba aia:apa,aerul si fraierul.......
QUOTE(dorul3t @ 25 Jul 2010, 20:51)
am vazut de curand o SN arata supoer bine.. mergea super ok... avea o culoare care e mai rara... un galben... diferit de toate... si cu 170.000 de km... costa 1300 de euro.. cred ca an de fabricatie 2003
*


Daca e galbena sau diferite nuante.....99% a fost taxi.......poate era un maro deschis....atunci scad sansele,dar nu e exclus.

QUOTE(quick @ 25 Jul 2010, 20:56)
pai asta ie pretul lor maxim 1500 afisat pe masina ca de vanzare putini primesc suma asta.
*


Corect!


QUOTE(Tince1290 @ 25 Jul 2010, 21:24)
un kkt......cum plm puteti trage unii asa concluzii si asa generalizari sa mor de pot intelege...adica tu vrei sa spui ca daca ala a primit pe masina cu 170.000 km!!!! 1300 inseamana ca nici una nu trece de 1500???????....puteai spune o aberatie mai mare????....tu constientizezi faptul ca exista supernove cu mai putin de 30.000 km?...tu crezi ca diferenta ditre doua astfel de masini e de doar 200 euro?.....200 euro ii poti scoate doar la negociere....deci fi sigur ca o astfel de diferenta de uzura are alte efecte asupra pretului....iti garantez ca se poate lua si peste 2500 euro pe supernova....indiferent cu cat se vand loganuri sau alte masini...aici nu vb despre ele....si in general cred ca supernovele astea mai "normale" se vand majoritatea intre 1500 si 2000 de euro...nici vorba de ce aberati voi! sleep.gif
*



Fara supararea,dar o masina cu km putini,nu e neaparat mai buna decat una mai rulata,ba dimpotriva,ai toate sansele sa fii nevoit sa ii faci o revizie serioasa
mariusr58
Salut baieti. Am avut in trecut DSN , varianta Rapsodie, din 2002. Am folosit-o an de an pana in 2010. Masina am cumparat-o de noua , din banii de nunta , in jur de 4500 dolari am platit pe ea. Am fost foarte incantat de masina in primele 6 luni . Dupa 6luni si circa 30.000km au inceput problemele. Si stiti si voi ce inseamna asta, azi un scartait, maine altul , poimaine ploua in masina .
Cel mai mult am suferit din lipsa servodirectiei si a aerului conditionat, ma gandeam chiar sa fac o trapa dar mi-a fost frica din cauza proastei rigidizari a caroseriei.
Am mers cu sotia in toata tara , in Moldova ,Ardeal si Tara Romaneasca pana in inima Deltei pe diguri si sus in munti . Dar erau alte vremuri , dintr-un salariu puteam sa pun bani deoparte si de concedii si de piese.
Existau si piese la orice magazin la preturi omenesti.
Lucram in armata dar m-am detasat la pompieri in cadrul smurd pentru o leafa mai buna si pentru a face ceva mai bun in viata , adica de a salva vieti .Am inceput sa vad accidente cu DSN si ma ingrozeam din ce in ce mai tare. Ma gandeam la sotie, la mine , la viitorul bebelus.
Apoi au inceput sa pice capetele de bara, amortizoarele, bieletele, motorul tacanea chiar si dupa 3 reglaje de culbutori, pierdeam ulei pe la distributie ,parbrizul il schimbasem de 2 ori si se prelingea apa pe la chedere, motorasul la stergatoare ma parasise de 2 ori, radiatorul de apa trebuia schimbat , caldura nu aveam iarna, geamuri aburite mereu pe timp de ploaie chiar si vara si alte probleme de care nu mai imi amintesc.A si sa nu uit rugina din portbagaj ,de la oalele amortizoarelor si de la aripi si praguri .
Da recunosc , am facut 178.000km cu masina , a fost dusa la revizii la concesionar Dacia, nu sunt mecanic, nu ma pricep la masini , am facut revizii si itp uri din 2 in 2 ani si cand aveam probleme cu masina o bagam in service . doar bateria am schimbat o singur si becurile .
In ultimii 5 ani am incercat sa adunam bani( eu si sotia) pentru o locuinta. Am reusit in cele din urma sa avem casa noastra si un vis implinit. Apoi am zis sa schimbam masina. Datorita crizei pe piata auto si nu numai nu am reusit sa vand supernova decat la un pret de 38mil . cu acesti 38mil am cumparat 3 bonuri remat si am mai pus 2000 euro si hop la dacia in showroom. am facut un credit auto la un logan 1.2 (cea mai mica motorizare) +2700euro(bonurile remat)+2000euro care ii aveam stransi si acum am un logan laureat 1.2 la care platesc 480 ron pe luna timp de 3 ani , mai am 29 de rate.
ce sa zic , daca adunam cati bani trebuia sa bag in dsn luna de luna tot acolo ajungeam pe termen mediu in masura in care deja era o mini epava. factorul siguranta , ac , servo , spatiu (deja vine bebelusul ) a fost decisiv pentru noi.

Ne-a fost draga DSN, avem multe amintiri , foarte multe. A fost prima mea masina si am invatat sa conduc practic cu aceasta masina, va ramane pururi acolo in inima mea. Ca si dovada ca nu ma dezamagit Dacia, am luat tot o Dacie practic doar ca mai mare si mai dotata , mai actualizata. Acum deja a apus dsn cum deja am inteles ca se va opri productia din toamna si la loganul actual.
Cine e pasionat poate pastra dsn intr-o forma buna , fara rugina , tehnic aproape de impecabil pentru ca este o masina foarte simpla , rudimentara chiar.
Dar trebuie sa ai bani si timp si pasiune. Si DA, cred ca va mai rezista inca ceva ani pe sosele .
Va rog sa imi ascultati sfatul si sa circulati cu atentie , defensiv si cu viteza moderata. Nu va avantati cu peste 100km/h , am vazut foarte multe accidente, am participat la misiuni de descarcerare si imi dadeau lacrimile cand vedeam trupuri sfartecate si destine faramate. suna dramatic si tragic dar adevarul asta este, dacia supernova nu se rupe in 2 la impact, se aduna ca un morman de fiare , masina pe care o iubiti poate fi mormantul vostru. conduceti cu atentie si va doresc numai bine si mai citesc din cand in cand forumul(azi l-am descoperit,cautand fitrul de polen logan) . sanatate si numai bine!
melomanuu
Din punct de vedere mecanic supernova este foarte slaba, din toate punctele de vedere. Mare noroc au avut cei de la Dacia cu motorul de Renault montat pe ea, care merge mult si bine. La foarte multi, cum este si la mine, SN are valoare sentimentala. Ma plimb cu ea destul de rar, dar nu as vinde-o pentru ca poate altceva nu-mi pot permite sa intretin, la criza care este acum nu-mi iau nici un ban pe ea, iar Logan... imi displac total loganurile.

Revenind la intrebarea cat o sa ne mai tina Super Nova.... raspunsul zic eu ca e simplu: Cat si cum ai grija de ea atata o sa te tina. Piese o sa se mai gaseasca, nu neaparat de uzina dar se vor mai gasi cum se gasesc si la alte masini vechi
djasu82
QUOTE(mariusr58 @ 27 Jul 2010, 11:01)
Salut baieti. Am avut in trecut DSN , varianta Rapsodie, din 2002. Am folosit-o an de an pana in 2010. Masina am cumparat-o de noua , din banii de nunta , in jur de 4500 dolari am platit pe ea. Am fost foarte incantat de masina in primele 6 luni . Dupa 6luni si circa 30.000km au inceput problemele. Si stiti si voi ce inseamna asta, azi un scartait, maine altul , poimaine ploua in masina .
Cel mai mult am suferit din lipsa servodirectiei si a aerului conditionat, ma gandeam chiar sa fac o trapa dar mi-a fost frica din cauza proastei rigidizari a caroseriei.
Am mers cu sotia in toata tara , in Moldova ,Ardeal si Tara Romaneasca pana in inima Deltei pe diguri si sus in munti . Dar erau alte vremuri , dintr-un salariu puteam sa pun bani deoparte si de concedii si de piese.
Existau si piese la orice magazin la preturi omenesti.
Lucram in armata dar m-am detasat la pompieri in cadrul smurd pentru o leafa mai buna si pentru a face ceva mai bun in viata , adica de a salva vieti .Am inceput sa vad accidente cu DSN si ma ingrozeam din ce in ce mai tare. Ma gandeam la sotie, la mine , la viitorul bebelus.
Apoi au inceput sa pice capetele de bara, amortizoarele, bieletele, motorul tacanea chiar si dupa 3 reglaje de culbutori, pierdeam ulei pe la distributie ,parbrizul il schimbasem de 2 ori si se prelingea apa pe la chedere, motorasul la stergatoare ma parasise de 2 ori, radiatorul de apa trebuia schimbat , caldura nu aveam iarna, geamuri aburite mereu pe timp de ploaie chiar si vara si alte probleme de care nu mai imi amintesc.A si sa nu uit rugina din portbagaj ,de la oalele amortizoarelor si de la aripi si praguri .
Da recunosc , am facut 178.000km cu masina , a fost dusa la revizii la concesionar Dacia, nu sunt mecanic, nu ma pricep la masini , am facut revizii si itp uri din 2 in 2 ani si cand aveam probleme cu masina o bagam in service . doar bateria am schimbat o singur si becurile .
In ultimii 5 ani am incercat sa adunam bani( eu si sotia) pentru o locuinta. Am reusit in cele din urma sa avem casa noastra si un vis implinit. Apoi am zis sa schimbam masina. Datorita crizei pe piata auto si nu numai nu am reusit sa vand supernova decat la un pret de 38mil . cu acesti 38mil am cumparat 3 bonuri remat si am mai pus 2000 euro si hop la dacia in showroom. am facut un credit auto la un logan 1.2 (cea mai mica motorizare) +2700euro(bonurile remat)+2000euro care ii aveam stransi si acum am un logan laureat 1.2 la care platesc 480 ron pe luna timp de 3 ani , mai am 29 de rate.
ce sa zic , daca adunam cati bani trebuia sa bag in dsn luna de luna tot acolo ajungeam pe termen mediu in masura in care deja era o mini epava. factorul siguranta , ac , servo , spatiu (deja vine bebelusul ) a fost decisiv pentru noi.

Ne-a fost draga DSN, avem multe amintiri , foarte multe. A fost prima mea masina si am invatat sa conduc practic cu aceasta masina, va ramane pururi acolo in inima mea. Ca si dovada ca nu ma dezamagit Dacia, am luat tot o Dacie practic doar ca mai mare si mai dotata , mai actualizata. Acum deja a apus dsn cum deja am inteles ca se va opri productia din toamna si la loganul actual.
Cine e pasionat poate pastra dsn intr-o forma buna , fara rugina , tehnic aproape de impecabil pentru ca este o masina foarte simpla , rudimentara chiar.
Dar trebuie sa ai bani si timp si pasiune. Si DA, cred ca va mai rezista inca ceva ani pe sosele .
Va rog sa imi ascultati sfatul si sa circulati cu atentie , defensiv si cu viteza moderata. Nu va avantati cu peste 100km/h , am vazut foarte multe accidente, am participat la misiuni de descarcerare si imi dadeau lacrimile cand vedeam trupuri sfartecate si destine faramate. suna dramatic si tragic dar adevarul asta este, dacia supernova nu se rupe in 2 la impact, se aduna ca un morman de fiare , masina pe care o iubiti poate fi mormantul vostru. conduceti cu atentie si va doresc numai bine si mai citesc din cand in cand forumul(azi l-am descoperit,cautand fitrul de polen logan) . sanatate si numai bine!
*


De parca loganuri tercite si pleznite nu ai vazut destul , dns-ul mai tinea la rigidizare cel putin tabla e mai groasa fata de logan cand te apesi pe ea se flambeaza .
Daca folosesti in oras motorul 1.2 consumul e mult mai mare decat un sn mai ales ca loganul e mult mai greu si cuplu e mic.
Eu de cand o am am bagat doar doua amortizoare si alea asa ca am vrut eu ca am zis sa schimb arcurile ca era lasat de fund plus kiturile oglinzi eletrice cu dezaburire , geamuri eletrice ,tablou bord logan diuze logan luneta ( ca mi-au sparto nebunii ) distributie si antifonarea in total cam 14 milioane si atat a inghitit sn-ul meu pe partea de placere.
Mana de lucu eu iar la luneta eu tata si un coleg care a venit cu sfoara biggrin.gif
Dragos_89
SN-ul meu e pe mana mea de la 70 de mii, dar cand a luato taicamiu avea putin peste 38 de mi. Si-a facut treaba, chiar daca a pluat in ea si absolut tot plasticu a scartait. Acu ma apropii de 110k si sper sa ma mai tina vreo macar vreo 2-3 ani. Ideea e ca sunt si eu oarecum de partea golfului 3. Dar si cu un golf te poti pacali, depinde cum iti e norocul. Un foarte bun prieten are un mk3, fabricat in '97, luat acum 2 ani cu vreo 240k la bord. Acu se apropie de 300 si merge ceas. 1,9 tdi 116 cai, tabla nu are un gram de rugina, singura problema care a avuto a fost ACul, la care a trebuit sa ii schimbe compresorul si sa ii bage freon. A dat 800 ron pe reparatie si atat. Masina la dus undeva la 4000 de euro cu tot cu inmatriculare, asta cum 2 ani. Si vorbind de piese, trepart si pt SN o sa coste tot mai mult. Din motivul asta eu incerc sa imi pun vara asta absolut tot la punct la masina, in speranta sa nu mai am treaba in viitor cand o sa dispara treptat piesele.
djasu82
discul de ambreaj nu dispare la fel si cureaua la distributie ce nu s-ar gasi ar fi aripile pragurile ce e in mare la tablarie.
Koffy
Se gasesc tare greu piesele de Sn gen o usa, un hayon o capota. La dezmembrari eu am intrebat si mi-au spus ca au elemetele amintite mai sus de nova. Deci Dsn-ul inca mai rezista nu a ajuns la dezmembrari inca sau cel putin nu am gasit eu.
Am vazut acum cateva zile doua Supernove model clima la pretul de 8000 ron. Dar oare mai da cineva banii acestia pe un Sn cand un Lg costa 3000 de euro.
Este foarte ciudat sa iti cumperi o masina si sa te gandesti ca daca te loveste cineva va fi dauna totala din lipsa pieselor de schimb.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.