Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zogmot la bord "greieri"
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Probleme tehnice - Dacia Duster
dragos101010
Salut am un Laureat 4x4 1.6 si dupa 400 de km parcursi au inceput sa scoata niste zgomote usoare pe care le poti auzi fara ca sa ai gemurile deschise si/sau muzica data dumul din zona bordului cu ceasuri si din zona portierei dreapta, unul din ele l-am depistat dar nu l-am rezolvat. Este zgomotul produs de geamul de la bord din cauza trepidatiilor, dar nu cred ca ar trebuii sa se auda asa ceva la o masina noua.
1. Cum credeti ca se poate rezolva problema aceasta a zgomotelor produse de trepidatiile masinii din cauza drumului pe care mergi?
einstein1984
1. Pe garantie la service?
fritzih
geamurile au un joc foarte mare cand sunt deschise ...la mine nu se aude in mers dar daca inchid usa si geamu este jumate deschis cam se balangane wink.gif
membru_DC
QUOTE(dragos101010 @ 26 Jul 2010, 09:27)
... niste zgomote usoare pe care le poti auzi fara ca sa ai gemurile deschise si/sau muzica data dumul din zona bordului cu ceasuri si din zona portierei dreapta, unul din ele l-am depistat dar nu l-am rezolvat. Este zgomotul produs de geamul de la bord din cauza trepidatiilor, dar nu cred ca ar trebuii sa se auda asa ceva la o masina noua.
*


n-ai vazut bre emisiunea aia de la prostmotor cu Duster in Maroc, zice nenea naratoru' in felu urmator: ".... zgomotele sunt normale, este o masina noua, asa face toate pana se aseaza plasticele...." wacko.gif

vezi la 6:38 ->
dragos101010
sa spram ca asa v-a fi.
membru_DC
QUOTE(dragos101010 @ 27 Jul 2010, 14:09)
sa spram ca asa v-a fi.
*


radmasa.gif

acolo-i vorba de pupincurism, cine vrea sa inteleaga aluzia o-ntelege...... au spus-o si ei mai asa pe ocolite ca si-asa-si cam luasera gandu' de la sesiunile de test-drive cu care-i invatase uzina pana acu'.....textele au fost date la validat (daca intelegi ce vreau sa spun) inainte de a fi trimise in Romania la redactie laugh.gif
pedrovl
cum nimeresc unii cele mai proaste masini de parca le-ar alege. eu am 15.000 in 2 luni (se pare ca sunt printre primii din ro cu revizia ca a trebuit sa sun la vc sa aflu ce ulei trebuie - la valcea, vrancea si bacau habar nu aveau ce ulei se foloseste la dpf 110 cp) si nu am nici un greier desi merg pe toate tipurile de drumuri si rele si bune si off road. dar uite asa e romanul carcotas. daca are masina referinte bune si in teste iese castigatoare noi trebuie sa o defaimam si sa ne batem joc de orice avem si noi bun. mergeti inainte ca e bine asa. sau mai citit pe ici pe colo . de exemplu : "Duster = cel mai 4x4 SUV al anului 2010" , singurul care a facut traseul lui L200 - cel mai 4 x4 pickup. sau o fi facatura si asta......
klaus
Greierii tin in foarte multe cazuri si de perceptiile subiective. Ceea ce pentru unul e greier discret, pentru altul e liniste desavarsita.
Am mers cu loganuri la care posesorii spuneau ca sunt foarte silentioase, ca nu scartaie nimic, si ele faceau ca niste troace ordinare.
Daca te obisnuiesti cu un anumit nivel de zgomot si nu cauti nod in papura, esti mult mai relaxat.
lacusta77
Zgomotul din bord se aude din zona de imbinare a parbrizului cu bordul masinii. Ei au gasit o solutie constructiva (cam idioata dupa parerea mea) pt. a ucide "greierii" "din nastere" radmasa.gif . Au lipit un fel de burete (pe post de tampon) intre bord si parbriz. Dupa ce sta masina mai mult in soare, "lipiciul" (a se citi si ghilimelele mad.gif ) se duce pe PL. Cu cati posesori de Duster am vorbit plus cei de la Service spun acelasi lucru: toate incep sa troncane in partea dreapta. Din cate am observat (la 4 masini m-am uitat) chederul ala de burete este mai iesit in afara in partea dreapta, catre habitaclu; adica nu e constant de la un capat la altul al masinii si dupa un timp borbul incepe sa loveasca parbrizul de la trepidatii. Dupa parerea mea, tot noi trebuie sa ne ocupam sa-l lipim cum trebuie mad.gif
Thor1983
Buretele ala de la alaturarea bordului de parbriz e folosit la multe masini. Si la Cee'd trosneste intr-o veselie.

O solutie pentru a mai elimina din zgomote a fost introducerea catorva bucati de radiera la imbinare, pe toata lungimea bordului.
IRONICK
QUOTE(lacusta77 @ 7 Aug 2010, 15:28)
Ei au gasit o solutie constructiva (cam idioata dupa parerea mea) pt. a ucide "greierii" "din nastere"  radmasa.gif
*
Inclusiv parerea ta este la fel ca si aprecierea. Dar na, la fel cum deflectorul de sub spoiler este pentru pietre, asa si materialul bagat intre plansa de bord si parbriz este pentru greieri.
membru_DC
QUOTE(IRONICK @ 10 Aug 2010, 10:47)
[...] materialul bagat intre plansa de bord si parbriz [...]
*


pan' la urma ai reusit sa-ti lipesti buretele ala?.....
eu am incercat anu' trecut da' pan' la urma m-am lasat pagubas blush.gif
Squirrel
Și dacă nu are burete între parbriz și planșa de bord, cu ce spăl greierii?
membru_DC
cumperi cateva role de burete cu adeziv si intervii acolo unde e cazu'....
PS: merge foarte bine si sa infigi cateva carpe prin zona cu probleme
IRONICK
QUOTE(Squirrel @ 10 Aug 2010, 16:29)
Și dacă nu are burete între parbriz și planșa de bord, cu ce spăl greierii?
*

acolo apar miscari ale plansei de bord in raport cu caroseria


QUOTE(membru_DC @ 10 Aug 2010, 19:17)
cumperi cateva role de burete cu adeziv si intervii acolo unde e cazu'....
PS: merge foarte bine si sa infigi cateva carpe prin zona cu probleme
*

banda textila adeziva auto de matisat
Squirrel
Este mai bine să fac operațiunea înainte sau după apariția jocurilor?
membru_DC
QUOTE(membru_DC @ 10 Aug 2010, 15:25)
pan' la urma ai reusit sa-ti lipesti buretele ala?.....
*


QUOTE(IRONICK @ 12 Aug 2010, 19:30)
[...]
*



in ultima vreme am vazut doar DUSTERe fara acel burete... oare l-a mâncat si p'asta planu' ECO? unsure.gif
IRONICK
De unde sa stiu eu?
Mie in zona aia mi-ar place ca plansa de bord sa urce catre parbriz. Creeaza o "senzatie" de ambianta placuta si siguranta.

[attachmentid=1627649487]
pedrovl
Eu am 35.000 si inca nici un greier desi a vazut saraca niste drumurii.....transalpina pe drumul strategic, cabana cheia valcea, pasul ojdula, soveja - lepsa, ceva off road prin zona Paltinisului, etc...
Singura problema legata de zgomote ar fi (aparut dupa revizia de 30.000) o vibratie care apare intre 1500 - 2000 de turatii. Cica ar fi de la tevile de AC care ating nu stiu ce pe acolo si trebuie dat bordul jos - explicatia "a la Bula" primita de la specialistii Flamicomului din Valcea. Oricum eu ii banuiesc pe ei ca au lasat ceva desfacut pe acolo.
Daca stiti ceva in legatura cu treba asta astept informatii. In rest...s-auzim de bine ca de greieri la Duster..mai greu.
IRONICK
Ce sa vibreze mai in habitaclu de la ele? Ca la nivelul tablierului este supapa de destindere si apoi vaporizatorul. Trecerea tevilor se face prin burete.
pedrovl
Nu in habitaclu. la intrarea tevilor de AC nu`s ce exact. Nu prea am inteles eu explicatiile lor si nici nu prea am timp de povesti "a la Bula" pe care incearca ei sa mi le spuna. De aia si intrebam pe aici daca stie cineva ceva bine daca nu mergem inainte...
IRONICK
Pai bordul (adica plansa de bord) este in habitaclu (citez: dat bordul jos), nu in compartimentul motor. In habitaclu intra direct in aeroterma, iar in compartimentul motor tevile sunt prinse cu niste cleme metalice invelite in cauciuc. Este imposibil sa aibe joc la ele, nici macar un Logan nu a patit asa ceva. Cred ca inventat o scuza de moment ...
pedrovl
Tind sa cred ca ai dreptate. Mi-au dat un raspuns tip Bula ca sa ma potolesc eu...in realitate am banuiala ca la revizia de 30K au lasat ceva pe acolo desprins care intra in vibratie....asta e ii dau gaz si mai verific la 45 K.
balcanic
Si la mine a inceput sa se aude tot in partea dreapta a bordului ceva zgomote. Mai rau este ca am reusit sa sparg si parbrizul...ghinion. Culmea se potriveste cel de sandero radmasa.gif , dar il mai las sa se duca fisura ca ma gandesc cu groaza la operatiunea de inlocuire.
IRONICK
QUOTE(pedrovl @ 29 Oct 2010, 13:51)
a aparut dupa revizia de 30.000 [...] o vibratie care apare intre 1500 - 2000 de turatii
Au schimbat filtrul de aer? Daca da, te duci inapoi la ei si ii pui sa repozitioneze cutia filtrul de aer. Busonul ala galben atinge in carcasa si apare vibratia.
saddan
Am identificat eu un greiere beat care scartaie la drumuri denivelate si doar la viteze mici. Da impresia ca vine din partea indicatoarelor de bord, de pe ele, de sub ele, draci laci. In realitate pare-se ca problema vine din alta parte. Cum am constatat?! Daca ploua afara scartaitul greierului (beat) dispare ca prin farmec. La un studiu mai atent (prin apasarea aripii stanga inspre zona de imbinare a parbrizului cu restul) greierele isi revine brusc subit si dintro data. Explicatia care mi-am dat-o ca sa ma linistesc este urmatoarea: in acea zona exista un plastic ornamental care preseaza nitel parbrizul (in partea dreapta este un plastic similar dar care are cam 2 mm pana la parbriz, deci nu scartaie). Prin urmare o sa incerc sa pun un cauciuc intre plasticul respectiv si parbriz sa vad efectul imediat. Daca tace greierele atunci aia era cauza, si o sa va spun si voua, daca nu ghinion, o sa mai studiez problema.

Cu bine
klaus
plasticul de la coltul parbrizului care induce zgomote e o problema clasica de la logan
IRONICK
Pai scartaiala aia este tot o problema mostenita de la Logan. La un moment dat au pus chiar o bucata de cauciuc de forma patrata intre ornamentul de plastic si ... dar acum au renuntat. Probabil ii costa prea mult la Duster si nu aveau de unde sa scada din aia 18.000.
saddan
O fi mostenire clasica la logan, nu zic nu, doar ca loganul meu preferance care merge pe 5 ani jumate nu s-a manifestat simptomatologic din acest punct de vedere. Poate ca nu are plasticul pe care l-am descris?! Nu am verificat, recunosc.
De altfel pentru Duster nu era greu sa prinda plasticul stanga similar cu cel din dreapta (adica la 1-2 mm distanta de parbriz), si nici nu costa nimic.

Cu bine
IRONICK
La ph1 se prinde in clipsuri, de la Sandero se prinde cu surub.
pedrovl
Ironik te referi al busonul de ulei? I-am batut pe aia la cap au scris la Dacia si mi-au zis ca au desfacut nu stiu ce si au restrans la loc . Momentan a disparut partial vibratia. iau in consideratie si ce ai spus tu. Dar cred ca-mi desfac singur ca daca astept sa ma invite ei.....
saddan
UPDATE greiere beat

am procedat exacu cum mi-am exprimat intentiile in postul din 12 noi. Cauciuc dintr-o garnitura introdus intre plasticul respectiv si parbriz (nici macar nu se vede diferenta daca nu stii despre ce e vorba). Rezultat:
Greiere - mort de tot
Senzatie priceless

Alternativa: exista una daca desfaceam plasticul din surubul cu pricina si il pileam un pic sa nu mai apese parbrizul.... nu merita efotul.

Cu bine
pedrovl
ai putea face o poza? eu chiar nu localizez.....scuze. Pe macadam aud si eu cate ceva pe la parbriz dar nu e foarte deranjant pt ca se potolesc pe asfalt. daca poti multam pentru o poza cu ce descrii tu.
IRONICK
La colturile de jos ale parbrizului pe laterale sunt doua plastice negre.
saddan
Mercic IRONICK pentru gura de ajutor.
pedrovl daca nu identifici plasticele o sa fac si poze cand ma repatriez.
Squirrel
Și sunt pe exterior…în partea de jos…cam pe la balamalele capotei motor.
IRONICK
spor la bricolat ....

[attachmentid=1627673621]
pedrovl
ups....chiar sa intre alea in vibratie? sau pur si simplu pt ca intra aerul pe acolo....maine sunt pe ele. multumesc pentru info.
saddan
QUOTE(pedrovl @ 18 Nov 2010, 21:51)
ups....chiar sa intre alea in vibratie? sau pur si simplu pt ca intra aerul pe acolo....maine sunt pe ele. multumesc pentru info.
*



Nu e vorba de vibratie. Doar ca daca apesi aripa in zona plasticelor si auzi un scartait inseamna ca plasticul este lipit (si putin tensionat) de parbriz. Varianta cauciuc intre plastic si parbriz mi s-a parut cea mai simpla de aplicat pentru a omora greierele.

Cu bine
Dsign
Varianta cu repozitionat suportul acelui plastic nu o stiti? Adica suportul de tabla tras 2 mm mai in sus, sa nu mai tina plasticul pe parbriz. Invatata de la tinichigii chestia smile.gif
pedrovl
Am pus un fel de burete (taiat din protectiile de teava de pvc) intre aripa si plasticul ala astfel incat plasticul sta mai apasat pe chederul de la parbriz. Asta in partea de sus pentru ca jos e un surub frantuzesc care este foarte bine strans. Intre timp am constatat ca busonul de ulei intra in vibratie (atinge) garnitura de cauciuc montata pe capacul de plastic la filtrului de aer si freaca acolo in timpul mersului motorului. Am pus un dublu adeziv pe laterala de sus (acolo unde freca) a busonului si sper sa se potoleasca. pana acum e ok. Am mai constatat ca dupa inchiderea capotei daca dai usor cu pumnul inspre botul masinii (cam pe deasupra semnului dacia) zbarnaie ceva dar nu am depistat inca ce si cum pt ca s-a facut noapte.
pedrovl
Problema rezolvata. Am pus un dublu adeziv pe busonul de ulei in partea unde freca de capacul de plastic. Acum e liniste totala la ralanti. Multumesc pentru idei.
balcanic
Tot legat de zgomot... Cand pornesc motorul se aude un zgomot in interior ...nu imi dau seama de unde, de la usa sau ...nu stiu. un fel de troncanit
danielst
Sa adaug la capitolul zgomote care par din bord: dupa revizia de 15 mii a inceput sa trepideze pe la 1500 de ture mai ales pe decelerare (scadere turatie).
Pana la urma s-a dovedit a fi faptul ca, conductele de la aerul conditionat trepidau si intrau in rezonanta la turatia aia desi au niste cilindrii anti-rezonanta pe ele. Au rezolvat problema dar dupa vreo saptaman tot se mai aude sporadic. O sa revin la service sa rezolve (insa acum problema mai mare e ca am sifonat-o un pic sad.gif.. nu-i bai e casco... si masinuta a fost chiar rezistenta la intalnirea cu un canal de beton si un mal de pamant.. poate fac un topic cu preturi piese (aripa, far, bara, etc))
silviuf42
Salut,

Si la mine se mai aude din cand in cand un zgomot foarte scazut (foarte rar se aude un scartait mai pronuntat) ca de greieri in partea dreapta: parca se aude din bord, parca se aude de la imbinarea cu parbrizul, ceva de genul asta. Oricum, nu am sa fac mare caz din asta, m-am obisnuit, este normal avand in vedere cat plastic se utilizeaza in ziua de azi intr-un habitaclu, plastic care este sensibil la schimbarile de temperatura. Mari sanse sunt ca acele materiale care se freaca sa se mai uzeze in timp si ca acest zgomot sa dispara de la sine: un fel de zgomot aveam la cutia de viteze din treapta 1 in a 2-a, dar intre timp a disparut aproape complet (acum am 11.000 km). Si ca sa nu mai vorbim de starea deplorabila a drumurilor noastre, de aceea nici nu ma mai mir de orice zgomot ar aparea.
cristic1982
Salut,

Confirm ca solutia lui "saddan" da roade.
Initial am introdus cate o bucata de cauciuc pe fiecare parte sub acel ornament de plastic, dar dupa aceasta iarna am polizat putin acele plastice => rezultat excelent, a disparut acel zgomot.
Referitor la zgomotele in decelerare, va recomand sa prindeti cablurile care trec prin compartimentul motor si care au contact cu diferite piese (ex.: conductele de AC).

Multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.