Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: dacia cu motor central
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
ady_84saw
salutare..nu vreau sa o luati ca pe o gluma,dar m-am apucat de constructia unei dacii cu motor central,ceva in genul masinilor de raliu de grupa b...daca a mai facut cineva asa ceva poate ma sfatuieste la ce ar trebui sa am grija
Bulldog
Da si tu mai multe detalii, ce vrei sa faci cu ea, poze cu progresul facut.
ady_84saw
pai sasiul va fi unul tubular iar motorul va fi unul de audi..respectiv v6 2600cc 150cp..nu este cine stie ce,dar combinat cu greutatea scazuta cred ca va da rezultate bune
ArtVandelay
V-a da niste rezultate oribile...
bani aruncati pe fereastra, uzina a incercat sa produca o dacie cu motor central si masina lor a fost un esec total...poti sa cauti pe google
ori daca inginerii aia n-au reusit crezi ca o sa reusesti tu?
bafta oricum..dar mai bine ai face ceva util cu banii aia
ady_84saw
totusi o sa incerc..oi vedea ce o iesi
iuliano_smile
QUOTE(ady_84saw @ 29 Jul 2010, 02:01)
pai sasiul va fi unul tubular iar motorul va fi unul de audi..respectiv v6 2600cc 150cp..nu este cine stie ce,dar combinat cu greutatea scazuta cred ca va da rezultate bune
*


Interesant proiectul. Bafta multa pentru ca o sa ai nevoie.
QUOTE(ArtVandelay @ 29 Jul 2010, 02:02)
V-a da niste rezultate oribile...
bani aruncati pe fereastra, uzina a incercat sa produca o dacie cu motor central si masina lor a fost un esec total...poti sa cauti pe google
ori daca inginerii aia n-au reusit crezi ca o sa reusesti tu?
bafta oricum..dar mai bine ai face ceva util cu banii aia
*


Da tu daca ai avea bani nu iai baga in masina? Hai recunoaste sincer. Asta e boala noastra. Mai bine bagam banii in masina ca mai recuperam o mare parte din ei.
bv-08-fgm
mi se pare cam inutil acel motor,adica este un v6 de 2600 si are numa 150 de cai,asa gasesti altele mai mici ca ala si cu putere mai mare:)) de ex pe bmw 316 este motor de 1.8 benzina de 146 de cai,si multe alte modele cu motoare mai mici si cu putere mare :0
tatabobu
Tu n-ai auzit niciodata vorba aia veche "There's no replacement for displacement", asa-i?

Adi, bafta cu proiectul.
ady_84saw
mersi tatabobu..ideea este ca acest motor il am mai demult timp si este complet..instalatie electrica,cutie viteze,planetare,frane,etc..si banuiesc,ar trebui sa aiba ceva cuplu,care nu trebuie sa miste o masa foarte mare...pozele reprezinta un inceput de sasiu spate,in care va veni montat motorul si suspensia...ideea mi-a venit de la un smart,la care ansamblul spate motor-suspensie este prins in 4 suruburi...deci va fi demontabil
iuliano_smile
La solenza tot subansamblul fata e prins in vreo 10 suruburi wink.gif .Asigurate cal prinzi bine sisa il facirezistent. Adica pentru motorasul ala mai pune niste tevi pe orizontala. Inspirate dupa modelul macaralelor inalte cu punct fix.
ady_84saw
o sa fac niste grinzi cu zabrele..asta e baza de la care plec..mersi de sfaturi
Bulldog
Tractiune integrala?
SI duci motorul pana la 400 CP cel putin (grupa B )?
SSilent
QUOTE(bv-08-fgm @ 29 Jul 2010, 19:22)
de ex pe bmw 316 este motor de 1.8 benzina de 146 de cai
*



documenteaza-te mai bine... in general BMW 316 au motoare de 1.6, intr-adevar sunt cateva excepti cu motoare 1.8 (de ce nu le-au zis 318 nu inteleg), dar te asigur ca nu depasesc 113CP wink.gif

cele de 141CP (nu 146) sunt 318 cu motoare de 2.0 (la fel... de ce 318 si nu 320 nu inteleg)



dar intr-adevar... cam slab motoru' ala avand in vedere capacitatea cilindrica... dar fiind un V6 probabil (mai mult ca sigur) are moment destul de mare


p.s. motoru e dizal sau otto?
nalodaniel
pare benzinar. oricum, multa multa bafta biggrin.gif
ady_84saw
motorul este pe benzina..mersi de incurajari
vladut88
degeaba ar fi motoru de 1,2 si sa aiba 100 cai si 100 NM si aia la 6000 rpm nai facut nimica mai bine un motor mare cu putere mica la capacitatea lui,dar cuplu foarte mare si la turatie mica
paul_p
Care este scopul de fapt, de ce ti-ai dori sa faci o asemenea treaba?

Presupunand prin absurd ca va functiona si te-ai putea deplasa cu ea, oricum nu o vei putea inmatricula si nu vei putea circula pe drumurile publice.
Avand in vedere platforma de la care pleci si acel motor ineficient, nici nu vei obtine ceva performante ca sa zici ca-ti va face placere sa te dai cu ea pe circuit.

Daca tot nu vei putea circula niciodata cu chestia asta pe strada, de ce nu cauti o masina neinmatriculata cu care sa te dai? Un BMW neinmatriculat, eventual cu volan pe dreapta, ca oricum nu te deranjeaza ca nu mergi pe strada cu el, este foarte convenabil la pret.

PS : Motorul acela de Audi este un motor foarte modest. Are 2600 cc cu 6 cilindri in V, si nu are decat 150 CP si 225 Nm.
ady_84saw
dupa cum am spus si in primul post,nu vreau sa o luati ca pe o gluma ce vreau eu sa fac..sunt hotarat sa imi duc proiectul la capat si nu vad ce absurditate ar fi ca eu sa cred ca as putea sa ma ''deplasez'' cu acest vehicul...si nu cred ca mai are vreo relevanta de la ce platforma plec din moment ce sasiul va fi tubular,iar caroseria de dacie va fi din fibra..in fine,am deschis acest topic in speranta ca poate as primi ceva sfaturi de la cineva care s-a lovit de asa ceva..si pentru a-ti raspunde la intrebare domnule paul p,nu-mi plac bmw-urile,iar acest proiect il fac pentru a-mi demonstra mie ceva.
ArtVandelay

1. ca masina de zi cu zi nu o s-o poti folosi din motive evidente (omologare)
2. la VTM nu vei putea participa, pentru ca masina va merge in toate directiile (in acelasi timp...)
de ce nu faci ceva util cu banii aia? stiu ca sunt banii tai, dar totusi..
argon
de unde ideea ca puterea e prea mica? 150 de cai la un 2.6 aspirat e decent, tinand cont ca un 1,8 turbo scoate atat. Decat 225 NM? stii ce inseamna aia? wub.gif
einstein1984
QUOTE(ArtVandelay @ 29 Jul 2010, 03:02)
V-a da niste rezultate oribile...
bani aruncati pe fereastra, uzina a incercat sa produca o dacie cu motor central si masina lor a fost un esec total...poti sa cauti pe google
ori daca inginerii aia n-au reusit crezi ca o sa reusesti tu?
bafta oricum..dar mai bine ai face ceva util cu banii aia
*


Iatsa stefanesti, nu uzina a incercat sa faca MD87. Si aia aveau motor de Dacie. Si chiar mergea masinuta dupa ce a fost pusa la punct.

QUOTE(argon @ 2 Aug 2010, 07:36)
de unde ideea ca puterea e prea mica?  150 de cai la un 2.6 aspirat e  decent, tinand cont ca un 1,8 turbo scoate atat.  Decat 225 NM? stii ce inseamna aia? wub.gif
*


E decent pe naiba, inseamna 58 de cai pe litru adica mai putin decat puterea specifica a unui Logan 1,6 16V. Daca facea vreo 70 sau 80 cai/l era decent.
Oricum, asta se poate rezolva dupa, cand masina merge.
Ca sfaturi, ai grija cu puntea aia spate, ca ea a fost punte directoare la viata ei. Cred ca ar trebui sa vorbesti muult cu cineva care sa stie ce sunt alea unghiuri si geometrie de suspensie. Si dupa aia cu cineva care le are cu studiu de RM pentru cadrul ala.
Multa bafta!
argon
la motoarele aspirate mari atat e puterea pe litru, Ford v6 2.9 litri avea 140 cai, etc etc.
einstein1984
Si la Honda NSX cat era coane? Sau la BMW M5 de pin 90? Sau un 735 din 90, ca sa nu comparam numai crema?
ady_84saw
motorul voi incerca sa il modific ulterior constructiei,poate mai pot stoarce ceva caluti din el..intai vreau sa fie functionala masina.
paul_p
QUOTE(argon @ 2 Aug 2010, 07:36)
de unde ideea ca puterea e prea mica?  150 de cai la un 2.6 aspirat e  decent, tinand cont ca un 1,8 turbo scoate atat.  Decat 225 NM? stii ce inseamna aia? wub.gif
*


Da, decat 225 Nm. Imagineaza-ti ca stiu ce inseamna. Stiu chiar foarte bine. Masina mea anterioara avea 2500cc, 192CP si 245 Nm. Cea actuala are 2979cc, 231CP si 300Nm. Destul de rezonabil.

150Cp dintr-un motor de 2600 cc chiar este putin. Cel putin asta este parerea mea. Ditamai animalul de motor cu 6 cilindri si scoate doar 150 Cp.
Are o putere litrica de 57 Cp/litru. Motorul de Logan cu 16 valve are o putere litrica mai mare, si anume 65 Cp/litru.

La un motor de Audi din 1993-1995, te-ai fi asteptat la minim 70 Cp/litru.


QUOTE(ady_84saw @ 2 Aug 2010, 12:46)
motorul voi incerca sa il modific ulterior constructiei,poate mai pot stoarce ceva caluti din el..intai vreau sa fie functionala masina.
*


Fara suparare, dar ce se vede in poza pusa de tine seamana mai mult cu o roaba decat cu o masina ohmy.gif !

Tu crezi ca gluma aia de cadru din teava si urechile alea de care ai prins basculele vor reusi sa tina masina? Cred ca se va rupe si daca te dai la vale cu ea, fara sa-i mai pui motor sau frane.

Analizeaza si tu un pic mai atent cadrul unei masini, compara formele, materialele, dimensiunile, prinderile, si pe urma te apuci de treaba. Aste e parerea mea, s-ar putea sa ma insel si sa fie bine asa cum faci tu ...
nalodaniel
internet trolls mellow.gif

deci iti spun sincer, nu o sa gasesti sfaturi serioase aici. a mai incercat unul sa faca ceva de genul si forumul asta+ceva maret nu se pupa.
nu o sa gasesti decat oameni care isi permit sa comenteze pentru ca se afla in fata monitorului, nu a masinii.
multa multa bafta cu proiectul si tine-te de el, sunt convins ca il vei iubi nespus smile.gif
ROBY 06-TFA
Sper din tot sufletul sa duci treaba la sfarsit,indiferent de faptul ca greseli se vor mai strecura in proiect.
Pana la urma,omul a zis ca va face o Dacia cu motor central,nu a zis ca merge cu ea la curse,si altele...daca omul are placerea sa investeasca acesti bani in asa ceva,fiecare este liber sa faca ce vrea.
Cea mai importanta piesa a masinii este sasiul.Vezi de unde te poti inspira sa iasa o constructie solida.

Bara de sus ce uneste amortizoarele,as fi facut-o reglabila,pt a putea regla caderea rotilor spate.Convergenta am vazut ca ai facut-o reglabila.Cateva poze care sper sa te ajute,mai jos.Poate ai vazut masina live.
Faina Mitsuba 6.Pt ce o pregatesti?
ady_84saw
Roaba sau nu este facuta de mine..Mitsuba este de fapt un evo IV si este din campionatul national de raliuri,de la grupa H,si este reconditionata integral de mine de la primul la ultimul surub domnule paul p,deci am avut timp sa studiez arhitectura si modul de constructie al unei masini...Roby caderea se poate jongla din pivotii inferiori,care au niste gauri alungite.Si pentru a nu intra in alte polemici inutile,vad ca trebuie neaparat sa precizez ca ''roaba'' va avea alte si alte ramforsari menite sa o tina inchegata.

3 Aug 2010, 02:50:
nalodaniel linkul dat de tine e foarte util si m-a surprins destul de placut,mai ales prin pricina faptului ca unele chestii de acolo mi le-am construit si eu,cum ar fi acea presa de indoit teava.A mea este pentru un diametru de 43mm..imi place ce a facut colegul forumist din acel audi,dar mai ales daruirea cu care a muncit mi se pare de apreciat
argon
QUOTE(paul_p @ 2 Aug 2010, 16:27)
Are o putere litrica de 57 Cp/litru. Motorul de Logan cu 16 valve are o putere litrica mai mare, si anume 65 Cp/litru. La un motor de Audi din 1993-1995, te-ai fi asteptat la minim 70 Cp/litru.
*



puterea pe litru se compara la motoare de capacitati similare, daca ati ajuns sa comparati la toate e o varza, de motoarele americane cu 30 cai pe litru ce parere ai?
ment
argon, stai linistit se compara intre ce motoare vrei.

Motorul are clar o eficienta mecanica mica DAR era de asteptat, este un motor V6 (deci din start va fi mai slab ca un 6 in linie, sa explic si de ce ?) cu 2 supape pe cilindru, SOHC, care nu a fost facut pentru performanta, ci ca sa fie compact, sa aiba cuplu jos si sa miste masina.

Bine ca il comparati cu motoare cu 4 supape pe cilindru (alea de BMW, si lighean), clar stiti ce ziceti. Sunt alte motoare Audi/VW dupa care puteti sa va uitati daca vrei sa comparati indici de performanta d-astia.

E clar ca ady_84saw a avut motorul asta disponibil, si ca asta s-a putut, credeti ca el nu ar fi vrut mai mult.. Sa vedem cum o sa se miste smile.gif, bafta cu proiectul.
paul_p
QUOTE(argon @ 3 Aug 2010, 08:31)
puterea pe litru se compara la motoare de capacitati similare, daca ati ajuns sa comparati la toate e o varza
*


Nu inteleg care e ideea. Am dat exemplul loganului deoarece este un motor comun, fara cine stie ce inovatii sau delicateturi tehnologice.

Daca ne referim la o masina din aceeasi perioada (1990-1995), cu un motor de 2500 cc si 192 cp, obtinem o putere litrica de 78 cp.
Chiar daca luam un motor mai vechi, de prin 1986, care are 2500 cc si 170 cp, tot obtinem un 68 cp/litru.

QUOTE(argon @ 3 Aug 2010, 08:31)
de motoarele americane cu 30 cai pe litru ce parere ai?
*


Proasta smile.gif . Uneori americanii sunt maestrii ai ineficientei. Comparatia cu un motor prost nu-l face mai bun pe cel de Audi smile.gif .

@ady_84saw : Nu era mai bine sa pornesti de la o platforma data, asa cum a plecat cel cu Audi80, decat sa incerci faci totul de la zero?
einstein1984
QUOTE(argon @ 3 Aug 2010, 08:31)
puterea pe litru se compara la motoare de capacitati similare, daca ati ajuns sa comparati la toate e o varza, de motoarele americane cu 30 cai pe litru ce parere ai?
*


Pai de aia compar puterea specifica bai contabile, ca sa nu compar pe aia totala. Ca nu depinde de cilindree.
Vrei sa comparam cu loganu de 1,6 8V? Functii similare, constructie similara si scoate putere litrica similara cu V6-ele de mai sus.
Ma rog, ca motor transversal eu cautam ceva in 4 cilindri si supraalimentat.
argon
compara tu ce vrei pana iti da cu virgula inteligentule, ce conteaza aici e cai/tona, cuplu/tona.
paul_p
Inca nu s-a ajuns la puterea pe tona, deoarece inca nu exista un vehicul pe care sa fie montat motorasul smile.gif.

Apropo @ady_84saw, daca tot o apuci de la zero, de ce ai intitulat topicul "dacia cu motor central" ? Ai de gand sa preiei ceva si de la dacie? Vad ca motorul, suspensia, transmisia, sunt de la Audi, sasiul il faci singur, de la dacie ce folosesti?
ovy_geo93
QUOTE(paul_p @ 3 Aug 2010, 09:47)
Inca nu s-a ajuns la puterea pe tona, deoarece inca nu exista un vehicul pe care sa fie montat motorasul smile.gif.

Apropo @ady_84saw, daca tot o apuci de la zero, de ce ai intitulat topicul "dacia cu motor central" ? Ai de gand sa preiei ceva si de la dacie? Vad ca motorul, suspensia, transmisia, sunt de la Audi, sasiul il faci singur, de la dacie ce folosesti?
*


poate caroseria de la dacie...oricum imi place cum suna acest proiect...multa bafta in continuare happy.gif happy.gif
einstein1984
QUOTE(argon @ 3 Aug 2010, 10:28)
compara tu ce vrei pana iti da cu virgula inteligentule, ce conteaza  aici e cai/tona, cuplu/tona.
*


De ce nu mergi tu undeva unde intelegi ce se vorbeste? Asa , ca sa nu ne mai inveti tu pe noi despre ce vorbim aici.
Daca vorbim doar de caii pe kg ai motorului in sine, un l4 turbo nu sta mai bine decat un V6 aspirat (sper sa nu fie de fonta) ? Asa, dupa tine, ca macar la impartiri trebuie sa te pricepi.
paul_p
QUOTE(argon @ 3 Aug 2010, 10:28)
ce conteaza  aici e [...] cuplu/tona.
*


Asta cu cuplu pe tona e de bula, fara suparare smile.gif .
Daca o lasai doar cu puterea specifica era OK, e un parametru care permite evaluarea performantelor, dar sa raportezi cuplul motorului la greutatea vehiculului este un nonsens.
ramon_1300
nu inteleg, dece se face atat tam-tam, omul a spus clar vrea sa isi demonstreze ceva si atat. Daca o face pe banii lui care e problema voastra?? tatelor.

Nu va fii motor transversal, configuratia este de motor longitudinal amplasat central!!!!, sasiul pana acum arata foarte bine. Asigurate ca ai reglaje pt cadere si atac.

Lasa parerile ca nu tin urechile de la brate sau trebuia sa faci calcul de RM. Lasa pe altii sa faca, tu lucreaza cu bun simt.


Motorasul ala supraalimentat poate face 300 caluti usor si sa reziste multi km.
bylexus
QUOTE(paul_p @ 2 Aug 2010, 17:27)
Da, decat 225 Nm. Imagineaza-ti ca stiu ce inseamna. Stiu chiar foarte bine. Masina mea anterioara avea 2500cc, 192CP si 245 Nm. Cea actuala are 2979cc, 231CP si 300Nm. Destul de rezonabil.

150Cp dintr-un motor de 2600 cc chiar este putin. Cel putin asta este parerea mea. Ditamai animalul de motor cu 6 cilindri si scoate doar 150 Cp.
Are o putere litrica de 57 Cp/litru. Motorul de Logan cu 16 valve are o putere litrica mai mare, si anume 65 Cp/litru.

La un motor de Audi din 1993-1995, te-ai fi asteptat la minim 70 Cp/litru.
Fara suparare, dar ce se vede in poza pusa de tine seamana mai mult cu o roaba decat cu o masina  ohmy.gif !

Tu crezi ca gluma aia de cadru din teava si urechile alea de care ai prins basculele vor reusi sa tina masina? Cred ca se va rupe si daca te dai la vale cu ea, fara sa-i mai pui motor sau frane.

Analizeaza si tu un pic mai atent cadrul unei masini, compara formele, materialele, dimensiunile, prinderile, si pe urma te apuci de treaba. Aste e parerea mea, s-ar putea sa ma insel si sa fie bine asa cum faci tu ...
*



Care este formula prin care calculati voi "puterea litrica"?!
N-am auzit de asta in viata mea... rog sa-mi explice si mie cineva.
Ce la ce se imparte si ce se aduna.
ms mult. blush.gif
ment
Raportul dintre puterea totala (in cai putere sau kW) si cilindreea motorului. Un indice de performanta pentru motoare, gen "cat ar dezvolta motorul daca ar avea un litru ?".
cosmin_2300
Intrebari pt initiator :
1 - masina va avea propulsie sau tractiune ?
2 - motorul o sa vina in locul banchetei spate ? Daca da, cum rezolvi cu racirea ? Montezi radiatorul in fata si tragi furtune ? Cum muti atata lichid (ca pompa nu cred ca face fata)?
3 - directia o lasi stock ?
4 - cum o sa rezolvi cu schimbatorul de viteze ?
Muttley
cosmin,
1) motor central = propulsie. Mai sunt exemple de motor spate/tractiune integrala (vezi Porsche), sau motor central/tractiune integrala (vezi Lamborghini), insa nu e cazul aici. Ma-ntreb cum ai fi crezut ca s-ar fi dus cu cardan ca s-o faca tractiune fata da' ma rog...
2, 3, 4) detalii mult prea marunte.

QUOTE(ramon_1300 @ 3 Aug 2010, 15:50)
...... tatelor.....
*


radmasa.gif

Pentru initiator - felicitari! Ce faci tu acolo "risca" sa devina cea mai tare Dacie facuta vreodata, chiar daca numai aspectul va fi cel de Dacie. Succes!
Evo-ul este cumva al lui Onoriu? blink.gif
nalodaniel
chiar asa, va fi un fel de nicu grigoras 2. din nou, multa multa multa bafta, va iesi racheta blush.gif
paul_p
QUOTE(bylexus @ 3 Aug 2010, 16:54)
Care este formula prin care calculati voi "puterea litrica"?!
N-am auzit de asta in viata mea... rog sa-mi explice si mie cineva.
Ce la ce se imparte si ce se aduna.
ms mult. blush.gif
*


Sper ca nu ai vrut sa fii ironic, chiar nu ai de ce wacko.gif .
Uite aici despre ce este vorba.
http://en.wikipedia.org/wiki/Power-to-weight_ratio
ady_84saw
evoul este al lui valentin banciu,poate unii ati auzit de el,poate altii nu.nu conteaza..pe fata va veni un sasiu asemenator cu spatele si va avea ca baza tot mecanica de audi..
bv-08-fgm
si mai exact ce piese o sa mai folosesti de dacie?
nalodaniel
spiritul.
vali vtk
QUOTE(bv-08-fgm @ 4 Aug 2010, 17:23)
si mai exact ce piese o sa mai folosesti de dacie?
*


poate face matrita dupa o Dacie Sport si ii da forma de Dacie din fibra de sticla
Muttley
Motor central + ampatament de Dacie Sport ~ multimea vida smile.gif
vali vtk
am spus ca poate pastra forma de Dacie Sport fiind mai scurta ca o berlina asta nu inseanma ca nu poate umbla la ampatament sa il mai mareasca
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.