Virgiu
30 Jul 2010, 09:09
Salutare colegi,
Revin si eu cu o problema care ma framanta. DSN cu aprox. 100 de mii de km.
Mi s-a intamplat prima oara la munte, acum 2 ani, cand incercam sa depasesc un tir.... am ramas in paralel cu cabina soferului tirului...vre-un minut bun.. din a 5-a, am schimbat a 4-a , am schimbat a 3-a , nimic... masina nu mai voia sa traga... am fost nevoit sa renunt si sa ma bag in spatele tirului... scared the shit out of me...
Am ajuns intr-un final la destinatie, am observat ca e un pic slabit contactul la baterie(de la ultima revizie) si mecanicul mi-a zis ca asta a fost problema, ca munte, ca cerea putere...
Dupa un an, mi s-a intamplat in linie dreapta...meream oarecum in coloana prin Bulgaria... si am patit la fel...la viteze oarecum mici... din a 4-a am ajuns in prima viteza si masina nu se tura...pur si simplu. Temperatura undeva pe la 3/4. Am tras pe dreapta, oprit, verificat contactul, pornit, a mers brici.
Acum a-nceput sa mi se-ntample in Bucuresti. la fel, oprit, pornit, mers.
Ultima oara deja m-a enervat... venind de la mare, pe autostrada, mergeam cu 130-140 ... brusc, mi-a scazut puterea, temperatura fiind la 3/4... nu reuseam s-o tin la 100...o luase tremuratu'.... am oprit, am plecat....surpriza... tot asa facea... mai prindea un pic zvac, pe urma pica iar... iar prindea, iar pica...
Va rog da-ti-mi si mie o solutie la chestia asta, ca nu suport sa stiu ca ma poate lasa din demaraj cand mi-e lumea mai draga (o depasire spre exemplu)
Ce-am facut pana acum:
- revizii la timp
- scos fisele alea din fata motorului pe rand - e totul in regula - motorul trepida
- ultima revizie la 105mii (inainte de evenimentul din Bucuresti si de pe autostrada), pus pe calculator la service - cica totul e ok, parametrii, chestii
Multumesc,
Virgil
Maskatu
30 Jul 2010, 09:23
Bujii, filtru ulei, filtru benzina, filtru aer, pompa de benzina, injectoare, rampa injectoare, motoras pas cu pas, corp clapeta, catalizator, masa imperfecta motor-sasiu.
Eu m-as uita la pompa de benzina prima oara, si apoi la injectoare.
tribunul
30 Jul 2010, 10:52
Eu nu ma pricep la mecanica, deci nu pune prea multa baza in ce-ti zic, dar iti povestesc ce am patit odata cu un olcit care avea acelasi simtom pe care descrii tu mai sus.
Problema era ca nu se alimenta, iar cand mi-am dat seama am oprit la o vulcanizare si am suflat pe la motor conductele de benzina (turul si returul). Pt. retur trebuie sa scoti busonul.
Maskatu
30 Jul 2010, 11:06
Se poate dar daca ar avea traseul obturat de gunoaie sau tevile indoite, ar trebui sa ii faca probleme tot timpul, si in nici un caz tocmai cand o forjeaza, ci din contra, cand merge mai "domol".
cristio_79
30 Jul 2010, 11:10
Am patit-o si eu. Schimbat pompa, doar motorasul electric.
Sita aceea prin care trage benzina se infundase cu un fel de pilitura foarte fina de culoare maronie din benzina, pompa tragea greu, se incingea si se bloca. In oras mergea perfect, doar la drum intins pierdea putere pana se oprea motorul.
Faza tare e ca in rezervor nu era mizerie deloc.
Asculta daca pompa are bazaitul acela mai strident sau a inceput sa aiba un huruit. Se aude mai ales cand pui contactul fara pornirea motorului. La mine deja huruia inainte sa o schimb.
tribunul
30 Jul 2010, 11:54
La o dacie 1300 care intrerupea, adica i se oprea motorul in mers, problema se afla in capacul de la pompa de benzina.
In timp s-a format o coaja pe interiorul capacului, cand coaja respectiva s-a desprins de pe capac probabil bucatele din ea obturau alimentarea cu benzina, dupa ce a curatat capacul nu a mai facut probleme.
I-am sugerat cea mai simpla metoda de verificare, daca nu merge cu asta sa inceapa cu restul, cu cele mai complexe.
Acristi
30 Jul 2010, 12:03
.
La 0 dacie 1300 putea sa fie si partea electrica de la contact dusa si se oprea motorul in mers dar chiar nu inteleg ce treaba are asta cu problema lui virgiu
djasu82
30 Jul 2010, 12:25
curata injectoarele punct si verifica presiunea in rampa sa vezi daca e si pompa pe duca.
cristio_79
30 Jul 2010, 12:48
Daca incepi sa verifici, incepi de la inceput, adica de la pompa si rezervor. Verifici presiunea pe care o baga pompa in rampa injectoarelor. Daca nu e conforma, verifici, cureti sau inlocuiesti pompa, dupa aceea te gandesti sa demontezi injectoarele.
Daca nu ai unde sa verifici presiunea in rampa, demontezi direct pompa si verifici, mai ales ca ai zis ceva de vreo 100.000 km, iar rezervorul la SRN este de tabla, posibil sa aiba rugina, mizerie in cazul in care nu l-ai desfacut niciodata.
Mai verifica si cotul de alimentare, are prostul obicei sa se crape ( sparga ) la SRN si sa intre praf, pamant si toate mizeriile de pe drum.
p_alecsu
2 Aug 2010, 21:03
colegii daca tot vorbiti de pompa de benzina ce debit ar trebui sa aibe ???? adica daca alimentez pompa direct de la baterie si pun un furtun intr.o sticla cata benzina ar trebui sa bage intr.un minut ????
cristio_79
2 Aug 2010, 21:56
Minim 1,3l/min la o tensiune de 12V.
Debitul scade cu 10% pentru o cadere de tensiune de 1V.
p_alecsu
3 Aug 2010, 09:16
deci am mea baga aproximativ 2l/min dar parca citisem pe undeva ca ar trebui sa bage 3l/min...
o sa mai caut.....
cristio_79
3 Aug 2010, 11:28
In carte scrie exact ce am scris eu mai sus.
Presiunea trebuie sa fie 3-3,5 bari.
djasu82
3 Aug 2010, 12:36
cristi de ce nu-i spui sa verifice direct presiunea in rampa ca restu nu are relevanta.
Cu motorul oprit presiune trebuie sa fie 3 bari cu motorul pronit presiunea trebuie sa scada la 2,5 bari accelerat urca instant la 3 bari .
Nu respecta ce am scris mai sus alta pompa regulatorul nu are treaba.
o problema nu ar putea fii si la senzorul de turatie pentru ca si eu pateam asa iar dupa ce l-am curatat tot bineinteles cu inlocuirea consumabilelor de rigoare filtre bujii alea alea nu a mai facut nici o figura.Incearca!!!!
p_alecsu
4 Aug 2010, 23:52
gata am reusit sa verific presiunea de la pompa si e ok. si pe deasupra am reusit sa gasesc si cauza tuturor ingatuielilor si a tremuratului cand motorul era rece. mai exact una din fise nu facea bine contact cu bujia. le.am scos pe toate le.am dat cu spray de contacte si acum merge brici...
serviccom
5 Aug 2010, 20:08
Sa dai la fise cu spray de contacte nu am mai auzit.
p_alecsu
5 Aug 2010, 20:53
la mine a functionat. am vazut pe spray o poza cu o bujie asa ca am dat cu el si capatul fisei.
pai intre fisa si bujie nu e un contact electric? logic ca cea mai buna solutie e curatatul cu sprayul de contacte. un spray de genul asta e foarte bun, folosit si preventiv. adica dai pe oriunde vezi ca se unesc niste fire...
caphonne
6 Aug 2010, 14:52
Dai cu spray de ....o porcarie si daca dai mult tocmai iti fura curent pe acolo.La 1300 cand se strica platina o luai frumos si o frecai cu glaspapir.Nu stiu cum apar la unii din voi probleme din astea gen lipsa contact intre fisa si bujie.Eu am de 3 ani aceleasi fise aceleasi bujii nu am umblat niciodata la ele si merge masina brici.Daca va faceti mereu de lucru pe la ele si le desfaceti de dragul de a le desface sau trageti de fise cand e motorul cald cum fac unii destepti pe la serviceuri e normal sa se strice.
djasu82
6 Aug 2010, 18:58
de parca de patent nu ati auzit sa strangeti mufa din capul fisei ca sa stea prins pe bujie.
Eu unu am bagat ulei in fise la cuplajul cu bujiile si in orificiile de la bobina de inductie. Mere perfect asa aveam si la 1310 si la mai multe .
serviccom
7 Aug 2010, 22:00
QUOTE(ENERGY @ 6 Aug 2010, 11:36)
pai intre fisa si bujie nu e un contact electric? logic ca cea mai buna solutie e curatatul cu sprayul de contacte. un spray de genul asta e foarte bun, folosit si preventiv. adica dai pe oriunde vezi ca se unesc niste fire...
Intr-adevar e un contact electric si acolo, dar unul de inalta tensiune si nu e asa pretentios ca la alti conectori. Cum zicea si caphonne, daca se trage de ele ca ciobanii, cu siguranta nu au cum sa reziste.
p_alecsu
7 Aug 2010, 23:20
daca trageam de ele ca ciobanul cedau de mult timp. ma abtin de la alte comentarii deoarece nu vreau sa va fac ciobani,tarani etc.... si macar sa va intretineti voi masinile asa cum o intretin eu pe a mea...a era sa uit va doresc sa produca masinile voastre macar pe sfertul masinii mele ca sa va permiteti limuzine sa bagati picioru' in ele ca ciobanii.
Ca o completare, am inteles ca initiatorul topicului a scos fisele in timpul functionarii motorului. Nu mai face asta, poti defecta bobina de inductie. Asa a reusit un service sa ma lase fara bobina. Noric ca am facut scandal si mi-au cumparat bobina noua.
serviccom
8 Aug 2010, 17:13
Nu cred ca e cazul sa te agiti atata, nu m-am referit la tine, poate a tras de ele cel care a avut masina inaintea ta, da ma rog asa sunt oamenii se aprind repede si sar cu parul.
Ce te face sa crezi ca masinile noastre nu sunt intretinute? Faptul ca nu le folosim pe post de pick-up sau van, dovedeste in primul rand ca sunt intretinute, pe langa restul pieselor de origine bagate in ele cu carul. Sa ai bafta stimate coleg si nu te mai aprinde asa repede ca nu ne cunoastem si nu iti vrea nimeni raul.
p_alecsu
8 Aug 2010, 19:33
ok recunosc ca m.am enervat repede si imi cer scuze pentru asta . si in legatura cu folositul pe post de van sau pick-up... aici chiar nu iti dau dreptate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.