Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Care este principiul de functionare al
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
tribunul
Cand se invarte si cand nu?
Daca nu este bagata in viteza si nu este apasata pedala de ambreiaj, rulmentul de presiune se invarte?

Problema ar fi ca se aude un suierat iar cand apesi ambreiajul dispare, iar mecanicul a spus ca-i rulmentul de vina.
OAP
Rulmentul de presiune se invarte doar atunci cand debraiezi...furcile de antrenare preseaza pe "soarele" placii de presiune prin intermediul acestui rulment...

completare: atunci cand apesi ambreiajul practic decuplezi cutia de viteze...suieratul poate fii si de acolo
tribunul
Deci atunci cand nu este apasat ambreiajul, nu ar trebui sa se invarta?

Daca zgomotul se aude cand nu este apasat ambreiajul, poate sau nu sa fie de la rulment?
PaulT
Daca se aude doar cu ambreiajul calcat inseamna ca poate fi de rulment. Acela e singurul moment cand el se invarte, fiind in contact cu placa de presiune. Daca se aude fara ambreiaj calcat nu poate fi de la rulment, deoarece acesta nu se invarte.
tribunul
Deci, cat timp tii apasat ambreiajul dispare zgomotul, cand iei piciorul de pe abreiaj reapare zgomotul.
b76bgaarh
de ce ai scris la cafenea si nu la logan?

daca fluiera tot timpul e nuti de vina, fluiera la afisele ei.
Markos
parca era si un film, "eu cand vreau sa fluier, fluier".
cristio_79
QUOTE(tribunul @ 30 Jul 2010, 13:38)
Deci atunci cand nu este apasat ambreiajul, nu ar trebui sa se invarta?

Daca zgomotul se aude cand nu este apasat ambreiajul, poate sau nu sa fie de la rulment?
*


1. Exact.
Exceptie fac cazurile cand este prost reglat si este in contact cu placa si cand nu este calcat.
2. Poate fi valabila exceptia de la 1, dar am intalnit un caz cad zgomotul provenea din cutie, iar cand se apasa ambreiajul si se decupla, nu se mai auzea.
IRONICK
Poate totusi tacanitul este din alta parte, ca de exemplu, de la trenul fix
Markos
ambreiajul e hidraulic sau pe cablu?
einstein1984
Pe cablu zic eu.
b64chr
QUOTE(IRONICK @ 30 Jul 2010, 13:58)
Poate totusi tacanitul este din alta parte, ca de exemplu, de la trenul fix
*


Tacanitul ala din tren o fi ajuns deja acasa.
Initiatorul acuza un suierat.
tribunul
QUOTE(b76bgaarh @ 30 Jul 2010, 13:45)
de ce  ai scris la cafenea si nu la logan?

daca fluiera tot timpul e nuti de vina, fluiera la afisele ei.
*



Nu este logan, este un hyundai accent de prin 2005.

Nu este un tacanit, este mai mult un fluierat, huruit mai ascutit.

La service au zis ca ramane agatat rulmentul, deci el este vinovat si trebuie inlocuit.
b76bgaarh
QUOTE(IRONICK @ 30 Jul 2010, 12:58)
Poate totusi tacanitul este din alta parte, ca de exemplu, de la trenul fix
*




tacanit nu e ala dintre volan si scaun, de obicei? radmasa.gif
tribunul
Ala este sigur.
cristio_79
QUOTE(tribunul @ 30 Jul 2010, 14:09)
Nu este logan, este un hyundai accent de prin 2005.
*


Un jaf, daca avea logan nu se intampla chestia asta. Scapa de el cat mai repede.
DannyY
QUOTE(tribunul @ 30 Jul 2010, 13:09)
La service au zis ca ramane agatat rulmentul, deci el este vinovat si trebuie inlocuit.
*



Esti sigur ca ai fost la un service auto si nu la coafor? Ala de se agata se numeste deodorant, nu rulment. biggrin.gif
IRONICK
L-ati matrasit si pe asta.
tribunul
Eu aveam ceva asemanator (ma refer la zgomot) la tico, cred ca se intalnea la 99% dintre masini, cand era rece motorul se auzea un huruit care disparea cand apasai ambreiajul sau cand se incalzea motorul.
Pe baza sfaturilor meseriasilor am schimbat rulmentul de presiune, iar efectul a fost zero.

Am inteles ca la tico, era o bucsa, sau o garnitura, facuta dintr-un material care cand era rece scotea zgomotul ala.

De aia am intrebat acum daca poate sa fie de vina sau nu rulmentul, ca eu m-am pacalit odata.
Markos
io mai întreb o data: ambreiajul e hidraulic sau pe cablu?
tribunul
Nu stiu, dar cred, banui ca-i pe cablu.
tatabobu
E hidraulic. Daca-l lasi asa, si e aparut de curand, in vreo 30 de mii de kilometri o pui de schimbat kit ambreiaj.
Markos
asa cred si eu. suieratul ala e specific pompei hidraulice.
ArtVandelay
si la mine se aude un huruit iarna dupa ce o pornesc, apare imediat cum ridic ambreiajul (care e hidraulic), de la ce e? cand se mai incalzeste nu se mai aude..
einstein1984
La impala ai hidramata, deci nu ai ce ridica.
ArtVandelay
Nu la impala, la alta "americana".. tongue.gif (profile picture)
argon
QUOTE(tatabobu @ 30 Jul 2010, 14:20)
E hidraulic.
*



hidarulic o lae, unde ai vazut Logan cu cutie automata?! blink.gif Actionarea ambreiajului nu e pe cablu la Logan 1.6?
einstein1984
QUOTE(tribunul @ 30 Jul 2010, 14:09)
Nu este logan, este un hyundai accent de prin 2005.

*




QUOTE(argon @ 30 Jul 2010, 16:30)
Actionarea ambreiajului nu e pe cablu la Logan 1.6?

<span class='edit'>30 Jul 2010, 15:30:</span>
hidarulic o lae, unde ai vazut Logan cu cutie automata? blink.gif
*


Tu esti sau te prefaci?
Logan auto exista in columbia si EAU, dar noi vorbeam de actionare ambreiaj, alta treaba.
argon
stai jos! nu vorbeam cu tine, ci cu aia care au minimum de logica sa presupuna macar ca pe userii de pe acest forum nu-i ajuta cu nimic daca este Logan auto in COlombia si nici nu duc o viata mai implinita stiind acest lucru.
einstein1984
Bai, nu ti-e mila de catelul ala sa-l lasi fara apa pe caldurile astea? Ce legatura are loganul automat cu zgomotul de ambreiaj de accent? Sau daca nu poti sa-i ajuti ii zapacesti?
tribunul
QUOTE(argon @ 30 Jul 2010, 16:30)
hidarulic o lae, unde ai vazut Logan cu cutie automata?! blink.gif  Actionarea ambreiajului nu e pe cablu la Logan 1.6?
*



QUOTE(tribunul @ 30 Jul 2010, 14:09)
Nu este logan, este un hyundai accent de prin 2005.
*





Deja esti cu gandul la Ranca....
bion

Deci topicu are ca scop sa aflam ca tribunu` se da cu hyundai si nu mai e loganar prin urmare e din midlclas ca lucra privat. Nu avea rubrica dedicata pe DC.Siuieratul e un gadget ca sa nu adoarma safiorul.
Pumpa hidro frate cool.gif
PS Upss am uitat ca tribunul e sacrosanct blush.gif
tribunul
Te-a cam lasat memoria? cam devreme.

Apropo de concluziile pe care le tragi, sunt ca de obicei. Dar totusi, ai putea sa intrebi, decat sa vorbesti ....
Nu e masina mea, nu am condus-o niciodata, nu lucrez la privat, si nici nu fac parte din clasa de mijloc....
bion
N-ai specificat al cui e limoul si ca nu l-ai condus biggrin.gif . Am spus ca te dai nu ca ai. tongue.gif Sa apartii midlclasului nu e rusine tongue.gif. La ce postezi pareai a face parte din slabanogi nu din grasi .
Bine ca ma lasa memoria si nu botswana biggrin.gif
ON TOPIC Pompa buana
C@talin
QUOTE(tribunul @ 30 Jul 2010, 15:08)
Eu aveam ceva asemanator (ma refer la zgomot) la tico, cred ca se intalnea la 99% dintre masini, cand era rece motorul se auzea un huruit care disparea cand apasai ambreiajul sau cand se incalzea motorul.
Pe baza sfaturilor meseriasilor am schimbat rulmentul de presiune, iar efectul a fost zero.

Am inteles ca la tico, era o bucsa, sau o garnitura, facuta dintr-un material care cand era rece scotea zgomotul ala.

De aia am intrebat acum daca poate sa fie de vina sau nu rulmentul, ca eu m-am pacalit odata.
*




bre au facut mecanici misto de tine la tico. tongue.gif cu bucse si alte balarii
huruitu ala la rece,vara nu prea se aude deloc decat iarna. si e de la pinionu de a 5-a din cutie ca are ungere prin picurare smile.gif ,asa e normal.
tribunul
C@taline, daca zgomotul provenea de la pinionul respectiv, de ce cat tineai apasata pedala de ambreiaj disparea?
PaulT
Pai nu se mai invartea nimic prin cutie daca se calca ambreiajul.
tribunul
Sa inteleg ca pinionul respectiv nu sta tot timpul in ulei, el incepe sa se unga de fiecare data cand pornesti motorul.
Daca se unge prin picurare sa inteleg ca la el uleiul vine de undeva de sus?


Am deschis topicul asta pt. cei care vor sa descrie principiul de functionare.
bion
Ceva foarte simplist:
&feature=player_embedded#!
Ungerea cutiei de viteze


Ungerea componentelor cutiei de viteze este necesară pentru diminuarea pierderilor de energie prin frecare și a uzurii componentelor cutiei de viteze și pentru evacuarea căldurii.

Modul în care se realizează ungerea în cutiile de viteze este dependent de poziția cutiei de viteze în raport cu motorul.

Ungerea mixtă, sub presiune-barbotare, se folosește în cazul cutiei de viteze montată sub motor, când ungerea este asigurată de uleiul motor și se efectuează mixt prin presiune și barbotare.

Ungerea prin barbotare se folosește în cazul cutiei de viteze independentă de motor, situația majorității automobilelor, când nu dispune de o pompă de ulei.

Pentru asigurarea ungerii, roțile dințate ale arborelui (arborilor) inferior sunt parțial imersate în ulei, asigurând în acest fel ungerea danturii aflate în contact. Centrifugarea uleiului provoacă o pulverizare a acestuia asupra tuturor organelor interne și proiectarea unei cantități pe pereții carterului. Acest contact cu carterul contribuie în mare parte la răcirea uleiului.

În plus, centrifugarea antrenează o circulație de ulei din centru către periferia pinioanelor. Pentru a valorifica acest fenomen, un alezaj practicat în interiorul arborilor permite aspirarea uleiului prin centrul arborelui, realizând astfel ungerea alezajelor roților libere.

Ungerea părților frontale ale pinioanelor libere se face frecvent prin practicarea unui canal circular excentric pe fața opusă mecanismului de cuplare, canal care asigură o circulație de ulei satisfăcătoare.

Nivelul uleiului în baia de ulei a cutiei de viteze este controlat frecvent prin poziționarea bușonului de umplere pe unul din pereții laterali la o înălțime precis determinată de constructor prin teste complexe.

La partea inferioară a carcasei se găsește un bușon de golire, care este prevăzut de cele mai multe ori cu un magnet ce colectează particulele metalice
tribunul
Pai nea Bioane nu puteai sa scrii asa de la inceput.
Termenul de "picurare" la ce se refera? banuiesc ca-i un denumire populare.
Markos
QUOTE(tribunul @ 31 Jul 2010, 22:54)
Pai nea Bioane nu puteai sa scrii asa de la inceput.
Termenul de "picurare" la ce se refera? banuiesc ca-i un denumire populare.
*


"picurare" vine de la "picur". expresia provine de la primarul Barladului (aici ne poate ajuta FLP), care a rostit pe 24.09.2009: "ni futi base pisti tot si'n tuati filurilii: ngurita, nmanuta, da maiales picur!"
za_kristake
De fapt picurarea asta e ungere prin barbotaj.
Cat despre problema cu ambreiaju eu zic ca pompa nu are nici o treaba cu asta , pompa ori debreiaza si e buna, ori nu mai debreiaza, dar in nici un caz nu haraie pompa.
Si rulmentul se invarte tot timpul fie e masina in viteza sau nu
Markos
o pompa pe duca nu haraie. fluiera wink.gif
za_kristake
Nu sunteti normali cu pompele astea........pompa aia e la fel ca un pistonas de frana.... ce sa haraie scartie sau sa bata la ea? ca nu va inteleg.
Asi
rulmentul de presiune poate fi in contact permanent cu arcul diafragma (la multe sisteme cu actuator hidraulic central, fara furca), astfel incat el se roteste in permanenta dar cu sarcina mica sau mai mare daca este ambreiat resprectiv debreiat.

Sau poate fi in contact cu arcul diafragma doar in momentul debreiarii asa cum sunt majoritatea sistemelor cu furca (actionata prin cablu sau hidraulic).
bion
QUOTE(za_kristake @ 1 Aug 2010, 16:53)
Nu sunteti normali cu pompele astea........pompa aia e la fel ca un pistonas de frana.... ce sa haraie scartie sau sa bata la ea? ca nu va inteleg.
*


Una e pompa de actionare a ambreiajului si alta e ambreiajul hidraulic. Unii spuneau p`aici ca are ambreiaj hidraulic
tribunul
Povestea continua, cand a fost sa bage masina in service s-o repare, un injiner i-a explicat ca nu-i rulmentul, ca daca ar fi rulmentul de vina ar trebuie sa sa auda exact pe dos, adica cand calca ambreiajul.

La service hyundai cica costa vreo 200 lei o constare, nu are "curajul" sa se duca la ei.

Ambreiajul e hidraulic, sa fie de vina pompa respectiva de care zicea Markos?

3 Aug 2010, 21:30:
Vreo parere?
PaulT
Probabil ca se aude din cutie ceva... Daca tace cu ambreiajul calcat eu asa as zice...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.