Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Indicatoare bord dacia 1310 TLX
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
om_bland
Salut , intreb si eu pe cunoscatori, Dacia 1310 an 1992 TLX , a avut turometru din fabrica sau nu?
dacia_gpg
QUOTE(om_bland @ 1 Aug 2010, 19:20)
Salut , intreb  si eu pe  cunoscatori, Dacia 1310 an 1992 TLX , a  avut turometru din fabrica sau nu?
*


da.
BigSmokey
a mea e din 1992 si e 1310 TLX 9numai ca eu am modificato dar, a mea nu a avut turometru sad.gif dar i-am pus eu cool.gif
STORMTROOPER
Dacia 1310 TLX a avut turometru din fabrica .Dacia 1310 TX nu avea turometru ci indicatoare separate pentru presiunea uleiului si temperatura apei. Nu este mai putin adevarat ca baietii de la uzina puneau pe masina ce le pica sub mina, fara sa se uite bine.Asa era pe atunci.de pilda Dacia mea in C v-c este trecuta MLS echivalentul TLX-ului dar ea este TX cu ceva elemente de TLX.
om_bland
Am inteles smile.gif deci nu este nimic sigur pentru ca cei de la fabrica le-au echipat cu orice dry.gif . Pe capota spate scrie TX , iar in certificat scrie TLX , nu are turometru , intr-adevar are indicatoare externe pentru apa si ulei
bv-08-fgm
incepand din '92 pana in 99 cam 80% din masini avea turoetru din fabrica.
Alex4u
a mea e din 87..nu a avut turometru, a avut cutie in 4 cu planetare scurte...in cartea ei scrie Tx
bv-08-fgm
aia a fost pusa,din 84 au avut cutie in 5 trepte
Merced
Sa fim seriosi ca nu aveau toate cutii in 5 trepte, s-au facut cu 4 trepte cred ca pana in '90 destul de multe.
TXzamora88
DACIA TLX = BORD CU TUROMETRU SI KILOMETRAJ.....CUTIE 5 VITEZE....CAPACITATEA MOTORULUI MAI MARE 1392 SAU CAT E AM UITAT PLUS UNELE MODIFICARI CUM ARE FI MANERE DE PLASTIC SEMNALIZARI LATERALE CAUCIUCUL ACELA DEASUPRA LA USA LUNG SERVOFRANA biggrin.gif


DACIA TX = BORD FARA TUROMETRU DECAT KILOMETRAJ ... CUTIE 4 VITEZE .... CAPACITATEA MAI MCIA 1298



ASA ACUMA SAU PRODUS MAI MULTE DACII AMESTECATE TLX CU TX ADICA AVEA 5 VITEZE DA AVEA MOTOR DE 1298 SI ETC .....SAU UNOR DACII TX SAU BAGAT ATRIBUTE DE TLX SEMNALIZARI LATERALE ETC
BigSmokey
a mea avea motor de 1298, cutie viteze cu 4, bord fra turometru. Avea si semnalizari laterale rotunde iar pe capota spate scria TLX nu TX.Masina cand a fost cumparata in '92 era pentru Ungaria si daca imi aduc aminte bine avea si frana servo pe ea biggrin.gif
Mr_Devil83
in loc sa pui un set de ceasuri de bord cu turometru tu ai pus uratenia aia acolo.

Foarte frumos.
BigSmokey
nu mai am uratenia aia acolo biggrin.gif de curand am pus un bord de cn, urmeaza sa ii schimb si ceasurile
om_bland
La bord separat este montat un buton pe care scrie BRAKE . Cand dau la automat ( cand invarte electromotorul) se aprinde un bec rosu , dupa ce a pornit motorul se stinge . Va intreb pe voi , cu ce scop a pus proiectantul acel buton? huh.gif
Ampt
Avertizor nivel lichid frana !
Se poate intampla ca atunci cand nu este suficient lichid de frana in vas ( mai ales la frane sau plecari de pe loc ) sa se aprinda becul acesta despre care pomeneai ! smile.gif
om_bland
Treaba asta am inteles-o , dar de ce se aprinde becul si atunci cand motorul este invartit decatre electromotor?
Ampt
Din acelasi motiv pentru care se aprind si martorii luminosi din bord reprezentand temperatura apa, respectiv ulei motor ! Sunt legati la fel !
sobolan
QUOTE(TXzamora88 @ 31 Aug 2010, 00:03)
DACIA TLX = BORD  CU TUROMETRU SI KILOMETRAJ.....CUTIE 5 VITEZE....CAPACITATEA MOTORULUI MAI MARE 1392 SAU CAT E AM UITAT  PLUS UNELE MODIFICARI CUM ARE FI MANERE DE PLASTIC  SEMNALIZARI LATERALE CAUCIUCUL ACELA DEASUPRA LA USA LUNG SERVOFRANA  biggrin.gif
DACIA TX = BORD FARA TUROMETRU DECAT KILOMETRAJ   ... CUTIE  4 VITEZE .... CAPACITATEA MAI MCIA 1298 
ASA ACUMA SAU PRODUS MAI MULTE DACII AMESTECATE TLX CU TX ADICA AVEA 5 VITEZE DA AVEA MOTOR DE 1298 SI ETC .....SAU UNOR DACII TX SAU BAGAT ATRIBUTE DE TLX SEMNALIZARI LATERALE ETC
*



poate...ai uitat sa mentionezi si intre ce ani....cezi ca dupa 95-96 tot ce avea T era 1600cm3...
a mea din 98 este L ...

TXzamora88
QUOTE(sobolan @ 2 Sep 2010, 17:28)
poate...ai uitat sa mentionezi si intre ce ani....cezi ca dupa 95-96 tot ce avea T era 1600cm3...
a mea din 98 este L ...
*


pana in 90 91 92 cand sa incetat fabricarea tlx tl tx etc .am uitat sa mentionez si de cutie erau de duoa feluri pana in 96 asa de fuga si viteza si dupa 96 nustiu ce sa modificat ceva de genu

7 Sep 2010, 13:48:
QUOTE(TXzamora88 @ 7 Sep 2010, 13:47)
pana in 90 91 92 cand sa incetat fabricarea tlx tl tx etc  .am uitat sa mentionez si de cutie erau de duoa feluri pana in 96 asa de fuga si viteza si dupa 96 nustiu ce sa modificat ceva de genu
*


pardon de fuga si tras
om_bland
Salut , va rog sa nu radeti de mine , as vrea sa va intreb un lucru : Daca pe bordul de 1310 ( primul model ) dau cu crema de maini sau crema de ghete cel putin odata pe saptamana , si daca acopar bordul in zilele cand soarele bate mai tare ... oare bordul nu se va mai crapa atat de repede ?
ghitza
dai cu lichid de frana pe o carpa si gata,pui un parasolar daca tot vrei .eu nu am patit sa im crape de la soare la nici o dacie si am avut 2 pana acum
Alex4u
QUOTE(bv-08-fgm @ 17 Aug 2010, 16:06)
aia a fost pusa,din 84 au avut cutie in 5 trepte
*


nu are cum sa fie schimbata...pentru ca suntem prim proprietari adica taicamiu...an 87...planetare scurte cutie in 4 trepte....fara turometru dar cu ceasuri de ulei si temperatura...cu gauri de centura dar fara centuri...canapele in culoarea caroseriei... dry.gif deci ciudata treaba mad.gif vroiam si eu turometru excl.gif
TXzamora88
la dacia mea in talon scrie DACIA 1310 FARA TX iar pe spate scrie TX.are mototr 1298 cm...cutie in 4 trepte palnetare scurte ...servofrana.....nu am turometru ....am ceasuri separate pt apa ulei..e 1989 anul de fabricare defapt este la sfarsitul anului 1988 ..este luata din UNGARIA in 94 daca mai tin minte bine

22 Nov 2010, 17:46:
QUOTE(om_bland @ 21 Nov 2010, 13:57)
Salut  ,  va rog sa nu radeti de mine , as  vrea sa va intreb un  lucru : Daca pe  bordul de 1310  ( primul  model ) dau  cu  crema de maini sau  crema de  ghete cel  putin odata pe  saptamana , si daca  acopar  bordul  in  zilele  cand  soarele  bate mai tare ... oare  bordul  nu se  va  mai  crapa atat  de repede ?
*


faza cu crema de pantofi chiar merge..asa fac eu dau prima oara cu o solutie de geamuri sa zicem si cu o carpa il sterg calumea ..il las sa se usuce si dupa dau cu crema arata mult mai bine si tine mult vreo 2 sapt si dupa iar faci asa ..mertia nu cred ca se mai crapa
STORMTROOPER
Avind in vedere ca se gasesc in comert spry-uri cu silicon nu mai bine achizitionati una bucata tub si dati cu el odata la 2-3 saptamini?
Garantat arata mult mai bine.
Cit priveste disputa TX vs TLX, nu am auzit ca vre-o dacie sa fi venit din fabrica cu motor de 1289 cmc si cutie in 5 trepte.
Cutii in 4 trepte s-au fabricat pina in 1991 iar ultimul lot de dacii care aveau cutii in 4 trepte au iesit pe poarta uzinei in 1992.

Alex4u
pai da asa au fost si a mea tot 1289 si cutie in 4 planetare scurte...dar au fost dacii din 86-87 cele 1.4 banuiesc care aveau cutie in 5 in aceeiasi perioada cu cele care veneau in 4 ??
nelu_1985
Au iesit din fabrica si combinatii cu motor de 1289 cmc palier marit si cutii cu 5 tr.
Cunosc personal un asemenea exemplar, masina are motor de 1,3, cutie 5 tr, tapiterie plafon, scaune, banchete, fete de usi, de TLX, mocheta neagra groasa, bare parasoc fata spate cu bandouri de cauciuc, spoiler sub bara fata, manere usi negre metalice, ornament streasiina metalic negru, dar ceasuri de bord fara turometru, desi instalatia electrica este pentru tablou cu turometru (ulterior chiar eu i-am montat ceasuri cu turometru). In talonul masinii apare DACIA 1310 TX. Initial si eu am crezut ca (,) cutia cu 5 viteze a fost montata ulterior, dar m-am inselat, pana si sistemul de prindere era cel din 2 bucati ca la papuc si primele modele cu 5 tr pana-n '90; Deci e exclusa probabilitatea ca masina sa fi fost "imbunatatita" ulterior din simplul motiv ca prea multe repere sa fi fost inlocuite, deci clar au existat si corcituri de TX cu TLX. Fabricatie '86.
rodi
QUOTE(TXzamora88 @ 22 Nov 2010, 17:44)


nu cred ca se mai crapa



Ba se crapa, actiunea foto-chimica a luminii.
Alex4u
nelu_1985 a mea e fabricatie 86 imatriculata in 87..e ciudat pentru ca am avut cutie in 4 trepte planetare scurte motor de 1289 am avut fetele de usi imitatie piele neagra . masca fata cu ochelari grosi, nu am avut codita neagra de tlx. am avut tabla neagra, nu am avut servo frana dar am stutzul in galerie, am instalatia electrica pentru turometru dar ea a venit fara turometru, am avut ceasurile adaptoare de ulei etc ...:-??
nelu_1985
Si de ce e ciudat? Incepand cu '85 s-au montat in paralel cutii cu 4 respectiv 5 viteze, apoi spre exemplu servofrana era optiune, deci cumparatorul putea sa o aleaga sau nu; Fetele de usi intr-adevar erau negre la TX, cazul expus de mine e particular, asta nu inseamna ca asa trebuia sa fie toate.
Elementele specifice strict TX-urilor ar fi:
-motor 1.3 L si cv cu 4 tr. cu planetare scurte/lungi (da au fost si cu lungi pana in '86)
- tablou bord fara turometru + optional ceasuri in partea dreapta de temperatura si presiune
- tapiterie cupola alba tip 1300
- mocheta cauciuc
- consola mica schimbator (fara masca la frana de mana)
- panouri fete usa din musama neagra fara buzunare la usile fata
- bare parasoc negre/nichelate(optional) cu 2 tampoane de cauciuc pe bara fata
- spoiler fata optional
- jante restilizate tip canada(optional)/tip 1300
- manere usi nichelate
- ornament streasina nichelat
- brate stergatori nichelate (optional)
- eleron cauciuc/ornament tabla vopsit negru ('83-'86)
- electroventilator (optional)
- servofrana (optional)
Cam atat imi aduc aminte deocamdata. Atasez niste poze cu modelul 1310 TX din diverse perioade.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.