Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mers necorespunzator la motor
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
vitamina
Salut!
Imi doresc sa imi raspundeti si mie daca doriti,daca vi s-a parut vreodata ca motorul in sarcina nu se invarte tocmai rotund si in momentul in care conduci simti masina ca merge sacadat,in frame-uri.In special in treapta a 3-a p la vreo 60km/h.Ca sa ma fac mai inteles,nu se invarte rotund si lin,cum trebuie.Am observat ca am bieleta antirasucire legata cu bride,masina nu are detenta si din finala mai are scoase niste site.Este posibil ca datorita vreuneia din aceste cauze sa am aceasta senzatie?Inca lucrez la aceste defecte.In momentul in care se misca ciudat,si schimbatorul de viteze din masina are o trepidatie fata-spate.Senzatia dispare daca accelerez,si peste 90km/h in sus,nu se mai simte.
Multumesc!
canea_dragos
Si eu am cateodata in sarcina cand e plina masina senzatia pe a II-a si a III-a ca accelereaza in suturi, probabil la mine e de la ambreiaj ca e cam pe duca, in schimb la tine daca zici ca si schimbatorul face urat, iar bieleta e prinsa in bride(aici te rog sa pui o poza daca se poate sau sa explici putin ca nu inteleg) inseamna ca e pe duca si trebuie schimbata.
vitamina
Bieleta antirasucire are niste cauciuc adaugat la capatul dinspre rezervor,care este prins cu niste bride.Cred ca s-a dus bucsa aceea de cauciuc si a facut-o asa cat sa mearga cu ea.Cat despre ambreiaj,nici la mn nu cred ca mai este foarte trainic,deoarece am mai scris intr-un topic,scartaie f rau cand actionezi pedala si imi prinde si f sus.La dacia veche si chiar la fiatul d la servici daca am ridicat putin pedala de ambreiaj pleaca imediat masina,asta ma face sa cred ca nu este tocmai in regula cu ambreiajul meu,in conditiile in care am incercat sa o remediez in limitele posibilitatilor din piulitele de pe cablul de ambreiaj.Imi doresc sa nu ma indepartez de problema originala a topicului si sa il transform in probleme de ambreiaj.
alexandrusiri
eu cred ca la tine problema este din aprindere.nu sunt sigur dar eu asa banuiesc.am avut si eu simptome asemanatoare cu ce ai descris tu si la mine a fost de la bobina de inductie pe care am schimbat-o.deci daca ai cum sa faci o proba cu alta bobina si sa vezi daca face la fel ar fi foarte bine,sau verifica bujiile,fisele de la bujii.la ambreiaj eu stiu ca daca e pe duca nu trepideaza masina in sarcina ci se tureaza fara a mai lua viteza,sau daca ia o ia foarte greu.
canea_dragos
Verifica bujiile si fisele daca dau scateie cum trebuie. De asemenea ai spsu chiar tu ca bucsa de la bieleta antibasulare e peticita...sfatul meu e sa o schimbi, e 75 ron de SRL care sunt destulde bune si eu am la ora actuala asa ceva pe masina, sau 170 ron de origine.
vitamina
Bujiile sunt noi,cu 2 electrozi,de Logan.Fisele,erau putin canite si le-am dat cu spray de contact cand am schimbat bujiile.Daca persista dupa c schimb bieleta,o sa incerc cu o alta bobina.
alex_axn
Buna seara,

De cateva zile am patit urmatoarea chestie: in sarcina in treapta 2, 3 (intre 2000 si 3000 rpm) imi da niste suturi (zvagnituri).. nu multe 2, 3 dupa care merge normal..

Masina are aprox 94 de mii, bujiile sunt schimbate la 90 de mii, am verificat fisele, toate dau scanteie si se simte cum scot vreuna dintre ele. Parca totusi se aude un bazait/zumzait suspect in zona injectoarelor..

Cum se poate verifica bobina / injectoarele?

Ce alte piese ar mai putea genera aceste iregularitati? Precizez ca masina merge bine, trage bine, nu am probleme cu relantiul..

Toate cele bune!
klaus
alimentarea (injectoare, pompa slabita), aprinderea (bujii nereglate corespunzator sau proaste, bobina cu scapari - crapata), culbutori dereglati.
Maskatu
As schimba filtrul de benzina, probabil ca nu a fost schimbat prea curand, as verifica presiunea in rampa injectoarelor cu un manometru, curatat injectoarele, si eventual verificate bujiile cu lera.
alex_axn
Ce am gasit "suspect" este mufa care intra in bobina, e crapata partea superioara (cumva pe lipitura partii superioare (capacul mufei) cu cea inferioara).

Posibil sa piarda pe acolo curent?

Se gaseste de cumparat aceasta mufa
?


Momentan aceste "suturi" sunt rare si inca nu as merge la service ca e posibil sa nu faca figuri... Ma ajuta un tester CLIP?

Regards!
ramsen
impinge mufa de la bobina de inductie mai bine in suportul ei si nu te duce la service...noaptea se vad ceva scintei???i-a verifica tu si injectoarele si vezi daca pulverizeaza toate benzina corespunzator...
alex_axn
Am impins bine mufa. Azi nu a mai facut figuri insa trebuie sa monitorizez o perioada mai lunga sa pot sa zic ceva...

Cum pot verifica injectoarele?

O seara faina!
puiu82
QUOTE(Maskatu @ 8 Dec 2010, 00:25)
As schimba filtrul de benzina, probabil ca nu a fost schimbat prea curand, as verifica presiunea in rampa injectoarelor cu un manometru, curatat injectoarele, si eventual verificate bujiile cu lera.
*



Care filtru,domnu'?
Bafta!
ramsen
exista si la solenza filtru de benzina ,numai ca el se afla in componenta ansamblului pompa benzina...la DSN este in afara rezervorului...
bravooo...daca este decit de la mufa bobinei de inductie este ok...
Maskatu
QUOTE(puiu82 @ 8 Dec 2010, 21:17)
Care filtru,domnu'?
Bafta!
*



QUOTE(Maskatu @ 7 Dec 2010, 23:25)
As schimba filtrul de benzina, probabil ca nu a fost schimbat prea curand, as verifica presiunea in rampa injectoarelor cu un manometru, curatat injectoarele, si eventual verificate bujiile cu lera.
*


Cum care? Ala de deasupra puntii spate, care sta fixat cu un colier mare.
puiu82
@ Ramsen.....aia e o sita....si dsn are si sita aia in afara de filtrul propriu-zis.....
Bafta!
ramsen
in manualul de intretinere format PDF pe care il detin despre solenza scrie ca filtrul de carburant se gaseste inclus in ansamblul pompa de benzina...deci exista...
djasu82
asa e e inclus in pmpa filtru de carburant se scoate se pala se pune la loc , mai sunt unele slz care au pompa de sn si tot sistemul ca la sn .
Se poate pune si la sn ce au slz dar cu modificarile de rigoare cine doreste.
Pentru a nu mai iesi mufa aia de la bobina de inductie se intaresc clemele metalice .
alex_axn
QUOTE(djasu82 @ 9 Dec 2010, 17:59)
Pentru a nu mai iesi mufa aia de la bobina de inductie se intaresc clemele metalice .
*



Poti sa fii un pic mai explicit, te rog? Mufa aceea mi-a parut a fi toata din plastic, desigur, in afara de contactele metalice...

Regards!
virgilvwu
Am avut si eu probleme asemanatoare cu ale tale,si am schimbat vreo 3 randuri de bujii,am curatat mpp,fise,am verificat catalizator,pe care ma batea gandul rau de tot sa-l scot,si in cele din urma s-a dovedit a fi de la injectoare.le-am curatat singur acasa,nu erau infundate rau niciunul,dar nu mai pompau 100% ,ca sa zic asa,iar dupa curatare s-a simtit diferenta.cu bujiile intradevar e multa bataie de cap,ptr k eu unul,am pus prima data de origine ptr solenza,si tot nu mergeau cum trebuie,si erau noi,dupa care am luat boch,dar nici alea nu erau cine stie ce,dupa am luat de logan cu 2 electrozi,si mere bine,nu mai trepideaza la relanti,merge motorul rotund,etc....Fisele ink nu sunt convins sa le schimb,intradevar noaptea knd deschid capota daca le ating cu mana se vad undele de curent,dar am inteles k e normal;in rest e totul bine,mai am o planetara cu figuri...,dar in primavara asta...
alex_axn
La mine nu a mai facut figuri de vreo saptamana, de cand am umblat la mufa de la bobina... pare-se-ca mufa ar fi fost de vina..

Treaba e ca am sunat la auto nesti (au si magazin de piese destul de mare) si au zis ca nu au acea mufa.. Se comercializeaza (in general) mufe separat?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.