Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: trepideaza la plecarea de pe loc
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
nicuviv
sal cand plek in treapta a-1-a trepideaza de zici ca se rupe in doua iam pus si disc nou ce sa aiba ca m-am saturat va rog dati-mi si mie un sfat ce sa schimb ce sa fak
Razvan_Ionut
incearca sa eliberezi pedala de ambreiaj mai usor si vezi daca mai face. si mie imi face asa daca eliberez un pic prea brusc pedala. din cate am inteles la mn ar fi discul de ambreiaj prost (m-am zgarcit la bani in loc sa iau de uzina am luat disc turcesc sau ce mama lui era).
PH-06-BOA
Păi hotărăște-te, e placa dar ai luat disc. Placa nu eliberează discul, egal pe toată circumferința, arcuri moi... Turează motorul mai tare, si eliberezi mai puțin , adică patinezi ambreiajul.
Razvan_Ionut
despre discul de ambreiaj spuneam , imi cer scuze.
laxon
la fel am patit si eu la inceput cand m'am suit pe masina si nu o cunosteam...dar daca accelerezi unpic si ridici cu grija pe ambreiaj e ok smile.gif
cannis88
QUOTE(nicuviv @ 8 Aug 2010, 19:54)
sal cand plek in treapta a-1-a  trepideaza de zici ca se rupe in doua iam pus si disc nou ce sa aiba ca m-am saturat va rog dati-mi si mie un sfat ce sa schimb ce sa fak
*





cand incerci sa pleci cu demaraj(scârtâit de roti) nu iti bate ceva sub podea?!? la mine asa face....ma gandesc sa nu fie vreun tampon rupt....
roberth
QUOTE(nicuviv @ 8 Aug 2010, 20:24)
sal cand plek in treapta a-1-a  trepideaza de zici ca se rupe in doua iam pus si disc nou ce sa aiba ca m-am saturat va rog dati-mi si mie un sfat ce sa schimb ce sa fak
*



Iti face si cand este motorul cald sau numai la prima plecare de dimineata?
doctoru1980
Din ce ai scris aici pare sa fie de la placa de ambreiaj...
nicuviv
cand e mai rece adik dimineatza sau cand plek prima oara cu ea face mai urat apoi isi mai revine nu mai tremura asa.eu am mai condus si alte nove are si fratele meu tot nova dar nu face asa nus ce se intampla la mn si mai troncane si cv pe partea dreapta cand mai dau in vreo groapa sau dak dau cu spatele si sunt denivelari micute se aude o traznitura nici acolo nu imi dau seama ce se intampla am verificat dar nu am gasit nimic poate avetzi idei voi
anndi
Din cele descrise este placa de presiune. Probabil are santuri in ea si arcurile de debreiere sunt indoite, o parte din ele. Daca desfaci repede si nu mai mergi asa cu masina ai toate sansele sa scape volanta; daca e mai veche problema ai santuri si in volanta.

La bataia de pe partea dreapta sa verifici sa fie strans cum trebuie surubul de la cadrul motor, la mine asa a fost. Mai este posibil sa fie si telescopul...asta daca ai verificat restul(bucse,pivot,flansa cap telescop,bieleta si capat de bara, bucse bara stabilizatoare si pozitia ei, adica sa intre la fel de mult in bucsa de pe treapta cat in cea de pe stanga). Cand mergi cu fata , la viteza mica sa tragi brusc frana de mana.Daca se aude un trancanit(mai de graba bataie-in functie de uzura) asemanator ca si la mersul in spate, pe care l-ai adus in discutie, sunt bucsele de la puntea spate. Costa 8 sau 10 lei una si ai de lucru jumate de zi fara scule adecvate si 2 ore cu prese si tot ce trebuie.

Spor la treaba.
roberth
@anndi
Daca este placa de presiune de ce face numai dimineata la prima pornire de pe loc?
Intreb pentru ca si eu am aceiasi problema si numai cand pornesc "pe gaz". Dupa aceea, tot restul zile, chiar daca sta parcata si 8-9 ore, la pornire nu mai face asa... unsure.gif

Un coleg spunea ca problema poate proveni de la motor- putere mica, ulei vascos, relanti mai mic/motor rece... . Eu unul, conduc de douazeci de ani si asa ceva nu am mai patit cu nicio masina, dar in schimb, asta de acum este prima pe GPL.

@nicuviv
a ta tot pe GPL este?
danciusergiu84
nu stiu daca stie cineva sau i s-a mai intamplat la vre-o masina ca atunci cand se incalzeste motorul mai tare ambreiajul sa lucreze mai prost, in sensul ca nu mai debraiaza cum trebuie? ce ar fi de facut? (daca se poate fara demontare motor)
anndi
danciusergiu84 : la ce spui tu acolo e posibil sa fie tot placa...arcurile nu mai lucreza corespunzator la caldura, se intaresc si nu mai debreiaza/debreiaza prost si/sau greu.

Roberth, la tine, din ce spui tu acolo, probabil e o problema cu reglajul la GPL sau supapele tale nu inchid cum trebuie la rece si de aceea trepideaza. Daca pe benzina functioneaza normal, de la GPL e problema. Spun de supape pentru ca GPL-ul,in splendoarea lui,e mai slabut -si sensibil la asemenea defecte.
nicuviv
da tot pe gpl este si a mea dar sa stii ca nici eu nu am mai intalnit la nici o masina prb asta
Virusux
sal. trepidatia este de la kit-ul de ambreaj,poate este soarele defect sau ai pus discul invers,sigur una din 2.succes la demontat.dupa ce demontezi ne spui si noua ce ai descoperit
nicuviv
pe benzina nu trepideaza asa sa fie de la gaz ce sa aiba?
anndi
QUOTE(anndi @ 12 Aug 2010, 19:45)
probabil e o problema cu reglajul la GPL sau supapele tale nu inchid cum trebuie la rece si de aceea trepideaza. Daca pe benzina functioneaza normal, de la GPL e problema. Spun de supape pentru ca GPL-ul,in splendoarea lui,e mai slabut -si sensibil la asemenea defecte.
*


freeman30
si eu am o problema cu ambreiajul,in sensul ca la relanti in zona ambreiajului se aude un zgomot deanjant,un fel de scartait...pe care nu il pot identifica nicidecum. Face asa doar la rece ,la pornire,dupa ce se incalzeste nu se prea se mai aude. Eu am facut un RK complet la motor si kitul de ambreiaj l-am ales din 2 motoare pe care le aveam,al meu si inca unul.Deci ambele sh,dar bune inca.Si asa am ales din 2 volante,2 discuri si 2 placi de ambreiaj.Am montat ce mi s-a parut mai bun,si acum m-am ales cu scartiitul asta.Am schimbat si rulmentul,desi era bun cel vechi,iar discul l-am centrat cat am putut ca nu am avut la dispozitie decat o priza de solenza.
Mi s-a sugerat ca ar atinge undeva acea tablita de jos care vine intre motor si cutie,dar eu nu o am.Ma gandesc ca pana se "rodeaza" discul dupa cum e uzata volanta si placa.Astept pareri.
anndi
Nu are treaba centratul discului cu zgomotul tau. Discul se centreaza pentu simplul motiv ca tre sa intre priza in el la montarea cutiei pe motor. La prima apasare a pedalei de ambreiaj, cu motorul pornit, discul se pune la locul lui, unde ii place, nu ramane in pozitia iniliala, de cand a fost centrat. Deci oricat de prost ar fii fost centrat el sa pune in pozitia corecta.Daca la apasarea pedalei nu se mai aude scartaitul atunci rulmentul face zgomotul. Posibil sa atinga in soarele placii de presiune. Sa fie un singur arc de la soare usor indoit sau uzura inegala.
freeman30
tocmai ce vorbeam de ambreiaj.....acum m-a lasat detot.Nu mai intra decat in viteza 5-a.Dimineata am incercat sa o misc si nu mai intra levierul in nici o viteza.Am crezut ca e de la cele 2 bucsi de plastic. Le-am schimbat imediat,am curatat tot de rugina ,am gresat unde era cazul,dar degeaba.Am reglat si levierul schimbatorului sus cu lera de 1.5.Tot nu merge decat viteza 5-a.Nu intra nici cu motorul oprit.O sa mai caut pe forum...
Cosmin.nova
kit ambreiaj 250 ron. merita investitia si o sa fi surprins placut dupa aceea cand o sa vezi ca masina "tasneste" mai repede.
danciusergiu84
daca intr-o viteza cu motorul pornit inseamna ca nu e ambreiajul de vina
freeman30
nu cred ca e de la ambreiaj,O sa demontez cuplajul cu cele 2 bucse de plastic,si am sa incerc sa cuplez vitezele manual pentru am ma convinge daca e din cutie sau cuplajele levierului.
spik1
Salut ! Aceasta problema o am si eu la Nova gti, adica tremura la a 1-a mai ales dupa ce se incalzeste si am si greutate ( am incercat in tot felul, dar cateodata devine daranjant, zice lumea ca nu stiu sa merg cu masina ) . Maneta de viteze face ca nebuna, iar cand bag demaraj zici ca sunt rotile patrate+zgomot nefiresc ! Si mai este o problema: la pornire motorul face urat, se cutremura 2-3 secunde parca este de raba. Multumesc pentru eventuale raspunsuri si pareri !
spik1
Salut ! Cum spuneam mai sus, la pornire dar si la oprirea motorului se "scutura" de cateva ori de trepideaza masina de zici ca este camion ! huh.gif Ceva pareri ? Multumesc si numai de bine !
ghitza
verifica tampoanele de la motor/cutie
nikuniku
si le inlocuiesti chiar daca nu sunt rupte,in timp cauciucu se intareste si transmite toate vibratiile in loc sa le atenueze
spik1
Salut ! Am fost la mecanic si mi-a spus ca tampoanele sunt in regula, de vina este ambreiajul ! Totodata va mai supun atentiei inca o problema: de multe ori am observat un tremur al schimbatorului de viteze, inainte si inapoi, parca si cutia lanseaza inainte si inapoi la viteza de peste 60 la ora ! (nova gti 2000). Ce parere aveti ?
b 45 bwy
Asa face si la mine,mai exact cu a 5 a dupa 60 la ora,tre sa ma apuc sa cumpar tampoane
ORIJINAL21
INLOCUIESTE TAMPOANELE
Ai 3 buc: 1 la motor, 2 la cutie
Razvan_Ionut
la motor ar fi 2... ala rotund de pe mijloc si cel patrat din dreptul fuliei ca sa zic asa
spik1
Am schimbat de curand chitul ambreiaj si s-a constatat ca volanta este cam varza !
Cum fac rost de alta in buna stare, avand in vedere ca nu mai vreu sa investesc prea multi bani in masina.
Multumesc anticipat pentru ajutor !
dacia_geo
Volanta se poate rectifica in functie de uzura ei. Dc nu are santuri, adancituri si ape mari atunci o dai jos si te duci la un atelier cu raboteza. Tipul de acolo o sa iti rada din ea treptat toata suprafata pana iese ca noua. Alta optiune este o volanta noua sau una second. Sa te gandesti dc merita una second in stare buna comparativ cu costul rectificarii volantei tale. Sunt curios cum arata volanta ta si cat te-ar costa rectificarea.
nikuniku
[quote=spik1,2 Nov 2014, 13:04]
Am schimbat de curand chitul ambreiaj si s-a constatat ca volanta este cam varza !
Cum fac rost de alta in buna stare, avand in vedere ca nu mai vreu sa investesc prea multi bani in masina.
Multumesc anticipat pentru ajutor !

toata lumea vrea sa mearga cu masina dar sa nu mai bage bani in,,fundu,,,ei si sa mai fii si in siguranta pe sosele tu si alti din trafic
asta nu prea se poate
spik1
QUOTE(nikuniku @ 2 Nov 2014, 18:23)
toata lumea vrea sa mearga cu masina dar sa nu mai bage bani in,,fundu,,,ei si sa mai fii si in siguranta pe sosele tu si alti din trafic
asta nu prea se poate
*


Spre linistea ta iti spun ca nu accept compromisuri la elementele de siguranta ale masinii:directie si frane !
Ai idee cat costa o volanta noua ?
Am hotarat ca nu mai merita sa bag multi bani in ea si nici nu o voi mai tine prea mult, iar asta doar pentru carat scule si materiale pe drumuri scurte, in localitate.
Acum pentru binevoitori, prietenii mecanici mi-au spus ca nu se mai poate rectifica, este mai mult conica decat plana. Lucrez intr-un atelier de prelucrari prin aschiere cu strunguri, freze, masini masini de rectificat, etc si nu ar fi fost o problema sa o rectific.
Totusi, pentru un an maxim doi, as vrea sa-i pun o volanta buna sh !
Daca aveti si ma puteti ajuta, nu degeaba, dar nici pret de pret, v-as fi recunoscator.
Nu vreu sa par zgarcit, nu este asa, dar prefer sa strang goguti pentru alta masina ce merita !
Cele bune !
PH-06-BOA
Spik1, vino cu volanta la mine, o fac in fata ta, pentru mine si tie ti-o dau p-a mea de pe masina (e motorul jos), si nu-ti iau nimic, numai sa moara desteptii si meseriasii!
spik1
Multumesc pentru oferta. Din pacate nu este timp pentru o deplasare pana la tine.
Totusi, daca se poate, ar fi binevenite niste sfaturi cu privire la reconditionarea volantei.
Am tot ce trebuie.
Eu am vrut sa strunjesc , dupa ce scot cele 3 bolturi, astfel incat sa se pastreze cota corecta fata de placa de presiune, adica discul sa fie presat corect. Toti mi-au spus ca nu se poate lua mai mult de 1mm din grosimea volante fara a risca spargerea ei in timpul functionarii.
Multumesc frumos !
PH-06-BOA
Eu am luat dintr-una 5-6mm din grosime, pana la o anumita distanta de centru, incepand de la exterior, pentru a o usura. Am mers cu ea cel putin patru ani, in ritmul a cel putin 50Km pe zi naveta. Dami-l p-ala care ti-a spus ca nu se poate, sa-mi spuna de ce ! Stie macar ce-i aia, sau din ce e facuta, stie unde vine , la motor ? Daca n-ai facut-o pana acum, si esti cu ea demontata, ia din ea cat e necesar s-o scoti drapta, tinand cont si de placa, pentru a face strangerea corecta. Cand pui placa peste disc , si asta in volanta, sa stea departata de volanta cam 3mm. Daca e dreapta volanta (nu conteaza ca are fisuri si e albastrita), la suprafata de frecare cu discul, prelucreaza doar placa, daca e cu suport de aluminiu (fi 200). Iei din suprafata de asezare a partii de aluminiu, pana obtii distanta de care ziceam mai sus (vezi filmul meu).
spik1
Aha, multumesc frumos. Care film ?
ORIJINAL21
verifica tampoanele motor...

cine are nevoie, am la bursa..

8 Jan 2015, 22:57:
verifica tampoanele motor...

cine are nevoie, am la bursa..
PH-06-BOA
Inca odata vreau sa va spun, ca n-are nimic sula, cu prefectura ! Tampoanele le schimbi doar daca vrei sa-l faci cu bani, p-ala de le vinde, ca la tipul asta de masina, doar daca stau in ulei se vor deteriora, in rest nimic nu le poate rupe, cel putin pana in anii astia, de cand e construita masina (daca ai mers ca un om sanatos, cu ea). Faptul ca trepideaza se datoreaza numai discului si placii. Discului pentru ca e "beton" la ferodouri, suportul metalic dintre ele nu e ondulat, care sa permita o cuplare lina. Una e sa strangi ceva dur intre placa si volanta, care "fura" discul instantaneu, produce trepidatii datorita arcurilor , si alta e sa se faca o cuplare elastica, ferodourile fiind departate de suport, datorita ondularii lui si comportanduse ca si cand intre ferodouri ar fi un arc, ce tine putin departate ferodourile. Placa, nu se departeaza uniform, adica nu e paralela cu volanta, la debreiere, si atunci, la cuplare se apropie diferit pe toata circumferinta, producand trepidatii datorita cuplarii doar pe o parte a diametrului, si fortarii in priza lateral. Deci la priza nu apare o forta de rotire, ci de inconvoiere, careia se opune ghidajul ei si ce-o mai vrea p-acolo prin cutie.Doar dupa ce s-a cuplat si partea diametral opusa, se opresc trepidatiile. Cuplarea turata, inlatura, evita, vibratiile de frecventa joasa, pentru ca masina nu poate trepida la frecventa rotirii ansamblului ambreiaj, cand e turata peste 2000, sa zicem.
spik1
Fooaarte corect ce spui...din pacate am dedus prea tarziu. Am volanta sh, o reconditionez, am disc si placa noi, cu prima ocazie le voi monta cu prietenii mecanici. Numai asa din ambitie!
Sanatate!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.