Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Instalatie GPL
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
_liviu_
am instalatie de gaz...ca multi altii de pe aici...
masina am luat-o in ianuarie anu asta...cu tot cu instalatie pe ea. Initial a mers foarte bine...dar de vreo luna ma chinuie cu pornitul pe gaz...cateodata o ia...cateodata nu ...indiferent de e cald sau frig afara...zici ca e ceva ...la noroc asa...parca joc la loterie smile.gif

am reglat si platina, avansul, am schimbat filtru de aer, platina, condensator, bujiile arata bine, tot asa...cand vrea o ia cand nu...ma lasa in intersectie.

consumul e cam de 8.5% mixt ( o idee mai mult afara decat in oras)

poate a mai patit cineva...ca am tot cautat pe forum pe aici si nu am gasit problema la nimeni...
B31AYZ
QUOTE(_liviu_ @ 9 May 2005, 18:00)
am instalatie de gaz...ca multi altii de pe aici...
masina am luat-o in ianuarie anu asta...cu tot cu instalatie pe ea. Initial a mers foarte bine...dar de vreo luna ma chinuie cu pornitul pe gaz...cateodata o ia...cateodata nu ...indiferent de e cald sau frig afara...zici ca e ceva ...la noroc asa...parca joc la loterie smile.gif

am reglat si platina, avansul, am schimbat filtru de aer, platina, condensator, bujiile arata bine, tot asa...cand vrea o ia cand nu...ma lasa in intersectie.

consumul e cam de 8.5% mixt ( o idee mai mult afara decat in oras)

poate a mai patit cineva...ca am tot cautat pe forum pe aici si nu am gasit problema la nimeni...
*



Pe benzina cum merge ? Daca merge aleator nu e din instalatie .
GABI_
am avut si eu Dacie pe gaz si nu mai pornea deloc.
trebuia sa mut pe benzina, mergem ~200 m si schimbam pe gaz.
am inlocuit platina, condensatorul si chiar bobina. am golit plamanul de "ulei" si parca pornea.
incearca sa schimbi bobina. ia o bobina de la un masina unui prieten si vezi daca merge.
daca nu trebuie sa mergi la o firma care se ocupa cu montarea GPL.

multa bafta laugh.gif
_liviu_
pai asta intentionez sa fac pana la urma...ca incep sa-mi pierd rabdarea cu ea...smile.gif pe benzina merge bine...si pe gaz merge binisor...la mine problema e cu pornirea...ca in rest sunt multumit. dar chestia cu pornirea , ma face sa ma albesc ...mai ales cand se opreste intr-o intersectie...si nu o mai ia. si stau sa dau pe benzina...si tot asa mereu...ca sa nu mai zic ca daca am treaba in oras si trebuie sa ma opresc prin mai multe locuri...parca chiar nu prea-mi convine sa mut mereu pe benzina!

in concluzie ...o sa merg la un service care instaleaza GPL-uri , sa vad ce zic si astia cu toate ca sunt cam sceptic.
o zi buna tuturor , si merci pentru ajutor!
seb
salut,si eu am aceeasi problema cu pornitul pe gaz,mie nu mi se opreste motorul,doar ca pornesc destul de greu.
pe benzina pornesc foarte usor,dar pe gaz,dezastru,nu tot timpul,are perioade mai nasoale.
inst o am din octombrie 2004,inca in garantie,am fost la atelier cu masina si ziceau baietii ca era mare debitu la gaz si ca au rezolvato dar din pacate dupa o zi aceeasi problema,o sa mai trec pe la ei.,nu stiu cand dar voi trece sa vad totusi ce ar putea fi.
incearca si tu la un atelier,da-i meseriasului ceva si sigur o face,asa o sa procedez si eu data viitoare
seb
uita-te la gpl pornire,probleme clt ph34r.gif
_liviu_
pai asta vreau sa si fac ...ca ultima oara cand am trecut pe la ei...nu prea s-au sinchisit ei asa...asteptau malai...smile.gif

am mai fost la ei...ca mi s-a stricat filetul la cotul prin care intra gazul in carburator...acum l-am mai bagat eu acolo cu niste chestii aditionale pe filet ...dar nu-i o treaba prea ortodoxa biggrin.gif ... si ala mi-a zis acolo ca trebuie sa ma descurc eu la un strungar ca ei nu fac asa ceva....in fine...tipul nu prea era cu chef de munca din ce mi s-a parut mie...cred ca treabuia "activat" putin...biggrin.gif
B31AYZ
QUOTE(_liviu_ @ 10 May 2005, 12:07)
pai asta vreau sa si fac ...ca ultima oara cand am trecut pe la ei...nu prea s-au sinchisit ei asa...asteptau malai...smile.gif

am mai fost la ei...ca mi s-a stricat filetul la cotul prin care intra gazul in carburator...acum l-am mai bagat eu acolo cu niste chestii aditionale pe filet ...dar nu-i o treaba prea ortodoxa biggrin.gif ... si ala mi-a zis acolo ca trebuie sa ma descurc eu la un strungar ca ei nu fac asa ceva....in fine...tipul nu prea era cu chef de munca din ce mi s-a parut mie...cred ca treabuia "activat" putin...biggrin.gif
*



Eu am prins stutul care intra in corpul carburatorului cu doua piulite .Una exterioara si una interioara .Acum nu mai am nici o problema . Intre piulita exterioara si corp am pus o garnitura de cauciuc si am dat cu silicon .E beton.Mereu avea joc si pierdea gaz .Trebuie sa gasesti 2 piulite plate potrivite pe filet .
_liviu_
QUOTE(B31AYZ @ 10 May 2005, 10:15)
Eu am prins stutul care intra in corpul carburatorului cu doua piulite .Una exterioara si una interioara .Acum nu mai am nici o problema . Intre piulita exterioara si corp am pus o garnitura de cauciuc si am dat cu silicon .E beton.Mereu avea joc si pierdea gaz .Trebuie sa gasesti 2 piulite plate potrivite pe filet .
*


stai putin ca nu inteleg....doua piulite ...una ext si una int...cui?

pentru ca ala are un filet pe exterior...si intra in difuzorul ala (sau cum s-o fi numind)ala de e pus in capul carburatorului...
la faza cu spuma m-am gandit si eu ...sa-l infiletez cat merge...si sa-l dau cu spuma...dar...am zis ca totusi poate e o metoda mai ortodxa...
acum am infiletat niste fire de azbest pe stutz si a intrat fortat acolo...mi se pare mie ca sta destul de bine...sper sa nu fie doar o impresie...ideea e ca nu stiu cum as putea sa verific daca scapa gaz pe acolo sau daca prinde aer pe acolo...
oricum ...o sa-l cicalesc pe ala de la bulrom...adica aia care instaleaza GPL-uri...
_liviu_
aaa, inca ceva...e posibil ca problema pornirii sa fie de la un economizor pe care l-am pus (coincidenta sau nu , nu stiu inca) acum o luna...adica ...cam de atunci imi face probleme cu pornirea...ca am vrut sa-l scot dar am zis ca poate trebuie refacute dupa aia reglaje pe la carburator ...si nu prea ma pricep eu la surubelul ala de aer...cum ar trebui reglat. cred ca o sa incerc totusi sa-l dau jos. ma mai gandesc.
B31AYZ
QUOTE(_liviu_ @ 10 May 2005, 13:11)
stai putin ca nu inteleg....doua piulite ...una ext si una int...cui?

pentru ca ala are un filet pe exterior...si intra in difuzorul ala (sau cum s-o fi numind)ala de e pus in capul carburatorului...
la faza cu spuma m-am gandit si eu ...sa-l infiletez cat merge...si sa-l dau cu spuma...dar...am zis ca totusi poate e o metoda mai ortodxa...
acum am infiletat niste fire de azbest pe stutz si a intrat  fortat acolo...mi se pare mie ca sta destul de bine...sper sa nu fie doar o impresie...ideea e ca nu stiu cum as putea sa verific daca scapa gaz pe acolo sau daca prinde aer pe acolo...
oricum ...o sa-l cicalesc pe ala de la bulrom...adica aia care instaleaza GPL-uri...
*



Stutul are filet pe el .Infiletezi prima piulita + garnitura pana la maxim .Desfaci capacul carburatorului. Bgi stutul in gaura din corp si pui a doua piukita .Se infileteaza dificil (spatiu mic). Dupa ce faci toata treaba cu grija , pui capacul la loc , dai cu silicon pe piulita exterioara . Daca nu ai filet pe stut e nasol .
B31AYZ
QUOTE(_liviu_ @ 10 May 2005, 13:20)
aaa, inca ceva...e posibil ca problema pornirii sa fie de la un economizor pe care l-am pus (coincidenta sau nu , nu stiu inca) acum o luna...adica ...cam de atunci imi face probleme cu pornirea...ca am vrut sa-l scot dar am zis ca poate trebuie refacute dupa aia reglaje pe la carburator ...si nu prea ma pricep eu la surubelul ala de aer...cum ar trebui reglat. cred ca  o sa incerc totusi sa-l dau jos. ma mai gandesc.
*



Scoate economizorul si vezi cum porneste .Nu-l mai tine daca mergi foarte des pe gaz .Nu are rost .
_liviu_
pai cred ca o sa-l scot ...sa vad cand oi mai avea timp...intr-un week-end...sau poate ma duc tot la meseriahu care se ocupa de a mea scumpa masina...smile.gif
daescuc
Vezi aici mai intai:

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...post&p=16932762

Pot sa-ti spun ca dupa ce mi-a montat stutula cela nu am mai comutat pe benzina. Dimineata, seara, frig, cald...... Tot timpul.

Oricum am schimbat: bujii, platina. Am reglat tot ce inseamna aprindere. Am reglat si instalatia pe testerul electronic si merge bine acum.
Nu vreau sa par nicicum, dar dimineata porneste mai bine ca pe benzina.

Eu cred ca intr-adevar problema la tine e cu ceva scapari. Daca nu ai scapari, atunci poate trebuie reglat amestecul de gaz cat mai bine (sa nu fie prea sarac).

Sper sa-ti fi fost de ajutor. Bafta!
ICET
Am si eu o dacie pe gaz.....de la munca....a cam facut figuri asta iarna la pornire fie pe gaz fie pe benzina,fie ca era calda,fie ca era rece motorul(nu conta)dar problema a fost de fiecare data platina(dupa spusele celor din service)!De cind a inceput vremea sa se mai incalzeasca nu a mai vazut benzina,dar am o platina de rezerva in torpedou biggrin.gif !In rest sunt multumit de cum merge pe gaz,atit la consum cit si la cum trage masina.Conteaza foarte mult aprinderea si reglajul aer-conbustibil,ma refer aici la mersul pe gaz,ca si la benzina e aceeasi chestie.
_liviu_
i-am tot schimbat si eu platini...la fiecare sapt.(bine ca le mai curatam unele ...ca daca iau in fiecare sapt platini...ma umplu de gunoi acasa...si nu are rost...smile.gif ). oricum cred ca o sa-i mai dau debitul la gaz putin mai mare ...ca am observat ca am un consum chiar mai mic de 8...mediu, si cred ca s-ar putea sa fie cam gatuita...ea vad ca fuge bine totusi la drum intins...dar sa vedem. mai facem teste smile.gif
seb
ai rezolvat problema? sunt curios ce a avut?
_liviu_
nu am rezolvat inca problema...

i-am mai scos partea inelara interioara de la difuzorul de gaz, ala care se punde pe carburator si intra stutzul in el...ca daca era stricat filetul la stutz...intra pana in capat...si nu trebuie...pentru ca gazul trebuie sa iasa prin toate acele orificii in carburator...

oricum acum intra sigur gaz...smile.gif ca zboara bine tare pe gaz...consumul e undeva in jur de 8, poate o idee mai mult in afara...

cu pornirea tot nu vrea...de unde trag concluzia ca s-ar putea sa fie totusi de la instalatie (electrovalva sau vreun alt orificiu care ar trebui sa se deschida cand pui contactul...)...pentru ca daca o chinui mai mult cateodata...(adica pun contactul , iau , pun ...si tot asa...cateodata chiar o ia din prima cheie...deci nu prea are cum sa fie de la aprindere...avand in vedere ca si pe benzina o ia la prima cheie...

in concluzie....tot la baietii cu gazu' trebe sa ma duc...dar momentan nu este cash:)...asa ca o sa va anunt cand o rezolv...pentru ca incepe sa ma enerveze din ce in ce mai mult...sad.gif

o sa va anunt cand se rezolva...
B31AYZ
QUOTE(_liviu_ @ 19 May 2005, 11:03)
nu am rezolvat inca problema...

i-am mai scos partea inelara interioara de la difuzorul de gaz, ala care se punde pe carburator si intra stutzul in el...ca daca era stricat filetul la stutz...intra pana in capat...si nu trebuie...pentru ca gazul trebuie sa iasa prin toate acele orificii in carburator...

oricum acum intra sigur gaz...smile.gif ca zboara bine tare pe gaz...consumul e undeva in jur de 8, poate o idee mai mult  in afara...

cu pornirea tot nu vrea...de unde trag concluzia ca s-ar putea sa fie totusi de la instalatie (electrovalva sau vreun alt orificiu care ar trebui sa se deschida cand pui contactul...)...pentru ca daca o chinui mai mult cateodata...(adica pun contactul , iau , pun ...si tot asa...cateodata chiar o ia din prima cheie...deci nu prea are cum sa fie de la aprindere...avand in vedere ca si pe benzina o ia la prima cheie...

in concluzie....tot la baietii cu gazu' trebe sa ma duc...dar momentan nu este cash:)...asa ca o sa va anunt cand o rezolv...pentru ca incepe sa ma enerveze din ce in ce mai mult...sad.gif

o sa va anunt cand se rezolva...
*



Stutul trebuie sa stea cu taietura in jos , foarte aproape de tubul emulsor( nu stiu cum ii spune) .Sigur are prea mult aer la pornire si nu o ia din prima .Cand pui contactul si il ei , se deschid electrovalvele si elibereaza gazul .Mai e problema si de plaman .Daca plamanul nu e suficien de puternic sa vaporizeze o cantitate suficienta de gaz , nu porneste din prima .Prebuie sa pornesti pe benzina pana urca apa putin (2 -3 min)Daca era din electrovalve n-ar fi mers . Sigur o sa-ti dea cu flit cei de la gaz . Nu am retinut , daca e calda tot greu porneste ? .Daca porneste usor e din plaman , prea slab .
_liviu_
nu ...deci ea nu porneste nici calda...ca daca era problema numai de pornire la rece...mai ziceam...ca e normal...dar ea dupa ce merg cu ea o gramada...o opresc si nu o mai ia neam... cateodata...ca nu face mereu...

iar stutzul meu nu are nici o taietura...e pur si simplu o teava cu filet la un capat...
B31AYZ
QUOTE(_liviu_ @ 19 May 2005, 15:55)
nu ...deci ea nu porneste nici calda...ca daca era problema numai de pornire la rece...mai ziceam...ca e normal...dar ea dupa ce merg cu ea o gramada...o opresc si nu o mai ia neam... cateodata...ca nu face mereu...

iar stutzul meu nu are nici o taietura...e pur si simplu o teava cu filet la un capat...
*



Inseamna ca au cam lucrat aiurea .E putin probabil sa fie din electrovalve . Dupa ce porneste . relantiul e stabil ? Daca nu , e vorba de proportia GPL-aer.
_liviu_
relantiul e stabil...chiar radea mecanicu...ca mai are putin si-i numara paletele de la elice...smile.gif)

deci motorul odata pornit...merge foarte bine...stabil, trage...fuge...tot ce vrei...

problema e doar cu pornirea...ca porneste numai cand are chef...

iar daca fac chestia aia cu contactul...adica pus/luat de mai multe ori...in fine..putina agitatie...chiar o mai prostesc cateodata...

de-aia zic ca e posibil sa fie totusi de la electrovalve...sau mai are alt orificiu care ar trebui sa se deschida cand dau pe gaz...prin plaman...sau nu stiu...? pentru ca ea se comporta ca si cum nu ar avea ce sa arda cand ii dau la automat...adica e aceeasi chestie care o aveam cand aveam pompa de benzina terminata si nu baga benzina deloc...
fstoica
as dori sa va intreb si eu ceva legat de intalatiile pe gas.
am bagat de curand instalatie de gas consum cam mult
13.5 /100 km
am fost la service si au spus ca sa consuma prima 1000 de km
ESTE ADEVARAT
si o a doua preblema.
cum e mai bine sa fie montat furtunul de gas in carburator cu difuzorul de gas deasupra carburatorului sau sa dau gaura direct in carburator?
daca se poate cateva avntaje si dezavantaje la ambele varianta.
merci anticipat
_liviu_
QUOTE(fstoica @ 20 May 2005, 14:22)
as dori sa va intreb si eu ceva legat de intalatiile pe gas.
am bagat de curand instalatie de gas consum cam mult
13.5 /100 km
am fost la service si au spus ca sa consuma prima 1000 de km
ESTE ADEVARAT
si o a doua preblema.
cum e mai bine sa fie montat furtunul de gas in carburator cu difuzorul de gas deasupra carburatorului sau sa dau gaura direct in carburator?
daca se poate cateva avntaje si dezavantaje la ambele varianta.
merci anticipat
*



deci mie mi-a spus mecanicu....ca cica ar fi mai bine sa ai gaura in carburator ca primeste gazul mai lejer...nu mai trece prin sifuzorul ala...sa mai obtureze...plus ca sigur nu o sa mai intre aer sau sa scape gaz...pe acolo...
singurul dezavantaj e ca daca vrei sa renunti vreodata la gaz...carburatorul are deja gaura biggrin.gif ...dar nu cred ca-ti pui instalatie ca sa renunti la ea mai incolo biggrin.gif
_liviu_
QUOTE(fstoica @ 20 May 2005, 14:22)
as dori sa va intreb si eu ceva legat de intalatiile pe gas.
am bagat de curand instalatie de gas consum cam mult
13.5 /100 km
am fost la service si au spus ca sa consuma prima 1000 de km
ESTE ADEVARAT
si o a doua preblema.
cum e mai bine sa fie montat furtunul de gas in carburator cu difuzorul de gas deasupra carburatorului sau sa dau gaura direct in carburator?
daca se poate cateva avntaje si dezavantaje la ambele varianta.
merci anticipat
*


cat despre prima pb... e prima oara cand aud chestia asta.... nu cred ca dupa ce parcurgi o mie de km...iti scade consumul cu vreo 3-4 litri ...mi se pare enorm...
fstoica
azi am reusit sa merg la service sa dau gaura in carburator.
acum astept unele modificari la consum .
sper sa fie bine ca daca nu umplu butelia cu gas si ma duc si ii dau foc la ei in service sa vad cat gas consuma atunci. gun3.gif
B31AYZ
QUOTE(fstoica @ 23 May 2005, 15:11)
azi am reusit sa merg la service sa dau gaura in carburator.
acum astept unele modificari la consum .
sper sa fie bine ca daca nu umplu butelia cu gas si ma duc si ii dau foc la ei in service sa vad cat gas consuma atunci. gun3.gif
*


Ti-au facut reglajul la noxe ? Trebuie sa ainoxele cat mai mici posibil , ca sa ia consum minim .Eu asa am facut si consuma 7-8 in afara si 9-10 maxim in oras(anotimp cald) .
Valeriu
In legatura cu problemele de pornire pe gaz , am avut si eu la mine la vechea masina (Dacia Break 97) tot asa ceva , si a fost de la ...contactul de masa ! Plaminul nu facea bine masa si dadea intreruperi , in special la pornire. Bineinteles ca pina sa descopar asta , am schimbat si platini , si bucsi delco , si bobina , si capac delco, am schimbat pina la tabloul de sigurante , mai aveam nitel si ii dadeam foc !
_liviu_
am fost azi la baietii cu gazu'...
mi-au curatat plamanu'...ca era pana la urma cum am crezut o supapa care nu se prea mai deschidea...mai ramanea inchisa cateodata....si tot asa...

oricum ... a zis individul ca am si o pierdere de tensiune de 2V pe undeva ...si eu aveam deci vreo 8 maxim 9...si zicea ca e bine sa nu fiu sub 10V ... deci mai e si o pb electrica (o voi rezolva si pe aia sper...cu alta ocazie...)

problema pare ca s-a rezolvat...dar totusi eu zic sa mai astept vreo cateva zile sa vad daca nu cumva incepe sa faca iar probleme...

Narcis™
Salut. Aceeasi problema am avut-o si eu cu instalatia GPL la inceput.
Ba pornea ba nu pornea. Dadea rateuri. Pe fiecare saptamana trebuia sa schim platina.
Pana la urma am rezolvat problema.
Ideea e urmatoarea. Eu cand mi-am montat instalatia le-am spus baietilor de acolo sa nu imi dea gaura in carburator. Ei au spus nici o problema, montam mixer deasupra la carburator. Asa au facut. Isa siau cam batut joc
MIxerul nu era fixat bine, capacul ala din plastic era taiat in jurul colierului.
Cand am observat am inlocuit capacul, am fixat mixerul sa intre fix. Se simtea diferenta, avea forta mai mare motorul, dar tot mai aveam probleme cu pornirea si cu platina.
Pana la urma am rezolvat si problema asta in urmatorul fel:
-am cumparat un capac de delcou, platina si luleaua dintre cele mai bune. Parca firma era "DUDUCO" sau cam asa ceva.
-Am mai cumparat si o aprindere electronica d-aia gen releu care costa in jur de 250k
-le-am montat in maxim 10 min si surprizaa
De atunci nu am mai avut probleme cu pornirea (fie cald fie frig), nici cu platina (am platina de aproximativ 4 luni si nu mai m-am atins de ea), si merge mult mai frumos ca pe benzina, si la forta aproape ca nu e nici o diferenta fata de benzina, consumul intre 8 si 10 la suta (afara si oras).
Deci va sfatuiesc sa incercati o aprindere electonica
_liviu_
pare-se ca pana la urma nu s-a rezolvat pb total... la cald porneste... dar daca o las mai mult asa...tot cu surprize...
o fi pana la urma si pb aia electrica de care zicea nea instalatoru' ala...

o sa incerc sa-i montez si o aprindere din aia electronica. astea se gasesc de cumparat pe la astia cu piese auto?
B31AYZ
QUOTE(_liviu_ @ 25 May 2005, 17:02)
pare-se ca pana la urma nu s-a rezolvat pb total... la cald porneste... dar daca o las mai mult asa...tot  cu surprize...
o fi pana la urma si pb aia electrica de care zicea nea instalatoru' ala...

o sa incerc sa-i montez si o aprindere din aia electronica. astea se gasesc de cumparat pe la astia cu piese auto?
*



Daca e problema electrica , trebuie rezolvata rapid .Strici si bateria .Obligi redresorul sa incarce mai mult decat trebuie . Trage un fir de pe plaman direct la masa si eventual masoara masa sa fie ok.
_liviu_
pai o sa incerc...ca incerc de mult sa dau de un electrician ca masina aia are mai multe bubitze la partea electrica. alti bani alta distractie...am impresia ca o sa tot bag bani la greu in masina asta si niciodata nu va merge cum vreau eu...smile.gif dar nu-i nimic...la un moment dat incepi sa te obisnuiesti:D

o sa vad ce fac si cu partea electrica si va mai spun...
seb
chiar merita pusa aprindere electronica?
mar interesa asa ceva,eu am gaz pe masina,sper sa pornesc pe gaz mai usor.
eventual un pret actual si ce ar fi mai bun,un model anume.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.