QUOTE(superblue9000 @ 10 Aug 2010, 03:54)
Am vazut filmul. Deci, in fata, e electromotorul ( starterul - asezat in fata ) care porneste sprimul set de paleti ca sa produca aer. Aerul ajunge la umatoarele seturi de paleti care il comprima. Pe uma e camera de ardere, combustibilul e injectat in camera si in contact cu aerul comprimat se produce ardera si jetul de aer care ajunge la turbina ( tot un fel de paleti ) si se produce propulsia.
Am spus corect acum ?
In filmul pus de tine in 6:31, sub motor sunt 3 "chestii rosii". Deci alea rosii invirt primul set de paleti? Sau e pompa de compustibil?
ventilatorul e pus in miscare tot de o turbina. compresorul de alta. sint doi (la unele motoare fabricate de rolls-royce chiar trei) arbori coaxiali: compresorul si turbina de antrenare sint pe un ax si ventilatorul si turbina lui de antrenare pe un alt ax care trece PRIN primul.
o poza mai clara:
alea trei chestii rosii sint diverse accesorii ale motorului, generatoarele electrice, starterul de pornire, FADEC-ul...