danciusergiu84
14 Aug 2010, 11:35
e o discutie in familie pentru achizitiile de viitor,
1 - care sunt motoarele predispuse sa rupa cureaua de distributie?
ex. din familie ford escort 1.8 diesel clasic din 89 a rupt cureaua la pornire, era conectat redresor fiinca era iarna si nu pornea, greseala comisa a fost apasarea acceleratiei, cica la modelul respectiv acesta e pericolul daca se apasa acceleratia la pornire
2 - exista modele de motoare la care daca se rupe distributia fie ea si pe lant pistoanele sa nu loveasca supapele?
3 - exista cazuri in care a cedat distributia pe lant?
4 - o intrebare particulara despre motorul de dacia clasic: au fost probleme mai cunoscute (tipice) cu distributia? si daca pistoanele au posibilitatea in configuratia normala a motorului sa loveasca supapele daca s-ar intampla ceva cu distributia?
1.Toate
2.D1300
3.Da
4.Da. Nu.
radian
14 Aug 2010, 12:19
Oare de ce in ciclul gimnazial nu mai este obligatorie studierea povestii "Drobul de sare" de I. Creanga
P.S. Nu-i vorba de o creanga de tip "I"...
maryus_83
14 Aug 2010, 12:23
QUOTE(danciusergiu84 @ 14 Aug 2010, 12:35)
2 - exista modele de motoare la care daca se rupe distributia fie ea si pe lant pistoanele sa nu loveasca supapele?
Cielo 1.5 8v, Espero 1.8 etc.
denisCT
14 Aug 2010, 17:05
De obicei motoarele in 8v si o singura axa cu came nu patesc nimic daca se rupe distributia
C a t a l i n
14 Aug 2010, 17:10
De obicei motoarele asiatice nu patesc nimic, ca nu se rupe, ca n-are ce, ca n-au curea.
Arhimede
14 Aug 2010, 18:02
Incepi sa semeni cu afofis. TU si asiaticile tale..
C a t a l i n
14 Aug 2010, 18:09
Diferenta intre mine si afofis e ca intre adevar si minciuna...
Iar afofis e plin de clone, eu ma lupt singur...
Daca un dealer neoficial Honda din Franta se inchide sau isi schimba sediul, iar ruina e cumparata de Dacia, gata, Dacia sterge pe jos cu Honda...
Daca Ferrari vinde 100 masini pe an in Romania, iar Dacia 100.000, Dacia sterge pe jos cu Ferrari.
Daca Ferrari abandoneaza show-room-ul din Otopeni, si se muta in Dorobanti, iar Dacia cumpara show-room-ul din Otopeni, Dacia sterge pe jos cu Ferrari...
Fain, nu?
aphophis
14 Aug 2010, 18:17
QUOTE(C a t a l i n @ 14 Aug 2010, 18:09)
Diferenta intre mine si afofis e ca intre adevar si minciuna...
Sigur ca da, e minciuna dom'le poza aia se vede pixelu violet Iar afofis e plin de clone, eu ma lupt singur...
Corect. mama lor de clone. Da ia zi matalutza, cu cine te lupti? Daca un dealer neoficial Honda din Franta se inchide sau isi schimba sediul, iar ruina e cumparata de Dacia, gata, Dacia sterge pe jos cu Honda...
Cica dealer neoficial. Explicatie mai tampita nu puteai scoate? Si da, dpdv al vanzarilor dacia sterge pe jos cu honda in europa. Nu numai in franta Desi.. honda e honda (cica) si are o gama mult mai larga de modele, are un adevarat nume in spate, o retea extinsa de dealeri (sau cel putin avea ) Atata doar ca dacia are crestere enorme in europa (desi piata natala nu o ajuta) in timp ce honda e pe topogan de ceva ani. Daca Ferrari vinde 100 masini pe an in Romania, iar Dacia 100.000, Dacia sterge pe jos cu Ferrari.
Daca Ferrari abandoneaza show-room-ul din Otopeni, si se muta in Dorobanti, iar Dacia cumpara show-room-ul din Otopeni, Dacia sterge pe jos cu Ferrari...
Aha, deci civicul e un pui de ferrari nu alta. Tu stii diferenta dintre o marca de volum (cum se considera honda) si o marca exclusivista cum e ferrari?Fain, nu?
Siiiiiigur ca da.
C a t a l i n
14 Aug 2010, 18:19
Mars ma...
sonykel
14 Aug 2010, 18:21
hai recunoaste ca te oftici...
aphophis
14 Aug 2010, 18:22
QUOTE(C a t a l i n @ 14 Aug 2010, 18:19)
ai grija la vene. Btw, oricate honde ai cumpara, in europa vanzarile lor tot la buda vor ajunge
corbex
14 Aug 2010, 18:33
On topic: la motoarele cu lant nu se rupe cureaua.
sonykel
14 Aug 2010, 18:38
la motoarele cu lant se rupe lantu...
aphophis
14 Aug 2010, 18:38
nu si la honda
neumann
14 Aug 2010, 18:41
QUOTE(corbex @ 14 Aug 2010, 19:33)
On topic: la motoarele cu lant nu se rupe cureaua.
Ba se mai rupe din cand in cand...
ydaniel
14 Aug 2010, 21:35
cea mai buna distributie e cea pe pinioane.
QUOTE(C a t a l i n @ 14 Aug 2010, 18:09)
Diferenta intre mine si afofis e ca intre adevar si minciuna...
Iar afofis e plin de clone, eu ma lupt singur...
Daca un dealer neoficial Honda din Franta se inchide sau isi schimba sediul, iar ruina e cumparata de Dacia, gata, Dacia sterge pe jos cu Honda...
Daca Ferrari vinde 100 masini pe an in Romania, iar Dacia 100.000, Dacia sterge pe jos cu Ferrari.
Daca Ferrari abandoneaza show-room-ul din Otopeni, si se muta in Dorobanti, iar Dacia cumpara show-room-ul din Otopeni, Dacia sterge pe jos cu Ferrari...
Fain, nu?
Don Quixote
Esti cam de prea mult timp imbarcat. Mai fa o escala un port oameni noi un birt gagici automobile
PS Ferrari nu-i masina pen` ca nu-i facuta de japs
sobolan
15 Aug 2010, 08:12
la Dacia 1300/10 nu se rupe lantul,a mea a mers asa 160 000km si nu s-a rupt...mercedes-ul sprinter e pe lant...
distributia pe lant e mai putin "pretentioasa" dar mai zgomotoasa,e pentru motoarele care nu urca mult in ture,exista posibilitatea ruperii/spargerei bucsilor din lant si asta implica resturi metalice prin baia de ulei(cam naspa)...etc...
masinile pe curea la distributie nu pot fi pornite prin impingere(daca nu mai ai baterie) exista riscul sa "sara" de la punct...am patit-o la oltcit....
motorul de MAN avea odata distributia pe pinioane,la fel si RABA si poate mai sunt si altele,aia e mai ok...
parerea mea e ca lantul e mai sfant de 2 ori decat cureaua...
corbex
15 Aug 2010, 09:41
Asa, ca informare, fiat garanteaza motorul multijet 250.000 km. Sigur ca e cu lant !
Si, tot la motoarele astea, zice ca schimbul de ulei se face la 30.000. Nesimtitii dracului, vor sa-i bage-n criza pe producatorii de uleiuri, curele, aditivi !
Dacus_Malus
15 Aug 2010, 10:13
deci:
cea mai "sigura" distributie este cea pe pinioane, dar se gaseste de obicei la motoarele diesel de generatie mai veche, si de capacitate mare....
nu are ce se rupe , e garantata sute de mii de km...
dezavantajul: zgomotoasa si nu functioneaza la turatii mari, de aceea e folosita in general la motoare diesel, de mare capacitate care functioneaza la turatii relativ mici.
eu am pe frontera mea si motorul e limitat electronic pe la 3500 ...4000 ture...
distributia pe lant e compromisul ideal intre cea pe pinioane si cea pe curea.....
un pic mai zgomotoasa decat cea pe curea, merge la ture mai multe decat cea pe pinioane, rezista in timp mai mult decat cea pe curea...
in general lantul nu se rupe, ci se rupe/strica intinzatorul hidraulic, sau alte role de ghidare/intindere.
distributia pe curea e cea mai silentioasa, se pune pe motoare care merg la turatii ridicate, dar necesita intretinere regulata si relativ scumpa...
bafta!
ENERGY
15 Aug 2010, 10:47
practic distributia pe lant devine zgomotoasa in timp. daca cineva ar schimba-o periodic, ca pe cea pe curea, ar fi si ea silentioasa.
QUOTE(C a t a l i n @ 14 Aug 2010, 17:10)
De obicei motoarele asiatice nu patesc nimic, ca nu se rupe, ca n-are ce, ca n-au curea.
Draga Catalin, Honda nu este unicul producator de motoare din Asia, de aceea cred ca e mult spus "motoarele asiatice au distributia pe lant"! Atit Impreza WRX STi, cit si EVO au distributia pe curea. Si nu stiu de ce, dar parca-s niste modele destul de reprezentative pentru categoria "motoare asiatice".
Markos
16 Aug 2010, 09:54
īnviasi bre?
ionutctn
16 Aug 2010, 10:37
danciusergiu84, nu sunt anumite motoare predispuse sa se rupa cureaua. Distributia se rupe daca montajul nu este corect, nu este intinsa corect sau nu este schimbata la timp. Cam astea ar fi cauzele. Nu se rupe asa din senin fara sa aiba un motiv pentru care s-a rupt sau a ramas rola blocata. Nu trebuie sa stai cu frica in privinta asta. Da, exista niste recomandari in ceea ce priveste motoarele cu distributie pe curea: sa nu se porneasca masina trasa sau impinsa si se mai forteaza iarasi distributia daca iti moare motorul in mers.
Cele mai sigure motoare dpdv avarii in urma ruperii curelei de distributie sunt cele cu supapele asezate vertical pe cilindru, la alea nu atinge pistonul de ele, asa ca in caz de curea rupta se re-aliniaza motorul si se pune curea noua.
Da' ciudat criteriu de alegere a unei masini...
Nici un motor fara interferenta nu ajunge la supape in nici o configuratie cu mici exceptii (cand se duce supapa spre piston prin ruperea supapei din alte cauze)
Asa cum toate motoarele cu interferenta in cazul unei nesincronizari (provocate de o rupere au unei curele/lant sau montaj aiurea) sunt pasibile de efecte devastatoare in acel motor (dar nu neaparat)
Pentru cine are frica de distributie, sa isi ia un motor in 2timpi cu precomprimare in carter si lumini de baleiaj = printre cele mai simple motoare fara distributie/lant/pinioane/pompe de ulei/chiar pompa de apa daca e racit cu aer, si multe alte chestii. Adica ia un trabant.
Sau un Espero sau Cielo in 8 valve, cand s-a rupt, o schimbi la marginea drumului in 20 min si ai plecat mai departe.
Markos
16 Aug 2010, 12:41
QUOTE(argon @ 16 Aug 2010, 13:38)
cand s-a rupt, o schimbi la marginea drumului in 20 min si ai plecat mai departe.
masina?
corbex
16 Aug 2010, 12:48
N-ai fost atent, exemplul cu Cielo si Espero venea exact in continuarea exemplului dat de Asi cu trabantul. Deci scara evolutiei, recunoscuta de el insusi, e Trabant-Cielo-Espero. Dupa asta urmeaza masinile.
Merced
16 Aug 2010, 13:10
Nu stiu daca poti s-o schimbi in 20 de minute, iti cam trebuie elevator sau groapa ca sa lucrezi cum trebuie, plus o gramada de scule si o curea de rezerva, lucruri cu care un om normal nu umbla dupa el intr-un Cielo. Dar macar stii ca o tragi linistit si dupa ce-i pui curea, si de preferat role, o rezolvi si gata, nu stai de schimbat supape, culbutori si asa mai departe.
Markos
16 Aug 2010, 13:13
Espero n-are curea, e pe bretele.
Pai aia spune si argon . In 20 de minute schimba cureaua cu bretelele
einstein1984
16 Aug 2010, 13:44
QUOTE(YRX @ 16 Aug 2010, 12:18)
Cele mai sigure motoare dpdv avarii in urma ruperii curelei de distributie sunt cele cu supapele asezate vertical pe cilindru, la alea nu atinge pistonul de ele, asa ca in caz de curea rupta se re-aliniaza motorul si se pune curea noua.
Da' ciudat criteriu de alegere a unei masini...
Este unele si mai sigure, cu supapele paralele cu pistonul si in lateral... Nici nu are ce sa rupa ca arborele distributiei e antrenat de vibrochen cu un singur pinion.
yhattori
16 Aug 2010, 14:01
vilbrochen, minca-t-as!
george_scala_2004
16 Aug 2010, 14:03
da' motoarele boxer ? alea ce au ? nu sint bune ?
DragosP
16 Aug 2010, 14:09
Link!
QUOTE(george_scala_2004 @ 16 Aug 2010, 15:03)
da' motoarele boxer ? alea ce au ? nu sint bune ?
Alea au boxeri, deci fara curea sau bretele.
tzepesch
16 Aug 2010, 14:24
motoarele boxer., precum cel de oltcit 1.1 1.3 au 2 curele, parca asa era, 2 axe cu came.
a sarit una ai sfeclit-o. se rupe cureaua la alternator, iar ai sfeclit-o pt ca e mascata, fir-i-ar a naibii.
einstein1984
16 Aug 2010, 14:24
QUOTE(DragosP @ 16 Aug 2010, 15:09)
Cred ca stimabilul coleg de fapt se referea la asa ceva
link dar nu stie cum se numeste.
tzepesch
16 Aug 2010, 14:25
dar pe langa asta, un motor boxer intretinut si calibrat e miere fata de ala de dacie, in orice imprejurari.
mai putin ca nu-l poti lega cu sarma sau sa-i pui ciorapii gagicii in loc de curea de alternator precum l dacie
ce legatura are sa zicem motorul boxer Subaru, sa nu zic Porche, cu cel de Oltict sau Dacie?
Exact aceeasi legatura care o are Esperolimo cu categoria generic denumita "masini".
george_scala_2004
16 Aug 2010, 14:58
bine te-ai intors, marty !
de fapt initiatorul intreba in titlul topicului ceva despre cele mai fiabile motoare. iar motorul boxer este unul dintre ele. porsche, subaru le folosesc cu succes la masinile fabricate de ei.
einstein1984
16 Aug 2010, 15:05
Si Honda la fel, dar la mobre. BMW nu mai zic.
Doar ca amestecati boxere cu V-uri la 180 de grade.
ionutctn
16 Aug 2010, 15:08
Sa va spun o faza pe care mi-au povestit-o niste mecanici. Nu stiu cat de poveste pescareasca este sau nu asa ca o spun asa cum am auzit-o. Cica la service la ei au un Renault Kangoo (foarte buna si rezistenta masina de altfel) cu care isi fac treaba: aduc piese cu el, transporta fel de fel de lucruri necesare service-ului, diesel kangoo asta. Eh acuma, venise vremea sa faca distributia la kangoo si se apuca dupa-amiaza asa, aveau toate cumparate, au schimbat kitul la distributie nu si cureaua de la accesorii dar la remontare nu au mai montat capacul ala de plastic care vine peste distributie. Seara a fost nevoie sa se duca sa ia niste piese sau ceva de genul asta bineinteles cu masina asa cum era montata in momentul ala si cica s-a rupt cureaua de la accesorii, a aruncat-o peste aia de la distributie care s-a rupt la randul ei nemaifiind capacul ala de plastic sa o protejeze. Nu stiu cum vine la kangoo acolo si nici nu stiu daca asta e doar o poveste pescareasca dar cel putin asa sustineau ei ca au patit.
george_scala_2004
16 Aug 2010, 15:16
meseriasi rau !
numele service-ului sa nu o mai pateasca si altii...
Merced
16 Aug 2010, 15:18
Ce poveste pescareasca, ca unui amic cu un Logan 1.4 8v chiar i s-a intamplat asta, pentru ca maimutele care au schimbat distributia n-au pus bine capacul. Un fir de la cureaua mult prea uzata de alternator a ajuns in spatiul ramas, cureaua de distributie l-a agatat, si s-a ales cu supape strambe si alte chestii frumoase.
e adevarat, se intampla des cand pun "meseriasii" mana...
Motoarele adevarate (adica empeiiiurile de logan) au capac de distributie metalic.
george_scala_2004
16 Aug 2010, 15:21
or fi avind...da' daca uita "meseriasii" de el sa il puna la loc...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.