Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce schimb la 120 000 km?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
zerillos
Sal. Sunt la 120 000 km. Fac revizia ca la 10 000, ulei, filtre, etc. Dar la 120 000 km schimb distributia. Ce altceva mai schimb?... cineva zicea de pompa de apa care se schimba odata cu distributia. Trebuie?... Si ce altceva sa mai schimb ??

Multumesc
djasu82
pompa de apa o dai jos si vezi daca are joc , are joc o schimbi plus se vede daca s-a scurs lichid pe la rola pompei.
Distirbutie, filtre , ulei motor se verifica si la cutie daca e la nivel daca nu se completeaza se curata sita din pompa de benzina se verifica presiunea in rampa.
zerillos
se curata greu sita din pompa de benzina?
Maskatu
La 120.000 km ai de facut aceeasi revizie ca cea de 60.000 km, in nici un caz aceeasi revizie cu cea de 10.000. Asta va fi la urmatoarea, adica la 130.000.

Ce ai de schimbat/verificat:
- ulei
- filtru ulei
- fitru benzina
- filtru aer
- bujii
- curea distributie
- curea alternator
- curea aer cond (la modelele cu asa ceva)
- ferodouri franare spate
- placute de frana
- antigel
- lichid frana
- presiune roti
- geometrie fata
lirutza
Aia cu presiunea la roti e cea mai tare. biggrin.gif
Maskatu
Conform carnetului de garantie, presiunea in roti se verifica la fiecare 20.000 km.
djasu82
iar eu o verific la o luna doua biggrin.gif
paterrafail
Scuzati interventia si devierea de la subiect, dar pun si eu o intrebare. La mine urmeaza peste ceva vreme revizia omoloaga cu asta de 120.000, adica cea de 60.000. Asadar, intrebarea mea este cum se realizeaza o evacuare a vechiului lichid de franare cat mai eficienta si completa? Vreau sa fac treaba fara sa amestec lichid nou cu vechi si sa fiu sigur ca am curatat tot ce era "trecut" de prin conducte. Nu ma intereseaza curatare de dupa si ce solutii s-ar folosi; asta se afla sau se stie. dar degeaba stiu, daca nu am solutia scoaterii intai a acestui lichid. Va multumesc anitcipat!
Bogyciu
Daca scoti lichidul complet ai foarte mari sanse sa nu reusesti sa faci o aerisire eficienta.

Maskat e cam abigua enumerarea facuta de tine, din ce ai scris tu acolo reiese ca as putea doar verifica bujiile sau curelele... sa nu mai zic de Djasu care zice sa se verifice nivelul la uleiul din motor si cutie si daca nu e la nivel sa se completeze. Cel putin asa am inteles eu, nu vreau sa ma gandesc cum se duce baiatul asta la service sa ceara o revizie la 120000 care sa cuprinda verificare nivel uleiuri si completare daca e cazul si schimb de presiune roti si geometrie fata (ce de pe spate nu se verifica?).

No offence, dar daca tot incercati sa fiti de ajutor, macar incercati sa o faceti bine.
dumi81
Asta este foarte tare... poate nu stiu eu dar te rog lumineaza-ma si pe mine cunm se regleaza/verifica geometria rotilor puntii spate???. Iar Maskatul a scris de verificat/schimbat , nu doar de verificat, e adevarat ca in afara de geometria rotilor, de presiunea din roti si elmentele de franare (placute,saboti ) totul se schimba.Si intradevar la fiecare 60k se recomanda si schimarea uleiului din cutia de viteze. Ma rog la SN este trecuta in cartea de service, dar la Logan e lifetime dupa producator.

Imi cer scuze daca am deranjat pe cineva.
djasu82
Mai lasatil pe Bogyciu ca suntem satui de el numai a lui e pusa la punct etc se crede buricul pamantului parca vorbeste de sus iar noi parca am fi niste mititei.
Tu Bogyciu ar fi bine sa nu mai critici pe alti si sa scri parerea ta nu mereu sa completezi despre ce vorbeste x sau y.
Eu am inlocuit uleiul din cutie la 50 de mii desi nu trebuia dar am zis hai sa fiu in top cu ce zic cei de la dacia dupa mine completam atata tot .
Bogyciu
Pai si daca tu l-ai schimbat la 50.000 de ce recomanzi sa se verifice si doar sa se completeze la nivel? Nu cumva la fiecare 60.000 trebuie inlocuit uleiul din cutie? Si treaba cu curatatul sitei din pompa de benzina de unde ai scos-o? Te-ai gandit tu asa ca ar fi bine sau ai gasit prin vreun manual de reparatie?
Maskatu
QUOTE(Bogyciu @ 20 Aug 2010, 23:25)
Maskat e cam abigua enumerarea facuta de tine, din ce ai scris tu acolo reiese ca as putea doar verifica bujiile sau curelele... sa nu mai zic de Djasu care zice sa se verifice nivelul la uleiul din motor si cutie si daca nu e la nivel sa se completeze. Cel putin asa am inteles eu, nu vreau sa ma gandesc cum se duce baiatul asta la service sa ceara o revizie la 120000 care sa cuprinda verificare nivel uleiuri si completare daca e cazul si schimb de presiune roti si geometrie fata (ce de pe spate nu se verifica?).
No offence, dar daca tot incercati sa fiti de ajutor, macar incercati sa o faceti bine.
*


Mai sa fie, ce crezi? Enumerarea asta ambigua, este trecuta in carnetul de service si am preluat-o de pe topicul de revizii, adica acesta.

Cred ca este la mintea cocosului ca din toata insiruirea ai de SCHIMBAT uleiul din motor, uleiul din cutie (daca vrei), filtrul de benzina, filtrul de aer, bujiile (care conform carnetului se schimba LA FIECARE 30.000 km), intreg kit-ul de distributie (contine cureaua de distributie, rola intinzatoare, cureaua de alternator, cureaua ac), ferodouri spate, placute frana, antigel (surprinzator, conform carnetului acesta se SCHIMBA efectiv, la fiecare... 60.000 km, probabil ca logic ar fi ca la restul reviziilor sa se verifice nivelul lui), lichidul de frana (aceeasi soarta ca si cel de racire), si DE VERIFICAT presiunea rotilor + efectuarea geometriei.

Consider ca lichidul de racire si cel de frana trebuiesc schimbate deoarece in intreg carnetului de service, sunt pomenite doar la revizia de 60,000 km, drept urmare nici nu se poate pune problema neinlocuirii lor.

QUOTE(dumi81 @ 20 Aug 2010, 23:57)
.Si intradevar la fiecare 60k se recomanda si schimarea uleiului din cutia de viteze. Ma rog la SN este trecuta in cartea de service, dar la Logan e lifetime dupa producator.
*


Oare nu cumva loganul are acelasi ulei ce l-a avut si super nova? Anume Dacia oil extra gear? In principiu uleiul din cutie nu se schimba, ci se completeaza. In manualul de service nu se mentioneaza nimic in acest sens, dar cum 4 litri de ulei pentru cutie costa intre 100-200 ron, nu cred ca este un efort financiar atat de mare incat o data la 60.000 km sa il schimbi si sa faci un pustiu de bine cutiei...
Bogyciu
Si totusi, unde este enumerarea asa ambigua in carnetul de service? Poate asa o sa reveniti si voi cu picioarele pe pamant. App, ai vazut un carnet de service pt Supernova de cand ai masina?




PS Nu stiam de ce ai scris cu Italic "ambigua", apoi am vazut, am mancat o litera, imi era foame poate, esti liber sa ma sanctionezi.
Maskatu
Nu am vazut niciodata carnet de service. Nu am primit carnetul de la fostul propietar. Insiruirea am luat-o de pe topicul cu revizii, insiruire postata de colegul Liviu. Este acelasi lucru cu ce vad ca scrie in carnet, difera doar forma... el a luat la mana fiecare revizie (10 mii,20 mii,etc) si a scris exact ce trebuie verificat/schimbat.

Seara buna.
dumi81
Chiar nu stiu de ce atata polemica.

In legatura cu uleiul din cutia de viteze, la SN nu am cartea de service, dar asa mi-au zis cei de la service la revizia de 60K ca se mentioneaza schimbarea uleiului. Pot sa va zic sigur ca in manualul service al Loganului pana la sfarsitul lui 2005 era prevazuta inlocuirea uleiului din cv la 60K, dupa care la cel de al doilea cumpartat in 2007 la ulei cv scria lifetime, sunt sigur ca este acelasi ulei, dar Dacia nu e la pima abatere dupa 2008 s-a marit numarul de Km intre revizii: la diesel de la 10K la 15K, iar la benzina de la 15K la 20K si nici macar nu au bunul simt sa utilizeze o gama superioare de ulei adica tot 10W40. Asa ca...
Opinia mea este ca orice ulei mineral/sintetic iti modifica proprietatile in timp si deci trebuie inlocuit. Ironia este faptul ca pe bidoanele de ulei pentru cv exista si data expirarii, deci el expira stand linistit in bidon, dar in cv.

Ps. Cu cat se mai vine o SN?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.