Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme dupa ce am SCHIMBAT KIT AMBRIAJ
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
bogdanWBH
SAlut!
Sunt la prima postare, asa ca aveti mila biggrin.gif
Am schimbat kitul de ambreiaj si acum intre 60 - 80 km/h masina se leagana cu mine stanga dreapta. Leganat este putin spus, tremura in adevaratul sens al cuvantului.
Mentionez ca am cumparat kit Valeo - 235 lei.
Dupa schimb, la indrumarea mecanicului, am mai echilibrat rotile, schimbat bucsi bara stailizatoare si brate, reglat unghiul de fuga.
Nu mai stiu ce sa ii mai fac. Ieri am fost la un alt service si mi-au zis ca am planetarele strambe. Dar inainte sa intru in service la schimb kit ambreiaj nu am ajut aceasta problema. Deci nu cred ca mi le-au schimbat acolo, deci nu e de la planetare.
Acum mecanicul a venit cu problema capoate nu a fost kitul bun si de aceea.
GIC
QUOTE(bogdanWBH @ 18 Aug 2010, 10:24)
Acum mecanicul a venit cu problema capoate nu a fost kitul bun si de aceea.
*


blink.gif blink.gif blink.gif
Spune-i ca poate ti-au scapat relantiul in baia de ulei. Asa mecanic merita asa o replica!
bogdanWBH
Da bun, nici o problema!
M-a costat schimbul, numai manopera 400 lei!
Si acum masina mea nu merge cum trebuie!
Trage nu patineaza ambreiajul dar are acea miscare stanga-dreapta care a aparut imediat dupa ce am schimbat kit-ul.
Oare poate fi si de la planetare. Dar cum se face ca inainte de a o duce in service nu aveam aceasta problema. Cum, s-au strambat ambele planetare asa din senin?
velceani
Salut,

Si eu am schimbat ambreiajul nu de mult timp.
Eu zic asa: verifica prinderea jugului motor sa fie stranse suruburile.. verifica caseta de directie sa nu fie slabita, planetarele sa fie la locul lor si telescoapele la fel sa nu fie slabite.
tot ce ti-a ublat mecanicul cand a schimbat ambreiajul.

Eu inclin sa cred ca e ori de la prinderea jugului pe caroserie(nu ti-a strans suruburile) ori de la suporti motor ori de la directie(elemente neprinse cum trebuie)

Si oricum la cat ti-a luat ar trebuii sa ofere o garantie asa ca cerei refacerea muncii.

Sa ne anunti rezolvarea si mai ales problema huh.gif Sunt tare curios ....
canea_dragos
Din ce cauza ai schimbat ambreiajul?

Tremuratul poate veni din nestrangerea suficienta a tampoanelor motor si cutie, a cadrului motor...exact cum au spus si colegii...nu a strans cum trebuie tot ceea ce a desfacut
bogdanWBH
Am schimbat kitul pentru ca m-a lasat. Nu mai pleca din parcare. se tura si nu pleca de pe loc.
Am verificat si prinderea pentru suportul motorului si zic ei ca este ok.
Mai ramane de verificat tampoanelele mototului si restul....
Ieri dupa ce am facut un pic scandal am obtinut si o garantie pe lucrare.
Acum m-am dus la alt mecanic, zice ca bucsile de la bara stabilizatoare nu stau bine si au joc.
Desi .... masina mergea ok. Am schimbat kitul apoi a aparut problema si am inceput sa tot schimb.
Am inceput cu echilibratul rotilor apoi am schimbat bucsile bara stabilizatoare si bucsi brate, apoi am facut unghiul de fuga.
Deci putea sa faca ceva la bara stabilizatoare in momentul in care a schimbat kitul de ambreiaj??? Si daca este asa de ce nu a sesizat cel care mi le-a schimbat.
DOAMNE simnt ca nu mai am nervi pentru acesti mecanici!

canea_dragos
n-are ce sa faca la bara stabilizatoare....daca bucsile au joc de noi inseamna ca ori s-a uzat prea mult bara stabilizatoare unde vine in contact cu bucsa, ori bridele bucsilor s-au largit
bogdanWBH
Am sa incep povestea cu ziua de 19:08.2010 ora 7:30 cand am intrat in service, iar pentru a mia oara.
OK. trecem peste resentimente.
M-a trimis sa cumpar bucsile pentru bara stabilizatoare. Am plecat si le-am luat 2 bucati 16 lei si nici nu sunt Dacia.

Ma duc si ii spun mecanicului ca nu am gasit si bridele si ma trimite sa le mai caut.
Asa am ajuns in Craiova (eu sunt din Bals, 25 km pana in Craiova). Le-am gasit in craiova cu 8 lei 2 buci - cele din capatul barei si cele din mijloc 5 lei/2 buc originale DACIA. bridele 32lei toare 4.
Am venit la mecanic montat bucsi bara stabilizatoare si degeaba.
Trecem la schimbul planetarei dreapta. Dar a esuat si aceasta incercare. Masina tot asa danseaza.
Si cand am desfacut planetara pe stanga....surpriza... la partea dinspre cutie avea joc.
Desfacem planetara si observ ca bilele la unul din capatul tripodei disparusera?
Am inlocuit tripoda, montat planetara si acum BACK TO THE STREETS.
Intrebarea mea acum se schimba > am aflat motivul< dar ma intereseaza cum se poate ca sa dispara bilele dintr-un capat al tripodei??? Unde sunt si cum au disparut. Eu zic ca ori la montajul initial dupa ce a schimbat kitul, ori tot atunci mi-a schimbat planetara.
canea_dragos
si eu si multi alti colegi au patit ca mine...nu au stat langa mecanic in timpul interventiei asupra masinii...asta e...eram mai mic si mai fraier....ai stat langa mecanic cand a umblat la masina, ca din ce spui bag de seama ca nu(cand a fost montat ambreiajul ma refer)...sunt multi jegosi care schimba piese daca nu esti langa ei
bogdanWBH
Nu, nu am stat langa el. I-am dus-o vineri de dimineata si am luat-o sambata pe la 17:00.
M-am intalnit azi cu el si a spus ca el nu a desfacut planetara stanga la partea dinspre cutie. Daca o desfacea trebuia sa ii schimb si uleiul din cutie. Deci nu stiu unde au disparut bilele daca el nu a desfacut partea planetarei dinspre cutie.
Poate sunt in cutie. sad.gif
Tavy84
Salut baieti, am si eu o intrebare si o problema in acelasi timp ca cea enuntata de bogdan WBH si anume: cand merg cu viteza mica in genul 20-60 km/h simt o vibratie in masina si anume masina se leagana stanga dreapta + ca la o franare mai decisiva am un trosnit teribil pe partea dreapta de zici ca se rupe ceva pe acolo.Faza tare este ca stiu ca trebuie sa imi schimb bucsile de la bara stabilizatoare ca sunt duse insa pana sa ma duc la mecanic sa imi stranga una din bridele de prindere de la bara stabilizatoare masina nu facea asa, acum face, de ce? nu stiu, am si echilibrat rotile si nimic, am dat si rotile jos si totul pare in regula. Ce idei imi puteti da referitoare la problemele astea si mai ales faptul ca imi trosneste la franare (flansele sunt ok, joc in bielete n-are, defapt n-are niciun pic de joc la nici o roata, nu stiu ce sa fac si cam cat sa ma astept sa bag in ea). Culmea ca m-am dus la mecanic pentru ca imi trosnea la franare si am plecat de acolo cu un leganat anti celulitic. Un prieten de familie mi-a spus ca trebuie sa schimb un surub de prindere de la una din bride mai exact cea din stanga ca se invarte in gol. Sa fie doar din cauza aceea acest leganat si am uitat sa precizez ca atunci cand masina se leagana se leagana si volanul lucrul asta nu-l inteleg. Va multumesc anticipat ptr raspunsuri.
canea_dragos
sunt tare curios cum a reusit acel mecanic sa schimbe ambreiajul fara sa dea planetara jos, intr-adevar cand se da jos curge uleiul din cutie, dar putea sa scoata frumusel uleiul din cutie, apoi planetara, mesterea la ambreiaj si apoi punea la loc uleiul in cutie(si nu sa-l schimbe neaparat) si ce mai e pe acolo

referitor la trosnitul la franare este de la etrier si/sau placutele de frana, e topic special unde s-a discutat asa ceva, iar in mers daca trage stanga e clar ca prinde mult mai bine frana pe dreapta(nu strica sa inspectezi si pe cea din stanga) sau ramane pistonasul blocat la vreuna din roti
Tavy84
Eu am postat aici deoarece colegul de forum are aceleasi simptome ca si la mine, adica leganatul masini. Probleme la franare nu am, nu imi trage in stanga sau in dreapta cand franez, se duce drept. Nu opune niciun pic de rezistenta la franare, daca era vre-un pistonas ceva blocat simteam cand invarteam rotile pe liber cu mana + ca mie imi "danseaza" volanul, adica are niste miscari foarte rapide si in stanga si in dreapta si depinde de viteza de rulare a masiniii. Asta nu prea inteleg eu de la ce ar putea fi, as vrea sa stiu daca poate fi din cauza discurilor, adica sa nu cumva sa am un disc ovalizat si din cauza asta sa m-i se intample ce m-i se intampla, imi dau si eu cu parerea, asta pana cand oi mai face un cheag de bani sa ma duc cu ea la service. Multam de raspunsuri.
canea_dragos
pentru dansul stanga-dreapta verificati pivotii, capetele de bara si bieletele de directie...pivotii si capetele de bara se verifica apucand de roata si miscand stanga-dreapta si sus-jos pentru a se observa daca are joc...evident masina pe cric

trosnitul la franare apare chiar daca masina franeaza drept din cauza placutelor de frana care nu mai stau fixe in etrier si/sau este putina mizerie langa pistonas
bogdanWBH
La mine leganatul nu se simtea in volan. deci nu era de la directie. unsure.gif
serviccom
Ma apuca groaza cand citesc pe aici ce mai fac meseriasii de mecanici. Bilele alea sigur in cutie sunt, au intrat pe langa diferential si ai sanse sa prinda intre dintii pinioanelor si sa faci praf cutia. Auzi a schimbat ambreiajul fara sa scoata planetara biggrin.gif . Idioti frate, idioti. Impusca-i.
bogdanWBH
Pai da, acum strang bani de pistol.
Si intradevar ultimul mecaninic a zis ca atunci cand ma duc sa schimb planetara de pe partea dreapta care bate si ea de asemenea, sa iau si ulei, Sa ne uitam si la planetara stanga iar si sa schimbam uleiul. In ideea ca daca ma duc cu ea atunci cand e uleiul incins si dau drumul la uleiul din cutie poate ies si bilele, asta daca sunt inauntrul cutiei. Daca nu sunt acolo Inseamna ca s-au evaporat.
tita
QUOTE(bogdanWBH @ 11 Sep 2010, 13:11)
Pai da, acum strang bani de pistol.
Si intradevar ultimul mecaninic a zis ca atunci cand ma duc sa schimb planetara de pe partea dreapta care bate si ea de asemenea, sa iau si ulei, Sa ne uitam si la planetara stanga iar si sa schimbam uleiul. In ideea ca daca ma duc cu ea atunci cand e uleiul incins si dau drumul la uleiul din cutie poate ies si bilele, asta daca sunt inauntrul cutiei. Daca nu sunt acolo Inseamna ca s-au evaporat.
*



sunt 28 de ace in tripoda ,le-am numarat eu .mecanicul le-a scos cu un felxibil cu cap magnetic(ca un sarpe).
da drumul uleiului din cutie si poate ai noroc sa iti cada jos odata cu uleiul ,cauta-le neaprat si vezi cate gasesti.Poate au cazut si jos langa cutie cand a scos planetara.
Nu a vazut mecanicul nici un ac jos?

app cutia are din fabrica un magnet ,probabil ca sunt pe acolo.
mie mi-a cazut in cutie si un galet.
canea_dragos
bogdanWBH spui ca planetara stanga avea joc la tripoda...cum se manifesta acel joc?

cumva in mers cand dadeai sa accelerezi sau faceai frana de motor se auzea un clanck care se simtea ca o smucitura atat in masina cat si la schimbator?

intreb deoarece eu de fiecare data cand apas acceleratia sau iau piciorul de pe ea si apas iara masina face clanck-clanck si smuceste ceva in dreptul planetarei stangi(asa percep eu), undeva in zona ambreiajului si misca rapid fata-spate schimbatorul de viteze
marius80_eugen
QUOTE(Tavy84 @ 21 Aug 2010, 08:46)
Eu am postat aici deoarece colegul de forum are aceleasi simptome ca si la mine, adica leganatul masini. Probleme la franare nu am, nu imi trage in stanga sau in dreapta cand franez, se duce drept. Nu opune niciun pic de rezistenta la franare, daca era vre-un pistonas ceva blocat simteam cand invarteam rotile pe liber cu mana + ca mie imi "danseaza" volanul, adica are niste miscari foarte rapide si in stanga si in dreapta si depinde de viteza de rulare a masiniii. Asta nu prea inteleg eu de la ce ar putea fi, as vrea sa stiu daca poate fi din cauza discurilor, adica sa nu cumva sa am un disc ovalizat si din cauza asta sa m-i se intample ce m-i se intampla, imi dau si eu cu parerea, asta pana cand oi mai face un cheag de bani sa ma duc cu ea la service. Multam de raspunsuri.
*


Ai vre-o roata descentrata foarte tare . Ai putea sa schimbi rotile fata si spate intre ele si sa vezi daca se manifesta altfel . DACA nu se schimba nimic , inseamna ca este de la articulatii si ar trebui sa verifici pivotii , capetele de bara si bucsele de la bascule si vezi care este pe duca . Daca miscarile sunt foarte rapide este clar ca este o miscare transmisa de la roata , in timpul miscarii ei . Discul ovalizat se manifesta in timpul franarii , nu in timp ce mergi normal . Altfel , la o ovalizare foarte mare , ti-ar atinge placutele cu intrerupere si s-au auzi clar fasaituri cand mergi lin .

QUOTE(bogdanWBH @ 11 Sep 2010, 13:11)
Pai da, acum strang bani de pistol.
Si intradevar ultimul mecaninic a zis ca atunci cand ma duc sa schimb planetara de pe partea dreapta care bate si ea de asemenea, sa iau si ulei, Sa ne uitam si la planetara stanga iar si sa schimbam uleiul. In ideea ca daca ma duc cu ea atunci cand e uleiul incins si dau drumul la uleiul din cutie poate ies si bilele, asta daca sunt inauntrul cutiei. Daca nu sunt acolo Inseamna ca s-au evaporat.
*


Ar trebui sa-l intrebi cum ti-a schimbat de fapt kitul de ambreiaj . Eu am intalnit mai multe metode , printre care si slabirea puntii fata dreapta ( adica pe aprtea soferului si a cutiei ) . Dupa ce slabeste incet puntea fata , are mai mult loc sa umble la ambreiaj , adica vre-o 10-15 cm , loc pe care il face prin impingerea cutiei mai intr-o parte . Dupa ce pune totul al loc , este foarte posibil ca impresia care o ai cand accelerezi si cand mergi prima data ca fata masinii nu mai este dreapta , pentru ca strangerea puntii si a tuturor reperelor si s-a efectual corect .
La mine dupa ce mecanicul a facut metoda asta nu mi se mai inchidea nici capota la motor si aveam impresia ca intre acceleratie si frana trebuie sa misc volanul ca sa mentin masina pe traiectorie .
Remedierea a facut-o prin slabirea la TOATA puntea fata si stanga si dreapta si apoi prin strangerea simultana a ambelor parti a articulatiilor ( adica un surub dintr-o parte , apoi unul din partea cealalta si tot asa . Dupa ce a terminat capota se inchidea perfect si masina nu se mai balanganea cand treceam din regim de acceleratie la frana sau frana de motor .
NU are nici un fel de legatura balanganitul de care spui cu bucsele de la bara stabilizataore , daca testul se efectueaza in linie dreapta , indiferent de inclinatia soselei . Masina trebuie sa functioneze perfect si FARA bara stabilizatoare in linie dreapta !
Nu are legatura planetarele cu balanganitul masinii ,iar daca ele ar fi uzate s-au auzi batai sau cel mult vibratii in volan , NU balanganitul masinii .
Ca trebuie sa verifici si tu bucsele de la bascule , pivotii si capetele de bara , asta e clar , dar trebuie mai intai sa-l intrebi pe mecanic cum a schimbat ambreiajul si la ce a umblat !
bogdanWBH
e clar la mine, din tripoda de la planetara stanga a fost! Cum am rezolvat problema asta cum a disparut si balanganeala!
Acum merg si eu ca omul pe drum si nu mai cobor din masina si nu stiu incotro sa merg!



9 Oct 2010, 21:14:
bogdanWBH spui ca planetara stanga avea joc la tripoda...cum se manifesta acel joc?

cumva in mers cand dadeai sa accelerezi sau faceai frana de motor se auzea un clanck care se simtea ca o smucitura atat in masina cat si la schimbator?

intreb deoarece eu de fiecare data cand apas acceleratia sau iau piciorul de pe ea si apas iara masina face clanck-clanck si smuceste ceva in dreptul planetarei stangi(asa percep eu), undeva in zona ambreiajului si misca rapid fata-spate schimbatorul de viteze




Da, ceva de genul, dar nu se balanganea. Imediat cum am scos-o din service dupa ce am schimbat kitul ambreiaj atunci a inceput sa se si balangane! Cel mai bine e sa verifici. La mine ''clanck"-ul se auzea cand framam/acelaram.
ramsen
deci a fost tripoda de la planetara stinga???daca da trimitei un mesaj privat si lui canea_dragos ca si el la fel ii face...
canea_dragos
Am primit mail-ul...multumesc! am dat si un reply...sper sa fi si ajuns.

Eu am scos ambele planetare, sunt destul de bune, nu au pic de joc, tripoda arata ca noua, galetii si acele sunt la locul lor.

Acel clanck se auzea si inainte sa schimbi ambreiajul?

La mine se mai intampla o chestie: cand sunt cu ambreiajul la fund(calcat de tot) si bag in viteza, exact cand schimbatorul intra in viteza masina face clanck si smuceste o data(eu fiind cu ambreiajul tot la fund)...acelasi sunet si smucitura ca si in mers cand nu actionez ambreiajul ci doar acceleratia...e posibil sa fie ceva de la ambreiaj la mine?

Mentionez ca am incins ambreiajul de vreo 3 ori astfel incat mirosea a ambreiaj de mureai...nu am facut-o intentionat...dar asa e cand traiesti in Romania pe drumuri "bune".
bogdanWBH
Nu la mine nu facea asta!
Ceea ce facea la mine era din cauza tripodei!
vitamina
Salut!
Am fost si eu astazi intr-un service in Valcea si mi-am schimbat kit-ul de ambreiaj.Cand am luat-o inapoi inspre pitesti la drum intins,m-am pomenit ca masina trage stanga.In Pitesti la o vulcanizare am schimbat rotile intre ele si este mai bn putin,dar nu suficient.Oare ce se putea deregla?
Multumesc!
canea_dragos
In cazul meu tind sa cred ca ambreiajul are ceva.

Din moment ce planetarele sunt foarte bune(in special tripoda planetarei stangi pe care am inspectat-o atent), tampoanele motor si cutie sunt schimbate, bieletele de directie, pivoti, capete de bara...etc foarte bune si ele nu a mai ramas decat diferentialul(desi nu cred, are un mic joc care este perfect normal) si ambreiajul.

Masina are 62000 km, ambreiajul a fost incins de 3 ori de cand am eu masina, mirosea de mureai.

Din moment ca am ridicat pedala de ambreiaj destul de sus, adica am patinat voit discul, astfel prinde sus de tot ambreiajul, aproape de zona in care iau de tot piciorul de pe ambreiaj si masina tot smuceste o data si face clanc in momentul cand sunt cu ambreiajul calcat de tot si bag in viteza 2 si 3, rar in 1 si 4 e clar ca ambreiajul are ceva.

Vazand ca face la fel cu ambreiajul sus de tot, l-am reglat dinnou sa tina cum este normal putin peste jumatate in sus.

Sper sa ma tina pana la vara cand il voi schimba.

Doamne ajuta!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.