Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
bv-08-fgm
salut,stiu ca mai sunt topicuri asemanatoare da vreau sa ma ajutati si pe mine cu niste sfaturi,am un motor de pe un ford escort,un benzinar de 1.6 16v ce l-am pus si la bursa,dar ma gandeam daca pot sa il montez la mine pe msina folosind cutia de dacie.

Daca stiti pe cineva care ma poate ajuta cu o flansa sau altceva care sa ma ajute sa montez motorul pe cutie,in rest ma descurc la suporti,instalatie electrica si restu.

Azi l-am dat jos de pe masina respectiva si maine poate am timp sa ii fac si poze sa vedeti despre ce este vorba.



asta este motorul pe masina..

19 Aug 2010, 15:02:
nare nimeni nici o idee nimica? :|
besche
De pus il poti pune,cu o gramada de modificari--flansa cutie,galeriile de evacuare si admisie,suporti motor...etc. Dar nu se poate omologa,aici e problema ! sad.gif
badboy_marius
aaaa....nu stiu daca se poate pune sus cu modificari pe care sa le accepti chiar si tu...stii care e problema? asta a fost gandit sa fie pus pe masina transversal, cu o cutie la fel + ca e si injectie din cate vad, asta ar insemna si mai multe modificari la instalatie si etc...

daca ai putea sa il dai la schimb, sau la un centru de dezmembrari, la schimb cu un motor de golf / audi 80 care se potriveste bine pe dacie cu modificari minime + ca gasesti pe carburatie.
bv-08-fgm
injectia nu este o problema,am tot ce tine de motor si injectie+instalatia nu ma doare capu pentru ca o voi pune pe cea a motorului complecta pana in interior unde singurele modificari trebuie sa le fac la comenzile de pe bord si la ceasuri,cu r.a.r -u nu ma intereseaza ca o rezolv io(m-am interesat tongue.gif)ma intereseaza sa stiu cine imi poate face din cate m-am mai documentat zilele astea o flansa sa prind motorul de cutie+ o priza de putere(unii ziceai ca doar facuta pe strung sa poata merge in cutie de dacie si partea cealalta in motor) .
george 07
"cu r.a.r -u nu ma intereseaza ca o rezolv io(m-am interesat tongue.gif)" tocmai ca la R.A.R. ai adevarata problema . Pentru omologare trebuie sa treaca 'Testul Dinamic" care costa f. mult , mai intereseaza-te direct la ei.
Muttley
Dac-a zis c-o rezolva, asa e, nu e bataie de cap, stie omu' ce zice.
bv-08-fgm
nu imi fac probleme,singurul lucru unde m-am blocat este cum prin acest motor pe cutie sad.gif
alecsutz03
subiectul asta ma intereseaza si pe mine!am la dispozitie un nissan primera 1.6 16v injectie multipunc....ma intereseaza prinderea pe cutie!carcasa merge prinsa ptintr-o flansa de 20-25mm care sa aiba suruburile cu "floarea" ingtopata....dar cu priza nu am idee cum sa fac....deoarece pe stung nu se poate face canalele alea care ntra in discu de ambreiaj,unu la mana si 2...nu stiu ce material sa folosesc deoarece acolo e o forta destul de mare....
anndi
Singura problema mai delicata, in lipsa de mesteri, este construirea flansei si a prizei. Priza de dacie nu cred ca e destul de lunga, dar poti sa faci in felul urmator: construiesti flansa dupa motor, frezezi din capacul de cutie al daciei grosimea flansei si sudezi flansa pe capac. In cazul asta mai ai o sansa sa nu trebuiasca schimbata priza daca poti pune sus discul de ambreiaj de dacia(fi 200 cat are escortul). Cu motorul dat jos de pe escort vezi daca se potriveste au ba discul de dacia. O sa mai ai nevoie de pompa de benzina a masinii donatoare si o sa ai putin de lucru la evacuare, nu la galerie cum s-a spus mai sus. De asemenea nici la admisie nu trebuie sa umblii. Cu partea electrica ai zis ca nu e problema, iar cu omologarea, numai testul dinamic de frana te costa 10000 de lei. Iar cu franele de dacia sunt convins ca nu il vei trece. Spor(t) la treaba!
sobolan
transversal...il pui pe dracu pe dacie...vinde-l !
tribunul
"daca nu merge, nu forta, ia un ciocan mai mare"
G I M
A dat strechea-n ei...
Muttley
QUOTE(anndi @ 25 Aug 2010, 22:37)
...... iar cu omologarea, numai testul dinamic de frana te costa 10000 de lei.
*


Asta nu-i adevarat, pentru ca el a zis ca a vorbit cu cineva. Deci se rezolva!
bv-08-fgm
mda,deci asta e problema,priza de putere care nu e nici destul de lunga si nici nu se potriveste pe acele caneluri,stie cineva cum as putea face una?

Si cu r.a.r nare rost sa mai discutam,cum de 4 ani l-am facut fara probleme si inafara de 2 poze nu a vazut nimica se rezolva si a 3-a oara,
Muttley
Normal ca nare.

- masori necesarul lungimii prizei;
- tai priza de pe cutia de Ford sau ce tigaie-i aia.
- scoti priza din cutia de dacie, o tai pana unde trebuie, astfel incat ce ramane + ciotul de pe cutia de Ford = necesarul lungimii;
- le strunjesti pe ambele la un diametru comun in zona de imbinare;
- se realizeaza la strung manson cu strangere pentru cele 2 bucati;
- se freteaza cioturile, incalzeste mansonul, se unesc;
- se sudeaza mansonul de cioturi pe imbinari.

Evident ca toate de mai sus trebuiesc facute la marea precizie si calitate, ca altfel face poc in mers.

Inainte de orice se studiaza situatia rulmentului de presiune (posibilitate inlocuire dupa modificari) si ce naiba mai e de avut grija p-acolo (nu ma pricep deloc, n-am desfacut vreodata o cutie).
G I M
O nimica toata. Vezi ca mai sunt cativa pe forum treziti brusc din somn care vor sa faca acelasi lucru dar au ramas in pana de idei. Unu e HondaD cu un motor de pe Laguna, ady_84saw vroia sa faca o dacie cu motor central dar i-a iesit un carut cu rulmenti (macar a incercat ceva) si sa nu uitam de 4x4 care inca traieste visand.
Lasand gluma la o parte, ca sa faci asa ceva iti trebuiesc bani, mult timp liber, cunostinte, pricepere si scule...daca ai toate astea dai bataie.
bv-08-fgm
ms muttley pentru idei o sa vad ce pot face si ce va iesii.

Neagu-timp am destul,bani se mai fac rost,cunostinta nici buna nici rea da sunt altii cu mintea tongue.gif,pricepere si scule am ca lucrez in domeniul auto
sobolan
QUOTE(Muttley @ 27 Aug 2010, 14:00)
Normal ca nare.

- masori necesarul lungimii prizei;
-  tai priza de pe cutia de Ford sau ce tigaie-i aia.
- scoti priza din cutia de dacie, o tai pana unde trebuie, astfel incat ce ramane + ciotul de pe cutia de Ford = necesarul lungimii;
- le strunjesti pe ambele la un diametru comun in zona de imbinare;
- se realizeaza la strung manson cu strangere pentru cele 2 bucati;
- se freteaza cioturile, incalzeste mansonul, se unesc;
- se sudeaza mansonul de cioturi pe imbinari.

Evident ca toate de mai sus trebuiesc facute la marea precizie si calitate, ca altfel face poc in mers.

Inainte de orice se studiaza situatia rulmentului de presiune (posibilitate inlocuire dupa modificari) si ce naiba mai e de avut grija p-acolo (nu ma pricep deloc, n-am desfacut vreodata o cutie).
*



un fleac.... radmasa.gif
Muttley
QUOTE(bv-08-fgm @ 27 Aug 2010, 16:34)
pricepere si scule am ca lucrez in domeniul auto
*


Si modestie.

Era sa uit: dupa ce te asiguri ca functioneaza tot, nu uita sa-ti aplici ideile si pe asta. Deci pui mana, scoti pistoanele afara, le strunjesti 1, 2, 17mm sau cat vrei tu din capete. Mai pui si vreo 12 garnituri de chiulasa, sa fii sigur ca ajungi pe la vreo 3:1 raport de comprimare si-i treaba buna.

Succes!
sobolan
ei poftim.... biggrin.gif
bv-08-fgm
stai calm ca nus ca altii sa te injur ca te porti ca un copil, smile.gif) iau doar ideile care cred io ca sunt bune si in rest..... aduna tu posturi multe =))
danciusergiu84
nu se poarta ca un copil, ne mai face sa zambim dupa o zi grea

si in legatura cu proiectul tau, multa bafta, ar fi prea frumos sa se poata realiza deoarece ai nevoie de o uzina cu tot cu ingineri si meseriasi adevarati
anndi
Nu trebuie uzina cu ingineri sa faci o priza, ideea lui muttley e foarte buna, cred ca cea mai mare problema a acestui "proiect" e - comuna cu multe alte cazuri - lipsa de bani si pricepere.
dacia_gpg
Pana nu exista carcasa de la ambreiaj nu te poti lega de acest proiect, priza o faci dupa!Cutia de dacie trebuie sa ramana tapana acolo unde este pentru axa planetarelor!Motorul poate fi plasat mai inspre traversa fata sau spre baterie in functie de lungimea acestuia confectionezi suportii motor.Dupa ce termini cu prinderile acestuia treci la evacuare, pastrezi galeria de evacuare si confectionezi din teava forma si traseul acestuia.urmeaza anexele motor,vezi cum cade electromotorul, alternatorul si celelalte maruntisuri!Timp de lucru o luna , bani 1000 euro!La 90 cai masina trebuie sa stea tapana pe asfalt, sa aiba frane, suspensii, etc.Mai pulsezi 15 milioane!Si tot asa pana te plictisesti bantuind prin rematuri si uitandu-se astia de pe strada ca la lup la tine!
bv-08-fgm
stiu ca motorul il pot pune mai in fata sau mai in spate doar utia sa ramana la locul ei,o sa ma interesez saptamana asta ce pot sa fac cu priza aceea
sobolan
nu vreau sa te descurajez dar te bagi in ceva complicat si greu de scos la capat fara timp,bani multi,pricepere si relatii pe la strung,sudura,freza etc....
eu iti urez multa bafta !!!!!
badboy_marius
eu nu inteleg de ce nu dai tu motorul ala al tau la schimb pe un alt motor care se poate monta mai usor pe masina, gen golf....un 1,8 cu 90 cai, sau mai stiu eu ce alt neam de motor...

daca te intelegi cu vreunu de la dezmembrari + o bere...iesi mai ieftin si ca timp si ca bani si ca tot...asta daca vrei intradevar sa schimbi motoru de dacie cu altceva. dar daca vrei tu musai motoru ala, spor la treaba si sper sa nu iti demontezi masina degeaba ca sa ai apoi ce monta la loc...

uite, daca chiar vrei sa vezi cum e prins motorul de VW-Audi pe masina mea (un 80), longitudinal, da-mi un pm si ne intalnim sa vezi + ca gasesti si pe carburator = mai putine complicatii cu injectia si etc + ca ii poti pune si carburator de dacie pentru consum + ca e mult mai fiabil si unele piese de dacie se potrivesc, gen filtru de ulei....= mai putini bani cheltuiti, mai putina bataie de cap, mai putin timp pierdut si mai multe sanse de reusita, repet, daca chiar vrei...
Muttley
Vrea o lae. Are motorul si vrea sa-l foloseasca.
E ca atunci cand gasesti un mileu vechi prin casa, il scuturi putin de praf, da' nu te-nduri sa-l arunci. Si-i cauti intrebuintare, astfel ajungand pe televizor, chit c-arata ca dracu.
Doar ca la el e ceva mai complicat.
bv-08-fgm
ca intotdeauna buna remarca muttley,Bravo!.

Badboy - ti-am dat PM.
badboy_marius
marius ma cheama:). badboy este doar asa, nu ma reprezinta:)), pus si pe forum dupa adresa de mail ca sa nu uit, pe care mi-am facut-o acu vreo 8 ani cand eram mai kid.

mno, ramane sa ne intalnim si sa vezi si tu ceva asemanari, cum ti-am scris si in PM, poate o sa te desmeticesti umpic si o sa iti dai seama ca vrei sa te cam pisi contra vantului.smile.gif
anndi
QUOTE(badboy_marius @ 29 Aug 2010, 21:13)
eu nu inteleg de ce nu dai tu motorul ala al tau la schimb pe un alt motor care se poate monta mai usor pe masina, gen golf....un 1,8 cu 90 cai, sau mai stiu eu ce alt neam de motor...

uite, daca chiar vrei sa vezi cum e prins motorul de VW-Audi pe masina mea (un 80), longitudinal, da-mi un pm si ne intalnim sa vezi + ca gasesti si pe carburator = mai putine complicatii cu injectia si etc + ca ii poti pune si carburator de dacie pentru consum + ca e mult mai fiabil si unele piese de dacie se potrivesc, gen filtru de ulei....= mai putini bani cheltuiti, mai putina bataie de cap, mai putin timp pierdut si mai multe sanse de reusita, repet, daca chiar vrei...
*




Si atunci de ce sa arunci motorul de dacie si sa pui de golf daca te gandesti numai la consum si ieftineala?? Daca vrei ceva mai bun, pui ceva mai bun. E o totala tampenie sa pui motor de golf, de 1,8 dupa care sa il batjocoresti cu carburator de dacie. Asa mai bine lasi motorul de dacie, il faci nou si gata.
bv-08-fgm
nu e cazul la mine anndi de consum,nu il pun ca sa consume mai putin,il pun ca merg mai bine cele straine ca cele de dacie.de consuma imi consuma si asta de dacie mai mult decat la altii,insemnand ca imi ia 10%,deci nu am umblat nici la asta pana acuma sa-i pun gaz ca altii sau stiu io ce alte chestii sa consume putin smile.gif
badboy_marius
eu am un audi 80 cu motor de 1.8 injectie, crede-ma ca consuma la fel ca unu de dacie de 1.3 ( am avut si dacia 1 an si ceva de zile, deci stiu) si ma refer la un consum al daciei de ~10% in oras si un ~7% afara iar la 80 am in oras ~10-11% si afara la mers normal ~7%. eu spuneam cu gandul ca poate o sa il sperie ca e motor de 1.8, iar cele pe carburator sunt unele cu carburator dublu, sau simplu, dar unii propietari si-au montat carburatoare de dacie pentru consum, ca doar nu se apucau sa dea motoru de golf jos si sa puna de dacie, e doar o posibilitate ca se potriveste, dar ce-i drept, nici nu o sa ai pretentii la performante cu asa carburator.

Eu ma gandesc ca omul nu vrea sa isi puna motorul doar ca sa alerge cu el, ci sa mai scape si el de problemele pe care le intampina cu asta de dacie gen reglaje culbutori, platini, carton la radiator, racire si etc...
si asa e, dac tot pui ceva, nu pui in bataie de joc.
bv-08-fgm
asta e problema,pe langa faptul ca ala de dacie ai probleme cu el,in sensul ca nu rezista in regim de "forja" nu se merita,am avut unu pe fosta dacie care in 10oookm am reusit sa-l termin,in sensul ca in kilometri aia l-am tinut doar in ture peste 2500 si nu rezista :| asa pun unu strain care rezista,acuma am gasit la unu pe un golf sa vad daca vrea sa facem schimb sau sa gasesc sa-l vand pe asta de ford,carburator m-am gandit la un dublucorp nici decum sa fac cum zicea colegu sa pun carburator de dacie.O sa vad ce reusesc,problema este ca sezonul asta nu prea am timp(ocupat cu munca) da pana in iarna sa speram ca il rezolv.
badboy_marius
crede-ma ca nu ai asa mult de munca cum ai fi avut cu ala de ford:)).
anndi
Ca fapt divers eu am mers cu motorul de dacie, nou facut, 580km, dupa care a crapat si am mers cu acelasi motor de 50-60000 km, inainte de a-l reface. Spor(t) la treaba.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.