Ieri, 11 mai 2005 a avut loc la sediul Mercury Research un focus-grup organizat pe tema autoturismului Dacia Logan.
Au participat doua grupe de aproximativ 8-10 persoane, posesori de Logan-uri de diferite tipuri... persoane de profesii si conditie sociala destul de diferite (student, preot, inginer, economist, maistru, florareasa, cadru militar etc...). Discutiile s-au desfasurat in paralel si, in cazul grupului din care am facut parte, au durat aproximativ 2 ore. Discutiile (bazate pe intrebari si raspunsuri) au fost urmate de o "proba practica" desfasurata in curte. Aceasta a constat in exprimarea de pareri si sugestii referitoare la desing-ul exterior si interior si dotarile modelelor Logan de top, respectiv de baza.
Intrebarile au vizat in general raspunsul la intrebarea "De ce Logan?"... "ce v-a atras, ce nu v-a atras?"... nu o sa intru in amanunte din teama de a nu vicia, prin popularizare excesiva, rezultatul sondajului Mercury Research.
Concluzii personale:
1. este extrem de util acest mod de a preleva opinii de la clienti... poate ar fi util si de la potentiali clienti!
2. jumatate din grupul din care am facut parte cunosteau forumul daciaclub.ro sau chiar activau pe el
3. desi persoanele intervievate nu au prezentat spontan anumite "bube" ale masinii, fiind mai mult tentati sa aiba o abordare pozitiva, cand au fost provocati (nu va spun de cine, sic ), au confirmat anumite "dorinte secrete" precum: stergatoarele sa nu mai lase zona de murdarie, sa fie mai cald la picioarele pasagerilor din spate etc.
4. nu toti sunt multumiti de masina... si nu numai datorita consumului...