Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Duster
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
vimp
Salutare,
Cum inca nu este un jurnal pe aici pentru Duster ma incumet sa deschid eu unul.
Duster, Laureate, 1.6, geamuri electrice spate+garantie extinsa la 5 ani, gri platine, covorase cauciuc margini inaltate, aparatori noroi.

Deocamdata km putini.
Consum :
1. Vreo 300Km din care 100 in oras, viteza medie 31-32Km/h consum vre-o 12% pe CB. Masina nou nouta.
2. Vre-o 75Km exterior 7.0%. Cum am intrat in oras si am mai facut vre-o 5Km s-a dus in 7.2%.
Ce ma satisface in primul rand este pozitia la volan, vizibilitate fata.
Masina am luat-o pentru familie, am 2 copii, unul avand 6luni, inca alaptat la san. In spate loc berechet. Portbagajul incapator dar nu neaparat optim pentru conditia actuala, carutul ocupa destul de mult.
Atat deocamdata, o sa revin.
b76bgaarh
are dsign jurnal cu duster tot benzina.

cat ai stat dupa masina?
Marty
QUOTE(vimp @ 25 Aug 2010, 14:59)
Masina am luat-o pentru familie. Portbagajul incapator dar nu neaparat optim pentru conditia actuala
*

Vorba aia "e misto da' nu prea"
Markos
are ESP?
Marty
Citeste titlu'!

L.E.: 'te-n cap Semite, ti-ai sters repede postu'!
Markos
nu scrie în titlu.
Muttley
4x4 are chestia aia de care-ntrebi tu.
S4b1n
Markos: din cate stiu eu ESP e doar pentru varianta diesel, nu cred ca are.

Sa stapanesti sanatos masina, si pune si poze ! smile.gif
vimp
Nu are ESP, evident.
Masina a venit la luna si un pic de cand am comandat-o, dar eu fiind plecat in concediu am luat-o mult mai tarziu.
@Marty : pana la urma alegerea am facut-o dupa "studiul" mai multor marci si modele, a fost varianta optima, in ciuda multor deficiente. Ideal ar fi fost o Octavia din pdv portbagaj dar erau alte lipsuri. Iar alte optiuni ... banii vorbeste smile.gif.
Poze deocamdata nu, oricum nu arata diferit fata de celelalte smile.gif.
Markos
QUOTE(vimp @ 25 Aug 2010, 16:55)
Nu are ESP, evident.

Mai bine, am citit ca ESP-ul omoara planetarele. S-o folosesti cu placere!
IRONICK
sau ca esp-ul se consuma in timp ...
emy_yig
foarte tare faza asta cu consumatul radmasa.gif
vimp
QUOTE(IRONICK @ 25 Aug 2010, 17:12)
sau ca esp-ul se consuma in timp ...
*


Nu ESP-ul se consuma ci freonul din intalatia ESP, astfel poate afecta functionarea AC-ului wink.gif
S4b1n
Si aia cu planetarele si mai tare, dar e chiar pe bune! Am un prieten cu un Passat 2007, la 16000 km a schimbat o planetara, si urmeaza si cealalta, care a inceput sa troncane, si i-a spus mecanicul ca daca ii mai da plecari de pe loc sa-i intre esp-ul, le mai schimba o data.
Dsign
QUOTE(vimp @ 25 Aug 2010, 15:59)
Salutare,
Cum inca nu este un jurnal pe aici pentru Duster ma incumet sa deschid eu unul.

Consum :
1. Vreo 300Km din care 100 in oras, viteza medie 31-32Km/h consum vre-o 12% pe CB. Masina nou nouta.
2. Vre-o 75Km exterior 7.0%. Cum am intrat in oras si am mai facut vre-o 5Km s-a dus in 7.2%.

*





Ia vezi AICI

Cam mare consumul ala de la punctul 1. La mine, dupa 1800 km (a plecat in Grecia la fix 1000km, e acolo acum) afiseaza pe bord 9l/100km, consumul n-a fost resetat niciodata. O sa-i faca o resetare inainte de a pleca spre Romania, sa vedem cum haleste in 800km de mers intins.




Sa-l calaresti cu placere
vimp
Eu ma uitasem pe prima pagina si nu vazusem... ma gandeam ca un jurnal de Duster ar avea ceva activitate, acum vad ca ai facut o pauza ... Nu am vrut sa "plagiez" smile.gif
Consumul de la 1 nu este relevant, de aia am si dat viteza medie, practic 80Km i-am facut in oras cu o viteza de sub 19Km/h. Trafic mare, au venit italienii smile.gif

Dsign
Mda, e de inteles la viteza aia... Oricum, vad ca pe timp ce trece, incepe sa "haleste" mai putin.
Filip
Eu am vazut azi un duster 4x4 argintiu, pe benzina, 1.6 16v, si am observat la el ca nu are carenajele de plastic pe spate. Adica se vede tabla, dar n-are ca la logan plasticele alea sa protejeze de noroi in pasajul rotii. Cum se poate asa ceva, si mai ales la o masina de teren?

On topic: se vedeau frumos articulatiile la puntea independenta de pe spate, dar esapamentul nu cred ca e amplasat foarte fericit. tongue.gif

Sa stapaniti sanatos masina! smile.gif
vimp
N-am inteles la ce te referi, daca daca ai pune o poza mi-ar fi mai pe inteles.
Multam de urari.

Dusterul are acum 610Km. Trag tare sa o scot din rodaj, ma tot uit spre dealuri si oftez, abia astept sa il scot pe piciul al mare la un "offroad". Din pacate folosirea masinii se lasa si cu minusuri, renuntarea la bicicleta, deh... sotia deja bate apropouri ca ii ocup balconul la bucatarie si sa ii fac un transfer la casa.
Maine programare la service pentru upgrade: instalare alarma, aia de 200RON din catalog.
Alte gadgeturi nu pun, poate, in functie de comportament protectii aripi.
aphophis
felicitari vimpule pentru duster, sa ai multi km cu el fara probleme. Ti-am urmarit topicul de pe softpedia, ai avut ceva rasturnari de situatie tongue.gif

Anyway, asteptam poze cu prafosul tongue.gif
vimp
Multam de urari.
Poze dupa rodaj cand o sa trec si nitel la batut drumurile laturalnice.
Si pentru ca nu am multi Km o sa pun si cateva impresii scurte, de inceput:
1. Stabilitate (mult discutatul si disputatul subiect) : personal mi se pare o masina stabila, cel putin la fel de stabila cat un Clio Symbol (2003) sau un Nissan Navara. Am testat asta pe aceleasi drumuri si personal din acest pdv nu mi se pare cu nimic mai prejos decat cele doua modele mai sus amintite. Insa eu de felul meu nu fortez situatiile asa ca este posibil ca la limita sa fiu putin subiectiv. Oricum ar trebui tinut cont ca ecartamentul masinii este destul de larg si compenseaza cat de cat garda mai inalta.
2. Pozitie la volan si vizibilitate fata : eu le consider excelente dar aici depinde de obisnuinta fiecaruia. Eu pana acum am condus masini in care aveam pozitie inalta la volan si vizibilitate capota. Am un coleg ce are Qashqai si, din pdv meu de vedere Dusterul ofera o perspectiva mai buna decat Qashqai, asta deoarece la Qashqai parbrizul este mai inclinat si o pozitie inalta de condus te aduce cu capul aproape de limita dintre parbriz si plafon. Eu am cam 1,75m inaltime si nu sunt nici gras nici slab (sunt bine facut tongue.gif ). Sotia s-a aratat incantata de cum se conduce Dusterul, in comparatie cu Clio.
3. Manevrabilitate : aici o parere clara nu pot exprima, masina fiind noua inca sunt precaut la manevre. Faptul ca masina are aripile iesite mult din linia generala a caroseriei ingreuneaza la parcari, in special, si la trecerea prin locuri stramte. De asemenea parcarea in locuri inguste este ingreunata datorita latimii masinii. Nu stiu insa cum este la alte masini.
4. Ergonomie : cum spuneam si prin alte locuri, ca masina de familie este excelenta, mai ales pentru locurile din spate. In fata mi se pare usor mai inghesuita daca ar fi sa ne referim la dimensiunile exterioare. Butoanele de bord nu pozitia cea mai fericita, accesul la butoanele pentru geamurile laterale atat fata cat si spate este cam incomod. Poate fi si chestie de obisnuinta, dar eu tind sa cred ca pozitionarea pe manerele usii ar fi fost mai potrivita. Bancheta din spate este suficient de lata si este dreapta, lucru care mie mi se pare mai bun decat acele banchete curbate care sunt inaltate pe mijloc.
5. Spatii depozitare : aici masina nu o duce prea bine. Buzunarele laterale ale usilor puteau fi cu 0,5-1cm mai largi. Sub scaunul pasager nu incape mare lucru. In spate nu sunt buzunare laterale iar buzunarele de pe spatarele scaunelor nu pot fi folosite decat pentru vre-o carticica pentru copii. Avand o mama cu doi copii in spate, pot considera spatiul de depozitare destul de saracacios. In plus pe chestia ce acopera portbagajul nu prea poti pune nimic, aceasta nefiind rigida.
6. Indicatoare de bord : lipseste consumul instantaneu, dar pe mine nu ma deranjeaza, oricum nu prea folosesc CB. Simt insa lipsa unui instrument pentru temperatura exterioara, din obisnuinta. In rest, indicatioarele de bord sunt pozitionate destul de OK, mai putin cel pentru centuri care este sub radio. Oricum tipa daca nu pui centura.
7. Acces : atat in fata cat si in spate iesitul si intratul se face destul de comod pentru cei din talia mea sau a sotiei. Insa banuiesc ca cei de talie mare se vor agata nitel de vre-o margina ceva sau vor atinge portierele in dreptul difuzoarelor.
8. Zgomot interior : destul de zgomotos, cum de altfel am remarcat in timpul testelor. Zgomot de motor, rulaj, evacuare. Asta comparand cu Clio meu. Insa dupa ce am condus si alte modele (Lancer, O2,...) cred ca acest zgomot poate fi acceptabil. Sincer am cam ramas dezamagit de Lancer (benzinarul de 1.5), care e drept, e mai putin zgomotos pentru locurile din spate.
9. Tinuta pe drumuri neasfaltate (atentie, nu off-road): ei, aici consider ca masina se comporta bine. Zgomotul este in limite tolerabile si masina trece bine peste denivelari. Consider ca suspensia este optima. Acum nu inseamna ca puteti sa margeti ca voda prin loboda pe asfel de drumuri, intrucat ceva preia sarcinile astea si probabil piese din partea de jos vor avea o viata mai scurta, nu este o masina minune. Din pacate aici nu am termeni de comparatie foarte fermi, modelele de 4x4 ce le-am condus sunt din alta clasa. O comparatie cu ceva gen Qashqai, Yeti, etc ar fi fost nimerita, dar in conditiile date nu pot spune cu certitudine ca masina este un "best" in clasa asta.
10. Cutia de viteze : pornind de la premiza ca prima viteza este una de start eu consider celelealte viteze cu o treapta mai jos decat scrie pe schimbator. In aceste conditii, comparand cu Clio, comportamentul cutiei de viteze este cam acelasi ca la Clio. Cel putin in treptele inferioare, ultima treapta fiind usor sub treapta a 5-a de la Clio.
11. Ce ma deranjeaza : nu se blocheaza portierele automat la 7Km/h. Si deocamdata nu sunt lamurit nici daca masina este dotata cu astfel de optiune si nu functioneaza la mine sau daca nu este dotata. Ma deranjeaza ca nu gasesc huse pe gustul meu.

Si ca sa nu transformam topicul in unul de polemici subliniez faptul ca cele de mai sus sunt opiniile mele in raport cu experienta mea. Cine are alte opinii rog sa le exprime strict in cunostinta de cauza si nu din "citite pe net".
Multumesc.
DumitruBM
QUOTE
nu se blocheaza portierele automat la 7Km/h. Si deocamdata nu sunt lamurit nici daca masina este dotata cu astfel de optiune si nu functioneaza la mine sau daca nu este dotata.

Incearca sa tii apasat pe butonul de inchidere a usilor de pe bord pentru cateva secunde.. daca auzi un mic bip, inseamna ca ti s-a activat aceasta optiune. Nu stiu daca e valabil la Duster..dar merita sa incerci wink.gif
vimp
Am incercat sad.gif
S4b1n
Ai incercat si cu contactul pus? Si eu cand am incercat prima data am incercat fara contact si n-a mers. Am intrebat pe cineva care mi-a zis faza de contact si s-a putut.
mihai leu
Vimp am o intrebare am citit rezumatul tau si este foarte bine structurat dar ai remarcat la un moment dat ca la cb de bord lipseste CONSUMUL instantaneu am inteles bine? Dusterul are CB dar nu are consum instantaneu? sau numai la tine nu arata asa ceva blink.gif
edit: cred ca raspunsul ar fi: reduceri de costuri in fond consumul instantaneu este doar un Gadget, mai util este intr-adevar un termometru exterior si o clima automata, ce bine ar fi sa bage si pe Duster
Dsign
Renuntarea la consum instant s-a facut de prin 2006, dragule, din motive de siguranta.
Se considera ca atentia soferului poate fi distrasa de informatiile in continua schimbare de pe bord. Nu este o mare economie sa se renunte la acest consum instantaneu.

Nu mai fiti carcotasi, ca nu va sade bine. In orice solutie constructiva vedeti reduceri de costuri. Ia vorbiti va rog despre diful de spate de la Duster.
vimp
Sonorizare slabuta la Duster, cel putin cat dau de pe CD distorsioneaza de nu se mai intelege atunci cand dau volum mare. Insa pentru auditii normale este OK.
Shush
QUOTE(Dsign @ 29 Aug 2010, 12:54)
Renuntarea la consum instant s-a facut de prin 2006, dragule, din motive de siguranta.
Se considera ca atentia soferului poate fi distrasa de informatiile in continua schimbare de pe bord. Nu este o mare economie sa se renunte la acest consum instantaneu.

Nu mai fiti carcotasi, ca nu va sade bine. In orice solutie constructiva vedeti reduceri de costuri. Ia vorbiti va rog despre diful de spate de la Duster.
*



Probabil a avut si ceva legatura cu faptul ca lumea se cam sepria cand vedea consumuri instantanee de peste 10l/100km.

Eu nu pot conduce fara consum instant happy.gif
slider2
@shush si ce vezi in consumul ala instant?? ca acel consum afisat variaza in functie de:
- calitatea, uzura si presiunea anvelopelor
- calitatea carosabilului
- viteza si directia vantului
- orice alte variatii ale conditiilor meteo (temperatura, ploaie, etc)
- incarcatura masinii
- starea consumabilelor
- starea generala a masinii
- inclinatia drumului (atat rampa - panta cat si inclinare)

eu unul nu-l consider foarte necesar si nici resetarea consumului mediu nu o practic. pana la urma daca mergi 300km in oras cu 10% consum, si 300km afara cu 7% consum e acelasi lucru ca si cum ai merge 600km cu consum mediu 8.5%. banii consumati in combustibil sunt aceeasi...
zanzie
Singurul lucru interesant la computerul de bord e ca afiseaza distanta pana la realimentare.

Consumul se calculeaza mult mai exact cu metoda traditionala.
IRONICK
QUOTE(mihai leu @ 29 Aug 2010, 13:27)
mai util este intr-adevar un termometru exterior
Intradevar, tichie de margaritar ii trebuie.
Shush
QUOTE(slider2 @ 29 Aug 2010, 21:26)
@shush si ce vezi in consumul ala instant?? ca acel consum afisat variaza in functie de:
- calitatea, uzura si presiunea anvelopelor
- calitatea carosabilului
- viteza si directia vantului
- orice alte variatii ale conditiilor meteo (temperatura, ploaie, etc)
- incarcatura masinii
- starea consumabilelor
- starea generala a masinii
- inclinatia drumului (atat rampa - panta cat si inclinare)

eu unul nu-l consider foarte necesar si nici resetarea consumului mediu nu o practic. pana la urma daca mergi 300km in oras cu 10% consum, si 300km afara cu 7% consum e acelasi lucru ca si cum ai merge 600km cu consum mediu 8.5%. banii consumati in combustibil sunt aceeasi...
*



Pur si simplu asa m-am obisnuit.
Thor1983
QUOTE(slider2 @ 29 Aug 2010, 21:26)
@shush si ce vezi in consumul ala instant?? ca acel consum afisat variaza in functie de:
- calitatea, uzura si presiunea anvelopelor
- calitatea carosabilului
- viteza si directia vantului
- orice alte variatii ale conditiilor meteo (temperatura, ploaie, etc)
- incarcatura masinii
- starea consumabilelor
- starea generala a masinii
- inclinatia drumului (atat rampa - panta cat si inclinare)


Mie mi se pare foarte util CI-ul. Desi variaza in functie de multi factori asa cum ai spus si tu, daca stii sa 'asculti' si masina iti poate indica:
- presiune scazuta in pneuri;
- folosirea corecta a treptelor de viteza (CI te convinge ca uneori e bine sa mergi mai turat intr-o treapta inferioara decat subturat in una superioara)
- daca ai oaresce probleme la motor
adip
QUOTE(Thor1983 @ 30 Aug 2010, 17:28)
Mie mi se pare foarte util CI-ul. Desi variaza in functie de multi factori asa cum ai spus si tu, daca stii sa 'asculti' si masina iti poate indica [...]
La reno aveam si mi s-a parut util, desi cam distragea atentia daca nu erai grijuliu. La Hyundai n-am si mi-a luat mai mult de juma' de an sa ma prind ca n-am. Cred ca adevarul e undeva la mijloc. Oricum, mai cred ca beneficiul adus de CI e supralicitat.
vimp
Duminica am reusit, in sfarsit, sa ies nitel pe dealuri. Fiind insa cu "gasca" dupa mine nu am avut insa posibilitatea sa pozez si in zonele mai "hard".
In ceea ce priveste masina, nu am ce sa-i reprosez deocamdata. Traseele nu au fost dificile, in afara de garda nu a fost cazul nicaieri de 4x4, totusi am mers pe "auto", pentru siguranta.
Astept iesirea din rodaj si mai mult timp liber...

vimp
2400Km, fara probleme. Consumul mediu "mixt" (1/2 strict urban - 1/2 strict exterior) se duce cam la 9l/100Km.
Pentru trafic preponderent urban, in conditii de drumuri scurte, trafic relativ relaxat, viteza medie cam 27,5-28,5Km/h consumul este cam 10-10,5l/100Km (CB).
Singura lipsa a masinii, care ma deranjeaja cel mai mult este lipsa unui termometru.
Ar mai fi si lipsa de huse, inca nu am. Am inteles ca scaunele ar fi ca la Sandero... stie cineva daca ar merge huse de Sandero? Ms.
cj98czh
Eu nu am inteles niciodata rostul huselor ....
IRONICK
Ii lasi urmatorului tapiteria curata ...
Solon
Sau prelungesti viata tapiteriei in cazul in care tii masina mai multi ani!
cj98czh
Pai stiu ca asta este motivul .... dar o tapiterie poate fi curata si cu un pic de grija ... nu trebuie sa-mi pun eu oribilitati prin masina .... sa nu zic ca am vazut masina luata de noua cu Alcantara si cu huse .... ca sa arate Alcantara bine la revanzare ... pai atunci de ce dracu ai dat o caruta de bani sa-ti pui Alcantara ... sa dai husele jos in zilele de sarbatoare si sa faci impresie.... ?!?
Solon
Degeaba speli scaunele ca nu mai ies ca prima data! Si ca o parere, Alcantara dupa 5 ani te p.isi pe ea! Arata horror!
cj98czh
Iti fac o poza sa vezi ca arata foarte bine? masina folosita zi de zi.... fara huse fara altceva ...?
IRONICK
QUOTE(Solon @ 8 Oct 2010, 10:02)
Alcantara dupa 5 ani te p.isi pe ea!
Deci lasi tapiteria curata urmatorului.
dizzy
Daca ai copii o sa vezi ca e foarte indicat sa ai huse.
Daca se urca si unii mai nesimtiti e bine sa ai huse.
Daca mai pui si diverse pe bancheta la fel.
Daca nu-ti plac nu pui si gata.
fl7
husele sunt bune pt protectia inpotriva lichidelor(pipi ,mancare regurgitata,apa etc) facute de copii, mai ales pt un copil mic de 6 luni cum are el . cele de imitatie de piele (vinil) nu intra lichidul prin ele asa repede.
cj98czh
Cunosc ce poate face un dracusor ... am unul de 2,5 ani ... dar na ... am eu o problema cu husele astea ... nu le-am suportat niciodata ... si banchetele le am curate .... de cand cu Tudor este mai mult de munca ... de acord ....
argon
QUOTE(Solon @ 8 Oct 2010, 08:53)
Sau prelungesti viata tapiteriei in cazul in care tii masina mai multi ani!
*



la ce bun dac anu te bucuri de ea?
C a t a l i n
Ce, nu stiti pe nimeni cu husa peste volanul de piele?
Merced
Ba da, eu sunt unul. Din nefericire pielea de pe volanu' meu e vai si amar, nu doar ca-i inestetica, dar e rupta in unele locuri si se cojeste constant. In rest husele le-am dat jos de pe scaune, desi sunt descusute in unele locuri, nu incurca decat estetic, dar decat husele oribile, mai bine asa.
C a t a l i n
Nu se pune in cazul tau, tu ai parte de o masina de care primul proprietar s-a folosit cum se cuvine, nu a tinut-o in punga 3 ani ca sa o vanda "mai scump" urmatorului.

Am un vecin cu E-Classe, luat SH de la Tiriac auto rulate, interior full piele, pe care a pus huse (fara cracanatura pt airbaguri) iar pe volan a montat husa d-aia cu sarma incolacita...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.