Multam de urari.
Poze dupa rodaj cand o sa trec si nitel la batut drumurile laturalnice.
Si pentru ca nu am multi Km o sa pun si cateva impresii scurte, de inceput:
1. Stabilitate (mult discutatul si disputatul subiect) : personal mi se pare o masina stabila, cel putin la fel de stabila cat un Clio Symbol (2003) sau un Nissan Navara. Am testat asta pe aceleasi drumuri si personal din acest pdv nu mi se pare cu nimic mai prejos decat cele doua modele mai sus amintite. Insa eu de felul meu nu fortez situatiile asa ca este posibil ca la limita sa fiu putin subiectiv. Oricum ar trebui tinut cont ca ecartamentul masinii este destul de larg si compenseaza cat de cat garda mai inalta.
2. Pozitie la volan si vizibilitate fata : eu le consider excelente dar aici depinde de obisnuinta fiecaruia. Eu pana acum am condus masini in care aveam pozitie inalta la volan si vizibilitate capota. Am un coleg ce are Qashqai si, din pdv meu de vedere Dusterul ofera o perspectiva mai buna decat Qashqai, asta deoarece la Qashqai parbrizul este mai inclinat si o pozitie inalta de condus te aduce cu capul aproape de limita dintre parbriz si plafon. Eu am cam 1,75m inaltime si nu sunt nici gras nici slab (sunt bine facut
). Sotia s-a aratat incantata de cum se conduce Dusterul, in comparatie cu Clio.
3. Manevrabilitate : aici o parere clara nu pot exprima, masina fiind noua inca sunt precaut la manevre. Faptul ca masina are aripile iesite mult din linia generala a caroseriei ingreuneaza la parcari, in special, si la trecerea prin locuri stramte. De asemenea parcarea in locuri inguste este ingreunata datorita latimii masinii. Nu stiu insa cum este la alte masini.
4. Ergonomie : cum spuneam si prin alte locuri, ca masina de familie este excelenta, mai ales pentru locurile din spate. In fata mi se pare usor mai inghesuita daca ar fi sa ne referim la dimensiunile exterioare. Butoanele de bord nu pozitia cea mai fericita, accesul la butoanele pentru geamurile laterale atat fata cat si spate este cam incomod. Poate fi si chestie de obisnuinta, dar eu tind sa cred ca pozitionarea pe manerele usii ar fi fost mai potrivita. Bancheta din spate este suficient de lata si este dreapta, lucru care mie mi se pare mai bun decat acele banchete curbate care sunt inaltate pe mijloc.
5. Spatii depozitare : aici masina nu o duce prea bine. Buzunarele laterale ale usilor puteau fi cu 0,5-1cm mai largi. Sub scaunul pasager nu incape mare lucru. In spate nu sunt buzunare laterale iar buzunarele de pe spatarele scaunelor nu pot fi folosite decat pentru vre-o carticica pentru copii. Avand o mama cu doi copii in spate, pot considera spatiul de depozitare destul de saracacios. In plus pe chestia ce acopera portbagajul nu prea poti pune nimic, aceasta nefiind rigida.
6. Indicatoare de bord : lipseste consumul instantaneu, dar pe mine nu ma deranjeaza, oricum nu prea folosesc CB. Simt insa lipsa unui instrument pentru temperatura exterioara, din obisnuinta. In rest, indicatioarele de bord sunt pozitionate destul de OK, mai putin cel pentru centuri care este sub radio. Oricum tipa daca nu pui centura.
7. Acces : atat in fata cat si in spate iesitul si intratul se face destul de comod pentru cei din talia mea sau a sotiei. Insa banuiesc ca cei de talie mare se vor agata nitel de vre-o margina ceva sau vor atinge portierele in dreptul difuzoarelor.
8. Zgomot interior : destul de zgomotos, cum de altfel am remarcat in timpul testelor. Zgomot de motor, rulaj, evacuare. Asta comparand cu Clio meu. Insa dupa ce am condus si alte modele (Lancer, O2,...) cred ca acest zgomot poate fi acceptabil. Sincer am cam ramas dezamagit de Lancer (benzinarul de 1.5), care e drept, e mai putin zgomotos pentru locurile din spate.
9. Tinuta pe drumuri neasfaltate (atentie, nu off-road): ei, aici consider ca masina se comporta bine. Zgomotul este in limite tolerabile si masina trece bine peste denivelari. Consider ca suspensia este optima. Acum nu inseamna ca puteti sa margeti ca voda prin loboda pe asfel de drumuri, intrucat ceva preia sarcinile astea si probabil piese din partea de jos vor avea o viata mai scurta, nu este o masina minune. Din pacate aici nu am termeni de comparatie foarte fermi, modelele de 4x4 ce le-am condus sunt din alta clasa. O comparatie cu ceva gen Qashqai, Yeti, etc ar fi fost nimerita, dar in conditiile date nu pot spune cu certitudine ca masina este un "best" in clasa asta.
10. Cutia de viteze : pornind de la premiza ca prima viteza este una de start eu consider celelealte viteze cu o treapta mai jos decat scrie pe schimbator. In aceste conditii, comparand cu Clio, comportamentul cutiei de viteze este cam acelasi ca la Clio. Cel putin in treptele inferioare, ultima treapta fiind usor sub treapta a 5-a de la Clio.
11. Ce ma deranjeaza : nu se blocheaza portierele automat la 7Km/h. Si deocamdata nu sunt lamurit nici daca masina este dotata cu astfel de optiune si nu functioneaza la mine sau daca nu este dotata. Ma deranjeaza ca nu gasesc huse pe gustul meu.
Si ca sa nu transformam topicul in unul de polemici subliniez faptul ca cele de mai sus sunt opiniile mele in raport cu experienta mea. Cine are alte opinii rog sa le exprime strict in cunostinta de cauza si nu din "citite pe net".
Multumesc.