Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Megane Sport Tourer
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3
alexbudan
Salutare!

Am considerat ca fiind cazul sa incep un jurnal de bord, chiar si dupa 5 luni de la achizitie.

Masina a intrat in posesia mea la 12 martie 2010. Este un Expression standard, fara nicio optionala (desi ar fi meritat un ESP), culoare albastru, nemetalizat. Motorizarea de 1.6 16V s-a dovedit a fi mai mult decat o alegere inspirata, cel putin pana la acest moment. Consum mediu estimat pana acum de un 7%, cu marje largi de +/- 0,3%. Masina ofera foarte multe pentru dotarea standard si pana acum nu am simtit lipsa niciunui optional. Cum o folosesc in scop de serviciu cam in proportie de 80% din timp si am si un puradel de 1 an si 9 luni, l-am considerat o alegere perfecta.

In timpul care a trecut de la achizitie am facut aproximativ 28.000 de km, 3000 de km facuti in concediu in Grecia, restul pe drumurile patriei. Pot sa zic ca masina s-a comportat exemplar, mai putin erorile la sistemul de franare, pe care nu le inteleg... mai multe detalii aici: http://www.reno.ro/brake-sistem-fault-t186352.html.

Am facut o revizie la aproape 20.000 de km, care a costat 565 de lei, unde s-au inlocuit uleiul, filtrul de aer, filtrul de ulei si filtrul de polen. Urmeaza in curand sa trec pe la service ca sa schimb si placutele de frana.

povestea continua.....
aphophis
cat de bine poate sa arate! wub.gif wub.gif felicitari pentru break, cred ca e cel mai aratos break de clasa compacta ce se gaseste la vanzare la ora actuala wub.gif
Merced
Daca avea si niste jante. blush.gif Renault-ul meu preferat din ce se fabrica acum. Sa-l stapanesti sanatos!
iulian'71
Sa-ti stapanesti sanatos "CARUTA CU COVILTIR" si sa dai bani doar pe benzina si revizii! Dupa umila mea parere este cel mai frumos si util din duoul Megane-Fluence. Pacat ca echiparea e mai saraca.
Markos
de curiozitate.. cat a costat agregatu'? nedumerire.gif
alindrgn
are si proiectoare in dotarea de baza...

chiar asa, te rog sa pui lista cu dotarile masinii, sa vada si ochiul nostru biggrin.gif

faina masina, pentru servici e numai buna culoarea ca nu e prea pretentioasa smile.gif multe drumuri fara incidente.
spy_oh_joy1389
Pozele sunt facute pe la Rucar?
SorinCT
Inseamna ca ai pus ceva frane daca trebuie sa le schimbi la 30.000 smile.gif
Arata foarte bine masina, sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea in mai multe concedii!
alexbudan
QUOTE(Markos @ 25 Aug 2010, 21:13)
de curiozitate.. cat a costat agregatu'? nedumerire.gif
*



Masina a costat 13200 de euro cu TVA, si am primit bonus din partea dealerului alarma si presurile de cauciuc (care sunt de megane2....o sa postez zilele urmatoare soarta lor.)

QUOTE(alindrgn @ 25 Aug 2010, 21:20)
are si proiectoare in dotarea de baza...

chiar asa, te rog sa pui lista cu dotarile masinii, sa vada si ochiul nostru biggrin.gif

faina masina, pentru servici e numai buna culoarea ca nu e prea pretentioasa smile.gif multe drumuri fara incidente.
*




Are foarte multe dotari de baza, ceea ce m-a si convins sa o iau:

A.B.S. cu repartitor electronic de franare E.B.V.+ A.F.U. (Asistenta la Franarea de Urgenta)
Aer conditionat manual, filtru habitaclu
Afisare temperatura exterioara
Airbag-uri frontale adaptabile pentru sofer si pasager (cu posibilitatea de deconectare manuala a airbag-ului pasager)
Airbag-uri laterale torace pentru locurile din fata
Aprinderea automata a luminilor de avarie in cazul unei franari de urgenta
Bancheta spate rabatabila si fractionabila 1/3-2/3
Bare de acoperis cu aspect crom satinat
Bare de protectie si oglinzi in ton cu caroseria
C.A.R. (Inchiderea automata a usilor, portbagajului si a trapei pentru carburant la demaraj)
Centuri siguranta fata in 3 puncte, cu pretensionare adaptativa si limitator de efort
Centuri siguranta spate in 3 puncte, cu limitator de efort
Computer de bord
Cotiera (spatiu de depozitare inchis intre locurile fata)
Directie asistata electric variabila
Faruri cu halogen
Functia "Follow me home"
Geamuri electrice fata si spate, cu impuls si sistem anti-prindere
Iluminarea in portierele fata si spate
Imobilizator electronic codat
Inchidere centralizata si demaraj cu card
Oglinzi retrovizoare electrice si degivrante, asferica pe partea soferului
Pachet "Drumuri dificile"
Parasolar pentru sofer si pasager cu oglinda pentru machiaj
Proiectoare de ceata
Radio CD 4X15 W cu MP3
Scaune fata cu reglare longitudinal/inclinare, reglaj pe inaltime pentru scaunul sofer
Sistem Isofix de prindere a scaunului copil pentru locurile laterale spate
Spoturi de lectura sofer si pasager
Stergatoare parbriz cu 2 viteze si cadenta variabila
Stergator luneta spate
Tetiere fata tip "noua generatie" si 3 tetiere spate reglabile pe inaltime
Torpedou (17 litri) iluminat
Trapa pentru carburant cu deschidere integrata
Trape sub locurile din fata
Volan reglabil pe inaltime si in profunzime

Culoarea am ales-o special pentru drumurile noastre si pentru ca rezista foarte bine la murdarie. Alba era urata. Cat despre jante, pentru ca spunea un coleg de forum mai sus, chiar nu am pus problema, la drumurile noastre le consider o cheltuiala in plus.

QUOTE(spy_oh_joy1389 @ 25 Aug 2010, 22:17)
Pozele sunt facute pe la Rucar?
*



Pozele sunt facute la Brezoi, Valcea.

QUOTE(SorinCT @ 25 Aug 2010, 22:33)
Inseamna ca ai pus ceva frane daca trebuie sa le schimbi la 30.000 smile.gif
Arata foarte bine masina, sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea in mai multe concedii!
*



Nu stiu cam cate frane am pus, oricum nu uit piciorul pe frana smile.gif , si folosesc destul de des frana de motor. Tehnic se specifica inlocuire in jur de 30.000. Eu estimez ca o sa le schimb pe la 33.000 dupa cum arata, nici sa se duca de tot, nici sa nu profit de ele.

SorinCT
Da, la carte scrie sa le schimbi la 30.000 dar majoritatea le schimbam cand mai au cativa mm de material pe placa. Eu le-am schimbat pe la parca iar soramea pe Clio III le va schimba la maxim 40.000 deci faceti diferenta intre stilurile de condus smile.gif
M.C.
Ce bine arata! wub.gif wub.gif
Sa-l stapinesti sanatos!
alindrgn
pai la banii aia....nu mai merita sa iei un symbol... cred ca e o afecere mai mult decat foarte buna biggrin.gif
alexbudan
Bun. Ziceam mai sus ca am primit de la dealer bonus alarma si presuri. Presurile de o calitate foarte buna, originale, insa ulterior, mi-am dat seama ca ceva nu este in regula. Din cand in cand, presul de la sofer ajungea sub pedale, astfel incat de vreo cateva ori mi s-a intepenit pedala de ambreiaj sub pres. Dupa ce am consulatat un megane 2, mi-am dat seama ca nu sunt ce trebuie, mai ales ca megane3 dispune de sistem de prindere pe mocheta. Dupa ce am patit-o rau de tot, adica pe drum drept, cel din fata mea a pus frana, si acelasi lucru am vrut sa fac si eu, numai ca pedala de acceleratie a ramas blocata sub pres, am decis sa schimb presurile cu cele orginale. Va spun, senzatie mai tampita decat aceea de a simti ca te duci ca dracii, in loc sa simti frana de motor, nu am mai trait.

Dupa cautari pe la showroomul renault, pentru presuri originale (unde pretul este peste 190 de lei), am decis sa achizitionez un set de covorase de la colegul themircea, care are si un topic dedicat in cadrul "Bursa":http://www.reno.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=101671&hl=

Pret, 123 de lei plus transport, adica 138,88 lei. Pe langa faptul ca au ajuns la mine de pe o zi pe alta, calitatea lor m-a impresionat atat de mult ca am simtit nevoia sa fac si cateva poze, dupa cum urmeaza:

[attachmentid=1627651808] [attachmentid=1627651809] [attachmentid=1627651810] [attachmentid=1627651811][attachmentid=1627651812] [attachmentid=1627651818] [attachmentid=1627651814] [attachmentid=1627651815]

Se fixeaza fara probleme de prinderile din mocheta, si dupa doua zile de utilizare, nu s-au deplasat nici un mm. Poze la presurile din spate nu am mai facut, pentru ca e de la sine inteles ca vin perfect.

Per total, sunt foarte multumit, nu au miros dintr-ala nesuferit, calitatea fabriactiei este perfecta, materialul pare rezistent.

Asadar, presurile vechi sunt gata sa le cedez unui posesor de megane2 :http://www.reno.ro/index.php?act=ST&f=5&t=190555&st=0
dodox
Foarte frumoasa masinuta s-o porti cu placere. Ma tenteaza si pe mine ... smile.gif
Am luat si eu presuri de la themircea de vreun an si le recomand.
tatimeu
Alex nu ai incercat sa scoti bumbii respectivi din podea? Pe mine ma enerveaza faptul ca imi par cam prea scurti fata de covoarele care le ai tu (si eu) si trebuie sa imping bine in covor ca sa intre cum trebuie. Adevarul ca odata intrat nu se mai misca, dar atentie la spalatorie sa-l potriveasca la loc caci chestia patita de tine am patit-o si eu. Se imbarliga ambreiajul in covor si nu stiam ce dracu de piedica am cand ridicam piciorul de pe ambreiaj.

sobolan
SUPERBA MASINA.... wub.gif
alexbudan
sincer, am incercat sa-i scot, dar nu am fortat. am vazut ca se misca circular, deci cred ca nu trebuie fortati. este adevarat ca intra putin cam greu pe orificiile covoraselor, insa sper sa fie de bine.
GBi
foarte frumoasa coolspeak.gif , la cati mai multi KM fara evenimente !

Ps: vrun "greere" ceva pe la plasticele din interior pana acuma ?
alexbudan
Multumesc! Sa stii ca spre surprinderea mea, absolut niciun zgomot diferit fata de ziua cand am luat-o.Plasticele mi se par mai bine facute, as putea sa zic ca sunt mai finute.

Ca tot mi-am adus aminte, ma deranjeaza insa faptul ca atunci cand eliberez centura de siguranta si ii dau drumul in graba, loveste panoul usii, si am cateva semne ramase pe plastic.
SorinCT
La tine o trage prea tare la noi nu o mai trage deloc biggrin.gif
AndreiMR
Sa stapanesti sanatos masina, e tare faina. Cred ca suntem oarecum vecini, daca nu ma insel. Tin minte ca am studiat-o cand am vazut-o parcata, fiind prima pe care o vedeam pe viu smile.gif
Adrian00
Arata foarte bine.Sa o stapanesti sanatos!
alexbudan
Am facut azi o "plimbare" pana la Tg.Jiu si inapoi. In total vreo 350 de km.

Am facut plinul la Pitesti, am resetat CB si am tinut neaparat sa controlez putin consumul + eficienta condusului. Am facut la dus cam doua ore jumate, cu mers normal, cu viteze maxime de 140, pe portiuni libere si uneori 50 in localitati. Drumul relativ liber si controlul consumului mi-a scos mediile care se vad in primul rand din poza atasata, fotografiate in momentul in care ajunsesem undeva in centrul orasului Tg.Jiu.

Al doilea rand din fotografie reprezinta valorile imortalizate la ajungerea in Pitesti, de fapt la vreo 5 km de Pitesti, dupa ce la intoarcere, am condus putin mai agresiv, din motive de servici, plus ca drumul a fost mult mai aglomerat, deci mai multe depasiri, etc. Eu unul sunt foarte multumit de consum, in conditiile in care la intoarcere, am folosit si aerul conditionat.

Ideea este ca am consumat 23,4 litri in total, 10,3 pana in centrul Tg.Jiului si 13,1 la intorcerea in Pitesti.

Ca si remarca, drumul dintre Pitesti si Tg.Jiu este unul dintre drumurile mele preferate, foarte bun calitativ, marcat si diversificat.

alexbudan
Revin dupa o perioada de tacere cu o noutate de sezon.

Mi-am pus cauciucuri de iarna. Dupa cautari indelungi, am ales sa iau Bridgestone LM32 195/65/15 91T. Pretul a fost de 265 de lei/bucata, montajul inclus. Le-am luat de la un shop specializat din Stefanesti/Arges, respectiv: http://www.vanzarianvelope.eu/. Tipi profesionisti si rapizi, foarte amabili si bine informati. Recomand!
[attachmentid=1627667853] [attachmentid=1627667854]

Cauciucurile cu care a masina a fost echipata au fost Continental EcoContanct3. Dupa 35.500 de km, cat am facut pana acum, ele arata asa. Din punctul meu de vedere, destul de uzate, insa cred ca am sa mai apelez la ele si de la primavara, binenteles, cu schimbara fata/spate. De mentionat ca pana acum nu am avut nicio pana cu ele, si mai mult, nici pierderi de presiune.
[attachmentid=1627667855] [attachmentid=1627667856]

Pret final 1120 de lei din care 1060 anvelopele si 60 de lei echilibrarea rotilor.

Oricum, ne apropiem cu pasi repezi de revizia de 40.000 de km, si placutele de frana se tin bine, desi estimam ca o sa le schimb pana acum.
redspider22
frumoasa masina, break-ul chiar e super l-am vazut si eu in showroom si chiar arata bine...sa o stapanesti sanatos smile.gif
Alex4u
Deci...cred ca modelul asta de megane...break cat si hatchback este cel mai reusit de la renault..arata super atat in fata cat si in spate..sa-l stapanesti sanatos si la cati mai multi km fara probleme
alexbudan
Multumesc pentru urari!

Faza este ca odata cu schimbarea cauciucurilor, s-a schimbat si consumul. Adica a crescut cu 0,4-0,5% in conditii similare de condus. Daca pana acum aveam in jur de 7,2% mediu, deja dupa schimbarea anvelopelor, vorbim de un 7,6%. mai fac teste, insa pot sa jur ca la cat de bine imi cunosc masina, consumul a crescut.

Surpriza zilei este insa ca am reusit performanta de a indoi pragul, exact sub usa soferului, cu ajutorul unor borduri "noi" instalate de municipalitate.

Sunt ofticat..... sad.gif
Alex4u
pai legat de consum este normal pentru ca masina trage mai greu de cele de iarna...e la fel cum tu ai alerga in bocanci vara:| sau sa zicem pe timpul asta..legat de prag imi pare cu adevarat rau..cat e de grav?? ce faci o lasi asa sau o faci pe casco ?
mihai leu
eu la symbol am patit la fel dupa ce am pus cauciucurile de iarna a crescut consumul exacr ca al tau tot asa am si eu la mers normal 7.6
alexbudan
mda. astazi am trecut de pragul de 40.000 de km. DAR, nu inainte de a trece pe la service ca sa fac revizia.

Pe scurt.

- s-au schimbat ulei + filtru de ulei + filtru de aer + filtru de particule
- s-au schimbat placutele de frana pe fata, convins fiind ca cele originale sunt aproape de final.
- s-au curatat petele de ulei aparute in zona superioara a chiulasei, si s-au stran suruburile capacului.
- s-au sters erorile aparute in timp (adica memorate), in numar de vreo 27, in mare parte provenite de la o intrerupere brusca de tensiune (cel putin asa a zis "specialistul", eu unul nu am avut genul asta de probleme)

Probleme depistate:
- clipsuri fixare protectii aripi spate lipsa, 2 bucati. nu au fost inlocuite pe garantie, deci le-am platit, adica vreo 2,33 lei bucata.
- protectie plastic punte spate sparta, probabil in urma unui contact cu bolovan/lemn/obiect neidentificat de masa dura tongue.gif
- suportul scutului motor atingea in teava de esapament, se pare, tot in urma unui contact nefericit.
- nivel de lichid de racire scazut, undeva putin sub minim. Am completat pana la semn maxim.
- urme de praf in faruri, insa in urma discutiilor cu "specialistul", citez "nu constituie motiv de schimbare in garantie. farul nu este etans, are orificii de aerisire." sa zicem ca pe moment il cred pe cuvant, dar vreau sa vad cum evolueaza.

Aspecte constatate:
- protectiile de plastic de sub bara fata sunt incredibil de rezistente. eu unul ma asteptam sa fie aproape de rupere, la cat le-am frecat de bordurile romanesti.
- chiar daca pentru unii nu pare important, am observat ca masina este foarte curata pe dedesubt, si mai ales, nu prea exista locuri unde sa se adune pamant.

Cost total, 890,53 RON cu tot cu TVA, revizie facuta la AMAT Pitesti.

DAR, cum pe mine ma mananca undeva, am hotarat sa fac un test, asa ca am fost la un amic, am dat jos placutele noi, si le-am pus pe cele vechi inapoi (binenteles, fiecare la locul ei). Vreau sa le testez, pana unde rezista.

Am facut si niste poze...
mihai leu
faza cu antigelul ma intereseaza
de cati km estimezi ca nu mai completasei de loc, eu am symbol si completez cam des, in ultima vreme acelasi tip de motor, in urma testului de acum 2 saptamani la service autorizat nu au sesizat scurgeri antigel
cu placutele arata ca ar mai tine macar 15 000 dar par ca nu s-au tocit egal ci inegal, oricum acum ai placute noi de rezerva in portbagaj
alexbudan
antigel nu am completat de cand am luat-o. cat despre placute, cele de interior sunt mai putin tocite fata de cele din exterior. si eu estimez tot cam 15.000 de km. sa le vedem. smile.gif
tatimeu
[quote=alexbudan,24 Nov 2010, 00:01]
- urme de praf in faruri, insa in urma discutiilor cu "specialistul", citez "nu constituie motiv de schimbare in garantie. farul nu este etans, are orificii de aerisire." sa zicem ca pe moment il cred pe cuvant, dar vreau sa vad cum evolueaza.

si eu am firicele (destul de multe) de praf in faruri, si astea adunate dupa ce masina a stat o saptamana nemiscata la mare. (primul lucru pe care trebuia sa-l fac cand am plecat de acolo era sa spal masina - la cat praf era pe ea, noroc ca pe drum a venit si ploaia).

In rest vad ca doar probleme minore si acestea cauzata de conditiile specifice de trafic din Romania. Bravo si sa te tina numai asa.
alexbudan
Mda, am tot avut nelamuriri fata de "performantele" sistemului de franare AFU cu care vine dotat in standard noul Megane. Eu unul am considerat mai mult o "umplere" a listei de dotari a masinii.

Ei bine, astazi pot sa spun ca l-am simtit. Asa cum ar zice un virgin ca a avut orgasm tongue.gif

Mergeam astazi spre Campulung, drum liber, curat, etc. Din spate vine o SuperNova care avea sigur peste 110, in conditiile in care eu aveam vreo 90. Din fata venea un logan alb. Ma depaseste dupa care se aprind brusc stopurile de frana si masina se roteste pe drum, in conditiile in care nu ma asteptam la asa ceva. Am pus frana instinctiv brusc, incercand sa-l ocolesc, am vazut masina venind din sens opus. Atunci am calcat pedala si mai tare. Eram sigur ca ma lovesc de Nova, insa ceva a oprit masina ca prin minune, ca niciodata. Pe langa asta, s-au aprins si avariile. Atunci abia mi-am dat seama ca undeva exista un adevar.

Mentionez ca pana acum, am mai "testat" franarea asta brusca, special pentru a vedea AFU-ul, insa nicioadta nu s-au aprins avariile sau nu am simtit ca ceva e diferit.

Ca si idee, m-am dat jos sa-l injur pe colegul de trafic, dar si el era destul de panicat. De fapt, i se blocase roata stanga spate, compet, si masina s-a rasucit. Bine ca nu a patit nimeni nimic. unsure.gif

Sper sa nu ma pripesc, insa sunt usor impresioant de AFU.
cosmin_2300
Eu am testat (involuntar) AFU la un Peugeot 206 .... se "simte" când intră și diferența este mare smile.gif
alexbudan
Tocmai ce am trecut de pregul de 50.000 de km. Placutele originale, inca se tin bine, dupa cum arata, se pare ca ajungem la 60.000 cu ele.

De mai bine de o saptamana m-am decis sa montez carlig de remorcare la masina. Dupa indelungi cautari am decis sa-mi iau unul de la o firma al carei link nu-l pot da. Pretul a fost de 661 de lei, cu cablaj si priza incluse in pret. Este un carlig semidemontabil fabricat undeva in Ungaria. Am ramas placut impresionat de calitatea lucrarii. Am decis insa sa cumpar o priza cu cablaj de la Bosal, avand avantajul ca avea garnituri la capac, pentru a preveni ajungerea apei in interior.
[attachmentid=1627692121] [attachmentid=1627692122] [attachmentid=1627692123]

Astazi m-am dus sa-l montez la un service al unui amic. Pasii au fost cam urmatorii:
- desfacerea stopurilor (pentru acces la doua suruburi de fixare ale barii)
- desprinderea mochetei din portbagaj (pentru acces la gaurile de fixare de la longeroane)
- demontarea partiala a chederului si protectiei de portbagaj pentru a desface lateralele portbagajului.
- lateralele din portbagaj (pentru a ajunge la cablaj, unde se face legatura la priza)
- rotile spate date jos (pentru acces mai usor la suruburile de prindere ale barii)
- desfacerea carenajelor de la rotile din spate (pentru acces la cate un surub pe fiecare parte, care fixeaza bara de caroserie)
- desfacerea suruburilor de fixare a barii de "fundul portbagajului"
- bara prezinta niste cleme al imbinarea cu caroseria. se desfac cu grija, cu ajutorul unei surubelnite mici.
- se trage bara catre exterior.
[attachmentid=1627692125] [attachmentid=1627692126]
- se desface armatura, pentru ca sub dansa se afla gaurile de la lonjeroane.
[attachmentid=1627692127]
- se introduc tijele laterale prin lonjeroane, pana cand se "pupa" la gaurile din acestea. ATENTIE: tija din stanga se prinde cu un surub pe exterior si unul pe interior, cea din dreapta cu doua suruburi pe interior.
[attachmentid=1627692128]
- se prind in suruburi, dar nu se strang definitiv.
- se ataseaza ultima bucata, respectiv suportul carligului, care se strange primul, si apoi se strang suruburile de la lonjeroane.
[attachmentid=1627692129]
- se fixeaza priza, dupa care se trage cablul pe sub bara carligului(se prinde cu coliere de plastic) pana in partea stanga, unde exista un dop de cauciuc. acesta se gaureste, si se introduc cablurile in interior.
[attachmentid=1627692132] [attachmentid=1627692133] [attachmentid=1627692134]
- se monteaza bara, carenajele, rotile.
[attachmentid=1627692135] [attachmentid=1627692136]

Avand in vedere ca la service-ul asta nu se face electrica, mi-am asumat eu raspunderea de a lega priza la instalatia masinii. Asa incat, tot ce urmeaza, este solutia aleasa de mine, nu neaparat cea mai buna.

Pentru protectie mai buna, am ales sa protejez partea electrica cu un set de 5 sigurante, pentru fiecare faza, respectiv semnalizare stanga, semnalizare dreapta, frana, pozitie, ceata.
[attachmentid=1627692137] [attachmentid=1627692138]
Pentru conectica rapida si sigura (fara improvizatii), am ales clipsurile livrate priza electrica (atat cea luata de mine, cat si cea primita de la furnizoul carligului).
[attachmentid=1627692139]
- am tras un fir de la semnalizarea dreapta, pe sub protectia de plastic a protbagajului, pana in partea stanga, unde am facut legaturile finale.
- am gasit firele pentru pozitie, frana, ceata si semnalizare stanga, prin masurarea tensiunii din cabluri.
- am conectat cu clipsuri firele originale ale masinii la firele sigurantelor, fara a le taia. dupa aceea am conectat cu clipsuri firele de la sigurante la firele cablajului de la priza, asa cum erau notate in schema standard a unei prize cu 7 pini.
[attachmentid=1627692147] [attachmentid=1627692150]
- am conectat firul de masa in locul in care se conecteaza si firul original.
- am notat fiecare fir in parte, pentru a identifica mai usor o eventuala problema a instalatiei.
- am facut testele finale, prin verificarea fiecarei functii, direct la priza.
- am izolat inapoi cablajul masinii si cablajul prizei.
- am montat inapoi lateralele portbagajului, chederul, mocheta, stopurile.
- dupa cum se vede, "micul tablou de sigurante" se poate vizita prin capacul din laterala portbagajului.
[attachmentid=1627692151] [attachmentid=1627692155] [attachmentid=1627692153] [attachmentid=1627692154]

Gata. Operatiunea a durat cam 4 ore. Eu sunt foarte multumit de produsul finit. Acum trebuie sa-l punem la treaba.

Pe langa asta, atunci cand m-am apucat de montarea carligului, am gasit apa in compartimentul portbagajului unde sta roata de rezerva. Cum eu nu am umblat acolo pana acum (ca nu am avut nevoie), nu-mi pot da seama cum a ajuns acolo.
[attachmentid=1627692156]

Daca tot am mazgalit masina la montare, am si spalat-o putin. Cu aceasta ocazie, mi-am dat seama ca se prelinge apa in portbagaj, pe la ornamentele de plastic ale haionului, respectiv sub al treilea stop. Le-am scos, am desfacut stopul si am constatat ca avea buretele care etanseaza, rupt. L-am inlocuit cu niste cauciuc cu adeziv, si totul pare sa fie cum trebuie.
[attachmentid=1627692157] [attachmentid=1627692158] [attachmentid=1627692159] [attachmentid=1627692160]

Una peste alta, ziua s-a terminat frumos....

[attachmentid=1627692162] [attachmentid=1627692163] [attachmentid=1627692164] [attachmentid=1627692165]
mihai leu
salut foarte bine montat pare , ok are si rol de tutiorial ai putea sa postezi si acolo e foarte util, un tutorial pentru megane 3 , si frumoasa masinuta, ingrijita
johnyboy
Acelasi lucru l-am patit si eu cu stopul spate de pe haion. S-a rupt pur si simplu buretele de etansare de la ploaie si atarna. Foarte proasta calitate, e jenant. Eu am schimbat-o in garantie si am avut ceva discutii legate de faptul ca astupasem temporar cu slicon gaura.
redpipe74
sal!parca pentru montarea prizei mai trebuia un modul de protectie care era cam 250 lei,nu cumva era dispozitivul pe care l-ai facut tu cu sigurante?sau ceva asemanator?eu inca nu am facut priza carlig funcionala insa daca asta era modulul de protectie poate o activez si eu,de unde ai luat sistemul de sigurante?
alexbudan
Pai modulul electronic de siguranta se monteaza numai pe masinile care au control la consumul de tensiune, adica asa-zisul calculator de becuri. scopul modulului lui este de a "bypass-a" consumul remorcii astfel incat, calculatorul sa nu intre in balarii.
Cum conform celor de la Renault, masina mea nu are calculator de becuri (asta dupa verificarea placutei ovale), am decis ca nu este necesara montarea lui. Practic modulul ala este un soi de releu care are intrare si iesire pe toate fazele adica semnal stanga, semnal dreapta, frana, pozitie, ceata, plus o intrare de plus, care vine direct din tablou. El mai are cateva roluri, insa pentru ce-mi trebuie mie, nu am confiderat necesar.
Ca si idee, in cazul masinilor cu calculator de becuri, exista si posibilitatea sa eviti montarea unui modul, daca esti sigur ca la remorca ai becuri cu leduri (care au consum foarte mic, nesesizat de calculator.)

Sigurantele pe care le-am pus eu sunt cumparate de la un magazin de electrice auto si au costat vreo 5 lei bucata. Ele au rolul de a evita problemele instalatiei masinii la un eventual scurtcircuit la remorca. Am montat sigurante mai mici, respectiv de 7.5, pentru a fi sigur ca evit si supraincalzirea.

De cand am montat carligul am folosit instalatia electrica, si nu am avut probleme.
alexbudan
Mda..

Tocmai ce am facut un an de cand am intrat in posesia masinii... intr-un an am facut 58.000 de km...
Ce sa zic, sunt foarte multumit de masina, plecand de la fiabilitate, motor/consum, design interior si exterior, functionarea tuturor sistemelor.

De trei zile am inlocuit placutele originale, pentru ca pe autostrada, la o frana mai brusca, deja se auzea ca atingeau in marginea discului. Eu unul sunt foarte multumit de cei 58.000 de km ai placutelor, acum sa le vedem pe astea de service.

Am inlocuit si cauciucurile de iarna cu cele de vara (cele originale ale masinii), si sper sa mai fac vreo 30.000 de km cu ele. cu cele de iarna am facut cam 20.000 de km, si se prezinta foarte bine!

As vrea sa fac o mentiune legata de priza legata de mine, pentru remorca. Toate Megane-urile 3 au calculator de becuri, adica consumul este controlat, implicit exista informare pentru probleme la instalatia masinii. Asa ca nu va recomand sa procedati cu instalarea prizei asa cum am facut eu. Este foarte indicat sa va montati un modul de protectie. Va spun asta, chiar daca "specialistii" de la serviceul Renault unde am intrebat de existenta lui, au sustinut sus si tare ca masina nu are calculator de becuri.
Ideea este ca am avut o mica problema cu o comanda pe stopul stanga spate, si prin studierea schemei masinii, cu ajutorul unui amic, am constatat ca acesta (calculatorul) exista. La mine s-a rezolvat problema printr-o inventie, insa recomand tuturor celor care vor sa monteze o priza, sa foloseasca modul.
alexbudan
Iata ca am trecut de pragul de 60.000 de km. Am facut si revizia ... mai multe detalii aici: http://www.reno.ro/Revizie-60-000-km-t209835.html

Imi place ca odata cu schimbarea cauciucurilor si a temperaturii de afara, am revenit si noi la un consum mai mic undeva in jurul 7-7,2 mediu. Deja cand fac plinul, am Range de 900 de km, ceea ce nu mai vazusem de ceva timp.

Alftel, mici probleme:
- scartait usor de cheder la usa soferului, care s-a rezolvat prin strangerea clemei de yala de pe stalp.
- volanul prezinta urme de uzura in partea stanga, la imbinarea cu bratul, acolo unde de obicei se tine mana si implicit degetul mare
- a cam ragusit tweeterul ala care scoate diverse sunete (centura, lumini, cheie, erori, etc), in sensul ca se aude cam ciudat.
- mi s-a ars primul bec de cand am luat masina, respectiv un H7 de faza scurta.
- acum vreo o saptamana, nu se mai auzea boxa din usa din fata dreapta. am rezolvat-o cu un volum si bax maxim (probabil ramasese blocata cumva membrana).
argon
O curiozitate, la acest rulaj anual, de ce nu ai luat diesel? La un calcul simplu si aproximaiv imi arata ca in 60.000 km si 8 luni de zile economiseai 6000 ron, pe un an de zile ai fi ramas cu mai mult de 2000 de euro in buzunar. (Am presupus un consum mediu mai mic cu 2 litri la 100 de km)
spy_oh_joy1389
Pai si cat era diferenta de pret intre un Megane pe diesel si unul pe benzina?
alexbudan
pai, mai intai de toate, mie imi place mai mult motorul pe benzina.

apoi, diferenta de achizitie era de 1100 de euro, iar motorul pe motorina ar fi fost cel de 90 de CP. huh.gif
apoi, costul reviziilor, conform anexei pe care am cerut-o de la service inainte de achizitionare, arata o diferenta la 120.000 de km de vreo 500 de euro in plus pentru motorina. mellow.gif

plus, cel mai important ar fi ca motorina ieftina este mult mai proasta (calitativ vorbind) decat benzina ieftina, asta insemnand EGR-uri infundate, filtre murdare, etc... blink.gif

eu unul sunt foarte multumit. pentru o masina care a costat cu 1800 de euro mai mult decat un logan mcv 1.6 16V full option, ofera mult mai multe decat o gramada de masini similare de pe piata.

daca ar fi sa-mi iau masina in viitor, tot renault ar fi, si tot benzina wink.gif
Bejenaru Ionut
Am si eu o rugaminte la tine: pune te rog niste poze cu interiorul sa vad si eu cum arata. In viitorul apropiat vreau sa imi schimb si eu masina si ma gandeam sa cumpar tot o varianta de caroserie ca a ta si sincer oscilez intre megane ca al tau, megane 2 break si focus break. Mersi mult de tot.
lucianC
tare masina , arata bine e spatioasa pe viitor sper sa iau si eu una

acuma am o laguna 2 pe motorina , numa probleme , doar benzina de acuma , ce am vazut la tine acolo e clima manuala , eu am automat si e mai confortant
alexbudan
era cazul sa mai spal si eu masina, mai ales ca s-a facut frumos afara. cu ocazia asta, am facut si niste poze (la o jumate de ora dupa spalare, a dat oleaca de ploicica, ca sa fie meniul complet)

[attachmentid=1627715296] [attachmentid=1627715297] [attachmentid=1627715298] [attachmentid=1627715300] [attachmentid=1627715301] [attachmentid=1627715302]

per total se prezinta bine, insa am fotografiat problemele aparute intr-un an sau mai bine zis 63.000 de km.
aripa dreapta fata - zgarietura - sursa necunoscuta
[attachmentid=1627715303]
bara fata, stanga - zgarietura - sursa necunoscuta
[attachmentid=1627715305]
usa dreapta spate - zgarietura, lovitura - o bucata metalica cazuta de la un camion care rula in fata mea, si pe care am agatat-o cu roata dreapta fata, a ricosat in usa
[attachmentid=1627715306]
haion parte superioara - zgarieturi - de la spalatoarele alea din benzinarii
[attachmentid=1627715307]
pavilion - deasupra usii soferului - doua lovituri - sursa necunoscuta
[attachmentid=1627715308]
prag dreapta - lovituri - cauzate de borduri foarte inalte, si prost montate
[attachmentid=1627715310] [attachmentid=1627715311]
proiectoare - geam lovit de pietricele - am aflat abia acum ca exista niste folii de protectie care se pot lipi de deasupra.
[attachmentid=1627715312]
faruri - praf in interior
[attachmentid=1627715313]
volan - uzura prematura deasupra spitei din stanga
[attachmentid=1627715315]
consola centrala - plastic zgariat in fata schimbatorului de viteze
[attachmentid=1627715327]

dry.gif

unele probleme sunt de inteles, pentru km efectuati, altele nu. pentru volan si pentru faruri o sa-mi fac timp sa ma duc la service pentru o constatare in garantie

alte observatii
- protectiile barii fata stau foarte bine, chiar daca le-am frecat de zeci de ori de diverse obstacole romanesti
- capacele rotilor stau ok, insa au mici lovituri/zgarieturi
- jantele se prezinta foarte bine
- diverse urme de "buna purtare" prin interior - zgarieturi, lovituri
- parbrizul prezinta multe urme de pietricele, da senzatia uneri de "sablare fina"
- tapiteria rezista incredibil de bine, atat la murdarie cat si la uzura.


mergem inainte!!!! smile.gif
AmunDei
Ti-am vazut masina in trafic. Cum nu sunt multe break-uri pe strada, e si de inteles; mi-a confirmat ca e intr-adevar printre cele mai aratoase. Ar fi mers o culoare mai de doamneajuta, dar pana la urma la traficul nostru ajungi sa te zgarii pe ochi in final.

Multi km in continuare wink.gif
spy_oh_joy1389
Esti incordat rau la volan biggrin.gif ? Ai putea sa imbraci volanul in piele sa scapi de uzuri de genul si ar arata si mai bine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.