Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: modificare pickup
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
hnicu
Sal la toata lumea.

Vreau sa fac o modificare la dacia mea papuc si vreau sa va intreb daca cei de la RAR sau ITP ar avea ceva de comentat .

Vreau sa pun langa alternator o pompa hidraulica mica si sa trag pe langa lonjeraoane 2 conducte hidraulice pana in bena. Acolo o sa pun 2 cuple hidraulice rapide.

Aceasta instalatie o voi folosi cand si cand pentru a cupla o presa si o freza hidraulica.
Acolo unde folosesc aceste scule nu am curent si ma gandeam sa folosesc motorul de dacie.



Muttley
Pompa aia ce putere are?
Daca e mare, risti in conditii de temperatura ambientala mare sa fierbi motorul.

Ontopic nu ma pricep ce sa zic, de bun simt ar fi sa n-aiba ce comenta, da' invocarea bunului simt la noi e demodata.
hnicu
pompa consuma maxmim 10kw dar nu o cuplez in mers doar cand masina este stationata.

27 Aug 2010, 22:18:
pe radiator vreau sa i-mi pun o termocupla si ventilator electric
Muttley
Evident ca ma refeream la masina stationata cand am spus c-o fierbi.

Motorul ala de Dacie are cu totul in jur de 45kW la 5500 rot/min. Estimez 10kW pe la 2000 rot/min. Ori daca tu tii motorul turat la 2000 rot/min pe loc, in sarcina fiind din cauza pompei hidraulice, poti sa pui mama electroventilatoarelor, il fierbi de nu se vede.

Nu mai bine mergi tu in dezmembrari sau REMAT, cauti un motor bun, faci din lemn un cadru care sa simuleze un compartiment motor (agati de el bobina, vas expansiune), legi vreo 2 radiatoare in serie, un bidon de benzina si iti faci un agregat numa' bun pentru ce vrei tu?

PS: cu acei 10kW putere rezistenta, daca legi pompa hidraulica pe aceeasi curea cu accesoriile motorului, tin sa te anunt ca ai sa termini de urgenta pompa de apa. In felul asta, devine si mai tentanta varianta motorului din dezmembrari, ca antrenezi pompa (cumva) direct de la fulia arborelui cotit, sau de la volant cumva.

PPS: si da, devine tot mai improbabil acceptul modificarii pe masina pe la RAR sau ITP.
hnicu
nu stiu ce sa zic dar am un prieten ce si-a schimbat la un generator din "al 2 -lea razboi mondial " motorul cu unui de dacie si ala merge stationar o zi intreaga si nu are nimic; iar eu ca vreau sa folosesc motorul la 2000-2300 rot/min timp de 30 min odata pe luna sa fiarba?

nu ma pricept f. bine la masini dar apelez la voi pentru un sfat. smile.gif
Muttley
Poti sa-l folosesti si o data pe an, lui nu-i pasa.
In alea 30 minute il faci praf si chiar daca nu antrenezi nimic cu el.
danciusergiu84
eu cred ca va patina cureaua de accesorii pe fulia ce va invarti pompa hidraulica in momentul in care intra in sarcina, plus ca mai trebuie sa te gandesti de cate rotatii pe minut are nevoie acea pompa si cat e momentul fortei necesare in sarcina maxima ca sa vezi diferenta cu ce poate oferi cureaua+fulie de accesorii
freddybb
idea e ca nu poti transmite 10kw de la arborele cotit pin cureaua de la ventilator, nu cred sa fierbi motorul daca ai ventilator pe pompa de apa si mai pui un alt electroventilator, asa de curiozitate cauta un motor electric de aceasi putere 10kw si vezi prin cate si ce curele transmite lucrul mecanic, o alta chestie ar mai fii corelarea turatiilor la care vei obtine puterea dorita plus ceva rezerva
hnicu
Apropo de curea.
vreau sa fac alta fulie jos la arbore.
aceasta fulie sa fie dubla: 1 care sa antreneze pompa de apa si alternatorul (cum ii si acum) 2 mai lata pentru antrenarea pompei hidraulice si a unui intinzator cu ajutorul careia sa cuplez si sa decluplez pompa.

I-mi va influenta cu ceva arborele cotit ? (sa strice cutinetii semeringul etc. )
marian-j
QUOTE(hnicu @ 27 Aug 2010, 23:02)
Vreau sa fac o modificare la dacia mea papuc si vreau sa va intreb daca cei de la RAR sau ITP ar avea ceva de comentat .
*


Colega hnicu,eu sunt itp-ist si imi permit sa-ti expun parerea mea.In principiu cei de la itp nu ar avea de ce sa se lege de modificarea ce doresti sa o faci deoarece nu afectezi structural masina,nu afectezi sistemele de directie,franare,etc si modificarea respectiva se doreste a fi utilizata cu masina stationata.In consecinta modificarea respectiva eu as cataloga-o ca fiind minora si fara impact asupra sigurantei exploatarii masinii pe drumurile publice.Ca sa-ti dau un exemplu vreau sa-ti spun ca se accepta la itp autoutilitarele ce au montate pe ele acele "capre" cu care se transporta geamurile termopan si tamplaria aferenta!Conditia esentiala este ca respectivele capre sa nu fie sudate de strutuctura masinii ci sa fie prinse cu cleme rapide sau sau suruburi adica sa fie demontabile!Prin comparatie cu o pompa si doua conducte caprele alea modifica,intr-o oarecare masura,o parte dintre parametrii omologati ai masinii(masa proprie,inaltime,etc).Cu toate acestea NU ne legam de ele!Sunt considerate niste modificari de mica importanta dar care ii sunt foarte necesare utilizatorului si nu o data s-a intamplat ca cei cu masini cu capre sa le demonteze in parcarea staiei si la plecare le montau inapoi.Munca in zadar!Asadar cei de la RAR ne-au permis sa ignoram micile modificari ce-i fac utilizatorului viata mai usoara si il ajuta in munca!Dar sa ne intelegem clar!Daca se accepta suportii de termopane sau o mica rampa deasupra cabinei papucului ca sa se poata transporta tevile de Cu de 4m nu e acelasi lucru cu a accepta bullbar-ul de papuc pe berlina,tubul de recirculare al gazelor arse scos prin scutul motorului sau(preferatele mele!!)xenoanele!!Sper ca m-am facut inteles pana aici.
Sa revenim la ce doresti matale sa faci.
Sincer,sunt in asentimentul colegilor ce te sfatuiesc sa renunti la idee.
Agregatele hidraulice auxiliare sunt,in marea lor majoritate,actionate de niste pompe hidraulice puse in miscare prin intermediul unor prize de putere aflate pe cutia de viteze sau pe reductorul interaxial si nu direct de pe motor!Prizele alea au niste multiplicatoare/demultiplicatoare de turatii,cuple solide,regulatoare de efort,sisteme de moderare al efortului la ax in momentul cuplarii(la agregatele mari insusi ambreaiajul masinii preaia acest rol!),etc.Ma indoiesc ca un simplu cuplaj arbore cotit-pompa prin intermediul unei curele va reusi sa faca fata atator cerinte.
Pe de alta parte,motorul masinii dumitale nu a fost conceput sa reziste la utilizari statice indelungate!Ti-au expus colegi de mai sus motivele si nu mai insist!
Cred ca cel mai simplu ti-ar fi sa investesti banii destinati modificarii intr-un generator electric,cuplezi tot ce vrei la el prin motoare electrice atasate sculelor de lucru si nu te mai doare capu'!Io daca as fi in locul dumitale asa as proceda cu toate ca nu mi-as face probleme daca iau sau nu itp-ul. rolleyes.gif
Imi cer scuze daca spusele mele nu-ti vin la socoteala dar ar fi pacat sa investesti aiurea si sa constati ca efortul,timpul si banii investiti nu-ti aduc rezultatele scontate!
Acuma exista si riscul ca eu sa ma insel si matale sa ai dreptate dar prefer sa-mi fac ulterior un "mea culpa" si sa-mi torn cenusa in cap decat sa nu te fi prevenit in prealabil!De aici incolo este strict alegerea dumitale!Pe banii,timpul si nervii matale esti suveran!
QUOTE(Muttley @ 27 Aug 2010, 23:12)
Ontopic nu ma pricep ce sa zic, de bun simt ar fi sa n-aiba ce comenta, da' invocarea bunului simt la noi e demodata.
*


Colega Muttley,in toata tara nu ni-s mai mult de 800 de inspectori!Ni-s toti scoliti de aceaiasi "mama"(recte RAR)si imi place sa cred ca toti avem o minima doza de bun simt vizavi de relatia cu clientul astfel incat sa fim considerati niste "parteneri" nu niste "zbiri" obtuzi! smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.