QUOTE(hnicu @ 27 Aug 2010, 23:02)
Vreau sa fac o modificare la dacia mea papuc si vreau sa va intreb daca cei de la RAR sau ITP ar avea ceva de comentat .
Colega hnicu,eu sunt itp-ist si imi permit sa-ti expun parerea mea.In principiu cei de la itp nu ar avea de ce sa se lege de modificarea ce doresti sa o faci deoarece nu afectezi structural masina,nu afectezi sistemele de directie,franare,etc si modificarea respectiva se doreste a fi utilizata cu masina stationata.In consecinta modificarea respectiva eu as cataloga-o ca fiind minora si fara impact asupra sigurantei exploatarii masinii pe drumurile publice.Ca sa-ti dau un exemplu vreau sa-ti spun ca se accepta la itp autoutilitarele ce au montate pe ele acele "capre" cu care se transporta geamurile termopan si tamplaria aferenta!Conditia esentiala este ca respectivele capre sa nu fie sudate de strutuctura masinii ci sa fie prinse cu cleme rapide sau sau suruburi adica sa fie
demontabile!Prin comparatie cu o pompa si doua conducte caprele alea modifica,intr-o oarecare masura,o parte dintre parametrii omologati ai masinii(masa proprie,inaltime,etc).Cu toate acestea NU ne legam de ele!Sunt considerate niste modificari de mica importanta dar care ii sunt foarte necesare utilizatorului si nu o data s-a intamplat ca cei cu masini cu capre sa le demonteze in parcarea staiei si la plecare le montau inapoi.Munca in zadar!Asadar cei de la RAR ne-au permis sa ignoram micile modificari ce-i fac utilizatorului viata mai usoara si il ajuta in munca!Dar sa ne intelegem clar!Daca se accepta suportii de termopane sau o mica rampa deasupra cabinei papucului ca sa se poata transporta tevile de Cu de 4m nu e acelasi lucru cu a accepta bullbar-ul de papuc pe berlina,tubul de recirculare al gazelor arse scos prin scutul motorului sau(preferatele mele!!)xenoanele!!Sper ca m-am facut inteles pana aici.
Sa revenim la ce doresti matale sa faci.
Sincer,sunt in asentimentul colegilor ce te sfatuiesc sa renunti la idee.
Agregatele hidraulice auxiliare sunt,in marea lor majoritate,actionate de niste pompe hidraulice puse in miscare prin intermediul unor prize de putere aflate pe cutia de viteze sau pe reductorul interaxial si nu direct de pe motor!Prizele alea au niste multiplicatoare/demultiplicatoare de turatii,cuple solide,regulatoare de efort,sisteme de moderare al efortului la ax in momentul cuplarii(la agregatele mari insusi ambreaiajul masinii preaia acest rol!),etc.Ma indoiesc ca un simplu cuplaj arbore cotit-pompa prin intermediul unei curele va reusi sa faca fata atator cerinte.
Pe de alta parte,motorul masinii dumitale nu a fost conceput sa reziste la utilizari statice indelungate!Ti-au expus colegi de mai sus motivele si nu mai insist!
Cred ca cel mai simplu ti-ar fi sa investesti banii destinati modificarii intr-un generator electric,cuplezi tot ce vrei la el prin motoare electrice atasate sculelor de lucru si nu te mai doare capu'!Io daca as fi in locul dumitale asa as proceda cu toate ca nu mi-as face probleme daca iau sau nu itp-ul.
Imi cer scuze daca spusele mele nu-ti vin la socoteala dar ar fi pacat sa investesti aiurea si sa constati ca efortul,timpul si banii investiti nu-ti aduc rezultatele scontate!
Acuma exista si riscul ca eu sa ma insel si matale sa ai dreptate dar prefer sa-mi fac ulterior un "mea culpa" si sa-mi torn cenusa in cap decat sa nu te fi prevenit in prealabil!De aici incolo este strict alegerea dumitale!Pe banii,timpul si nervii matale esti suveran!
QUOTE(Muttley @ 27 Aug 2010, 23:12)
Ontopic nu ma pricep ce sa zic, de bun simt ar fi sa n-aiba ce comenta, da' invocarea bunului simt la noi e demodata.
Colega Muttley,in toata tara nu ni-s mai mult de 800 de inspectori!Ni-s toti scoliti de aceaiasi "mama"(recte RAR)si imi place sa cred ca toti avem o minima doza de bun simt vizavi de relatia cu clientul astfel incat sa fim considerati niste "parteneri" nu niste "zbiri" obtuzi!