Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Relanti instabil crestere si scadere in ture
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
T0m4T0m4
Salutari tuturor!
Acum cateva zile am vrut sa plec cu masina.....am pornit-o si nu vroia sa stea pornita...stiam ca aveam cablu de la accelerarie cam slab asa ca l-am mai strans din reglajul de la motor....( un plastic cu o siguranta pe el )....apoi masina a fost ok...dupa cativa km am vazut ba ca masina sta foarte turata...ba ca sta cat de cat ok la relanti dar tot urca si coboara in ture...am mai slabit un pic cablu totul a fost ok....
Astazi am avut aceeasi problema...motor ce se oprea....am strans cablu...totul ok pana cand iar a inceput sa accelereze si sa scada in ture....
Chestia asta se intampla numai cand masina sta la relanti...
Tin sa mentionez ca si inainte cand aveam cablu de acceleratie slab..masina statea ok la relanti....dar cand o apuca....urca si scadea in ture....
De unde ar putea fi problema.....???
Multumesc anticipat pt rasp....Am si cautat pe site insa nu am gasit nimic asemanator...
Leo0608
incearca sa schimbi bujiile
pune bujii de calitate gen NGK
spune-mi dupa aceea ce se intampla
ramsen
QUOTE(T0m4T0m4 @ 7 Sep 2010, 22:34)
Salutari tuturor!
Acum cateva zile am vrut sa plec cu masina.....am pornit-o si nu vroia sa stea pornita...stiam ca aveam cablu de la accelerarie cam slab asa ca l-am mai strans din reglajul de la motor....( un plastic cu o siguranta pe el )....apoi masina a fost ok...dupa cativa km am vazut ba ca masina sta foarte turata...ba ca sta cat de cat ok la relanti dar tot urca si coboara in ture...am mai slabit un pic cablu totul a fost ok....
Astazi am avut aceeasi problema...motor ce se oprea....am strans cablu...totul ok pana cand iar a inceput sa accelereze si sa scada in ture....
Chestia asta se intampla numai cand masina sta la relanti...
Tin sa mentionez ca si inainte cand aveam cablu de acceleratie slab..masina statea ok la relanti....dar cand o apuca....urca si scadea in ture....
De unde ar putea fi problema.....???
Multumesc anticipat pt rasp....Am si cautat pe site insa nu am gasit nimic asemanator...
*


aceiasi problema am avut-o si eu anul trecut la slz mea...oscila relantiul chiar si murea citeodata...am executat curatarea corpului clapeta si s-a rezolvat problema...iti cumperi un spray WD 40 demontezi corpul clapeta si cu mare atentie la capul metalic al motorasului pas cu pas ii dai cu spray pina dispare toate mizerie dupa el si corp...dupa aceasta operatie montezi la loc corpul clapeta si inainte de a porni motorul pui contactul pina la stingerea martorului de vreo 5,6 ori...dupa care ii dai cheie normal...la capitolul bujii eu recomand pe cele de Renault pentru logan cu 2 electrozi...am asa ceva pe solenza...bafta...
canea_dragos
confirm si eu ceea ce spune ramsen...curata corpul clapeta alaturi de MPP si schimba si bujiile...eu am cumparat recent bujii Renault(cica ar fi de logan) cu 2 electrozi...sunt foarte bune, masina nu mai oscileaza si parca demareaza ceva mai repede
CAT_GAB
Mai exista o posibilitate asta este la mine acum nu se mai accelereaza..............
Pompa de benzina (628 RON+126RON Manopera wacko.gif ohmy.gif wacko.gif ohmy.gif mad.gif sad.gif )
ramsen
adika cum nu se mai accelereaza...din pedala sau la drum?
CAT_GAB
pe autostrada totul este OK cand am intrat in Bucuresti La primul semafor dau sa plec de pe loc PAUZA cu acceleratia La blana asta pana trece de 2500de turedar pana ajunge acoloooooo..........


8 Sep 2010, 15:44:
dupa niste amici care au patit acelas lucru pompa de benzina si (........) astea sunt PRETURILE la MERIDIAN

8 Sep 2010, 15:45:
noroc cu GOLANUL din dotare ca altfel...........
cata_boss_ctl
Salutari tuturor!
Acum cateva zile am vrut sa plec cu masina.....am pornit-o si nu vroia sa stea pornita...stiam ca aveam cablu de la accelerarie cam slab asa ca l-am mai strans din reglajul de la motor....( un plastic cu o siguranta pe el )....apoi masina a fost ok...dupa cativa km am vazut ba ca masina sta foarte turata...ba ca sta cat de cat ok la relanti dar tot urca si coboara in ture...am mai slabit un pic cablu totul a fost ok....
Astazi am avut aceeasi problema...motor ce se oprea....am strans cablu...totul ok pana cand iar a inceput sa accelereze si sa scada in ture....
Chestia asta se intampla numai cand masina sta la relanti...
Tin sa mentionez ca si inainte cand aveam cablu de acceleratie slab..masina statea ok la relanti....dar cand o apuca....urca si scadea in ture....
De unde ar putea fi problema.....???
Multumesc anticipat pt rasp....Am si cautat pe site insa nu am gasit nimic asemanator...



ACEIASI PROBLEMA AM AVUT-O SI EU
se rezolva relativ usor .schimbi motorasu pas cu pas e in jur de 40 lei manopera 30lei si testerul 70-80lei depinde si nu mai ai treaba
succes
tita
Va salut am si eu o problema cu Dacia mea Solenza.
Sa zicem ca sunt cu treapta a 3 a la 3000 rpm ,iau piciorul de pe acceleratie ,calc ambreiajul ca sa schimb in treapta a 4 a dar in acel moment cand calc ambreiajul si am 3000 rpm/ motorul se tureaza singur sa zicem pana la 3100 sau 3200 rpm.
Inainte aveam probleme cu relantiul adica statea la 1100 ,cand porneam A.C compresorul se oprea /pornea singur.
Am curatat motorasul pas cu pas ,acum relantiul imi sta la 800 ,merge si A.C dar a ramas aceasta problema cand schimb treptele de viteza.
AM vb cu electricianul care mi-a curatat motorasl pas cu pas si mi-a zis ca e normal sa creasca aceasta turataie.
Acelasi lucru mi l-a spus si un mecanic.La voi tot asa se intampla?
ramsen
atunci cind schimbi treptele de viteza motorul este gindit sa urce un pic in turatie...si la mine la fel face urca sa zicem de la 2500 la 2600 ...m-am speriat si eu la fel ca tine dar super mecanicul mi-a spus ca asa fac motoarele astea...tureaza motorul un pic sa nu moara intre trepte...o alta chestie cind sinteti la relantiu si porniti o sursa de curent sau AC se tureaza motorul singur...nu trebuie sa va speriati...va speriati atunci cind la relantiu merge motorul cu oscilatii sau chiar o sa moara...1 intrebare dupa ce urca la cit spui tu isi revine la loc????
tita
da isi revine ,urca sa zicem cu 100 rpm fata de cat avea inainte sa calc ambreiajul dar apoi isi revine(coboara turatia
.treaba e ca nu face asa in toate treptele de viteza/ turatii.
ramsen
corect...nu in toate treptele de viteza faci pentru ca le schimbi mai repede tu si nu are timp de ridicat turatia...deci este normal sa faca asa ceva...nu iti face probleme
canea_dragos
de exemplu la mine cand pornesc un consumator nu creste deloc turatia ci scade brusc vreo 50-100 rpm urmand ca in secunda urmatoare sa creasca la loc la relanti(~750rpm)

am spus asta fiind convins ca la mai multi le face la fel si sa nu se sperie

in caz ca da sa va moara motorul la relanti curatati corpul clapeta si MPP-ul ca sigur au mizerie, la mine chiar daca pornesc brusc toti consumatorii tot nu moare, desi se simte cum pierde din putere...la relanti vorbesc...in sarcina nu se simte nimica
T0m4T0m4
ce imi recomandati pt curatarea clapetei?
aysmen89
Mie mi l-au curatat cu degripant.Ori cu degripant ori cu spray pentru curatat carburatorul...
T0m4T0m4
Deci am curatat astazi corpul clapeta....impreuna cu motorasul pas cu pas....
Pana acum nu a mai facut figuri...sper sa nici nu mai faca....am un relanti perfect:)
Vreau sa subliniez cate ceva: aveti foarte mare grija la garnituri...o simpla garnitura poate sa dea peste cap tot sistemul....si incercati sa curatati si contactele de la mpp si ce mai e pe acolo....
Pentru curatare am folosit de la 2+2 gum cleaner sau ceva de genul...cumparat din targ vitan...
andreyka
Buna!Care ma poate ajuta si pe mine sa imi spuna o cauza posibila in momentul in care pornesc motorul, bine asta daca reusesc sa il pornesc ca nu prea vrea....cand sunt la relanti mi se opreste??

moderator edit: fara mirc-isme!!!!
T0m4T0m4
Pai ori e senzorul de turatie...care se curata in 10 min...daca nu poate sa fie corpul clapeta....care e incarcat cu mizerie si nu mai funtioneaza in parametri normali......si in cel mai rau caz poate sa fie ceva din calculator......
De obicei cand nu porneste e senzorul
Cand se opreste dupa ce a pornit de obicei e corpul clapeta...
ramsen
corect...tu stii acum ca doar le curatasi...
dokocr
Gasiti informatii despre curatare clapet pe un sait RENAULT dar pot fi acuzat de reclama ph34r.gif ,asa ca atasez informatiile aici :
tanase.petrebogdan
Salut, astazi am patito si eu cu SOLENZA SCALA 2004. Anul trecut am curatat motorasul pas cu pas, iar acum o saptamana am desfacut corpul clapeta si era destul de curata (am avut treaba putin pe la gurile de aerisire si am curatat cu ocazia asta si corpul clapeta). Problema mea este ca aproximativ acum 3 saptamani incepuse sa se tureze singura la ralanti pana cam in 1800 turatii. Am tratato ca romanul, adica cu indiferenta, pana astazi cand ea...mi-a dat o lectie buna. M-a lasat in mijlocul unui bulevard din Constanta. Din greseala...presat de o masina din spate (are ambreiajul f sus) am oprit motorul din ambreiaj. Cand i-am dat contact ca s-o repornesc...se tura la maxim si murea motorul. Am incercat de 3 ori,... la fel....in momentul cand dadeam contact....zgamot de tutaratie maxima...apoi in 2-3 secunde murea motorul. Am reusit sa o imping pana pe trotuar si acolo a ramas.
Ce ma sfatuiti sa-i fac? sad.gif
canea_dragos
Din ce stiu daca se tureaza la maxim intra limitarea si am auzit ca daca mergi prea mult in limitare ar fi sansa sa ti se opreasca motorul. E un fel de protectie a acestuia. De regula cand ajunge la limitare fie tziuie ceva, fie ramane turata la valoarea respectiva si simti ca nu mai accelereaza.

Eu banuiesc MPP-ul ca are o problema, si/sau ceva pe la filtrul de aer de trage aer fals.

Cumva ai umblat oarecum recent pe la carcasa filtrului de aer, ai tras de ea sau mai stiu eu ce si sa se fi deplasat putin corpul clapeta, adica sa fii iesit putin si astfel sa traga aer fals pe acolo?
sebax
salutare. am si eu probleme cu Solenza, adica: cand calc ambreiajul motorul se tureaza pana pe la 2000rpm si ramane asa. am fost la service si mi-a curatat clapeta sau cum ii spune asa cum arata pe site-ul ala de care a zis dokocr. asta s-a intamplat ieri dimineata. Nu a mai fact figuri. Dar aseara am mers undeva si a inceput sa faca aceleasi figuri. daca poate cineva sa-mi suna ce sa fac, sa schimb motorasul pas cu pas(ala l-a indicat mecanicul ca fiind defect, este piesa din poza de pe pag 6, cea aratata cu degetul biggrin.gif . Daca puteti sa ma ajutati, va multumesc!

25 Sep 2010, 14:12:
eventual la ce pret este( am fost la un magazin de piese auto si mi-au zis ca e in jur de 350 RON) si codul ca sa o pot gasi mai usor. Mersi!
canea_dragos
Banuiesc ca ti-a curatat corpul clapeta, cilindrul ala rotund de sub carcasa filtrului de aer de care este legata parghia de la acceleratie.

MPP-ul se strica cam greu daca nu tragi mecanic de el. Cand ti-au curatat corpul clapeta ti-au scos si MPP-ul ca sa-l curete atat pe el cat si locasul unde intra acesta in corpul clapeta? Deoarece ala este vinovat de trasul aerului fals, implicit turarea motorului aiurea.

Ti-ai verificat garnitura de jos a corpului clapeta sa fie buna? Adica cand a scos/bagat corpul clapeta acesta sa intre fix.

E posibil ca la tine fie sa nu curatat MPP-ul si locasul acestuia din corpul clapeta si/sau sa nu fi fixat bine corpul clapeta si sa traga aer fals pe acolo, sau nu o mai etansa bine acea garnitura de jos a cropului clapeta.
sebax
Pai problema e ca se tura si inainte si tocmai de aia am mers la service sa-mi curete corpul clapeta ca am citit pe forum despre asta.Totusi, nu cred ca a curatat si MPP, nu am vazut sa il desfaca. Masina a mers bine, nu s-a mai turat dupa ce mi-a fost curatat corpul clapeta(mentionez ca motorul era cald, daca are vreo relevanta) si apoi spre seara, cu motorulece a inceput sa se tureze iar. O sa merg maine sa il curet si ala. Apropo, am mai observat ieri caatunci cand se tureaza, daca trag pedala de acceleratie in sus cu piciorul, turatia revine la normal. Sa fie oare si cablul de acceleratie?!!?
T0m4T0m4
s-ar putea sa ai un joc pe undeva....sau ceva sa nu fie etans..de ex o garnitura....asa pateam si eu mai de mult cand nu dadeam atentie probleme...atunci o rezolvasem prin punerea unui arc la pedala de acceleratie sa traga cablu inapoi...insa dupa un timp mi-am dat seama ca o garnitura nu etansa cum trebuie.....deci ce-l mai ok ar fi sa fie din mpp adica trebuie scos curatat si asa mai departe..insa am vazut ca poate fi si o eroare de calculator...
tanase.petrebogdan
Salut si multumesc canea_dragos, seara cand am patit-o...am urcat-o pe trotuar si am lasat-o acolo. A doua zi am fost sa vad ce pot face si imi sarise cele doua suruburi din spate care tin filtrul de aer. Odata cu cele doua suruburi sarise si corpul clapeta...si statea oblic. Cam asta se intamplase....corpul clapeta si motorasul pas-pas...sunt curate, leam asezat la loc...probleme am avut cu cele doua suruburi pana am gasit ceva sa adaptez...ca pe cele originale....le-am pierdut....cine stie pe unde au sarit. Ramane in continuare o problema...la ralanti inca se mai tureaza singura uneori probabil pana in 1800/1900 rot/min. Am vazut ca garnitura de imbinare a carcasei filtrului de aer cu corpul clapeta este cam rupta. Exista posibilitatea sa-mi traga pe acolo aer fals?, de se tureaza singura?....sau ?...si cum as putea sa peticesc acea garnitura...ca nu cred sa gasesc in comert una noua...Si as mai avea o intrebare: nu exista nici un fel de garnitura in partea de jos a corpului clapeta...este normal? Multam anticipat.
ramsen
WAW...tu nu ai garnitura pe corpul clapeta acolo unde iti intra in galerie???frate pune mina si cauta una si puneo la loc...din cauza asta se tureaza acum motorul...si ma rog unde este garnitura ta...la service cumva???
serviccom
Nu are cum sa nu aiba garnitura, numai ca nu a observat-o, probabil se astepta sa fie in partea de jos, dar ea e in lateral si sigur nu a observat-o.
canea_dragos
sebax: nu strica sa verifici cablul de acceleratie sa nu fie gripat, dar nu ar strica mai intai sa cureti tu sau la service MPP-ul alaturi de canalul din corpul clapeta in care acesta actioneaza si sa verifici cum ti-am zis garnitura de jos a corpului clapeta sa nu fie rupta ca trage aer fals pe acolo si se tureaza singura. Abia apoi daca mai face sa te uiti la cablul.

tanase.petrebogdan: cand scoti corpul clapeta uita-te de jur imprejur la baza lui(cea care intra pe galerie) si ai sa vezi acea garnitura de care intrebai tu. In caz ca nu e acolo e clar ca ti-au sparlit-o cei din service(doar nu s-a evaporat asa din senin)! Referitor la garnitura de sus, cea care intra in contact cu carcasa filtrului de aer de zici ca e cam rupta, in ce sens e cam rupta? Adica e cam crapata(la mine e putin crapata si nu am nici un fel de probleme) sau lipseste o bucatica din ea? Pentru peticirea garniturii de sus il rog pe ramsen sa posteze aici explicatia care mi-a dat-o mie pentru peticirea garniturii de jos(nu a fost cazul la mine, dar banuiesc ca acelasi procedeu merge si la cea de sus), era ceva cu banda izoliera indoita pe jumate parca si silicon, din pacate nu mai stiu exact, de aceea il rog frumos pe el sa scrie aici procedeul. Zici ca se mai tureaza cateodata pe la 1800-1900 rot/min...mai incearca o curatire a corpului clapeta si a MPP-ului, de asemenea daca ruptura de la garnitura de sus de pe carcasa filtrului de aer e prea mare tot ce e posibil sa traga aer fals pe acolo in sarcina, numai ca vezi tu, la relanti din ce stiu clapeta e inchisa si doar MPP-ul dozeaza aerul necesar.

Fratilor sariti cu pareri ca altceva nu mai ma duce capul la ora asta.:-D
T0m4T0m4
de ex eu a trebuit sa umblu de 2 ori la MPP 1 data pt ca nu se reglase bine si a doua oare si MPP are o garnitura care este , cred, cea mai importanta....din cauza ei mie mi se tura aiurea motorul la relanti.....
tanase.petrebogdan
Am lipit garnitura cum am putut cu silicon...nu am mai observat probleme ale relantiului, oricum nu facea decat uneori. Multam oricum tuturor....Scuze de intarziere cu raspuns...am fost plecat.
ramsen
care garnitura ai lipito cu silicon???
daniel1braila
la fel facea si la mine si am schimbat mpp si acum e totul ok
vulturu72
salut. eu am aceiași problemă cu relantiul. De ex. dimineața când pornesc mașina nu se mai accelerează ca și cum ar intra șocul automat, pornește stă la 600 rot, apoi scade și merge rotund, dar după ce plec după loc când schimb vitezele motorul dă să moară după care își revine treptat. Menționez că am curațat mpp, am schimbat garnitura. Am pus un alt corp clapet de la un prieten după mașină și avea aceleași simptome mașina mea. Am fost la mai mulți mecanici și nu se pot pronunța. Menționez că după ce se oprește motorul în mers la schimbarea vitezei (uneori) , scot cheia din contact o introdu înapoi, pun contactul, opresc, scot cheia, și repet această operațiune de mai multe ori și își revine, nu mai moare motorul la schimbarea vitezei. Aștept niște sfaturi. Multumesc.
ramsen
curata coprul clapeta prima data...
vulturu72
am curatat si corpul clapeta dar tot degeaba

26 Oct 2010, 20:36:
am reglat culbutorii, am schimbat bujiile, am schimbat pompa de benzina, mai am de curatat injectoarele si apoi sa vad
T0m4T0m4
eu zic sa nu fie ceva din soft....sau incearca sa iei un contact cleaner ...poate exista un contact slab ceva....pe la una din mufe
caphonne
QUOTE(vulturu72 @ 26 Oct 2010, 21:34)
am curatat si corpul clapeta dar tot degeaba

<span class='edit'>26 Oct 2010, 20:36:</span>
am reglat culbutorii, am schimbat bujiile, am schimbat pompa de benzina, mai am de curatat injectoarele si apoi sa vad
*



Ai curatat si motorasul pas cu pas?
Maskatu
QUOTE(caphonne @ 5 Nov 2010, 11:16)
Ai curatat si motorasul pas cu pas?
*



QUOTE(vulturu72 @ 26 Oct 2010, 12:05)
......Menționez că am curațat mpp, am schimbat garnitura. Am pus un alt corp clapet de la un prieten după mașină și avea aceleași simptome mașina mea. .........
*



Baga o diagnoza, poate afli ceva nou.
daescuc
Salut!

Am si eu o Solenza si am avut o problema cu turatia variabila in relanti. Sfatul meu ar fi sa verificati si Alternatorul, deoarece la mine el a fost cu probleme (de fapt s-a ars), iar dupa schimbare (reparare) a revenit turatia constanta, fara variatii.

Ma gandesc ca nu e greu de verificat alternatorul, ca daca i se mai strica altcuiva e nasol (parca ar fi de Porsche, asa pret are... )

bafta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.