Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Poti ramane fara frana ?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
zerillos
Mi-a zis la service ca trebuie schimbate furtunasele de frana de la roti. Zicea ca daca se crapa de tot nu mai am frane... Chiar asa este?... ramai la 120 km/h fara frane???
4x4
da
zerillos
adica?... nu mai ai nici macar frana aia mecanica?

sau daca se sparge doar un furtunas la o roata... tot ramai fara frana?... sau au legatura intre ele?
djasu82
de spart nu se sparge nu am vazut asa ceva dar potipierde lichid in timp . Mai bine le schimbi cu furtune de arteca 40 bucata.
Daca ti s-ar rupe un furtun intradevar nu mai ai frana doar frana de moor si cea de mana.
4x4
Iar la 120km/h nici frâna de motor și nici cea de mânã nu-ți sunt de nici un folos.
Koffy
Si eu le-am schimbat inainte sa ma duc la itp pentru ca aparusera niste mici crapaturi. pret 30 lei origine.
Muttley
QUOTE
Poti ramane fara frana ?


Nu, e interzis prin legea bisericeasca.
klausdesign
cred ca nu
ce?! daca se sparge furtunu' de la "ghiveta" e vreo problema?
si-atunci cum sa trebuiasca sa le schimbi?!
servisu' e pentru fraieri ! nu-i crede!
mergi asa ca n-are moarte!
la supernova erau facute din imortele blindate!
acu' e mai naspa! ca au pus furtune de cauciuc! fraierii!

Koffy
QUOTE(klausdesign @ 11 Sep 2010, 00:50)
cred ca nu
ce?! daca se sparge furtunu' de la "ghiveta" e vreo problema?
si-atunci cum sa trebuiasca sa le schimbi?!
servisu' e pentru fraieri ! nu-i crede!
mergi asa ca n-are moarte!
la supernova erau facute din imortele blindate!
acu' e mai naspa! ca au pus furtune de cauciuc! fraierii!
*




off topic: cum adica? pai tu compari chiuveta cu masina ? radmasa.gif daca se sparge frutunul de la chiuveta picura si inunzi vecinii. on topic: dar furtunul de frana daca se crapa catusi de putin la actionarea franei pierzi lichid de frana, cursa pedalei ajungand la un moment dat in podea iar franarea nu ma asa eficienta. teoretic ar trebui sa ramana lichid pe celelate conducte si sa ajute la oprirea masinii.

off topic inainte erau facute din titanium nu din cauciuc. laugh.gif ce raspunsuri poti sa dai te invidiez excl.gif
zerillos
mama, mama ... ce caterincosi sunteti voi, mai !!! .... eu am intrebat daca poti ramane fara frane sa vad cat de grava e situatia... ca daca se fisureaza si tine cat de cat si nu iti pune viata in pericol la schimb intr-o luna ... ideea era daca le schimb maine !!! .... si eventual o tin pe dreapta pana la remediere...

si inca ceva.... de firma 40 ron bucata sau no name 10 ron ... ce sa iau ??? se schimba greu? ... juma de ora? ... 2 ore???.. pierd lichidul de frana ???
C a t a l i n
Pai alege si tu cat valoreaza viata ta, a familiei tale si a celorlalti participanti la trafic... 10 RON? 40 RON? Fa economie la frane, schimba-le pe bordura...

11 Sep 2010, 09:45:
QUOTE(djasu82 @ 10 Sep 2010, 22:02)
Daca ti s-ar rupe un furtun intradevar nu mai ai frana doar frana de moor si cea de mana.
*



Iar dai sfaturi din putul gandirii? De ce are SN sistem de franare cu dublu circuit?
Maskatu
Sa ramai fara frane deloc deloc ar fi cam greu. Chiar daca se pierde din lichidul de franare prina cele furtunase care ar fi teoretic gaurite/crapate, tot ar mai trebui sa ramane ceva lichid pe circuit, pentru a crea o oarecare presiune, dar evident frana nu va mai fi deloc la fel de eficienta.

Un furtunas costa 30-40 de lei . Nu te juca cu franele...
djasu82
ramane dar tu cand apesi pe pedala se face presiune in circuit si in loc lichidul sa stea sub presiune pe conducte iese pe la furtunele rupte si pedala se duce de tot la fund...
Verificati cand faceti aerisire biggrin.gif
Oricum nu e de joaca totusi un furtun fie el crapat la exterior pe interior tine foarte mult ... e prost cauciucul fiindca crapa spre exterior si se ia cel de la itp de tine.
Hacker
frana de mana frate, aia trebuie facuta sa tina, oricand poti avea nevoie de ea..
G I M
Normal pompa e una cu dublu circuit, sistemul de franare fata "independent" de cel spate. Daca ti se sparge un furtun pe fata pompa intra in avarie si toata presiunea este trimisa catre spate, asta daca pompa e in toate mintile.
Cumpara doar furtune originale. Pe langa faptul ca cele ieftine sunt foarte proaste, este posibil sa difere si pasul filetului si conul pe care calca conducta.
zerillos
ok.. o sa iau de firma.... sper sa nu fie mult nici la service..
Maskatu
QUOTE(Hacker @ 11 Sep 2010, 20:13)
frana de mana frate, aia trebuie facuta sa tina, oricand poti avea nevoie de ea..
*


La 120 km/h, eu nu as trage frana de mana....
C@talin
e nu porma ai sanse mari sa te opresti inprimu copac biggrin.gif scurt si rapid
serviccom
In pompa de frana cu dublu circuit practic sunt 2 pompe de frana, iar vasul e compartimentat in 2, daca se pierde lichidul pe fata din cauza spargerii unui furtun sau ruperea garniturii, lichidul se pierde, vasul se va golii doar in dreptul pistonului circuitului principal de franare, iar pe circuitul secundar ramane lichid, pedala nu mai e la fel de tare si va tine undeva aproape de podea, dar va tine pe spate la parametrii normali.
La SN vasul pompei de frana e compartimentat in 3 parti, una pentru ambreiaj, una pentru circuitul franei fata si una pentru circuitul franei spate. Oricare din aceste circuite daca se defecteaza si pierde lichid, nu afecteaza cu nimic celelalte circuite, functionand la parametrii normali.
E normal ca daca nu mai ai frana pe fata, cea de spate nu poate fi deloc eficienta nici chiar la viteze mai mici deoarece si daca se bruscheaza frana rotile din spate vor merge taras in loc sa opreasca, pe cand daca ar tine numai frana fata ar fi mult mai convenabil pentru ca toata masa va fi oprita mult mai usor cu franarea rotilor fata.
In special cei ce merg cu motocicleta stiu mai bine pentru ca franarea se face in general numai cu frana pe roata fata si foarte putin actionata cea spate.
In principiu frana de mana e buna la stationare, nu la folosirea in mers, deoarece cum spuneam, daca se pierde franarea fata, folosirea franei de mana e acelasi lucru cu apasarea pedalei de frana care va frana tot cu rotile spate, numai ca pedala tine undeva mai jos decat normal, aproape de podea.
einstein1984
Auzi, dar supernova nu are dublu circuit in X? Nova stiam ca avea dublu in H, dar parca progresasera.
C a t a l i n
Novele au avut ambele variante, in functie de anul fabricației... Cred ca SN are in X.
einstein1984
Asa stiam si eu, ca odata cu aparitia modelului GTi au trecut la circuit in x, mai controlabil in caz de pana pe un circuit decat cel in H.
zerillos
sa inteleg ca furtunasele alea de la rotile din fata se afla si in spate?... sau am inteles gresit... nu prea vad ce ar cauta in spate..
GrOzOy
Dar cilindrii de la rotile spate cum crezi ca sunt actionati? wink.gif
serviccom
Are furtune si pe spate in dreptul puntii, pentru ca aceasta se misca odata cu suspensiile si are nevoie de furtune flexibile.
zerillos
pai atunci cand schimbi furtunasele, trebuie luate 4 ??? sunt la fel sau diferite fata/spate?
djasu82
cred ca 5 daca vrei sa schimbi tot roti fata-spate si punte parca asa e .
C a t a l i n
Habar n-ai.
zerillos
tot nu m-am lamurit aici !!!! smile.gif) ... cred ca trebuie sa intreb in service ...
C a t a l i n
Tu oricum nu te pricepi, asa ca e varianta cea mai indicata sa mergi in service. Altfel o sa iei furtune, apoi o sa incepi sa intrebi cum le schimbi, cum aerisesti, cum scoti pompa din avarie, etc. Nu ca nu s-ar fi discutat deja, dar na, e mai usor sa intrebi decat sa cauti... In plus daca mergi in service scapi de sfaturi marca djarsu.
argon
Deodata nu poti ramane fara frane, asa sunt facute(sau ar trebui) in mai multe straturi, si prin urmare la inceput doar picura pe la crapatura, se duce usor pedala la fund, si ramai treptat fara frane, acum nustiu cum le fac hotii astia de la conex, autospeed...eu nu as lua asa ceva.

Cer e ca trebuie inspectate vizual, si flexate, daca stratul de deasupra de guma e crapat si imbatranit, e si la interior si e bine sa fie schimbate.

QUOTE(C a t a l i n @ 13 Sep 2010, 07:58)
In plus daca mergi in service scapi de sfaturi marca djarsu.
*



poate te-ai obisnuit cu service Honda, dar in general ai uitat ce urangutani incompetenti sunt prin service-urile de la noi mai ales cand e vorba de Dacie...
zerillos
cica ar fi 3 .. 2 fata si unul diferit pe spate ...

13 Sep 2010, 18:59:
3 mi-au spus in 2 magazine ..... dar la un service de cartier s-a uitat putin sub ea si a zis ca-s 4 smile.gif) .. nu stiu pe care sa mai cred .... un binevoitor de pe-aici care cunoaste ar putea sa spuna dar multi doar comenteaza ca ala nu stie , ca ala habar nu are .... dar nu a spus nimic la obiect ...
serviccom
Sunt 4 furtune toate, 2 pe fata identice (unul stanga si unul dreapta) si 2 pe spate identice, dar diferite fata de cele de fata (se vad daca se da jos roata spate dreapta, trec unul pe langa altul, astea au filet interior amandoua), cele de fata au la un capat filet exterior si la celalalt filet interior.
De origine sunt 28-30 lei bucata, altceva nu iti recomand.
zerillos
QUOTE
Sunt 4 furtune toate, 2 pe fata identice (unul stanga si unul dreapta) si 2 pe spate identice, dar diferite fata de cele de fata (se vad daca se da jos roata spate dreapta, trec unul pe langa altul, astea au filet interior amandoua), cele de fata au la un capat filet exterior si la celalalt filet interior.
De origine sunt 28-30 lei bucata, altceva nu iti recomand.


mersi mult ... un raspuns la obiect ....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.