Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme grave
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Mihai San
Salut baieti va scriu si eu p aici poate sunt persoane care ma pot ajuta cu sfaturi legat de problema cu care m-am confruntat zilele astea.

Mergand pe autostrada 120-140 am observat ca nu prea mai are masina stabilitate nu prezenta siguranta ca inainte,am redus viteza am zis ca poate e d la drum sau mi se pare si am inceput sa ma trezesc si la viteze intre 100 110 ca nu mai e stabila ,directia este foarte sensibila si pare sa nu reactioneze imediat la o miscare stanga dreapta in mers adica este necesara o miscare mai mare de volan pentru o reactie mica a masinii decat ar fi normal.

In concluzie volanul mi se pare ca merge prea usor in mers si la viteze de 100 km se comporta ca la o viteza de 170 .

Am avut aceeasi problema in urma cu 30.000 km pe langa faptul ca batea caseta pe piatra cubica si am mers in service unde mi s a spus ca masina nu are nimik,am luat initiativa de a schimba caseta la recomandaarea unor persoane de pe forum se poate vedea topicul , si PROBLEMA a disparut.Masina nu mai tragea stanga dreapta aveam stabilitate nu mai aveam impresia ca masina se duce intr o parte si raman cu volanul in mana.

Acum dupa 30.000 aceeasi problema ...masina este foarte sensibila la viteze de 100 km nu are stabilitate ai impresia ca ramai cu volanul in mana si masina se duce intr o parte.Voanul merge prea usor in mers.

Cu masina pe loc la miscarea de volan si privind la roata nu pare a avea joc ,masina a intrat in service mecanicii au spus ca nu are nimic masina ''ca si data trecuta''.

Ce pot eu sa fac acum,care sa fie problema..sa schimb caseta pe ghicite nush dak se merita...

Observatii!
Caseta este de origine Dacia ,are in jur de 30k ,geometria a fost facuta odata inlocuirea acesteia.
-Masina iti da niste senzatii de groaza la peste 90 100 km /h
-Baietii din service spun ca nu are nimic.
-Problema a fost confirmata si de alte 2 persoane care au mers cu masina in afara de mine.


Astept sfaturile voastre cum credeti ca este mai bine sa fac si ce mi recomandati?

Multumesc
Marius_Jay
Din ce stiu eu, se poate sa iei mecanicul de la service si sa ii dai lui masina sa o conduca.. astfel incat sa reproduca el, pentru a nu mai avea motiv sa spuna ca masina nu are nimic. Aceasta operatie costa in jur de 60 de lei la APAN (imi cer scuze daca pretul nu este exact acesta).

Poate atunci va observa si el ce se petrece si va trece la investigatii mai ample..

PS: Eu nu prea am incredere in cei de la service. sad.gif
Mihai San
a facut o tura un inginer de service dar nu prea a avut unde sa i dea viteza peste 100 oricum nu i s a parut nimic ciudat asa zice el
corbex
Verifica bielete, pivoti, bucse, bara de torsiune, cadrul motor, arcuri, amortizoare.
canea_dragos
Mihai daca atunci cand miscai pe loc catusi de putin de volan rotile nu se miscau si ele era ceva grav ca era iarasi caseta, dar daca tu zici ca pe loc oricat de putin ai misca se misca si rotile e clar ca e buna caseta. Bucsile si bara de torsiune mai mult ca sigur nu au treaba cu asa ceva, pune mana si verifica cum ti-am zis eu bieletele impreuna cu capetele de bara deoarece banuiesc ca au un mic joc. Stand pe loc nu se simt fortele ce actioneaza asupra lor, in schimb in sarcina si la viteze de peste 100 km/h sunt destul de solicitate, plus ca pe accelerare se salta catusi de putin bot, ca ai vazut cand iei piciorul brusc de pe acceleratie se controleaza foarte bine masina.

Caseta e compusa din cremaliera, bucsa de teflon, axul cremalierei si ansamblul impingator...in cel mai rau caz incepe iara sa bata caseta si peste 100 km/h patesti ca mine sa-ti vibreze repede volanul si simti ca nu ai stabilitate, iar pe macadan troncane.

A inceput iara sa troncane putin caseta la mine si la 110-120 vibreaza iarasi volanul. Ori mai strang putin tachetele ori il schimb ca am unul nou.
vitamina
Intrebare:ansamblul impingator se poate schimba?Sau se merge pe ideea s-a stricat,alta noua?
Si mie imi trepideaza volanul de la 120 km/h in sus dar eu nu sunt sigur pe jenti,chiar daca sunt echilibrate,si am facut geometria si le-am facut si inele de ghidaj.Nu sunt jenti de uzina,ci KM.De troncanit nu troncane nimic.Stiu ca daca se duce impingatorul la damburi se aude un zgomot "fier pe fier",cel putin asa era la dacia veche.
Mihai San
au fost verificate in service...bielete, pivoti, bucse, bara de torsiune, cadrul motor, arcuri, amortizoare.
vladut88
asa am patit si eu acum vreun an jumate dupa ce am luat o groapa mare si sa rezolvat simplu cu un reglaj de ,directie
AsmVax
verifica presostatul(incearca cu altul sau scoate mufa din el si mergi asa) de pe conducta de inalta presiune, servodirectie.
Mihai San
Am omis sa precizez ca este fara servodirectie!
ionelpopa83
- o parte din simptomele descrise de tine mi-au aparut cand am mers o perioada scurta de timp cu anvelope neechilibrate, iti sugerez sa verifici daca nu a cazut plumbul sau sa faci o verificare a anvelopelor la un service de roti (posibil sa gresesc)
Mihai San
Anvelopele au fost echilibrate si nu bat la nici o viteza
romanvs
Vad ca ti-au fost date fel de fel de sfaturi dar de presiunea din roti nu prea ti-a zis nimeni nimic.
Verifica presiunea daca este asa cum spune producatorul.
Atunci cand rotile sunt slabe masina se comporta ca barca pe valuri.
Mihai San
Romanvs exact asa se comporta masina ca pe valuri dar a fost verificata si presiune si amortizoare si alte chestii nu i am dat de cap..imi vine sa cumpar o alta acseta de directie fiid aceleasi simptome de data trecuta si sa o montez sa vad daca mai face.Am noroc cu caseta ca e fara servo si e mai ieftina in jur de 400 si ceva de lei.
canea_dragos
vitamina se schimba ansamblu impingator 100%, adica impinagtorul si arcul, ca dopul nu ai de ce sa-l schimbi

eu unul am desfacut impingatorul, am bagat cu degetul si cu o surubelnita parca vaselina direct pe axul casetei(cel pe care apasa impingatorul), am mai pus putina pe impingator si pe arc, le-am bagat si am strans dopul la mana neavand cheie dinamometrica, plus ca acesta fiind tocit nu mai sunt aceleasi cote

am de rezerva un impingator nou, fie il schimb, fie mai strang putin pe cel de pe masina(recunosc e mai comod asa, dar nu prea mult ca se risca blocarea cremalierei si e nasol ca ramai fara directie)
vitamina
Vaselina am bagat si eu la Dacia veche acolo dar daca tin eu minte bine,cand scoti impingatorul nu trebuie sa misti sub nicio forma de volan.Si cum ai spus si u trebuie strans cu cap nu cat poti de tare.
ramsen
vitamina ...canea_dragos are caseta de directie fara servodirectie adica mecanica...tu parca ai ci directie asistata si nu te-as indruma sa mai stringi piulita la impingator...ai ocazia ca dupa un timp sa iti curga pe la simeringuri...m-am interesat si la fel mi s-a raspuns...deci verifica bieletele de directie daca au joc atit la capul de bara cit si linga caseta...
canea_dragos
corect...sa NU va puna dracu sa miscati de volan cu impingatorul scos ca riscati sa sara axul casetei de pe cremaliera si puteti arunca caseta!

capacul il strangeti pana cand ajunge la ras cu marginea in care se infileteaza, dupa care miscati usor de volan astfel incat sa mearga usor, apoi dupa o proba de drum sa vedeti daca mai bate, daca nu blocati capacul sa nu se desfaca din cauza vibratiilor tesindu-i marginea, daca inca bate mai strangeti putin capacul si iara proba de drum si tot asa(chiar daca nu revine complet singur volanul si trebuie ajutat nu e grav sa nu va speriati)....in caz ca observati ca nu mai bate insa s-a strans prea mult impingatorul si se misca foarte greu in mers volanul fie schimbati impingatorul si arcul, fie alta caseta noua!

EDIT: am uitat sa precizez, noroc ca am vazut postul lui ramsen, metoda descrisa de mine se aplica STRICT CASETELOR MECANICE! adica fara servodirectie, nu spun ca nu ar merge si la cele cu servodirectie, insa nu garantez ca acolo e presiune facuta de instalatie, e alta mancare de peste, insa daca aveti un impingator nou si un arc la fel nou mergeti la cineva care are cheie dinamometrica sa stranga acel capac cu toleranta specifica(din pacate nu am manualul la mine ca sunt plecat acuma, dar cu prima ocazie scriu valoarea in Newtoni, din ce tin minte era in jurul valorii de 2,7 Nm, dar nu sunt sigur) si nu vad de ce nu ar merge fara nici un risc.

De fapt recomandat e sa schimbati impingatorul si arcul, in caz ca nu aveti mai strangeti putin capacul(aviz doar celor cu casetele mecanice referitor la strans).

P.S. si eu am jante tot KM, iar inele nu vin fix fix pe butuc, ci au un mic joc, dar cand pun prezoanele stau fixe rotile si nu vad cum sa bata o roata daca are stranse bine prezoanele.
Octavian22
Salut,

Si eu am avut o problema gen " nu puteam controla masina la viteze mari", si rezolvarea a fost schimbare amortizoarelor fata, care erau uzate, practic cand apasam masina de fata se comporta ca un low rider , si aveam senzatia de "barca".Dupa ce am schimbat amortizoarele, e stabila pe drum.

Multumesc,
Octavian
Mihai San
problema rezolvata !!

S a rezolvat problema prin inlocuirea casetei de directie care avea in jur de max 30.000 km se pare ca a avut un defect de fabricatie intrucat cu masina s a mers exemplar si pe nist drumuri ok .

O sa merg la magazin pe garantie cu factura de montaj in service autorizat pentru decontarea banilor sau inlocuirea piesei intrucat piesa are mai putin de 2 ani
ramsen
deci caseta defecta...
Mihai San
mda............
m_iulian2000
citesc si eu prin topicurile cu casete de directie.... poate ma lamuresc in legatura cu o problema: am un troncanit in fata doar cand roata din dreapta urca pe o "cocoasa" d-aia de pe sosea sau trece printr-o groapa. O fi tot de la caseta? mentionez ca zgomotul se manifesta si cand merg pe piatra cubica sau drumuri proaste. Caseta este mecanica, 82000 km. Pe la 60 si 100 km/h se misca usor volanul insa jantele sunt echilibrate/presiuni corecte. A... si mai e ceva, daca ma poate lamuri cineva ... de ce aud un soi de scartait usor doar cand iau curba la stanga (scartaitul s-ar auzi cam in dreapta-fata). Va multumesc.
vitamina
Verifica etrierul de la roata cu pricina sa nu aiba vreo tendinta de blocare si sa nu iti mai culiseze pistonaul care actioneaza cand apesi pedala de frana!
canea_dragos
Troncanelile de pe piatra cubica, drumuri proaste, gropi si vibratul volanului sunt datorate casetei de directie 100%. Mai strange putin ansamblul impingatorului si zgomotul va disparea. Daca nu stii mai bine te duci la cineva care stie, altfel o strangi prea mult si risti blocarea cremalierei. Dupa strangere volanul nu va mai reveni singur si va merge putin mai greu. Eventual daca tot umbli acolo poti scoate impingatorul si sa-i bagi ceva mai multa vaselina, abia apoi poti strange impingatorul.
andri1940
m-Iulian2000, scaratoitul si troncanitul sunt sigur de la bucsile de la brat, verifica-le cu o ranga pe toate pe stanga si dreapta

Citeste aici si te convingi (postul 171)
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=23822&st=150
m_iulian2000
Va multumesc pentru raspunsuri, in prima faza am sa incerc verificarea tuturor bucsilor in cauza, deocamdata nu as incerca sa umblu si la caseta de directie (nu ma incanta sa o strang si dupa aia sa nu mai revina volanul - daca e vinovata am sa o schimb...). O sa revin cu impresii dupa ce rezolv cumva problema, sa vedem cand o sa am timp.
m_iulian2000
intr-un final am reusit sa-mi fac timp si azi am dat rota dreapta jos si am rezolvat problema... troncanitul ala era de la bieleta din dreapta (nuca aia juca in suport) plus ca burduful de cauciuc era piscat si pe acolo intra apa/praf. Problema s-a remediat prin inlocurea piesei (85 ron) si efectuarea geometriei (100 ron). Acum e liniste... sunt multumit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.