Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nivel CNC
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
incubus
O problema intens discutata-reglarea nivelului in camera carburatorului.
S-a tot vorbit de cei 6 sau 7 mm, de tigara, de pozitia capacului in timpul masurarii, daca garnitura e pusa sau nu.
Beleaua e ca oricat de bine s-ar regla cota aia, daca plutitorul nu are greutatea prescrisa, tot degeaba. Iar in ziua de azi gasesti plutitoare de toate soiurile: de plastic, de tabla, cu tabla mai groasa sau mai subtire, etc., si nu stii in care sa ai incredere.
Cineva mi-a spus ca undeva pe peretele CNC trebuie sa fie un semn la nivelul caruia trebuie sa fie benzina atunci cand ai desfacut capacul carbului... Eu l-am cautat 10 minute si nu l-am vazut.
Asa ca intrebarile mele sunt: stie cineva cum se verifica (nu cum se regleaza) nivelul ? Care este nivelul la care tre' sa fie benzina in camera, cu capacul scos ? Eventual, care este greutatea "nominala" a plutitorului ? Care plutitoare sunt mai de incredere - cele de plastic sau cele de tabla ?
DodoBird
QUOTE(incubus @ 16 May 2005, 13:39)
O problema intens discutata-reglarea nivelului in camera carburatorului.
S-a tot vorbit de cei 6 sau 7 mm, de tigara, de pozitia capacului in timpul masurarii, daca garnitura e pusa sau nu.
Beleaua e ca oricat de bine s-ar regla cota aia, daca plutitorul nu are greutatea prescrisa, tot degeaba. Iar in ziua de azi gasesti plutitoare de toate soiurile: de plastic, de tabla, cu tabla mai groasa sau mai subtire, etc., si nu stii in care sa ai incredere.
Cineva mi-a spus ca undeva pe peretele CNC trebuie sa fie un semn la nivelul caruia trebuie sa fie benzina atunci cand ai desfacut capacul carbului... Eu l-am cautat 10 minute si nu l-am vazut.
Asa ca intrebarile mele sunt: stie cineva cum se verifica (nu cum se regleaza) nivelul ? Care este nivelul la care tre' sa fie benzina in camera, cu capacul scos ? Eventual, care este greutatea "nominala" a plutitorului ? Care plutitoare sunt mai de incredere - cele de plastic sau cele de tabla ?
*



Eu sunt "fan" plutitor de tabla , alea de plastic , in afara ca sunt de plastic biggrin.gif , sunt lucrate nasol. Cred ca esti mult prea perfectionist cu datele de greutate ale plutitorului, dar in principiu e bine sa fii asa. Parerea mea este sa iei unul de tabla , il mai verifici odata ca nu intra benzen in el (e etans) si il reglezi cu garnitura pusa, la 6,5 (asta ca sa fii tu si cu capra si cu varza impacat), si daca sunt probleme in continuare atunci nu sunt de la nivel !
Dyda
Pentru reglarea nivel plutitor obligatoriu se pune garnitura
Pentru greutatea plutitorului nu cunosc vreun constructor de automobile sau de subansamble auto ce da aceasta greutate.
In atas ai aceasta operatie de reglare, indruma-te dupa ea si nu vei da gres.
Zile bune cu consum putin
diaconuliviu
QUOTE(Dyda @ 16 May 2005, 15:10)
[...]
Pentru greutatea plutitorului nu cunosc vreun constructor de automobile sau de subansamble auto ce da aceasta greutate.
[...]
*



Ba da, la Solex PIC(T)... 8,5 g.
"Iata si cateva specificatii, in limba masinilor noastre, chiar daca nu o stiti, va prindeti;

Serienvergaser

Die PICT-Vergaser haben alle einen Plastikschwimmer mit einem Gewicht
von 8,5g."

asta de aici: http://rrtech.home.ro/site/rrtech_home_ro/SOLEX.doc

Si la Dacia se dadeau masele pe undeva.
Dyda
Batrine ( cred ca pot sa-ti spun asa dupa nr de mesaje ), am in fata un manual ptr renault 12 cu specificatiile solex si nu vad nimic referitor la masa. Singura cota ce vad, este la flotor, diametrul ex de 22 mm. Ca atare trebuie luat in calcul diametrul si nu greutatea
ionut232
eu ma iau la nivelu de benzina ca trebuie sa fie benzina pana la jumatatea pantei din camea de nivel.
este in partea de sub cui pontou...
diaconuliviu
QUOTE(Dyda @ 17 May 2005, 10:53)
Batrine ( cred ca pot sa-ti spun asa dupa nr de mesaje ), am in fata un manual ptr renault 12 cu specificatiile solex si nu vad nimic referitor la masa. Singura cota ce vad, este la flotor, diametrul ex de 22 mm. Ca atare trebuie luat in calcul diametrul si nu greutatea
*


Off:Da, poti sa-mi spui, chiar si "Flower" (glumesc). laugh.gif desi nu ma simt asa batrin laugh.gif
Revenind:
Link-ul ala iti descarca un document in care sint citeva date despre carburatoare Solex folosite mai mult pentru VW. La astea nivelul se regleaza altfel, prin saibe calibrate. Si este data masa plutitorului.
O sa caut si pe acasa, poate prin vreuna din carti sau prin cursuri sa gasesc referirea la mase.
ceacu
QUOTE(ionut232 @ 17 May 2005, 12:40)
eu ma iau la nivelu de benzina ca trebuie sa fie benzina pana la jumatatea pantei din camea de nivel.
este in partea de sub cui pontou...
*



Dupa cum am mai spus si in alta parte reglarea nivelului in CNC se poate face oriunde in intervalul dat de planul inclinat de sub plutitor (in corpul de jos pe peretele lateral). Atentie sa fie orizontal carburatorul (si masina)!
Atentie sa fie umpluta CNC cu benzina (pompat manual), scos furtunul de alimentare tinand presat capacul carburatorului cu mana (suruburile desfacute pentru a lucra rapid si a nu se evapora benzina) in timp ce se scoate furtunul (e posibil sa mai fie presiune pe circuitul de alimentare si sa mai curga benzina in CNC daca se ridica capacul cu furtunul cuplat).
De regula trebuie lucrat la cald (benzina se dilata foarte mult adica ii scade densitatea considerabil) ca atare nivelul trebuie reglat la cald.
Verificarea cu calibrul de 6-7mm se face in pozitie verticala (s-a mai explicat), se mai face o verificare si in pozitie orizontala (cu plutitorul deasupra) ocazie cu care se poate constata necesitatea schimbarii ansamblului supapa-scaun (poantou) din cauza arcului (prea moale) care sustine bila de amortizare situata la punctul de contact intre limba plutitorului si cuiul (supapa) poantou.
In pozitie orizontala bila NU TREBUIE sa intre in locasul ei (datorita greutatii plutitorului), daca intra mai mult de 1mm trebuie alta supapa cu arc mai tare.

Cei care merg pe GPL trebuie sa regleze cursa libera a plutitorului (13-7=6mm) ceva mai mica (suficient de mare astfel incat poantoul sa se deplaseza cam 1-1,5mm) deoarece atunci cand circula pe GPL nu se afla benzina in CNC si exista riscul major de deteriorare a supapei (si a plutitorului) datorita socurilor avand in vedere ca miscarea plutitorului nu mai este amortizata de baia de benzina din CNC.
argon
Cel mai simplu se masoara cu un creion..are exact 7 mm, nu cu tigara...are 7,6 mm, si nivelul o sa fie mai mic..un creion clasic de lemn, rotund, nu hexagonal.
driverx
Nu diferenta de greutate strica nivelul, ca e infinm anyway, ci VOLUMUL plutitorului poate afecta serios nivelul...THINK.
argon
Ce am remarcat eu de-a lungul timpului e ca nu e regula de farmacie cu nivelul asta...motorul merge la fel si consumul la fel..asta in anumite limite...prin urmare nu se schimba absolut nimic daca nivelul e 7 plus/minus 1...adica fie ca e 6 fie ca e 8 e FIX totuna...nu bag mana in foc, dar cred ca si la diferente mai mari tot una e...
Dar ca la carte nivelul ar trebui sa fie la inceputul planului inclinat din CNC
mihibod
Salut,lasati la oparte calibre,creioane etc. si faceti nivelul in CNC practic.
Se vor urmari urmatorii pasi:
1.Se scoate priza filtrului de aer de la carburator;
2.Se desface capacul carburatorului fara a scoate furtunul de alimentare cu benzina;
3.Se verifica nivelel benzinei.Nivelul recomandat (economic,fara pierdere de putere)este la limita de jos a planului inclinat!!!!!!!Daca nivelul e mai sus se actioneaza asupra tablitei plutitorului astfel incit sa se departeze fata de capac.
4.Se fixeaza capacul carburatorului in doua suruburi si se porneste motorul cca.20secunde.
5.Se demonteaza din nou capacul si se vizualizeaza nivelul benzinei.Daca nu este bun se repeta pasii 2,3,4,5,pina se obtine nivelul benzinei la limita de jos a planului inclinat.
6.Daca in sarcini mari "da in nas",se regleaza nivelul cu 1mm deasupra limitei de jos a planului inclinat.
driverx
Ciudata metoda de reglaj. Si daca o mai fac si in parcarea masinii mele....m-am autorezolvat. Masina sta usor in bot ca are arcuri de fata pe spate + ca masina sta in panta...nu mare, dar suficienta.

Asteptam cu interes inca o gramada de metode de spatele blocului pentru reglaje la Dacia.
mihibod
Editat moderator

Gata, am sters offtopic.

Continuati pe privat off-ul.
driverx
QUOTE(mihibod @ 7 Mar 2006, 12:04)
Apropo,Dacia este o masina de spatele blocului,nu e Mercedes!!!!!!!!!!!
*



Degeaba ai 8 ani experiente. Cu remarca de mai sus ai aratat DIN NOU ce carpaci esti. Si continuati on-topic. Sa nu mai vad comentarii.
radui
QUOTE(diaconuliviu @ 17 May 2005, 10:25)
Ba da, la Solex PIC(T)... 8,5 g.
"Iata si cateva specificatii, in limba masinilor noastre, chiar daca nu o stiti, va prindeti;

Serienvergaser

Die PICT-Vergaser haben alle einen Plastikschwimmer mit einem Gewicht
von 8,5g."

asta de aici: http://rrtech.home.ro/site/rrtech_home_ro/SOLEX.doc

Si la Dacia se dadeau masele pe undeva.
*


Adresa site-ului nostru s-a schimbat: http://rrtech.lx.ro/
diaconuliviu
Multumim de informare, pe vremea cind am postat (mai 2005) era inca valabila. Inca o data, multumiri.

A, la Carfil scria ceva de 6,5 g plutitorul, daca imi amintesc bine in acea Agenda automobilistului, vol 2. O sa caut si o sa corectez daca e necesar.
Doar ca acel nivel chiar reglat corect, variaza in mers:
1. Urcam o panta, masina se inclina incit benzina e mai catre jiclorul principal, deci nivel marit. Cind se coboara o panta, nivelul scade artificial, prin inclinare inversa.
2. Portbagaj plin, masina "lasata de spate"-nivelul creste artificial.

3. Atentie la cei cu "inaltatoare" sau alte "imbunatatiri" la care masina sta "lasata de bot"- nuvelul real este micsorat artificial.

De fapt, ce se modifica este distanta intre nivelul benzinei la cota dinspre jiclorul principal si punctele de debusare a benzinei/amestecului in difuzor( cele doua orificii diametral opuse din centrator) Prin asta creste diferenta de nivel intre ele (la nivel mic)- ca urmare si depresiunea necesara aspiratiei de benzina. Ca urmare, amestecul va fi ori prea sarac ori prea bogat, ambele cu consecinte de crestere a consumului.
GoldMD
Dezgropand threaduri de acum multi ani...nivelul CNC se regleaza apasand pe plutitor pana invinge arcul de sub bila cuiului pontou sau linguleta respectiva trebuie sa stea deasupra bilei, fara a comprima arcul?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.