Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zgomot usi....
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Rott_Cora
Salutare tuturor, ma numesc Bogdan si este primul meu post pe acest forum......daca gresesc cu ceva imi cer scuze de pe acum.
Binenteles ca primul post e si cu o problema sad.gif din pacate.
Am un Logan din 2005 cumparat de nou de care sunt foarte multumit, are 54000Km si pana acum merge ireprosabil, in afara de revizii nu am bagat un leut in el.
Problema: de ce timp a inceput sa imi scartaie in mers portiera dreapta si acum am vazut ca a inceput si cea din stanga (ambele fata).
Din ce am cercetat eu pe acolo totul pare in regula, dar totusi de ce scartaie? cineva mi-a spus ca sa tratez chederele si va disparea acest zgomot obositor. Mentionez ca nu am tratat de cand am masina chederele.
A mai patit cineva asa ceva? cum se rezolva?
Va multumesc.
ostilu84
Uite aici ceva de lecturat. Doar 84 de pagini pe tema placuta a zgomotelor neplanificate din logan: Scartaieli
La loganul pe care il am la serviciu troncane toate usile.

Cuiul de la fiecare usa este imbracat de un manson de plastic, care intimp se uzeaza, face joc, iar usitele fiind micute si usoare, incep sa danseze provocand gadilatul in mod neplacut al urechii. Am vazut ca unii mecanici dau cu vaselina pe acel cui, mie mi se pare aiurea, te poti atinge de el si asa iti strici ziua.

Solutia ar fi sa schimbi sau cuiul cu totul, sau doar mansonul. Nu stiu insa daca cel din urma se gaseste separat, ca as lua si eu.


Succesuri!


L.E. Asta este la mine. Problema necesita studiu individual, eventual demontarea fetelor de usi, strangerea a ce se poate strange din interiorul usii, etc...
saddan
Rezolvarea e si mai simpla (se practica si la alte marci) si consta in urmatoarele etape:
1. Se deschide usa cu probleme
2. Se ia una bucata rola banda adeziva electrica (neagra de preferinta, dar poate fi si de alta culoare:))
3. se infasoara de 2 ori pe cuiul respectiv
4. se baga putina vazelina in inchizatoarea de la usa
5. Se inchide usa cu probleme

Daca usa mai scartaie se va repeta pasul 3 (recomand sa se scoata banda pusa si sa se infasoare o alta (de 3x, de 4X)). La mine cu 106000km (tot din 2005) s-a rezolvat prima data in reprezentanta acu vreo 2 ani, si am mai schimbat eu o data banda relativ recent.

Am intrebat la un moment dat daca merita schimbat si mi s-a spus ca e scump si nu merita, prin urmare am apelat la solutia descrisa mai sus.

Cu bine
Rott_Cora
O sa incerc saddan si metoda cu banda de izoler, am dat pe chedere cu o crema de maini si surprinzator a disparut zgomotul....dar nu a tinut decat 2 zile.
O sa comand un produs special pentru intretinerea chederelor.
cosmin_h82
Metoda descrisa de Saddan este eficienta si cea mai putin costisitoare. La fel am rezolvat si eu.....depinde cat de des sunt folosite usile (de ex taxi) poate sa tina o perioada destul de indelungata, iar apoi se repeta operatiunea. happy.gif
EUGEN2008
progresul e uimitor...am trecut de la sarma si ciocan (folosite la repararea vechilor dacii) la banda si crema de maini radmasa.gif
saddan
QUOTE(EUGEN2008 @ 20 Sep 2010, 15:06)
progresul e uimitor...am trecut de la sarma si ciocan (folosite la repararea vechilor dacii)  la banda si crema de maini  radmasa.gif
*



Nu cred ca e cazul sa particularizezi.... stiu caz concret la reprezentanta VW unde s-a aplicat metoda pe care am descris-o, asa ca.......
Rott_Cora
QUOTE
4. se baga putina vazelina in inchizatoarea de la usa

Unde mai exact? acolo unde se baga cheia sau acolo unde vine cuiul usi?
Scuza-ma dar nu imi dau seama.
klaus
E destul de greu de bagat vaselina acolo unde "se baga cheia". Plus ca nici nu ajuta la miscarea usii.
Eu zic ca se baga in inchizatoare de pe usa unde intra cuiul percutor.
Maskatu
Asa repede se uzeaza furtunasul acela aflat pe cuiul in care agata usa? Loganul de la munca are 100.000 km si nu am sesizat sa se fi uzat excesiv aceasta teava mica aflata pe cui. Banda adeziva nu prea are efect pentru ca dupa cateva zeci de inchideri ale usii, deja se toceste si se ajunge iar la cui, fier pe fier.
saddan
QUOTE(klaus @ 22 Sep 2010, 11:00)
E destul de greu de bagat vaselina acolo unde "se baga cheia". Plus ca nici nu ajuta la miscarea usii.
Eu zic ca se baga in inchizatoare de pe usa unde intra cuiul percutor.
*



Ai punctat bine klaus....txalot
nu mi-am dat seama ca nu am fost suficient de explicit ca se greseaza acolo unde se freaca fier pe fier (sau pe ebonita, plastic, sau ce o fi) . Completez acum punctul 4 care va suna dupa cum urmeaza:

4. se baga putina vazelina in inchizatoarea de la usa
Atentie: nu introduceti vazelina in broasca de la usa (locul unde intra cheia)smile.gif

Cu bine tuturor
ionut L.
banda izoliera nu o dati pe deasupra plasticului ala negru ci desfaceti cuiul si dati pe partea metalica dupa care bagati fortat acel "furtunas"de plastic, in cazul acesta va tine mult mai mult.
IRONICK
Degeaba se da cu banda de izolier sub bucsa de cauciuc, daca nu se da si intre ax si bucsa metalica in forma de L.
rayn3
Sunt pentru inlocuirea acelor prezoane de teflon cu prezoane care se folosesc in prezent la Logan/Sandero. Aceeasi problema am avut-o si eu. Am pus prezoane metalice si adio zgomote in usi. Poti face un test pe un drum de piatra cubica sa mergi cu usa putin deschisa...Te vei mira ca nu vei mai auzi nici un zgomot. Dupa, inchide usa si vei auzi iar acele scartaieli. Este destul de scump un astfel de prezon(35RON), dar vei scapa de zgomote....Si eu mai trebuie sa le schimb pe cele de pe spate, dar cum acele usi nu prea sunt folosite bucsele de teflon existente nu s-au uzat si inca nu scartzaie. Anyway, le voi schimba totusi....
ani[I]aL_2008
Salutare! La logan Ph1 se uzeaza mansonul de plastic de pe cuiul percutor. Si atunci incepe distractia: "joaca " portierele si scartaie de le ia mama naibii. Se inlocuieste acest manson din plastic cu un manson realizat dintr-un material cu rezistenta mecanica mai buna: teflon, poliamida, etc. In nici un caz nu inlocuiti cuiul percutor de Ph1 cu acel cui percutor de pe Ph 2. Sunt diferite, mansonul din plastic a fost inlocuit cu unul metalic iar broasca de la portiera este diferita de la un model la altul ( de la Ph 1 la Ph 2). Eu le-am inlocuit ( bucsele din plastic) cu unele realizate din poliamida( facute la strung la un mester in Cluj) .Am scapat de scartaieli si zgomote produse de portiere, portierele se inchid mult mai bine, cu zgomot plin.
Sper ca am reusit sa ajut cu aceasta informatie .
Drumuri bune tuturor!
IRONICK
Desi se pot lua dimensiunile foarte usor cu un subler, daca le ai nu strica sa le impartasesti si pe alea.

In alta ordine de idei, ai schimbat doar bucsa, dar jocul intre cui si bucsa metalica intermedia pe care sta poliamida cum l-ai rezolvat? Ca si ala este o sursa de zgomote.
ani[I]aL_2008
Salutare tuturor! Am sa masor bucsa sa va spun dimensiunile. De schimbat am schimbat doar bucsa , am pus multa vaselina intre elementele cuiului percutor, intre bucsa metalica intermediara, bucsa de poliamida si cui. Nu mai troncane usile la denivelari.
Bucsa din plastic, toate de altfel, erau foarte uzate, si simpla lor intoarcere la 180 de grade nu a rezolvat problema troncanitului decat pentru o scurta durata.
Marea mea problema este acum la chederele portierelor. Efectul glicerinei boraxate data pe chedere tine foarte putin, parerea mea. Am spalat masina la o spalatorie, si mi le-au uns " ba'etii" cu ceva unsoare, ca siliconu.....si scartaie acu' ca la balamuc la contactul dintre tabla portierei si chedere. Le-am curatat din nou, le-am degresat... dar scartaitul nu a disparut. Cred ca urmatoarea miscare va fi inlocuirea tuturor chederelor de pe masina, la portiere ma refer.
ani[I]aL_2008
Salutare tuturor
Am reusit sa scap de scartaitul portierelor pe chederele de cauciuc, problema postata mai sus.Le-am spalat si le-am degresat . la fel si zona portierei care intra in contact cu chederele.Porteierele le-am curatat cu WD 40 .Am gasi un flacon cu ceva spuma speciala pentru tratarea elementelor din cauciuc. Nu contine silicon si reda elasticitatea cauciucului. Am sters chederele acum o saptamana cu aceasta spuma, nu mai scartaie, a trecut si de proba ploilor, astept temperaturile negative sa vad cum se comporta.
Nu am retinut numele produsului, maine voi face un update pe aceasta tema pentru cei interesati.
Bucsele de poliamida care le-au inlocuit pe cele din plastic au fost executate putin mai mari . Nu am la indemana foaia cu dimensiunile finale, promit sa revin cu aceasta informatie.
gabylzr
Pune si tu o poza cu produsul minune in care sa se vada clar datele de pe el ?
IRONICK
Am schimbat si eu bucsele de la bolturile usilor cu unele de poliamida. Am stricat ceva material pentru teste, dar au iesit exact cum imi doream. Jocuri foarte mici, doar cat sa permita o rotie usoara a bucsei (daca sunt fixe si nu se rotesc, apar zgomote din broasca). Dimensiunile le are mdaniel76, el s-a ocupat de executia lor dupa testele mele. Ca sa nu ma suspectati de reclama, chiar nu le stiu. S-a lucrat din zecima in zecimala, avand in vedere ca si cuiele de fabrica sunt facute intr-o toleranta.
male
Stiu ca ultimul post e de acum 8 ani dar pentru cei care mai au inca loganul o rezolvare (temporara) simpla rapida si cu piese originale
Se intoarce bucsa buclucasa de plastic cu partea din fata inspre spate (pentru ca incuietoarea nu calca pe mijlocul bucsei) si astfel acum incuietoarea va calca pe material nou si original.pana cand...
einstein1984
pana cand pui izolir band pe ele.
stolniceanulucian
Eu cand aveam Loganul am gasit la un magazin de piese auto niste bucsi negre de plastic de pus pe cuiul portierei.

Luasem vreo 8 si nu am mai avut probleme. Oricum cele mai uzate erau la usa soferului si acolo le schimbam mai des.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.