dorinromeo
20 Sep 2010, 10:25
va rog sa-mi spuneti daca stiti un producator de jiglere de calitate pentru Dacia 1310, motor 1400, din 1998. sunt din Cluj, poate stiti vre-un magazin care are jiglere originale de Carfil, am inteles ca nu mai exista firma la Bv. sau on-line, comanda pe net, dar sa fie calitate, altfel nu merita.
Merced
20 Sep 2010, 10:30
Daca nu le-ai omorat pe ale tale cu sarme nu vad niciun motiv sa le schimbi. Astea noi sunt calibrate cu picioarele.
einstein1984
20 Sep 2010, 10:33
CAuti pe net un set de pile pentru jicloare. LE faci cu mana ta.
Paulorossi
20 Sep 2010, 10:40
dorinromeo,de ce vrei sa le schimbi?Probabilitatea sa se uzeze jiclerele e foarte mica in regim normal de functionare,ar trebui sa mergi millioane de km.Le-ai masurat tu si ai ajuns la concluzia ca nu-s calibrate?
Pt a reduce consumul se fac alte imbunatatiri,la jiclere te gandesti ultima data.
dorinromeo
20 Sep 2010, 11:19
am pe masina cargurator bourget cu jiglere neinscriptionate. pe unele vad urme de surubelnita, probabil de la desfacere, nu stiu care sunt originale, ce dimensiuni au, care au fost schimbate. as pune pe ea jiglere calibrate, de care sa fiu sigur (nu am scule de masura asa precise sa verific cele actuale).
Paulorossi
20 Sep 2010, 11:55
Cu scobitoarea si cu sublerul poti masura aprox.Urmele de la surubelnita nu au afectat sectiunea jiclerului,doar trebuie pilite unde s-a deteriorat cu surubelnita.
dorinromeo
20 Sep 2010, 12:05
sunt sigur ca voi ajunge la reconditionare. ma gandeam totusi ca a aparut intre timp vre-o sursa de jigloare de calitate. sunt prea optimist...
20 Sep 2010, 13:07:
as lua un set si pentru daciuta mea din '73, i-am facut motorul recent, mai am la tablarie destul, dar cred ca va iesi o masina frumoasa (se bucura socru, e zestrea de la el)
tzepesch
20 Sep 2010, 14:19
daca te intereseaza si ai cu ce s masori exact, un subler digital, iti pot trimite deseara/maine un document cu dimensiunile EXACTE alea jicloarelor pt 1300 si 1400, si alea admisiei carburatoarelor respective. Ai si metoda de calcul acolo ca sa te convingi. Era postata de mine, pe aici pe foum pe undeva, acu vreo 2 ani, dar n-o mai gasesc.
Respect.
baciudibaciu
20 Sep 2010, 16:21
QUOTE(dorinromeo @ 20 Sep 2010, 11:19)
am pe masina cargurator bourget cu jiglere neinscriptionate. pe unele vad urme de surubelnita, probabil de la desfacere, nu stiu care sunt originale, ce dimensiuni au, care au fost schimbate. as pune pe ea jiglere calibrate, de care sa fiu sigur (nu am scule de masura asa precise sa verific cele actuale).
domnilor!
cine face carburatoarele bourget !?
nu gasesc prea multe date pe net . de fapt ...de loc !
dorinromeo
20 Sep 2010, 17:29
se pare ca e turcesc. eu l-am luat de pe o dacie de la dezmembrari, arata curat carbul si masina se vedea ca era destul de ingrijita. cu o zi inainte m-am uitat pe net si am gasit la vanzare online la 250 lei (aprox.). dar nu m-am uitat atunci ce fabricatie e. de la dezmembrari l-am luat la 30 de lei, puteam sa iau carfil dar cred ca m-am prostit. ei, nu e tarziu, omul invata...
20 Sep 2010, 18:57:
multumesc pentru intentie colegului tzepesch cred ca le am pe cele care le-a postat mai demult. astea sunt?
20 Sep 2010, 19:04:
alea de 1300 mai trebuie sa le caut. le-am listat atunci cand le-am gasit.
mai am o intrebare. citeam pe niste topicuri mai vechi cateva imbunatatiri la jiglere, cum ar fi:
la jiglerul cu bila din CNC se poate micsora jocul bilei in jigler prin introducerea mai adanc a opritorului bilei.
la jiglerul cu ciocul de papagal se introduce un arculet in interior sa tensioneze bila. nu stiu sa explic motivele, cand le-am citit pareau plauzibile.
ce parere aveti?
paul-tm
20 Sep 2010, 20:28
Salutare, am avut bourget pe masina luat de nou, dar a trebuit sa umblu in el si l-am dereglat. Am umblat in el pentru ca am bagat benzina proasta, nu aveam filtru de benzina.
Dar inainte sa umblu in el, mergea super motoru. Cand il cumperi de nou e reglat pe banc.
Cred ca o sa imi altu nou, carfilul da semne de oboseala pierde benzina pe la ax, si cam face figuri.
Eu am de unde sa il iau la 150 roni
nou .
dorinromeo
21 Sep 2010, 05:32
prea multa nu ai ce sa-i faci chiar daca ai umblat in el. eventual sa modifici nivelul plutitorului si sa schimbi jiglere. daca le-ai schimbat si nu-ti place cum merge, pune-le inapoi pe cele vechi. nivelul poti sa-l reglezi din mai multe incercari, dar sigur iti va iesi bine. nu stiu cum se regleaza carbul pe stand, dar banuiesc ca acelasi lucru fac si ei: nivel in CNC, surub de relanti, aer si cam atat. este si altceva?
tzepesch
21 Sep 2010, 07:59
mai verifica presiuni in el, etanseitati, porcarii...
nu ala era tabelul, dar e bun si asta. asta e cu dimensiunile standard. dar tinand cont ca motoru asta are tolerante f mari, l fel si carburatorul. Eu aveam un document cu formula de calcul exacta pt fix cilindreea motorului. Si erau diferente.
dorinromeo
21 Sep 2010, 10:08
trimite-l te rog si pe al tau. azi umblu dupa scule de masurat. ce ne-am face fara dacii? cum ne-am petrece (placut) timpul?
baciudibaciu
21 Sep 2010, 15:41
Cam la concluzia asta am ajuns si eu in ce priveste Bourget-ul : turcesc, slabut spre prost !
paul-tm
21 Sep 2010, 16:08
Am reusit sa ii rup filetu de la sita de la intrare la bourget. Si sa cam descompletat cui pontou si la jiglere.
La carfilul meu folosesc plutitorul de la bourget si unele jiglere( in afara de cel principal de benzina care este de 135 pentru consum mai mic), pata calda tot de la bourget.Si garnitura dintre corpuri care este foarte buna fata de cele din comert din hartia aia subtire.
Eu pana acum nu am gasit un mecanic adevarat sa stie sa regleze un carburator calumea. Pe banc e altceva, acolo ai un reglaj perfect.
Mai mult de aia as lua unu nou. Sa vad ce are omu meu, intr-un timp avea carburatoare carfil nou de 1400 la 150 roni. Trebuie sa il sun sa vad ce mai are acum. Daca mai are carfl ,iau carfilu.
dorinromeo
22 Sep 2010, 18:07
domnilor, am luat plasa! dar mi-am asumat riscul, eram 100% sigur ca o musc. dar sa va spun ce si cum: cautam prin magazin o supapa de sens, aceea de la CN care se pune pe furtunul de vacum si intreb, asa prosteste daca nu au ceva jiglere de carfil. Sigur, zice d-soara si imi da o cutie cu seturi de jiglere, cica de carfil (scria pe ele) si ma uit si aleg eu un set (avea numai de 1300) pret bun, 10 lei/set si plec acasa sa ma apuc de mesterit. am ales din ele jiglerul principal, de 135 cica, cel de frana de aer (era mai mare decat cel pe care il aveam eu) emulsorul l-am schimbat cu unul vechi de 1300 (sigur) si ciocul de papagal. ciocul pe care l-am avut, l-am f....stricat, am bagat in el un varf de ac si a ramas acolo, apoi l-am pus pe foc, poate se dilata si scot acu da n-a mers. si sa vedeti cum am dat la pila si la smirghel sa intre in locasul lui. si pisa prin doua parti, una jos si una in sus. pe cea de sus am astupat-o cu cositor, dar cea de jos merge exact la baza centratorului, nu-l atinge dar mai era un mm. si mi-au dat niste garnituri de nu incapeau in locas, distractie nu alta. cand l-am pus sus curgea pe la garnituta de sus, cred ca nu era rectificat paralel partea de sus cu cea de jos, asa ca iar la smirghel. si daca am desfacut ciocul, i-am scos jiglerul cu bila care trece prin el si i-am pus un arculet sa inchida mai repede. la cel cu bila din CNC i-am scurtat cursa bilei la jumate, nivelul cam la 2-3 mm de la baza planului inclinat. am verificat din nou avansul static, la semn, am pus relantiul la 850 ture, fara detonatii in toba, si am facut proba de lucru.
trage excelent, urca pe bordura fara efort, are putere in treptele superioare.
consum 5,8 la drum destul de aglomerat, cam a 4-a si a 5-a la 50-80 km/h, depinde cum mergea coada de masini.
cred ca e ok, avand in vedere ca nu am aprindere electronica.
asa ca jiglere de carfil nu mai cautati ca nu sunt mai bune ca si cele de la vre-un srl, facute in garaj.
22 Sep 2010, 19:09:
apropo, toata distractia s-a terminat cu o amenda pentru nepurtarea centurii, in Radaia, la iesirea din Cluj inspre Zalau, atentie marita!
einstein1984
22 Sep 2010, 20:12
Carfilul e un weber, deci incearca
asa ceva
ydaniel
25 Sep 2010, 19:56
QUOTE(baciudibaciu @ 20 Sep 2010, 16:21)
domnilor!
cine face carburatoarele bourget !?
nu gasesc prea multe date pe net . de fapt ...de loc !
din ce stiu e facut in china.
mie mi se pare un carburator ff prost.
inca se mai gasesc de vanzare(cam greu) carfil 32irm2am.NOI.
si merita!!!
bashtalu
25 Sep 2010, 21:18
unde anume se mai gasesc asa greu si la ce bani?
paul-tm
26 Sep 2010, 22:16
Cu dedicatie pentru Daniel
. Carburatoru e nou, dar a stat ceva timp. Sper sa nu aiba ceva probleme din cauza ca a stat. Nu prea as vrea sa ma bag in el, cel putin deocamdata.
Pret achizitie 150 roni.
ydaniel
27 Sep 2010, 06:17
asa e mai bine
carfil nou sigilat
sa ai un filtru decantor inainte de pompa si un filtru de injectie inainte de carburator,filtru de aer de romcarbon,benzina top premium 99+ de la petrom si nu vei umbla la el vreodata.
asta e reteta mea!
dorinromeo
27 Sep 2010, 07:13
supertare, bafta multa cu el. sa ne tii la curent ce performante scoti cu noul carburator.
paul-tm
27 Sep 2010, 07:41
Multumesc.
Are stantat pe lateral o data: XII 93. Asta sa fie anu de fabricatie? Daca e asa e tare, 100% pe vremea aia se faceau piese de calitate.
Oare membrana de la pompa de sprit in cei 17 ani nu sa scopt de la stat? Daca as schimbao am de unde sa iau membrana de pompa de sprit de pulsor.
27 Sep 2010, 07:48:
Cand montez carburatoru, o sa montez si pompa de benzina luata de la Unix( Unitehna made in Slovenia).
Consumu are trebui sa fie bun: am aprindere cu senzor, mai nou am dat elicea jos si am pus electroventilator.
QUOTE(ydaniel @ 27 Sep 2010, 06:17)
benzina top premium 99+ de la petrom
nu toti isi permit ca tine o benzina scumpa din care oricum Dacia consuma mai mult decat din cea de 95.
Membrana de la pompa de sprit sa o verifici, daca e ok las-o paia, astea noi care se gasesc acum sunt vai de mama lor, le dizolva benzina.
einstein1984
27 Sep 2010, 15:50
QUOTE(argon @ 27 Sep 2010, 11:12)
nu toti isi permit ca tine o benzina scumpa din care oricum Dacia consuma mai mult decat din cea de 95.
Curata sa fie.
ydaniel
27 Sep 2010, 21:34
lasa mebrana aia.
acea e data fabricatie,pt ca incepand cu august '96 s-a introdus aspiratia vaporilor de ulei in flansa.
paul-tm
27 Sep 2010, 21:55
Benzina numa rompetrol efix+ aditiv lead substitue folosesc. Niciodata nu avut probleme cu benzina de la rompetrol.
ydaniel
27 Sep 2010, 22:02
merita aditivii care inlocuiesc plumbul.
bujiile arata mai bine/mai curate.
Si la restul 99 % dintre masini care nu-s clasice de colectie, care merg cu benzina fara plumb tare rau arata bujiile?
paul-tm
29 Sep 2010, 08:28
Azi ii dau cheie la masina.
Am pus si pompa de benzina din imagine ( are si cama ).
Sa vedem rezultatele.
ii mat trebuie ceva garnitura inafara de cartoanele alea..sa nu-ti rupa membrana asa..
paul-tm
29 Sep 2010, 08:38
La pompa aia am folosit gariniturile de la pompa de dacie, inclusiv distantieru de plastic.
paul-tm
30 Sep 2010, 18:51
Salutare. Gata am pornit masina cu carfilul. Merge super bine, trage de rupe.
Nu am umblat deloc in carburator, doar am dat jos jigleru de relanti ca nu statea in relantiu.
Dar avea relantiu mic, si a trebui sa ii dau un pic de turatie.
Vedem la drum mai lung cum sta cu consumu.
Imi palce la nebunie cum porneste la rece cu soc cu carburator nou, pornirea cu soc care se tureaza fara sa inece masina, sau trepidati.
Va tin la curent.
ydaniel
1 Oct 2010, 11:30
foarte bine.macar ai scapat de o problema./
dorinromeo
16 Oct 2010, 08:44
am gasit la un nene batran doua carburatoare carfil originale, absolut noi, 32IRM2AM, la 150 lei bucata. unul l-am luat eu, mai este unul, pentru cine are nevoie, dati-mi de veste.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.