Fara sa rupi ceva la ele(carcasa sau dispersor) n-ai sa reusesti.....In primul rand geamul(cum ii zici tu), in domeniu i se spune dispersor, la Logan este din plastic(mai exact policarbonat alb-transparent rezistent la UV
). In al doilea rand, la montarea dispersorului de carcasa(faza finala), pe carcasa exista un canal, in care se insereaza un adeziv(care adera foarte intre materialul carcasei(PP) si materialul dispersorului (PC)), asa ca nu prea se poate. Evident ca veti vedea ca sunt si niste clipsuri intre cele doua. Acelea sunt puse pentru o prefixare, asta pana cand se va intari acel adeziv. Se foloseste aceasta metoda(cam najpa) din doua considerente:
1. Etansarea farului(la praf/apa)
2. La defectarea unei componente din far, producatorul are interesul sa vanda tot farul si nicidecum componente din cadrul lui(asta-i mersul, firmele trebuie sa castige. Oricum este foarte dificil sa furnizeze piese de schimb la un far spre exemplu).
Stiu ca un prieten de-al meu, a rupt multe din astea, tot incercand sa le demonteze, niciunul nescapand crapat sau spart/rupt. Monteaza kit-uri xenon.
Am lucrat in cadrul firmei care produce farurile pentru Dacia, nu pentru divizia Automotive, dar le-am studiat si am vazut procesele, asadar stiu cum se fac. La stopurile spate, este si mai dificil de scos dispersorul(geamul rosu), intrucat cele doua piese se monteaza prin sudare prin ultrasunete(deci adio demontare ulterioara). In cazul de fata, varianta propusa mai sus(cea cu incalzirea la aragaz sau aer cald) pica din start, intrucat vei deforma/arde plasticele...
In concluzie, daca te gandesti sa faci o astfel de operatie, gandeste-te de doua ori, eventual sa ai bani de un far nou(complet)....