Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ...izolare radiator ?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Imbunatatiri - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2
COSTANIUC
Cum se poate ...izola radiatorul pe timpul iernii ptr. a obtine mai multa caldura in masina?sau cunoasteti alta metoda mai eficienta ?va multumesc anticipat biggrin.gif
C a t a l i n
Metoda: mergi mai incet sau folosesti o treapta inferioara a cutiei de viteze. smile.gif
djasu82
QUOTE(COSTANIUC @ 10 Oct 2010, 19:41)
Cum se poate ...izola radiatorul pe timpul iernii ptr. a obtine mai multa caldura in masina?sau cunoasteti alta metoda mai eficienta ?va multumesc anticipat  biggrin.gif
*


Nu ai nevoie doar la vechile dacie se punea , la sn circuitul lichidului de racire e altfel.
GrOzOy
Vorba colegului de mai sus, o treapta inferioara de viteza si un pic mai turata si o sa ai caldura garantat tongue.gif
boditza
QUOTE(COSTANIUC @ 10 Oct 2010, 18:41)
Cum se poate ...izola radiatorul pe timpul iernii ptr. a obtine mai multa caldura in masina?sau cunoasteti alta metoda mai eficienta ?va multumesc anticipat  biggrin.gif
*



ai mers cu supernova iarna si ti s-a parut ca nu baga cald?? a mea cel putin face o caldura infernala dar trebuie oprite aeratoarele laterale ca baga rece
SYL
Chiar daca producatorul recomanda schimbarea lichidului de racire la 4 ani sau 60mii km, eu va recomand sa il schimbati la 2 ani, chiar daca mergeti putini km, si o sa aveti caldura destula iarna (si rapid)...

PS. O alta cauza ca nu baga caldura bine (daca antigelul e schimbat) este termostatul, care poate sa deschida la o temperatura mai joasa decat cea normala.
GrOzOy
la mine in 10-15 min maxim sau 3-5 km am caldura de nu pot sta in ea... si n-am schimbat niciodata antigelu .... si totusi apa mai mult de un sfert nu prea mai urca pe vremea asta:-s
djasu82
la mine dupa 1,5km deja baga si fara sa fi schimbat lichidul de racire niciodata doar completat odata pe an .
Iar la verificare propietatile se mentin .
Intradevar in frana de motor se incalzeste si mai bine biggrin.gif
C a t a l i n
Habar n-ai ce zici... Adica frecarile din motor incalzesc mai mult decat benzina? Du-te tare!
SYL
@GrOzOy eu pana la serviciu am de mers 3,1-3,2 km, si fac maxim 10 min(daca nu e aglomerat), iar motorul se incalzeste complet cam la jumatatea drumului.
Deci e clar ca la tine se incalzeste mai greu si se pare ca nici cat ar trebui (posibil sa fie problema si cu termostatul)...Acum cativa ani iarna, acul de la temperatura nu urca nici macar pana la jumatate; s-a rezolvat prin schimbarea termostatului.
GrOzOy
De cand am schimbat uleiul (acum vreo 400 de km) si cu frigul de afara termperatura apei urca foarte greu ... intr-un km jumate am si eu caldura dar doar asa sa te dezmortesti .. abea peste 10 min incepe caldura adevarata
SYL
Deci acum te-ai convins ca trebuie sa schimbi antigelul... wink.gif
argon
antigelul e un prost conductor termic, de aia se pune cu apa, il schimbi degeaba, doar daca e murdara instalatia si o speli se imbunatateste ceva.
tuti
QUOTE(djasu82 @ 10 Oct 2010, 20:14)
Intradevar in frana de motor se incalzeste si mai bine biggrin.gif
*


in frana de motor nu se incalzeste mai deloc..... in sarcina in schimb da....

cu un termostat bun, chiar daca ai lichidul de racire de proasta calitate, motorul ar trebui sa sa incalzeasca la fel de repede daca nu cumva chiar mai repede!
Daca lichidul de racire este prost.... nu raceste, ok, dar aici problema este ca motorul nu se incalzeste destul de repede....

cel mai probabil termostatul este prost....
melomanuu
Mare atenti si la antigel. Foarte multi nu pun accent pe tipul antigelului si prefera sa-l bage pe cel mai ieftin, iar ca si complectare baga apa de la robinet.
Cel mai bun antigel la ora actuala este G12. Producatorul nu stiu daca conteaza asa mult. Antigel conceput pentru mai toate motoarele, care au radiator de aluminiu, bloc sau chiuloasa. Ei spun ca G12 nu face depuneri, ci dimpotriva va spala motorul.... nici eu nu am crezut pana cand am vazut
Desfaceti un motor care a mers cu antigel obisnuit si desfaceti unu care a mers cu G12.
pician90
ce termostate ziceti ca sunt bune. Am incercat 2 klaxcar si nu erau de nici o treaba.Nu deschideau,si macar erau noi ,sigilate.
gcgeorgescu
eu cand am cumparat masina , vara am cumparat-o cu caloriferul spart. iar in toamna -iarna a trebuit sa schimb si antigelul si caloriferul. si am o caldura maxima .
parerea mea ca , caloriferul fiind de 2 ani si ceva adica mai nou de cat masina, conteaza la caldura.
dar nu recomand la nimeni sa schimbe caloriferul ca e f de mama.
sau burduful stanga planetara, doamne fereste sa fie spart
nici pe la aeratoare laterale nu baga rece. doar ca un pic mai caldut decat in fata care deja dupa un sfert de ora te frige la fata daca o apropii. intr-un timp mi se incalzea si mie grau(anul trecut) dar si-a revenit singur, dupa ce am desfacut busonul de la vasul de expansiune, cred ca nu se aerisea , nu pot sa imi dau seama.
sper ca v-am fost de ajutor.
Andyno
sa mor daca am inteles ce ai zis.
boditza
sa faceti aerisirea bine si o sa bage caldura foarte bine.. sincer nu am mers cu alta masina sa bage caldura mai repede ca supernova.. desi nu am mers cu fiat panda despre care spuneau ca baga in 15 sec de la pornirea motorului
tibinea
QUOTE(pician90 @ 13 Oct 2010, 14:28)
ce termostate ziceti ca sunt bune. Am incercat 2 klaxcar si nu erau de nici o treaba.Nu deschideau,si macar erau noi ,sigilate.
*


Acelasi lucru am patit si eu. Numai eu stiu ce am tras pe Transalpina si pe Transfagarasan.
Am pus "GATES" made in Belgia - 40 ron. Deschide foarte bine, sta acul la jumatate si baga caldura destul de repede, dar nici nu e prea frig acum.
La cat am dat pe doua Klaxcar si pe antigel, mai bine imi luam Renault - 100 ron.
Alexio
QUOTE(boditza @ 15 Oct 2010, 10:00)
sa faceti aerisirea bine si o sa bage caldura foarte bine.. sincer nu am mers cu alta masina sa bage caldura mai repede ca supernova.. desi nu am mers cu fiat panda despre care spuneau ca baga in 15 sec de la pornirea motorului
*



1310 Bord CN POWER!!!
djasu82
La mine baga caldura biggrin.gif , am aerisit si totul e cum trebuie .
C a t a l i n
Nu cu caldura ai tu probleme, ci cu altele...
Maskatu
Pentru ca aerul suflat la aeratoare sa fie cat de cat cald, antigelul trebuie sa aiba undeva la 35-40 de grade, adica acul sa fie la un sfert din "cursa minim-maxim". Pentru ca asta sa se intample, este suficient sa stai cu motorul pornit 2-3-4 minute, sa mergi 3-4 km, si apa deja va ajunge la 30-40 de grade. Acum depinde si de temperatura exterioara... evident apa nu se incalzeste la fel de repede cand afara sunt -20 grade fata de o temperatura de -5 grade.

Faza cu cartonul sau invelirea radiatorului nu prea mai merge, nu mai e dacia dupa timpuri. Risti sa iti fiarba apa pentru ca nu se mai raceste deloc radiatorul.
melomanuu
Oricum masina care sa bage mai repede caldura ca Sn eu inca nu am intalnit, iar unul dintre avantajele SN este ca daca pui caldura sa bata la picioare bate pe picioare si te incalzesti. La foarte multe masini am intalnit ca puneai sa bata la picioare si nu se prea intampla nimic
C a t a l i n
N-ai mers cu masini adevarate inseamna... Si sa stii ca exista si masini la care caldura vine aproape instant, acestea avand un sistem electric de incalzire, pana se ridica temperatura lichidului de racire din motor.
boditza
spune-ne si noua sa nu murim prosti... am spus mai sus de panda care in 15 sec spun ca baga dar de altele sa bage electric nu am auzit..
cosmin_2300
QUOTE(melomanuu @ 16 Oct 2010, 14:37)
Oricum masina care sa bage mai repede caldura ca Sn eu inca nu am intalnit [...]
*


Așa-i că ai mers numai cu Dacia 1410? Sau strugurii sunt acrii?

L.E.: boditza, ce să-ți spună? Și Logan (varianta pe motorină) are sistem electric de încălzire. Adică, atunci cand afara temperatura este sub 0 grade, porneste o rezistență care încălzește aerul ce trece prin aerotermă.
C a t a l i n
QUOTE(boditza @ 16 Oct 2010, 18:39)
spune-ne si noua sa nu murim prosti...
*



Deci zici ca daca nu-ti pun ce faci? Mori prost?

Bun, atunci nu-ti zic.
Maskatu
QUOTE(melomanuu @ 16 Oct 2010, 14:37)
Oricum masina care sa bage mai repede caldura ca Sn eu inca nu am intalnit, iar unul dintre avantajele SN este ca daca pui caldura sa bata la picioare bate pe picioare si te incalzesti. La foarte multe masini am intalnit ca puneai sa bata la picioare si nu se prea intampla nimic
*


Ma faci sa te intreb cu ce "masini" ai mers pana acum. Dupa cum am mai spus. Pentru ca pe aeratoare sa vina un aer cat de cald placut si cald, este nevoie ca temperatura lichidului de racire sa fie de macar 30-40 de grade. Chiar si cu aceasta temperatura aerul este "calai". Caldura incepe sa se simta de la 70 de grade in sus, adica atunci cand acul de temperatura este fix la mijlocul cadranului. Intr-o iarna geroasa, la -10...-15 grade temperatura va ajunge cu putin noroc la aceasta temperatura (70 grade) sa zicem dupa 8-10 km, adica destul de mult, sau dupa 20-30 de minute de stat efectiv pe loc.

Orice masina baga caldura mai devreme sau mai tarziu. Asta depinde de cum este conceput sistemul de racire (tubulatura, lungime traseu, cantitate antigel, calitate antigel si evident concentratie antigel).

Masinile fabricate in tari cu apa calda au sisteme speciale, separate pentru incalzirea interiorului, electrice (cum a spus catalin) sau tot metoda "clasica" dar cu circuit separat, mult mai scurt, adica in loc sa se incalzeasca 5-6 litri de lichid de racire, exista un circuit separat mult mai mic, care evident se incalzeste mult mai repede.
boditza
QUOTE(cosmin_2300 @ 16 Oct 2010, 17:39)
Așa-i că ai mers numai cu Dacia 1410? Sau strugurii sunt acrii?

L.E.: boditza, ce să-ți spună? Și Logan (varianta pe motorină) are sistem electric de încălzire. Adică, atunci cand afara temperatura este sub 0 grade, porneste o rezistență care încălzește aerul ce trece prin aerotermă.
*


cred ca ii confunzi rezistenta... este pt inc apei in motor, nu mai spun ca la diesel nu vezi caldura decat dupa 10-15 min de functionare. am in familie o omega de 2,2dti si un bmw 530d si ambele pica lamentabil la caldura dar au scaune incalzite si nu prea e nevoie smile.gif
nu stiu la logan cum e dar la vw rezistenta nu e tot timpul functionala (peste 2000rpm sau accelerari bruste)

QUOTE(C a t a l i n @ 16 Oct 2010, 17:50)
Deci zici ca daca nu-ti pun ce faci? Mori prost?

Bun, atunci nu-ti zic.
*


dai dovada de nesimtire prin postul tau... chestiile astea le fac frustratii si cei ce se cred ai destepti ca toti. daca stii ceva in plus poti pune pe forum ca asta e ideea lui nu decat sa jignesti si sa te dai destept. am mers cu skoda fabia 1,2 , vectra 1,6 16v, matiz, cielo 1,5 16v, passat 2,8 din gama benzinasi nici una nu baga repede caldura ca supernova... nu stiu loganul cum este dar ma gandesc ca ar fi la fel
ramsen
alooo...ati inceput sa va certati acum???stati linistiti fratilor si reveniti la subiect...fiecare masina baga caldura in felul ei...si mie la solenza acum mi se pare ca nu mai incalzeste bine...dar m-am inselat,ca imi baga o caldura de ma da afara din ea...
djasu82
QUOTE(boditza @ 17 Oct 2010, 01:04)
cred ca ii confunzi rezistenta... este pt inc apei in motor, nu mai spun ca la diesel nu vezi caldura decat dupa 10-15 min de functionare. am in familie o omega de 2,2dti si un bmw 530d si ambele pica lamentabil la caldura dar au scaune incalzite si nu prea e nevoie smile.gif
nu stiu la logan cum e dar la vw rezistenta nu e tot timpul functionala (peste 2000rpm sau accelerari bruste)
dai dovada de nesimtire prin postul tau... chestiile astea le fac frustratii si cei ce se cred ai destepti ca toti. daca stii ceva in plus poti pune pe forum ca asta e ideea lui nu decat sa jignesti si sa te dai destept. am mers cu skoda fabia 1,2 , vectra 1,6 16v, matiz, cielo 1,5 16v, passat 2,8 din gama benzinasi nici una nu baga repede caldura ca supernova... nu stiu loganul cum este dar ma gandesc ca ar fi la fel
*


Nu da dovada asa e el nu ai ce sa-i faci biggrin.gif cica pentru el nu e lege iar moderatorii nu-si fac treaba il lasa sa jigneasca pe alti ... i-as reprosa eu multe dar nu are sens sa ma cobor la un asemenea tip ciudat .
Cine nu e multumit cum ai baga caldura sa-si verifice instalatia sau sa recurga la montarea rezistentei aditionale in fata ventilatorului de la aeroterma sau pe radiatorul din interior.
Se pot face multe montaje dar ... nu are sens .
Intradevar melomanu a pus punctul pe I pe la picioare baga mult mai repede caldura asa e si la mine dupa 3 km baga si pe sus.
Oricum cu izolarea pe care i-am realizat-o se simte mult mai bine ,se mentine caldura in interior mai mult timp.
C a t a l i n
Caldura vine din acelasi loc, din calorifer. A spune ca pe la picioare baga mai repede decat pe la parbriz e o ineptie. Doar pe aeratoarele laterale nu baga aer cald, ci cel mult caldut, datorita constructiei aerotermei, lucru mentionat si in manual.

Cat despre restul de comentarii, nu meritati efortul...
cosmin_2300
QUOTE(boditza @ 17 Oct 2010, 01:04)
cred ca ii confunzi rezistenta... este pt inc apei in motor, nu mai spun ca la diesel nu vezi caldura decat dupa 10-15 min de functionare. am in familie o omega de 2,2dti si un bmw 530d si ambele pica lamentabil la caldura dar au scaune incalzite si nu prea e nevoie smile.gif
*


Nu, nu confund!
Mai caută pe net despre ce vorbesc și o să-ți dai seama smile.gif
La VW nu pornește acea rezistență doar în ture, iar ai dat-o in bară!
Are 2 rezistențe (daca așa se numesc), una pe la motor (încălzește antigelul ca să ajungă motorul repede la temperatura optimă de funcționare) si o a 2-a rezistență la aerotermă. Această rezistență pornește după un minut (când se oprește cea de la motor) SAU dacă accelerezi peste 2.000 rpm!
melomanuu
Mecanicii cu rezistenta... voi credeti ca astia au pus termoplonjoane in radiator sa va bage voua loganu caldura mai repede??
Cand am spus ca Sn baga caldura mai repede decat multe alte masini, ma refeream la masiniile cu care m-am plimbat, am specificat lucrul asta....
Pentru aia cu termoplonjonu la logan disel si baivernele vostre..... vedeti-va de treba.
Sunt masini din generatia noua, cum ar fi BMW, MECEDES si care or mai fi, care au Webasto din fabrica. Din cate stiu eu ala nu-i nicidecum o rezistenta sau ce spune domnul Cosmin_2300.
cosmin_2300
QUOTE(melomanuu @ 17 Oct 2010, 15:01)
Din cate stiu eu ala nu-i nicidecum o rezistenta sau ce spune domnul Cosmin_2300.
*


Citește aici despre sistemul de încălzire de la Logan DCI smile.gif
Succes și să mă anunți la ce concluzie ai ajuns!
COSTANIUC
Ceata totala ... sad.gif eu intrebam daca se pot face ceva inbunatatiri pe ....incalzire dar domniile voastre ati inceput sa va certati depomana smile.gif
sa spus despre schimbarea antigelului ca o obtiune, ca sa bage mai multa caldura...dar dabia in vara ac. am schimbat antigelul ....unul bun.
tot in vara am schimbat si termostatul si ventilatorul de la radiator....
Ma intreb daca se poate monta un comutator pe circuitul de la ventilator in asa fel incat sa controlezi cat de cat temp. in inst. de racire...
In aceasta perioada face caldura suficienta dar la naiba suntem dabia in Octombrie... in Decembrie se aude ..iarna grea iar eu fac pana in Bucuresti fac cam 20min.in zile geroase de iarn dabia apuca sa faca si ia bine cat de cat caldura. Anul trecut m-am cam frecat cu caramida pe burta biggrin.gif geamuri aburite ...care se dezabureau aproape cand ajungeam in Bucuresti...caldura putina....ma doare sufletul ca m-am nascut in Romania...O sa imi dau parintii in judecata.... radmasa.gif
Inainte am avut un Olcit TRS 1300cm ....venea iarna ii bagam protectia la ventilator...protectie care acoperea cam 60% din ventilator si nu mai aveam treaba toata iarna ...dupa cativa chilometrii stateam in camasa...ata nu inseamna ca plang dupa Olcit dar la el se putea sa ai caldura...
Nu mi se pare ok sa mergi cu masina in treapta a 3-a cum mi sa propus mai sus ca sa incalzesc motorul sa am caldura...asa ca haideti sa gasim ceva eficient si pentru asta il rog pe Maskatul sa isi supuna parerea.
C a t a l i n
Ce treaba ai cu ventilatorul? Carton se punea la masinile la care elicea era montata pe pompa de apa si se invartea permanent... La tine ventilatorul de pe radiator merge permanent? wacko.gif
COSTANIUC
nu dar porneste destul de des...in vara nu ma deranjat biggrin.gif
C a t a l i n
Pai repara-ti masina in cazul asta.
COSTANIUC
asta este o rautate din parte ta Catalin ?pai ce sa repar lumineaza-ma tu rolleyes.gif
cosmin_2300
QUOTE(COSTANIUC @ 17 Oct 2010, 21:36)
Inainte am avut un Olcit TRS 1300cm ....venea iarna ii bagam protectia la radiator...
*


Parcă motorul era răcit cu aer ... nu cu lichid ...
COSTANIUC
excl.gif
C a t a l i n
Mergi la mecanic ca e clar ca nu te pricepi, n-ai ce si cum sa repari de unul singur... a, si invata sa scrii corect.
COSTANIUC
te-am rugat sa ma luminezi in materie de mecanica ...acum dai lectii de gramatica?ce suflet mare poti avea..... smile.gif
Maskatu
Nu este indicat sa "izolezi" radiatorul in nici un fel, si cand spun asta ma refer inclusiv la punerea unui carton in fata radiatorului cum se mai practica la 1300.

Atata vreme cat radiatorul este bun (nu este infundat, nu este spart), lichidul de racire are concentratie optima, caloriferul de caldura idem nu este spart, iar termostatul functioneaza corect (inceput deschidere 89 grade), caldura va fi resimtita exact cum a fost proiectata sa fie resimtita, din fabrica.

Orice alte discutii privind comparatia cu alte masini, este inutila. Fieare masina a fost conceputa sa incalzeasca interiorul (pe timpul iernii) intr-un fel sau altul, mai rapid sau mai putin rapid, mai eficient sau mai putin eficient. Comparatiile de genul "aia incalzeste mai repede, mai greu" sunt fara sens si subiective.

Daca aveti ceva constructiv de adaugat, sunteti liberi sa postati, daca scrieti doar de dragul de a face conversatie, mai bine nu postati.
C a t a l i n
Ceea ce spune el nu e credibil. Ba zice ca nu are caldura, ba ii merge ELV-ul mereu... Parerea mea e ca habar n-are ce zice.
Maskatu
QUOTE
sa spus despre schimbarea antigelului ca o obtiune, ca sa bage mai multa caldura...dar dabia in vara ac. am schimbat antigelul ....unul bun

Ce antigel ai pus? Dacia recomanda Glaceol Rx Tip D! Este de dorit sa nu pui alt antigel, asta pentru ca instalatia este destul de sensibila, la fel si radiatorul, si cel mai bun antigel este glaceolul de la dacia.
QUOTE
tot in vara am schimbat si termostatul si ventilatorul de la radiator....

Ventilatorul de la radiator nu are absolut nici o legatura cu caldura din interior. El porneste abia cand temperatura ajunge undeva la peste 100 grade, adica cand apa este deja "fiarta" in instalatie !

QUOTE
Ma intreb daca se poate monta un comutator pe circuitul de la ventilator in asa fel incat sa controlezi cat de cat temp. in inst. de racire...

Ventilatorul radiatorului (GMV-ul) "controleaza" temperatura, fiind comandat la randul sau de calculator cu ajutorul unui senzor de temperatura.
QUOTE
In aceasta perioada face caldura suficienta dar la naiba suntem dabia in Octombrie... in Decembrie se aude ..iarna grea iar eu fac pana in Bucuresti fac cam  20min.

In 3-4 minute de stat la relanti si 20 de minute de mers efectiv, intr-adevar temperatura nu creste foarte rapid, mai ales la -10 sau -15 grade afara. Dar nu ai ce sa faci in privinta asta. Apa (antigelul) au nevoie ca motorul sa functioneaze mult mai mult pentru a ajunge la o temperatura optima incalzirii in interior (sa zicem un 40-50 de grade). Ca idee acul de la temperatura trebuie sa fie trecut de "un sfert" pentru ca in interior sa simti ca vine intr-adevar "aer cald".
QUOTE

Inainte am avut un Olcit TRS 1300cm ....venea iarna ii bagam protectia la ventilator...protectie care acoperea cam 60% din ventilator si nu mai aveam treaba toata iarna ...dupa cativa chilometrii stateam in camasa...ata nu inseamna ca plang dupa Olcit dar la el se putea sa ai caldura...

Nu compara Oltcit-ul cu super nova. Oltcit-ul are alt principiu de distribuire a aerului cald in interior iarna, si este "faimos" pentru asta.

QUOTE
Nu mi se pare ok sa mergi cu masina in treapta a 3-a cum mi sa propus mai sus ca sa incalzesc motorul sa am caldura...asa ca haideti sa gasim ceva eficient si pentru

Daca pornesti aeroterma pe treapta 3, aerul degajat va fi mai rece decat pe treapta 1 sau 2, valabil doar cand temperatura antigelului este mai scazuta, asta pentru ca aeroterma pe treapta 3 sufla festul de puternic, si "raceste" aerul calai ce vine dinspre calorifer.
danciusergiu84
daca se pune carton in fata radiatorului (eu puneam pe grila) motorul se va incalzi mai repede iarna, fac zilnic un drum de 2 - 2,5 km dimineata si am experimentat destul

plus radiatorul va degaja mai putina caldura deci acest surplus de caldura va fi directionat spre calorifer, acest lucru e benefic la drum intins (si nu numai) cand temperatura motorului sta la limita deschiderii termostatului si temperatura exterioara e scazuta cu ceva sub 0 grade, acel plus de caldura transferata caloriferului va ajuta la sporirea confortului in habitaclu, altfel cand apa circula prin radiator nu va fi asigurata totdeauna caldura sau temperatura necesara in interior

stiu, am motor dacia nu renault, cine e dispus sa experimenteze sa posteze un feedback,

poate ar fi mai credibil ce zic eu daca ati vazut vreodata un autoturism, duba sau camion care are partea frontala protejata de husa dar care are posibilitatea ca sa astupe partial grila vehicolului in sezonul rece, ma intreb si eu de ce se folosesc in tari mai dezvoltate la masini mai adevarate
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.