Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Incalzire auxiliara WEBASTO
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Imbunatatiri - Dacia Duster
Pages: 1, 2
florikah
Eu m-as baga la asa ceva:

http://cgi.ebay.de/Standheizung-Webasto-Th...5#ht_2886wt_929

Toate încălzitoarele staționare de la Webasto funcționează după acest principiu, asigurând un spațiu cald și plăcut în interiorul mașinii Dvs.:

Când porniți încălzitorul pompa introduce combustibil din rezervorul mașinii în aparat.
Bujia este alimentată cu curent și devine incandescentă. În același timp este introdus aer în aparat.
Amestecul de aer și combustibil se aprinde.
Apa rece este încălzită de aparat și este trimisă către gurile de ventilație ale automobilului unde căldura este suflată către interiorul mașinii.
Mai departe apa încălzită este trimisă către motorul autoturismului care este preîncălzit la rândul lui.
Apa ajunge din nou la incălzitor și ciclul reîncepe.
C a t a l i n
Eu voi monta pe Civic asa ceva. Vezi ca sunt si in Romania firme care monteaza, dar trebuie sa fii pregatit pentru a desface jumatate din masina, si a pierde garantia cam la toate sistemele...
ydaniel
un webasto mediu montat pe un pinzgauer a costat 2000e.
montajul costa mult si e complicat.
depinde si de designul masinii,cel din poze este destul de compact,singuru lucru mai ''greu'' este plasare evacuarii gazelor arse.
C a t a l i n
Montajul corect implica:
-conducta de carburant trasa din rezervor
-bifurcarea in 2 locuri a conductelor/ furtunelor pe unde circula lichidul de racire a motorului
-legarea la acumulatorul masinii
-legarea unitatii de control la sistemul de climatizare / ventilatie din habitaclu
-prinderea conductelor de evacuare sub masina si directionarea lor spre o zona rezistenta la temperaturi mari
caphonne
Este un lucru bun si util sunt masini dotate din fabrica cu asa ceva in functie de zonele in care se vand acum depinde daca merita sau nu investitia.Daca stai la curte ar fi de ajuns o pornire din telecomanda.
C a t a l i n
Nu e acelasi lucru... Cu un webasto uzura motorului si acumulatorului masinii e mult mai mica, nu mai vorbim de consumul de carburant.
caphonne
Da boss stiu am vrut sa-mi pun si eu cand aveam ''tractor'' doar ca pentru 3-4 luni de iarna am zis ca nu merita acum depinde si in ce zona stai.Luam seara bateria in casa dimineata pac pac o montam dadeam cheie tremuram un pic si plecam biggrin.gif .Astept sa dea geru sa vad cum se comporta Duterele mai ales alea diesel.
C a t a l i n
Daca n-ai garaj, chiar nu conteaza unde stai... De nins cam ninge in orice zona din Romania, iar frig e peste tot... Una e sa te sui intr-o masina in care sunt deja 20 grade si motorul porneste cu ulei cald, unde mai pui ca zapada se da jos de pe geamuri imediat, si alta e sa stai sa raschetezi gheata de pe geam, sa chinui motorul pana se incalzeste, sa tremuri de frig in habitaclu.

Si mai e o chestie, pe timp de vara poti porni din telecomanda acestui webasto ventilatia din masina. Nu are eficienta unui A/C, dar macar scade simtitor temperatura in interior, introducand aer de afara in "cuptor".
C a t a l i n
Omule, cu webasto ai caldura in masina de cand iti bei cafeaua in casa, nu e nevoie sa pornesti motorul si sa astepti X minute. Cu toate rezistentele tale electrice, dureaza pana se dezgheata geamurile.

Cu webasto, in momentul in care apesi butonul ala sa pornesti motorul, atat bateria cat si blocul motor au o temperatura cu mult peste cea de afara, deci uzura motorului e incomparabil mai mica.

Daca pornesti webasto-ul cu 30 minute inainte sa pleci cu masina, sau il programezi sa faca asta, consuma in acest timp maxim 0.5 litri carburant (merge si pe benzina, altfel nu ma interesa subiectul).

Consumul e mai mic decat daca instalezi o alarma cu pager, care iti pericliteaza grav siguranta masinii, din pricina anularii imobilizatorului, prin lasarea transponderului in masina.

------------------

Stai calm, am inteles ca n-ai inteles de acum o ora.
bucatzel
Eu unul vad un rost la toata smecheria.

Pornire din telecomanda a instalatiei de incalzire inainte sa cobori la masina.

Avantajul fiind ca motorul nu va mai "simti" o pornire de -25 care, chiar daca o poate face, nu-i cel mai placut lucru pentru motor.

Ca ma indoiesc ca pe -25 va duceti pana la masina in tricou, sa aveti nevoie de caldura instant in momentul in care ajungeti la ea, ca altfel degerati.

Dar daca asta da peste cap garantia... as sta de doua ori sa ma gandesc in locul vostru.
florikah
Am contactat Webasto Romania si mi-au spus ca momentan nu exista kit-uri de montare decat pentru Duster pe benzina. Peste o luna va aparea si cel pt diesel. Pret informativ 1800 eur + TVA...piperat.
C a t a l i n
Vezi ca au vreo 3 modele, cu pret diferit, si conteaza si ce accesorii doresti. Doar dupa ce iti alegi exact ce vrei poti stii un pret final.
Bujor Stefan
Pe Logan diesel este pusa rezistenta electrica http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1094163
Cum pe varianta pe benzina nu este rezistenta iar eu am avut pitici pe creier, mi-am montat-o eu.
Avantajale le-am enumerat in topicul respectiv.
ydaniel
exista si o varianta mai ieftina:
http://www.eberspacher.com/
Dsign
Recomand cu incredere un sistem de incalzit scaunele. In 2 minute ai caldura pe scaun. In acele 2-5 minute pana se incalzeste scaunul, ai timp sa faci putina miscare sa cureti zapada de pe masina.

Nu contest utilitatea unui sistem webasto, insa unii sunt prea comozi. Daca s-ar putea pune un webasto care sa le deszapezeasca parcarile si aleile de trecere, ar fi minunat.

Zilele astea a fost destul de frig si m-am bucurat enorm ca mi-am montat incalzirea in scaunele Duster-ului. Nici n-am mai pornit Loganul de vreo saptamana incoace. Si nu cred ca cei 250 lei pe care-i dai pe o instalatie de incalzit scaunele originala, Dacia, cu tot cu montaj se compara in vreun fel cu miile de euro de la un webasto.

Pana am iesit din curte e deja cald scaunul, iar pana la sosea (~200m) deja e cald motorul (am 16v, pe benzina, ce-i drept)


Mai e un aspect: datorita tuturor acestor sisteme de aer conditionat, incalzire fortata, etc, vom deveni din ce in ce mai intoleranti la diferentele de temperatura, recte, daca tu iti faci in miezul iernii 20grade in masina, vei fi incapabil sa mai iesi in viscol sa mergi 2-3km pe jos, in caz de pana.

In mod normal, diferenta de temperatura dintre afara/in masina nu trebuie sa fie mai mare de cateva grade.


La partea cu motorul deja cald, sa fim seriosi, motoarele sunt testate si paratestate. Pornesc excelent si la -25grade, asta daca ai grija de baterie si de fluide.

Deci, cu putin efort si cu minim de cheltuiala, economisesti 2000-2500e, faci putina miscare si ai si caldura in masina.
C a t a l i n
N-am priceput cum te scuteste incalzirea in scaune de raschetat gheata de pe geamuri...
Una e sa cobori si sa dai zapada aproape topita cu o maturica, si alta e sa faci dansuri tribale in jurul masinii 15 minute pana se incalzeste motorul sa-ti bage aer caldut sa se dezmorteasca geamurile...

Legat de miscare, conditie fizica, rezistenta la temperaturi scazute, s-au inventat sporturi de iarna, piste de alergat, etc, nu trebuie sa dau zapada de pe utilaj ca sa ma mentin in forma...

Incalzire in scaune am si eu...

Legat de diferenta de temperatura habitaclu - exterior, mie-mi place sa conduc in tricou, iar pana o rezolv cu geaca pe mine... Daca tie iti place sa conduci la 5 grade in habitaclu, e alegerea ta.
einstein1984
Io zic sa aveti grija cu webastourile astea. Un Audi cu scula din asta din fabrica scotea putin fum de sub capota (are esapament separat). Un cetatean de buna credinta a chemat pompierii care au bagat ranga prin radiatoare ca sa deschida capota si au innecat totul in spuma. Ca nah, de unde sa stie ei ca masina are webasto si nu arde mocnit...
Poveste adevarata!
Daniele, cum mai ieftin mai, ca e 1400 de lire un hydronic 4.
Dsign
Eh, n-am zis ca-mi place la 5 grade smile.gif Insa e deranjul prea mare pt un webasto. Deocamdata nu-i simt lipsa.

Si despre deranj vorbesc fix eu, care am ciopartit Loganul pe toate partile si am facut de toate prin el... Adica nu mi-e frica de munca, insa de umblat la conducte de combustibil, de racire motor si altele, e prea mult.

Nu zic nu, primesti garantie de la cei care monteaza echipamentul, insa la Poplaca in deal te cam p*si pe ea de garantie daca te lasa in noroaiele alea mari, in vant si ploaie, ca s-a stricat nustiuce supapa sau a sarit o conducta dintr-un mustiuc.

Momentan, nu-mi cad gradele daca iau o lopata, curat in jurul masinii si apoi curat si masina cu maturica, pentru ca in 5 minute e gata incalzit inauntru.

Nu am contestat utilitatea unui webasto, insa chiar nu sunt temperaturi de Siberia la noi si chiar nu avem un ditrtai camionul, cu parbrizul cat un teren de golf. Plus ca nu locuiesc in masina, asa ca e prea mult 2000e pentru acest moft.

Cei 2000e sunt , din punctul meu de vedere, cheltuiti cu cap pe o suspensie mai desteapta, mai inalta, sau chiar pe un troliu, ca avui nevoie zilele trecute in noroaie. Noroc cu cablul de otel si cu buldo-excavatorul din zona.
caphonne
Faceti in poll si votati pana la urma fiecare face ce vrea cu banii doar ca am spus si mai sus nu-i vad rostul.Am prieten cu camioane si dube de transport.Are webasto pe ele pentru simplul motiv ca uneori soferii mai dorm in masina in rest...
Acum sa va fac un pic sa radeti.Un nene a luat un webasto din asta second de la o masina lovita si incalzea cu el vreo 3 calorifere pe care le avea in atelier biggrin.gif costurile erau foarte mici.
florikah
Pe ebay e 600 eur cu tot cu transport in Romania. Montajul nu are de ce sa fie mai mult de 3-400 eur asa ca iesi undeva la 1000 eur. Problema mare e ca pierzi garantia la motor, inst comb, inst racire, instalatie electrica ...adica cam tot sad.gif

EBERSPÄCHER pe ebay e mai scump decat Webasto ...e 670 eur cu transport. Vezi aici.
florikah
O varianta ieftina la un Webasto e urmatoarea miscare scenica in interiorul masinii pe timp de iarna:

video
bucatzel
QUOTE(argon @ 19 Oct 2010, 13:50)
o stiti p'avoastra..cate zile pe an sunt -25 de grade in Romania?
*




No... ne raportam si noi la situatia extrema de degerat poponetzu'

Care e mai probabila ca niciodata, daca e sa ne luam dupa alarmistii de serviciu biggrin.gif

http://stirileprotv.ro/stiri/social/vine-c...000-de-ani.html
Bujor Stefan
QUOTE(C a t a l i n @ 19 Oct 2010, 10:59)
N-am priceput cum te scuteste incalzirea in scaune de raschetat gheata de pe geamuri...
Una e sa cobori si sa dai zapada aproape topita cu o maturica, si alta e sa faci dansuri tribale in jurul masinii 15 minute pana se incalzeste motorul sa-ti bage aer caldut sa se dezmorteasca geamurile...


Nu am facut numai eu montajul respectiv, il mai au si altii care spun acelasi lucru, in maxim 5 minute gheata se topeste de pe parbriz.
Am avut gheata pe parbriz de vreo 5 mm, in urma unei ploi dupa care a venit un vant foarte rece, dupa 5 minute de functionare a rezistentei cu debitul de aer indreptat spre parbriz, s-a dus toata.

Cat despre caldura din masina, vreau sa-mi fac un montaj pe care sa-l pot activa de la distanta, care sa-mi porneasca pernele electrice pentru o perioada prestabilita de timp, sa zicem 5 minute.
Cand intri in masina, deja stai pe un scaun cald.
bozzo
E foarte folositor pentru perioada rece a anului. Am avut pe microbuz asa ceva. De fapt erau 2 sisteme:
incalzirea auxiliara (care baga caldura in masina independent de motor, chiar daca e oprit sau nu) Aceasta nu functiona daca aveai mai putin de 10l de motorina si daca era bateria descarcata sub 12V parca smile.gif
incalzirea suplimentara, care incalzeste apa in motor pana ajunge la 80 de grade. Sub 70 de gade merge mai puternic iar cand ajunge peste 70 acel incalzitor merge mai usor pana atinge 80 de grade. Este extrem de benefic pentru motor, il programam sa porneasca cu 20-30 inainte sa plec dimineata si cand ajungeam la masina motorul era cald. Pornea super usor si la -20 de grade. Mai putin de -22 de grade nu am prins. Si faci imediat caldura in masina.
Sunt foarte folositoare ambele.

28 Oct 2010, 14:52:
P.S. Sa le montati la firme autorizate, altfel aveti surprize sa va bage gazele de la evacuarea lor in masina. De asemenea evacuarile trb trase astfel incat sa nu atinga alte piese ale masinii.
Dsign
Nene, ala era microbuz, nu turism. Ala trebuia sa fie cald pentru cel putin 15 calatori. Ceea ce inseamna volum mare care trebuia incalzit.

Aici vorbim de niste solutii care depasesc ca si cost 10% din valoarea masinii, care ne sunt folositoare doar de cateva ori pe an.

Ca tot a fost frig zilele astea, Duster-ul din familie isi face datoria cu varf si indesat. O perioada a fost neglijat, deoarece s-au mai reparat drumurile aici in Pantelimon, insa zilele astea l-am trecut de 4000km.

Ca si idee, inainte de a pleca, pornesc motorul, sterg gheata de pe geamuri in 2 minute, verific lichidul de parbriz, deschid poarta si am plecat. Dupa aceste 5 minute, in bord am deja 2 liniute si suficienta caldura in interior. De la Skoda Pantelimon pana la primul giratoriu (cateva sute de metri) deja e atat de cald incat sunt nevoit sa stau pe treapta 1 a ventilatorului.


Nu este nevoie sa vina meseriasi de mana a doua sa taie podele, sa infiga autofiletante prin lonjeroane, contraaripi si alte carenaje, sa taie conducte, rezervor, sa umble in instalatia electrica cu izolatori de 5 lei din Targul Obor, sa aibe pretentia apoi ca ei sunt autorizati sa faca astfel de montaje. Nu suport sa vad suruburi infipte aiurea prin tabla masinii la exterior, altele decat ce pune fabrica. Ori asa zisii oameni instruiti si autorizati fix asta fac.

Deocamdata e bine, se face foarte cld in masina, si in fata si in spate. Mai avem de trecut peste un hop, si anume anvelopele potrivite. Altfel, suntem pregatiti sa fim luati prin surprindere smile.gif
alc2
Acele solutii sunt folositoare pe toata durata sezonului rece , sau mai precis sub 0 grd, si mai ales la diesel . Nu numai cauciucurile de iarna si lichidul de spalare parbriz sunt importate iarna smile.gif
Vrei sa spui ca nu ti-ar place sa te urci intr-o masina gata incalzita si dezghetata , in timp ce vecinii dardaie cu manusile in mana sau racaie gheata de zor ? si stai sa vina temperaturi scazute , sa vezi ce repede se incalzeste dci-ul la relanti...Eu am numai semafoare cand ies din curtea blocului , si nici in 10 min nu ajunge la temp
de regim , dar caldura da dupa cateva minute . Cand afara sunt 5 grd sub zero sau mai jos...nu fac nici o treaba fara sirocou.

Si A/C e folosit tot cateva luni pe an, dar nu mai este un moft de mult . Iar ca pondere in pret , tot 10% e .
Dsign
Mi-ar placea sa ma urc intr-o masina gata incalzita, cu motorul gata de forjat la peste 550 ture, insa la fel de mult mi-ar placea sa fiu Campion Mondial la Raliuri, la volanul unui super-logan de WRC, dezvoltat de Renault Sport.
De la a visa pana la a face este cale lunga.

Nu vreau sa ma inteleaga nimeni gresit, parerea imi apartine in totalitate si nu am nimic impotriva faptului ca X sau Y isi monteaza asa ceva. Eu nu am facut altceva decat sa-mi exprim punctul de vedere.

Oricum, 99% din cei ce isi doresc asa ceva si isi exprima aceasta dorinta aici nu vor face acest pas. Garantat.

Spuneam ca aceste sisteme isi au rostul pe masini cu volum interior mare, cu motoare cu cilindree mare. Turismele noastre sunt facute si cu gandul la mormolocii care schimba vitezele la 2000 rot/min.

Caldura poti avea suficienta, daca ai rabdare.




Eu nu suport ideea ca ine Gica de la gaze si monteaza niste conducte pe-acolo folosind autofiletante de rigips infipte la intamplare. Stiu ce vorbesc pentru ca la service am vazut destule sasiuri de Sprinter sau Vario carosate cu fibra de sticla si transformate in microbuzele groazei. CIBRO va zice ceva? adica C&I BUS Romanesc. Cand vroiai sa schimbi filtrul de aer trebuia sa fii contorsionist, altfel te raneai grav in autofiletantele care tineau plansa de bord. Cele cu WEBASTO aveau tot timpul probleme cu motorina sau cu gazele la interior.


O fi bine sa ai Webasto, insa eu acum detin un Logan cu garda la sol mai mica decat a unui Porsche si un Duster pe care il tot incerc prin noroaie, mocirle, pietris si in viitor poate ceva nameti. N-am in gand sa stau sa adun masina pe platforma de pe cine stie ce stanca doar pentru ca s-a spart un "T"-eu de la nustiuce conducta, improvizata de mesterii care au montat Webasto. Iar Loganul nu stiu cum sa-l fac mai usor, nici vorba de pus inca o instalatie. Si ala face cald de la galeria de evacuare cu "serpisori"


Repet, 99% din cei ce sustin aici ideea de webasto nu vor concretiza.

Squirrel
Și pentru perioada rece au apărut și aerotermele auto, la prețuri modice prin supermarket-uri…Cui îi trebuie…La cele pe benzină nu cred că este atât de stringentă nevoia de încălzire suplimentară…
argon
Preturile o fi modice, dar eficienta e zero.
Andyno
tata la masina de la work are pronire din telecomanda...

de trezeste de 5.30 si la 6.00 pleaca.....masina este complet dezghetata si cu cald inauntru.
para06
Eu nu ii vad rostu la webasto asta , daca ar costa 200-300lei as zice dar 2000e:|


Mai bine te trezesti cu 10 minute mai devreme , pornesti masina si gata
caphonne
Oameni buni dar voi nu aveti haine de va trebuie webasto sau sunteti din aia de mergeti si iarna in maneca scurta?Aia 2000 de euro i-as investi in toale de iarna.O pereche de bocanci care rezista la -30 grade si au doar 500 grame amandoi (pe astia ii am ) o geaca din aia subtire usoara dar super calduroasa si niste pantaloni la fel si iesi mult mai ieftin asta daca iti place sa mergi si pe jos biggrin.gif.
Sa presupunem ca avem webasto urcam in masina in tricou si tenisi la -20grade si facem pana.Ce facem? radmasa.gif
C@talin
scoti teefonu si sunila baietii savina sati repare pana.

doar ai bani sa ai masina cu webasto laugh.gif
marksman
Duster dCi: are aeroterma electrica astfel incat da caldura imediat ce ai pornit motorul.

Duster MPI: se poate adauga acea aeroterma electrica.

In ambele cazuri o alarma cu pornire motor si montarea incalzirii in scaune fac din Webasto un moft. Costurile unei alarme cu pornire motor si a incalzirii in scaune si eventual a acelei aeroterme (pentru MPI) sunt net inferioare unei instalatii Webasto si implica mult mai putine modificari. Nici nu afecteaza garantia daca firele se trag cu cap.
argon
QUOTE(Andyno @ 1 Nov 2010, 16:24)
tata la masina de la work are pronire din telecomanda...

de trezeste de 5.30 si la 6.00 pleaca.....masina este complet dezghetata si cu cald inauntru.
*



cati km are pana la work, si cat e consumul la 100 de km? pe langa faptul ca motorul ala e chinuit ca vai de el cu acest tratament.
Andyno
chinuit dece? este dat doar drumul la caldura spre parbriz la treapta 2.

masina dimineata porneste bine...intai se aprind martorii in bord, si dupa 4 sec porneste.

masina are 43 mii km si consumul este de vro 12 l la suta...volvo s40 1.8 automat.
argon
canta la alta masa, esti plictisotor cu subiectul..si offtopic pe deasura, dar se pare ca asta nu mai conteaza pe forum.

QUOTE(Andyno @ 1 Nov 2010, 19:13)
chinuit dece?
*



pentru ca incalzirea se face mai bine in mers, uzura e mai mare la ralanti si dureaza mai mult pana se incalzeste.
Andyno
man, uzura la ce? la motor....nu are nici pe naiba...
- testat de mine cu o scandura in acceleratie...se incalzeste mai repede la relanti cand asta iarna erau -15 afara.

(stau la curte) ma trezeam dimineata primul lucru care l faceam, era sa pornesc loganul(nu dadeam drumul decat la luneta) si in 20 min ieseam afara...
cu o scandura in pedala la 1500 rpm in 20 de min aparea 1 liniuta la apa, iar la relanti 2 linute.

bine in mers, in sarcina e altceva, dar nu cred ca dauneaza motorului daca l pornesti si l lasi singura sa se incalzeaca..


si la range rover-ul lui sefu', nici numai trebuia sa dai drumul la caldura ptr ca avea caldura in scaune si in volan smile.gif)) era super tare...te incingeai la fund si spate super.
range rover-ul avea webasto, dar este prea complicat ptr sefu' sa l folosesca...
intr o dimineata l am pus la ora 8:00 si a trebuie sa vin eu sa l opresc.
PaulT
Motorul se incalzeste mult mai rapid in mers decat pe loc. La fel, se incalzeste mai repede turat decat la relanti... E si logic sa fie asa. Loganul NU indica din liniuta in liniuta temperatura, ci din doua in doua. Deci nu ai avut cum sa vezi o singura liniuta aprinsa cu motorul turat si doua cu el la relanti wink.gif . In mers, de fapt in turatie in general, ungerea este mult mai buna decat la relanti. Daca pornesti motorul la temperaturi scazute si dai direct drumul la aeroterma pe viteza 2 obtii rezultate mult mai slabe decat daca ai porni motorul cu ventilatia oprita si dupa 2 minute in care sa cureti geamurile te urci si abia atunci dai drumul la aeroterma.
argon
Parca nu scrie si in manuale a nu se lasa motorul sa se incalzeasca la ralanti, ci in mers?

In viteza cu care se incalzeste conteaza mai mult sarcina decat turatia.
Andyno
credeti ca fac misto? 2 linute la relanti, si o liniuta la testul cu scandura la pedala in 15-20 min relanti asta iarna.


si daca in manual scrie ca nu se lasa motorul sa se incalzeasca la ralanti, ci in mers. Dece la hilux am buton care o tureaza la 1500 ture ptr incalzire? in manual nu preciseaza asta ceva...bine sa nu comparam toyota cu restul.
PaulT
Andyno, afisajul de temperatura la Logan merge din doua in doua linii. Cum ai vazut tu o singura linie? Nu este tehnic posibil....
Andyno
asta nu stiu sa ti zic.....dar am avut si 5 linii eu la apa in vara asta...si toate 9 smile.gif))) inseamna ca e de la afisaj.
PaulT
Nu e nimic de la afisaj... Asa ceva nu se poate vedea pe nici un Logan.. wink.gif Macar nu mai insista...
Agrig
Incalzitoarele gen Webasto sint utile cind esti cu masina oprita iarna .
Fie in autospeciale , in teren sau daca dormi in masina.
Avantajul e ca nu consuma multa motorina dar dezavantajul e ca descarca bateria
si poti avea surpriza sa nu mai poti porni.
De aia se folosesc in genere pe masini echipate cu 2 baterii.
Pe vremuri se chemau Sirocoo , incalzeau aerul direct si erau pe motorina alea rominesti de pe autostatii sau pe benzina cele rusesti.
Dar pina la urma cele mai faine erau alea ce aveau un godin de fonta!
Adevarat e ca si duba era mare si utilaju` era pe sasiu 6X6.
Oricum departe de mine gindul de a recomanda godine in masini dar totusi
un Webasto parca e un pic prea mult pt un Duster.


Bafta,
Grig

Dsign
That was my point ! smile.gif
arschery
Sa tii motorul la relanti cand este rece pentru 30 de minute este cea mai mare gresala pe care poti sa o faci, parerea mea.
Uleiul este foarte gros iarna fiind rece si din alea 30 de min cam 10 mergi cu ungerea la minim daca nu chiar deloc, in ture pompa de ulei unge chiar daca acesta este vascos.
Repet parerea mea este ca masina o pornesti si in 5 minute ai plecat cu ea.
Cat despre incalzire in scaune eu la masina me am cumparat husa incalzita cu termostat si cu masaj lombar costa 160 Ron, nu cred ca am voie sa spun numele magazinului.
raresvintea
Exagerati..... 30 min sa ti motorul pornit din alarma este o mare tampenie scornita de niste oamnei care probabil nu au nici o cunostinta si ca tot romanu isi dau cu presupusu. Eu pe Cielo i-am pus alarma cu pornire cu 150 lei si daca ii dau drumu la motor de sus in 10 min cand cobor e f bine si f cald inauntru. Il las pe recirculare si cu incalzirea in scaune pornita.

Oricum alarma inchide automat motorul dupa 15 min ca sa nu fie uitat pornit.

Iar pt cei care zic ca acest sistem de incalzire stationar este o prostie SA TACA! Pe logan sau pe orice alta dacie sa il montezi de nou costurile sunt mari dar rezultatele sunt mult peste asteptari. Uzura pornirii motorului pt cei care nu stiu se produce in primele minute din cauza uleiului rece, a vascozitatii mari al acestuia si al neungerii. Exista sisteme care se pot lua de pe masini dezmmebrate in special pt diesel.

La benzina solutia cu radiatorul pus in bord e f buna si o alarma cu pornire este superba.

Pe logan/duster, ca sa instalezi acest sistem NU se merita din pricina costurilor!

Sa fie cald sa nu aveti nevoie de caldura in masina smile.gif
PaulT
Motorul nu se incalzeste pe loc... Eventual il lasi la relanti maxim 2-3 minute in timp ce cureti geamurile(daca e cazul..). Pentru un motor pe benzina este timp suficient sa faca si caldura. Daca masina este curata, dupa pornirea motorului, in 20-30 secunde pleci linistit. Tot ce trebuie sa faci este sa menajezi motorul atata timp cat este rece(fara bruscari si turatii inalte..). Un ulei 5w40 sintetic se prezinta foarte ok la temperaturi scazute si asigura ungerea foarte rapid la pornire. Un 0w40 ar fi si mai fluid... Ce rost ar avea montarea unui calorifer suplimentar pe o masina pe benzina atata timp cat dupa pornirea motorului si rularea a 500m deja incepe sa iti dea caldura instalatia masinii? Un asemenea sistem este foarte bun pentru masinile unde trebuie incalzit un volum interior mare(autocare, autobuze, microbuze de transport pasageri..) sau pentru in care se poate campa peste noapte. Sau, in cazul tarilor nordice, unde perioadele cu temperaturi scazute si foarte scazute sunt extrem de lungi. Si chiar in cazul acesta, as prefera sa cumpar o masina care sa fie dotata cu webasto din fabrica si nu sa intervin atat de amplu asupra unui vehicul nou dupa achizitionare.
arschery
@raresvintea mai invata despre motoare, in primele cateva minute uzura este mare fiindca uleiul este rece, deacord cu tine si tu propui sa mai lasi motorul inca 10 minute pe langa alea cateva sa balabane fara ulei....
In mod normal chiar si daca este rece uleiul motorul turat o sa ridice uleiul in rampa la relanti nu se intampla masta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.