Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Omologare tuning
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Imbunatatiri - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2
serviccom
Sunt foarte multi care si-au tunat masinile, dar nu am gasit pe nicaieri sa se spuna cum au omologat respectivele modificari aduse masinii, pentru ca se stie ca la o revizie mai treci si cu relatii, dar si ei accepta pana e vorba de poza. Iti spun ca trebuie sa ii faca poza si masina nu poate aparea cu modificari. Deci nu prea rezolvi nimic nici cu cunostinte. In plus mai e si politia rutiera care mai opreste.
Astept ceva raspunsuri de la cineva care si-a facut un tuning mai deosebit, cu mai multe modificari, cum a trecut de celebra revizie si ce anume a facut sa fie in regula. Nu ca mi-as tuna masina, dar am o curiozitate de nestapanit.
Maskatu
Ia zi tu așa după părerea ta, cum trec cei care au folii neomologate, jante mai mari de 13", cauciucuri mai mari decât cele omologate, etc. de itp?
C@talin
cu o spaga bine plasata ? unsure.gif
Maskatu
QUOTE(C@talin @ 18 Oct 2010, 21:40)
cu o spaga atenție  bine plasata ? unsure.gif
*


sleep.gif
serviccom
Pai bine, dar alea nu ies in poza. Si in plus nu pune nimic la dosarul ala a-l lui in legatura cu omologarea foliilor. Poza se face din fata si la motor, deci nu sunt de acord cu foliile si cauciucurile. Ma refer la cei cu capote prelungite, bari care mai de care, eleroane, etc. Ce ziceti?
ramsen
un eleron pe hayon este tuning???niste caluti in plus la motor este tuning???niste jante de aliaj gasite in marimile care le are masina sint tuning???
pentru astea eu zic ca nu trebuie sa te intrebe ITP-ul de ele...eleronul s-a montat pe solenza...CP in plus nu trebuie sa ma laud eu in fata lui ala de la ITP ca i-am dat...si jantele daca am certificatul la indemina sint in regula...
la ITP in primavara inspectorul m-a intrebat de geamuri si jante daca am hirtie la indemina...daca nu sa ma duc sa le caut...eu cum sint silitor le-am avut la indemina
serviccom
Jantele chiar daca au aceeasi dimensiune si nu sunt omologate pentru masina respectiva, nu te trece. Iti spun ca eu am de golf se vede in poza, si pana nu am pus de tabla nu m-a trecut, apoi am vorbit cu altu si mi-a zis ca nici nu s-ar fi uitat la asa ceva. In legatura cu motorul, e normal ca nu ti-o pine ala pe stand sa verifice puterea, cuplul sau daca ai pui alta axa cu came sau ai facut "implant" in calculator.
melomanuu
La noi legea e facuta in asa fel incat sa nu-ti poti face nimic la masina, mai ales cand vine vorba de Dacie. Asa ca cei care-si fac ceva la masina sunt constienti ca nu li se va omologa nimic si ca merg pe propria barba
Bogyciu
E relativ simplu, pastrezi si piese originale. smile.gif

Eu am trecut le ITP cu jantele originale pe 13 cu gume de iarna pe ele, farurile normale, filtrul normal... Cu toba a fost ok, s-a incadrat in norme.

Problema e ca am fost oprit de mult ori degeaba, si seara in general, vedeau farurile si se gandeau ca cine stie ce masina e, la ciupeala. Odata m-a oprit o masina de pol, a venit din spatele meu, cu girofare sirena, alea alea. Am oprit, a facut "un tur" al masinii, vine la geam si imi zice, faruri, stopuri, jante... autorizatia la folie unde e? I-am dar hartia, actele(la care nu s-a uitat), s-a intors si a plecat. Poate am avut eu noroc sau e indulgenta politia pe aici, dar am fost si de vreo 3 ori in Buc cu ea asa, la BV, Galati de multe ori...
GrOzOy
Daca ti-a modificat ceva la masina, esti pe propria raspundere. La un ITP sunt multi care pot trece, sunt foarte multe manevre dar cand te va opri un ARR sau o rutiera mai al draq iti spun eu ca nu mai scapi, te trimite la RAR si de acolo ... popa.gif
Maskatu
Nu te trimite la nici un rar. Daca au atelierul mobil iti dau pe loc amenda si iti retin talonul, iar in unele cazuri se poate suspenda si permisul de conducere.

http://www.daciaclub.ro/intrebare-ARR-t175348.html
GrOzOy
La mine asa se procedeaza, te prinde cu ceva ce nu ii convine lui si te trimite la Buzau, la rar ... multi cu folii(chiar daca aveau omologare fata-spate) i-ai trimis la Buzau,la RAR .... acolo te inspecteaza ca la carte si daca mai vrei certificatu' o sa iesi ca la carte...
Relu_GTT
QUOTE(GrOzOy @ 18 Oct 2010, 22:45)
Daca ti-a modificat ceva la masina, esti pe propria raspundere. La un ITP sunt multi care pot trece, sunt foarte multe manevre dar cand te va opri un ARR sau o rutiera mai al draq iti spun eu  ca nu mai scapi, te trimite la RAR  si de acolo ... popa.gif
*



RAR-ul te poate opri si verifica, ARR-ul verifica masinile de transport
Bogyciu
Daca e RAR mobil iti retin certificatul si amenda, iar pt recuperarea lui trebuie sa faci o identificare RAR cu totul original pe masina. Tocmai de aceea recomandam pastrarea pieselor originale.

ARR si RAR sunt doua institutii total diferite. Nu mai faceti confuzii.
serviccom
Vedeti, am ajuns exact la intrebarea pe care am puso eu, se poate omologa toate modificarile astea care s-au adus asupra masinii pentru a fi in regula fata de RAR si politia rutiera?
Pai opresti piesele originale, dar ce faci, pui alta capota (ca pe aia ai lungit-o, vopsit-o etc).
Sunt foarte multe masini facute la ateliere de specialitate, oare aia asigura si omologare a setului complet de modificari aduse? Oare a incercat cineva sa faca omologare la modificarile aduse. Va astept cu opinii.
Inca ceva, nu cred ca toti cei cu masinile tunate, chiar si altele decat marca dacia sa puna la loc piesele originale.
Maskatu
Nu.
Bogyciu
Nu se fac nici un fel de omologari de tip "tuning" in Ro. Ma refer la styling, pe partea de performante, se mai pot face unele treburi, dar in nici un caz cu Dacii (de orice fel).

Eu am incercat sa imi omologhez rotile si farurile si nu am reusit. Am discutat in 2 judete diferite problema si raspunsurile au fost diferite dar in aceeasi directie.

Cu capota prelungita nu cred sa fie probleme, eu am avut pleoape cu care am mers si la ITP si nici nu am auzit pe vreun apropiat sa se fi legat de el ca are capota trasa peste faruri. Daca gasesti insa un "RAR-ist" comunist (cum sunt 90%) si cu ochelari de cal se poate lua de tine, dar acelasi lucru il poate face si pt o pata de rugina pe evacuare, sau o bucsa care nu ai simtit ca bate, deci e relativa treaba.
djasu82
nu are treaba capota cu prelungire vopsirea parca era 60% original 40 alta culoare , nu se intervine la modificari sistem franare , sistemul de iluminare , nu se schimba talonul la roti cu altu mai mare , nu se modifica motorul mai bine spus blocul motor , nu se modifica directia .
Ce faci in interiorul ei nu-i intereseaza pe nimeni .
Iti poti monta bord de la alta masina ,ceasuri , oglinzi . Tot ce se intervine la partea eletrica in plus fata de masina se introduce sigurante de protectie .
Nu are treaba cei de la itp rar cu cresterea cu 5% la cp .
Nu se elimina catalizatorul , nu treci itp sau raru mobil daca e pe bune si sa nu dai spaga.
Altceva mai enumerati voi.
ramsen
QUOTE(serviccom @ 18 Oct 2010, 21:04)
Jantele chiar daca au aceeasi dimensiune si nu sunt omologate pentru masina respectiva, nu te trece. Iti spun ca eu am de golf se vede in poza, si pana nu am pus de tabla nu m-a trecut, apoi am vorbit cu altu si mi-a zis ca nici nu s-ar fi uitat la asa ceva. In legatura cu motorul, e normal ca nu ti-o pine ala pe stand sa verifice puterea, cuplul sau daca ai pui alta axa cu came sau ai facut "implant" in calculator.
*


fals...am omologare,garantie si factura iar la ITP am fost trecut cu astea la indemina...daca ai hirtiile la indemina nu are ce sa iti faca...

QUOTE(GrOzOy @ 18 Oct 2010, 22:55)
La mine asa se procedeaza, te prinde cu ceva ce nu ii convine lui si te trimite la Buzau, la rar ... multi cu folii(chiar daca aveau omologare fata-spate) i-ai trimis la Buzau,la RAR .... acolo te inspecteaza ca la carte si daca mai vrei certificatu' o sa iesi ca la carte...
*


corect...si eu era sa ajung pe la RAR si cu amenda si talonul luat din cauza unui bec albastru la pozitie numar...alt coleg a ajuns cu rotile originale ca el avea pe solenza ceva de genul a 185/65 R14 sau ma rog...

QUOTE(serviccom @ 19 Oct 2010, 19:35)
Vedeti, am ajuns exact la intrebarea pe care am puso eu, se poate omologa toate modificarile astea care s-au adus asupra masinii pentru a fi in regula fata de RAR si politia rutiera?
Pai opresti piesele originale, dar ce faci, pui alta capota (ca pe aia ai lungit-o, vopsit-o etc).
Sunt foarte multe masini facute la ateliere de specialitate, oare aia asigura si omologare a setului complet de modificari aduse? Oare a incercat cineva sa faca omologare la modificarile aduse. Va astept cu opinii.
Inca ceva, nu cred ca toti cei cu masinile tunate, chiar si altele decat marca dacia sa puna la loc piesele originale.
*


da,au omologare RAR...un exemplu ...eleronul de pe solenza mea, atelierul care fabrica asa ceva si altele are certificat RAR pentru produsele care le fabrica...Pilot Power Tuning are certificat RAR pentru esapamentul care il fabrica...poate noi cind cumparam nu ni se da certificatul de omologare in mina dar firma este in lista celor de la RAR ca firma omologata de ei pentru ce vinde si fabrica...un alt exemplu, de unde mi-am cumparat eu jantele astea de pe solenza de aliaj ,simbata am fost cu un coleg sa isi cumpere unele la fel pentru un Hyundai Accent...la plecare i-am spus lui ala de certificatul de omologare si mi-a raspuns ca firma este omologata de RAR si se gaseste in lista lor...chiar mi-a aratat certificatul cu numele firmei omologata de RAR...
deci asa stau lucrurile...acum nu stiu cei care isi modifica spoilerele fata spate daca ii accepta la RAR,sau cei care isi pun filtre aer sport,ca stiti ca face poza la motor...
serviccom
Ok ramsen, tu esti in regula cu jantele ca ai actele la mana de cand le-ai cumparat, dar mie mi-a dat-o ala asa cu ele si nu am acte doveditoare sau ceva de genul. Dimensiunile anvelopelor sunt aceleasi ca si in certificatul de inmatriculare. In cazul meu mai e valabil ce spui cu rotile? Halal tuning mai am si eu pe masina, niste roate de golf si astea patrate, oricum vreau sa le schimb sa imi pun de tabla si un set de capace si am terminat cu toti.
ramsen
corect...la tine nu este in regula...
danciusergiu84
pai s-ar putea ca jantele de golf sa aibe alt ET sau/si J fata de cele originale, daca sunt perfect identice ca si caracteristici nu vad de ce ar fi nevoie de omologare

un exemplu concret ar putea fi faptul ca nu sunt sigur daca se mai gasesc in magazine jante de sn, deci o usita de scapare ar fi achizitionarea de jante aftermarket de la firme agreate RAR, asta daca nu le plac la RAR jantele de fabrica de pe alte masini
Lupamuttley
Exagerati...de doua luni am jante de ursulet, pe 14 dimensiuni cauciuc, 185/60 ...(zici ca mi-am luat Frontera) si inca nu m-a oprit politia. Nu stiu este in functie de noroc,sa vad de maine incolo,ca le-am facut aurii,poate atrag mai mult privirile "organelor" !
serviccom
Cam astea sunt roatele. Stiu ca mi-a si aratat la revizie pe formularul ala cu motivele pentru care te respinge. Inca ceva, cel care le-a schimbat, a schimbat si suruburile de prindere, astea au conurile mai mari.
Maskatu
Sunt pe 14? Cauciul parca este 165/70 r 13? Nu se vede bine...
Relu_GTT
se vede clar 165/70 r13
GrOzOy
13 vad si eu dry.gif dry.gif
serviccom
Cauciucurile sunt 165/70/R13 dimensiunea din talon.
ramsen
totusi este bine ca ai dimensiunea din talon la anvelope...la ITP se accepta decit jantele originale si cele care sint omologate de catre RAR...
Iulikk
Nu-ti face nimeni nimic, stai linistit wink.gif . Nenea cu tichie alba (a se citi politai) se uita doar la dimensiunile anvelopelor... la loganu' lu tata de la munca i-au pus aia niste penibilitati de jante "Mega Drive" si cand l-a oprit politia la control mi-a spus ca s-au uitat la doar la anvelope.

PS: daca as gasi si eu un set de jante d-alea de golf.... wub.gif Argintii cu negru...

PS2: acum 2 ani cand am fost la itp (expira in ianuarie 2011) m-am dus cu 3 roti de aliaj si una de tabla si fara roata de rezerva. Nu a zis nimic ala wink.gif .
djasu82
nu se ia de geante cat se ia de dimensiunile cauciucurilor pot fi din tabla si cu aliaj dar sa respecte dimensiunile scrise in talon.
2milioane costa sati modifici din 165/70 r13 cu r14 altevalori ma rog ca la slz si sa-ti treaca in talon.
ramsen
nu imi mai racesc gura degeaba sa va explic ca si de jante se ia politia daca nu sint omologate de RAR...de ce la cumpararea unui set de jante aliaj,la astea ma refer eu,se da acel certificat de omologare cum am si eu la ale mele???de prosti ce sint aia???oare???cine are jante aliaj si nu a fost inca oprit de politie bravoo lui...eu am fost oprit pe A2 de politie si luat la intrebari de geamuri si jantele de aliaj...dupa ce le-am aratat certificatele de omologare m-au salut si am plecat...de ce oare?
djasu82
pai astia de la tine din pitesti nu stiu dar au boala mereu cand trec prin comuna de langa pitesti spre valcea ... merg cu ochii beliti peste tot biggrin.gif de frica astora si nu fac prosti in trafic .
De ce astia te-au prins te ard se ia de tine din orice si de tine ramsen se poate lua de ce ai toba sport etc biggrin.gif
Eu la mine cel putin am vazut cum a venit unu de la rar si a inspectat opelu meu acum 2 luni cand i-am facut itpul ca cica avea noxele prea mici si a oprit masina pentru inspectie suplimentara .
A venit baiatul s-a uitat la cauciucuri a luat din nou noxele s-a uitat sub ea la seria motorului , stopuri , frane verificate inca o data si cam atat.
A trecut masina fara reprosuri.
Urmeaza sn si tot in zona la autovit o duc unde am dus si opelu , oricum altfel se uita mecanicul cand vede ca ai trecut si acum 2 ani sa faci itp la el.
Maskatu
QUOTE(serviccom @ 21 Oct 2010, 20:29)
Cauciucurile sunt 165/70/R13 dimensiunea din talon.
*


Bun deci jantele sunt de 14 si de aceea te-au respins? Sau cum?
ramsen
QUOTE(djasu82 @ 21 Oct 2010, 21:33)
pai astia de la tine din pitesti nu stiu dar au boala mereu cand trec prin comuna de langa pitesti spre valcea ... merg cu ochii beliti peste tot biggrin.gif de frica astora si nu fac prosti in trafic .
De ce astia te-au prins te ard se ia de tine din orice si de tine ramsen se poate lua de ce ai toba sport etc biggrin.gif
Eu la mine cel putin am vazut cum a venit unu de la rar si a inspectat opelu meu acum 2 luni cand i-am facut itpul ca cica avea noxele prea mici si a oprit masina pentru inspectie suplimentara .
A venit baiatul s-a uitat la cauciucuri a luat din nou noxele s-a uitat sub ea la seria motorului , stopuri , frane verificate inca o data si cam atat.
A trecut masina fara reprosuri.
Urmeaza sn si tot in zona la autovit o duc unde am dus si opelu , oricum altfel se uita mecanicul cand vede ca ai trecut si acum 2 ani sa faci itp la el.
*


scuze ...eu nu am toba sport pe solenza...la mine sint tobele ei originale numai ca la final este un ornament de inox...si nu m-a oprit politia prin Pitesti ci pe autostrada A2...
serviccom
Anvelope de 13 pe jante de 14? Cum naiba? M-au respins pentru ca nu sunt agreeate de producator, daca erau originale de tabla sau aliaj de SN nu erau probleme, dar astea a zis ca sunt montate de mine si nu se accepta.
GrOzOy
N-ai incercat sa le pui niste capace, sa para de tabla?
serviccom
Nu am vrut sa dau banii pe capace, care sa le pun odata la 2 ani cand fac revizia, oricum vreau sa le schimb ca sunt strambe. Am dat asta anul trecut 45 lei sa le echilibreze, dar asta primavara ziceai ca toate drumurile erau bombardate si iar bat, pana s-a asfaltat am fost nevoit sa folosesc masina si s-au dat dracu, chiar si cu viteza mica cum am trecut prin ele, tot s-au strambat. Mai auzisem pe unii ca cele de tabla se stramba si mai greu si sunt mai rezistente. Am mai auzit si faptul ca astea de aliaj, ar distruge directia, ceea ce nu cred si se vireaza mai greu cu ele, nici asta nu cred, pentru ca merge directia de parca am servo (aproape).
ramsen
si de care jante iti cumperi...daca vrei de aliaj iti pot da adresa de la magazinul care comercializeaza jante aliaj...de unde mi-am luat si eu...ieftine si trimit si prin curier...daca nu vrei sa vii 100 km pina la Pitesti
unde locuiesti stai chiar in oras?
serviccom
Da, chiar in oras stau, e la 100 km de pitesti, dar nu mai vreau de aliaj, am una originala de tabla in stare excelenta si o sa mai iau 3 si rezolv treaba. Vazusem la un coleg la bursa care vindea 3 de tabla, era la fix, dar nu am avut banii atunci, erau si ieftine. parca 100 de lei.
danciusergiu84
din ce se vede in poza jantele de golf au latimea 6j pe cand cele de sn (tabla) 5,5, daca difera latimea cel mai probabil sa difere ET, oricum cel putin o margine a rotii (interioara sau exterioara) nu va fi ca pe original

eu cred ca aici e buba la ITP, recomandarea mea sa incerci cu jante identice ca dimensiuni cu cele originale de sn si daca nu te trece unde ai fost mergi altundeva unde oamenii nu-s asa de ingusti la minte
serviccom
Sincer nu prea ma pricep la jante, dimensiuni, e posibil ce zici si tu, am spus, nu ma incanta jantele astea deloc, asa am cumparat masina cu ele, sunt doar frumoase zie eu. Ma deranjeaza in primul rand ca sunt deformate, ce e cel mai grav, iar prin echilibrare rezolv numai pe moment problema. Imi iau unele de tabla drepte sh si nu ma mai complic.
Am fost si m-am uitat, sunt 6J, deci ai dreptate, se pare ca te pricepi mai bine ca mine, chestia e ca ala nici macar nu s-a uitat ce tipuri sunt, dimensiuni si altele, mi-a zis de l-a inceput "cu rotile astea nu iti dau revizia".
melomanuu
Asta e romania noastra... ala la RAR te poate respinge si ca nevastasa nu a dormit noaptea trecuta acasa. Te poti contrazice cu el??
Fac orice ca sa sari si tu cu o mica atentie. Stiu masini noi care nu au luat ITP-u din cauza unor securisti dinastia, asta e. Ne mai trebe pe putin 20 de ani sa scapam de comunisti
djasu82
Nu e vorba de comunisti ci de foamete si e foamete mare in romania !
Maskatu
Tineti totusi si cont de faptul ca vorbim de masini cu o vechime ce duce spre un inceput de "batut la ochi", adica cel putin 7 ani, pana la 10 ani !! Si pana la urma "ie dacii" nu bemve', mercedes, deuu, reno sau ceva mai rasarit....
djasu82
sa vezi tu ce purica astia un bmw din 99-2000 biggrin.gif mai ceva decat o dacie din 98.
Am un prieten care nu renunta la dacia lui si o are din 87 parca si asa de bine e intertinuta de zici ca acuma a scoso din uzina nu a avut ce sa-i gaseasca aia la itp , tin franele noxele ,normale tabla ok , motorul are peste 190 de mii fara segmentare asta datorita faptului ca schimba mereu uleiul la 5000 de km .
Maskatu
Ma refeream la fiabilitatea pieselor.
serviccom
Am vazut la tv, acum o saptamana sau doua, un proprietar de service, dintr-un logan accidentat, a scos o decapotabila misto. Masina nu a facut-o pentru strada, ci de expozitie, dar arata cand mergea cu ea pe strada, bagase o galagie de bani in ea. Daca ar scoate si decapotabile astia de la dacia, cred ca ar rupe gura pietei biggrin.gif
djasu82
Dar marketing e prost la dacia oricum nu stiu cat o sa mai tina vrajeala cu francezi fiindca au pierdut cei de la reno multi bani in detrimentul loganului.
serviccom
Nu as fi chiar asa de sigur, se exporta in masa, parerea mea e ca merge foarte bine uzina, salariile sunt si ele pe masura. Am cam deviat de la subiect.
Revin, nu a facut nimeni tuning la Sn lui prin care i-a schimbat radical infatisarea, referitor la bari, capota roti, chiar motor, o vopsea mai deosebita care sa atraga atentia, eleron, care in acelasi timp sa fie in regula din punct de vedere tehnic, cu acte intocmite in regula?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.