Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Scade turatia
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
sosoro
Salut,

Am o problema, care se manifesta aleator, cred ca mai ales cand este rece afara:

Se opreste masina in mers. Daca o tin la punct mort, se subtureaza putin, dar isi revine. Daca sunt in mers si nu accelerez, se opreste (atunci cand viteza este relativ mica sau cand exista o decelerare mai accentuata - cand pun frana brusc).

Dupa ce merg 10-20 de minute, aceasta problema nu se mai mainifesta.


Mersi!
canea_dragos
Salut, cumva tremura masina cand da sa se opreasca? Daca da verifica bujiile si fisele si poti curata corpul clapeta si MPP-ul.
sosoro
Nu tremura.

Am vazut o singura data ca la punctul mort, dupa ce am pus frana (la stop) s-a oprit motorul si si-a revenit imediat (am vazut pe bord, semnul bateriei).
ramsen
corpul clapeta...
sosoro
Dar daca problema apare mai ales cand este frig afara (dimineata), e posibil sa fie un senzor defect?
solenzaxjg
Corpul clapeta ii murdar a patit si un coleg de servici cu tata si el nu la curatat a cumparat nou 100 lei nou nout;)
canea_dragos
Da, cel de temperatura cred eu.

Totusi bujiile cum se prezinta? Arunca un ochi pe la ele sa vezi daca sunt albe sau negre la electrod in capat. Daca sunt albe schimba-le, daca sunt negre inseamna ca nu e ceva bine si papa prea multa benzina, nu o arde cum trebuie sau ceva de genu.

Care stiti mai bine va rog sa scrieti!
vitamina
Salut!
Va deranjez si eu cu o intrebare:dimineata cand este frig afara,pornesc,merge perfect,accelerez p loc,tot perfect, cand plec cu ea la drum,accelerez si nu se infige deloc parca ar fi infranata p toate rotile.Motorul nu se tureaza nici el,urca extrem de greu in turatii.In treapta a 3-a la podea,40km/h si nici motorul nu se tureaza mai mult de 1500 rpm.Asta vreo 2 km pana se incalzeste putin.Apoi merge perfect.Ati mai intanlit fenomenul?Multumesc!
ramsen
eu nu l-am mai intilnit...s-ar putea sa ai ceva mizerie pe sita de la ansamblul pompei de benzina...
bogdanelkva
neee,tot sita aia e si dupa ce motorul se incalzeste si merge perfect... blush.gif
dann_00
Aceeasi problema o am si eu --doar ca la mine se manifesta mai degraba la umezeala decat la rece (in zilele f. ploioase, cand e ceata...)
Dupa ce se incalzeste motorul, totul e perfect... Tind sa cred ca e un senzor, dar inca nu i-am dat de cap sad.gif


QUOTE(vitamina @ 24 Oct 2010, 09:54)
Salut!
      Va deranjez si eu cu o intrebare:dimineata cand este frig afara,pornesc,merge perfect,accelerez p loc,tot perfect, cand plec cu ea la drum,accelerez si nu se infige deloc parca ar fi infranata p toate rotile.Motorul nu se tureaza nici el,urca extrem de greu in turatii.In treapta a 3-a la podea,40km/h si nici motorul nu se tureaza mai mult de 1500 rpm.Asta vreo 2 km pana se incalzeste putin.Apoi merge perfect.Ati mai intanlit  fenomenul?Multumesc!
*


marius80_eugen
QUOTE(vitamina @ 24 Oct 2010, 09:54)
Va deranjez si eu cu o intrebare:dimineata cand este frig afara,pornesc,merge perfect,accelerez p loc,tot perfect, cand plec cu ea la drum,accelerez si nu se infige deloc parca ar fi infranata p toate rotile.Motorul nu se tureaza nici el,urca extrem de greu in turatii.In treapta a 3-a la podea,40km/h si nici motorul nu se tureaza mai mult de 1500 rpm.Asta vreo 2 km pana se incalzeste putin.Apoi merge perfect.Ati mai intanlit  fenomenul?Multumesc!
*


Prima intrebare ar fi cum naiba ai ajuns in acea situatie ? Adica masina merge ok X ani si apoi deodata s-a intamplat sau pur si simplu a mers din ce in ce mai prost si ai lasat-o pana ajuns in situatia asta ? Asa ai cumaprat-o sau asa ai avut-o de mult timp ?

Prima cauza ar fi catalizatorul . Apoi ai putea sa verifici tot ce inseamna aprindere : bobina , fise , bujii . Mai departe ar fi pompa de benzina si injectoarele . Mergi la un service Dacia si fa-i un test clip si acolo iti vor spune ce erori ai la ele si la injectoare si la debitul pompei de benzina .

Daca pe loc se tureaza bine si apoi nu merge deloc e clar ca numai in sarcina se manifesta . Totusi mi se pare cam imposibil sa se tureze si daca o duci in sarcina sa nu mearga . Pleaca incet de pe loc cu I-a , apoi a doua si accelereaz-o incet pana in 5000 rpm . Daca motorul se tureaza , nu are cum sa nu se tureze si bagata in viteza .
Ce spui tu a patit-o un prieten caruia ii alimentase prietena cu motorina in loc de benzina biggrin.gif . Pe loc mergea prost , dar se accelera , apoi in sarcina ... in parti .
Maskatu
De verificat/curatat si inlocuit daca este cazul urmatoarele:
-bujii
-fise bujii/bobina
-filtre (benzina/aer)
-motoras pas cu pas
-corp clapeta
-senzor de turatie
-mufa (papuc) electromotor
-presiune rampa
-pompa benzina
sosoro
La mine s-a rezolvat prin curatarea corpului clapeta, care nu era foarte murdar.
Maskatu
Ar trebui sa cureti si motorasul pas cu pas.
vitamina
Masina o am din luna Aprilie.Eu am observat acest fenomen de cand a dat bruma afara si dimineata este mai frig decat in cursul zilei.O parte din cele enumerate de Maskatu sunt aproape noi,mai ramane doar pompa de benzina.Din pacate nu am filtru de benzina,doar sita aceea care se afla pe ansamblul pompei si care este in rezervor.
Referitor la ce spune marius80_eugen despre catalizator nu stiu ce sa zic este posibil sa aiba dreptate.I-am facut un test clip si mi s-a spus ca am avut o corectie de avans(sper ca zic bn)si mi-a corectat-o atunci pe loc.
Multumesc pt raspunsuri oricum!
djasu82
curata cu spray degresant motorasul pas cu pas vezi ca exista un topic cum se procedeaza la desfacere.
Dupa aceea dai cu spray de contact in mufa de la motorasul pas cu pas si restu daca doresti preintampina condensul.
Sita de la pompa se da jos si se spala.
Recomandare sa nu mergi pe rezerva distrugi pompa de benzina , eu unu cand ajung la 20 L incarc rezervorul.
vitamina
Imi cer scuze ca te intreb dar ce inseamna "rezerva"?Eu de obicei merg in medie cam cu 15 L.
SaxoBeat
eu cam merg pe rosu
acuma nu stiu cati litri sunt in ea
dar imi consuma cam mult
djasu82
QUOTE(vitamina @ 3 Nov 2010, 22:01)
Imi cer scuze ca te intreb dar ce inseamna "rezerva"?Eu de obicei merg in medie cam cu 15 L.
*


Si dupa aceea va plangeti pe forum ca nu mai trage ba ca face pe nebuna ba ca abia porneste.
Pompa e introdusa in mijlocul rezervoruli si cand functioneaza ea trebuie sa fie racita cu benzina fiindca nu are radiator de racire fiindca se incinge .
Nu are cine sa o raceasca in scurt timp o ia draqu se desprind spire din motorasul pompei nu mai asigura presiune in rampa si se arde in final.
Maskatu
Teoretic nu ar trebui sa existe probleme ca doar deaia exista FILTRU DE BENZINA, insa nici bine nu este sa mergi mult timp pe rezerva pentru ca infunzi si filtrul si nu poate impuritatile sunt retinute de filtru, mai scapa "gunoaie". Am vazut mai multe super nove/solenze care aveau filtrul de benzina suplimentar, montat in compartimentul motor pana in rampa injectoarelor. Era filtrul acela transparent care se pune la berline.
marius80_eugen
QUOTE(SaxoBeat @ 3 Nov 2010, 21:05)
eu cam merg pe rosu
acuma nu stiu cati litri sunt in ea
dar imi consuma cam mult
*


Unii chiar meritati sa va consume mult ! Cat timp la SLZ nu se FURA benzina , de cenaiba nu lasati rezervorul cel putin jumate ? Nu mai spus ca iarna e bine sa mergi cu el plin ca asigura si o stabilitate sporita pe puntea spate !
Indiferent daca mergi cu el pe rosu sau mergi cu el la jumate , tot cantitatea aia de benzina ti-o consuma , DAR esti in siguranta cu pompa de benzina , nu mai trage numai porcarii si in caz de ceva mergi mai departe , nu iti faci griji ca nu ai bagat benzina !

Oricum esti off-topic cu consumul mare , daca vrei sa te documentezi , cauta in topicurile dedicate "consumului" !

djasu82 - eu stiam ca in corpul clapeta NU se umbla cu lichide ! Se curata numai cu o laveta moale de bumbac ! Sprayurile degresante sunt cele mai toxice si puternice si majoritatea ataca plasticele si garniturile !
Emid
Salut, am o mica mare problema. In mers sau pe loc daca turez motorul pe la 4000 - 5000 rpm si mentin pedala in pozitie, turatia scade pana pe la 1500 - 1000 rpm, in mers nu trage deloc, si pe loc mai da si rateuri in toba in turatii... In primavara trecuta am avut probleme cu bobina de inductie, nu dadea scanteie la pistonul 4. Am rezolvat cu poxipol. Acum tot bobina o fi ??
djasu82
QUOTE(marius80_eugen @ 10 Nov 2010, 19:07)
Unii chiar meritati sa va consume mult ! Cat timp la SLZ nu se FURA benzina , de cenaiba nu lasati rezervorul cel putin jumate ? Nu mai spus ca iarna e bine sa mergi cu el plin ca asigura si o stabilitate sporita pe puntea spate !
Indiferent daca mergi cu el pe rosu sau mergi cu el la jumate , tot cantitatea aia de benzina ti-o consuma , DAR esti in siguranta cu pompa de benzina , nu mai trage numai porcarii si in caz de ceva mergi mai departe , nu iti faci griji ca nu ai bagat benzina !

Oricum esti off-topic cu consumul mare , daca vrei sa te documentezi , cauta in topicurile dedicate "consumului" !

djasu82 - eu stiam ca in corpul clapeta NU se umbla cu lichide ! Se curata numai cu o laveta moale de bumbac ! Sprayurile degresante sunt cele mai toxice si puternice si majoritatea ataca plasticele si garniturile !
*



Stiai porst , drept dovada de atatia ani de cand folosesc nu are nici o problema de aceea nu ma aude nimeni ca ma plnag ca m-a lasat motorasul pas cu pas sau fluturele cum tot zici ca ataca plasticul.

QUOTE(Emid @ 23 Nov 2010, 14:15)
Salut, am o mica mare problema. In mers sau pe loc daca turez motorul pe la 4000 - 5000 rpm si mentin pedala in pozitie, turatia scade pana pe la 1500 - 1000 rpm, in mers nu trage deloc, si pe loc mai da si rateuri in toba in turatii...  In primavara trecuta am avut probleme cu bobina de inductie, nu dadea scanteie la pistonul 4. Am rezolvat cu poxipol. Acum  tot bobina o fi ??
*



Poate fi bobina de inductie sau injectoarele , parerea mea inainte verifica presiune in rampa cu un manometru dupa aceea cu motorul pornit scoti cate o fise si vezi daca da scanteie plus turezi putin si motorul fiindca o bobina defecta la relanti mai arunca o scanteie acolo dar cand motorul e turat nu mai arunca nici o scanteie.
Tot cu motorul pornit scoti cate o fise de la un injector si vezi daca la motor scade turatia .
Daca scade si dupa ce cuplezi fisa isi revine injectorul e in stare buna daca nu se intampla nimic -injector infundat sau bobina injectorului e intrerupta.
De ce verifici presiune in rampa s-ar putea sa nu-ti mai asigure pompa de benzina presiunea necesara si nu mai urca lejer in ture.
Emid
Multumesc pentru raspuns.

Azi am schimbat bujiile si bobina de inductie, s-a mai shimbat ceva in mersul motoruliu, dar tot nu trage. Acum urca pana la 3000-3500 si iar incepe sa faca figuri.Ieri nici pana la 2000 rpm nu mai vroia sa urce. post-336-1110552439.gif Maine o sa curat tot ce inseamna senzori pe la motor. 251.gif
marius80_eugen
QUOTE(djasu82 @ 25 Nov 2010, 20:54)
Stiai porst , drept dovada de atatia ani de cand folosesc nu are nici o problema de aceea nu ma aude nimeni  ca ma plnag ca m-a lasat motorasul pas cu pas sau fluturele cum tot zici ca ataca plasticul.
*


In continuare sustin ca NU se folosesc lichide pentru curatarea motorasului pas-cu-pas , ci doar material textil moale complet uscat !
Ca vb de fluturi sau ca nu te aude nimeni ... asta e alta problema ... si nu te pot ajuta eu . wink.gif
n3bunu00115
Aceeasi problema o am si eu cand afara e frig,imi scade turatia motorului pana se opreste iar dupa ce se incalzeste functioneaza perfect si la aceasta problema se mai adauga si faptul ca nu gasesc nicaieri un ansamblu grup motopropulsor sau suport motor,2003,benzina,servodirectie.E stresant!Daca m-ar putea ajuta cineva cu a doua problema i-as fi recunosator. wink.gif
Emid
Problema cu motorul s-a agravat! a incepun sa se auda o bataie in mtor! parca ar atinge pistoanele de supape, sau ceve de genu.... Luni o bag in service
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.