Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme la tracțiunea integrală.
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Probleme tehnice - Dacia Duster
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
zoliasi
Am pățit de vreo două ori să fiu cuplat pe 4x4 și să nu se învârtă decât o roată din față-sau două.O dată urcam o pantă accentuată pe iarbă(făceam un test)și a trebuit să ocolesc un pic ca să pot trece mai departe și mai recent la munte lângă un râu pe pietriș umed cu denivelări mergeam cu spatele până am dat de greu unde a început să patineze roata față,sau ambele roți față,nu mai știu,de începeam să mă scufund pe partea aceea.Am ieșit destul de ușor de acolo spre față(parcă funcționa acum integrala).Azi am fost la service să fac un test,l-au urcat pe lift,au probat toate modurile,părea ok.Cred totuși că ar trebui testat cumva și în sarcină nu numai cu roțile în gol.Gen Itp,pe role.Că unde am fost eu nu aveau itp pt 4x4.Hm?Voi ce ziceți?
A! Și nu mi s-a aprins niciun bec la bord de vreo avarie,cum au întrebat cei de la service.

ngabyyy
Ar putea fii o problema electronica ceva de la gestionarea 4x4 care e electrica ai incercat si in modul auto?
Jack Daniel's
Scrie in manual sa nu folosesti 4x4 in marsarier!
mihaimgm
Daca vad eu bine in clip pleaca de pe loc cu a 2 a?
zanzie
N-are nimic. "Asa face toate"
Pentru cei care au luat duster crezand ca e un fel de Defender, trezirea! sleep.gif
inspektah
Sa inteleg ca tractiunea 4x4 e valabila doar daca mergi cu fata ?? sad.gif practic daca esti blocat cu rotile fata in ceva sau parcat cu fata spre o bordura si ninge peste noapte si in spate e zapada de cativa centimetrii ce faci ? ...se comporta ca un 4x2 sad.gif
einstein1984
Ce sa faci, dai zapada. Sau in prima situatie lasi gravitatia sa te ajute.
inspektah
Anul trecut cu pajero ns 2008 doar cu diff central blocat am urcat pe o panta destul de abrupta cu spatele fara probleme pe zapada,au actionat toate cele 4 roti cred(nu actioneaza la fel diff in cazul lui duster ?).Cu filmuletul de mai sus m-am cam deceptionat un pic,chiar nu mi se pare ceva dificil,sunt filme si mai dure cu d sad.gif
SYL
Cu roata stanga spate ce se intampla cu ea (se invartea sau nu) ? ...in filmulet nu se vede.
zoliasi
QUOTE(ngabyyy @ 23 Oct 2010, 02:45)
Ar putea fii o problema electronica ceva de la gestionarea 4x4 care e electrica ai incercat si in modul auto?
*



În auto nici atât.

QUOTE(Jack Daniel's @ 23 Oct 2010, 03:11)
Scrie in manual sa nu folosesti 4x4 in marsarier!
*



Nu!Scrie în manual să nu cuplezi 4x4 în marșarier,la mine era cuplat mai demult de când mergeam cu fața.

QUOTE(mihaimgm @ 23 Oct 2010, 07:20)
Daca vad eu bine in clip pleaca de pe loc cu a 2 a?
*



Și ce are a face plecarea spre față cu marșarierul?Spre față a mers bine,după cum se vede și din clip chiar a funcționat și spatele...

QUOTE(SYL @ 24 Oct 2010, 03:15)
Cu roata stanga spate ce se intampla cu ea (se invartea sau nu) ? ...in filmulet nu se vede.
*



Spatele nu trăgea deloc când mergeam spre spate...
SYL
@zoliasi banuiesc ca ai modelul 1.6 16v, deci nu are ESP/ASR...
Sa inteleg din posturile tale ca in momentul filmarii era in modul "LOCK" ?
zoliasi
Logic!
argon
Poate pui si niste cauciucuri corespunzatoare pentru drumuri de genul, ca ceel din filmulet sunt pentru mers la piata pe asfalt.
SYL
Chiar vroiam sa intreb cu ce marca si model de anvelope este echipata masina ?
einstein1984
Sunt M+S din fabrica. Si cum masina e pe MUD... Insa in rest se descurca exact ca orice alt SUV fara ASR.
argon
In capul tau e MUD, acolo e offroad.
einstein1984
Aha, si cand scrie mud pe anvelopa se refera la noroi pe asfalt sau ce?
Pe acolo treceai si cu dacia berlina.
C@talin
se vede lipsa esp-ului smile.gif ,masina nu arenici o problema.
Jack Daniel's
E clar, in marsarier 4x4 nu are efect, poate vine Ironick si ne explica de ce.
bolidu
Mai era un clip pe aici cu un duster blocat in mocirla si un guster la volan care se credea cu loganu pe zapada si tura ca dementu si la ala se invarteau toate rotile fara ezitari. Poate la tine "sa intamplat" ca sa zic asa, cel mai bine repeta testul cu toate rotile pe aceiasi suprafata si vezi care se invarte dupa care le pui si pe suprafete diferite, noroi cu piatra sau ceva de genu si vezi cum se comporta, eventual mai iei un pretenar cu tine sa iti zica exact care roti se invart.

Eu ma indoi sa cred ca "asa face toate"... vom trai si vom vedea
b44dvl
QUOTE(SYL @ 25 Oct 2010, 01:05)
@zoliasi  banuiesc ca ai modelul 1.6 16v, deci nu are ESP/ASR...
Sa inteleg din posturile tale ca in momentul filmarii era in modul "LOCK" ?
*


Dusterul cu motorizarea pe benzina nu beneficiaza de ESP/ASR? De ce? Si de ce motorizarea pe motorina beneficiaza de asa ceva? Intreb ca posibil cumparator de Duster
Agrig
Sa nu fi avut surpriza sa patineze o roata fata si una spate .
In cazul ala ramii blocat in noroi sau zapada desi tractiunea e OK.
Mai ai o salvare totusi ca sa nu te dai jos din masina.
Uneori merge.
Parca am mai pus`o pe aici pe forum biggrin.gif

Bafta,
Grig
SYL
QUOTE(b44dvl @ 25 Oct 2010, 20:25)
Dusterul cu motorizarea pe benzina nu beneficiaza de ESP/ASR? De ce? Si de ce motorizarea pe motorina beneficiaza de asa ceva? Intreb ca posibil cumparator de Duster
*


NU, doar pe dieselul de 110cp se poate pune ESP+ASR... Pe 1.6 16v nu se poate pune ESP pt ca are acceleratia prin cablu, spre deosebire de 1.5dCi care o are electronica.
b44dvl
QUOTE(SYL @ 25 Oct 2010, 21:57)
NU, doar pe dieselul de 110cp se poate pune ESP+ASR... Pe 1.6 16v nu se poate pune ESP pt ca are acceleratia prin cablu, spre deosebire de 1.5dCi care o are electronica.
*


Cam nasoala treaba biggrin.gif ca nu sunt mare fan diesel.... Si am si frica ca or sa cedeze injectoarele, popma si alte piese din sistemul de alimentare, cum cedeaza la Loganurile diesel, cam dubioasa treaba

Dar am citit ca ar avea alt sistem de alimentare... si nu seamna cu nimica ca ala de Logan... in fine

Multumesc pentru informatie:)
dacotec
1.6 16V cu 4x4 are clapeta motorizata, fara cablu de acceleratie...motivul este altul...
caphonne
Si de ce nu spui daca este altul?Eu zic ca motivul principal ar fi pretul.
dacotec
Nu e nici pretul, motorizarea Euro 5 pe benzina este mai ieftina fata de cea diesel, totalul ar iesi tot in favoarea benzinei.....
Squirrel
Hai că intru și eu în rândul „cerșetorilor” de informație: Nu au pus ESP/ASR pe 1,6 16v pentru că nu s-ar fi vândut atâtea „vârfuri de gamă” sau că ar fi picat încadrarea în normele Euro5?
caphonne
Exact nu se mai arunca nimeni sa cumpere dieselul ''varful''.
einstein1984
La cat consuma asta pe benzina, eu cred ca dieselul are clienti asigurati.
Squirrel
Și cât consumă aia pe benzină?
einstein1984
Fara TCS o sa se invarta mereu cate o singura roata.
klaus
Conteaza mult prea putin daca pe aici sunt sensei de condus 4x4 sau 3,14x3,14.
Intrebarea nu este daca se putea scoate masina din groapa, ci de ce nu cupleaza si spatele.
Deci cum ar veni, acolo e o problema de masina, conteaza prea putin problema de sofer.

La urmatoarea abatere, ca vad ca s-a scapat lumea in lucerna la laudat produse si injurat utilizatori, se lasa cu odihna. Cu siguranta de data asta va fi definitiv.
Squirrel
Și dacă patinau câte o roată de pe fiecare punte? Eventual alea de pe partea mai puțin vizibilă? Că doar cuplajul electromagnetic poate fi constrâns la repartizarea cuplului motor, diferențialele nu … Nu este un 4Ś4 deplin, are cerința ca o punte să aibă aderență optimă…Cine nu-și cunoaște armamentul moare în război…
caphonne
Da multi dintre voi care aveti 4x4 fara sa va suparati pe mine mai aveti mult de invatat, citit, uitat despre 4x4.V-am postat un pomelnic ulterior despre mersul in 4x4 nu stiu cati dintre voi a-ti avut rabdarea sa cititi tot.Va da-ti toti rotunzi ca vai eu scoteam masina aia cu ochi inchisi.Pai sa va vedem.Momentan este singura persoana care a postat un filmulet cu un Duster aflat intr-o situatie mai dificila.Eu zic ca doar se juca un pic.
Dupa mine situatia aia se aborda altfel de fapt cam asa trebuie facut in general daca nu cunosti bine masina sau traseul.
Te opresti in fata zonei dificile ce urmeaza sa o traversezi, o iei la picior si o inspectezi cat de adanci sunt gropile ce este sub apa (bolovani, radacini) asta daca nu esti unul din aia care merg in pantofi si tricou pe munte sau in toiul iernii, cum este pamantul (noroi adanc cleios amestecat cu pietris etc) ce lingime are.Dupa care treci la treaba.
Alta regula de baza:Nu pleci niciodata singur pe trasee dificile.
Ce nu inteleg din film biggrin.gife ce o accelera in groapa aia cand putea sa vina din spate mai tare si sa treaca.
Spor la ''offroad''.
P>S am ramas de 2 ori ''blocat'' cu masina odata eram chiar intr-un loc pustiu pe unde nu trecea nici o masina si va spun ca este tare urat sa stai sa astepti sa te scoata cineva din rahat si sa ai doar o linie semnal la telefon.
asybo2002
Eu cred ca omul stia sa treaca, clar era cu cineva, dar pur si simplu a vrut sa evidentieze o problema si apoi a cerut sfatul.

Ramane de vazut daca e o problema reala sau ba.

Asta asa e.

Caut acum mentiunea din manual referitoare la 4x4 si mersul inapoi, daca exista si o postez.
caphonne
Pai ia vezi ca si eu caut in alte parti si nu am auzit pe nicaieri de chestia asta.M-ar interesa motivul pentru care nu poti merge cu spatele in 4x4.
Andu
Scrie sa nu CUPLEZI auto sau lock atunci cand dai cu saptele. De mers nu te preste nimeni
jay333
Din cate imi aduc eu aminte, in manual scrie a nu se cumpla 4x4 cand mergi cu spatele (adica a nu se invarti butonul de aragaz in timpul mersului), nu ca nu se poate merge cu spatele.
caphonne
Deci poti sa mergi cu spatele in 4x4 auto sau lock dar sa nu cuplezi auto sau lock IN TIMP ce dai cu spatele?
Am inteles bine?
jay333
Da.
caphonne
Pai acelasi lucru ar trebui sa fie valabil si la mersul inainte.Si atentie acest lucru nu se face doar la Duster se face la multe alte masini 4x4 adevarate.Mi-am adus aminte ca la fel era si la tractorul din poza.
asybo2002
Pai atunci e clar ca masina din filmulet are o problema, conform celor povestite de utilizator si vazute din fimulet, nu?
fansuv
Groapa se putea trecere lejer cu spatele. De ce nu a accelarat putin inainte de de groapa- de ce a incetinit?

Cam curios acest videoclip. Nu sunt filmate rotile din spate in momentul accelerarii- vezi secunda 59.

De unde am eu siguranta ca era cuplat 4x4? Iar daca nu era cuplat, atunci din cauza noroiul roata nu avea aderenta si dadea in gol.
zoliasi
Nu m-am grăbit să trec de locul respectiv,chiar am vrut să văd aderența roților și cum se descurcă pe un astfel de teren.
Eram cuplat pe 4x4 dinainte de acel loc.
La sec.9-11 se vede și roata spate că nu trage iar la sec.50 roata spate impinge la ieșire.
QUOTE(caphonne @ 27 Oct 2010, 12:13)
Va dati toti rotunzi ca vai eu scoteam masina aia cu ochi inchisi.Pai sa va vedem.Momentan este singura persoana care a postat un filmulet cu un Duster aflat intr-o situatie mai dificila.Eu zic ca doar se juca un pic.

Ce nu inteleg din film biggrin.gife ce o accelera in groapa aia cand putea sa vina din spate mai tare si sa treaca.
Spor la ''offroad''.



Exact.

Cum spuneam-testam.Nu trebuia să ajung undeva anume...

QUOTE(asybo2002 @ 27 Oct 2010, 13:54)
Eu cred ca omul stia sa treaca, clar era cu cineva, dar pur si simplu a vrut sa evidentieze o problema si apoi a cerut sfatul.

Ramane de vazut daca e o problema reala sau ba.
*


Chiar asa.
530d
Filmulețul e interesant. Numai că nu prea se vede roata stânga spate care foarte probabil se învârte în gol. Când comutatorul este în 4x4 lock atunci de fapt avem doă roți motrice. O roată de pe axa față și o roată de pe axa spate. Dacă avem ESP atunci situația poate fi puțin mai complicată pentru că ESP-ul frânează roata care se învârte cu o viteză mai mare(cu aderența mai mică) și astfel cuplează pe roata cealaltă (cu aderență mai mare) în tracțiune. Așa sună teoretic. Î realitate însă de obicei tracțiunea se transformă în fum și miros de frână.
zoliasi
S-ar putea să aveți dreptate-să se învârtă câte o roată pe o punte.Când am să mai fac drumuri de astea am să mă chiorăsc mai bine...
paradox_utopic
e adevarat la la mai mult de 50 km /h decupleaza automat 4x4 ?
si ca se reseteaza consumul daca masina sta parcata inclinata ?
zoliasi
Pe la vreo 60 pe oră.
La nivelul carburantului e o problema la înclinări,este un topic legat de asta.
florikah
Eu am testat si la 80 km/h iese 4x4 lock si intra ESP.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.