Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: afisajul temperaturii de lucru a motorului
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Probleme tehnice - Dacia Duster
Pages: 1, 2
tidel
duster 4x4 dci. 110. 6400 km.
de la bun inceput motorul pare a se incalzii f.f. greu plecind de la faptul ca dupa cca. 2 km. indicatorul din bord sare la 2 linii si apoi la drum intins nu ajunge la 4 linii nici dupa 300 km.( bucuresti-c.lung muscel-bucuresti ) aproape fara oprire motor.
in zone montane cu rampe de peste 15 grade ajunge la 4 linii dupa cel putin 40 km.
in bucuresti numai dupa aprox. 50-60 min. de circulat continu.
am apelat la doua verificari si o solicitare la uzina si am primit scris ca totul este ok.
problema este ca pe tester la 2 linii temp. era de80 grade si numai dupa 30 min. la 2000 ture a ajuns la 4 linii .
pentru ca temp. si termostatul lucrau corect au tras concluzia ca este ok.
dar nu iau in calcul si factorul timp ( de trecere de la 78-80 grade la temp. optima de lucru ) astfel incit la un rulaj intr-o temp. exterioara joasa sa nu atinga nicicind regimul optim = uzura mare + consum etc.
eu cred ca termostatul nu inchide suficient pemitind o circulatie prea mare prin radiator.
ce fac la iarna ?
sub nici o forma nu au vrut sa inlocuiasca termostatul chiar daca m-am oferit sa il cumpar si sa platesc si manopera.
Agrig
Fa un test de genul:
Motor cald , apoi lasa`l sa stea pornit pe loc vre`o 10 min si vezi ce
se intimpla, daca scade temperatura e clar o problema.
Asta mai ales e de testat pe temp redusa.
Te duci la ei si le arati fenomenul.
Trebuie sa iei in considerare si faptul ca dieselul se incalzeste mai greu
dar parca al tau e cam prea '' lenes '' la incalzit.


Bafta,
Grig
IRONICK
O problema veche de la Logan.
fansuv
Care e problema? Ce ai tu in minte?
Supraincalzirea este periculoasa, nu incalzirea greoaie.
Care e temperatura minima- cea care te sperie?

E frig afara+ plus ca are regalajele electronice- computerul calaculeaza si dozeaza tot. REALAX- problema nu exista. E doar in mintea ta.

Totusi- ai antigel in bidonash?
einstein1984
Toate loganurile diesel fac asa. Si vreo cateva clio 2 faza 4 cu acelasi motor (ma rog, diverse versiuni de k9k) Sau cel putin alea vazute de mine. Deh, motor mic, consuma putin, arde eficient. Daca ai merge la sarcini si turatii mai mari (trepte inferioare) s-ar incalzi mai mult/repede.
Punem pariu ca si cu alt termostat tot asa facea?
IRONICK
Partea trista este ca ecu se ma ia dupa temperatura agentului de racire pentru gestiunea injectiei. Si un mers la drum lung cu temperatura mai mica, numai bine nu face.

27 Oct 2010, 22:32:
- 0 linute - < 30°C
- 2 linute - 30°C si 80°C
- 4 liniute - 80°C si 105°C
- 6 linute - 105°C si 115°C
...
gabylzr
QUOTE(fansuv @ 27 Oct 2010, 22:08)


E frig afara+ plus ca are regalajele electronice- computerul calaculeaza si dozeaza tot. REALAX- problema nu exista. E doar in mintea ta.


*


Problema exista la logan o confirm si eu , este mai grav ca un angajat de la dacia nu vrea sa o recunoasca(tipic dacia) si mai deranjant este ca aceasta problema apare si la alt urmas al loganului , deci problema exista si nustiu cine are probleme cu mintea domnule fansuv .
P-A-C-O
QUOTE
- 0 linute - < 30°C
- 2 linute - 30°C si 80°C
- 4 liniute - 80°C si 105°C
- 6 linute - 105°C si 115°C
...

unii zic ca ar mai fi la mijloc si un histerezis wink.gif
Bujor Stefan
[attachmentid=1627668130]

Eu stiu ca nu nu concorda ceea ce scrie in manualul de reparatii cu ceea ce afiseaza pe bord masina, in cazul numarului de segmente aprinse pentru pragurile de temperatura, dar totusi pentru 2 segmente aprinse temperatura motorului nu e de 50 grade?
pedrovl
Salutare,
Si la mine face la fel. Am 35.000 de km. De acum motorul zic ca s-a lasat. Sta 90% din timp la 3 linii. Daca vrei 4 linii o calci in a III a sau IV a de vreo 2-3 ori si se ridica la 4 . Se pare ca radiatorul si intercoolerul sunt foarte mari si se incalzeste mai greu sau la viteze mari. Am intrebat si eu si mi s-a spus sa stau linistit.
gabylzr
La 3 linii?
einstein1984
QUOTE(gabylzr @ 28 Oct 2010, 08:22)
Problema exista la logan  o confirm si eu , este mai grav ca un angajat de la dacia nu vrea sa o recunoasca(tipic dacia) si mai deranjant este ca aceasta problema apare si la alt urmas al loganului , deci problema exista si nustiu cine are probleme cu mintea domnule fansuv .
*


Ca sa fie problema, ar trebui sa aiba vreun efect negativ? Care e ala? Ca nu baga caldura?
pedrovl
2 linii scuze. 90% sta la 2 linii. caldura baga de nu poti sa stai in nici un caz pe treapta 1 la maxim cald.
PaulT
QUOTE(pedrovl @ 29 Oct 2010, 14:45)
Salutare,
Si la mine face la fel. Am 35.000 de km. De acum motorul zic ca s-a lasat. Sta 90% din timp la 3 linii. Daca vrei 4 linii o calci in a III a sau  IV a de vreo 2-3 ori si se ridica la 4 . Se pare ca radiatorul si intercoolerul sunt foarte mari si se incalzeste mai greu sau la viteze mari. Am intrebat si eu si mi s-a spus sa stau linistit.
*




Intercooler-ul nu are nici o treaba cu sistemul de racire al motorului... Iar prin radiatorul ala foarte mare lichidul de racire circula DUPA ce i se permite de catre termostat. In rest nu trece prin radiator, deci nici asta nu are nici cea mai mica legatura cu timpul de incalzire sau cu faptul ca se ruleaza cu 2 linii la temperatura. Problema este mostenita de la Logan si este arhicunoscuta... Iar caldura baga de rupe si la 65-75 grade Celsius temperatura a lichidului de racire.
IRONICK
QUOTE(PaulT @ 29 Oct 2010, 19:10)
Iar caldura baga de rupe si la 65-75 grade Celsius temperatura a lichidului de racire
Ca sa fac o paralela, cine are centrala de partament stie ca si la 65-70 de grade face cald ...
florikah
Motorul meu merge la 85C (masurat pe OBD) si arata 4 linii cam dupa 4-5 km.
PaulT
Cu alte cuvinte se comporta absolut normal.
mitica300
Am o intrebare ... este bine sa se foloseasca iarna un carton in fata radiatorului , intre masca si radiator sau pe o parte din el. Poate o husa exterioara in fata mastii, pentru a evita incalzirea ff grea ?? Am vazut asa ceva la un batranel si spunea ca e f multumit, motorul isi pastreaza regimul termic ca si vara
bobo77
Nu, ce naiba iar pastram obiceiul de la vechea dacie... nu-si are rostul.
PaulT
Eu nici la berlina nu pun asa ceva.... Si am regim termic absolut normal. Astea sunt prostii. O masina cu termostat functional nu are nevoie de asa ceva.
Serje
Se poate pune asa ceva:

user posted image
tidel
problema este ca un alt duster, identic, diesel 110, 4x4, condus tot de mine , ajunge la 4 linii in max. 2-2,5 km. si asta acum pe vreme rece, intimp ce a mea in luna august nu trecea de 2 linii pe distanta Buc.- Sofia.
Agrig
Pai daca se tot plinge lumea nu a verificat nimeni daca nu ramine semideschis termostatul ala? Ca mai au idei de genul asta .


Grig
PaulT
QUOTE(Agrig @ 31 Oct 2010, 00:31)
Pai daca se tot plinge lumea nu a verificat nimeni daca nu ramine semideschis termostatul ala? Ca mai au idei de genul asta .
Grig
*



biggrin.gif De asta am scris si eu mai sus de termostat functional. Daca motorul nu sta in 4 linii de acolo e cel mai probabil sa fie problema..
Agrig
Pai pt test termostat cea mai simpla versiune e sa pipai furtunul de la radiator , cel de sus dupa ce pornesti motorul, daca incepe sa se incalzeasca desi nu a ajuns motorul la temp. normala ai sanse sa fie termostatul cu problema, sa se deschida mai repede sau sa stea semideschis. Daca`l banuiesti ca face asta se scoate,
se baga in apa si se pune la fiert , cu termometru il vezi ce face. Am avut unu care
pina la 50C era perfect da acolo se deschidea un pic statea pina in jur de 80C iar la 84 era maxim deschis.Era suficient sa scada temperatura iarna cind statea masina pe loc cu motorul pornit. Nu era de Dacia.

Bafta,
Grig
Dsign
QUOTE(tidel @ 27 Oct 2010, 21:53)

ce fac la iarna ?


*




I-o dai la blana, aia faci. O calci. O forjezi. Schimba treptele mai sus.

Ai minim 3 ani garantie, destul timp sa se intample ceva, asta daca nu cumva tii masina in garaj degeaba. Asigura-te ca ai un raspuns oficial scris ca nu-i problema si asteapta iarna. Daca ingheti inauntru la iarna, atunci e problema si le dai cu hartiile in cap celor de la service.

Sau, mai incearca si la alt service.
tidel
multumesc pt. sfaturi. cred ca pina la incercarea cu inlocuirea termostatului si apoi eventual intilnirea in tribunal dupa expertize oficiale, practic ar fi totusi utilizarea unei masti pt. obturarea grilei inferioare ( bara fata ) , masca prevazuta cu doua fante reglabile.
cred ca inghitim prea multe copilarii in relatia cu producatorul si agreatii acestuia fata de unele evidente tehnice. 17 mii euro sunt bani prea multi pt. astfel de vremuri si cred ca atitudinea producatorului dacia trebuie sa se shimbe dar pt. asta trebuie sa facem si noi ceva.
stiu ca se poate astazi cumpara si altceva cu banii acestia.
PaulT
Sper ca glumesti cu masca aceea...
Danny_bb
In ipoteza in care termostatul functioneaza normal, nu are sens obturarea grilei pentru ca atunci cand termostatul este inchis, nu se cedeaza caldura la nivelul radiatorului de racire (de fapt exista transfer termic dar numai intre agentul de racire deja prezent in radiator).
Nu pot sa cred ca, la aceasta temperatura exterioara, radiatorul din interiorul habitaclului poate disipa o asemenea cantitate de caldura incat sa nu fie asigurat regimul termic optim al motorului.

Asadar, eu zic sa lasam la o parte atitudinea "asa face toate" pentru ca nu este o manifestare normala (de exemplu a mea e tot 1.5 dci si nu face asa).
PaulT
Bineinteles ca nu e normal. Dar nu pricep de ce in loc sa se duca la garantie cu masina(ca unul dintre motivele pentru care cineva isi cumpara o masina noua este chiar faptul ca .. ai garantie) unii prefera sa bricoleze si sa adopte tot felul de solutii stranii care sa compenseze niste deficiente cunoscute foarte bine chiar si in service-uri inca de pe vremea Loganului. Se ia frumos masina si se merge in service. Fac figuri se face reclamatie la ANPC.
roland
QUOTE(einstein1984 @ 29 Oct 2010, 15:06)
Ca sa fie problema, ar trebui sa aiba vreun efect negativ? Care e ala? Ca nu baga caldura?
*



Indiferent ca vorbim de benzina sau diesel, nu se regleaza amestecul de carburant/aer pe baza temperaturii motorului? Si, daca acesta e rece (mai rece decat optim) atunci nu baga mai mult carburant? Si asta duce la uzura prematura a catalizatorului (ca de aia se aprindea pana si la vechea berlina pe injectie becul de la catalizator daca rulai fara termostat)? Nu stiu de alte efecte la nivelul motorului, de catalizator insa stiu sigur.
marksman
Plateste o schimbare de termostat si vezi daca face tot asa. Eu le-am "dat in cap" cu termostatul blocat si mi-au spus ca nu exista asa ceva, ca doua linii reprezinta indicatia normala, patru linii sunt "la limita" si sa fiu multumit ca nu mi se supraincalzeste motorul. Dupa ce le-am aratat termostatul blocat deschis mi-au spus ca e primul Logan la care au vazut termostat blocat.
tidel
am fost la garantie de 2 ori , au pus testerul si au concluzionat ca totul este corect . asta insemna insa ca termostatul si electroventilatorul lucrau la temp. corecte .DAR, nu intersa ca temp. corecta era atinsa dupa un timp f.f. lung pt. ca nu au in program si factorul timp. au transmis datele la uzina si raspunsul = ok. ok. ok. DAR sute de km. pt. a atinge temp. corecta ? si iarna poate niciodata. asta este problema.
am incercat sa platesc shimbarea termo. si am fost refuzat.
PaulT
In cazul in care termostatul are o problema, stand pe loc si lasand motorul sa mearga vei ajunge la temperatura normala... Ceva mai greu, dar se va ajunge. Insa IN MERS, curentii de aer care trec prin radiator datorita deplasarii masinii vor raci permanent amestecul antigel. Termostatul ramanand usor deschis, motorul nu va ajunge la temperatura de functionare decat daca il tii in trepte mici si turatii mari. Iar cand vei rula normal, in trepte superioare si turatii adecvate, temperatura va scadea din nou. Sunt idioti... Normal ca pe loc se ajunge la temperatura si porneste si ELV, ca doar nu acolo e problema.
Squirrel
QUOTE(roland @ 1 Nov 2010, 17:36)
Indiferent ca vorbim de benzina sau diesel, nu se regleaza amestecul de carburant/aer pe baza temperaturii motorului? Si, daca acesta e rece (mai rece decat optim) atunci nu baga mai mult carburant? Si asta duce la uzura prematura a catalizatorului (ca de aia se aprindea pana si la vechea berlina pe injectie becul de la catalizator daca rulai fara termostat)? Nu stiu de alte efecte la nivelul motorului, de catalizator insa stiu sigur.
*


Până una-alta, dimineață mi-a făcut o maare surpriză! A început să clipească în bord indicatorul catalizatorului preț de cca. 2 minute și era la relanti! O fi de la temperatura scăzută? Totuși dacă face așa de la +5°C…la -20°C nu mai pornește sau trebuie catalizatorul schimbat de x ori pe sezon, unde x ia valori după ureche? Pfui, omologarea Euro5 a devenit subit o problemă pentru clienți…
marksman
QUOTE(PaulT @ 1 Nov 2010, 22:34)
[...]Sunt idioti... Normal ca pe loc se ajunge la temperatura si porneste si ELV, ca doar nu acolo e problema.
*



Exact asa au facut si la mine (au accelerat-o pe loc vreo 5-10 minute), ca sa-mi spuna apoi cu un aer de superioritate "V-am spus ca n-are nimic!" Am tacut din gura, dupa aia le-am pus in brate termostatul blocat. Reactia: "Asa ceva n-am mai vazut la Logan"
CristiC-GL
S-ar putea să aberez, rog corectură dacă e cazul.

1. la motoarele diesel temperatura optimă de lucru e arătată de temperatura uleiului.
2. la Duster dCi 110, indicatorul de bord arată temperatura apei din sistemul de răcire, nu temperatura uleiului.
3. este OK să fie doar două pavele mult timp, rostul acelui indicator e să semnaleze situația "fierbe apa în radiator", "prea fierbinte" iar pentru situația "prea rece" nu există informare exactă sau utilă.
4. nu se poate trage vreo concluzie privind temperatura uleiului din motor daca soferul are la dispoziție doar informație vagă despre temperatura apei prin intermediul acelor pavele din dreapta, 2 sau 4 aprise.

Se mai minunează și nemții pe www.dustercommunity.de
După ce au sâcâit mai mulți ingineri de la Renault au ajuns la concluzia că acel indicator de bord e o glumă ce nu trebuie luată în serios decât dacă-s toate cele 8 pavele aprinse.
Temperatura uleiului ajunge mai greu la valoarea optimă, dar rămâne optimă chiar dacă temperatura apei din radiator scade și stau aprinse doar două pavele la indicator.
Agrig
Da, sint motoare diesel racite cu ulei, ca exemplu la tractoarele facute la Craiova foloseau motoare Deutz cu racire pe ulei, nu pe apa. Alea sint special facute asa dar totusi temperatura apei este in directa legatura cu cea a uleiului.
Si motorul de Oltcit desi era racit pe aer avea si un radiator de ulei . La Oltcit chiulasa se racea mai mut cu uleiul decit cu aerul.
Oricum unii folosesc deja 2 termostate , unul in chiulasa celalalt pentru racirea blocului . Asa are motorul de Nissan Almera 1.5 si 1.8l benzinar.


Bafta,
Grig
einstein1984
QUOTE(roland @ 1 Nov 2010, 17:36)
Indiferent ca vorbim de benzina sau diesel, nu se regleaza amestecul de carburant/aer pe baza temperaturii motorului? Si, daca acesta e rece (mai rece decat optim) atunci nu baga mai mult carburant? Si asta duce la uzura prematura a catalizatorului (ca de aia se aprindea pana si la vechea berlina pe injectie becul de la catalizator daca rulai fara termostat)? Nu stiu de alte efecte la nivelul motorului, de catalizator insa stiu sigur.
*


Da, ca alti senzori, ca ala de temperatura aer admisie sau captorul de detonatii stau degeaba.
ct-03-tvy
sub 80 de grade C nu are voie sa circule agent de racire prin radiator,.deci trebuie sa fie rece,..trageti concluziile de rigoare,cum se poate verifica lucrul asta..cel mai bine..
daca radiatorul e caldut,in timp ce lichidul de racire,este sub temperatura de deschidere a termostatului,.e o problema...undeva, ori martori si sondele indica aiurea wacko.gif
Dsign
@tidel, cine te opreste sa incerci sa rezolvi problema la un alt service?
Mergi si incearca sa-i faci sa-ti demonstreze ca apa nu circula prin radiator cand temperatura ei este sub 80 grade.

Ia-l pe meserias cu calculatorul in brate si faceti cateva ture, in trafic mai putin aglomerat, mergi un pic intins, la tueratii normale, in trepte superioare.

Sau iti place sa stai pe forum? smile.gif

Clipirea martorului "Check Engine" (apropo, ala nu e "martor de catalizator") la motorul pe benzina indica o lipsa de scanteie pe unul sau mai multi cilindri. Daca a fost o noapte cu multa umezeala in atmosfera sau daca ai spalat masina de cu seara, se mai intampla sa se piarda scanteia. Mi se intampla des la Logan, ca imi lipsesc cateva protectii pe acolo. Dimineata isi numara pistoanele si se vede clar cum da scanteia la bloc.


Deci, incearca sa rezolvi.
Squirrel
O să mă uit încă o dată în manual să văd ce este cu acel martor, fie el martor de catalizator, fie check engine
pedrovl
din cate am mai citit si eu la duster este fap autoregenerant adik daca mergeti subturat se poate observa periodic cum filtrul se autocurata. (scrie si prin manualul ala....)
Squirrel
La diesel, ca are filtru de particule, la Otto este doar catalizator. Iar am uitat sa caut în manualul de utilizare...
pedrovl
La benzinare ar fi putin probabil sa se infunde fap-ul dar daca totusi auziti ceva cazuri dati de stire ca sunt tare curios. La diesel am mai auzit dar oricum la kilometri multi si in special la utilizari frecvente in orase la viteze mici , motoare subturate, motorina foarte proasta sau cu gunoaie, etc.
PaulT
Benzinarele nu au filtru de particule.
fansuv
Conteaza foarte mult care este concentratia antigelului.

PROPORTIA antigel- apa distilata. De acolo reglezi foarte mult racirea.
Agrig
QUOTE(fansuv @ 6 Nov 2010, 21:52)
Conteaza foarte mult care este concentratia antigelului.

PROPORTIA antigel- apa distilata. De acolo reglezi foarte mult racirea.

*



Asta e cam prea de tot!
E de categoria '' Emil Bobu ""
sad.gif sad.gif
Bafta,
Grig
Andu
Foarte mult??

Exista si vreo explicatie stiintifica pentru asta?

Intre timp, m-am uitat si eu mai atent la indicatorul ala si am vazut ca nu trece de 2 linii la mers inints, chiar in conditiile in care au fost 20+ grade afara. Incet incet incep sa am senzatia ca in afara de ceas, afisajul ala nu indica absolut nimic util.
IRONICK
QUOTE(fansuv @ 6 Nov 2010, 19:52)
Conteaza foarte mult care este concentratia antigelului.

PROPORTIA antigel- apa distilata. De acolo reglezi foarte mult racirea.

*
Se presupune ca masina vine din fabrica cu proportia care trebuie. Dar vai, fabrica da gherle clientilor?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.