Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce ati alege? Logan benzina + GPL sau cu 1.5 dci?
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Statistici
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
CristiZ
Ati prefera motorul diesel care va aparea fata de un motor pe benzina adaptat pentru GPL? (pun si GPL din motive financiare, costurile vor fi astfel cam egale la cele doua motoare).
Manuel
Dintre cele 2 optini, dieselul. Pentru ca e pus din fabrica si pentru ca nu pierd garantia. In plus, eu am o mare teama de a merge cu bomba-n portbagaj.
Totusi, daca ar fi sa nu ma intereseze consumul, as lua oricand un 1,6 16V.
Sony
Desi costurile sunt mai scazute cu GPL, eu prefer dieselul. La diesel avem avantajul curbei de cuplu mai bune.
marksman
Din motive de cuplu mai mare, dieselul.
Alecs_TGA
am optat pt diesel datorita faptului ca pe GPL se scurteaza viata motorului, iar la diesel consumul scazut, cuplu bun DAR prea putini CP
asa ca ma multumesc cu 1.6 pe benzina
tarzy
pai clar diesel, macar nu-ti mai ocupi spatiul din portbagaj cu butelia
Codrin
prefer diesel pentru ca iese asa din fabrica si nu mai umbla 'gigel' sa-mi puna gazul.
plus ca are si blana biggrin.gif
alexshelby427
Diesel ca nu imi mai ocup loc aiurea, e mai putin complicat si are cuplul motor mai mare. Si cu blana... wub.gif
maxiK
1. bomba in carca
2. mult zgomot
deci 1,6 benzina
oboman1980
Diesel ca ramane spatiu in portbagaj si nu merg cu bomba dupa mine si motorul rezista mai mult si motorul asta diesel am auzit ca e unul reusit (si ca e si pe Clio?)
cristyyy2003
GPL- nu se pierde garantia daca este pusa instalatia acolo unde trebuie.
- poti evita sa o instalezi in portbagaj, deci faza cu spatiul ocupat cade.
- masina este aproape la fel de 'nervoasa' deci superioara unui dCI.
- din contra, durata de viata a motorului creste deoarece gazul este mult mai curat de cat Benzina din RO.
- pretul final pentru GPL este mai mic fata de un diesel ( aici se ia in considerare pretul instalatiei si pretul unui litru de GPL raportat la un diesel )

Deci votez GPL.

Bafta!

P.S. Vad ca a mai votat lumea GPL dar nu a comentat nimic nimeni.
Sa vedem si pe cineva care are deja pus GPL pe un Golan
Marius
Daca era si optiunea 1.6 16v votam, asa ma abtin si raman la Solenza. biggrin.gif
GeorgeB
care bomba nene ... de cate cazuri ati auzit voi ? sau macar citit in ziar sau vazut la TV in care au fost probleme cu butelia de GPL .

toti taximetristii au asa ceva in portbagaj .

nu exista nici un pericol !
marksman
Asa-i, nu exista nici un pericol, dar daca nu exista il inventam smile.gif
Adrian_Solenza
Ghici cine isi ia 1.5dCI la toamna? Oare eu? Asa e..
Cuplu mare, consum redus... Imposibilitatea de a fugari masina, in ideea sa ma temperez! Solenza ma indeamna sa o alerg.. sad.gif
cristyyy2003
Nu te grabi man. Primele o sa fie de test, ceva de genul Golan 1,5 dCI Beta 1.0 tongue.gif
Phileas
dar omu nu a specificat ca o ia pe prima. toamna e lunga. daca le lanseaza la SIAB in septembrie, pana in noiembrie o sa vanda destule.

bravo Adrian asa m-am gandit si eu. supernova e prea rapida pentru siguranta pe care o ofera. iar la diesel am vazut ca desi are demarajul mult mai slab tot 160 are trecuta ca viteza maxima ceea ce e arhisuficient. iar un conrum intre 4 si 6l cine nu si-ar dori.

si eu votez tot cu dieselul.
madkat
dieselul fara discutzie...
benzinarele pe GPL suntun fel de strutzocamile mutante... plus bomba in portbagaj...
ma bate gandul de un LGN diesel si pe mine dar numai dupa vreo 4-5 luni - sa se afle problemele pe aici pe forum (ca vor fi destule turbina Lucas doar una din ele)
ar fi super un LGN dci de 80cp totushi...
Daedalus
Tot ce vreau e sa se inventeze Solenza cu 1.6 16V cel putin desi nu ar strica un 1.8 T tongue.gif Mai mult deja caroseria e fragila. 1.5dci e pentru cei temperati care se gandesc la consum. Nu zic ca eu nu ma uit la consum, ba chiar destul de des, dar cand am nevoie de putere vreau sa am de unde. Nu votez nici una din cele doua optiuni pentru ca mi se par slabe amandoua. Vorba lui madkatweb, daca era 1.5dci de 80 de cai mai era cum mai era. Dar deja o dam in clio. Si parca mai degraba decat un butoi.

Logan nu e masina de smecheri iar eu sunt un smecher™ ph34r.gif
nesanatosu
QUOTE(Daedalus @ 2 Jun 2005, 23:56)
Tot ce vreau e sa se inventeze Solenza cu 1.6 16V cel putin desi nu ar strica un 1.8 T  tongue.gif Mai mult deja caroseria e fragila. 1.5dci e pentru cei temperati care se gandesc la consum. Nu zic ca eu nu ma uit la consum, ba chiar destul de des, dar cand am nevoie de putere vreau sa am de unde. Nu votez nici una din cele doua optiuni pentru ca mi se par slabe amandoua. Vorba lui madkatweb, daca era 1.5dci de 80 de cai mai era cum mai era. Dar deja o dam in clio. Si parca mai degraba decat un butoi.

Logan nu e masina de smecheri iar eu sunt un smecher™ ph34r.gif
*




N-o sa se ,,inventeze'' Solenta cu 1.6 16V.Iar eu n-am auzit de nici un 1.8 T pe Solenta dar in schimb am ,,auzit'' ca vor sa-l puna pe ala de 2.0TFSI(asta o sa fie doar pentru smecheri laugh.gif )

Daca as fi in postura de a alege intre cele 2 probabil ca as alege dci:cuplu mai mare(mult mai mare) si o fiabilitate sau mai exact o durabilitate mai mare in timp
musicall
Am votat GPL !!!! Am multe motive pozitive !!!
florinc
Diesel. Nu imi place combinatia cu gazul.
ds_vision
Diesel sigur fara discutie . GPL mai reduce si volumul din portbagaj, si scurteaza si viata motorului . Posed LGN pe benzina sic...
gheghe
Diesel pentru pastrarea volumului portbagajului si pentru robustetea motorului. In plus motorizarea diesel conserva mai bine pretul masinii in timp.
A zis careva ca nu trebuie sa pui rezervorul GPL in portbagaj. Dar unde se mai poate pune?
CristiZ
In locul rotii de rezerva. Roata de rezerva se poate inlocui cu una din aia subtire...
musicall
QUOTE(gheghe @ 3 Jun 2005, 20:27)
Diesel pentru pastrarea volumului portbagajului si pentru robustetea motorului. In plus motorizarea diesel conserva mai bine pretul masinii in timp.
A zis careva ca nu trebuie sa pui rezervorul GPL in portbagaj. Dar unde se mai poate pune?
*




Asa arata aceste rezervoare toroidale !!!

user posted image

user posted image
musicall
Si ar mai fi acest tip de butelie dupa caum se poate observa mai mic... in lungime !!! user posted image

Fata de asta !!! user posted image
Electronistu'
Diesel. De ce?
-imi place sunetul, senzatia.
-pret mai apropiat de cel initial la revanzare.
-GPL: orice ati spune voi cu service-uri autorizate, tot un soi de improvizatie este
-GPL: spatiu-cat are acel rezervor? 10 litri? ce faci, opresti din 100 in 100 de km sa ralimentezi?

Avantaj GPL fata de Diesel: avem motorina puturoasa tare, pe cand GPL-ul cica ar fi mai de soi.

Oricum as opta oricand pt. Diesel.
cristyyy2003
QUOTE(musicall @ 4 Jun 2005, 00:01)
Asa arata aceste rezervoare toroidale !!!

user posted image

user posted image
*


Si eu stiam ca se poate opta pentru astfel de rezervor, chiar unul ca aceastea as vrea sa imi pun pe SLZ mea dar ce capacitatea are un asemenea recipient? Ai idee??
Bafta!
musicall
QUOTE(cristyyy2003 @ 4 Jun 2005, 00:46)
Si eu stiam ca se poate opta pentru astfel de rezervor, chiar unul ca aceastea as vrea sa imi pun pe SLZ mea dar ce capacitatea are un asemenea recipient? Ai idee??
Bafta!
*



Mai multe informatii gasesti aici... www.majore.ro/instalatiiauto.htm
RIon
Diesel, pentru consum, dar daca va costa prea mult... o sa ma orientez la masini straine...
St
Daca ai banii care trebuie dati pe un diesel eu asta iti recomand. In primul rand trebuie luat in cosiderare cuplul, mult mai mare la dCi si apoi faptul ca la GPL uzura motorului este mai accentuata
leinad
1,5 dci....categoric.....

GPL pe masina noua...n-as pune niciodata
SYL
Sunt adeptul motoarelor pe benzina, dar fara GPL. Daca as fi obligat sa aleg intre GPL si diesel, aleg varianta pe motorina. Nu sunt adeptul GPL din mai multe motive:
-nu este montat de fabrica (nici chiar la Cielo unde se monteaza din fabrica nu as lua asa ceva);
-mergi cu bomba dupa tine;
-micsorarea capacitatii portbagajului;
-scaderea puterii motorului;
-mirosul care gazelor esapamant (chiar daca sunt mai putin poluante decat cele de la benzina);
-scaderea duratei de viata a motorulu;
-inca o belea in plus, care necesita reglaje....etc.
blondiasi
Aleg diesel pentru faptul ca motorul e reglat din fabrica pentru acest combustibil si pentru ca la orice peco se gaseste motorina pe cand GPL trebuie sa cunosti zona pentru a alimenta,altfel ai nesansa sa nu gasesti gaz si sa pui tot benzina. Alte motive in defavoarea GPL - spatiul ocupat (nu ca la Logan nu ar avea de unde sa ocupe...) si ca o instalatie in plus la bord = o grija in plus...
EPoX
Diesel si pentru consum si pentru sanatatea motorului si pentru ca asa e venita ea de la mama ei de acasa ....


apropo exista vre-un Logan cu instalatie GPL ??? pana in momentul de fata.
Ghost
Diesel. Butelia de GPL ocupa mult, mai miroase din cand in cand, mi se pare putin nesigura, mi-ar fi nashpa sa merg cu o butelie mare la spate, dieselul are cuplu
Sony
QUOTE(EPoX @ 18 Jun 2005, 21:37)
Diesel si pentru consum si pentru sanatatea motorului si pentru ca asa e venita ea de la mama ei de acasa ....
apropo exista vre-un Logan cu instalatie GPL ??? pana in momentul de fata.
*


Exista!
musicall
QUOTE(EPoX @ 18 Jun 2005, 21:37)
apropo exista vre-un Logan cu instalatie GPL ??? pana in momentul de fata.
*



DAA !!! si ai si niste poze la acet topic... http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=7531
dizzy
Am votat benzina + GPL pentru ca ma gandesc la combinatia 1,6 16V +GPL.
Consuma echivalent in bani cat un diesel, 12l/2=6, merge bine la drum intins si cand ai nevoie sa te dai rau, apesi butonul magic, treci pe benzina si ii fugaresti pe nemernici.
Mi-ar placea un rezervor din ala toroidal, de vreo 15-20 litri, in locul rotii de rezerva pe care as inlocui-o cu una subtirica pusa in spatele banchetei spate.
Daca am nevoie sa car ceva masiv, iau rotitza de rezerva si o bag in habitaclu. Altfel, nu mi-as pune butelie din aia masiva de 40 litri.

SYL
Rezervorul GPL care se pune in locul rotii de rezerva are o capcitate de 48 litri, iar celalat (modelul "clasic") are 60 de litri.
Si de unde ideea ca 1.6 16V consuma 12L/100km?? In contextul in care 1.6 16V consuma 12L, si 1.5dCi consuma 7l sau chiar mai mult.
gheghe
Am intalnit un cunoscut care si-a ridicat Loganul de le dealer cu GPL-ul montat si, impreuna cu alarma Cobra, l-a costat 36 milioane.
Nu l-am intrebat cu ce fel de rezervor.
clau lcf
Benzina+gpl, pentru ca niciodata nu am putut suporta zgomotul facut chiar daca nu se aude in masina.E deajuns sa ai geamul deschis ,si gata incepe:taca taca taca. Plus benzina fuge fata de motorina,si gpl-ul la fel. la logan se merita gpl-ul daca mergi mult, ca la 735 de euro instalatia nu prea e treaba.
adumitrachy
Benzina+ GPL clar

Imi place ca lumea zice "BOMBA" la butelie. Cei care ati zis asta, va rog frumos sa imi dati un exemplu (real,nu povesti de adormit copilul-cum ca daca da nea caisa peste tine,nu stiu ce se intampla).Hai sa va zic eu o treaba: ma uitam la stirile de pe Pro TV de la ora 5 si arata baietii un accident din bucuresti,in care fusese implicata o SN de scoala si o basculanta.Basculanta lovise dacia din spate.Pe dacie , era montata o instalatie de gaz. Butelia era modelul ala de 48 de l. Ajunsese saraca intre bancheta din spate si scaunele din fata.Beleaua e ca nu scapase nici macar un gram de gaz.Stiti de ce?Pt ca pe butelie, se monteaza doua sisteme de siguranta pt gaz:unul este montat in interiorul multivalvei,iar cel de-al II lea sistem de protectie este reprezentat de catre electrovalva de gaz,care de doi ani se monteaza pe butelia de gaz.Pot sa mai aduc si alte argumente.Rog pe cei care zic de "BOMBA" sa aduca argumente , sa ma lamuresc si eu.


A doua idee care o vad pe aici abordata cam mult, ar fi uzura motorului. Hmm. Care uzura domle?Ca nu se mai merge cu butelii de aragaz ca pe vremea lui Nea Impuscatu.Pt cei care sunteti curiosi,mergeti la o firma care monteaza instalatii GPL si cereti-le un pliant.O sa vedeti acolo, ca viata motorului creste cu pana la 30% daca mergeti pe gaz.


Cam asta ar fi in mare lucrurile de care m-as lega.Ar mai fi vre-o doua,dar stau linistit acuma. wink.gif
dadoshel
benzina + gaz in detrimentul oricarui diesel....1.5 diesel,65 cp=berlina mea +3p=jenant..plus ca daca e la fel ca solenza diesel ....mersi mult dar nu vreau tractor
gheghe
1.5 DCI e cu totul alt motor decat cel de 1.9 de utilitara montat pe SLZ. Asculta si tu un Clio/Megan diesel cu motorul asta si ai sa vezi. Puterea da! 65 CP=Problem! Cand va aparea si cel de 80/100 CP cred ca va fi un adevarat succes.
RABADU
Am votat diesel pentru ca imi place cum suna un diesel bun.
Ar fi de preferat sa mai aiba ceva caluti in plus dar cred ca si asta
de 65 este multumitor.Desigur ca pentru veleitati ai nevoie de mai
mult.Mie cred ca mi-ar fi suficient
dizzy
QUOTE(SYL @ 19 Jun 2005, 20:53)
Rezervorul GPL care se pune in locul rotii de rezerva are o capcitate de 48 litri, iar celalat (modelul "clasic") are 60 de litri.
Si de unde ideea ca 1.6 16V consuma 12L/100km?? In contextul in care 1.6 16V consuma 12L, si 1.5dCi consuma 7l sau chiar mai mult.
*



Si mai bine decat speram : 48*0,77=34 litri de gaz in rezervor (exista o limita de umplere la 70%)

Motorul meu de 1,6 litri 8V mananca aprox 10 in oras. Cu gaz o sa mance 10*1.2= 12 litri gaz. La pretul autogazului avem 12/2 = 6 litri echivalent benzina]


madkat
7 % 1.5dci in oras? 1.9tdi-urile de vw mananca atat si sunt generatii vechi...

cifra asta e din experienta? ca ma intereseaza destul de tare un dci... la renault
SYL
QUOTE(madkatweb @ 23 Jun 2005, 14:20)
7 % 1.5dci in oras? 1.9tdi-urile de vw mananca atat si sunt generatii vechi...

cifra asta e din experienta? ca ma intereseaza destul de tare un dci... la renault
*



Am spus ca in conditii;le in care un 1.6 16V va consuma 12l/100km, in acele conditii si 1.5dCi va consuma cel putin 7l/100km. Un exemplu e iarna, cand intr-adevar consumul creste, si la care se adauga traficul aglo0merat din Bucuresti, consumul la 1.5dCi va sari de 7l/100km.


Si nu mai comparati motorul de pe SLZ care e aspirat (1.9D cu 63cp si 120Nm) cu 1.5dCi care e turbo-diesel (65cp si 160Nm) si care are cuplul mult mai mare si la turatii mai joase. In plus motorul e de generatie mai noua, e mai usor, consumul e mai mic...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.