Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Directie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
vitamina
Salut!
Apelez la eperienta voastra ca soferi si la cunostiintele despre mecanica deoarece astazi am facut geomatria rotilor de p fata deoarece imi tragea stanga rau dupa c mi-am schimbat ambreiajul.Eu am dat o tura cu ea dupa ce mi-a reglat directia si mi s-a parut ca cu volanul drept tot spre stanga ar trage putin.L-am pus pe mecanicul care a reglat-o sa mearga cu ea si a zis sa o las asa ca este ok.Credeti ca este posibil ca masina sa aiba tendinta de a trage in vreo directie daca jentile nu sunt echilibrate corespunzator?Sau de la jenti neechilibrate doar trepideaza volanul?Cauciucurile au toate aceeasi dimensiune si presiune corecta.Poate vreo roata mai infranata?Am p dreapta un etrier care este un pic blocat dar nu ar trebui sa traga in directia in care este mai infranata?
Multumesc!
moustache
Eu as aborda problema altfel... De ex:

- la schimbarea ambreiajului ce s-a demontat? Cumva cadrul motor?

- cum mergea inainte de schimbarea ambreiajului?

Spui ca problema a aparut dupa schimbarea ambreiajului, dar suspectezi roti neechilibrate, presiune necorespunzatoare, roata infranata... Astea nu au legatura cu schimbarea ambreiajului, daca asta ar fi cauza, problema s-ar fi manifestat la fel si inainte.
vitamina
Da,corect,motorul l-a suspendat.Mi-a zis astazi ca i-au strica convergenta si ca a avut o deschizatura f mare a rotilor catre exterior pt ca au a desfacut si trenul de la roata si i s-a demontat si caseta de directie.Ininte a mers bn,i-am facut geometria tot unde i-am facut-o si astazi.Acum o mai fi si de la sosea,nush c sa mai zic...Suspectez roata infranata pt ca pe zi c trece etrierul d p dreapta devine tot mai defect!
moustache
Daca ar ramane infranata roata dreapta (daca spui ca etrierul cu pricina e cu probleme), atunci ar trage dreapta, ori tu spui ca trage stanga.

Dupa un parcurs de 2-3 Km, cu franari cat mai putine (ca sa nu incalzesti suplimentar discurile, tamburii, rotile), verifica cu mana daca se incalzeste ceva si mai ales daca pe o parte e mai cald decat pe alta. Asa, din a suspecta un etrier, fara macar sa vezi daca se incalzeste ceva, sau fara sa ridici pe rand fiecare roata sa vezi cum se invarte, nu poti trage concluzia ca e o roata infranata.
vitamina
Da,boss,am tras p dreapta din mers venind inapoi de la valcea,si am pus degetul pe discul drept si m-am ars rau d tot.Cel stang era mai putin cald.In mers scartaie usor pe partea dreapta si suspendata pe crick roata dreapta se invarte doar daca actionezi asupra ei cu mana si deloc din inertie.O sa ma duc sambata sa vedem daca il pot salva prin curatire.Sper sa nu fiu nevoit sa imi cumpar altul.Cred ca se gasesc garniturile acelea din interior ca sa le cumpar,nu?
moustache
Se gasesc garnituri de etriere, chiar si set garnituri+piston. Acum nu stiu care o fi calitatea lor. Posibil sa fie suficient sa il demontezi si sa cureti etrierul tau, ocazie cu care poti constata in ce stare e pistonul, ca daca arata rau, numai garniturile schimbate nu rezolva mare lucru. Daca poti polizeaza si bavura discurilor, era un topic pe la tutoriale despre asta (in general elimina scartaitul). Sau unul nou... dupa buget. Oricum, nu de la roata infranata pe dreapta iti trage stanga. Probabil tot ceva unghiuri, nu neaparat iesite din limite, dar niste valori asimetrice intre stanga/dreapta, care combinate dau efectul asta, mai ales daca nu trage tare. Posibil sa se mai amelioreze printr-o permutare de roti.


Off topic, ce kit de ambreiaj ai pus si cat te-a costat? La cati Km l-ai schimbat?
cristio_79
Toti cei cu care am stat de vorba si au schimbat ambreiajul in felul acesta au avut probleme cu directia. Unii chiar mai rau, au ramas lufturi intre capota si far, volanul statea complet pe dos. Dati mai putin la manopera ca nu scoate tot GMP-ul de pe masina si scoateti o gramada de bani pentru remediat probleme ulterioare.
Revenind la problema ta, remediaza ce trebuie la frane, sa mearga usor pistonasele si sa nu se mai infraneze. Daca tot trage, fa presiunea corect in gume, fata/spate. Sa nu aiba deformari sau alte defecte. Le vezi usor daca mergi sa le echilibrezi si le invarte la turatie mare.
Tot trage, incearca sa schimbi rotile de pe fata intre ele. Daca tot la fel se duce, mergi si verifica caderea, convergenta.
vitamina
Kit ambreiaj LUK,460 kit-ul,fara TVA(497 cu TVA) si 183 manopera.Destul de multumit pana acum.Am schimbat rotile intre ele,este mai rau.Presiunea este corecta,anvelopele au dimensiuni corecte,geometria rotilor este facuta ieri.Anvelopele nu au decat vreo 5.000 de km.Daca mai are cineva vreo idee,va rog sa ma ajutati.
vitamina
Salutare!
Revin cu o intrebare.Mi-am curatat pistonasul si etrierul p dreapta,am schimbat garniturile si s-a mai pierdut un pic de lichid de frana,astfel incat in vas este exact la liniuta de minim.Problema este ca nu mi se mai stinge martorul de la frana de mana la bord.Si nu este de la frana de mana pt ca daca trag papucul pompei de frana se stinge.Sa fie oare ca am ramas cu putin lichid de frana?
Multumesc!
alexandrusiri
pt a se stinge acel martor trebuie sa scoti sonda aia de pe pompa de frana afara.cea din care spui ca scoti papucul.se scoate mai greu dar este posibil.o scoti afara sau o desfiletezi cateva spire si o infiletezi la loc.martorul din bord ar trebui sa se stinga.o sa iti fie mai usor sa umbli la ea daca dai bateria jos.spor la treaba.
bogdanelkva
Folosesti o fixa de 22 parca si cu putina indemanare nu trebuie sa dai bateria jos. smile.gif
vitamina
Multumesc!Dar daca sunteti amabili, imi explicati si mie de ce se intampla acest fenomen?Ca sa nu mor prost cum se zice!
mx_ady
Am si eu o problema cu directia.In momentul cand pornesc de pe loc cu directia stanga sau drapta si accelerez masina trage in directia in care am pornit de pe loc,daca iau viraj invers si accelerez directia merge bine fara sa traga stanga sau dreapta.Oare care ar fi explicatia?Am cauciucuri noi si de circa 8 luni, nu se vede ca ar uza cauciucurile.
sorcer
n-a rabdare sa citesc tot deci scriu direct :
jantele neechilibrate => tremura volan la viteze mai mari atat.
trage intr-o parte sau alta => reglaj incorect geometrie , capete de bara uzate si/sau pivoti sau mai grav bielete (sa fie nuca uzata) respectiv caseta de directie.
In mod normal , ca la carte sa zic asa , si daca demontezi un amortizor si il pui la loc trebuie sa verifici reglaju directiei dupa aia . Orice interventie cat de minora in asamblu directie/suspensie/roti poate duce foarte usor la dereglarea directiei.

De aseamnea un cauciuc cu galga poate cauza sa iti traga intr-o parte sau alta , sau ceva patit de mine daca se rupe insertia de otel din cauciuc(nu ma intreba din ce motive se intampla).
Ciponnescus
corect, sorcer are dreptate.Ieri am fost la service si se pare ca dupa 30k km ~120km zilnic trebuie schimbat cam tot ce inseamna articulatii fata deoarece bate troncane si mai nou trage si dreapta.De data asta o sa folosesc piese ieftine ca nu prea stau bine financiar ca nici asa nu pot sa merg.Oricum nici cele "de origine" nu sunt asa stralucite.Cat despre inititorul topicului cred ca mai ok ar fii sa elimine mai intai roata infranata.

Relativ off-topic:Dimineata am un uruit relativ continuu care dispare dua 5.....6 km, suspectez uleiul gros din cutie desi in viteze intra ok......
sorcer
chestia cu piese origine sau aftermarket cred ca sunt la fel de kkt , adica alea origine sunt mai bine finisate , dar atat. Daca cele origine (care se vand in magazine a fi origine) ar fi ca cele cu care a iesit masina din fabrica ar fi super ok. Ca exemplu dau rulmentii fatza , am schimbat rulmentii pe solenza lu tatamio si dupa 6 luni cand s-o dus la mecanic ca ii "batea" ceva pe fatza si nu stia ce , io zis ca is varza rulmentii si au trebuit schimbati iara , acum dupa inca 6 luni iar incepe sa apara acel zgomot se pare ca ma asteapta iara o schimbare de rulmenti , si costa cam 60-70 lei bucata . Ca idee masina nu circula mult , cam 20-30 km zilnic , deci un regim oarecum normal.
mx_ady
Stie cineva cum se regleaza cenntrul la caseta de directie?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.