mariusjo
5 Nov 2010, 23:44
Pe Duster stie cineva daca sunt montate aceste rezistente de incalzire habitaclu ca in descrierea de mai jos?
"La Logan diesel e cam așa (îi zice Încălzire adițională habitaclu):
Reglare termică circuit de încălzire habitaclu
Motoarele cu sistem de injecție directă sunt caracterizate printr-o injecție a carburantului direct în camera de ardere.
Rezultă de aici o reducere a pierderilor termice la partea superioară a motorului și prin urmare, dimensiunile circuitului de răcire a chiulasei sunt reduse.
Efectul acestei reduceri este că temperatura apei care circulă în această zonă crește mai lent. Deci această apă este utilizată de sistemul de încălzire din habitaclu. Pe vreme foarte rece, devine deci dificil să se ajungă la o temperatură confortabilă în habitaclu.
Pentru a limita durata de încălzire, în circuitul de încălzire al habitaclului au fost introduse elemente rezistive pentru încălzirea aerului, numite Rezistențe de Încălzire Habitaclu (RÎH). Calculatorul de injecție determină necesitatea de a comanda și realizează comanda fizică a Rezistențelor de Încălzire Habitaclu. Calculatorul de injecție determină pe de o parte, în funcție de sarcina alternatorului, limitarea comenzii de putere a Rezistențelor de Încălzire Habitaclu și pe de altă parte interzicerea Rezistențelor de Încălzire Habitaclu în funcție de turație, sarcină și viteza vehiculului.
Se pare că rezistențele (sunt 4, cuplate 2 cu 2 - deci 2 trepte de căldură) nu sunt pe circuitul de răcire a motorului, ci sunt chiar în aerotermă, în habitaclu, probabil pe undeva pe lângă calorifer, în fluxul de aer antrenat de ventilator.
Așa că nu mai căutați rezistențele pe la motor...
L.E.: Având în vedere că ambele seturi de rezistențe sunt protejate de 1 siguranță de 80 de Amperi fiecare, ne putem aștepta la o putere de vreo 700W per set, deci când lucrează ambele seturi 1,4KW. Nu cunosc puterea exactă a rezistențelor, 700W e doar o estimare."
Daca Dusterul are asa ceva, ar fi cam un mare plus pentru conforum pe vreme foarte rece, mai ales in cazul dci-urilor care se incalzesc destul de greu pe vreme foarte rece
Si Logan dci are asa ceva. Si are si Duster, normal.
StefanT
6 Nov 2010, 11:24
Modelele mai vechi de Renault, nu au?
Spre exemplu Laguna II
mariusjo
6 Nov 2010, 13:19
QUOTE(PaulT @ 6 Nov 2010, 12:22)
Si Logan dci are asa ceva. Si are si Duster, normal.
Cum pot verifica daca exista si "fizic"? Cum functioneaza ? este vreo descriere a modului de functionare prin manual sau prin alta parte ?
Ar trebui sa auzi releele. Dar, in momentul in care ai caldura la scurt timp dupa pornirea motorului este clar ca sistemul este acolo si este functional.
asybo2002
6 Nov 2010, 13:47
Am incercat eu astazi si din pacate nu am asa ceva pe masina sau e fff bine ascuns, atat de bine, incat degeaba il am ca pana il gasesc probabil nu o sa mai am masina.
andreig1982
6 Nov 2010, 13:57
dc imi amintesc eu bine, la logan dci rezistenta era alimentata doar dc temperatura ambianta era sub 0 grade celsius
bygy007
6 Nov 2010, 16:21
si parca pe treapta 4 de ventilatie
QUOTE(asybo2002 @ 6 Nov 2010, 14:47)
Am incercat eu astazi si din pacate nu am asa ceva pe masina sau e fff bine ascuns, atat de bine, incat degeaba il am ca pana il gasesc probabil nu o sa mai am masina.
Pai vrei sa porneasca incalzirea electrica la +22 grade?
Are si ea mandria ei. Incearca intr-o zi/noapte cu temperaturi mai mici.
asybo2002
8 Nov 2010, 10:22
Asa sa fie. Desi am incercat la +8 grade Celsius.
Mersi pentru speranta,
StefanT
8 Nov 2010, 11:13
E posibil sa am si eu jucarica de asta?
mariusjo
8 Nov 2010, 11:25
QUOTE(asybo2002 @ 8 Nov 2010, 11:22)
Asa sa fie. Desi am incercat la +8 grade Celsius.
Mersi pentru speranta,
La mine pare sa functioneze. Azi dimineata : treapta 2 la ventilator plecat de pe loc intr-un minut a inceput sa se simta caldura. Am oprit ventilatorul, tacanit de releu, am repornit ventilator si iarasi s-a auzit releu care lucreaza. Mai testez deocamdata atat am observat.
asybo2002
8 Nov 2010, 13:50
Ai idee la ce temperatura exterioara ai facut asta?
IRONICK
8 Nov 2010, 13:58
Daca va documentati la sectiunea Logan, o sa aflati.
danielst
8 Nov 2010, 14:06
@asybo eu cred ca are (@caphonne mi-a confirmat, in alt topic).
tot 4x4 1.5 dci am si eu si intradevar se aude tacanitul de releee repetitiv la cateva secunde si incepe sa vina aer cald; la mine era pe treapta 1 si ventilatia data pe aeratoarele de pe consola (nu pe parbriz sau la picioare).. nu stiu daca e relevant
asybo2002
8 Nov 2010, 14:11
Eu vreau sa aiba, mi se pare super ideea. Cand am testat erau +8 grade Celsius si e drept am testat pe loc, nu in mers. Poate asta e explicatia, daca nu e asta ma duc in service peste ei.
danielst
8 Nov 2010, 14:21
nici eu nu eram in mers cand am observat tacanitul, doar ce pornisem masina; ce-i drept era parca cam rece afara (noaptea)
andreig1982
8 Nov 2010, 14:25
poate va ajuta
QUOTE(klaus @ 24 Jan 2006, 14:20)
Sistemul consta in 2 rezistente actionate de 2 relee (aflate in zona de v-am zis-o)
Releele sunt puse la masa de UCE injectie diesel (fiecare independent)
De asemenea, releele sunt alimentate de releul de la uce injectie (ca sa nu fie alimentate cand uce injectie nu e alimentata) - asta la partea de comanda, ca la partea de putere sunt alimentate printr-o siguranta din cutia de sigurante de la motor - de 80A, cealalta de 80A fiind pentru pompa electrica de servo)
Comanda intrarii in functiune a incalziri aditionale este data de UCE injectie diesel cand temperatura aerului admis de motor este mai mica de 0 grade, iar temperatura antigelului este mai mica de 10 grade.
mai multe detalii puteti gasi
aici sau
aici
asybo2002
8 Nov 2010, 14:29
Atunci o sa functioneze si la mine daca astea sunt conditiile.
Cand am testat nu erau indeplinite.
Multumesc frumos,
asybo2002
15 Dec 2010, 09:25
Confirm functionarea. Sincer nu pot sa cred ca am asa ceva. Sunt foarte multumit de Duster-ul meu.
Sa aveti o zi buna,
Aha, asa se explica de ca la cateva minutele dupa ce am pornit motorul a inceput sa se moaie zapada/gheata de pe parbriz. Am fost cam uimit, avand in vdere ca la predecesoarele masini trebuia sa astept ceva pana sa pot curata parbrizul.
Squirrel
15 Dec 2010, 09:59
Sistemul este prezent și pe 1,6 16v? Eu știam că doar pe 1,5 dci…
Nu stiu daca are acest sistem, dar banuiesc ca da. Daca dau drumul la motor si ies afara cam in 2-3 minute in partea de jos a parbrizului zapada/gheata incepe sa se moaie. Sau asa o fi normal ?? Immmm?
Pana si berlina mea are o amarata de rezistenta.
vimp: asa e normal. 1.6 nu are rezistenta
CGDBZ: unde are rezistenta de incalzire habitaclu berlina?
Pai normal, normal, dar totusi, in comparatie cu Clio meu (ca nu am altceva spre comparatie) timpul se cam duce la jumatate. Dar ca sa nu spun prostii si sa induc in eroare voi observa acest lucru mai cu atentie. Ms.
La benzinare e normal ca in 2-3 minute sa dea suficienta caldura pentru a incepe sa dezghete parbrizul. De asta, ele nu au sistemul suplimentar cu rezistenta, care este necesar doar in cazul diesel-urilor.
@CGDBZ - Ce rezistenta ai tu la berlina in sistemul de incalzire/ventilatie?
In corpul aerotermei dar nu se poate numi "de incalzire" ca nu baga cine stie ce caldura ci pe treapta mica cand e motorul rece nu se abureste parbrizul , cel putin la mine merge .
Probabil ca are ca scop reglarea vitezei aerotermei... De dat caldura in nici un caz...
Daca ai vedea cum arata ti-ai schimba parerea. Este exact ca o rezistenta de resou si da , are si rolul de a regla viteza aerotermei .
Pai ala e rolul ei... Forma o are probabil pentru a i se asigura racirea. Aport termic in incalzire nu as crede ca are.
QUOTE(CGDBZ @ 15 Dec 2010, 10:28)
Este exact ca o rezistenta de resou si da , are si rolul de a regla viteza aerotermei .
Pai... asa arata rezistenta de reglaj viteza aeroterma. Se punea si pe Aro 10 tot aia.
Stiu ca ala e principalul rol ai ei dar pe treapta 1 si 2 da si putina caldura , nu sa te incalzesti si cat sa nu se abureasca parbrizul cand motorul e rece. Acum daca ai cinci persoane in masina sau e umezeala afara (ploaie sau ninsoare) nu prea face fata .
Atunci fii relaxat, are si loganu/sandero/duster rezistenta d-aia, nu trebuie sa le plangi de mila ca ele nu au.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.