Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cum sa iti convertesti dacia de pe carb pe injectie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Dacia_47_akm
Sallut baieti !!!
Am observat ca astfel de discutii au mai fost pe diferite topicuri, dar sunt neclaritati, eu vreau ceva clar si anume cateva informatii sau sfaturi legate de trecerea unei dacii de la carburator la injectie, mentionez ca eu mai am o dacie si doresc sa o refac vreau nea aparat sa o trec pe injectie, asa ca vreau sa cumpar un motor cu tot cu injectia montata si un rezervor pentru ca din cate stiu eu pompa de benzina este electronica si se afla in rezervor.
Buun asa ca am si eu cateva nelamuriri:
1. este nevoie de alta cutie de viteze ?
2. in afara de motor si rezervor ce i-mi mai trebuie ?
3. spunetimi asa in mare cam ce ce alte lucruri trebuie sa mai fac pentru modificare ?
4. manopera nu ar fii o problema dar motorul si cu rezervorul plus altele ce vor mai trebuii, credeti m-as putea incadra intr-un buget de +/- 500 de ron ?
Va multumesc !!! smile.gif
maryus_83
Nu te incadrezi in 500 de ron.
StefanT
Poate 500 E
Dacia_47_akm
am uitat sa precizez faptul ca piesele le voi lua la mana a doua si poate gasesc vre-o masina donatoare deaia zambetul lui iliescu facuta zambetul lui basescu intelegeti ce vreau sa spun smile.gif
StefanT
Intelegem, dar specifica si tu ce cutie ai, din ce an e masina pe care vrei sa o modifici, ce pile ai pe la RAR, etc.
Dacia_47_akm
masina an 92
cutie 5 trepte
motor 1.4
Sa va spun cu mi-a venit ideea, o cunostinta de a mea are o rabla de dacia nova pe carburator e praf masina si motoru nu mai are rost sa spun, asa ca omu si-a gasit o dacia nova dar de data aceasta gti adica pe injectie, care motorul bagase divort cu portbagajul si el ia dat 6 milioane lei vechi pe ea desigur a luat-o pentru motor si restu ce se mai puate refolosii smile.gif
StefanT
Presupun ca vei dori sa obtii omologare pentru modificarile respective, nu?
Din ce motiv ti-ai propus sa o treci pe injectie?
argon
MAi bine-ti pui o aprindere electronica cu senzor, pui carburatorul si delcoul la punct, si nu o sa fii cu nimic mai prejos decat injectia aia antica Bosch de pe Daciile mai noi.
Dacia_47_akm
mai modern, mai nou, iarna o pornire ma lejera si scapi si de asteptatul ala pana se incalzeste motorul pentru a te putea bucura pe deplin de o functionare perfecta.
Iar faza cu omologarea cat de grea poate fii, pana la urma urmei motorul nu este piesa de schimb? smile.gif plus ca motorul care e acum pe ea este distrus acum vre-o doi ani la o discoteca am vrut sa fac un burnout si am spart un piston si dupa spusele mecanicului cica nici vibrochenul nu-i prea bine, eu mi-am luat alta dar m-am gandit sa o fac si pe ea si nu mai vroiam carburator
StefanT
QUOTE(Dacia_47_akm @ 7 Nov 2010, 20:11)
...motorul care e acum pe ea este distrus acum vre-o doi ani la o discoteca am vrut sa fac un burnout si am spart un piston ...
*


smile.gif
argon
QUOTE(Dacia_47_akm @ 7 Nov 2010, 21:11)
mai modern, mai nou, iarna o pornire ma lejera si scapi si de asteptatul ala pana se incalzeste motorul pentru a te putea bucura pe deplin de o functionare perfecta.
*


si eu de ce crezi ca am zis sa pui la punct carburatia si aprinderea? Cu un carbelitor mai destept scapi si de socul manual daca de asta nu poti sa traiesti, si ala doar il pui cu minime modificari, nu te complici ca la injectie.

PS pentru injectie iti trebuie
QUOTE
-Rezervor benzina(pentru berlina)
-Capac cutie de viteze (cel cu gaura pentru senzor)
-Galerie admisie
-Galerie evacuare+saxofon cu gaura de sonda landa
-Corp clapeta (carburatorul cu injectorul in el)
-Instalatia electrica fata pentru injectie
-Toti senzorii necesari
-Calculator injectie
-Bobina de inductie + fise
-Ansamblu pompa de benzina submersibila+ plutitor care intra in rezervor

-Volanta dubla pentru cititor de pe cutie
-placa presiune+ disc 200mm
om_bland
Ehe tinere imi e mila de masina ta si in speta de bietul motor ... te-ai gasit tu sa faci bornout cu saraca dacie dandu-te in spectacol in fatza cocalarilor... Cu riscul ca imi va fi sters post-ul sau warn , dar nu pot sa tac , nu pot sa-i inghit pe cei care maltrateaza masinile ! Imi vei spune ca este a ta si ca faci ceea ce doresti cu ea ... Da asa este , nu te contrazic , dar daca ai fi pus si tu macar 1 leu ( simbolic vorbind ) la achizitionarea masinii . Daca i-ai fi castigat cu multa truda acesti bani , crede-ma ca nu te-ar fi lasat inima sa faci bornout !
Dacia_47_akm
deci sa inteleg ca mai bine fac motorul pe care il are sau iau o masina troznita si iau toate cele necesare, (adica cele trecute in lista ta) dea gata, ramanand numai sa fac transplantul, acum va fi mai greu cu gasitul unei masini traznite,
Multumesc Argon mai am insa doua mici intrebari:
1. este complicata munca, adica necesita ceva tehnicalitati, pentru motarea tuturor elementelor, ma refer mai mul la montarea cablajelor si instalatiilor electrice ? ca presupun ca montarea motorului nu este foarte grea probabil ca este asemanator cu montarea celui clasic
2. am observat ca in lista ta ai mentionat de un motor 1.6 in loc de 1.4, oare sa intampin obstacole mai mari la omologarea unui motor 1.6 de papuc. decat unuia 1.4?
Inca o data Multumesc !!! smile.gif

Pentru om_bland: Iti multumesc pentru critica ta dar trebuie sa clarific situatia,
1. masina a fost loata din bani mei nu ai parintilor.
2. intradevar vroiam sa impresionez niste tovarasi, dar nu gandeam pe deplin in acel moment (aici m-ai prins).
3. ma durut sufletul pentru ea mai ales ca sunt fan dacia 100%
4. era iarna si era alunecos si am zis sa fac un mic derapaj nu nea aparat un burnout pentru ca nici frana de mana nu tinea.
5. motorul era deja distrus era si pe gpl dar nu ma asteptam sa cedeze asa usor, cred ca cel mai rau ia daunat faptul ca in acea seara dupa ce sa intamplat am mai facut inca vre-o cativa zeci de km, cel putin asa mi-a spus mecanicul.
nu sunt un tip care sa isi bata joc de dacie, o respec, dreptdovada faptul ca mi-am cumpart tot dacie si am investit in ea si plus daca eram un tip lispsit de suflet nu ma opunea de atatea ori impotriva ducerii ei la remat de catre tata care zice ca ocupa spatiul in curete, si nu cred ca ma mai deranjam sa o mai repar, totu-si am sentimente pentru ea, a fost prima mea masina, si credetima ca nu duc nevoie de ea pentruca mai am o masina si plus mai am si masina de servici decii....?!
Oricum MUltumesc !!!, sper ca acum am clarificat faptul ca nu sunt un cocalar !!!
argon
Am sters motoru, era dintr-un topic de la bursa, unde vindea instaltia completa, si un motor de 1,6, intra si vezi.
N E S
1 la mana, te complici rau de tot cu injectia. M-am interesat si eu la service-ul la care am lucrat de treaba asta cu injectia. Te legi la cap cu ce nu trebuie.
2 la mana, o sa te frece RAR-ul la intrebari si o sa te intoarca pe o parte si pe alta de o sa-ti dai cu pumnii in cap zicand "cine m-a pus"
3 la mana pune-te si fa motorul care il ai, pune-l la punct cu aprinderea si carburatia si o sa porneasca si la -20 de grade frumos si lejer.
Dar de...asa-i romanul nostru mai complicat.
Dacia_47_akm
sincer mai pus pe ganduri de a renunta la faza cu injectie, pentru NES am pornit dacia pe careo am acum si la temeraturi de -25 C fara probleme dar tot a trebuit sa o astept pana se incalzeste, ma tot gandesc la faza aia cu aprinderea electronica... mai astept cateva sfaturi, ponturi si opinii si ma decid saptamana viitoare as vrea sa ma apuc sa nu vina zapada smile.gif
Paulorossi
QUOTE(argon @ 7 Nov 2010, 20:09)
MAi bine-ti pui o aprindere electronica cu senzor, pui carburatorul si delcoul la punct, si nu o sa fii cu nimic mai prejos decat injectia aia antica Bosch de pe Daciile mai noi.
*


Nu poti compara injectia cu carburatia,e diferenta mare...chiar si injectia Bosch care nu cred ca e asa amarata wink.gif ,trebuie recunoscut,nu deageaba s-a trecut pe injectie,motivele sunt clare.
In plus oricat ar fi de bine pusa carburatia la punct tot timpul va trebui sa faci mici reglaje,iar consumul nu o sa fie niciodata mai mic pe carb contrar multor pareri vehiculate
rodi
Ionut, este ok asa.

pt aprindere electronica scl cuvantul cheie este gotronic, pe acest forum, la search
N E S
Pai nu e mai mic fata de injectie?? Eu asa stiam. Injectia consuma undeva pe la 10% urban vara, iarna fiind undeva pe la 11-12. Nu-i corect?
Ca daca e asa pai prefer sa stau sa fac mici reglaje ca sincer nu-mi trebuie mustang. smile.gif)
Plus ca....unde-i placerea de a mai gadila putin pe la masina daca treci pe injectie? biggrin.gif
Dacia_47_akm
la faza cu consumul cam asa este, he's got a point there !!! smile.gif
eu stiam ca este mai mic la injectie ca din cate stiu eu fluxul benzinei este dat de calculator, pe cand pe carburator cat o calci atat se deschide clapeta, plus ca intradeva cred ca se mai deregleaza consumul pe carburator...?! smile.gif
Paulorossi
QUOTE(N E S @ 7 Nov 2010, 21:39)
Pai nu e mai mic fata de injectie?? Eu asa stiam. Injectia consuma undeva pe la 10% urban vara, iarna fiind undeva pe la 11-12. Nu-i corect?
Ca daca e asa pai prefer sa stau sa fac mici reglaje ca sincer nu-mi trebuie mustang. smile.gif)
Plus ca....unde-i placerea de a mai gadila putin pe la masina daca treci pe injectie? biggrin.gif
*


Esti informat prost...la acelasi sofer,la aceleasi drumuri injectia consuma mai putin deoarece tot timpul dozeza amestecul corect optim/performanta,la carburator e destul loc de mai bine.
Daca dacia ta s-ar opri undeva noaptea cu tine la temperaturi scazute sa vezi ce placere ai avea sa o gadali...si cum ti-ai aduce aminte cat de credincios esti radmasa.gif
argon
Nu prea are ce doza injectorul ala, nu face nimic in plus fata de un carbelitor bine reglat.
Paulorossi
Nu e vorba de injector ci de amestecul aer/benzen dozat constant greu de obtinut cu carbelitorul.In plus avansul controlat de ECU nu o sa-l obtii in veci cu amaratul de delcou de la dacia
argon
Daca o iei gata ep injectie, e altceva, dar in rest prea mic avantajul pentru a te apuca de o convertire, tot ajunge amestecul inegal la toti cilindrii, daca tot te apuci de modificat, macar sa pui injectie multipunct.
Paulorossi
De acord,nu se merita investitia, mai bine vinzi masina +banii dispusi de investit si iti cumperi o masina cu multipunct care ofera performante net superioare.
danciusergiu84
complicata viata....

de ce sa fim extremisti: ori carb, ori MPI

da ce are mono-punctu tuseste motorul?

adica n-are rost sa adapteze un mono-punct, dar sa incerce imposibilul cu un multi-punct pe motor de dacia clasic?
marksman
Pentru initiator: citeste aici ->>> http://www.msefi.com/index.php
CGDBZ
Daca vrei sa fii cu actele in regula trebuie sa-i pui si catalizator si cam greu gasesti unul bun la dezmembrari iar unul nou e destul de scump . Mai bine cauti una dupa 2000 in stare buna caci daciile au pret mic pe piata .
Dacia_47_akm
Ciudat, uite cum mai invat si eu cate ceva, nu stiam ca daciile cu injectie au si catalizator, stiam de cele straineze ca au, la cele cu carburator nu am vazut, eu caut pe toate paginile netului dacia pe injectie lovita pentru piese si motor, daca gasesc vre-una probabil ca va avea si catalizatorul, acum in ce stare o fii...?! smile.gif
ghitza
la bursa te im piedici de ele si motor complect cu injectie cu tot ,intra numai sa vezi si bani sa ai
anndi
Pai e simplu ce rei tu sa faci. Dai vo 5-600 de lei pe un motor complet(senzori, injector, aprindere, instalatie, etc) mai vo 600 de lei pe restul de maruntaie(capac cutie, pompa benzina, instalatie electrica interioara) legi firele unul de altul si gata, problema rezolvata. Pompa de benzina ar fii indicat sa o iei cu tot cu rezervor. Oricum daca zici ca motorul e praf tre sa il refaci, deci ai de bagat niste bani sa iasa cum trebuie. Oricum o sa treci de 15 mil cu toata investitia. Cu RAR-ul nu o sa ai nici cea mai mica problema. Motorul respectiv e omologat pe Dacia si se trece fara probleme in talon.
rodi
Ba ii cere expertiza la instalatie si il purica pe toate partile.
danciusergiu84
eu cred ca ajunge o factura (de undeva) in baza careia s-a facut montajul si scapa de puricat
argon
Se trece tot ca non euro si numai daca se pastreaza carburatorul.
bv-08-fgm
cu omologatul se merge la politie cu seria motorului se verifica sa nu fie furat,se face o cerere pe propria raspundere ca nu vor fi probleme ,te duci cu adeverinta care ti-o va da la politie la R.A.R unde se va trece noua serie in talon si carte.(treaba asta a facuto un prieten acu 3 saptamani).
N E S
Auzi dar daca tot vrei niste performante, de ce nu faci cum a facut un coleg de pe forum, sa pui un crburator asistat electronic de pe golf 2? Cu delco, tot ce ii trebuie si iesi mult mai ieftin ca adaptarea injectiei monopunct, si perfomante destul de bune.
Uite si link: http://www.daciaclub.ro/Aprindere-de-golf-...t184467-s0.html
krys_finutzu2000
Salut! Am reusit si eu astazi sa pun un motor de 1,6 dacia nova + injectie monopunct pe dacia fratelui meu. Injectia am avut-o pe la bursa dar cum nu s-au gasit cumparatori.... m-am gandit sa fac o fapta caritabila radmasa.gif .
Am montat absolut tot pe ea insa am intampinat o problema: Nu stiu sa leg firele de la instalatia injectie cu restul instalatiei masinii.
Acolo e o mufa rotunda din care ies 6 fire.....
Dupa ce am cautat pe forumuri am gasit o schema care arata ce simbolizeaza firele respective dar cum eu sunt aproximativ paralel cu electrica\electronica nu prea am inteles mare lucru.
Haideti sa va spun ce am inteles eu si va rog corectati-ma daca gresesc:


-Pozitia 1 din tabel: leg firul de la turometru care era legat in mod normal pe bobina de la carburatie
-Pozitia 4 din tabel: leg pe carosesie
-Pozitia 6 din tabel: leg firul la tablita de sub bord care are tensiune pe ea(+) numai cand e contactul pus
-Pozitia 7 din tabel: leg firul de papucul pe care il aveam pus la socul normal de la carburatie(am bord care are in loc de soc martorul de injectie si cand trageam socul se aprindea martorul de injectie tongue.gif )
-Pozitia 9 din tabel: Aici nu prea stiu ce sa fac.... alimentez pompa din rezervor cu + direct din firul asta, mai pun si o siguranta pe fir, sau inseamna altceva?
-Pozitia 10 din tabel: Aici habar nu am "dupa contact protejat" ce inseamna? ce alimenteaza firul asta? unde il leg?
Haideti sa va pun si niste poze cu lucrarea pe care am facut-o. Am uitat sa fac poze si cu ea terminata tongue.gif dar o sa vina si alea.... Acum trebuie sa leg firele ca sa o pot porni. mad.gif

Nu va speriati masina e f murdara de ulei pt ca a fost foarte bun motorul dinainte si nu dadea cu ulei decat peste tot pe sub capota radmasa.gif . O s ii fac o baie dupa ce o termin.
Andyno
nu esti primul care pune motor de injectie la una pe carburatie.

un prieten din giurgiu a cumparat o dacie din 2004 fara spate(spatele fiind lovit foarte grav) la pretul de 1500 lei.

la dus 2500 lei cu tot cu mecanici toate treaba si masina + motorul functioneaza perfect. acte in regula.
Alexio
Wow ce curata e tabla.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.