Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: I.T.P.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
Alexio
Am fost azi la un "pre-I.T.P." unde a fost verificata toata masina.

Probleme gasite:
- 4 bucsi tirant
- 2 bielete antiruliu
- 1 burduf cremaliera
- 2 rulmenti roata stanga-fata
- 1 pivot inferior dreapta-fata
- 1 furtun frana stanga-fata

Eu zic ca nu sunt multe dupa 12 ani...

Intrebarea mea:

am pe fata cauciucuri Debica Frigo M+S (presupun ca sunt si iarna si vara? de la M+S) iar pe spate am matador de vara. Ar putea comenta ceva? Toate 4 sunt de dimensiuni identice. As dori sa stiu concret.

SI

la tirant mi-a spus ca schimb numai bucsile. Se poate sa fie nevoie sa schimb tot tirantul?

PS: imi trebuie cumva si setul de becuri de rezerva sau nu?
CGDBZ
Anvelopele trebuie sa fie pe aceeasi axa cu acelas profil , deci la tine sunt in regula . Debica Frigo sunt de iarna , cele intermediare se numesc Navigator . Nu trebuie sa schimbi tirantul .
Alexio
Am inteles cu cauciucurile. Insa cu trusa de becuri de schimb e vreo lege sau nu am auzit eu bine?

Si toata afacerea m-a costat 86 lei rotund. Fara manopera.

CGDBZ
Nu stiu daca e lege dar eu am avut si becuri ,nu trusa ci aveam si inca am cate un bec din fiecare intr-o punga in locasul de la sigurante,asta pentru mine , caci nu ma intrebat nimic de becuri . In schimb a verificat valabilitatea trusei medicale si a stingatorului.
rodi
La tirant numai bucsele !

Trusa becuri, nu.
Alexio
Nu mi se mai vede valabilitatea de pe stingator. E stearsa...
CGDBZ
Al meu are un manometru , tebuia sa fie acul pe verde , la altceva nu s-a uitat .
rodi
stingatorul are manometru ?
Ok, scuze...

Totusi schimba si furtunul frana doi... Daca nu este nou, mai bine asa (flexeaza tottimpul si este bine sa aibe acelasi interval de timp, este mai sigur asa (nu costa mult, tot umbli la sistem pe partea cealalta)

Si veste reflectorizante, doua triunghiuri smile.gif
CGDBZ
Nu stiu daca asa i se spune smile.gif .
Alexio
QUOTE(rodi @ 8 Nov 2010, 13:50)
stingatorul are manometru ?
Ok, scuze...

Totusi schimba si furtunul frana doi... Daca nu este nou, mai bine asa (flexeaza tottimpul si este bine sa aibe acelasi interval de timp, este mai sigur asa (nu costa mult, tot umbli la sistem pe partea cealalta)
*



Am inteles.

Cica planetarele sunt ca si noi, insa mie un unele curbe mi se auzea ca o bataie INSA NU MEREU iar cand ieseam din curba uneori batea in linie dreapa si trebuia sa fac stanga-dreapta usor sa nu mai bata...

De la ce ar putea sa fie dintre cele ce trebuiesc schimbate?
rodi
Ti-a cerut doar cei doi rulmenti stanga fata... Verifica jocurile ax planetar stanga-dreapta inainte sa puna rulmentii noi pe stanga

Ai revenire cu ceea ce spui mai sus ca trebuie facut ?
Alexio
Nu e revenire. Este o verificare inaintea ITPului. A verificat planetarele si a spus ca sunt perfecte.
rodi
Sa va uitati daca au zgomote din joc axial si radial dar aceasta pe un elevator.

Stiu ca stii ca trebuie sa faci unghiul de fuga si te felicit ca ai pus anvelope de iarna in fata smile.gif
Alexio
Anvelopele le am de 5 zile pentru ca vreau sa fiu pregatit si sa evit nenorociri.

Este ceva de stiut in schimbarea bieletelor antiruliu? Sau pur si simplu se ridica pe cris se da roata jos se desfac piulitele si se pune bieleta noua?

Dar in bucsile tirantilor?
rodi
Sincer ma gandesc ca este o echipare buna asa. Felicitarile deci sunt sincere, nu-mi permit sa fiu prefacut pt ca nici nu imi place. Ma intereseaza daca le agreaza ITP caci avem o disputa pe legea anvelopelor de iarna, aici pe forum.

Dupa schimbarea de bucse tirant si antiruliu si pivot - este drept ca este pivot inferior - este foarte indicat sa faci unghiul de fuga dar aceasta la ITP nu intereseaza. trebuie corectata - aliniata directia precis si nu distrugi bucsaraie, anvelope... (Deplasarea la atel. directie se face dupa ITP, cu ITP-ul in regula)
Alexio
Bun de stiut. Deci voi merge si la ITP.
rodi
Nu smile.gif la centrul de directie (unghi de fuga) DUPA ACORDAREA ITP smile.gif
Alexio
ITP-ul verifica ceva anume la motor? Ma refer la: se uita la ceva sub capota in afara de serii?
ghitza
la pompa de frana sa vada de care ai ,dublucircuit sa fie,si sa fie motorul curat
ursu_florin2002
Daca ii pui lu` nea ala de la ITP , cand ii dai cartea masinii bagi o hartie de 50 Lei in ea , si nu ai probleme la masina. E ca noua.
CGDBZ
Si uite asa ajung daciile "cazane" . Daca nici macar la doi ani cand faci ITP-ul nu-i faci un minim de revizie atunci cand ?
bashtalu
eu am facut itp in august

la o prima verificare mi-a gasit destule, furtune de frana, discuri subtiri, joc la roata din spate...

le-am remediat si a fost ok, nu m-a intrebat nimeni de truse, becuri si alte porcarii

la motor verifica seriile sa fie ca in carte, baga stutul ala pe teava si iti face noxele, daca e pe carburatie o poate scoate sa iasa bine, umbla la surubul ala de avans parca, daca ai gpl te pune sa pornesti si gazul sa verifice noxele

verifica sa vada cum stai la partea cu lumini, semnale, etc


nu iti da itp daca nu rezolvi furtunele de frana, jocul de la roti, frane, coroziune vizibila si noxele


spor si nu te baza pe celebra spaga!


ps: la mine a oprit-o pe server cei de la rar si au venit ei si au inspectat-o de la inceput....noroc ca nu aveau ce sa zica


smile.gif
rodi
Alexio,
Cum era Dacia la sisteme cand a iesit din fabrica, aceasta plenitudine o controleaza.
Ponpa mono sau dublu, servo da sau nu, etc
Nu vor sa fie modificate la suspensii (ridicari sau coborari) etc etc dar acesta este spiritul corpului de control. Noxe, caroserie, directie frana lumini scurger si i anvelope si gata.
Alexio
Am schimbat adineauri bieletele antiruliu... nu vad niciun joc la T-ul acela.. decat bucsile de jos putin storcite... de ce mi-or fi dat sa le schimb? Nu se gasesc numai bucsile?
ghitza
nu se gasesc mai bine schimba cu totu si gata nu mai ai treaba,asa a vrut muschii lor sa zica ceva si ei,spala motoru daca e murdar bineinteles innainte de a merge si pompa cu dublucircuit obligatoriu nu conteaza cum a iesit ea pe poarta fabricii
Alexio
Am motor sters saptamanal... Am pompa cu dublu circuit... este aia originala.

9 Nov 2010, 20:03:
S-a schimbat tot ce era pe lista pentru fatza.

Se cunosc diferentele la stabilitate, nu mai troncane nici la calea ferata, este totul perfect.

Maine spatele la curatat si verificat.
doc79xxx
Salut, sunt inspector ITP la o statie din Arad, am 31 ani si nu prea sunt adeptul spagii.
In comtinuare am sa descriu putin operatiunile efectuate la ITP la Dacie:
1. Se verifica concordanta dintre CIV si autoturismul prezentat la inspectie, adica serie sasiu, serie motor, culoare, combustibil utilizat, daca tot e Ok se introduc datele in calculator si se admite identificarea. Din acest moment sunt 20minute minime pt verificarea propriu zisa.
2.Daca Dacia e fabricata pina in 1985 si are seria de sasiu scurta de tipul 123467 se admite pompa de frana cu simplu circuit fara sevo. Daca e fabricata dupa 1985 si seria de sasiu e lunga de genul UU1R11............ atunci este nevoie de pompa frana cu dublu circuit.
3 Se verifica etanseitatea esapamentului, si daca este satisfacatoare se face testul de fum, si aici daca e fabricata inante de 85' inclusiv se admite ca COcorectat sa aibe o valoare max de 4,500 iar HC (hidrocarburi)max 1000. Dupa 86' CO corectat max 3,500 si HC 1000.
4. se verifica dimensiunea anvelopelor , starea lor precum si montarea, pe axa fiind necesar sa fie acelasi profil.
5.Se face testul de frane, se verifica eficacitatea totala a fanei de serviciu(picior) si dezechilibrele pe axa. Eficacitatea sa nu fie mai mica de 50% si dezechilibrul pe axa mai mare de 30% La frana de stationare eficacitatea minima e 16% si dezechilibrul max admis 100%, cu alte cuvinte daca e frana buna pe o roata e trecut testul. La dacile cu simplu circuit eficacitatea minima la frana de mana e 25%
6. Se verifica functionarea luminilor, si echipamentelor electrice
7. Se verifica jocurile din articulatiile directiei si suspensiei, precum si starea conductelor si furtunelor de frana
8. In continuare se verifica reglajul farurilor, si dotarea cu triunghiuri, trusa medicala extinctor in termenul de valabilitate.

Se completeaza raportul de inspectie si se introduc datele in calculator si rezultatul inspectiei admis/respins dupa caz si se valideaza, moment in care ori apare codul de tranzactie si seria foliei de securizare , ori vehicolul este selectat pentru reinspectie si se mai asteapta max 45 min pina la sosorea unui inspector RAR in prezenta caruia se face din nou verificarea .


10 Nov 2010, 14:22:
Acum despre posesorii de automobile 10% sunt ca noi pasionati de automobile si isi intretin si verifica cat de cat masina cu care circula, iar restul 90% nu verifica inainte de a se prezenta la ITP nici macar functionarea luminilor care este foarte simplu si m-i se pare si un lucru de bun simt, ce sa mai vb de pivoti si frane sau anvelope. De aici chestia cu spaga, ca romanu asa e obisnuit, mai bine da 50 de lei spaga la ITP sa treaca si umbla in continuare fara lumini, frane , anvelope...etc.
Am avt clienti cu masini straine, de 2 ani carora le-am spus.."'.Domnule nu iti merg becurile pe frana"" iar raspunsul stupefiant " Stiu , dar .. sefu.. nu putem rezolva cumva.
Asta e romanu, decat sa schimbe un bec mai bine da spaga.
ghitza
sal.si eu sunt tot din AR si asa este ai dreptate cu romanu si spaga,dar sunt si persoane la statiile ITP care de al dracu te invarte si te suceste pana ii scapi ceva in talon(nu ma refer la tine)
doc79xxx
QUOTE(ghitza @ 10 Nov 2010, 14:55)
sal.si eu sunt tot din AR si asa este ai dreptate cu romanu si spaga,dar sunt si persoane la statiile ITP care de al dracu te invarte si te suceste pana  ii scapi ceva in talon(nu ma refer la tine)
*


E adevarat, asta e relatia roman & spaga, e ceva in singele romanului si nu se va schimba curand treaba asta pentru ca de la presedinte la maturatorul de strada toti cer si dau spaga. Eu nu zic ca nu iau, dar nu caut sa bag "bete in roate"'.
kog
din arad si eu si am avut necazuri cu frana de mana. Dezechilibru 100%, o roata bloca, iar cealalta aproape 0. Au blocat-o pe stand pana s-au indurat aia de la centru sa-i dea drumul.
badboy_marius
dar au fost vreodata pe stand la ITP masini care sa fie impecabile si sa treaca prin ITP ca prin branza?
Alex4u
doc79xxx eu am facut itp acum 2 sapt...cei drept franele tot le-am reglat la o reprezentanta unde cunosc pe cineva deci nu m-am dus ca nesimtitu. am schimbat un pivot inferior am schimbat furtunele de la etrier am facut tot ce a fost necesar inspectiei..pot sa spun cum am ajuns la statia rar si au vazut ce masina si anul a strambata din nas..ca , cati ani o mai tin ca o scoate din circulatie dastea..am spus politicos ca datorita conditiilor actuale nu imi permit altceva si a inceput sa verifice gaze a zis ca au iesit in limita ..apoi sub ea puntea sa nu am inaltatoare..sa nu am scurgeri de ulei...apoi a verificat etanseitatea evacuarii..? CU o carpa:| nu stiu daca asa se procedeaza a spus ca este bine mi-a verificat frana atat de picior cat si de mana..la cea de picior m-a dat pe mine jos si a urcat pe altcineva ca a zis ca are impresia ca eu fac dubla pedala
a iesit bine o mica destabilizare pe partea dreapta dar in limite..a verificat frana de mana prima oara am tras-o m-a aruncat dupa role..a 2-a oara a iesit ok...apoi s-a urcat si mi-a masurat 7 dinti :? eu am avut 8 nu a zis nimic..mi-a verificat faruri / semnalizari/stopuri pe frana / bec la numar/etc apoi a pornit ca niste rampe ..traznea masina din toate incheieturile dar a spus ca nu am jocuri in directie..eram super bucuros...credeam ca trec din prima...si pana la urma mi-a cerut trusa instinctor si triunghi....trusa era expirata din 2008...rupsesem eu acolo dar s-a prins cred...triunghiu era ok..stingator ioc..si mi-a dat revenire pe astea..cand am fost la revenire am platit taxa de 45 ron si i-am lasat aia 5 ron sa bea o bere:)

10 Nov 2010, 19:21:
si inca o intrebare..ptr doc79..nu a avut loc pe talon sa imi mai puna intr-o rubrica du revizia ca e valabila pana in 2012 mi-a dat o foaie separata cu stampila si a pus aia si a capsat-o de talon este ok asa?
ghitza
nu cred ca e tocmai k(parerea mea )
danciusergiu84
este
Alexio
Cu carton separat se face si holograma peste scris.
vespukci
Salut

Se apropie ITP-ul si la mine, si o problema ar fi ca am pompa dublu circuit de 4 conducte, iar in locul unde ar trebui sa fie surubul pentru aerisit, am un surub mai mare infiletat acolo, si e crapata putin pompa, acolo, cum a fost presat acel surub.Nu eu am facut asta, asa era de cand am luat-o.Acum, se vor lua astia de mine pt treaba asta?

Specific ca nu am probleme cu frana, tine ft bine, din prima.

Daca trebuie sa iau pompa noua, e nasol tare, chiar azi am fost la magazin si este numa de la ASAM la 102 lei. Nu prea am incredere in astea, din ce am mai citit pe forum.

Merci.
ghitza
eu cred ca se va lega ,iar pompa gasesti si de origine la 180 de roni
Alex4u
depinde..daca esti si harnic si darnic $ cu inspectorul nu se v-a lega:D
C a t a l i n
QUOTE(vespukci @ 11 Nov 2010, 09:50)
Se apropie ITP-ul si la mine, si o problema ar fi ca am pompa dublu circuit de 4 conducte, iar in locul unde ar trebui sa fie surubul pentru aerisit, am un surub mai mare infiletat acolo, si e crapata putin pompa, acolo, cum a fost presat acel surub.
*



Deci tie nu iti e frica de ce se poate intampla daca acea pompa cedeaza, esti ingrijorat doar de ce va zice inspectorul?

popa.gif
rodi
Schimba pompa ca pierzi lichidul... Asta e.
Nu-i nimic ca dai acum atat pe original, pe urma-ani buni - te serveste si este ok.
vespukci
Nu pierd lichid deloc, pompa functioneaza impecabil. O am de 7 luni masina, si nu stiu cand a fost crapat acolo, asa am luat-o!
Deja am vb cu Valy PTM, imi trimite pompa lui!
Merci
rodi
Nu era vorba ca pierzi lichidul ci ca poate fisura pe raportul frig-caldura-frig-caldura care urmeaza acum in iarna si atunci intri in pana.
C a t a l i n
Nu în pană, în pom..
om_bland
A dat si vanzatorul 150 Ron atentie la Itp ca sa treca cu masina din 1992 care atunci cand am luat-o eu de la vanzator era stationata de 4 ani , fara frane, vopsea matuita ca naiba , ruginit podul , jocuri la directie garla probleme sistem de iluminare... A dat proprietarul 150 Ron si am Itp pe 2 ani , iar in Valcea circul ministit. Am luat masina cu 1.300 Ron... Ce pretentii puteam sa am? wacko.gif Abi dupa ce am adus-o acasa la mine , am facut franele , podul pedalier , lumini la ea , aspect exterior , jocuri la directie . sleep.gif
doc79xxx
QUOTE(Alex4u @ 10 Nov 2010, 19:19)
doc79xxx eu am facut itp acum 2 sapt...cei drept franele tot le-am reglat la o reprezentanta unde cunosc pe cineva deci nu m-am dus ca nesimtitu. am schimbat un pivot inferior am schimbat furtunele de la etrier am facut tot ce a fost necesar inspectiei..pot sa spun cum am ajuns la statia rar si au vazut ce masina si anul a strambata din nas..ca , cati ani o mai tin ca o scoate din circulatie dastea..am spus politicos ca datorita conditiilor actuale nu imi permit altceva si a inceput sa verifice gaze a zis ca au iesit in limita ..apoi sub ea puntea sa nu am inaltatoare..sa nu am scurgeri de ulei...apoi a verificat etanseitatea evacuarii..? CU o carpa:| nu stiu daca asa se procedeaza a spus ca este bine mi-a verificat frana atat de picior cat si de mana..la cea de picior m-a dat pe mine jos si a urcat pe altcineva ca a zis ca are impresia ca eu fac dubla pedala
a iesit bine o mica destabilizare pe partea dreapta dar in limite..a verificat frana de mana prima oara am tras-o m-a aruncat dupa role..a 2-a oara a iesit ok...apoi s-a urcat si mi-a masurat 7 dinti :? eu am avut 8 nu a zis nimic..mi-a verificat faruri / semnalizari/stopuri pe frana / bec la numar/etc apoi a pornit ca niste rampe ..traznea masina din toate incheieturile dar a spus ca nu am jocuri in directie..eram super bucuros...credeam ca trec din prima...si pana la urma mi-a cerut trusa instinctor si triunghi....trusa era expirata din 2008...rupsesem eu acolo dar s-a prins cred...triunghiu era ok..stingator ioc..si mi-a dat revenire pe astea..cand am fost la revenire am platit taxa de 45 ron si i-am lasat aia 5 ron sa bea o bere:)

<span class='edit'>10 Nov 2010, 19:21:</span>
si inca o intrebare..ptr doc79..nu a avut loc pe talon sa imi mai puna intr-o rubrica du revizia ca e valabila pana in 2012 mi-a dat o foaie separata cu stampila si a pus aia si a capsat-o de talon este ok asa?
*


E in regula, daca ai talonul plin , se elibereaza ITP pe cartonasul acela galben.
Pe mine ma intereseaza in special sa aibe frane, directie si lumini. Nu pot spune prea multe pt ca e un site public si cinestie cine mai citeste pe aici
Alexio
Si.. ciocolata mecanica a luat ITP-ul din prima.

user posted image

om_bland
Alexio din a doua incercare ai luat itp-ul ... wink.gif
Alexio
defapt din prima pentru ca era blocat repartitorul... adica mecanicul il lasase blocat pe deschis, si cuplajul la volan era putin dus... apoi a fost deblocat repartitorul si au schimbat cuplajul.

Deci nu a primit respingere:). S-au remediat problemele si apoi a luat smile.gif
argon
din prima prezentare, ca ia bagat revenire e normal la Dacii in special, dar cand s-a dus prima data a plecat cu el.
Alexio
Chestia cu cuplajul la volan a fost o porcarie pentru ca abia se simte, chestia cu repartitorul nu este vina ei ci a mecanicului ca l-a blocat pe deschis sa franeze toate:)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.