Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: joc la fulia arborelui cotit
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
the fast and furious
Am observat un joc in plan vertical la fulia ( cred ca asa ii zice ) cea care se afla cel mai aproape de scutul motor si pe care ruleaza cureaua de transmisie. Jocul l-am observat cu motorul pornit, inca n-am desfacut sa testez la mana.
A mai schimbat cineva fulia asta sau nu vor fi probleme in timp daca o las asa ?
Ea sa fie cauza sau vreun rulment , semering de pe acolo ? Trebuie blocata volanta la desfacerea surubului care o tine acolo ?
Berlina e cea din semnatura 1,4.
fullhouse
Nu e nici un rulment pe acolo, fulia in sine e de vina, teoretic daca masina e in viteza nu ar trebui sa ai probleme in a desface surubul ala. Ar fi bine sa o schimbi sa nu patesti ca mine, s-a rupt in doua, noroc ca am auzit si n-am mai mers cu masina. Dupa ce ai scos surubul ala o sa te chinui putin sa scoti fulia in sine, cum ai noroc, te ajuti de 2 leviere si o tragi spre exterior, e o asamblare cu pana disc acolo.
ursu_florin2002
Schimb-o urgent...nu e de joaca cu jocul la fulii.
the fast and furious
Am dat azi jos cureaua de transmisie si am luat fulia la mana si vad ca nu are joc.
Apoi am pornit putin motoru tot fara curea si aceeasi impresie : se pare ca e descentrata.
Unde gasesc o fulie acceptabila noua sau una sh dar sa fiu sigur ca nu e descentrata ?
Am intrebat de una la magazin si imi arata una de Direct Pitesti SRL ; vreau sa spun ca in viata mea nu am mai vazut asemenea rebut. Absolut deloc finisata si in loc sa fie turnata dintr-o singura bucata ca cea de pe masina , observ ca era formata din 2 bucati gel farfurii mici lipite intre ele cu un mastic infect in exces. Nu pun asa ceva nici mort.
ghitza
dute la un remat
Alex4u
eu am vazut la un prieten veneam...intr-o noapte pe la 4 spre casa ...ii scartaia pompa grav de tot...de apa si dintr-o data se aude o bubuitura groaznica..ce se intamplase sarise rukmentul de la pompa de apa ...ce-a cu elicea si elicea a iesit o pala prin capota..a perforat-o...daca era din plastc nu cred ca avea putere dar a lui era metalica....la tine ce-a inferioara e ceva de munca dar se schimba
PH-06-BOA
Toate sunt facute din doua discuri sudate in puncte , intre ele. Atentie la scoatere, ca ar putea sa pice pana in interior, desi e tinuta de pinionul de la distributie. E bine sa stea arborele, cu pana in sus. N-ai s-o vezi decat dupa ce scoti fulia.
diaconuliviu
Mai bine cauta fulie din doua piese: butuc+fulie. Sint mult mai solide...n-am vazut niciuna despicata din modelul ala. Cele dintr-o bucata se despica cu nemiluita..
bygy007
poate aia din doua table sudate in puncte am patit si eu asta , si am schimbat-o cu una dintr-o bucata , aia dintr-o bucata era inca o data mai scumpa decit cea in puncte
diaconuliviu
Alea cu butucul sudat au si partea de fulie sudata in puncte (din doua semifulii, cum zici), aia cu butuc separat pare dintr-o bucata la fulie si nu crapa si, da, e cam dubla ca pret dar [aproape] vesnica ..ca anduranta. Mai schimbi butucul cind face sant sau dacia.
retro-activ
Salutare, dacă mai citește topicul cineva smile.gif
Am pățit și eu să mi se despice în două fulia arbore de pe Dacia 1300.
Am demontat, reparat, apoi remontat fulia doar de sus, fără să demontez scutul motor.
Am confecționat un extractor dintr-un sabot de frână mai mare, în care am dat o gaură filetată în centru de M10, și două la capete, de M6. Extractorul l-am agățat în două puncte diametral opuse pe fulie, apoi am dat jos frumos fulia, învârtind din șurubul central.
Am dat o primă gaură în fulie, ca să pot băga o șurubelință și să readuc una peste alta părțile crăpate și deplasate.
Am dat apoi alte 5 găuri. În fiecare am băgat șuruburi M6, și am refăcut profilul șanțului curelei, strângând laolaltă jumătățile.
Urmează să testez pe drum soluția. Sper să meargă provizoriu, până vine o fulie nouă în schimb.
Dacă vine și cea nouă, îi montez tot așa, 6 șuruburi, preventiv biggrin.gif
Agrig
Frumos si rapid rezolvata problema.
Poate gasiti de a o alta masina ceva care se potriveste si schimbati doar bucsa de prindere pe arbore.
maho
Cel putin doua gauri sunt date pe ruptura, nu m-as baza sa tina. Cauta un strungar, sa-ti faca una la strung, dupa aia mortezare pt. canalul de pana.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.