Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Upgrade-modificare sistem franare
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Imbunatatiri - Dacia Duster
inspektah
E posibil asa ceva ? nu sunt multumit de modul cum franeaza masina,cum se apasa pedala, cum prinde frana prea jos si prea ineficient.imi oboseste piciorul asta si in combinatie cu pedala de acceleratie moale.Se poate modifica sa prinda mai sus?
galba
QUOTE(inspektah @ 20 Nov 2010, 16:38)
E posibil asa ceva ? nu sunt multumit ..............
*


Hombre !!!! si, ca sa te citez: "e posibil asa ceva? nu sunt multumit ...." DE TINE @inspectah! Ai masina in garantie: nu-ti convine nivelul pedalei de acceleratie, de franare, de debreiere, greieri la bord, volanul nu-i destul de rotund... mergi frate acolo unde ai turnat banii si cere-ti drepturile (chiar personalizate)! Si dupa aia lanseaza problema si rezolvarea. Sau nerezolvarea; atunci chiar este de interesul unui grup.
Cu asemenea subiecte lansezi alte serii de bascalii si ironii turnate de @catalin&comp.

Scuze de ton... Sper ca-ti rezolvi necazul sau nemultumirea. Da-ne de stire, totusi.
inspektah
Cand am zis "e posibil asa ceva" ma refeream daca se poate aduce o imbunatarire legata de franare la montare de alt disc cu placute mai performante de cat stock+ alt lichid frana.nu ziceam ca o exclamare sau ca o referire la duster ca vai e dacie ce frane de kkt are.da,intr-adevar prinde mai jos decat celelate masini ale mele(partner,golf 6,pajero ns) si mai slab nu iti confera siguranta.Asta era intrebarea mea.nu de dus la garantie sau reclamatie la dacia.Intr-un review in autoshow scriau de frane ca-s slabute,distanta de franare cam mare, ca pedala e mai ciudata ca se mai inmoaie..,erau trecute la moderat franele(al 2 -lea nivel din 3)slab-moderat-optim.
Dsign
Recomand o vizita intr-un magazin specializat de tuning si performanta si iti garantez eu ca gasesti solutii... Dar iti garantez si mai mult ca atunci cand vei face un calcul, subit vei fi multumit de franele astea.

Lichidul de frana nu ajuta la franarile tale linistite din oras. Nu-mi spune ca mergi sportiv cu ditai magazia, ca asta inseamna sinucidere.

Se gasesc kituri de upgrade franare cu etrieri mari, cu 6 pistonase, discuri de peste 300mm diametru, furtune de frana rezistente la presiune mare, placute de frana "Racing" eficiente doar la temperaturi mari, etc.



Faptul ca iti oboseste piciorul apasand frana inseamna ca esti un sofer "desavarsit". Dragule, mai exista si frana de motor, mai exista si condusul anticipativ si preventiv, iar Dusterul are un sistem de franare destul de bine calculat. Nu este nevoie sa masacrezi frana la un condus normal.

laurentiu78
''mai exista si condusul anticipativ si preventiv'' , Doamne ce bine zice , de am avea nacar peste 10 ani soferi ca si tine in mare minunatie de tara am convietui - scuze off topic.
IRONICK
QUOTE(Dsign @ 21 Nov 2010, 20:21)
iar Dusterul are un sistem de franare destul de bine calculat
Are pedala elastica, mai mult ca sigur din cauza asta se plange. Reteta clasica Dacia, discuri mai mari, etriere ...
vimp
Da, este elastica. Probabil sa nu faca omul bataturi la talpa tongue.gif
inspektah
Sa inteleg ca chiar daca iau un alt kit de franare o sa fie acelasi feeling,pedala nu se va mai intari , nu o sa prinda mai sus ? pedala nu ca e elastica e foarte si ai senzatia ca acum tine frana dupa care mai pui o data iar se lasa mai apesi de 2 ori se intareste.foarte aiurea.nu am mai intalnit la alte masini aceasta nesiguranta in franare.
am sunat la racing nick si mi-au spus ca franele sunt de provenienta nissan cica si se pot modif numai daca se potrivesc cu ce au ei,o sa imi dea mail.oricum trebuie sa apara vreun kit cat de curand,la logan am vazut ca sunt multe.
Iar legat de domnu' ''draga'' care face mistouri ca merg cu magazia de 15 tone prin oras si tre sa ma sinucid daca pun o frana ca daca nu intru in ala din fata, noroc ca anticipeaza masina ce si cum si inca traiesc sa va scriu iti doresc numa bine sa fii tu soferu perfect !!Franele de pe duster sunt prost gandite si nu "are un sistem de franare destul de bine calculat " smile.gif)) http://www.google.ro/#hl=ro&source=hp&biw=...1f36b5d1199804f
danielst
@inspektah, eu nu am la a mea (acelasi model 1.5 dci laureate 4x4) pedala aceea elastica, deci se pare ca la masina ta e o problema (reglaj, aerisire,... nu stiu.. @Ironick zicea mai sus ca e o problema cunoscuta si la alte modele Dacia (e drept eu nici la Logan n-am avut 'norocul' de asa ceva)).
Cred ca ar fi bine sa mergi la service, sa-ti aduca masina la status-ul normal (adica al astora care nu au 'pompaj' in pedala) si dupa aceea daca franarea tot nu iti pare rezonabila poti sa cauti un 'upgrade' (asta e valabil la orice masina, deiaia exista si AMG pentru Mercedes).
Sunt convins ca raspunsul 'aleator' al sistemului de franare e o chestie care iti da fiori reci si care nu trebuie trecuta cu vederea (la conducerea unei masini iti creezi o obisnuinta, cam in ce pozitie si cat de prompt raspunde masina la apasarea pedalei si nu poti sa fi vesnic in garda pentru raspunsuri 'random').
IRONICK
QUOTE(danielst @ 23 Nov 2010, 11:07)
@Ironick zicea mai sus ca e o problema cunoscuta si la alte modele Dacia (e drept eu nici la Logan n-am avut 'norocul' de asa ceva)).
Stiu, masina ta merge la 150% din parametrii. Sa ai discuri pe Duster cu diametru ca la un Clio 3 este intradevar o realizare.

Referitor la Logan, sa le spui asta si celor care au discuri de 238mm si care simteau ca nu au frane. Evident, nici de faptul ca blocau rotile foarte usor la franare nu iti amintesti. De cand s-a trecut la 259-260mm franarea a fost eficienta si cu dozare corespunzatoare.
Dsign
Cand ma dau cu Loganul din dotare, sunt cel mai iresponsabil sofer, crosetez, fortez semafoare, virez brusc si fara semnalizare (nu inainte de a ma asigura), fac in general chestii la care ceilalti participanti la trafic nu se asteapta, sunt un coca de trafic, ce sa mai. Insa acolo ma bazez pe o suspensie decenta (e modificata cu totul), pe niste frane mai bune ca cele de fabrica si care-si fac treaba, pe anvelope corespunzatoare, etc.

Insa cand ma urc in hangarul ala de masina, ma linistesc total, foarte rar depasesc limita legala. Nu inteleg de ce la un parcurs urban trebuie sa ucizi pedala de frana in mod repatat. Franezi o singura data, din timp, si ai terminat balciul. La orice masina apare fenomenul descris de tine daca faci cateva pedale.

Iti garantez, cand vei auzi de preturi, ti se vor parea excelente franele de acum.


Sfat : nu crede tot ce spune Nicu, el este un om caruia nu-i place sa refuze... Asadar, ai grija cum faci comanda. Eu unul colaborez in continuare bine cu dansul.

Sfat' : pentru stilul de condus "smuls" , exista frana de motor, recomand cu mare incredere. Folosesc tot timpul si poate de aia nu simt lipsa de eficienta la Duster

Sfat'' : inearca mai intai cu furtune de frana mai putin elastice si un lichid bun. La lichid trebuie sa ai mare grija ce iei, pentru ca nu toate lichidele de competitie sunt compatibile cu sisteme ABS.


Curiozitate : oare unde se fac pompele de frana pt Logan/Sandero/Duster ?
inspektah
Mi-am facut progr la serus pt teste la frana diseara.inca nu am primit vreo oferta de frane de la racing nick la tel mi-au spus ca e in jur de 1000eur,no problem astept.Pe frane Mai bune vreau sa ma bazez si eu
Dsign
Eh, parca suna altfel...

In alta ordine de idei, nu te supara pe mine, insa am un client care schimba discurile de frana in maxim 20 000km, are un MCV si picior grrrrreeeuuuu. De placute nu mai spun, ar trebui sa-si cumpere en-gros, iar omul e constient ca nu conduce bine.

Deci sa nu fie cu suparare daca ma iau de stilul de condus, ca vad atatia prin trafic care stau cu stopurile de frana aprinse mai ceva ca faza scurta.
danielst
QUOTE(IRONICK @ 23 Nov 2010, 14:30)
Stiu, masina ta merge la 150% din parametrii. Sa ai discuri cu diametru ca la un Clio 3 este intradevar o realizare.

Referitor la Logan, sa le spui asta si celor care au discuri de 238mm si care simteau ca nu au frane. Evident, nici de faptul ca blocau rotile foarte usor la franare nu iti amintesti. De cand s-a trecut la 259-260mm franarea a fost eficienta si cu dozare corespunzatoare.
*



@Ironick, iar esti destept deageaba... eu am spus ca nu s-a manifestat fenomenul ala de 'pompaj' (elasticitate) a pedalei de frana.
Ca am discurile de 238 sau de 259, n-am verificat dar fiind masina din 2005 cred ca cele mici le am. Nu am spus ca loganul are frane grozave, dar nu avea comportamentul 'random' raportat mai sus, iar stilul de condus mi l-am adaptat la ce stiam ca poate masina (valabil si in ceea ce priveste stabilitatea).
Ok, au schimbat la 259 , bravo lor..deci se poate, nu-s chiar batuti in cap, eu supravietuiesc cu 238 si inca nu m-am uitat la nimeni in portbagaj de la volanul Loganului
razvanamza
poate ca Loganul nu are frane stock "remarcabile", dar sunt cel putin decente. cand ma urc pe ambition 1.6 de la firma (discuri stock simple), parca n-are frane ca a mea (ventilate 260mm si etrieri mari), dar se poate conduce in limita de siguranta.
inspektah
Am rezolvat cu franele.am fost la serus unde mecanicul sef de acolo m-a inteles ce am dorit si a umblat la tamburii spate a pilit pe discuri un pic a reglat zimtii pt frana de mana.Raspunsul pedalei la franare e mult mai bun, prompt,diferenta e mare!In timp mi-a zis ca asa trebuia sa se intample dar e masina prea noua,tamburii noi si nu prind cum trebuie.Sunt f multumit de frane,vedem cu timpul.bafta!
caphonne
La multe masini noi ai senzatia ca frana este moala la unele (a mea) specifica clar ca cam dupa 200 km se vor lasa la inceput calcam pedala si cam degeaba frana dar nu asa promt.Oricum ce au facut cei de la service este ok.
klaus
Daca dupa 10.000km face la fel atunci e o problema cu autoreglajul sabotilor (problema clasica ... logan)
Daca nu mai face, atunci era doar de la lipsa de "pasuire" (imperechere corespunatoare) a sabotilor cu tamburul.
caphonne
Da si ca o metoda de pasuire daca tot nu aveti rabdare va duceti voi frumusel undeva pe o vale trageti frana de mana nici prea mult nici prea putin si lasati masina sa coboare si sa-i vezi pe ei saboti ce bine se vor pupa cu tamburii.Aceiasi senzatie ca nu tine frana o ai si dupe ce schimbi placutele la fel cam la orice masina.
Dsign
QUOTE(inspektah @ 7 Dec 2010, 11:29)
Am rezolvat cu franele.am fost la serus unde mecanicul sef de acolo m-a inteles ce am dorit si a umblat la tamburii spate a pilit pe discuri un pic a reglat zimtii pt frana de mana.Raspunsul pedalei la franare e mult mai bun, prompt,diferenta e mare!In timp mi-a zis ca asa trebuia sa se intample dar e masina prea noua,tamburii noi si nu prind cum trebuie.Sunt f multumit de frane,vedem cu timpul.bafta!
*




Bun, bravo, te duceai sa dai >1000euro pe un sistem sofisticat de franare.
razvanamza
pot sa redeschid subiectul asta cu o intrebare? ma uitam azi frumusel la o Laguna, si din avion se pare ca-i acelasi disc si etrier. sa fie doar imaginatia mea?
Dsign
Posibil, eu unul n-am studiat. Dar inca studiez cum pot adapta etrierul de Duster pe Ligheanul meu, pentru momentul in care va trebui sa schimb discurile actuale biggrin.gif
inspektah
Salut.se pare ca iar am probleme cu reactia franei la apasarea pedalei.sabotii ori au prea mult spatiu,sunt mai departe de tambur,cert e ca ca nu prea am autoreglaj.cand am plecat de la serus acum 700km imi mergea vis,ingheta masina la o apasare cat de mica a franei acum iar trebuie sa apas mai mult.am incercat si sa cobor pante cu frana de mana trasa la jumatate de cursa.dupa ce faceam lucrul asta se simtea o imbunatatire,pedala si frana mai ferma.de rezolvat tot o sa se rezolve nu e ceva grav dar neplacut,e bine sa ai siguranta in frane(dozarea corespunzatoare).banuiesc ca iar o sa imi traga de zimtii si o sa apropie mai mult sabotii.deci daca merg cu frana de mana un pic trasa pedala si raspunsul franei e mult mai bun.
klaus
eu m-as zbate sa-mi schimbe sistemul de franare spate.
Daca preia problemele de la logan, nu prea se repara prin reglaje succesive.
Squirrel
Plus greutatea ceva mai mare…
inspektah
Am fost la serv azi mi-a reglat cursa franei de mana(e mult mai mica),s-a mai uitat la tamburi si-au mai dat cu parerea .... pedala tine tot jos sad.gif cand mi-a pilit tamburii era super,doar piscai un pic.mai trebuie sa astept sa se aseze ferodourile sa se uzeze . am 3000km. pot sa fie cilindrii de frana,uitasem am facut si aerisirea prima data(la fiecare roata,dar nu a apasat pedala ? Sa fie facut incorect)ce ma sfatuiti ?vreau daca se poate sa ma intalnesc cu unul dintre voi cu duster sa vad diferenta.

!!!! E posibil ca aerisirea sa nu fie facuta corect,a ridicat masina pe rampa si a stat cu o sticla la fiecare roata si astepta sa iasa aer,dar nimeni nu dadea la pedala.....masinile mai noi au alt mod de aerisire?!!!
Dsign
Pai au cuplat la sistem un aparat care face presiune/vacuum

Intre sarbatori, te ajut cu mare placere, ne intalnim sa vezi cum sta treaba la benzinarul de la mine.
inspektah
Aseara am fost la service la serus militari a 3 -a oara ,sefu' de service maistru cel a tot stiutorul,marele expert mi-a facut doar test de proba frana acolo si a zis ca daca iese in parametrii gata ei nu au ce-i face.i-am relatat ca am fost pe alta tura tot la ei la alt Nea'' pe tura de dimineata in acelasi serv si ca mi-a facut una alta ..... nu si nu masina e perfecta .....domnule faceti va rog o aerisire ca la carte o platesc eu....ala nuuu ... domnule dar de ce o platesc nu am voie.....nuu.atunci sa pupi in bip l-am injurat l-am facut in toate alea cu lipsa lor de profesionalism ca asa fac toate.pe acolo nu mai trec.O sa merg zilnic cu ea pana s-or uza franele,sa vad in timp.Atata timp cat franeaza , in ce mod nu conteza mai jos mai sus dai cu ciocanu' in pedala etc eu zic sa ma linistesc , ai dreacu' ingineri dacshia. radmasa.gif

@dsign multumesc mult pt intentie sa vad cand am timp .

OFFTOPIC: Ar fii tare o intalnire intre duster-isti candva java script:emoticon(':excl:')

Craciun fericit !!!
Dsign
Nu cu scandal se rezolva problemele. Hai sa facem comparatia, poate dau si eu o tura cu taraboanta ta, imi dau si eu cu parerea.

Eu zic ca e o problema la sistemul ala de autoreglaj al sabotilor, asa cum a zis si Klaus
inspektah
Ne intalnim cand ai tu timp .pedala stiu ca dupa apasari repetate cu motorul pornit se intareste dar e normal dupa aia sa se inmoaie tinand apasat piciorul pe ea, se duce pana la fund,am ramas ohmy.gif ??
bobo77
Nu cu scadal faci treaba are dreptate Dsign, trebuia sa le ceri ceva scris de unde sa reiasa ca masina este in parametrii si solicitarea ta in scris cu numar de inregistrare.
adyslanic01
QUOTE(inspektah @ 24 Dec 2010, 19:55)
  .pedala stiu ca dupa apasari repetate cu motorul pornit se intareste dar e normal dupa aia sa se inmoaie tinand apasat piciorul pe ea, se duce pana la fund,am ramas  ohmy.gif ??
*


ohmy.gif pai nu prea cred ca fie normal lucrul asta.se poate sa ai aer undeva in circuitul de franare. mai incearca pe la alt service si vezi ce zic si ceilalti
Magua
La modul general, Dusterul are frane slabe! Am condus Solenza pana in 2009, intre timp am mai condus o Zafira , Avensis, Volvo 460 si noul Passat; cele mai serioase sisteme de franare mi s-au parut la 460 si Passat, pe langa care cele de Duster par o gluma proasta...sper sa modifice ceva pentru ca o sa-si atraga multe critici si vor avea de pierdut. Ca plus, pozitia la volan si vizibilitatea (groaznic Passatul, btw!). Continui sa descoper Dusterul!
bobo77
Testele de franare a unei reviste prestigioase, au aratat ca masini care costa mult mai mult si sunt produse de firme de renume au rezultate mai slabe sau cel putin egale cu ale dusterului...
Magua
Ok, nici eu n-am comparat Dusterul cu concurenti directi, dar "testele efectuate de reviste prestigioase" spun clar ca Dusterul e slab la franare. Voici: http://www.automobile-magazine.fr/actualit...ge_dacia_duster
bobo77
Mai foreaza...ca nu la aceea revista prestigioasa faceam referire...
12alin341
Ce spuneti despre montarea discurilor de frana spate?

Ma gandesc destul de serios la acest lucru. Ma gandesc sa intra la o firma de tuning si sa cer sa imi monteze pe puntea spate , la 4x4, discuri de frana (ventilate, ma gandesc, dar sunt destul de scumpe, sau discuri pline - ca sunt mai mici , mai ieftine s.a.m.d).
E o idee destul de serioasa, pentru ca cred ca franale pe disc sunt mai eficiente offroad, si mult mai bune , pentru un nebun care calca frana tot timpul (aici, desigur, ma refer la mine).
bobo77
Ideea e serioasa, sa vedem daca reusesti sa o pui in practica. Dar franele actuale cu saboti pe spate ti se par slabe...?
s(p)am
Daca e aer in stalatie pedala este elastica. Daca cu piciorul pe frana se duce pedala la fund e pompa dusa sau un etrier/cilindu. Oricat tii piciorul pe frana, pedala nu are voie sa meara pana jos. Fuga la Dacia service si explicata problema.
sobolan
pune-o pe un stand de franare la o statie itp si vezi ce scrie acolo ! nu e mai simplu asa? apoi cu foaia de acolo te duci la garantie si le-o dai de cap daca e ceva nasol !
Dsign
QUOTE(12alin341 @ 7 Jul 2011, 19:05)
Ce spuneti despre montarea discurilor de frana spate?

Ma gandesc destul de serios la acest lucru. Ma gandesc sa intra la o firma de tuning si sa cer sa imi monteze pe puntea spate , la 4x4, discuri de frana (ventilate, ma gandesc, dar sunt destul de scumpe, sau discuri pline - ca sunt mai mici , mai ieftine s.a.m.d).
E o idee destul de serioasa, pentru ca cred ca franale pe disc sunt mai eficiente offroad, si mult mai bune , pentru un nebun care calca frana tot timpul (aici, desigur, ma refer la mine).
*




Si crezi tu ca daca ii zice "firma de tuning" inseamna ca se pot pune discuri pe spate asa usor? Cam care e diferenta de pret dintre un disc ventilat si unul simplu? Stiai ca discurile de fata de Duster sunt ventilate?

Cum mai lucreaza sistemul ABS-ESP dupa modificare?
sobolan
QUOTE(Dsign @ 15 Jul 2011, 20:36)
...
Cum mai lucreaza sistemul ABS-ESP dupa modificare?
*



ca un fund defect laugh.gif
Dsign
Ideea e ca se poate studia un pic si descoperi ceva potriveli de pe la Koleos/Quashqai/X-trail etc. Insa cine e interesat, cauta, cumpara, potriveste, mai cumpara o data, etc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.