La cererea unor coforumisti scriu acest tutorial....

Inainte de a incepe montarea va recomand sa urmariti tutorialul pentru montare pe Logan deoarece eu voi sublinia doar diferentele dintre cele 2 autoturisme...


Asadar, am cumparat 2 seturi de huse incalzite de la bursa, facute pentru Logan...si le-am montat pe 2 masini diferite....Dacia Supernova si Renault Clio 2....tutorialul este facut pentru montarea pe Renault dar folosind acelasi principiu se poate monta pe multe alte modele...DAR nu pe orice model....se poate fenta o cusatura....sau 2....dar nu mai mult....daca trebuie mai mult de 2 nu recomand montarea....husele sunt dreptunghiulare si trebuie sa se potriveasca ca dimensiune ori pe lungime ori pe latime...altfel scaunul nu va arata bine dupa montare


Unelte necesare si accesorii:

- surubelnita cu cap stea (6 colturi)- pentru scoaterea carenajelor (valabil doar pentru clio)
- tubulara de 13 - pentru scoaterea scaunelor de pe sine (doar pentru clio)
- 2 x scaun cu urmatoarea structura:

(rosu SAU albastru) SI (verde SAU mov) adica: rosu-verde, rosu-mov, albastru verde, albastru-mov, albastru-rosu-mov, albastru-rosu verde, albastru-mov-verde, rosu-mov-verde sau cazul ideal rosu-albastru-mov-verde (cum e la logan)

[attachmentid=1627674072]

(in punctele acelea trebuie sa existe cusaturi...daca se afla cusaturi la distante mai mici atat in rosu CAT SI in albastru sau in verde si mov in acelasi timp montarea nu se va putea face bine)

-2 x set huse pentru incalzire logan
-2 x surubelnita cu cap normal (ajunge si doar una dar e mai greu)
-2 x patent (ajunge si unul dar e mai greu)
-aproximativ 50 coliere de plastic (eu am folosit mici si medii dar in functie de indemanare se pot lua si mari)
- cutit si foarfeca (sau doar 1 din ele....dar e mai simplu cu ambele)

Etape:

- se desfac carenajele de plastic, se scot cele 5 piulite cu tubulara de 13, se scot scaunele si se duc intru-un loc calduros unde incepe treaba tongue.gif.
- ca metoda de lucru...se poate lucra cu ambele scaune in acelasi timp sau pe rand....pentru cei ce nu au incredere foarte mare...sau vor sa remonteze scaunele exact-exact cum erau ele in cel mai mic detaliu...recomand lucru cu un singur scaun....pentru a avea model al doilea scaun la remontare
- se intoarce scaunul ca in clip si se scot pe rand clemele de cupru (sau alt material/aliaj in functie de masina) folosind combinatii de patent-surubelnita, patent-patent sau surublenita-surubelnita....in functie de pozitie si preferinte (eu la dacie am folosit in cele mai multe locuri doar 1 patent dar au fost cleme foarte stranse la care a trebuit sa folosesc 2), la renault am folosit un singur patent ajutat de cele 2 surubelnite cand nu m-am descurcat; pe langa cleme pot exista si diverse plastice (braduti) de prindere, acestea fiind scoase cu un patent, rabdare si grija
- se scoate roata de reglaj a spatarului folosind o surubelnita pentru a scoate capacul din mijloc si apoi roata in sine (la alte masini pot exista diverse alte mecanisme de prindere dar in cele din urma veti reusi scoaterea)
- se trage tesatura de la sezut pana se localizeaza clemele care se scot pe rand (la renault sunt doar 5 dar la multe alte masini pot fi mult mai multe...la supernova mea au fost vreo 21 in total la partea de sezut); dupa indepartarea huse se trece la spatar.

[attachmentid=1627674076] [attachmentid=1627674077] [attachmentid=1627674078]

- in cazul de fata se indeplinesc conditiile rosu-albastru-mov, cusatura verde fiind mai jos

[attachmentid=1627674075]

- pentru a scoate clemele de la spatar cel mai simplu este intoarcerea scaunului si scoaterea prin spate a acestora, avand acces mult mai bine la ele

[attachmentid=1627674079] [attachmentid=1627674080]

- dupa scoaterea clemelor se trage husa in sus pana la urmatoarea cusatura

[attachmentid=1627674081]

- revenim la partea de sezut unde rupem o gaura in burete in locul indicat pentru a face loc termostatului

[attachmentid=1627674083]

- tragem firele printre spatar si sezut cu grija pana ajungem in pozitia dorita, dupa care dezlipim cele 2 benzi si lipim husa de burete

[attachmentid=1627674084] [attachmentid=1627674085]

- revenim la partea de spatar unde trebuie sa rezolvam problema cusaturii in plus. Aceasta etapa este cea mai importanta din tutorialul acesta asa ca o vom analiza separat


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

- am ilustrat punctele de prindere ale tijei de grilajul din spatele buretelui.

[attachmentid=1627674082]

- pentru a nu renunta la punctul de prindere al tapiteriei cu scaunul si a nu strica aspectul scaunului am gasit urmatoarea metoda....

- se scoate tija metalica complet
- se dau gauri in husa interioara a tapiteriei cat mai aproape de cusatura

[attachmentid=1627674089]

- se dau 3 gauri (eu am dat 1 si am taiat in 2 locuri) in husele incalzite, gauri prin care vor trece colierele de plastic

[attachmentid=1627674086]

- din spatele scaunului se introduc 3 coliere (pe deasupra grilajului), prin gaurile date in husele incalzite si se prind de tapiteria interioara

[attachmentid=1627674088] [attachmentid=1627674087]

- se indoaie colierele si prin aceleasi gauri din husele incalzite se trec prin scaun si se scot prin spate pe sub grilaj

[attachmentid=1627674090] [attachmentid=1627674091]

- se strang colierele dar nu de tot!..ci doar cat sa stea tapiteria stransa pe huse
- excesul de material al tapiteriei interioare va ramane indoit intre husa incalzita si tapiterie

[attachmentid=1627674092]

- desigur prinderea in doar 3 puncte nu poate inlocui tija lipsa insa, chiar si asa, materialul va sta suficient de bine intins si diferenta va fi insesizabila
- este foarte importanta scoaterea tijei si gaurirea tapiteriei interioare mult mai sus; daca nu am face asta si am lasa tija in interior materialul in exces al tapiteriei interioare ii va permite acesteia sa se miste, ca si cum nici nu ar exista; in plus tija ar apasa husa incalzita, lucru care ar putea duce la deteriorarea in timp a acesteia
- este foarte importanta si strangerea colierelor de plastic. Stranse prea tare acestea ar face husa sa se muleze dupa spatiu din burete iar asta ar afecta buna functionare a incalzirii; pe langa faptul ca husa ar sta indoita (lucru nerecomandat) aceasta s-ar si supraincalzii in zona aceea deoarece rezistentele din ea ar sta prea apropiate in acel spatiu ingust
- dimensiunea buclei colierului lasata nestransa ar trebui sa fie aproximativ egala cu grosimea buretelui, sau cu distanta dintre gaurile date in tapiteria interioara si locul in care se afla inainte tija
- se taie capetele colierelor si se prinde inapoi tapiteria de grilaj (eu nu am mai prins-o....ma refer la asta: [attachmentid=1627674080] )


-si 2 schite cu prinderile inainte si dupa:

[attachmentid=1627674101] [attachmentid=1627674102]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


- se trage tapiteria inapoi peste spatar si excesul se baga inapoi intre spatar si sezut

[attachmentid=1627674093]

- revenim la sezut unde urmeaza sa prindem inapoi tapiteria
- trecem 5 coliere de plastic pe sub tijele metalice ale scaunului, in cele 5 puncte in care erau cleme de cupru (colierele le prindem cu partea groasa spre exterior pentru a nu intepa husele cu varful ramas dupa taiere varfurilor; cel din mijloc l-am pus invers pentru ca acolo era pericol pe ambele parti si asa parea mai sigur)

[attachmentid=1627674094]

- punem husa peste aceastea si prindem partial toate colierele

[attachmentid=1627674095]

- dupa ce ne asiguram ca suportul este in pozitia buna strangem pe rand colierele incepand din mijloc spre capete

!!! Observatie: La anumite modele care au un contur de sarma de jur imprejurul tapiteriei este bine sa prindeti intai acel contur....pentru ca altfel va va fi foarte greu, daca nu chiar imposibil sa trageti materialul in pozitie, peste marginile scaunului, dupa strangerea colierelor.

- se taie varfurile colierelor si se imping in lateral pentru a nu intepa pasagerii biggrin.gif
- se intinde apoi materialul peste marginile scaunului
- materialul este destul de rezistent si nu se rupe asa usor...deci trageti bine de el ca altfel nu o sa puteti sa prindeti inapoi bradutii de plastic (eu am tras in unele locuri cu un patent sa aduc husa pe pozitie)
- se prind apoi cu coliere de plastic toate bucatile care inainte erau prinse cu cleme
- sezutul are 2 "urechi" la capate pe fiecare parte...una va veni in exterior peste semicercul pe care pivoteaza spatarul iar a doua in jos pana la grilajul de sub scaun unde se prinde cu colier

[attachmentid=1627674096] [attachmentid=1627674097] [attachmentid=1627674098]

- inaintea de prinderea ultimelor 3 straturi de grilaj se alege o pozitie convenabila pentru cabluri, se cuplazea partea de sus cu partea de jos a incalzirii prin mufa si apoi se prind cele 3 bucati de grilaj lasand firele afara

[attachmentid=1627674099] [attachmentid=1627674105]

Daca ati montat intai pe un scaun si apoi pe cel de-al doilea acum este momentul sa luati o pauza, pentru ca ati facut doar jumate din treaba, dar este un moment bun sa comparati cele 2 scaune....eu am strans putin cam tare colierele de la spatar si am lasat astfel 2 mici urme...in rest se poate observa ca scaunele sunt identice

[attachmentid=1627674100]



Din diverse motive nu am avut suficient timp sa fac si partea electrica saptamana aceasta (mai ales din cauza luminii), dar pentru moment cred ca acest tutorial ajunge, avand in vedere ca cei ce l-au cerut au vrut doar sa stie diferentele de montare.

Poate voi face si la electric un mini tutorial pe care il voi posta aici...insa pentru moment cred ca ajung si doar cateva sfaturi

- dupa montaj din scaune ar trebui sa iasa 4 fire/2 mufe
- firul galben cu negru (mufa verde) este plus;
- se trage un fir de plus contact pe care se pune o siguranta de 20 si se leaga la cele 2 fire (de la ambele scaune, impreuna, pe aceasi siguranta)
- firul negru este masa
- cea de-a doua mufa este mufa in care va intra butonul
- mufa 2 se poate lasa ca atare sau se poate adauga un plus de pozitie pe pinul A1 al butonului pentru a avea ilumineare


Spor la lucru....daca aveti intrebari sau nelamuriri postati aici....daca aveti intrebari generale sau legate de logan intrati pe link-ul de la inceput si intrebati pe youtube...

drumuri bune!