Se "subtiaza" mai mult, este mai "fluid", mai putin vascos, etc.
Sunt doua tipuri de ulei distincte, care la prima vedere sunt identice ...si nu prea. Pozele sunt mai mult decat edificatoare. Priveste-le cu atentie, si te vei lamuri.
11 Dec 2015, 20:12:Pentru mai multe detalii, intra aici.
http://uleideulei.ro/uleimotor.phpTe lamureste ...total.
Numele brandului de ulei: Valvoline ;
Numele gamei : SynPower ;
Clasa de vascozitate: SAE 5W40 ;
Compozitia uleiului: full sintetic ;
Nivel de performanta dupa API si ACEA : API: SM/CF ; ACEA A3/B4 ;
Aprobari ale fabricantilor de motoare: MB 229.3 ; VW 502.00 / 505.00 ;
Ce reprezinta SAE?
Clasele de vascozitate ale unui ulei de motor sunt stabilite de SAE - Societatea Inginerilor din Industria Constructoare de Autovehicule
In cazul nostru explicam 5W40:
1. "5" reprezinta gradul de vascozitate al uleiului la rece ;
2. Litera W provine de la englezescul "Winter" care inseamna "iarna" ;
3. "40" reprezinta gradul de vascozitate al uleiului la cald ;
Asadar, cu cat indicele de vascozitate la rece sau la cald este mai mic,cu atat vascozitatea uleiul este mai mica si vice-versa.
Clase de vascozitate recomandate uleiurilor de motor in functie de temperatura
Daca uleiul satisface cerintele unei singure clase de viscozitate, uleiul se numeste monograd.( ex.SAE 30 sau SAE 40 cunoscute in Romania sub denumirea de "M") Uleiul multigrad este uleiul care satisface cerintele mai multor clase de viscozitate.
De exemplu un ulei 15W-40 va asigura o pornire la rece similara cu un ulei din clasa 15W si se va comporta la temperaturi ridicate ca un ulei din clasa 40. Cu toate acestea clasa de viscozitate nu ne spune nimic despre calitatea unui ulei de motor.
Aceasta depinde de compozitia uleiului. Un lubrifiant auto poate avea la baza un ulei mineral, sintetic sau semi-sintetic. Uleiul mineral poate fi obtinut printr-o prelucrare fizica sau chimica (acest procedeu este numit Hidrocrack).
Uleiurile sintetice pot fi obtinute din esteri sintetici sau polialfaolefine (PAO).Un lubrifiant mai poate contine aditivi, ca de exemplu: agenti antispumare, detergenti, dispersanti, aditiv antioxidanti si anticorozivi. De regula se poate spune ca uleiurile sintetice sunt superioare celor minerale, ceea ce nu inseamna ca este cel mai potrivit pentru motorul dvs. Nivelul de performanta ne spune mult mai mult despre calitatea unui lubrifiant. Acestea pot fi dupa API sau ACEA.