Salut,cautand ieri prin mica mea biblioteca am gasit o carte din 1990 cu titlul"Exploatarea de iarna a autovehiculelor" si am gasit in ea diferite tehnici de intretinere a masini pe timp de iarna:efectele regimului climatic de iarna asupra functionarii autovehiculelor,pornirea motorului iarna,pregatirea autovehiculelor pentru iarna,etc.Asa ca m-am gandit sa postez cate ceva din carte:D,sper sa va fie de folos.
Pornire la motoarele cu aprindere prin scanteie:
Se roteste manual arborele cotit 3-4 rotatii si se conecteaza luminile de pozitie cateva secunde pentru a activa acumulatorul electric ,se pompeaza combustibil cu ajutorul parghiei pompei de benzina,pentru a umple camera de nivel constant si apoi se trage pana la refuz maneta care comanda clapeta de pornire(socul),se sprituieste benzina cu pompa de acceleratie,apasand de cateva ori pedala respectiva, dupa care se apasa pedala de ambreaj(pentru a reduce sarcina electromotorului de pornire)si se actioneaza demarorul,tinand apasata pedala de acceleratie cam o tremie din cursa ei totala.Mentinerea sub tensiune a demarorului nu trebuie prelungita mai mult de 8-10s;in caz de nereusita,o noua tentativa se reia dupa numai un ragaz de 30-60s,timp necesar pentru refacerea capacitatii bateriei.
Daca motorul nu porneste dupa 3-4 incercari,nu trebuie sa se mai insiste deoarece el se poate ineca.Inecarea motorului se constata dupa absenta scanteii la bujii,umezirea electrolizilor izolatorului acestora si,uneori prin vaporii de benzina albiciosi aparuti la esapament.Pentru aerisirea cilindrilor se deschide lin clapeta de acceleratie,se deschide total clapeta de aer si se actioneaza demarorul cateva secunde.
Dupa ce motorul a pornit,se lasa sa functioneze 2-3 minute in gol,reducand treptat turatia pana la nivelul minimal stabil prin impingerea butonului care comanda clapeta de pornire(soc).In mod normal se socoteste ca autovehiculului poate porni de pe loc dupa ce temperatura in sistemul de racire a atins 60 C.
Demarajul se incepe lent si se prelungeste pe parcursul catorva sute de metri pentru a permite incalzirea pneurilor in vederea recapatarii elasticitatii.
Sper sa va fie de folos,o sa mai postez si altele.
Noroc.