Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sfaturi piese auto pentru solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Piese auto - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Maskatu
Avand in vedere succesul ce l-a avut topicul "sfaturi piese auto", pe care l-am creat la sectiunea super nova, consider ca nu ar strica un topic similar, dar pe sectiunea solenza, cu toate ca majoritatea problemelor sunt comune, nu ar fi o problema daca am separa "modelele".

Pe scurt:
Puteti cere detalii despre o anumita piesa, pe care doriti sa o achizitionati, si alti colegi va pot spune, " da, cumpara de la x producator, si vezi ca are un pret in jur de y roni". Si tot asa.

Sau, feedback-uri (pareri despre x piesa), spre exemplu "am luat x piesa de la y producator si acum am z km cu masina si inca se tine bine" , sau " nu luati x piesa de la y producator pentru ca este foarte proasta".

Cred ca este de bun augur un astfel de topic, in care ne putem ajuta reciproc pentru a evita piesele proaste si producatorii care fac piese doar de dragul de a scoate bani. Acest topic se doreste a fi diferit fata de topicul " Daca va intereseaza (preturi)", unde doar se anunta preturile. Desigur, daca are succes topicul ramane valabil, daca nu..... se sterge. Spor !
bogdanelkva
E bun,dar titlul m-a derutat.piese auto supernova?? blink.gif
smile.gif
Maskatu
am corectat
bogdanelkva
Nu prea am vazut pe forum,dar eu am gasit si am luat,dar inca nu le-am montat,discuri de frana Autospeed,la 34 lei bucata.au stanta pe ele.Ma tot intreb,sunt prea proaste la pretul asta?asta pana sa ajung sa le montez si sa circul cu ele.... blush.gif
Maskatu
Mi se par dubios de ieftine si nu cred ca sunt foarte calitative la acest pret. Cle de origine sunt 300 ron, iar klaxcar-urile sunt 130-150/set. Mai bine cumperi klaxcar decat autospeed.
gabislz
E foarte bun si sugestiv titlul topicului si sunt sigur ca o sa asistam la multe dezbateri aprinse. Acum ca sa fiu on-topic pot sa sugerez celor care schimba bucsele de la bara stabilizatoare sa verifice ca bucsele de capat sa contina in interior o bucsa metalica .Daca strangeti bucsa in mina o sa vedeti ca nu se deformeaza ca celelalte care nu contin bucsa metalica .Pretul e acelasi (4 buse de bara -12lei), dar acestea parca tin ceva mai mult .Poate multi stiu acest lucru dar am gasit colegi mai noi care nu stiau si le luau pe cele proaste .
bogdanelkva
Hai ca de treaba asta n-am auzit!de curiozitate,n-am aruncat ultimele bucse inlocuite in primavara,o sa le tai sa vad ce contin. biggrin.gif
Maskatu
Penultima data am cumparat bucsile pentru bara stabilizatoare, de srl, ceva gen 2-3 lei bucata. Acum a venit vremea sa le schimb asa ca am cumparat originale, la 16 lei setul. Bucsile din capatul barii intr-adevar nu pot fi stranse deloc in mana, si cum a spus si colegul de mai sus, contin o parte metalica. Bucsile vechi sunt moi, este suficient sa apesi un pic pe ele si se deformeaza instant.

Si cam asta ar fi diferenta dintre o bucsa de srl si una originala. Oricum stiam din start ca bucsile de penultima oara erau de srl, si le-am cumparat pentru ca trebuia sa le schimb urgent, iar pe muntii carpati, nu aveau decat de srl, si le tineau intr-o punga. Astea de uzina sunt ambalate cate 2 si sigilate + sticker cu holograma.
ydaniel
nu recomand esapamente stelco.
la slz a inceput sa rugineasca finala dupa 2luni si cam 3500km.
sunt la jumatate de pret fata de Cowel,dar nu merita.
sharkky
Am Stelco pe masina de mai bine de 1 luna / aprox. 1000 km si nu au nici pe naiba ...
Marius_Jay
Teava de esapament BORLA (din tabla aluminizata or something), la fel ruginita dupa cateva luni la exterior, dar sunt inca perfecte. (Le am de 1 an si ceva). Conditiile sunt foarte proaste sub masina si de aia rugineste atat de repede. Cred ca si cele de Cowel ruginesc exterior dupa cateva luni. sad.gif
ydaniel
cowel sunt bune, isi merita banii.
cricri07
Buna ziua,
sunt noua pe aici si in plus sunt si femeie, motiv ptr care va rog fiti indulgenti... smile.gif
Sunt posesoarea unei Solenza,2003, 1,4/1390 pe benzina.
Pana acum nu am avut probleme cu ea,dar cum fericirea omului este scurta... wacko.gif am dus-o la mecanic si acesta m-a anuntat ca as avea probleme la motor si cel mai bine ar fi sa-i schimb setul motor ohmy.gif .
Aveti idee cam cat costa un set motor si unde as putea sa-l gasesc la un pret rezonabil?
Fac mentiunea ca sunt din Bucuresti.
Stiu ca este o operatiune scumpa, dar nu am de ales.
Va multumesc anticipat ptr ajutor si astept orice sugestie.
ramsen
dar ce are setul motor...poate a vrut sa spune ca trebuie sa schimbi segmentii si nu setul motor...i-a dute si intreaba-l din nou domne setul tot cu pistoane,camasi,segmenti si cuzineti sau decit setul de segmenti...citi kilometrii are masina de spune ca trebuie schimbat setul motor...
uragan
Nu vreau sa para a reclama , pur si simplu vreau sa o ajut :
vand motor solenza , 1.4mpi-2003, 78000km.stare perfecta 250 EURO
morar emanuel 0734484661
Este un anunt luat de pe un site , nu am nicio legatura cu vanzatorul , suna si vezi daca mai este valabil , iti da motorul cu totul mai ieftin decat ai da pe un set motor .


ngabyyy
Schimb de ulei (10000km)
Ulei Elf competition st ~25 lei/litru X3
Filtru ulei BF ~15 lei
eu i-am schimbat si bucsele bara stabilizatoare ~ 20 lei (de srl)
cristy2008
Salutare, trebuie sa schimb cureaua de la accesorii(aer si servo) si nu stiu care este mai buna, ce imi recomandati?
corbex
QUOTE(cricri07 @ 11 Sep 2010, 14:26)
Buna ziua,
sunt noua pe aici si in plus sunt si femeie, motiv ptr care va rog fiti indulgenti... smile.gif
Sunt posesoarea unei Solenza,2003, 1,4/1390 pe benzina.
Pana acum nu am avut probleme cu ea,dar cum fericirea omului este scurta... wacko.gif am dus-o la mecanic si acesta m-a anuntat ca as avea probleme la motor si cel mai bine ar fi sa-i schimb setul motor ohmy.gif .
Aveti idee cam cat costa un set motor si unde as putea sa-l gasesc la un pret rezonabil?
Fac mentiunea ca sunt din Bucuresti.
Stiu ca este o operatiune scumpa, dar nu am de ales.
Va multumesc anticipat ptr ajutor si astept orice sugestie.
*


Cum a dedus? As fi de parere sa mergi la un service mai serios, sa-ti confirme aia, pe baza de test, ca trebuie refacut motorul. Mai exista mecanici care inventeaza defecte pe care urmeaza sa le repare ei insisi. Mai ales cind simt ca nu stii nimic despre masini.
oNeeee
Subscriu la ce scrie corbex.

Ne poti spune cum se manifesta Solenza ta in mers ? Consuma ulei foarte mult, benzina foarte multa, tremura rau motorul sau nu porneste ?

Dacai ai mers mult cu ea , cum mergea inainte ?

Am o Solenza din 2003 mai cheala decat mine , am 88 de mii de km si nu are nimic. Taxiuri Solenza in Bucuresti cu 3 sute de mii de Km nu au nimic.

Si a ta sa moara asa repede...nu cred... unsure.gif
abc
cand am fost la cobalcescu mi-au zis ca am nevoie de bucse bascula,dar s-ar putea sa am si pivotul beat,...e ok daca iau bascula cu tot ansamblul ? ca am auzit ca pe bucati ar fi mai scump..

am fost la doua magazine si la unul era 160 lei toata si la altul 90 lei toata,origine unsure.gif unsure.gif
ovidiu87
bucsele de bascula sunt 10 lei buc (ai nevoie de 2) si pivotul este ~45 lei.daca nu te pricepi sa le schimbi singur e mai indicat sa o iei gata asamblata.
Maskatu
Cam ciudata diferenta asta de pret dintre cele 2 magazine, referitor la ansamblul basculei. Pivotul costa 45 de lei, iar bucsile 10 lei bucata, adica ~130 lei in total pivotii si bucsile. Eu as recomanda cumpararea pieselor separat si nu a basculelor "gata asamblate", asta pentru ca de multe ori basculele gata asamblate au bucsi si pivoti de srl, si nu au nici o holograma pe ele, pe cand piesele cumparate separat (bucsile si pivotii) sunt ambalate individual si au holograma.

Intr-adevar este mult mai greu sa schimbi separat bucsile si pivotii, in comparatie cu schimbul intregului ansamblu bascula, gata echipat. Acum depinde... daca te duci in service manopera ar costa undeva la 100-200 lei + basculele echipate inca 300 lei, ajungi pe la 400-500 ron. Manopera este mai mare daca te duci cu bucsile si pivotii separat pentru ca dureaza ceva mai mult.

Poti sa le schimbi si singur acasa dar este foarte greu, crede-ma pe cuvant. Suruburile de la bascula se scot foarte greu, mai ales daca nu au fost scoase niciodata. Ai nevoie de multe scule si de ajutor, si de o presa pentru a putea scoate bucsile vechi. Iti ia cam o zi pentru ambele parti, sau 5-6 ore daca nu intampini rezistenta la suruburile ruginite.
abc
stiu cum se schimba bucsele pe 1310 ,cand eram mic schimba tata de ma punea sa ii tin cu un levier ...referitor la magazine .ciudat stiu...

as prefera sa le iau complet ....o sa ma mai interesez pe la vreun magazin...
Maskatu
Daca le schimbi singur, si te pricepi, iti recomand sa cumperi bucsile si pivotii fara bascule = 130 lei, manopera zero. Doua bascule echipate ajung dupa cum ai vazut, la peste 200 lei, dar ti-e mai comod sa le schimbi cu totul, si tot economisesti cei 200 lei pe care i-ai fi dat in service.

bafta
cristio_79
O bascula complet echipata marca Ruville este aproximativ 170 lei.
Mai poti cauta pe diversele site-uri de piese auto bucsi si pivoti de Renault, facute de firme adevarate, nu srl-uri de la noi.
Cauta pe sectiunile de Renault 11, se potrivesc bucsile, basculele sunt identice, pivotii se potrivesc de la foarte multe modele de Renault.
ydaniel
intreba cineva...un set motor pt solenza de 1,4 facut de setcar pitesti e cam 650lei.
Iulikk
Parbriz Pilkington are cineva pe Solena? Ce parere aveti despre el?
abc
la pompa de apa klaxcar trebuie marite doua/trei gauri ca sa "cada" bine ..in rest merge destul de bine...eu am pastrat-o si pe cea veche..nu are nimic...
cristi 2007
solenza benzina are acelasi tip de arcuri pe fata cu cea diesel?
ramsen
da...numai ca la cea diesel sint mai rigide...
jeu
Salut salut...va rog sa ma ajutati si pe mine cu niste sfaturi despre producatori si preturi pentru piesele de mai jos....Solenza mea (1.4 mpi) a implinit 130.000 km si cere... wacko.gif
Ma intereseaza care credeti voi ca au raportul cel mai bun calitate-pret

Ce as vrea eu sa schimb:
-amortizoare fata au iesit 20% cu 40% la test;
-arcurile (cred ca ar trebui schimbate si astea....nu?)
-discuri de frana (mi-a fost recomandata schimbarea de 90k);
-placute de frana;
-planetara stanga (noua...rectificata..ce credeti? si ce producatori);



Iulikk
Placute si discuri de frana FERODO... in rest nush... la telescoape lumea am vazut ca lauda Bilstein, planetara noua si de origine nu porcarii de autospeed care dupa 30 000 incepe sa bata.
ramsen
QUOTE(jeu @ 21 Oct 2010, 20:08)
Salut salut...va rog sa ma ajutati si pe mine cu niste sfaturi despre producatori si preturi pentru piesele de mai jos....Solenza mea (1.4 mpi) a implinit 130.000 km si cere... wacko.gif
Ma intereseaza care credeti voi ca au raportul cel mai bun calitate-pret

Ce as vrea eu sa schimb:
-amortizoare fata au iesit 20% cu 40% la test;
-arcurile (cred ca ar trebui schimbate si astea....nu?)
-discuri de frana (mi-a fost recomandata schimbarea de 90k);
-placute de frana;
-planetara stanga (noua...rectificata..ce credeti? si ce producatori);
*


sa incepem cu inceputul...
1.amortizoare Bilstein 95 lei buc fata-spate...asa ceva am eu pe solenza puse de 3 luni si sint multumit de ele...
2.arcurile parca sint pe la 100 lei buc...
3.discurile de frina as opta pentru Klaxcar...
4.placutele de frina daca pui discuri noi recomand TEXTAR...
5.planetare poloneze...pe la mine asa ceva se cumpara si costa 250 lei buc
jeu
QUOTE(ramsen @ 21 Oct 2010, 21:28)
sa incepem cu inceputul...
1.amortizoare Bilstein 95 lei buc fata-spate...asa ceva am eu pe solenza puse de 3 luni si sint multumit de ele...
2.arcurile parca sint pe la 100 lei buc...
3.discurile de frina as opta pentru Klaxcar...
4.placutele de frina daca pui discuri noi recomand TEXTAR...
5.planetare poloneze...pe la mine asa ceva se cumpara si costa 250 lei buc
*




poloneze...spune si tu un producator...ca nu am nici cea mai vaga idee care sunt poloneze...
ms
ramsen
ti-am trimis un PM ...poti intra pe mess si vorbim...producatorul la planetarele poloneze nu il stiu...toti prietenii care au cumparat planetare au spus ca sint bune alea poloneze...
marius80_eugen
QUOTE(ngabyyy @ 11 Sep 2010, 16:07)
Schimb de ulei (10000km)
Ulei Elf competition st ~25 lei/litru X3
Filtru ulei BF ~15 lei
eu i-am schimbat si bucsele bara stabilizatoare ~ 20 lei (de srl)
*


Cauta filtru ulei de origine sau in cutie de Renault sau cel mai bine cauta MANN , care este cel mai bun pentru acest motor . Initial MANN erau , adica fitlrele negre ep care scrie MANN , apoi au bagat porcariile de Filtron , albastre , in cutii de Renault .
Nu are rost sa te risti la pretul asta , sa nu ai presiune ubna la ulei sau sa nu-si faca treaba bine !
QUOTE(cristy2008 @ 15 Sep 2010, 22:09)
Salutare, trebuie sa schimb cureaua de la accesorii(aer si servo) si nu stiu care este mai buna, ce imi recomandati?
*


Cauta de origine sau in ambalaj original . Eu stiam ca sunt englezesti parca ceva de genul "PowerGrip" ... parca aceeasi marca cu cea de transmisie , ceea ce inseamna ca este o firma serioasa ! NU te "zgarci" la bani ca astea chiar sunt periculoase si apoi mai mult de 60-70 ron nu sunt ambele !


Am si eu nevoie de o informatie URGENT :
Kitul de distributie de Logan 1.4 ( cureaua si rola ) se potriveste la Solenza 1.4 ?

Eu stiu ca ar trebui , fiind CAM acelasi motor , dar nu stiu sigur . Apoi eu am un cod de Renault pe cutie ( fiind ambalate Renault originale ) , in timp ce in manuale scrie doar un cod Dacia .
Maskatu
Axul de volan de solenza este diferit de cel de super nova? Au schimbat berbecii axul la solenza? Ma refer evident la modelul fara servo-directie.
silvio21
Eu vreau niste piese pentru SLZ mea obosita trecuta de 300.000 kilo:
-planetare
-amortizoare fata
-discuri frana
Ce-mi recomandati.Am inteles ca planetarele de polonia sunt bunicele si ca sar numi AUTOSPEED,altii ca nu sunt bune ca mai curg pe la rulment-burduf,etc.......
Ceva preturi?
ramsen
si cele Ricambi curg pe la rulment...
Maskatu
test

26 Nov 2010, 16:01:
De azi topicul devine lipicios pe fundal rosu, sub linia de demarcatie a topicurilor importante. Sper ca va fi de bun augur. smile.gif
CIPTUNING
Lamuriti-ma si pe mine intr-o problema: conform manualului, bieletele de directie sunt de doua feluri, pentru servodirectie si fara.
Ce difera efectiv, in afara de partea hexagonala/ rotunda la prinderea dinspre caseta: lungimea, filetul, articulatia?
Se pot monta cele pentru caseta simpla pe caseta cu servodirectie, renuntand la acele sigurante?
Intr-un post, Ramsen scria ca montate astfel, "nu rezista" multa vreme. Deci, sa inteleg ca se potrivesc, dar sunt concepute pentru forte diferite, motiv pentru care nu rezista?
Acest lucru nu il cred posibil, deoarece forta exercitata de caseta, prin bieleta, pentru rotirea rotii, este aceeasi la ambele casete, singura diferenta fiind efortul soferului asupra volanului.
Capetele de bara difera intre cele doua variante? Presupun ca nu.
O vanzatoare de la reprezentanta de piese dacia sustine ca se pot monta invers bieletele, acest fel de bieleta "simplu" fiind si singurul tip de bieleta pe care l-a vandut pentru SLZ blink.gif
ionut30
Buna si seara !

De unde fac rost si eu de o borna plus pt acumulator
Mentionez ca sunt din galati.Nu am gasit nicaieri

Multumiri anticipate !
avram1987
QUOTE(ionut30 @ 6 Dec 2010, 16:43)
Buna si seara !

De unde fac rost si eu de o borna plus pt acumulator
Mentionez ca sunt din galati.Nu am gasit nicaieri

Multumiri anticipate !
*



ai cautat la popescu imposibil sa nu aiba dak nu in real am vazut
ionut30
Am cautat peste tot(inclusiv dezmembrari ) iar cat priveste realul nu am vazut asa ceva.
Borna plus la solenza este mai speciala,in sensul ca are o placuta si un surub-cablul plus la solenza este intrerupt ,legatura pe borna se face prin doi papuci care vin fixati pe borna plus
CIPTUNING
Chiar nu stie nimeni un raspuns la problema mea din postul 41 ?
ramsen
QUOTE(CIPTUNING @ 1 Dec 2010, 18:17)
Lamuriti-ma si pe mine intr-o problema: conform manualului, bieletele de directie sunt de doua feluri, pentru servodirectie si fara.
Ce difera efectiv, in afara de partea hexagonala/ rotunda la prinderea dinspre caseta: lungimea, filetul, articulatia?
Se pot monta cele pentru caseta simpla pe caseta cu servodirectie, renuntand la acele sigurante?
Intr-un post, Ramsen scria ca montate astfel, "nu rezista" multa vreme. Deci, sa inteleg ca se potrivesc, dar sunt concepute pentru forte diferite, motiv pentru care nu rezista?
Acest lucru nu il cred posibil, deoarece forta exercitata de caseta, prin bieleta, pentru rotirea rotii, este aceeasi la ambele casete, singura diferenta fiind efortul soferului asupra volanului.
Capetele de bara difera intre cele doua variante? Presupun ca nu.
O vanzatoare de la reprezentanta de piese dacia sustine ca se pot monta invers bieletele, acest fel de bieleta "simplu" fiind si singurul tip de bieleta pe care l-a vandut pentru SLZ blink.gif
*


chiar eu am ajutat mecanicul sa monteze bielete directie fara pe o solenza care prevedea bielete directie pentru servodirectie...adica am montat din alea fara hexagon...si mecanicul la fel i-a zis ca nu o sa il tina mult...dupa exact 1 an a venit cu bielete directie pentru servodirectie cu cap hexagonal si le-a schimbat ca ale lui erau varza alea fara ...ce au astea pentru servodirectie nu stiu...stiu doar ce am spus mai sus...
Maskatu
Si eu aveam bielete cu acel hexagon in capat care este defapt o siguranta. Nu este nici o diferenta fata de cele "normale" fara siguranta. Nici eu nu stiam de diferenta asta, nici macar cand am cumparat bieletele noi originale care nu aveau sigurante... le strangi pur si simplu cat de bine poti si nu mai ai siguranta.
ionutiulia
as dori sa imi spuneti si mie ce piese de la supernova se potrivesc la solenza,adica :daca bratele de pe pe fata complet echipate se potrivesc,capetele de bara (fara servo) pivotii,rulmenti si bucse de le amortizoare,sabotii de frana de pe spate,injectoarele.as dori niste raspunsuri sigure daca se poate de la cineva care stie sigur sau a folosit.MULTUMESC ANTICIPAT.
rratzoiusexos
elf renaultmatic d2 automatic transmision & power steering fluid e ok ca lichid de servo pentru solenza?
Iulikk
De filtru Mhale (sau ceva de genu) a auzit cineva?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.