QUOTE(asgard1955 @ 16 Nov 2010, 17:40)
La duster in 4x4 lock axa fata si spate au aceeasi viteza, tocmai din acest motiv se fac praf diferentialele si cardanul pe suprafete cu aderenta cum e asfaltul.
Modul auto pe asfalt nu cred ca dauneaza transmisiei si nici nu te ajuta cu nimic pe asfalt curat pentru ca trage fata si spatele este cuplat numai cand fata pierde aderenta si asta numai pentru perioade scurte de timp. Iarna sau in conditii de aderenta scazuta e alta poveste.
La autoturismele cu 4x4 permanent, chiar este permanenta tractiunea pe toate 4 rotile (nu este pe auto) si pe asfalt si pe alte suprafete de rulare si asta pentru ca au un diferential central intre diferentialele fata si spate care permite ca axa fata si spate sa se roteasca cu viteze diferite astfel ca transmisia nu se strica chiar daca este aderenta maxima.
Dusterul nu are acel diferential, ca urmare in 4x4 lock se merge numai pe suprafete cu aderenta scazuta .
La duster modul auto nu prea cred ca ajuta in curbe decat daca pierzi aderenta pe fata. Ca sa te ajute in curbe sunt alte sisteme pe alte masini care distribuie puterea variabil la fiecare roata de pe aceeasi axa cat si intre puntea fata si spate.
QUOTE(CGDBZ @ 16 Nov 2010, 19:18)
In curbe te ajuta un ESP (daca ai binenteles).
Legile Fizicii suna cam asa: In conditii ideale ...... (in vid) au loc urmatoarele sau F=m x a sau v=S/t si putem continua ..... dupa care se enunta cateva experimente in laborator si in mediul extern. Din aceste experimente se observa diferentele dintre mediile din laborator si practica. experimentele au loc la temperaturi si presini constante ceeace in practica nu sunt intalnite.
Daca cele de mai sus au fost clarificate sa luam caz aparte: Modul AUTO
Intr-o intersectie ai "cedeaza trecere" trafic intens ca sa intri ori astepti noaptea sa se elibereze intersectia ori alegi sa fortezi intrarea fara sa periclitezi traficul si atunci esti nevoit sa sprintezi. Rotile fata la incep sa piarda aderenta, ASR intra in actiune si tractiunea transfera putere spre puntea spate ceeace face ca autoturismul sa capete "viteza" si sa poti efectua manevra de intrare in intersectie in siguranta dupa care sistemul revine la stare de tractiune initiala (fata).
Acelasi lucru se intampla si pe autostrada la viteze mari in viraje unde un rol important il are tractiunea si abia pe urma ESP-ul (deja este o situatie critica la interventia acestuia). Acest lucru se poate observa la autotrenuri unde ASR-ul (neavand posibilitatea de tractiune si pe alta punte motrica) intra frecvent si pe drum uscat cu aderenta f. buna chiar si in linie dreapta si unde ESP-ul (RSS cum este denumit la camioane) nu are nici un rol, RSS-ul are si mai multe nivele de actionare).
Sa vedem cum actioneaza ABS-ul pe un drum "lis"si cum actioneaza pe un drum cu denivelari.........Acelasi lucru se intampla si cu tractiunea dar, mai putin sesizabil pentru sofer.
Sa revenim la cazul Dacia. In modul AUTO ce bec se aprinde in bord? Nici unul. Dar in cazul 2WD si LOCK? deci sunt cazuri aparte de functionare si automat trebuiesc semnalizate.
Comcluzie (personala) Moudul Auto este modul de functionare normala indiferent de starea drumului. Celelalte sunt cazuri speciale de functionare si ar trebui folosite ca atare.