Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme baterie rombat 66A
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
fsilviu86
de 3 zile am observat ca dimineatza invarte putin cam greu electromotorul si porneste destul de greu, cam la 3 - 4 cheie, dar destul de greu invarte, in prima zi am zis ca poate este din cauza frigului a doua zi parca incepusem sa cred ca nu e din cauza frigului, bateria este luata pe 26 decembrie 2009 pt ca in ziua de Craciun anu trec ma lasat, si a doua zi mam enervat si primul magazin de piese auto gasit in cale am luat o baterie noua, am schimbat atunci releu incarcare, carbuni alternator, toate de catre un electrician la propriul lui service autorizat pe partea electrica la toate tipurile de masini (prieten de familie deci manopera 0 lei) a mers perfect bateria, am fost cu ea sa i faca garantia, au verificat incarcat cat trebuie, au pus stampila si asa merg de anu trec din iarna cu ea fara probleme, acum a inceput sa dea semne de oboseala ceea ce nu trebuie pt o baterie de nici un an de 66 A, am fost cu ea la electrician sa se uite mai intai sa nu cumva sa am eu probleme la partea electrica, probleme nu sunt, totul cum trebuie alternatorul incarca cum trebuie, acum am fost la firma care a dat garantia, si surpriza ce mi se spune de acolo, pai trebuia sa ma duc cu ea la verificare dupa 6 luni de zile ca este baterie cu intretinere, dar cel care a verificat atunci nu a scris unde trebuie pt verificari periodice ca trebuie la data de sa fiu cu ea, si nici nu a spus, si eu nu mam dus si uite asa am pierdit garantia la baterie. bun asta fiind zise am cautat pe net cam care ar fi nivelul lichidului in baterie pt ca cel de la verificare mai spus ca bateria are nivelul scazut nu rau dar este scazut nu este cat trebuie, ochiul este negru deci nu alb si nici verde, pe ea scrie ca verde este incarcata, negru ca este descarcata dar trebuie pusa la incarcat iar alb fara lichid, dar nu a ajuns in faza de alb inca. Stie cineva cam cat trebuie sa fie nivelul de lichid in baterie? am citit tot pe aici pe un forum ca ar trebuie sa fie cam 1,5 2 cm peste elementi, a mea are pe primul element 1 cm pe al doilea putin peste 1 cm cam 1,2 mm, pe 3 la fel pe 4 are 1,5 pe 5 1,5 pe 6 1,5, sa completez la celelate pana la 1,5 si sa le las asa si sa pun bateria la incarcat sau sa completez pana la 2 la toate gaurile??
bygy007
ai verificat si densitatea?
citeste pe aici
mai poate fi o cauza la dacie si anume bucsile de la electromotor uzate , si spun asta din proprie experienta ,
ca sa fii sigur ar trebui sa vezi la un service specializat sa vezi ce curent ia electromotorul , daca ia mai mult de 70-80A este o problema
krapcarasu
completeaza cu apa distilata, apoi incarca pe redresor
fsilviu86
pai am fost la un service autorizat, cel de care spuneam are serivice autorizat, parte electrica si diagnoza auto, si mia spus ca probleme la partea electrica nu am, electromotorul are periile schimbate de asta vara cand ma lasat detot, nu a mai vrut sa porneasca si are periile noi, defapt platoul cu totul la schimbat ca asa mia recomandat, rotorul era bun. daca pornesc masina si merg cu ea, si o las o ora doua porneste fara probleme dar daca o las o noapte intreaga parca nu are putere dar de invartit invarte, bucsile sunt schimbate atunci odata cu periile.
Baterie nu este pe moarte adica nu am elementi care sa dea semne de deces, nu sau inegrit dopurile, lichidul este lipede ca cristalu, nu este tulbure
ghitza
ceva iti papa curent acolo,parerea mea
CGDBZ
Lichidul trebuie sa fie la minim 1cm si maxim 2 cm peste placute .Si daca ai un ulei prea vascos invarte mai greu cand e frig . Pune bateria pe redresor pana se inverzeste "ochiul" .
fsilviu86
aha deci eu am completat pana sa facut 1,5 peste element, deci o sa mai completez pana se face 2cm peste element, si o las la incarcat. curent nu fura, daca scot siguranta alarmei cu inchidere centralizata plus siguranta cd-player si pun borna de binus sau plus pe baterie si o iau nu face nici un fel de scanteie, chiar asta a verificat si electricianul a crezut ca poate imi fura mie curent ceva de obicei mai zis ca electromotorul mai fura curent, dar se pare ca am scapat doar cu nivelul scazut de electrolit din baterie.

28 Nov 2010, 20:17:
am gasit pe site-ul producatorului uirmatoarea chestie care este interesanta http://www.rombat.ro/index.php/faq undeva scrie ceva de genu (Cāt de des trebuie sã verificãm bateria?
In exploatare se verifica nivelul electrolitului, cel putin o data pe an la bateriile Tornado si Cyclon Calciu, o data la 9 luni la bateriile Pilot, o data la 3 luni la bateriile Terra si o data la 2 luni la bateriile Magma.. Nivelul electrolitului trebuie sa fie cu cca 26mm deasupra placilor. In cazul in care nivelul electrolitului scade sub valoarea indicata, se completeaza cu apa distilata sau demineralizata, niciodata cu acid sau apa de la robinet.

La bateriile dotate cu indicator de stare (ochi magic) starea de incarcare si nivelul electrolitului se pot aprecia observānd culoarea acestuia:

transparent: nivel scazut, necesita completare
negru: nivel bun, baterie descarcata
verde: nivel bun, baterie incarcata)

Deci ce sa inteleg ca la bateriile cu intretinere cum am eu ar trebui sa completez cu apa distilata cat? cat vreau eu sau 26 mm cat scrie??
bygy007
cum scrie si dupa o pui pe redresor , cum ziceam o masurare a densitatii iti va spune starea bateriei , pentru curentul de repaos citeste http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=766577
Tudor Badescu
Pune-o la redresor pana se inverzeste ochiul.Cel putin acel element e descarcat(ochiul arata doar situatia elementului unde e pus;se presupune ca toate elementele au aceeasi stare).Dar pentru ca acolo a aparut culoarea neagra e posibil ca tocmai la acel element sa fie o problema.Ar fi lamuritoare o masurare a densitatii la toate elementele inainte de a o pune pe redresor.
fsilviu86
a stat toata noaptea pe redresor si degeaba, nu sa inverzit acel ochiul, electrolit acum are 20 mm peste placi, si degeaba tot negru este ochiu:( redresorul meu baga cam 10 A/h)eu zic ca de la 8 de cand am bagato pana la 7 dimieatza ar treb sa se fi incarcat.
Paulorossi
Prietene, ochiul nu se inverzeste doar daca o pui la incarcat.Mergi si masoara densitatea electrolitului,ar trebui sa ai 1,28g/cmc in fiecare element.Daca nu ai se va lua electrolit,7 ron/l si se va corecta in fiecare element pana se va atinge aceasta valoare(scoti cu siringa(sau cu densimetru) din fiecare element aceiasi cantitate si completezi cu electrolit).Daca pui apa distilata o sa-l diluiezi si mai rau.
Succes
danciusergiu84
iti trebuie lumina exterioara sa vezi verdele acela, cam multa apa ai bagat, poate ai diluat acidul
adaniel69
ai un aparat de masura?
masoara tensiunea dimineata!
ce ulei ai? teoretic iarna trebuie un ulei mai subtire!
si dupa ce ai scos-o de pe redresor, ai incercat sa pornesti? incearca daca ai posibilitatea cu alta baterie, a vreunui vecin, numai o pornire dimineata! de proba! poate bateria e buna! de obicei cd-playerele auto fura curent! alarma suna des?
masoara tensiunea!
bygy007
1 trebuie masurata densitatea
2 daca pui apa va scadea
3 in momentul in care este pusa la incarcat densitatea incepe sa creasca

tine-o pe redresor pina densitatea in fiecare element ajunge la 1,26-1.28

in functie de densitate poate sta pe redresor si 24 ore dar sa nu se depaseasca tensiunea LA BORNE de 2,5- 2,6 pe element (15-15,6)
Tudor Badescu
Daca a stat toata noaptea la incarcat si ochiul a ramas negru,inseamna ca acel element e dus.Probabil un scurtcircuit ca la varsta ei nu ne gandim la uzuri importante.Vei gasi acolo acidul foarte slab.Daca o lovesti de ceva(dar nu cat sa spargi bacul),e posibil,cu noroc,sa se rupa scurtul.Mie mi s-a reparat asa o baterie care mi-a cazut de pe masina si a mai mers 2 ani.
Densitatea nu e criteriu absolut.Am mers ani de zile cu baterii la care am scos de noi acid pana la separatori,apoi am completat cu apa pana la nivel.A rezultat densitate de 1,17.Creste dupa o jumatate de an la 1.22...1,24 prin desulfatarea mai accentuata datorita densitatii mai mici.O densitate mai mica inseamna viata mai lunga.Dar scade ceva din capacitate si cam cu 0,1V tensiunea,asa ca metoda merge la baterii cu capacitate buna.Cu 1,17 am pornit perfect la -14 grade,dar aceasta densitate inseamna ca incepe sa inghete pe la -18...-19 grade.La 1,28 undeva pe la -60 grade.De aceea firma Tudor recomanda pentru Romania densitate 1,24.
Eu zic sa insisti la garantii pe ideea de scurtcircuit pentru ca bateria n-a fost secata.Si sa insisti.
Andyno
eu raman fara baterie doar cand este pe duca sau uit luminle aprinse.

acum 2 sapt. am uitat faza scurta in garaj pe lumina vro 15 ore, avea 2,3 v in ea...nici un led numai lumina smile.gif)))

am pornit masina cu alta baterie si am facut schimb de baterii.....am lasat o la 1500 ture 30 minute. dupa 30 minute am oprit motorul si am pornit o dupa 1 ora...a pornit putin cam greu dar a pornit..

am mers vro 30 km prin oras fara lumini si bateria si a revenit complet....am o saracie de caranda de 62 amperi.

ultima baterie caranda m a tinut 4 ani. face baterii bunicele domnul mosulica caranda.

la hilux am 2 baterii blink.gif
fsilviu86
Deci Paulorossi apa distilata este tot una cu electrolitul care til dau din comert, daca compari cu ce este intro sticla cu apa distilata si una pe care scrie electrolit este una si aceeasi, momentan nu am avut un densimetru, bateria nu ramasese deloc fara curent, pornea masina, dar invartea mai greu iar asta am observat imediat pt ca ea asta iarna la -30 de grade invartea vioi.

danciusergiu84 nu cred ca am pus prea multa pe site la ei scrie 26 mm iar eu am completat pana la 20 mm deci nu mam dus pana unde spuneau ei.

adaniel69 am masurat tensiunea dimineata si bateria dupa 5 min de stat libera fara redresor avea undeva la 12, 70 volti, iar dupa 15 min la fel nu scazuse deloc.
ulei am 10w40 ulei care i pun in fiecare iarna, aparatul de la masina nu are cum sa consume pt ca este trecut prin contact singurul fir care este conectat este cel de memorie care daca o luna il las conectat la baterie nu cred ca imi consuma 1 A.
Alarma nu urla des sa zic odata la 3 4 zile dar rare ori doar sa fie caini pe sub ea si sa se loveasca altfel nu porneste.

bygy007 cand am pus apa distilata tensiunea a scazut cam cu maximim jumatate de volt undeva aproape de 12,1 cam asa arata aparatul de masura, iar dupa ce am puso la incarcat pana dimineatza ajunsese la 13 si ceva aproape 14, mam uitat sa nu cumva sa fiarba baterie si nu, nu dadea semne.

Tudor Badescu banuesc ca daca acel element era dus ar fi trebuit sa se tulbure electrolitul sau sa se ingreasca dopul sau un semn treb sa apara, la cealalta veche cand ma lasat sau inegrit doua dopuri iar electrolitul era tulbure.


deci dimineata cand am plecat la servici masina a pornit fara probleme, de incarcat incarca foarte bine, ba chiar am tremurat in masina pana la servici si nam dat drumul la aeroterma sau dezaburire, faruri proiectoare nici aparatul nu lam pornit, iar acul de la incarcare arata ca incarca la maxim cat trebuia si anume 14, 2/3 cam asa arata la borne. dupa 11 ore de stat masina fara a fi pornita iam dat o cheie si a pornit foarte vioaie, nu a dat nici un semn de oboseala sau sa faca figuri, ba chiar a pornit la prima cheie. acum sa vedem maine cum o sa porneasca.

multumesc pt ajutor
mircea63
te duci direct la protectia consumatorului, faci o reclamatie si ceri schimbarea bateriei. oricum daca acuma face fite ce o sa faci cand va fi chiar frig. oricum eu de circa 10 ani am renuntat la serviciile rombat. vei gasi in metro sau altundeva baterii straine care sunt de cativa ani pe piata si sunt chiar mai ieftine decat rombatu cam la aceleasi caracteristici sau chiar mai bune.
$$ilvviu
Tata are Rombat pe Logan, intra in a 6-a iarna.
Multi prieteni, cunoscuti au pe masini Rombat si nu fac probleme.
Asa ca nu are rost sa denigram firma.

fsilviu86
sincer acum cat o sa ma mai tina .. asta este, poate ma scoate din iarna, oricum bateria nu este luata din metro, nu cumpar asa ceva din metro, este luata dintrun magazin de piese auto specializat, si unde nu au timp sa stea pe rafturi si mai ales ca a fost luata intrun sezon in care nu au timp sa stea pe rafturi, si plus de asta are termenul de fabricatie si este fabricata in luna a 8 2009 deci a stat maxim 2 luni pana sa fie cumparata ceea ce nu cred ca este prea mult, adica este exact drumul de la fabrica, la importator, de la importator la firma de specialitate si de la firma de specialitate la mine.
CGDBZ
Al meu rombat e la a cincea iarna .
schumi_86
In loc sa va zgarciti pt.cateva zeci de lei la achizitionare mai bine pui ceva in plus si iei ceva bun de calitate, o Varta, Bosch.....nu toate romanismele care dupa 2 ierni mai grele te lasa.....parerea mea.
Eu unul personal am Varta pe masina si nu am avut probleme,este fara intretinere,asta este a 5-a iarna cu ea.
Paulorossi
QUOTE(fsilviu86 @ 29 Nov 2010, 20:03)
Deci Paulorossi apa distilata este tot una cu electrolitul care til dau din comert, daca compari cu ce este intro sticla cu apa distilata si una pe care scrie electrolit este una si aceeasi...
*


Vorbesti prostii...
Personal am cumparat acum 2 sapt 1 litru de electrolit diluat.Aveam pe fiecare element 1,24 ,dupa corectie aveam 1,27 ,cu apa distilata nu poti reusi performanta asta.Recomand sa mai cauti...
argon
Electrolitul contine si acid, e zeama completa, apa e doar apa.
fsilviu86
aia de la magazinul de piese auto mia zis ca este acelasi lucru numai ca pe bidon scrie electrolit iar mai jos la indicatii scrie apa dedurizata sau ceva de genu, nu am bidonul in casa ca citeam exact ce scrie pe el.
argon
Nu te mai lua dupa toti vanzatorii, electrolitul e amestecul de acid sulfuric cu apa dedurizata, e coroziv. Se foloseste la schimbarea completa, daca ai pune doar apa in baterie, nu ar functiona, apa se foloseste doar la completare cand nu lipseste mult pana la nivel.
fsilviu86
argon pai si eu asta am facut am completat pana la nivel nu foarte mult, nivelul era scazut mundeva la 10mm 10 mm si putin si eu am completat pana la 20 mm. nu am schimbat electrolitul .
Kiraly
apa nu este tot una cu electrolitul asa cum spune si Fernando de la Caransebes.dute la un alt magazin ca ala nu stie ce vorbeste.
barbus
Buna .Am si eu o intrebare.Am o baterie Rombat Cyclon de 3 ani si nu imi face probleme doar dimineata la prima pornire(invarte cam greu) ,dar o ia de regula din prima cheie.Citind pe acest topic de ochiul magic,am coborat sa vad la mine cum e si e transparent. Acum trebe sa complectez cu electrolit? Si eventual pe unde?(inca nam facut asa ceva) Va multumesc celor care imi vor raspunde.
adaniel69
ai incercat cu bateria unui vecin? dimineata cand e motorul rece. daca spui ca statea in 12,7 volti ar fi ok bateria! poate iti fura curent ceva, sau electromotorul trebuie gadilat! sa stii ca sunt mai multe tipuri de carbuni! nu sunt toti de calitate! poate de la electromotor invarte greu! cand e motorul cald e alta treaba! incearca cu alta baterie daca ai posibilitatea! nu mai tin minte exact, dar mie unchi-miu parca a spus ca mi-a pus niste carbuni rosiatici, ca cei negri nu sunt de calitate! si se cunoaste! poate nu are putere din cauza carbunilor!


eu am un MONBAT 75/680Ah, si eu am vrut sa fug de lucrul romanesc! nu a fost scumpa! am dat aproape 2 mil acum 1 an si 4 luni! sunt multumit! m-a suparat alternatorul, dar bateria e ok!
barbus
Da.Poate voi incerca cu bateria vecinului care mi-a zis ca bateria mea e mai noua si mai buna ca al lui laugh.gif Dar am desfacut capacul bateriei si chiar am nivelul electrolitului sub nivelul elementilor cu aproximativ 2 cm.Intrebare :complectez cu apa distilata dupa capul meu sau complectez cu electrolit tot dupa capul meu sau merg la electrician ? Se poate strica bateria din complectare?
adaniel69
@barbus: eu ii spuneam lui fsilviu86! tu completeaza cu apa distilata! trebuie pus in fiecare element! depinde de ce baterie ai, ori cu busoane, ori cu banda! daca ai cu banda se scoate banda care are un fel de busoane prinse pe ea!
barbus
Cu banda .Am scos banda afara (au ramas capacele pe banda) si am complectat cu apa distilata in fiecare element pe rand.Apoi am pornit masina si am stat cu ea la relanti cam 10 minute.Ramane de vazut cum se va comporta de acum incolo.Mersi mult.
fsilviu86
adaniel69 cand am puso pe masina si am zis ca avea 12,7 masina a pornit fara nici o problema nu a dat nici un semn sa invarta mai greu, acum masina porneste bine dimineatza, nu mai da semne sa invarta greu, invarta chiar viori adica ca si inainte, deci electromotorul nu ar fi o problema :-s carbuni am pus de uzica, am dat o groaza de bani, nu erau negri aveau o culoare ciudata.acum vad ca masina porneste fara probleme, o sa cobor sa vad ochiul cum este si o sa revin apoi ca de doua zile nu mam mai uitat la ea
adaniel69
poate si-a revenit bateria dupa atatea incarcari pe redresor si pentru ca ai completat pana la nivel cu apa distilata!
fsilviu86
adaniel69 am fost acum la masina si ochiul este tot negru cu toate ca luato la sfert de cheie si a pornit imediat, o sa ma duc la magazin sa iau un litru de electrolit si un desimetru si sa completez pana ajung la densitatea care trebuie si o pun iar pe redresor si sa vedem ce iese

30 Nov 2010, 17:30:
bun sa va spun ce am facut, una bucata nebunie care e posibil sa imi si reuseasca:D

am fost la masina mam uitat la baterie bateria era cu ochiul negru asa ziceam eu ca este negru (pe margini era alb, in mijloc un punct negru) am dat o cheie la masina a pornit relativ foarte usor adica la sfert de cheie dar nu a dat semne de oboseala, pana aici oarecum bine. ma duc la alt magazin de piese auto si cer un litru de electrolit special pentru baterie si un densimetru. le cumpar tote fac 11 lei densimetru 5 lei si electrolitul 6 lei. ma duc acasa iau bateria de pe masina, iau o seringa de la farmacie si ma apuc sa scot electrolitul care era in baterie pana la nivelul placilor, in momentul cand am scac cam la 3 lementi ochiul era aproape alb detot nu se mai vedea decat putin detot negru, am scot din toti elementii electrolitul pana la nivel. la sfarsit ma uit la ochi si era alb mai sa fie si transparent. iau una bucata bat de la inghetata, bat care este din lemnt o lini si o gradez si fac pana la 25 mm adica 2, 5 cm pe site scrie 26 mm + sau - 2 mm. am completat cu electronit pana la nivelul facut de mine si in timp ce completam celulele ma mai uitam si la ochi si cand am terminat ochiu este negruuuu complet nu se mai vede absolut nimika adica nu mai este ca atunci cand am luat bateria in casa. iau un aparat de masura si masor la borne si imi da 12, 68 69 volti ceea ce zic eu ca este bine. scot redresorul si am pus bateria la incarcat, de la ora 3 si ceva de cand am puso si pana pot sa spun un singur lucru ca intro parte se vede foarte putin daca te uiti cu o lanteran de bricheta umpic verde si chiar este verde incredibil, deci bateria TRAIESTE biggrin.gif sa vedem ce se intampla pana maine. multumesc la toti care mau ajutat de pe acest forum.
Kiraly
bine frate sa ne scrii maine ce s-a intamplat
krapcarasu
ia-i marit capacitatea temporar dar viata ei e mai scurta, trebuia sa lasi completat la 26 mm si sa incarci pana fierbe egal in toti elementii sau nu mai creste tensiunea, nu se completeaza decat cu apa distilata.
Electrolit se pune doar cand ai pierderi prin curgere
Tudor Badescu
Fsilviu, electrolitul se tulbura cand vorba de uzura.La un element nou,defectat,nu. In alta ordine de idei,poate ca totusi a fost o problema accidentala si s-o fi rezolvat.
adaniel69
si ce densitate are dupa aceast "tuning"?
fsilviu86
adaniel69 acum ammasurat densitatea, densimetru care lam luat are trei culori gradate verde alb si rosu, ieri statea pe rosu sus de tot astazi imi sta pe partea alba la 1,27 in unii elementi iar la unii imi sta la 1,28 nici mai sus nici mai jos ce sa fac sa fie toti la 1,27 sau este bine si asa sa i las asa??? dupa 12 ore de stat la incarcat densitatea abia acum a ajuns la valoarea asta, am masurat si tensiunea ei cu redresorul pus si momentan are 13,17 volti si este in continu crestere, deci sa inteleg ca ea incepe sa isi revina???? electrolitul a ramas tot limpede nu este tulbure, deci cred ca nus elementii dusi.
adaniel69
[attachmentid=1627677080]
eu zic ca o lasi asa!
daca vrei sa scazi densitatea(ceea ce nu iti recomand) poti sa scoti cu din elementi si sa bagi apa distilata! dar e ok asa! tot iti face figuri?
Minel
asteapta nervos.gif Hai ca scriu aici , sa nu facem enjpe mii de topicuri ...

Problema este , bateria este un Rombat Calciu 12 V - 72 Ah ( fara intretinere ) [attachmentid=1627677114]

si ma gandeam ca inainte de a se lasa iarna sa o pun la incarcat vreo 24 de ore...

Dar ce este ciudat ca pe ea scrie fara intretinere si ce este si mai ciudat ca nu pot sa ii dau afara dopurile fara sa le deteriorez rau de tot .....( sa verific nivel si eventual sa completez ......... dry.gif )
Kiraly
daca este fara intretinere cs vrei tu sa verifici sau sa completezi?
fsilviu86
oameni buni gata bateria sia revenit complet, astazi am coborat si am pus bateria iam dat o cheie a pornit perfect, ochiul nu era verde, am lasato pornita atat cat am curatat toata ghiata de pe giamuri care a durat destul de mult in jur de 45 min biggrin.gif ghiata groasa nene nu gluma, dupa ce am terminat de curatat am zis sa plec putin ca si asa aveam treaba si cum era urat afara am zis sa plec cu masina, cand sa plec nu aveam lichid de stergatoare iau bidonul din prtbagaj si ridic capota, completez si imi arunc ochii la ochisorul bateriei si surpriza ochiul era verde, un verde sigur pe el, gata sarca sia revenit, era imposibil sa nu isi revina, baterie de nici un an garantata 2 ani. daca va ajuta ce am facut eu ma recomand cu caldura.
krapcarasu
depinde si cat e de veche, in perioada de garantie nu ai ce umbla , daca totusi vrei sa desfaci iti trebuie o daltita pe post de surubelnita lata; si la cele fara intretinere exista consum de apa, mic dar exista
Minel
QUOTE(Kiraly @ 1 Dec 2010, 18:19)
daca este fara intretinere cs vrei tu sa verifici sau sa completezi?
*



Simplu , din moment ce vreau sa o incarc , ti se pare ceva anormal ca inainte de a o incarca sa nu ii desfac dopurile si sa verifici nivelul ... sleep.gif


Bateria are undeva la 3 ani ceva de genu ....
fsilviu86
krapcarasu ai dreptate dar in cazul de fata eu nu mai am garantie la baterie nu din cauza mea, din cauza celor care au facut verificarea ca nu ai precizat ca trebuie sa ma prezint la verificare periodica. asa ca eu zic ca metoda aplicata de mine cu mici ajutari si idei din partea colegilor de pe forum am rezolvat problema.

1 Dec 2010, 20:27:
Minel ma vazut pe masina ta ca ai aprindere electronica este cea cu senzor in loc de platina sau este fara senzor???
krapcarasu
eu la minel ma refeream, dupa 3 ani se poate completa cu apa distilata si incarca pt a-i prelungi viata
Minel
QUOTE(fsilviu86 @ 1 Dec 2010, 20:26)
Minel ma vazut pe masina ta ca ai aprindere electronica este cea cu senzor  in loc de platina sau este fara senzor???
*



Cu senzor ....functioneaza ceas elvetian ... rolleyes.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.