Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bobina,supapa sau injectoare?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
ciprian272002
Salutare,
Dupa ce am spalat motorul acum vreo 2 saptamani(mare greseala) la o solenza 1.4 din 2003 99000 km am observat ca masina nu mai are demaraj.la schimarea vitezei zici ca e tractor..la relanti nu mere uns...deci m-am dus la tester....50 ron..nici o eroare..dar consuma cam mult zice mecanicul...pompa e buna chiar baga prea multa presiune..si zice ca sunt injectoarele infundate te costa 220 ron cu manopera curatarea lor...bun...apoi ma duc la alt mester zice..schimba bujiile ok am schimbat bujia 1 era neagra...scot fisa si motorul nu zice nik ca la celelalte fise scose cu motorul pornit..ok..deci nu sunt bujiile dar le-am pus noi pana la urma de dacia originale .e supapa. zice.......ma duc ca alt mester si zice a e sigur bobina...pt ca nu da scantei fisa 1 si la alte fise da scantei pe dinafara..acum oameni buni...ce sa cred..sa caut bobina sa schimb dar e 100% asta nu o fi totusi supapa sau injectoarele sau chiar altceva ....de... masina imi merge in 3 bujii si consuma mult ,nu are demaraj.. o bobina original e 3 bulioane..iau cu 1,2 mil de bosch sau altceva dar totusi nu credeti ca dau banii degeaba..ce ziceti?
Multumesc,
alexandrusiri
eu zic ca e bobina,pt ca daca ai spalat motorul nu ar avea de la ce sa se infunde injectoarele.cauta la cineva o bobina si pune-o pe masina numai de proba si vezi daca e de acolo.asta ca sa nu o cumperi degeaba.dar eu cred ca e bobina.
asa am patit si eu.mi s-a stricat bobina si la fel imi facea.nu mai avea demaraj,trebuia sa merg foarte turat cu ea pt ca altfel imi dadea in nas,iar la relanti oscila foarte mult.dadea sa se opreasca dar isi revenea si tot asa.si la mine a fost de la bobina.loa tester au iesit niste rateuri pe aprindere la un cilindru.
augustin87r
Asa mi-a facut si mie asta iarna. N-am spalat niciodata la motor. S-a intamplat in timpul gerurilor mari. Nici pana azi nu stiu ce a avut, dar am rezolvat cu spray de contacte la : mufa calculatorului, mufa de turatie, mufa bobinei , relee si sigurante din comp motor, fise bujii.

Ai putea incerca sa pui o alta fisa la cea care nu iti da scanteie. Sau daca zicea meseriasul ca la celelalte da pe langa, poate s-au uzat.

Citisem pe forum ca daca se strica bobina, nu iti da scanteie la doua pistoane...
DoubleG
Bobina nu e sigur... la masinile astea acea bobina contine defapt doua bobine inauntru. Una asigura scanteia la pistonul 1 si 3 si cealalta la 2 si 4. Daca ar fi dusa, ai avea scanteie doar la doua bujii: 1 si 3 sau 2 si 4, sau chiar lipsa totala scanteie. Nu schimba bobina ca dai banii degeaba.
Daca ai spalat motorul problema poate fi oriunde, daca au trecut cateva zile si probleme persista... uce injectie trebuie banuit, sunt etansate prost... in unele intra apa iar in altele nu... dupa noroc. In orice alta parte ar fi intrat apa... s-ar fi evaporat si masina ar fi mers normal. Incearca sa sufli cu aer toti senzorii si tot ce vezi electrice (la o vulcanizare)... daca tot asa face, ajungi la tot la calculator. Daca a intrat apa acolo, se va evapora foarte greu si chiar si atunci nu se stie daca masina va mai reveni la mersul normal.
Mentionez ca eu nu iti zic sa schimbi calculatorul de injectie si nici nu vreau sa te intristez, spun doar ca aia e cea mai intalnita problema in urma spalarii motorului...
djasu82
QUOTE(ciprian272002 @ 30 Nov 2010, 22:01)
Salutare,
Dupa ce am spalat motorul acum vreo 2 saptamani(mare greseala) la o solenza 1.4  din 2003 99000 km am observat ca  masina nu mai are demaraj.la schimarea vitezei zici ca e tractor..la relanti nu mere uns...deci m-am dus la tester....50 ron..nici o eroare..dar consuma cam mult zice mecanicul...pompa e buna chiar baga prea multa presiune..si zice ca sunt injectoarele infundate te costa 220 ron cu manopera curatarea lor...bun...apoi ma duc la alt mester zice..schimba bujiile  ok am schimbat bujia 1 era neagra...scot fisa si motorul nu zice nik ca la celelalte fise scose cu motorul pornit..ok..deci nu sunt bujiile dar le-am pus noi pana la urma de dacia originale .e supapa. zice.......ma duc ca alt mester si zice  a e sigur bobina...pt ca nu da scantei fisa 1 si la alte fise da scantei pe dinafara..acum oameni buni...ce sa cred..sa caut bobina sa schimb  dar e 100% asta nu o fi totusi supapa sau injectoarele sau chiar altceva ....de... masina imi merge in 3 bujii si consuma mult ,nu are demaraj.. o bobina original e 3 bulioane..iau cu 1,2 mil de bosch sau altceva dar totusi nu credeti ca dau banii degeaba..ce ziceti?
Multumesc,
*



Si tu te-ai uitat in gura lor biggrin.gif pentru o proba de rigoare sa zicem ai bujia de la fisa 1 neagra , ai schimbato bun si nu se intampla nimic cand e motorul pornit bun.
Cu motorul pornit scoti fisa 1 de pe bujie si o lasi in zona bujiei ca sa vezi si sa auzi daca arunca o scanteie si turezi motorul . Nu da scanteie nu mai ai ce sa discuti schimbi bobina de inductie . Daca iti da scanteie cuplezi la loc .
Bobina de inductie o poti masura are doua primare doua secundare , secundarele se masoara intre bornele 1si 3 - 2 si 4 intre 1 si 3 trebuie sa ai cel putin 7khilomi idem intre 2 si 4 - daca da valoarea de 7 secundarele sunt bune , se masoara primarele intre primul pin dinspre joja de ulei si al treilea pin la care valoarea trebuie sa fie de 0,9 ohmi si intre al doilea pin si al treilea care trebuie sa fie tot de 0,9 ohmi.
Are aceste valori excluzi bobina de inductie.
Injectoare infundate la relanti tremura motorul iar daca accelerezi abia urca in ture chinuindu se cand o verifici tragand de acceleratie cu mana.

QUOTE(DoubleG @ 30 Nov 2010, 23:07)
Bobina nu e sigur... la masinile astea acea bobina contine defapt doua bobine inauntru. Una asigura scanteia la pistonul 1 si 3 si cealalta la 2 si 4. Daca ar fi dusa, ai avea scanteie doar la doua bujii: 1 si 3 sau 2 si 4, sau chiar lipsa totala scanteie. Nu schimba bobina ca dai banii degeaba.
Daca ai spalat motorul problema poate fi oriunde, daca au trecut cateva zile si probleme persista... uce injectie trebuie banuit, sunt etansate prost... in unele intra apa iar in altele nu... dupa noroc. In orice alta parte ar fi intrat apa... s-ar fi evaporat si masina ar fi mers normal. Incearca sa sufli cu aer toti senzorii si tot ce vezi electrice (la o vulcanizare)... daca tot asa face, ajungi la tot la calculator. Daca a intrat apa acolo, se va evapora foarte greu si chiar si atunci nu se stie daca masina va mai reveni la mersul normal.
Mentionez ca eu nu iti zic sa schimbi calculatorul de injectie si nici nu vreau sa te intristez, spun doar ca aia e cea mai intalnita problema in urma spalarii motorului...
*


La calculator defectiunea pote fi finali care alimenteaza bobina de inductie aceeaia se verifica cu doua lampi scotand injectoarele din functiune idem bobina de inductie.
Apropo fie atent ca tu zici ca daca pe o fise nu da scanteie nu o mai da si pe a doua gresit doar daca primarul e interupt la una din bobine. Dar daca o bobrna din secundar s-a interupt motorul functioneaza nromal la relantii iar cand turezi nu arunca flama pe o fise iar restu cele 3 ramase arunca pe rand.
Dupa mine inainte de a se spala motorul se scot fisele si se pune o punga peste bobina si inclusiv calculatorul de injectie.
DoubleG
La calculator poate fi defect orice daca a intrat apa in el... pe langa asta face un oxid oribil...
Sustin in continuare ce am afirmat in legatura cu bobina, scanteile se dau pereche, cate doua in acelasi timp, doar ca un cilindru va arde iar celalalt nu (fiind intr-un timp mort). Daca lipseste o singura scanteie problema poate fi doar fisa sau bujia respectiva. Daca lipsesc doua si alea doua sunt la pistoanele 1 si 3 sau 2 si 4, atunci e mai nasol, bobina sau UCE Injectie...
Bobina defecta care sa dea 3 scantei si a 4-a nu... eu nu am intalnit.

Am impresia ca oricum discutam intre noi, pentru ca initiatorul nu mai posteaza nimic, poate a si rezolvat problema si nu vrea sa ne spuna cum.
ciprian272002
nu..nu am rezolvat inca...toata lumea imi spune de bobina numai tu m-ai pus pe ganduri...o sa incerc cu o fisa noua cu toate ca s-a schimat fia de la bujia 1 cu cea de langa si tot nu dadea scantei bujia 1...la bujia 3 da scanteie pe dinafara...am sa mai cer pareri si ma duc la o noua p[roba pt ca nu imi convine sa dau 2 mil pe o bobina si apoi sa nu rezolv nimi cum spui tu...
alinbum
daca bobina este crepata si ai mai dat si cu apa pe ea ii gata. o poti schimba, deaia nu iti mai da scanteie pe o fisa. la fel am patit si eu.
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2207212
augustin87r
Probati cu bobina si fisele altcuiva. Desi oamenii sunt sceptici sa le demonteze, sper sa gasiti pe cineva mai saritor.

Am gasit pe net o bobina facuta de Bremi, firma germana:

http://pieseauto.bizoo.ro/vanzare/925596/B...a-Solenza-Bremi
127 RON (transport inclus)

ionutiulia
POATE VA INVATATI ODATA MINTE SA NU MAI SPALATI MOTOARELE si sa respectati ce scrie in carnetul de intretinere al masinii.multa bafta la spalat motoarele si de acum inainte.
ciprian272002
gata am rezolvat..bobina era...150 ron...acum merge ca unsa
giannicamara
150 lei? de unde ? ce firma? bosh si bremi sunt cele mai bune ?
MANUVIU
am inteles ca bosh nu is prea bune ,si cei de la magazin stiau ca is cam slabe (desi nu is cele mai ieftine) eu am gasit VALEO la 170 ron
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.