QUOTE(ciprian272002 @ 30 Nov 2010, 22:01)
Salutare,
Dupa ce am spalat motorul acum vreo 2 saptamani(mare greseala) la o solenza 1.4 din 2003 99000 km am observat ca masina nu mai are demaraj.la schimarea vitezei zici ca e tractor..la relanti nu mere uns...deci m-am dus la tester....50 ron..nici o eroare..dar consuma cam mult zice mecanicul...pompa e buna chiar baga prea multa presiune..si zice ca sunt injectoarele infundate te costa 220 ron cu manopera curatarea lor...bun...apoi ma duc la alt mester zice..schimba bujiile ok am schimbat bujia 1 era neagra...scot fisa si motorul nu zice nik ca la celelalte fise scose cu motorul pornit..ok..deci nu sunt bujiile dar le-am pus noi pana la urma de dacia originale .e supapa. zice.......ma duc ca alt mester si zice a e sigur bobina...pt ca nu da scantei fisa 1 si la alte fise da scantei pe dinafara..acum oameni buni...ce sa cred..sa caut bobina sa schimb dar e 100% asta nu o fi totusi supapa sau injectoarele sau chiar altceva ....de... masina imi merge in 3 bujii si consuma mult ,nu are demaraj.. o bobina original e 3 bulioane..iau cu 1,2 mil de bosch sau altceva dar totusi nu credeti ca dau banii degeaba..ce ziceti?
Multumesc,
Si tu te-ai uitat in gura lor
pentru o proba de rigoare sa zicem ai bujia de la fisa 1 neagra , ai schimbato bun si nu se intampla nimic cand e motorul pornit bun.
Cu motorul pornit scoti fisa 1 de pe bujie si o lasi in zona bujiei ca sa vezi si sa auzi daca arunca o scanteie si turezi motorul . Nu da scanteie nu mai ai ce sa discuti schimbi bobina de inductie . Daca iti da scanteie cuplezi la loc .
Bobina de inductie o poti masura are doua primare doua secundare , secundarele se masoara intre bornele 1si 3 - 2 si 4 intre 1 si 3 trebuie sa ai cel putin 7khilomi idem intre 2 si 4 - daca da valoarea de 7 secundarele sunt bune , se masoara primarele intre primul pin dinspre joja de ulei si al treilea pin la care valoarea trebuie sa fie de 0,9 ohmi si intre al doilea pin si al treilea care trebuie sa fie tot de 0,9 ohmi.
Are aceste valori excluzi bobina de inductie.
Injectoare infundate la relanti tremura motorul iar daca accelerezi abia urca in ture chinuindu se cand o verifici tragand de acceleratie cu mana.
QUOTE(DoubleG @ 30 Nov 2010, 23:07)
Bobina nu e sigur... la masinile astea acea bobina contine defapt doua bobine inauntru. Una asigura scanteia la pistonul 1 si 3 si cealalta la 2 si 4. Daca ar fi dusa, ai avea scanteie doar la doua bujii: 1 si 3 sau 2 si 4, sau chiar lipsa totala scanteie. Nu schimba bobina ca dai banii degeaba.
Daca ai spalat motorul problema poate fi oriunde, daca au trecut cateva zile si probleme persista... uce injectie trebuie banuit, sunt etansate prost... in unele intra apa iar in altele nu... dupa noroc. In orice alta parte ar fi intrat apa... s-ar fi evaporat si masina ar fi mers normal. Incearca sa sufli cu aer toti senzorii si tot ce vezi electrice (la o vulcanizare)... daca tot asa face, ajungi la tot la calculator. Daca a intrat apa acolo, se va evapora foarte greu si chiar si atunci nu se stie daca masina va mai reveni la mersul normal.
Mentionez ca eu nu iti zic sa schimbi calculatorul de injectie si nici nu vreau sa te intristez, spun doar ca aia e cea mai intalnita problema in urma spalarii motorului...
La calculator defectiunea pote fi finali care alimenteaza bobina de inductie aceeaia se verifica cu doua lampi scotand injectoarele din functiune idem bobina de inductie.
Apropo fie atent ca tu zici ca daca pe o fise nu da scanteie nu o mai da si pe a doua gresit doar daca primarul e interupt la una din bobine. Dar daca o bobrna din secundar s-a interupt motorul functioneaza nromal la relantii iar cand turezi nu arunca flama pe o fise iar restu cele 3 ramase arunca pe rand.
Dupa mine inainte de a se spala motorul se scot fisele si se pune o punga peste bobina si inclusiv calculatorul de injectie.