Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Duster pe zapada
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Discutii generale - Dacia Duster
Pages: 1, 2, 3, 4
vimp
Asadar, ati testat?
Daca da scrieti aici pe ce fel de zapada, cu ce fel de anvelope, opinii.

Eu am mers cam 1Km pe zapada virgina pe un drum agricol, zapada cam 15-17 cm. Cauciucuri Michelin Latitude Alpin.
Nu au fost probleme, dar datorita santurilor, masina mai aluneca stanga dreapta. Mod utilizare 4x4 : auto.
jay333


Masina echipata cu General Snow Grabber, tractiunea pe auto. Masina s-a comportat foarte bine, nici nu am simtit ca-i zapada sau gheata pe jos. In al doilea clip, unde am intors masina era gheata - nicio problema.
Nu am fortat-o deloc sa-i vad limitele pentru ca eram si cu juniorul si nu vreau sa risc inutil.
caphonne
Frumos chiar asteptam ceva zapada sa vad cum se descurca baiatul.
Danny_bb
pedrovl
de ce ai mai re - postat filmul asta cu "superpriceputii" de la flamicom valcea?? au facut ceva deosebit si nu se vede in prima postare???
fansuv
Obligatoriu cauciucuri de iarna. In rest atentie si fara graba.
La coborare trebuie frana de motor ca daca nu ajungi repede la vale.
JAY, MERGE MAI BINE cu auto decat lock?

Zapada din video flamicom este foarte mare. Se descurca bine din cauza ca are garda de 21 cm. De unde vine mereu zapada pe parbriz; din copaci sau atinge masina cu botul zapada. Flamicom este in pitesti si valcea- vor sa faca sales.
CristiC-GL
Am testat Duster 4x4 dci 110 cu cauciucuri Michelin Latitude Alpin pe drumul dintre Miercurea Ciuc și Harghita Băi cu zăpadă bătătorită. Sunt foarte mulțumit și de Duster și de anvelope!

Cu ESP, controlul tracțiunii și modul 4x4 LOCK s-a comportat ireproșabil, a ținut traiectoria în curbe conform cu așteptările șoferului. Doar cu dificultate poate fi adus la limită, în comportament subvirator, la curbe abordate cu viteză mult prea mare. Driftul lateral se poate controla foarte bine.

Pe zăpadă bătătorită, în mod 2WD, cu ESP dezactivat a avut aderență bună, conform așteptărilor, iar întoarceri cu schimbare de sarcină și frână de mână sunt o plăcere, pentru cine are chef de distracție.

Cu tracțiune integrală și ajutoare electronice m-am simțit foarte în siguranță. Este bine ca fiecare să încerce frânări de urgență de la 30, 40 și 50 km/h pe zăpadă pentru a estima mai bine condițiile de aderență și distanța de frânare.
fansuv
Este bine ca fiecare să încerce frânări de urgență de la 30, 40 și 50 km/h pe zăpadă pentru a estima mai bine condițiile de aderență și distanța de frânare.

Corect. Vream si eu sa scriu eu asta. Ca sa vezi cum sta.
Cand nu e nimeni pe drum si drumul e lat- pui frana la 20 km, la 30 km.
Pe nisip, zapada topita este foarte periculos sa pui frana brusc. Te poti roti ca sania.

Doar cu dificultate poate fi adus la limită, în comportament subvirator, la curbe abordate cu viteză mult prea mare.

CINE RISCA PLATESTE.
PaulT
QUOTE(CristiC-GL @ 15 Dec 2010, 19:57)
Am testat Duster 4x4 dci 110 cu cauciucuri Michelin Latitude Alpin pe drumul dintre Miercurea Ciuc și Harghita Băi cu zăpadă bătătorită. Sunt foarte mulțumit și de Duster și de anvelope!

Cu ESP, controlul tracțiunii și modul 4x4 LOCK s-a comportat ireproșabil, a ținut traiectoria în curbe conform cu așteptările șoferului. Doar cu dificultate poate fi adus la limită, în comportament subvirator, la curbe abordate cu viteză mult prea mare. Driftul lateral se poate controla foarte bine.

*




Nu pricep de ce l-ai pus in 4x4 lock... Functia respectiva nu are nici o legatura cu rulatul pe zapada batatorita. 4x2 era arhisuficient..
CristiC-GL
Modul AUTO este cel în care se circulă 99% din timp pe drumuri fără rampe sau pante. Se comută pe 2WD pe zăpadă numai dacă se vrea drifting și întoarceri cu frână de mână. (De evitat în modul LOCK)

La urcări pe rampe cu zăpadă și gheață și înclinare mare, modul 4x4 LOCK este mult mai indicat decât cel AUTO deoarece nici nu se ajunge la situații de pierdere a aderenței.

Modul AUTO înseamnă că abia după ce sistemul electronic constată lipsa aderenței la roțile din față (care se învârt în gol pe gheață pentru scurt timp) abia atunci activează 4x4 și îl și dezactivează la scurt timp după ce aderența s-a restabilit, așteptând următoarea ocazie de pierdere a aderenței, deci nu este indicat la urcat deal alunecos.

Modul 4x4 LOCK folosește și la coborâri pe pante înzăpezite cu frâna de motor care atunci acționează la toate roțile. A se folosi cât mai mult frâna de motor în loc de cea de picior pentru evitarea ruperii de aderență și implicit posibilitatea alunecării laterale.
PaulT
Modul in care se circula(sau ar trebui sa se circule) 99% din parcurs, indiferent de configuratia lui(pante-rampe) este 2wd... Oricum, fiecare foloseste masina dupa cum doreste.
CristiC-GL
QUOTE(PaulT @ 15 Dec 2010, 19:13)
Nu pricep de ce l-ai pus in 4x4 lock... Functia respectiva nu are nici o legatura cu rulatul pe zapada batatorita. 4x2 era arhisuficient..
*



Am parcurs aceleași curbe la deal și la vale de mai multe ori, ca să văd :
1) diferența între modul AUTO și LOCK la urcare pe drum alunecos;
2) diferența între AUTO cu ESP și AUTO fără ESP, deoarece controlul electronic al tracțiunii e legat de ESP și poate fi astfel dezactivat;
3) diferența între 2WD fără ESP și modul LOCK cu ESP, special ca să constat ruperi de aderență în condiții variate de viteză și accelerare pe aceleași curbe la deal.
P-A-C-O
QUOTE(CristiC-GL @ 15 Dec 2010, 18:57)
Am testat Duster 4x4 dci 110
....modul 4x4 LOCK s-a comportat ireproșabil, a ținut traiectoria în curbe conform cu așteptările șoferului.


4X4 LOCK in curbe? ohmy.gif
nene, esti de bula, zau.... sleep.gif

PS: ia vezi ce scrie in "carte" despre modul 4X4 LOCK wink.gif
Squirrel
Poate are noroc și de lotul de planetare minune…
caphonne
Pfff cred ca trebuie sa mai treaca ceva ani pana ce unii vor invata ca la orice masina 4x4 ca sa nu spuneti ca dau cu pietre in Duster modul LOCK se foloseste doar in anumite situatii scrise si parascrise de 15 mii de ori pe aici.Cand o sa adunati planetarele de pe jos iar aia de la service o sa va repare .... pe garantie atunci sa va vad.O sa spuneti aaah e proasta masina domne.
fansuv
&feature=related
4x4
QUOTE(caphonne @ 16 Dec 2010, 12:31)
Pfff cred ca trebuie sa mai treaca ceva ani pana ce unii vor invata ca la orice masina 4x4 ca sa nu spuneti ca dau cu pietre in Duster modul LOCK se foloseste doar in anumite situatii scrise si parascrise de 15 mii de ori pe aici.Cand o sa adunati planetarele de pe jos iar aia de la service o sa va repare .... pe garantie atunci sa va vad.O sa spuneti aaah e proasta masina domne.
*



Păi ce face de fapt funcția LOCK la Duster?

La Outlander poți să mergi cu LOCK cum vrea mușchiul tău, practic e un sistem de tracțiune integrală permanentă, deci îl poți folosi pentru o sportivitate mai accentuată a mașinii, intri mai bine în curbe (subvirează mai puțin) și răspunde mai rapid. (asta pe uscat, în curbe, cu viteză wink.gif ) A da și redistribuie cuplul atunci când ai aderență (40-60) pe când funcția AUTO putea doar (60-40), bazându-se pe față.
danielst
Am incercat alaltaieri sa vad cum se descurca cu cauciucurile all-season in zapada pe dealuri (iarba sub, nu drum). Masina in modul auto si am luat-o pieptis la deal.. s-a descurcat surprinzator de bine, se simtea cum sapa dar m-a scos pana in varful dealului. Cu ocazia asta am obs ca Michelin Energy scot destul de bine zapada dintre 'pinteni' (cel putin pe zapada aspra (n-am incercat pe mazga)), nu se 'incarca', ceea ce le face destul de 'valabile' si iarna. Oricum eu vreau niste Dunlop Grandtrek pentru chestii mai extreme
fansuv
Daca te tin banii- do it. all-season noi isi fac treaba super-bine.
casuba
Salutare.
Spuneti-mi si mie de ce nu se merge cu 4x4 lok in curbe, ce se poate intampla cu planetarele, nu ma pricep si vreau sa evit neplacerile.
Rog cine este documentat sa ne faca si nestiitorilor o explicatie detaliata.
asgard1955
Poti sa mergi cu 4x4 lock in curbe, dar pe zapada, noroi sau alte suprafete alunecoase.

Dusterul nu are diferential central si nu permite ca axa fata si spate sa se invarta cu viteze diferite ceea ce duce la solicitari asupra pieselor ce alcatuiesc transmisia.

Uite aici cel mai bun exemplu:
fansuv
ARO cum mergea cu 4x4 cuplat non-stop? NU FORTEAZA NIMIC prea rau.
Poti merge relax in modul lock ani de zile pe teren accidentat! AI PATRU roti care trag uniform.
Cand vrei- treci in modul 4x2 cu toata puterea pe rotile din fata.

Pe tern bun nu are rost sa folosesti 4x4 LOCK SAU AUTO.
Andu
Deci, dupa cum spunea asgard, Duster nu are diferential central ci un ambreiaj central. Rolul diferentialului este de a transmite miscarea de rotatie catre roti in cazul nostru (da, stiu, suna ciudat), permitand in acelasi timp ca rotile sa se invarta cu viteze diferite. De ce este nevoie de asta? Pai in general, atunci cand merge pe curbe de ex, rotile de pe exteriorul curbei or sa vrea sa se invarta mai repede decat cele de pe interior, ca asa-i in tenis. La fel, cele doua punti au ar mai vrea si ele sa aiba turatii diferite ca nici astea nu au fix aceasi traiectorie in curbe, ca sa nu mai vorbim de denivelari si alte alea. Asta inseamna ca, atunci cand iei viraje, diferenta asta de turatie trebuie sa o inghita cineva. Daca terenul e alunecos, nu-i bai, derapeaza putin rotile cu problema dar mergem mai departe. Daca avem aderenta buna o sa derapeze ambreiajul ala dintre punti si-l incingem pe ala. Acum n-a zis nimeni ca moare din prima, da' nici bine nu-i face. La Duster chestia aia are control on/off, nu face distributie inteligenta de cuplu intre punti ca nu mai costa cat costa acuma.
P-A-C-O
QUOTE(casuba @ 20 Dec 2010, 19:06)
de ce nu se merge cu 4x4 lok in curbe

scrie in manualul de utilizare al autoveh. wink.gif
Dsign
Toyo Open Country A/T, Duster 16v 4x4, Predeal - Cioplea, zapada batatorita sau gheata.

De multe ori, merge foarte bine si in 4x2, am testat sa vad cat poate duce.

La urcarea pantelor cu gheata, ori iti iei avant si urci bine-mersi fara riscuri in Auto, ori pui in Lock daca vrei sa pleci chiar de la baza rampei.

Daca rampa are gheata si opresti masina la mijlocul urcarii, poti avea si mama diferentialelor, nu mai pleci de pe loc. Iti dai drumul la vale, apoi urci voiniceste cu avant.



In rest, pe zapada virgina afanata sau inghetata, e suficient AUTO
pedrovl
e interesant cum trage in curbe, in pante. Daca bagi piciorul in gaz cu AUTO cuplat abordarea virajelor si iesirea din viraje este mult mai sigura. In pante am observat acelasi lucru indiferent cat de mare e zapada: E suficient AUTO si isi face treaba si pe namol si pe zapada cu conditia sa nu fie gheata si sa nu te opresti in panta. pe gheata nici Michelin Latitude Alpin nu face fata mai ales daca se opreste pe la mijloc. In concluzie se comporta excelent dar conteaza si cine si cum o exploateaza.
bobo77
QUOTE(pedrovl @ 28 Dec 2010, 20:15)
e interesant cum trage in curbe, in pante. Daca bagi piciorul in gaz cu AUTO cuplat abordarea virajelor si iesirea din viraje este mult mai sigura. In pante am observat acelasi lucru indiferent cat de mare e zapada:
*


Atat la dci cat si la benzinar?
Dsign
Daca nu insisti cu un picior greu pe acceleratie si daca nu esti la o turatie de cuplu (>3000 ture) se comporta foarte misto pe curbele alunecoase in AUTO, vorbind de benzinar. Daca insisti, incepe subvirator, dupa care intra spatele, o pune pe trasa, si daca insisti in continuare, mergi in supravirare. Condusa de un om cu piciorul fin, masina se comporta excelent in AUTO, cu mult mai bine decat un turism 4x2 echipat cu mama anvelopelor de iarna.
CGDBZ
Oare un 4x2 cu ASR-ESP cum se comporta pe zapada , nu are nimeni ?
bobo77
Pai asa ceva are numai duster dci 4x4.
CGDBZ
Este si 4x2 dci 110 CP cu ASR-ESP . Se poate merge si cu un 4x4 cu ASR-ESP in mod 4x2 .
530d
QUOTE(Logan_Stepway @ 21 Dec 2010, 20:14)
scrie in manualul de utilizare al autoveh.  wink.gif
*



Asta e problema că voi cunoateți sistemele 4x4 din manualul de utilizare. De asta apar foarte multe neânțelegeri și erori. Bineânțeles că puteți să cuplați modul 4x4 lock și în curbe atâta timp cât suprafața este alunecoasă (aderență scăzută) adică pe zăpadă. Și chiar este bine să cuplați modul lock pentru că mașina se comportă mai sigură și față de modul auto nu cuplează și decuplează axa spate în fiecare secundă ceeace duce la deteriorarea cuplajului. Și nu uitați că Lock-ul puteți să utilizați ori și cănd dacă aderența este scăzută. În schimb să nu cuplați Lock dacă drumul nu este alunecos pentru că nu există un diferențial central care să absoarbă diferența de rotație între axa față și axa spate spate. Iar puteți să folosiți modul Auto cănd drumul este uscat și sunt sau pot să apare porțiuni cu noroi sau zăpadă.
pedrovl
Foarte clar ca Nu avem ce cauta cu 4x4 Lock decat in conditii grele sau foarte grele cum specifica manualul. Eu de la 1 decembrie folosesc ambele Dustere (si benzinarul si dci-ul in modul AUTO ) Si benzinarul si dci-ul se comporta impecabil pe viraje mai ales unde se simte sistemul lucrand. Pe drum drept nu se poate simti modul 4x2 sau 4x4 pentru ca nu are relevanta. Pe drumuri virajate sau condus mai sportiv simti prcatic cum esti impins la iesirea din viraj cum tendinta de derapaj este anihilata de tractiunea integrala.

La benzinar neavand Esp nu exagerez dar se comporta admirabil.
La dci imi permit sa mai fortez din cand in cand desi nu am prea aprins Esp-ul decat extrem de rar si atunci doar a palpait dar nu am derapat nici macar pe zapada.

In schimb sa aveti grija pe viraje indiferent de benzina sau dci: daca intrati tare in curbe pe gheata chiar si cu gume de iarna este OBLIGATORIU sa tineti usor piciorul in gaz pentru a nu derapa. Daca sistemul lucreaza se iese din viraj daca nu......risc de iersire in decor .

Am totusi o intrebare: Azi am stat de vorba cu un prieten cu peugeot 4007. MECANICUL lui i-a recomandat sa nu foloseasca AUTO decat la nevoie pentru ca altfel cica se uzeaza sistemul.....

Repet nu vorbim de 4x4 LOCK ci de modul AUTO !
bobo77
@CGDBZ da ai dreptate m-am uitat mai atent pe site-ul dacia.
caphonne
Nu mai spune nimeni nimic aici.Un filmulet ceva?

4 Jan 2011, 15:11:
Am totusi o intrebare: Azi am stat de vorba cu un prieten cu peugeot 4007. MECANICUL lui i-a recomandat sa nu foloseasca AUTO decat la nevoie pentru ca altfel cica se uzeaza sistemul.....

Repet nu vorbim de 4x4 LOCK ci de modul AUTO !

Avea o oarecare dreptate oricum eu as folosi 4x4 doar daca chiar as avea nevoie.Eu stiu ca va simtiti mai in siguranta dar la Duster unde trage fata in 4x2 nu ar trebui sa fie probleme.Sa mergeti cu o masina la care trage spatele sa vedeti atunci.
jay333


CGDBZ
Frumos peisaj wub.gif
alecsz99
Cu adevarat minunat peisajul, dar nu e nimic special in film, ORICE masina cu anvelope de iarna urca fara probleme...
jay333
"Duster pe zapada" inseamna numai ceva "special"? N-are voie omul sa se laude cu niste peisaje de vis? rolleyes.gif In spatele meu era un Clio cu cauciucuri de iarna si nu a avut nicio problema in a urca/cobori pe acolo.
Daxidus
Testat o portiune de vreo 50 metri cu zapada si panta mai pronuntata/drum de tara.
Cu 4x2 se putea urca doar venind lansat de la baza cu 10..15 km/h cu mare greutate.
In schimb cu butonul selectat pe Auto se putea urca pornind de la baza pantei lejer, viteza crescand pe toata lungimea pantei.
Cam asta ar fi diferenta dintre 4x2 si 4x4.
Squirrel
Cum se descurcă un Duster prin zăpadă față de un Touareg?
QUOTE
Ar putea părea o comparație deplasată date fiind caracteristicile tehnice pe care le are VW Touareg: un motor V6 TDI, cu o putere de peste 200 de cai. Ne-am gândit totuși să punem față în față două teste pe zăpadă ale Daciei Duster și ale SUV-ului german, mai ales că sezonul de iarnă este în plină desfășurare. Modelul nemțesc este capabil să facă un adevărat spectacol pe zăpadă, însă și Dacia Duster face față onorabil intemperiilor iernii.


Unele au mai fost prezentate în secțiunea video…
zaqwsxcderfvbgtyhn
pedrovl, ti-am gasit problema prezetnata in alt fir de discutie
http://www.daciaclub.ro/Martorul-antidemar...ml#entry2832002
am pus si o intrebare pe acolo, poate imi dai si mie niste detalii!
pedrovl
astept injuraturi dar:

- unde face tuareg spectacol pe zapada?
- cu ce e duster mai prejos ?
- tuareg are 2,5 tone si nici supra inaltat (dupa cum e cel din film) nu face fata la zapada pre mare
- ce conteaza motorul daca matahala se afunda iar omul e planton la volan?
- de cand WV la tractiune este peste Nissan sau peste japonezi in general?
- sa mai asteptam putin sa testeze rusii in stilul lor un duster ca sa vedem spectacol.
- testul cu duster de la flamicom valcea e o aiureala pt cel de la volan (il cunosc si stiu ce afirm) este antitalent si tot urca prin zapada mai mare decat tuaregul....
- nu ma laud dar cand i-am luat cu mine la teste adevarate (nu la rotiri de 2 lei prin zapada de 10 cm - acolo face mai frumos matizul) smecherii de la flamicom valcea au coborat dupa prima panta iar la a 3 a se rugau de mine sa o scot eu de acolo....nu sunt specialist in off road dar filmele astea nu arata absolut nimic din ce poate un tuareg si/sau un duster.
- nu stiu cati posesori de tuareg au curaj macar sa intre pe unde intra dusterul si apoi sa nu planga
- eu am testat mai dur un tuareg dupa o ploaie mare in valcea si pe aratura imediat dupa ploaie si rezultatele au fost ieftine: 1 buc senzor esp, 1 buc furtun de nu stiu ce, 1 bucata far plin cu apa, 1 buc plastic aripa, 1 buc senzor frana = total 5600 lei noi !!!!
- priviti filmul cu dusterul in apa si chiar daca credeti sau nu am avut o singura paguba: de la viteza si apa prea mare s-a pierdut suportul de nr !!! priviti si cugetati. e pe you tube - duster in apa
D-Ice
Dragi colegi, dupa ce am vazut jde-mii de filme cu evolutia Dusterului pe zapada, si pentru ca acum imi urla sa vand masina din semnatura si sa imi achizitionez si eu un asemenea utilaj, ma intereseaza aspectele legate de faimoasa tractiune 4X4 in modul Auto. Adica am priceput eu ca in momentul in care rotile din fata pierd aderenta, cuplajul electromagnetic actioneaza asupra transmisiei spate care pune umarul la scos una bucata masina + gugumete din belea (sant, noroi, zapada, panta accentuata, etc.) smile.gif . Bun, toate bune si frumoase, asta e clar, ideea este ce se intampla dupa ce rotile din fata capata aderenta, se decupleaza puntea spate? Ca asta cam reiese din explicatiile Dacia. Ok, nimic impotriva, nu e o idee rea, dar ma intereseaza daca in practica se simte acest lucru, adica pierzi aderenta, o recapeti, iar o pierzi, etc., sau nu simti nimic, masina isi vede de treaba ei iar cel de la volan e preocupat doar de conducerea in sine, masina compensand pierderea aderentei. Si fiindca experienta mea cu Dusterul se reduce la un drive test in conditii de asfalt + gropi made in Romania, dar nu pe drumuri cu aderenta precara, vreau sa stiu de la cei care s-au dat pe zapada cum se comporta masina la urcarea unei pante pe zapada in mod Auto.
ALH
D-Ice: nu simti discontinuitatea transmisiei fata-spate cand lucreaza pe ,,auto", simti numai ca-si face treaba. Dupa ce o folosesti vei simti in schimb miros pregnant de ferodou ars/incins (ca la ambreiaj atunci cand patineaza mult). Este un cuplaj care cupleaza-decupleaza si de aici mirosul. Probabil ca la multe folosiri trebuie inlocuit (asta nu e un lucru bun...)
Am intrat cu masina in zapada de 40-50 cm si a facut fata lejer, este ajutata si de masa mica, nu e greoaie sa se afunde excesiv.
C@talin
deci sistemu asta e identic cala quascai,nam vazut nimic diferit.acelasi buton acelasi mod de functionare.
D-Ice
@ALH. Multumesc de info.
Ma gandesc totusi ca in momentul uzurii garniturilor de frictiune, acestea se pot schimba, nu e nevoie sa schimbi tot ansamblul. Iar daca nu se gasesc ca piese de schimb, romanul e inventiv, se pot face intr-un atelier specializat pe reconditionat discuri de ambreiaj.
Squirrel
pedrovl
butonul ala nu are nici o relevanta asupra tractiunii. tractiunea este de la NISSAN MURANO si din acest motiv se constata ca este foarte performana (fie ca unii accepta sau nu) intrucat provine de pe o masina mai grea cu componente mai solide. Rog nu ma contraziceti de dragul polemicilor , cititi sau cereti lamuriri la specialisti, eu fiind doar un amator informat.
asgard1955
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.