Propun acest topic(poate se califica si ca 'lipicios') pentru a pune la dispozitia doritorilor/posesorilor preturile practicate si 'politica' service-urilor Dacia in privinta reviziilor la Duster. Propun ca postarile sa contina urmatoarele informatii: - model Duster - reprezentanta Dacia - tipul reviziei (la cati km) - cost total - detaliere costuri
Poate o sa putem utiliza 'baza de date' astfel formata ca sursa de 'spam' la Vocea Clientului
Incep eu: - MODEL: Duster Laureate 1.5 DCI 110 DPF 4x4 - REPREZENTANTA: Dacia Service Feleac Cluj - TIP REVIZIE : 15.000 km (R1) (schimb ulei, filtru ulei, filtru habitaclu) - COST TOTAL: 616,47 RON - COSTURI DETALIAT: -PIESE: - ulei 'Elf Solaris DPF 5x30' 5 L : 370 RON (!! pretul pietei e undeva pe la 200) - filtru ulei: 36.60 RON - filtru habitaclu: 69.75 RON - garnitura: 8.43 RON - MANOPERA: - receptie si diagnosticare vehicul (!? ) : 25.32 RON - operatie generala revizie vehicul (ulei, filtru, verificare placute) : 86 RON - inlocuire filtru habitaclu : 20.26 RON (chestia asta dureaza 2 minute)
SYL
17 Dec 2010, 15:42
De ce nu i-ai schimbat si filtrul de motorina ?
jay333
17 Dec 2010, 15:50
Ca nu e prevazut in manual. Parca la 60000 km se schimba filtrul de motorina (n-am manualul langa mine, e posibil sa ma insele memoria). La benzina e prevazuta schimbarea filtrului din rezervor la revizia de 120.000 km.
danielst
17 Dec 2010, 15:56
Filtreul de motorina si filtrul de aer se schimba la 30.000 conform carnetului de intretinere
@bobo77, ai dreptate.. nesimtirea e la pretul uleiului, celalalte sunt la un 20-30% in plus fata de pretul pietei cea ce e 'suportabil' in ideea de a face service-ul la o dacie la service autorizat Dacia
Oricum pe mine m-au vazut ultima data aia de la service Dacia, sau cel putin nu cu piesele lor. Stiti cred destul de multi ca o data cu Regulamentul 461/2010 al Uniunii Europene din 27 mai 2010 nu mai poate fi conditionata garantia de efectuarea intretineri in service agreat Dacia (tre' sa fie service autorizat RAR). Astept un raspuns clar si de la VC pe subiectul asta. Eu deja aproape am completat 'kit-ul' pt revizia de 30.000 (ulei, filtru ulei, filtru habitaclu, filtru aer, filtru combustibil) cu piese de origine Renault cumparate de la distribuitor de piese national la preturi normale.
P.S: ca si fapt divers despre 'dotarea' service Dacia.. nici macar nu au vacuum de scos ulei, tre' sa demonteze scutul ca sa faca schimbul de ulei... ocazie cu care deja a aparut o trepidatie ciudata in anumite turatii (1700-2000 ture).. sper sa nu fi lasta destrans vre-un surub. Asta e nivelul de profesionalism
pedrovl
19 Dec 2010, 13:57
daca tot s-a deschis topic cu date tehnice haideti sa le respectam. ca prin alte parti am fost amendat instantaneu ....
Eu: revizie 15.000 duster 4x4, dci 110cp = 300 ron schimbat uei, filtru ulei, filtru polen, garnitura baie beneficiat de promo la manopera, filtru aer neschimbat
Eu; revizie 45.000 duster 4xe, dci 110 cp = 690 ron schimbat doar 3 litri ulei(1,5 am adus eu de la primele revizii dupa scandal cu ei), filtru ulei, filtru aer, filtru motorina, filtru polen, garnitura baie, manopera ii banuiesc ca nu mi-au schimbat filtrul de polen!!! nu mi-au factu decat un test de 3 minute pe calculator nu mi-au verificat lumini
UN PRIETEN: revizie 15.000 duster 4x4, 110 cp = 780 ron schimbat ulei (l-au aburit ca si pe mine ca nu au decat la litru si a iesit ccu 80 ron mai scump - omul nu a avut de unde sa aduca ulei pt ca nu a facut decat prima revizie), filtru ulei, filtru polen, filtru aer, filtru motorina - nu sunt sigur
Eu: au incercat sa-mi schimbe placutele la 30.000 si la 45 cand i-am dat 20 lei mecanicului mi-a spus ca merg lejer pana la 60.000 pt ca sunt la jumate !!!!
Feriti-va de Flamicom VALCEA !!! HUOOO !
ti3sto
7 Jan 2011, 01:18
Sa observ ca revizile sunt egale cu cele de la Logan.
Squirrel
7 Jan 2011, 10:24
Și ce ar fi diferit de Logan din punct de vedere al reviziilor?
god
7 Jan 2011, 16:02
Absolut nimic.
bobo77
7 Jan 2011, 21:37
@ti3sto egale la ce? poate la intervale de timp, ca nr de operatiuni in cadrul unei revizii si schimbul lor la acelasi nr de km sau ani, ca la pret in nici un caz...
cristic1982
14 Apr 2011, 16:40
Revizie de 15000 km - 380 lei (ulei ELF - bidon de 5 l, filtru ulei + manopera)
kork
14 Apr 2011, 18:33
Poate sa-mi spuna cineva ce scrie in cartea tehnica privitor la intretinerea cutiei de viteze si a transmisiei ? Multam.
P-A-C-O
4 Jun 2011, 08:35
QUOTE(cristic1982 @ 14 Apr 2011, 16:40)
Revizie de 15000 km - 380 lei (ulei ELF - bidon de 5 l, filtru ulei + manopera)
ce ulei Elf ai utilizat avand in vederea ca masina are DPF?
PS: filtru de aer /motorina / habitaclu nu?.... nu mai este masina in garantie sau ai renuntat la aceasta avand in vedere costurile de service la concesionarii Dacia?
cristic1982
4 Jun 2011, 19:22
Elf Solaris DPF 5W30. Fara filtru habitaclu, pentru ca il schimbasem deja. Filtrul de aer e inca curat, iar cel de carburant nu l-am schimbat pentru ca in mod normal el are o durata de viata de aprox. 60k km, in plus are senzor de apa, deci nu imi fac griji pana la 30k. Nu am renuntat la garantie.
P-A-C-O
5 Jun 2011, 19:32
QUOTE(cristic1982 @ 4 Jun 2011, 19:22)
Elf Solaris DPF 5W30.
adica Lubrifin Brasov (Total)
QUOTE(cristic1982 @ 4 Jun 2011, 19:22)
Filtrul de aer e inca curat
la conditiile de rulaj din Romania (praf) mai bine-l schimbi ca nu sare de 50RON la Mioveni chiar daca are acea rotita de intretinere
tu cand zici curat la ce te referi?
QUOTE(cristic1982 @ 4 Jun 2011, 19:22)
iar cel de carburant nu l-am schimbat pentru ca in mod normal el are o durata de viata de aprox. 60k km, in plus are senzor de apa, deci nu imi fac griji pana la 30k.
o prostie, parerea mea, avand in vedere calitatea carburantilor de la noi.... macar l-au purjat baietii la service pe la senzorul WIF?
Elementul filtrant (hartia) odata ce a ajuns apa la ea si a umflat-o, singura solutie este schimbarea filtrului pentru a preintampina diferite probleme dupa garantia de 100k km
Din cate stiu acum este in lucru o metoda care va duce schimbarea curelei si rolei de la distributie undeva pe la 200k km; se va etansa contra prafului carapacea de la distributie..... astfel costurile de intretinere anuale / in garantie (pana la 100k km sau 3 ani) vor scadea semnificativ iar Dacia va avea de castigat - imagine de marketing .... la fel s-a intamplat acum cu Duster, ma refer la filtrul de aer si de motorina, iar pentru tarile europene schimbul de ulei se face la 25k km sau 30k km (nu mai tin minte exact); numai la noi au lasat la 15k km sa nu moara de foame concesionarii
bobo77
5 Jun 2011, 21:34
Pai si asa mor de foame concesionarii nu-i problema...
cristic1982
6 Jun 2011, 08:49
Nu stiu unde este facut uleiul... Filtrul de aer, din experienta, pot spune ca este curat iar pierderile de presiune pe admisie nu sunt importante. Singura problema a motorinei din Romania este apa (vorbesc aici de OMV, Petrom si Rompetrol), iar filtrul de carburant are deja un senzor de apa, iar gradul lui de filtrare este destul de bun. In plus, intervalul de 30k km este arhisuficient, inclusiv pentru motorine mai proaste. Deci, eu voi schimba filtrul de motorina la 30k km iar cel de aer cand va fi nevoie (e foarte simplu sa il verifici). Cureaua de distributie trebuie sa reziste pana la 160k km, problema de la noi este praful care mai patrunde si o degradeaza (chiar daca este destul de protejata). La fel si cureaua de accesorii, numai ca acolo nu exista nici o protectie, iar praful ajunge extrem de repede pe ea, deci atentie.
Intervalele de intretinere sunt alese in functie de mai multi factori: - calitate carburanti - calitate aer - calitate drumuri - nr. de km parcursi anual - tipuri de trasee efectuate (adica cate procente oras, cate procente relanti...) - cost de vanzare - concurenta (ei cum sunt pozitionati).
luciango
6 Jun 2011, 13:45
Eu am facut prima revizie la 10200KM si am schimbat urmatoarele: -ulei Mobil 5W40 - 5L -filtru aer- era ok -filtru ulei -filtru polen -era negru de tot
M-a costat 470 RON cu tot cu manopera.
P-A-C-O
6 Jun 2011, 14:55
repet intrebarea de mai sus: a fost purjat filtrul de motorina sau nu? (din cate stiu la fiecare revizie pana la schimbarea acestuia trebuie purjat de catre personalul de service unde se fac reviziile)
cristic1982
6 Jun 2011, 15:54
Filtrul nu trebuie purjat, nu exista nici o preconizare oficiala in sensul acesta... Daca exista pana de detectie apa se schimba, altfel astepti momentul de schimbare.
P-A-C-O
6 Jun 2011, 16:38
QUOTE(cristic1982 @ 6 Jun 2011, 15:54)
Filtrul nu trebuie purjat, nu exista nici o preconizare oficiala in sensul acesta... Daca exista pana de detectie apa se schimba, altfel astepti momentul de schimbare.
FALS; mai intreaba si tu lumea care lucreaza prin service
QUOTE(cristic1982 @ 6 Jun 2011, 08:49)
Filtrul de aer, din experienta, pot spune ca este curat iar pierderile de presiune pe admisie nu sunt importante.
cine spune asta, capsula vacumatica de pe filtru?
cristic1982
7 Jun 2011, 08:54
De fapt ii intreb pe cei care lucreaza cu ele si le valideaza, iar un filtru nu necesita purjare, se schimba cu totul...
Nu ma refeream la indicatorul de pe carcasa cand am spus ca este curat, ci la teste facute cu diferite filtre, in diferite stadii de uzura.
P-A-C-O
7 Jun 2011, 18:09
QUOTE(cristic1982 @ 7 Jun 2011, 08:54)
un filtru nu necesita purjare, se schimba cu totul...
valabil in cazul filtrelor de benzina nu si la cele de motorina unde avem pe langa mizerii si apa
serios acum, dupa logica ta, daca nu se aprinde martorul WIF pe TdB, nu mai este nevoie sa schimbi filtru de motorina
cristic1982
7 Jun 2011, 18:18
Dupa logica mea filtrul se schimba la nr. de km la care trebuie sa fie schimbat sau mai devreme daca exista dubii in privinta motorinei (ex.: aprins martorul de apa, pilitura in sistem etc.).
O seara cat mai placuta
P-A-C-O
7 Jun 2011, 22:54
QUOTE(cristic1982 @ 7 Jun 2011, 18:18)
O seara cat mai placuta
[...] la fel
cristic1982
8 Jun 2011, 07:40
Ideea este ca exista un caiet de sarcini care spune ca filtrul trebuie schimbat la 30k km in Romania si care nu spune nimic de purjare. Din contra se evita purjarea pentru a nu deteriora filtrul in momentul demontarii/purjarii/montarii.
Din punctul meu de vedere, atat timp cat nu am suspiciuni in privinta calitatii motorinei nu voi schimba/purja filtrul pana la 30k km.
P-A-C-O
8 Jun 2011, 17:18
uite un mic video despre apa in motorina; bine, aici e vorba de un filtru separator insa principiul e la fel ca la filtrul de motorina:
QUOTE(cristic1982 @ 8 Jun 2011, 07:40)
se evita purjarea pentru a nu deteriora filtrul in momentul demontarii/purjarii/montarii.
esti de bula, zau
pentru purjarea filtrului nu este necesara demontarea/montarea filtrului.... cred ca tu confunzi purjarea cu spalarea....
PS: purjarea se face prin demontarea senzorului WIF si "amorsarea" la para (de 3-4 ori) sa cada din filtru (sau ma rog, de pe elementul filtrant din carcasa filtrului) apa si apoi toate gunoaiele
LE: oricum, purjarea o poti face si tu in curte, nu dureaza mai mult de 5 min. demontarea carenajului de sub filtru, purjarea filtrului si apoi remontarea carenajului .... bine asta e valabil daca sti sa manuiesti o surubelnita cu torx-uri si ai notiuni minime de mecanica
QUOTE(cristic1982 @ 8 Jun 2011, 07:40)
Din punctul meu de vedere, atat timp cat nu am suspiciuni in privinta calitatii motorinei nu voi schimba/purja filtrul pana la 30k km.
la pariu ca daca faci acum la 15k km purjarea filtrului de motorina gasesti in vasul de retentie cativa ml de apa?
cristic1982
8 Jun 2011, 20:14
Eu o sa astept pana fac 30k km si o sa-l schimb. Oricum, eu imi mentin parerea legata de intretinerea filtrului. Notiuni de mecanica am, dar cum am doua maini stangi prefer sa nu le iau painea de la gura celor care au mai multa experienta ca mine in desfacut suruburi...
In fine, hai sa lasam topicul pentru costurile reviziei si sa nu-l poluam cu altceva.
P-A-C-O
8 Jun 2011, 21:22
oricum, toata treaba asta cu schimbarea filtrelor de aer si motorina la 30k km si distributia la nustiu cat este o miscare de marketing a celor de la Dacia pentru a arata ca, costurile reviziilor la masinile lor (cel putin cat sunt in garantie) sunt foarte mici si ca este rentabil sa achizitionezi o astfel de masina.....
PS: explica si tu la lumea buna de aici de ce este spre binele motorului sa dezactivezi EGR-ul
cristic1982
9 Jun 2011, 09:30
De fapt motoarele si reglajele pentru ele chiar sunt facute pentru a avea intervale de intretnere mai rare si nu e doar de marketing.
Iar EGR-ul nu prea face bine motorului din mai multe motive, iar scoaterea lui ajuta nu numai pentru fiabilitate, prelungire utilizare ulei cat si pentru reactivitate masina sau consum...
jay333
9 Jun 2011, 10:50
QUOTE(cristic1982 @ 9 Jun 2011, 09:30)
Iar EGR-ul nu prea face bine motorului din mai multe motive, iar scoaterea lui ajuta nu numai pentru fiabilitate, prelungire utilizare ulei cat si pentru reactivitate masina sau consum...
Poti sa detaliezi? Multumesc.
cristic1982
9 Jun 2011, 11:36
In primul rand EGR inseamna gaze arse recirculate in admisie si pe urma in motor. Aceste gaze au in componenta si particule de carbon in plus fata de cele care sunt produse in momentul combustiei, iar aceste particule intra in ulei ducand la o degradare a proprietatilor uleiului. In plus ele degradeaza partile metalice cu care intra in contact (segmenti, lagarele turbinei etc.). In plus, EGR-ul se ia inainte de a intra in turbina, deci exista mai putina energie care sa antreneze turbina => reactivitate scazuta a masinii in momentul folosirii EGR-ului. Atunci cand nu folosesti EGR, datorita faptului ca exista mai mult aer proaspat (care ajuta arderea), pentru un stil de conducere similar (de ex. 120 km/h stabilizat pe autostrada) se reduce apasarea pedalei (care da cererea de debit injectat) => un consum mai mic. Sa nu intelegeti ca intre folosirea EGR si inhibarea lui exista diferente enorme de prestatii (consum si brio), dar totusi ele sunt usor sesizabile. Dezavantajele neutilizarii EGR-ului sunt: - se produce o cantitate mai mare de oxizi de azot (NOx) - zgomotul este usor crescut, mai ales pe relanti (aprox. +0,5 dB)
Sper ca am fost suficient de clar. Pentru ca este off-topic, nu voi detalia in plus acest subiect.
P-A-C-O
9 Jun 2011, 20:10
QUOTE(cristic1982 @ 9 Jun 2011, 11:36)
In primul rand EGR inseamna gaze arse recirculate in admisie si pe urma in motor. Aceste gaze au in componenta si particule de carbon in plus fata de cele care sunt produse in momentul combustiei, iar aceste particule intra in ulei ducand la o degradare a proprietatilor uleiului. In plus ele degradeaza partile metalice cu care intra in contact (segmenti, lagarele turbinei etc.). In plus, EGR-ul se ia inainte de a intra in turbina, deci exista mai putina energie care sa antreneze turbina => reactivitate scazuta a masinii in momentul folosirii EGR-ului. Atunci cand nu folosesti EGR, datorita faptului ca exista mai mult aer proaspat (care ajuta arderea), pentru un stil de conducere similar (de ex. 120 km/h stabilizat pe autostrada) se reduce apasarea pedalei (care da cererea de debit injectat) => un consum mai mic. Sa nu intelegeti ca intre folosirea EGR si inhibarea lui exista diferente enorme de prestatii (consum si brio), dar totusi ele sunt usor sesizabile. Dezavantajele neutilizarii EGR-ului sunt: - se produce o cantitate mai mare de oxizi de azot (NOx) - zgomotul este usor crescut, mai ales pe relanti (aprox. +0,5 dB)
BRAVO!
Ampt
11 Jun 2011, 19:37
Efecte negative in urma functionarii EGR-ului: Nu de putine ori, la curatirea galeriei de admisie a motoarelor diesel dotate cu EGR, se constata depuneri masive de funingine intarita pe peretii acesteia (in special la motoarele cu rulaj mai mare de 80000 km). Aceasta se datoreaza in special principiului de functionare al EGR-ului care introduce practic un procent de gaze de esapament nefiltrate in galeria de admisie. Unul din scopurile (efectele) secundare, relativ ascuns de producatori, pe langa rolul de reducere a poluarii este scaderea ( gresit, de fapt duce la cresterea ) consumului de combustibil. Insa in timp este diminuata totodata si performanta motorului datorita depunerilor reziduale in galeria de admisie, mai ales la motoarele cu uzura mare a axului turbinei, care genereaza pierderi de ulei in sistemul de admisie. Acestea, datorita temperaturii relativ ridicate si in contact cu gazele de esapament se transforma intr-un strat de funingine solida care ingreuneaza si altereaza admisia aerului in motor.
Recomandari Pentru evitarea acestor inconveniente se recomanda curatirea periodica a circuitului de admisie turbo-intercooler-EGR-colector admisie, prin pulverizarea de aditivi de curatire conform fisei tehnice a produsului si totodata curatirea manuala a galeriei de admisie cu solutii dedicate in acest sens.
P.S Corectat prin amabilitatea lui Logan_Stepway !
cristic1982
11 Jun 2011, 21:13
De fapt nu reduce consumul ci micsoreaza cantiatea de aer proaspat (care are mult azot sau N) si astfel se reduc emisiile de NOx, in schimb consumul creste... Eu personal, l-am inhibat la al meu.
P-A-C-O
12 Jun 2011, 09:04
QUOTE(Ampt @ 11 Jun 2011, 19:37)
Unul din scopurile (efectele) secundare, relativ ascuns de producatori, pe langa rolul de reducere a poluarii este scaderea consumului de combustibil.
FALS - cu EGR ai consum de carburant mai mare.
Ampt
12 Jun 2011, 09:11
@Logan_Stepway : Trebuie sa recunosc ca ai dreptate ! Explicatia pe care ai oferit-o este mai mult decat pertinenta ! Mea culpa si ... multumesc frumos pentru precizari !
P-A-C-O
12 Jun 2011, 11:02
nicio problema
pentru acest lucru exista acest forum auto, sa avem discutii libere legate de auto si sa incercam sa intelegem cu totii acest fenomen ..... ca de mistocareala sunt cu totii buni
cristic1982
13 Jun 2011, 09:31
Imi place ca imi sunt "acceptate" explicatiile asa usor... evit sa mai scriu pentru a nu ma enerva in plus.
boditza
15 Jun 2011, 16:32
dar nu ai check-ul aprins daca ai anulat egr-ul?
P-A-C-O
15 Jun 2011, 16:50
EGR-ul se mai dezactiveaza si prin "n" solutii nu numai prin declipsarea mufei
jay333
6 Jul 2011, 09:28
20.000 km/1 an, cost total 581,40 la Meridian Vest. Ulei Elf 5W40.
Squirrel
11 Jul 2011, 22:33
„Dincolo” se vehiculează prețuri de cca. 400 lei/revizie. A fost ceva suplimentar față de ulei motor și filtrele de ulei, aer, polen?
mariusjo
13 Jul 2011, 22:52
QUOTE(cristic1982 @ 13 Jun 2011, 10:31)
Imi place ca imi sunt "acceptate" explicatiile asa usor... evit sa mai scriu pentru a nu ma enerva in plus.
Detaliaza te rog cum l-ai anulat. Ma intereseaza. (dci 1,5 110 cp (126 cp resoftat). Se poate reactiva ulterior? Multumesc.
P-A-C-O
14 Jul 2011, 06:17
QUOTE(mariusjo @ 13 Jul 2011, 23:52)
Se poate reactiva ulterior?
De ce vrei sa-l reactivezi, ce s-a-ntamplat?
jay333
14 Jul 2011, 22:51
QUOTE(Squirrel @ 11 Jul 2011, 22:33)
„Dincolo” se vehiculează prețuri de cca. 400 lei/revizie. A fost ceva suplimentar față de ulei motor și filtrele de ulei, aer, polen?
Nope. Revizie standard, fara nimic suplimentar.
alexis
1 Mar 2013, 23:37
Revizia I - la 1 an, Serus: costuri totale revizie 924 lei (ulei Elf Solaris 5W30, filtre de aer, ulei, habitaclu si motorina, garnitura buson si manopera).
Ampt
2 Mar 2013, 00:37
Poți să detaliezi cât a costat fiecare reper în parte ?
alexis
2 Mar 2013, 07:56
Cu tot cu TVA: Ulei (Elf Solaris, 5W30, DPF, 5 litri) - 381,30 Filtru de aer - 64,85 Filtru de polen - 84,42 Filtru de ulei - 39,56 Garnitura buson golire ulei - 7,49 Filtru de motorina - 141,84 Manopera - 204,60
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.