Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme cu mufa din cutia de langa baterie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
cristian_valentino2002
Am o mare problema, de cand a venit iarna (zapada -6 -10 C ) nu imi mai porneste am crezut ca e de la pompa de benzina pentru ca nu se mai auzea cand puneam contactul dar am pus-o pe direct si merge fara probleme.. am ridcat capota si am zis sa ma uit la cele doua sigurante si cateva relee care sunt in cutiuta aia neagra (dreapta sus cum deschizi capota ) si am atins un fir dp mufa aceea si s-a auzit pompa in sfarsit am reusit sa o pornesc dupa nenumarate incercari dar cand am atins firul din nou s-a oprit .. probleme este ca pompa se aude acum da nu porneste din prima .. iar faza se repeta a doua zi de dimineata cand e rece, iar acum vin cu feonul incalzesc firele pe acolo si oarecum scurtez din timp DAR nu porneste din prima .. si foarte important si dubios este ca dupa ce reusesc sa o pornesc se comporta exemplar.. imi porneste la a doua cheie cum s-ar spune si la a treia si tot asa iar dak o las cateva ore in frig gata o iau de la inceput... IMI PARE RAU dak mai exista un topic asemanator dar eu nu l-am gasit sad.gif maine dak este nevoie revin cu poze
bygy007
si ce te deranjaza sa vezi care este problema acolo? , te uiti cu atentie sa vezi ce se intimpla poate fi un contact slab acolo
cristian_valentino2002
pai am verificat .. am impins toti papuci mai bne acolo ... am dat si cu un spray special pt electrica dar tot persista.. ma gandesc ca am 2 probleme .. din moment ce dupa ce le incalzesc firele cu feonul pompa se aude dar tot nu porneste la prima cheie
bygy007
eu zic sa vezi care este pinul , si incerci sa il mai stringi un pic poate e larg ( cum ai stringe un papuc cu patentul) daca e slab si nu asigura contact poti sa dai si cu mama lui de spray ca tot nimic nu faci, un aparat de masura te-ar ajuta sa vezi continuitatea la fire dintr-o mufa in alta , scori mufa si masori dintr-o parte in alta , eu nu stiu cum arata acolo daca poti face o poza clara cu ambele poate discutam dupa ora 20
Maskatu
Verifica fiecare siguranta si releu, si firele de langa ele. Nu avem de unde sa stim la ce fir ai probleme sau la ce sifuranta releu. Probabil ca s-a slabit un contact in care intra sau a ruginit.
EUGEN2008
merita incercat si releul ce comanda pompa. Eventual schimba-le de pe alta masina 1-2 zile de proba. Merg si de pe un logan
ramsen
poate ne faci o poza sa vedem care fir este cu buba sa stim si noi pe viitor...
cristian_valentino2002
Imi pare rau da nu pot sa scot pozele dp telefonul meu .. sad.gif imi da o eroare incerc maine sa le trimit unui prieten si sa mi le dea el ... app astazi am fost la un electrician i-am explicat , s-a uitat pe acolo si mi-a desfacut mufa si a strambat un pic viecare pin sau cum ii zice cel care intra in papuc .. si acum astept ziua de maine biggrin.gif sa vad dak porneste biggrin.gif sper sa pot scoate pozele maine

20 Dec 2010, 22:21:
QUOTE(EUGEN2008 @ 20 Dec 2010, 11:27)
merita incercat si releul ce comanda pompa. Eventual schimba-le de pe alta masina 1-2 zile de proba. Merg si de pe un logan
*




Dak poti u maine cand pun pozle o sa numerotez releele si u sa imi spui care este acela pentreu pompa de benzina ma gandesc ca nu poate costa foarte mult... ms
ramsen
daca ai solenza cu aer conditionat ai urmatoarele relee si sigurante:
sigurante
1.GMV racire
2.Compresor aer conditionat
3.Injectoare,rezistente incalzire sonde oxigen,supapa purjare canistra,calculator injectie,pompa benzina,bobina aprindere,traductor viteza vehicul

relee
1.pompa benzina,bobina aprindere
2. Injectoare,rezistente incalzire sonde oxigen,supapa purjare canistra,calculator injectie,traductor viteza vehicul
3.compresor aer conditionat
4.GMV racire treapta 1
5.GMV racire treapta 2
6.faruri ceata
asta este numai daca solenza are AC...daca nu are aer conditionat este mai simplu...la fel ca in poza numai ca unele sigurante si relee nu se mai gasesc in cutie...si ce sa gasesc sint urmatoarele:
sigurante
1.GMV racire
3.Injectoare,rezistente incalzire sonde oxigen,supapa purjare canistra,calculator injectie,pompa benzina,bobina aprindere,traductor viteza vehicul

relee
1.pompa benzina,bobina aprindere
2. Injectoare,rezistente incalzire sonde oxigen,supapa purjare canistra,calculator injectie,traductor viteza vehicul
4.GMV racire
6.faruri ceata
deci in poza de mai jos sint numerotate de mine si dupa aceia specificatia fiecarei sigurante si releu pentru ce este...ok
cristian_valentino2002
QUOTE(ramsen @ 20 Dec 2010, 23:16)
daca ai solenza cu aer conditionat ai urmatoarele relee si sigurante:
sigurante
1.GMV racire
2.Compresor aer conditionat
3.Injectoare,rezistente incalzire sonde oxigen,supapa purjare canistra,calculator injectie,pompa benzina,bobina aprindere,traductor viteza vehicul

relee
1.pompa benzina,bobina aprindere
2. Injectoare,rezistente incalzire sonde oxigen,supapa purjare canistra,calculator injectie,traductor viteza vehicul
3.compresor aer conditionat
4.GMV racire treapta 1
5.GMV racire treapta 2
6.faruri ceata
asta este numai daca solenza are AC...daca nu are aer conditionat este mai simplu...la fel ca in poza numai ca unele sigurante si relee nu se mai gasesc in cutie...si ce sa gasesc sint urmatoarele:
sigurante
1.GMV racire
3.Injectoare,rezistente incalzire sonde oxigen,supapa purjare canistra,calculator injectie,pompa benzina,bobina aprindere,traductor viteza vehicul

relee
1.pompa benzina,bobina aprindere
2. Injectoare,rezistente incalzire sonde oxigen,supapa purjare canistra,calculator injectie,traductor viteza vehicul
4.GMV racire
6.faruri ceata
deci in poza de mai jos sint numerotate de mine si dupa aceia specificatia fiecarei sigurante si releu pentru ce este...ok
*




a mea e varianta rapsodia cea cu servo directie fara geamuri , ac ... si ca relee am 1 2 3 si sigurante 3 si 4 cum ar veni prima si ultima .. sper sa pot pune poza maine, ar fi mult mai simplu ORICUM MS MULT
ramsen
bun...deci ai rapsodie fara aer conditionat...deci ai sigurante si relee in cutia neagra de linga baterie decit 2 sigurante si 3 relee...ordinea este cea din imagine dar fara aer conditionat si anume:
sigurante
1.GMV racire
3.Injectoare,rezistente incalzire sonde oxigen,supapa purjare canistra,calculator injectie,pompa benzina,bobina aprindere,traductor viteza vehicul

relee
1.pompa benzina,bobina aprindere
2. Injectoare,rezistente incalzire sonde oxigen,supapa purjare canistra,calculator injectie,traductor viteza vehicul
4.GMV racire
6.faruri ceata*
punctul 6* este optional la toate modelele care au din uzina faruri de ceata(proiectoare)...m-am documentat din catalogul electrice solenza cu aer conditionat si fara aer conditionat,gasesc acolo orice vreau sa aflu pe electrica la solenza,toate specificatiile pinilor din toate mufele posibile pe o solenza...daca il vrei si tu ti-l trimit...
ianacosti
Verifica manunchiul de fire care iese din cutia de relee si se
duce inspre far si coboara apoi in jos pe langa baterie.

Acolo se ating si se freaca de lonjeron sau ce fier e acolo.

La o solenza de la mine de la firma chiar firul care pleca la pompa de benzina era frecat si se intrerupsese. Era un fir portocaliu.
cristian_valentino2002
am reusit sa scot pozele .. dar v-am zis ieri ca am fost la electrician a umblat pe acolo iar astazi de dimineata aceeasi problema .. sad.gif deci nu am rezolvat nimic ..
EUGEN2008
mufele arata destul de bine, spray vad ca s-a dat pe acolo, eu zic ca problema nu e in mufa respectiva. Curata mufa senzorului de turatie si verifica si bobina daca nu cumva e crapata in partea inferioara in zona gaurilor de prindere. Daca nici asa nu vrea incarca cu niste relee si cu control vizual la cablaj...dai jos izolatia si verifici atent fiecare fir.
cristian_valentino2002
QUOTE(EUGEN2008 @ 21 Dec 2010, 14:52)
mufele arata destul de bine, spray vad ca s-a dat pe acolo, eu zic ca problema nu e in mufa respectiva. Curata mufa senzorului de turatie si verifica si bobina daca nu cumva e crapata in partea inferioara in zona gaurilor de prindere. Daca nici asa nu vrea incarca cu niste relee si cu control vizual la cablaj...dai jos izolatia si verifici atent fiecare fir.
*



oke am sa incerc sa curat si senzorul .. bobina mai intai sa vad care e biggrin.gif iar un releu am auzit ca e 15 ron original :-?? eu zic ca nu e mult .. ms mult si revin cu un raspun dak a avut efect sau nu ..
bygy007
mie mi se pare suspecta banda aia de izolatie data peste firele de pe partea scoasa nu cumva acolo este ceva , desfa si uita-te cu atentie la firele alea si la prinderea lor in papucii , poate este vre-unul rupt , eu as cupla mufele scoase din locasul ala si as masura cu un aparat de masura fiecare pin de la cele 2 mufe prin spate sa vad unde este problema unde se intrerupe circuitul
cristian_valentino2002
QUOTE(bygy007 @ 22 Dec 2010, 00:44)
mie mi se pare suspecta banda aia de izolatie data peste firele de pe partea scoasa nu cumva acolo este ceva , desfa si uita-te cu atentie la firele alea si la prinderea lor in papucii , poate este vre-unul rupt , eu as cupla mufele scoase din locasul ala si as masura cu un aparat de masura fiecare pin de la cele 2 mufe prin spate sa vad unde este problema unde se intrerupe circuitul
*



banda aia eu am pus-o asfel incat sa nu se mai miste si m-am gandit ca poate nici nu mai ingheata :-?? dar nu am rezolvat nimic o sa o dau jos.. REPET dupa ce reusesc sa o pornesc nu mai are nici o problema porneste la fiecare cheie pe care o dau .. deci eu nu cred ca are cum sa fie vrun fir rupd :-?? ca doar nu s-o lipi dupa ce o pornesc.. zic eu :-??

22 Dec 2010, 10:44:
QUOTE(ramsen @ 21 Dec 2010, 08:52)
bun...deci ai rapsodie fara aer conditionat...deci ai sigurante si relee in cutia neagra de linga baterie decit 2 sigurante si 3 relee...ordinea este cea din imagine dar fara aer conditionat si anume:
sigurante
1.GMV racire
3.Injectoare,rezistente incalzire sonde oxigen,supapa purjare canistra,calculator injectie,pompa benzina,bobina aprindere,traductor viteza vehicul

relee
1.pompa benzina,bobina aprindere
2. Injectoare,rezistente incalzire sonde oxigen,supapa purjare canistra,calculator injectie,traductor viteza vehicul
4.GMV racire
6.faruri ceata*
punctul 6* este optional la toate modelele care au din uzina faruri de ceata(proiectoare)...m-am documentat din catalogul electrice solenza cu aer conditionat si fara aer conditionat,gasesc acolo orice vreau sa aflu pe electrica la solenza,toate specificatiile pinilor din toate mufele posibile pe o solenza...daca il vrei si tu ti-l trimit...
*



Multumesc mult ... dar din cate am vazut sunt cam diferite de exemplu eu nu am gmv racire :-?? ceata am din fabrica dar nu am si proiectoare.. oricum iti multumesc iar dak ai timp si poti chiar mi-ar placea sa ma uit si eu prin acel catalog ... ms incaodata
bygy007
daca esti sigur ca e de acolo masoara continuitatea la mufa cu un aparat de masura
cristian_valentino2002
QUOTE(bygy007 @ 23 Dec 2010, 00:58)
daca esti sigur ca e de acolo masoara continuitatea la mufa cu un aparat de masura
*



mda... la asta m-am gandit si eu .. dar nu am amparat de masurat sad.gif o sa ma duc iar la un electricinan ..
Jackalwtf
Am cam aceleasi probleme, am verificat releul de la pompa si bobina. Eu am 3 identice la supernova europa si am facut rocada si aceasi chestie, dau la cheie si se aude un tzac puternic si nimic. Baterii am incercat 3 bune, se exclude, am exclus si releul. In cartea de reparatie zice ca ar mai putea fi de la demaror. Scrie si modalitate de verificare, dar nu am aparat de masura. Astept sa zici daca ai rezolvat, eu o sa testez maine dupa ce verific papucul de la demaror, ca am citit intr-un topic ca ar putea fi de la el.
klaus
Jackalwtf, repara demarorul. Cel mai ieftin iesi daca e de la carbuni.
cristian_valentino2002
QUOTE(Jackalwtf @ 7 Jan 2011, 22:12)
Am cam aceleasi probleme, am verificat releul de la pompa si bobina. Eu am 3 identice la supernova europa si am facut rocada si aceasi chestie, dau la cheie si se aude un tzac puternic si nimic. Baterii am incercat 3 bune, se exclude, am exclus si releul. In cartea de reparatie zice ca ar mai putea fi de la demaror. Scrie si modalitate de verificare, dar nu am aparat de masura. Astept sa zici daca ai rezolvat, eu o sa testez maine dupa ce verific papucul de la demaror, ca am citit intr-un topic ca ar putea fi de la el.
*



Pai cred ca nu avem aceeasi problema amandoi... pt ca eu am reusit sa scap oarecum .. am scos toate releele din cutia aceea 3 la numar biggrin.gif am incalzit cu feonu cam 10 minute (pt ca am gasit condesc acolo) am dat cu un pic de vasilile lichida (spray) iar acum nu m-ai mi-a facut probleme... dar asta doar e o chestie provizorie :-?? trebui sa caut sa rezolv problema.. Multumesc mult celorlalti biggrin.gif sper sa nu aveti si voi parte de probleme asemanatorea dak e posibil chiar deloc...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.