Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Micsorarea rap de compresie pt turbo
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
Ciumonk
Am scris si pe alte topic-uri dar nu mi s-a raspuns asa ca am facut un topic nou,care probvabil va fi inchis.Oricum,asta e problema:ce fac cu raportul de compresie 9:1?
O solutie ar fi sa iau cu freza din camera de ardere,umplut cu siringa,masurat,iarasi finisat,din nou umplut,masurat volum ,ca sa iasa toate camerele egaleetc-cam dificil.
Alta solutie ar fi sa iau o chiulasa de pe o dacie veche care avea motorul facut pt benzina proasta sau poate chiar o chiulasa de 1600(nu stiu dacase poate),asta daca nu imi gasesc mult visata chiulasa de Alpine Turbo.
Ideea nr 3,si cea mai putin fiabila ar fi sa pun 2 garnituri sau una groasa (am vazut la Kit-urile turbo pt BMW garnituri groase de cupru).


P.S.:Cumpar chiulasa de Alpine Turbo
dex lada
mai exista si solutia 4:

"da- le la cap pistoanelor" smile.gif mai poti sa iei un pic din pistoane partea de sus.

unele pistoane sunt prevazute cu niste "scobituri" in ele in parte de sus care au rol de a micsora compresia poti sa mai faci unele, sau una mai mare din cele doua (poza 1) ,dar e mai greu si nu e recomandat.
Cea mai usoara este sa iei din capul pistonului.
Ciumonk
Daa bun asta se poate face dar nu la pistonul de Dacie standard.
Daca ai pistoanele de Alpine(forjate!!!!),care au din start o "scobitura" atunci da,dar daca iei din capul pistonului normal o sa ii micsorezi drastic rezistenta mecanica.Cea ma buna solutie ramane totusi frezarea chiulasei,deoarece pistoanele de Alpine Turbo costa foarte mult.
Ciumonk
Chiar nimeni nu vrea sa ma ajute?
B-34-SGM
da iti este greu sa iei pe strung din pistoane, si sa le scobesti un pic??? au facut bietii asa ceva, si a mers foarte bine

o sa iti pun o poza cu un piston facut asa, si o sa iti explic ce trebuie facut

P.S. nu te chinuii aiurea, la bani dati pe adaptari, iei un motor turbo complet! deci renunta la idee!
Ciumonk
Ok,stiu ca toata lumea vrea sa renunt,dar daca au mai facut "baetii" asa ceva inseamna ca se poate.Dar totusi nu ii scad tare de tot rezistenta pistonului daca il scobesc?Si bani prea multi nu mai am de dat,am turbina,galeriile se fac,trebuie sa cumpar carburator(si ax cu came etc +modificari traditionale la chiulasa),am wastegate-ul si bov,intercooler-ul e aranjat.Astea sunt chestiile scumpe.Restul se rezolva

Deci trebuie luat cam 9-10 cm3 .Din piston si din chiulasa.Pune poza sau instructiuni te rog.
dex lada
de ce sa mai iei din chiulasa ? ca sa mai maresti raportul de compresie si sa ajungi de unde ai plecat ?

daca ti-e greu sa faci scobiturile poti sa incerci cu o "gaura" ca in poza ,a bagat strungul si gata "gaura".
Ciumonk
Era vorba de frezarea camerei,adica marirea volumului camerei de ardere,nu rabotarea chiulasei.
Si daca strunjesc pistonul in mijloc o sa crape,mai ales la presiunea la care o sa mearga motorul,din cauza turbinei.
Sgm unde sunt pozele?
dex lada
eu zic ca te complici cu chiulasa. Cred ca atentia ta trebuie sa se indrepte catre pistoane.
Ciumonk
Pai sa puna Sgm pozele si instructiunile exacte cu strunjirea,frezarea pistoanelor.
bodel
Cauta bine in magazine ca se gaseste set motor ptr Dacia Pick-Up de 1400cmc cu pistoane gata scobite, am facut vara trecuta un motor cu asa ceva.
Ciumonk
Dar pot sa te intreb de ce erau scobite?Daca motorul e aspirat de ce sa micsoreze raportul de compresie?
bodel
QUOTE(Ciumonk @ 3 Jun 2005, 20:45)
Dar pot sa te intreb de ce erau scobite?Daca motorul e aspirat de ce sa micsoreze raportul de compresie?
*


Habar nu am dar omul asa a avut pe masina asa i-am pus ca sa nu ma doar capu`cu el (propietarul nu capu`) ca erea cam dus cu pluta laugh.gif
tm8bnz
Mah,terminati cu prostiile,cu scobitu in pistoane...alea de alpine sunt forjate si orice piston de dacie nu rezista la temperatura unui motor turbo.Daca ai pistoane de Alpine Turbo originale,ai grija de ele ca de ochii din cap ca poate altele nu mai vezi in viata asta,daca intelegi ce zic.
Daca vrei sa scazi rep de compresie exista O SINGURA SOLUTIE,garnitura facuta la comanda din alu sau cupru.Si pt salvarea ta,exista un personaj foarte dibace in TM care face asa ceva...iti calculezi grosimea la care vreu sa o faca si omu face cum iti doreste inima,numai ca o sa ii trebuiasca chiuloasa sau o garnitura originala,dar eu zic mai bine chiuloasa...sti de o treaba,ca vine la fix !
ABG
Daca nu vrei complicatii, pune un supercharger dar unul pentru carburatie si scapi de probleme. Ii stabilesti presiunea din roata de antrenare pana spargi pistonul - ca biela nu o rupi (se sparge pistonul inainte). Apoi inlocuiesti pistonul si mai dai putin in spate presiunea si ai o Dacie care merge la limita. Cu turbinele e belea mare.
Eu am o Dacie din '78 si ma gandeam sa-i pun turbina, NOS si alte de-astea dar putere mare nu castigam din motorul de 1.6 pe care il pusesem pe ea, asa ca am schimbat motorul.
tm8bnz
ABG,ai ziso si tu aici ca nuca in perete...pai omu vrea sa iasa cat mai ieftin,ce supercharger iti veni si tie...la banii aia ia alta masina !
Cum sa faci teste pana spargi pistonu,tu sti ce vorbesti acolo ?! Normal ca nu indoi biela...spargi pistonu care la randul lui iasa prin bloc si faci o gaura cat ideile tale de mare ! Mai bine indoi biela de cat sa spargi pistonu !
Iauzi,NOS peste Turbo pe un motor de generatie veche carburat.Baiete,prea mult NFS la activ ?!
Ai idee cum functioneaza NOS-ul sau macar ce inseamna,ca ma gandesc ca te-ai prins ca e o prescurtare la ceva !
Nu va suparati pe mine dar sunt satul de oameni ce arunca idei aiurea ca sa vada lumea cum ca stiu si ei de una,alta.
Avea Einstein o vorba buna ce am vazuto la un membru pe forum : "Orice PROST poate sti,scopul e sa INTELEGI !"
Ciumonk
Am cautat ca prostul un motor de Alpine,macar chiulasa si pistoane,dar n-am gasit nimic.Majoritatea nici macar nu stiau despre ce motor vorbesc.Am auzit ca intr-o localitate langa Turda(sau Cluj) exista un mare cimitir de masini,unde au fost vazute mai multe motoare Alpine.
ABG
tm8bnz, stiu mai multe decat crezi. Biela nu se indoaie ci se rupe ca e casanta (din fonta) si daca spargi pistonul nu se intampla nimic. La unele masini poate face o implozie in baia de ulei si arzi garniturile, nimic mai mult. Blocul nu il spargi. Daca rupi biela spargi blocul.
NOS pot pune si pe TRabant daca vreau si stiu ce e ala, iar daca vrei sa iesi ieftin cu modificarile pe Dacie la capitolul motor, il inlocuiesti cu unul mai performant luat de la dezmembrari si care vine fara bataie mare de cap. Eu m-am plictisit sa tot modific un motor de Dacie de 1.6 care oricum, mai mult de 110 CP nu scoate. Si astia cu peripetii - ca nu sunt cuzineti care sa reziste multe mii de KM, fie ei si nemtesti.
Ceal mai ieftin, ma repet, schimba motorul.
ABG
Daca luati ca model R5 Turbo, motorul ala o fi semanandl el cu cel de Dacie dar nu prea mult. Altfel are ungerea si in plus, altele sunt materialelel folosite. SGM ar trebui sa stie mai multe ca a umblat cu motoare de Renault. Si daca mai spune cineva ca NOS-ul strica masina si bubuie motorul, sa se mai documenteze. Daca-i pus prost se poate strica motorul dar daca e pus cum trebuie, n-are nici pe dracu. Belea e daca bagi oxigen in motor ca ala chiar bubuie. De-aia s-a inventat NOS-ul. Asta era folosit si la avioane in timpul razboiului ... si pot continua povestile dar ma opresc si las cuvantul celor ce "stiu". Pana uan, alta, eu am pus un V6 pe DACIE si e functional.
Ciumonk
ABG, NOS e o firma,Nitrous Oxide Systems.Denumirea corecta este N2O(oxid de azot).
Si inca o chestie,fac masina pentru putere,nu pentru carat cartofi si varza de la piata,asa ca setul poate sa reziste 5000 km,pe mine nu ma intereseaza.Sa aiba si ea saracuta parte de o moarte glorioasa laugh.gif .
ABG
Mai, asta stiam si eu, iar daca vrei simai corect, nu e "oxid de azot", ci "bioxid de azot" sau "dioxid de azot". NOS se foloseste ca denumire generala din cauza ca astia sunt celebri. Daca sti atat de multe desre chestiile astea, de ca nu sti mai cum sa pui turbo pe Dacie?
Fiti si voi mai rezonabili si nu incercati tot timpul sa aratati ca stiti cand de fapt aveti doar idei despre cum ar trebui sa fie.
O.K. am incehiat polemica. Ciumonk Daca vrei motor puternic, ei bine nu o sa-ti iasa din motorul de Dacie. Am un prieten care l-a impins destul de mult si a reusit sa faca o masina de 100 CP. Bag de seama ca tu vrei doar sa arati ca ai turbina ca de frunctionat nu o sa functioneze cum ar trebui. Cat despre presiuni de 0,7-0,8 bari, astea sunt SF-uri pe motoare de Dacie. Raportul de compresie la R5 e de 7,5:1 cred, iar presiunea turbinei e 0,7. Daca bagi mai mult de 0,3 pe Dacie o spargi.
Cauta te rog un topic "Dacia, masina de raliu" - acolo s-a discutat impingerea la maxim a motorului. Poate iti vine vre-o idee citind ce s-a scris acolo.
Eu de ce insist cu alt motor? Pentru ca am facut ce vrei sa faci tu acum si nu renteaza finaciar. Ia un motor de 1.8 si o sa alerge de o sa rupa.
tm8bnz
ABG,ok vad ca te sti,imi retrag majoritatea cuvintelor grele.
Totusi mie mi se pare ridicol cand aud toti tinerii zicand "urmatorul meu proiect e...NOS"...hai ma sa fim seriosi...generatia NFS care nici nu stiu principiul de functionare a motorului.Noroc ca e ala de "dincolo" care ii ia banu fraierului sa ii puna un sistem care ii va aduce nu mai mult de 20 cai pe un motor simplu aspirat compresie 10,deci un kick de inca 30Km/h peste topspeedul masinii (ca in topgear e safe sa ii dai drumu) si ii ia 1500euro cand 20 cai ii castigi cu usurinta dintr-o axa mai turbata si ai raspuns mai prompt plus beneficiezi de cai in fiecare treapta.Dar nuu...sa fie NOS !
Nu ma refer la un caz particular si nu fac referiri,vorbeam in general din ce aud de la "reiseri" locali.
ABG
tm8bnz, stii cum sta treaba? Dupa ce-i faci toate modificarile te gandesti ca mai poti scoate inca 20% din puterea motorului folosind NOS (sau dioxid de azot - ca sa vedeti ca stiu smile.gif )
Cred si eu ca daca ai 400 CP si mai scoti 20-30% din motor, asta inseamna 80-120 CP, demn de luat in seama.
Pe scurt, ai dreptate. Dar mai e si comoditatea - ai masina normala cu consum normal. Cand se umfla tarata in tine, bagi NOS si l-ai facut pe individu.
Pana la urma cum facem cu compresia? O micsoram sau schimbam motorul? Chestai cu garnitura de cupru mi se pare cea mai buna pentru partea financiara dar tare imi e ca o sa scape compresie.
Pistoanele alea scobite au si ele rolul lor. Acum o sa devin putin tehnic: Arderea se propaga pe toate directiile cu aceeasi viteza. Bine ar fi ca suprafata pistonului sa ocupe cea mai mare parte din camera de ardere astfel incat cea mai mare parte a exploziei sa-l impinga in jos, in loc sa impinga in suprafata chiuloasei. Avand scobitura in piston, se mareste "suprafata de contact" a exploziei cu pistonul.
Ciumonk
Corect,dar pentru asta imi trebuie pistoane forjate.De fapt oricum imi trebuie pistoane forjate,daca vreau sa-l imping la max.Si ABG,problema nu e ca stiu sau nu stiu ce sa fac si cum,ci ca nu se mai gasesc piese pentru masinile astea batrane.
daciafan
cool.gif cumpara-ti o masina ca lumea si nu te mai chinui!
Ciumonk
Vezi tu ce scrie acolo in semnatura mea?FIAT 500......Asta e masina adevarata......transformat(replica) intr-un Abarth 595(motor de 700 bineinteles) si mai incolo trantit un Motor M3 BMWPower de 200 caluti,rupi tot.Numai ca o sa decoleze.Si terminati cu off-topicurile.
Daca as mai gasi una ce bine ar fi.......
Muttley
QUOTE(ABG @ 5 Jun 2005, 01:35)
Arderea se propaga pe toate directiile cu aceeasi viteza. Bine ar fi ca suprafata pistonului sa ocupe cea mai mare parte din camera de ardere astfel incat cea mai mare parte a exploziei sa-l impinga in jos, in loc sa impinga in suprafata chiuloasei. Avand scobitura in piston, se mareste "suprafata de contact" a exploziei cu pistonul.
*



Ce sustii tu aici e un mare neadevar. Indiferent de forma suprafetei din capul pistonului (plana, scobita, in valuri, cum mai vreti voi...) forta exercitata asupra pistonului de catre gaze ESTE ACEEASI.
Ciumonk
Hahahahhahahahaha ,pentru orice corp scufundat intr-un fluid(si aerul sau amestecul e fluid) ,forta =presiune x suprafata,deci cu cat suprafata e mai mare cu atat forta e mai mare.
ABG
QUOTE(Muttley @ 5 Jun 2005, 20:47)
Ce sustii tu aici e un mare neadevar. Indiferent de forma suprafetei din capul pistonului (plana, scobita, in valuri, cum mai vreti voi...) forta exercitata asupra pistonului de catre gaze ESTE ACEEASI.
*



Nu am ziz ca difera forta de apasare. Ceea ce ai ziz e corect. Ce spun eu e ca daca suprafata de contact a pistonului cu gazul este mai mare, se pierde mai puti din efectul exploziei din caza ca ea impinge preponderent pistonul si nu chiuloasa.
Ciumonk
Deci in final forta exercitata asupra pistonului creste si se modifica distributia fortei in favoarea pistonului.

Intrebare intrebatoare:cum masor eu raportul de compresie fara sa dau jos chiulasa?Banuiesc ca trebuie sa folosesc un manometru,dar am vazut ca difera presiunea la relanti,e ceva de genul 11-12 atmosferei,si eu nu am luat asa de mult din chiulasa...
Tonyus
Nu ca as fi un expert dar cred ca ai avea nevoie de niste pistoane asemanatoare:






P.S.:Am vazut ceva asemanator la motoarele diesel(cel putin la alea TDI)
ABG
Raportul de compresie inseamna de cate ori incape volumul camerei de ardere in volumul generat de cursa pistonului in cilindru. Mai putin pompos, trebuie sa stii volumul camerei de ardere si volumul cilindrului pe partea pe care functioneaza pistonul. Zic asta pentru ca nu stiu ce modificari ai facut si daca pistonul urca pana in capat sau mai ramane ceva distanta pana in chiuloasa.
Concluzia ar fi ca trebuie sa dai jos chiuloasa si sa-i masori camera de ardere cu siringa si lichid de frana. Sa vezi si daca iti urca pistonul pana in cap si apoi sa imparti volumele si aflii raportul de compresie. Daca nu s-a inteles, o sa incerc sa fiu mai explicit data viitoare smile.gif
Muttley
QUOTE(ABG @ 5 Jun 2005, 20:56)
Nu am ziz ca difera forta de apasare. Ceea ce ai ziz e corect. Ce spun eu e ca daca suprafata de contact a pistonului cu gazul este mai mare, se pierde mai puti din efectul exploziei din caza ca ea impinge preponderent pistonul si nu chiuloasa.
*



Bun, in cazul asta tu faci referire la ceea ce se numeste "compactitatea camerei de ardere". Aceasta notiune reprezinta raportul dintre volumul camerei de ardere si suprafata camerei de ardere. Se observa usor ca maximul se obtine in cazul camerei emisferice (geometric vorbind, suprafata minima). Dar aici nu intervine in nici un fel suprafata pistonului. Aceasta depinde in mod strict de alezaj.

D-le CIUMONK (a se observa ca te iau cu "domnule" desi nu ai nici 16 ani impliniti si deja visezi la dacii supraalimentate wacko.gif si ne previi sa ne dam la o parte din calea ta pe sosele cand te vedem venind!!!!! Reflect on it!), daca te mai vad vreodata cu reply-uri de genul
QUOTE
Hahahahhahahahaha

la ceea ce postez eu, indiferent daca este gresit sau nu ceea ce afirm, ca ma supar e putin spus. Sper sa intelegi si sa tii minte... Am incheiat
cristidb
QUOTE(Ciumonk @ 5 Jun 2005, 21:40)
Hahahahhahahahaha ,pentru orice corp scufundat intr-un fluid(si aerul sau amestecul e fluid) ,forta =presiune x suprafata,deci cu cat suprafata e mai mare cu atat forta e mai mare.
*



Daca tot am ajuns la ora de fizica, forta utila (apasarea in jos) depinde de alezaj nu de suprafata capului pistonului.
Chiar crezi ca reinventezi roata? Daca depindea de suprafata capatului pistonului ai fi vazut numai pistoane cu capul cret pentru obtinerea unei suprafete cat mai mari.
Forta de apasare data de presiunea in camera de ardere e perpendiculara pe suprafete. In final rezultanta fortelor care actioneaza asupra pistonului e aceeasi indiferent de forma pe care o are. In plus daca pistonul nu are capul drept asupra lui mai actioneaza forte suplimentare care nu sunt utile.
GIC
QUOTE(ABG @ 4 Jun 2005, 19:23)
Mai, asta stiam si eu, iar daca vrei simai corect, nu e "oxid de azot", ci "bioxid de azot" sau "dioxid de azot". NOS se foloseste ca denumire generala din cauza ca astia sunt celebri.
*


Stau si ma crucesc ce de chimie a mai ramas in unii.
ABG: N2O = protoxid de azot, NO = monoxid de azot, NO2 = dioxid de azot
Ciumonk
Imi cer scuze,dar nu sunt unul dintre pustii aia cu tot felul de borcane cu marmelada si mustar in cap,care toata ziua se uita numai la MTV si pun la cale cum sa fure masina parintilor.SI apropo masina ar fi condus-o tatal meu.
Nu cred ca trebuie sa te superi.Cu totii avem de invatat.Si eu si tu(eu mai mult e drept).
Probabil ca aveti dreptate,sunt prea mic si nici n-am ce cauta in preajma unei masini.Asa ca va rog sa inchideti topic-ul.Am avut si eu un vis care cred ca era realizabil,cu putin ajutor din partea membrilor acestui forum,dar s-a dus si asta.
Imi cer scuze din nou pentru jigniri.Ma duc sa ma joc cu papusile si sa-mi sug degetul...
cristidb
QUOTE(Ciumonk @ 6 Jun 2005, 17:41)
Imi cer scuze,dar nu sunt unul dintre pustii aia cu tot felul de borcane cu marmelada si mustar in cap,care toata ziua se uita numai la MTV si pun la cale cum sa fure masina parintilor.SI apropo masina ar fi condus-o tatal meu.
Nu cred ca trebuie sa te superi.Cu totii avem de invatat.Si eu si tu(eu mai mult e drept).
Probabil ca aveti dreptate,sunt prea mic si nici n-am ce cauta in preajma unei masini.Asa ca va rog sa inchideti topic-ul.Am avut si eu un vis care cred ca era realizabil,cu putin ajutor din partea membrilor acestui forum,dar s-a dus si asta.
Imi cer scuze din nou pentru jigniri.Ma duc sa ma joc cu papusile si sa-mi sug degetul...
*



Ar fi bine sa incepi cu inceputul, adica fizica multa, matematica si putina chimie, apoi sa intelegi cum functioneaza o masina, apoi sa fii in stare sa o repari,sa o coduci si sa iti dai seama ce nu e in regula si ce vrei de la ea si in cele din urma, cand deja te pricepi bine la mecanica sa incerci sa faci diverse modificari.
Dacii turbo mai rar vezi, si putinele care exista au o fiabilitate indoielnica.
Nu asa se modifica radical un motor. Am un vis sa pun turbo pe masina si saptamana viitoare il pun in aplicare cu 3 sfaturi de pe forum. O sa reusesti sa o strici.
Ciumonk
Acum iarasi veti spune ca ma dau rotund,dar cu reparatul nu e problema,stiu cum functioneaza,voi chiar credeti ca m-ar lasa parintii sa fac asa ceva daca nu as sti?Nu sunt un novice.Dar vad ca,din cauza varstei mele,nu am cu cine sa discut.Mai bine spuneam ca am 20 de ani si se rezolva.
Cred ca in curand voi termina cu forum-ul asta.
Tonyus
Degeaba inveti "scopul e sa intelegi".Eu cred ca nu e cazul sa va certati .Din cate am observat eu pe acest forum mai sunt si oameni care "o tin pe a lor" si nu vad de ce sa te iei dupa ei.Ai pus o intrebare ,ti se raspunde .Ca faci cum au zis ei sau nu asta decizi tu.









P.S.:Daca asculti de mine ,faci cum vrei.(sorry pentru off topic)
Muttley
Mai Ciumonk, mi-am exprimat o simpla opinie pe topicul tau si m-ai luat in ras. Am reactionat in consecinta. NU MAI POZA IN VICTIMA CA NU TE PRINDE! Problema ta (din pct meu de vedere!) este ca ai unele rabufniri de visator si de mare cunoscator pe forum care (cel putin mie imi) atrag atentia... Daca tie ti s-a oferit marea sansa de mai umbla prin jurul unei masini inca de la varsta asta (banuiesc ca asta este situatia ta), probabil datorita suportului moral si financiar al parintilor, nu pot decat sa ma bucur pt tine. Din cauza asta eu te consider oarecum privilegiat. Insa eu consider ca ar trebui sa te temperezi, sa nu te mai refulezi atat pe forum. E doar o parere, daca vrei, un sfat, poti sa tii cont de el sau sa-l ignori, decizia iti apartine. Dar nu mai afirma ca te duci sa te joci cu papusile, ca eu nu te cred, iar cu parasitul forumului... fii serios! Pun gatu' ca ai sa pleci de pe forum cand o sa crape el cu totu' si nu inainte. Numai bine...
ABG
QUOTE(GIC @ 6 Jun 2005, 15:38)
Stau si ma crucesc ce de chimie a mai ramas in unii.
ABG: N2O = protoxid de azot, NO = monoxid de azot, NO2 = dioxid de azot
*


Ai dreptate. Asa este. Eu ma gandeam la altele - acum caut scuze cred smile.gif
Oricum, nu mi-a placut chimia niciodata si mai era sa raman si corijent in a IX-a smile.gif
Bine ca mai corectat ca ramanea o mare prostie scrisa.
yknot
pt micsorarea raportului de compresie incercati intai cu o garnitura mai groasa, dublu placata(nu incercati cu 2 garnituri ca nu tine)
oricum, este o solutie de compromis.... eu am garnitura acum de 2,5 mm triplu placata
OCEBE
Din tot topicul asta am retiunut doua lucruri:
1: o explicatie si descriere foarte plastica:
QUOTE(cristidb @ 6 Jun 2005, 14:00)
Daca < forta> depindea de suprafata capatului pistonului ai fi vazut numai pistoane cu capul cret pentru obtinerea unei suprafete cat mai mari.
*


2: solutia cea mai simpla e o garnitura mai groasa (eu as indica aluminiu)
Ciumonk
Imi pare rau ca m-am comportat asa.Ai dreptate,sunt privilegiat.Am vrut un sfat si nu "am pozat in victima"(sau poate ca nu mi-am dat seama).Oricum imi cer scuze.As vrea sa revenim la subiect.
Am facut o reprezentare vectoriala a fortelor in cazul pistonului reliefat sau scobit si am vazut si eu ca apar forte inutile.
Garnitura se face din carton(sau alt material) gros +inele de cupru sau aluminiu sau se face integral din cupru/aluminiu(am vazut la BMW asa)?
Trebuie sa caut in orasul meu o matrita pentru garnitura.

Si cum adica dublu/triplu placata?
B-34-SGM
Ai doua variante:

1. pastrezi turbina asta, si schimbi axa cu came, bagi un profil de Alpine turbo pe 240 grade. Va pleca turbina de joc cu axa asta.

2. schimbi turbina

Ce turbina ai? T3?
Ciumonk
KKK 26.De pe un Audi.0,2 mm e joc mic,maxim pt turbina asta e 0,42mm.Si jocul l-am masurat cu un ceas comparator,nu ochiometric smile.gif.
Daca gasesc T3 sau T2 il cumpar,dar slabe sanse sa mai existe asa ceva(SH si in stare acceptabila).Poate nu stiu eu....
tm8bnz
Pai cum nu sti ?...Nu am zis eu vand turbina,cumpar turbina ? smile.gif
Io am T3 AiResearch de 1.6 racita cu apa,o turbina minunata,pacat ca nu pot sa o folosesc la capacitatea maxima...Imediat ca imi gasesc una originala de GTT sau macar ceva turbo de 1.4 benzinar,am si vanduto (tratata numai cu castrol XLT)
B-34-SGM
BNZ, raspunsul de sus era pt tine, gresisem topicul ! Eu am T3 de alpine turbo, dar nu e racita cu apa. Daca ii bagi axa cu profile pe 240 grade, poti tine turbina aia. Vezi cum iesi mai ieftin.
tm8bnz
HAH,pai ai gresit topicul,oricum buna informatia...fa un pret la aia de Alpine T,acuma ma zgarii pe ochi ca am dato pe a mea ce am avuto.
EvilOne
Poti sa o folosesti insa o sa ai un lag apreciabil. Am auzit ca o metoda prin care turbinele foarte mari se folosesc la motoare mici (si aici vorbim de turbine de max 3 bar pe 1,8 sau 2,0) este sa pui clapeta de acceleratie pe admisie inainte de turbo. Asta da voie turbinei sa se invirta in gol cit timp ai clapeta inchisa si sa micoserze mult lagul cind deschizi.Nu stiu cit de practic e la carburator.

Sau sa faci ca la 911 Turbo(vechi) sau Focus RS, o clapeta pe o conducta paralela de admisie care sa stea deschisa cit timp clapeta de acceleratie sta inchisa. Asta o sa dea voie turbinei sa se invirteasca in gol si cind deschizi acceleratia, hop ai presiune de supraalimentare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.