Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Chip tuning
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Imbunatatiri - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Bogdan.spd
Sunt curios cati dintre posesorii de DSN au schimbat cipul original cu cel oferit de Elca Technoservices SRL (http://www.motorpower.ro) si ce rezultate a dat operatiunea. Eu am vorbit cu un tip Vlasceanu de la firma respectiva si zicea ca prin martie vanduse deja cam 20 de buc.

Bogdan.
Bogdan.spd
Dupa cate observ va uitati la topic da' nu comentati nimic. Sa inteleg ca nu sunteti interesati de subiect sau n-ati avut ocazia sa incercati cipul?



Speram ca macar unul dintre cei 20 virtualii posesori sa citeasca mesajul.



In fine, haideti sa va spun ce diferente am constatat eu cu cipul de la Elca (+12 CP, + 14 Nm, 150 USD):

- nu se simte putere marita la turatii mari (astfel nu creste nici viteza maxima)

- intre 2 si 3 mii de ture, motorul trage mai bine (are cuplu mai bun si urca mai usor in turatie).



Bogdan.
alex
Nu e cam mult 150USD pentru 12CP :?: :shock:
Anonymous
Sunt putin sceptic cu privire la chip-tuning. Nu cred ca o firma precum Renault pur si simplu a "ratat" o configuratie optima (din TOATE punctele de vedere) si respectiva configuratie optima se gaseste la 150 $.

Cu alte cuvinte, cei cativa CP in plus (si Nm in plus) se platesc, cred eu, prin alte parti (consum marit in ansamblu, instabilitate in anumite regimuri, noxe (?), durabilitate sau cine stie in ce alte zone).

:?
alex
QUOTE
Sunt putin sceptic cu privire la chip-tuning.

Este o tehnica de marketing a firmelor producatoare de a limitata electonic motoarele. Daca nu ar fi limitate, performantele gamei entry-level ar ajunge in zona de mijloc si atunci nu s-ar mai vinde masinile de aici. Eu am vazut intr-o revista de tunning nemteasca reclama la chip de tunning pt motorul asta de 75 de cai pe SN (si clio) care cica aducea un spor de putere de 30CP si cica scadea si consumul de benzina. Pe asta cu consumul de benzina nu prea o cred eu, in rest este ok.
Bogdan.spd
Apropo de pret am avut si eu mari semne de intrebare. Insa ce mi se pare ciudat e faptul ca dupa ce am mai cautat pe alte site-uri oferte similare, am gasit pe http://www.tuning.fr/ts_shop/product_info....oducts_id=14639, am dat peste aceleasi indicatii ...+12 CP, + 14 Nm, insa la alt pret, cca 400 EURO. Am senzatia ca romanasii nostri au facut o susta cu cei de la POWERCHIPS.

Concluzia legata de pret "150 USD pt. +12CP +14 Nm" este ca mai rezonabil de atat nu cred ca se poate - prin comparatie +5-6 CP, obtenabili prin instalare filtru K&N (50-100 USD) si toba sport (de la 100 USD in sus)

Legat de consum, impresia mea este ca acesta nu creste ci din contra, mai ales la regim moderat de viteza, insa nu am inca date sigure despre asta.
Anonymous
Nu stiu in ce masura o firma isi miscoreaza performantele produselor sale ca tehnica de marketing ! Gama entry-level are motoare mai slabe pentru ca sunt mai slabe pur si simplu si nu pentru ca au un circuit reglat sa mearga "prost". Nu am vazut vreo oferta in care sa vad doua motoare cu aceleasi caracteristici (nota bene !) si cu puteri diferite !!!

Ca sa revin: in nici un caz Renault nu va livra un motor 1,4l cu 75 CP cand poate sa-l faca de 80 CP sau 85 CP !!! (si asta numai din reglaje, nu vorbesc de modificari constructive importante). Daca face asta va veni un d'alte Citroen, VW etc. cu unul de 1,4 care "poate" 80 sau 85 CP.



Motorul din respectiva revista nu a capatat 30 CP numai din tuning; este imposibil ! Probabil ca tunning-ul prin chip a fost insotit de multe-multe alte ... "mānareli", care pot fi folositoare, dealtfel, in aceasta privinta.
alex
Mai toate firmele practica acest lucru (ca dovada ca si pt. greii europeni exista tunning:Mercedes, BMW, VW etc). Am vorbit azi cu un prieten care are un clio cu motor de ~100CP si pt tunning prin schimbarea soft-ului (ca la GSM-uri) trebuie sa scoata din buzunar 700USD. Castigul garantat? 15CP si clasica scadere de consum :shock: . Cel mai mare avantaj ar fi ca NU pierzi garantia la masina.
Anonymous
Probabil nu numai politica de marketing este de vina ci calcul costurilor masini care tine si de domeniul financiar! Daca ar mai fi pus in plus 150 $ sau ma rog mai putin ca nu stiu daca in pret e inclusa si manopera, ar fi crescut pretul si masina nu ar mai fi fost la fel de competitiva (ca pret) pe piata UE (unde concurenta e apriga, nu ca in Romania). Pe urma cred ca se mai tine si de cerintele consumatorilor la clasa compacta, consum, performane, pret etc...! De fapt tot la politica de marketing ajungem! biggrin.gif

Sau ma gandesc ca au facut ei niste calcule si probabil scade durata de utilizare medie a motorului!

Oricum daca as avea 150 $ si nu as avea ce sa fac cu ei probabil ca as pune si eu un CIP din asta dar momentan inca platesc rate si nu-mi permit... :cry:
Sergiu
Deci nu chestia ca ar creste pretul din fabrica cu $150 daca ar face-o mai puternica nu e corecta. Ei fac softul respectiv, iar prin tuning il schimbi cu altul, nu se adauga nimic la masina. Nu e un chip aditional care invarte mai tare sau ajuta calculatorul sa mearga mai rapid sau alte aberatii din astea, e vorba pur si simplu de schimbarea unor parametrii de functionare ai motorului.



Pe de alta parte, o firma adevarata de tuning poate oferi solutii de chip-tuning adaptate oricaror modificari fizice asupra masinii, de ex. daca pui galerie de evacuare sport, toba sport si filtru de aer sport - se va modifica si programul, nu? La curse, au baietii chiar softul si hardul necesare pentru experimentare cu diversi parametrii. Am citit pe un site din Australia de o chestie din asta, dar nu pentru E7J. Oricum, se schimba calculatorul de injectie cu totul, iar pentru modificare, aveai un soft pe PC cu grafice si simulare. Ori, la motor-power ei au un chip cu programul gata facut, probabil cu maxim de conservatorism (adica ramanand pe partea sigura, la mai mult de un pas de linie smile.gif ).



Apropo: ce fel de galerie de evacuare are SN? Cu patru tevi, adica cate una pentru fiecare cilindru?
Anonymous
Probabil considerentele pentru care motorul asta a fost reglat asa sunt mai multe, dar eu cred ca 2 sunt mai importante:

- a fost gandit ca un motor in primul rand fiabil (daca imi aduc bine aminte, e un motor 'patrat')

- trebuia sa existe o diferenta destul de semnificativa intre el si cel de 16V 98CP care este acuma pe Clio..



Pe langa asta, eu personal sunt destul de sceptic fata de modificarile aduse de cineva unui motor proaspat scos din fabrica, si care e si de generatie relativ noua..
Anonymous
Nu prea intzeleg ce vrei sa spui. Cum adica a crescut puterea cu 12 cai dar nu se simte la turatzie mare? Pai la ce turatzie a crescut cu 12 cai?

Shi la fel despre cuplu..

Cum ai masurat? Tzi-au scos motorul shi l-au pus pe banc? Asha se masora puterea reala a unui motor. Se pune pe banc se stabileshte o turatzie cu frana hidraulica shi se masoara cuplul cu un dinamometru.

Puterea se mai masoara shi la rotzi dar aici intervin shi altzi factori.
Bogdan.spd
Nu am masurat puterea motorului pt. ca pe la service-urile la care am intrebat, nu aveau aparatura necesara. Toti spuneau ca au scule pt. verificare compresie; asa ca pana nu vad, nici eu nu cred ca sunt +12 CP ... daca totusi cunosti tu pe cineva, discutam.

Revenind la diferente, impresia mea este ca motorul trage mai bine intre 2000 si 3000 ture; nu mi se pare insa, ca ar fi vreo diferenta peste 3500 ture. Vreau sa incerc si un filtru de aer sport, dar nu cred ca o sa aiba cine stie ce efect.

Cat despre viteza, am prins destul de lejer, de curand, 170 pe ceas, venind dinspre Campina spre Bucuresti, cu 2 persoane si cateva bagaje(cauciucuri Pirelli 175/70 R13; benzina Petrom superplus f.p.; masina are 1 an, 25.000 km, motor Spania). Ramane sa-mi spui tu cat ar fi insemnat pe cauciucuri standard de 165/70 R13 (apropo de "altzi factori") :wink:.



Cele bune,

Bogdan.
Anonymous
Nu shtiu nici eu unde se poate masura pe banc puterea motorului. De asta am intrebat. Ash vrea shi eu sa masor chiar daca trebuie sa dau jos motorul. Probabil la uzina dar nu pot sa ajung acolo.

Shi eu am 175/70 R13 shi viteza reala e cu 3% mai mare decat cea indicata. Deci 175 daca vitezometrul mergea bine.

Ma framanta shi pe mine o idee..daca mashina ia 170 de ce uzina spune ca ia 162 ? Oare indica bine vitezometrul?

Altzi factori implicatzi la masurarea puterii la rotzi sunt frecarile din cutia de viteze shi planetare, evntul placutzele de frana, eshapamentele montate, eventual alternatorul in sarcina,servodirectzia daca exista. Toate astea scad puterea.
alex
Dar clio de ce are in bord 220 km/h ? Asta nu indica un motor capabil de cel putin ~200 km/h ?
Bogdan.spd
QUOTE


Ma framanta shi pe mine o idee..daca mashina ia 170 de ce uzina spune ca ia 162 ? Oare indica bine vitezometrul?  
Altzi factori implicatzi la masurarea puterii la rotzi sunt frecarile din cutia de viteze shi planetare, evntul placutzele de frana, eshapamentele montate, eventual alternatorul in sarcina,servodirectzia daca exista. Toate astea scad puterea.




Pai la majoritatea masinilor vitezometrul indica mai mult decat vit. reala. Diferente de 3-4 km/h la vit. de 100 km/h, sunt considerate normale - deci la 170 afisat, un real de 162 e plauzibil.

Despre factori care "fura" din puterea transmisa la roti, exista o multime de metode de a elimina din pierderi, conteaza doar pana unde vrei sa mergi. De exemplu se poate instala un sistem care decupleaza alternatorul pt. a lasa motorul sa traga mai bine, alimentarea cu curent fiind sustinuta exclusiv de baterie (in momentul in care bateria incepe sa "cada" recuplarea se face automat). Merita insa sa dai cca 500$ pe asa ceva in conditiile in care puterea castigata e destul de mica? Deasemenea diametrul sistemului de evacuare se poate calcula pt. randament la turatii inalte. Dar n-ar fi mai eficient sa cumperi direct un motor mai puternic la care sa nu mai conteze "amanunte" de 5-10 CP. :wink:
Bogdan.spd
QUOTE
Dar clio de ce are in bord 220 km/h ? Asta nu indica un motor capabil de cel putin ~200 km/h ?


Atata timp cat acelasi model poate fi oferit (din fabrica) cu motoare de putere diferita nu vad de ce ar monta vitezometre care sa se opreasca la 180/200 km/h 8)
Anonymous
Sunt de acord cu Cristi in ceea ce priveste tuning-ul. Pe de o parte e logic ca o firma mare (Renault, VW, Opel, BMW,..) sa nu produca motoare sub performante (in fond, cred ca stiu si ei de firmele de tuning, etc.). Daca cipul de tuning e atat de bun, ar trebui ca firma producatoare de masini sa-l cumpere din start (in cantitate f. mare si la pret mic) si sa-l includa in pretul masinii (la 15.000 de euro cine se uita la 200 de euro?) si nu sa piarda timp si bani in cercetarea si dezvoltarea motoarelor. Pe de alta parte, pentru pasionatii de tuning, este necesara producerea unui cip (in cazul acestui tip de tuning) care sa le satisfaca nevoile intr-o plaja de turatii limitata. Asta nu inseamna ca motorul merge mai bine. Pentru pasionati, recomand cartea de tuning a lui Charles O. Probst: How to Service and Modify Bosch Fuel Injection&Engine Management. Concluzia cartii e clara: cel putin in ceea ce priveste sistemele Bosch tuning-ul nu creste performantele. Vrei motor mai tare? Ia-ti motor mai mare.

PS: si eu am cip-tuning pe motor.
Anonymous
Sint interesat de chestiune! Explicatiile celor de la MotorPower par OK si prea se insista pe ideea ca durata de viata a motorului nu are de suferit (ba din contra) ca sa nu fie adevarata. Plus de asta se reduce consumul de benzina, idee ce ma atrage in mod deosebit.

As ruga pe cineva care a facut pasul sa-mi spuna cum i s-au parut tipii de la MotorPower, erau meseriasi si aveau aparatura buna? Sau interventia s-a facut pe cheiul Dimbovitei in Vitan!? :wink:
miki
In principiu treba cu chip-urile sta astfel:

Producatorii in dezvoltarea unui motor urmaresc obtinere unor anumite performante legate de fiabilitate si consum implicit putere care sa fie cit mai uniforme pentru o anumita gama de motoare, avind un vedere si faptul ca normele de poluare sint din ce ince mai drastice este normal sa se urmareasca scaderea drastica a noxelor.:shock:

Pentru ca un motor sa polueze cit mai putin este necesar ca acesta sa functioneze cu amestec cit mai sarac. deci cu un consum cit mai mic ceeace duce la necesitatea obtinerii unor anumite valori pentru parametrii ca: avans la aprindere, timp de injectie. Acestia sint reglati de sistemul electronic.

Modificarea acestor parametrii prin inlocuire chip-ului poate duce intradevar la cresteri de putere si de cuplu motor de 15CP si 14Nm dar numai in conditii de banc de proba. In conditii normale (de trafic) sporurile sint mai mici doarece mai sint factori care influenteaza compotramentul masinii (filtru de aer, diametrul galeriei de admisie, diametrul galeriei de evacuare, esapamentul si chiar temperatura aerului)

Asadar pentru un tunning serios inafara chip-ului mai trebuie inlocuit si filtrul cu unul sport si TOT sistemul de evacuare nu numai tobele de esapament.

De asemenea un rol foarte important in comportamentul unui motor il are si axul cu came care "decide" cind si cit timp stau supapele deschise.

Pentru un tunning adevarat trebuie luate in considerare toate aceste aspecte. Numai inlocuirea chip-ului va poate dezamagi, este adevarat ca este cea mai rapida si ieftina modalitate, dar rezultatele pot fi chiar contrare scopului vostru, Daca chip-ul nou nu este de calitate(ma refer la soft) puteti obtine:

- consum marit :cry:

- noxe :oops:

- scaderea maniabilitatii in trafic urban. :oops:

- reducerea duratei de viata a motorului :shock:

Concluzie: Puteti obtine un supermotor cu aproximativ 600$ :idea:

P.S. Ce faceti cu supermotorul daca nu va tine caroseria? icon_twisted.gif Este totusi o DACIE icon_evil.gif
Anonymous
M-am linistit, o las balta! De vreme ce-am descoperit ca-mi ploua in masina am probleme mai stringente de rezolvat...
hans
Apropo de viteza: cu masina goala (exceptand soferul...), cauciucurile si tuning-ul standard si benzina de 98 de la Rompetrom (o benzinarie amarata), vitezometrul mi-a ajuns la 180 (drum orizontal, fara vant din spate...).
Anonymous
Am incercat fel de fel de smekerii "ieftine" cu DSN in incercarea de a mari puterea motorului. Va spun sigur :!: NU TINE~! Am vazut un tunning facut pe o alta marca de masina pe care o consideram egala cu a mea din punct de vedere al performantelor - era o skoda felicia cu motor de 1,3l si 70 CP / Stiti ce a facut baiatul ala? A inlocuit axul care actioneaza supapele, filtrul de aer(era din ala conic), montase niste bare intre axele telescoapelor pe fata si pe spate, si a mai montat niste flanse la roti fapt care a dus la marirea ecartamentului cu numa 6cm; si cred ca avea si niste tobe mai speciale, oricum ce vreau sa va spun este ca la plecarea de pe loc, eu cand ajungeam sa schimb din a IIa in a IIIa, era deja inaintea mea cam cu 15m ( mai departe nu spun ca mi-e rusine); DSN are cica 75CP; din discutiile avute ulterior, am inteles motorul avea cca 110CP adica cu 35 mai mult si ca axa cu came si filtrul de aer sunt toata smekeria. Daca mi-ati putea spune unde gasesc o axa pt DSN mai speciala, poate ca multi dintre noi ne-am putea rezolva problema legata de tunning.
Anonymous
Nu va entuziasmati prea tare cu faptul ca ati atins 170 sau alte viteze pe ceas cu supernova...e pacaleala ...va minte rau...a mea a atins peste 170 fara nici un chip sau alte modificari...da puteti sa va verificati toti ceasul la arcul de triumf unde e radaru' ala ...la 81 la ora pe ceas ,radarul mi-a aratat 73...cifra care este comunicata de uzina este cea reala...chiar atata prinde...162...e cifra reala....la viteze mari vitezometrul va va pacali si mai mult ....asta e...mai vorbim
Anonymous
e vrajeala ma!dati 150 $ degeaba ca va mai baga aia 7-8 cai k nu da mai mult......si voi simtiti o crestere in putere....la 12 cai ar trebui sa se simta!
Anonymous
DECI CEASUL DE PE BORD NU INDICA CORECT LA NICI O MASINA!ASTA E FFF CLAR!iAR CHIP tuning nu cred ca se merita la dsn!Bani aruncati degeaba pe o panarama de masina!mai bine dai 150 $ sa nu mai ploua in ea si sa nu mai scartzaie!am dreptate?
demi
Salut,

Am si eu o observatie legata de viteza maxima. Asta vara, pe Pitesti-Bucuresti am fost cu DSN-ul meu, dupa indicatiile vitezometrului peste 180km/h (foarte putin peste).Problema era ca turometrul arata 5.000 de ture in cap, or cf. cartii tehnice, in a 5-a, la 1.000rot/min ai 35km/h, deci aveam 5*35=175km/h. Cine minte mai mult? Turometrul sau vitezometrul?



Sa aveti bafta, sa nu va ploua in masina, sa nu se sparga radiatorul, sa nu se strice limitatorul frana spate si cam atat din experienta.

PS: Si sa n-o zgaraie nimeni cu un cui cand trece pa langa ea...
miki
Abaterea vitezometrului este in medie +10Km/h.

Eu am verificat cu ajutorul radarului de la Arcul de Triumf. Ceasul arata 60 iar radarul 51. Bineinteles ca si el poate avea o eroare, dar pot spune ca am trecut cu 60Km/H in oras pe linga radar adevarat da' nu m-au oprit.
GeorgeB
cipul va aduce la motoarele aspirate cam 10% din puterea motorului; din experienta : tata a luat anul trecut un golf IV cu motor de 1.4 -75 cp , stiu stiu un motor de ... dar in fine, pe langa faptul ca cei de la porsche romania au vandut masina defecta ... si cu unele piese lipsa (suport pahare fata care costa doar 50 euro) nici nu l-au reparat si a trebuit sa mergem la midocar ... diferenta intre motorul asta si cel de dsn este ca este pe 16 supape ... bun am inlocuit la c&c toba cu una sebring (doar finala) filtrul cu unul k&n si cipul la o firma cu care c&c lucreaza ... ah si becurile care aveau o lumina galbuie si nu luminau mai mult de 10m ... acelasi lucru l-am facut si la dsn meu... cu care momentan sunt in service ( a se sti ca am doar 1000km , numere de ag noi si o aripa si usa dr spate infundate, un haion deplasat si o punte spate indoita, in parcarea din fata casei de un binevoitor intre orele 01-03 in noaptea de revelion, si daca il prind il calc in picioare ) .... in fine se repara... castig de putere cam 20 cp.... cipul da cam 8 cp

filtrul cam 7 cp

toba cam 4-5cp

senzatii ---- daca inainte vroiai sa-i dai foc, acum e o placere sa mergi cu ea... trebuie tinut cont de faptul ca are jenti de 16 si cauciucuri 205 55 r16 stiu ca pot intra pana la 20" dar totusi...

cat despre dsn mea o sa incep cat de curand sa aduc poze... vreau sa-i schimb volanul si schimbatorul... pe la 10000 sa-i schimb chip toba si filtru de aer ... si pana atunci sa de-a necuratu' sa pun mana pe ala care a lovit'o ca e vai de dosu' lui.... respectuos binenteles... smile.gif
Bogdan.spd
QUOTE
... castig de putere cam 20 cp.... cipul da cam 8 cp

                   filtrul cam    7 cp

                   toba cam    4-5cp

La un motor de 75CP (fie el si 16V) nu ai cum sa castigi 7 CP (eu zic maxim 2CP) prin schimbarea filtrului de aer cu unul sport... poate doar daca are o turbina in el biggrin.gif . Un filtru sport este oricum benefic pentru cip, evacuare - in sensul ca le pune mai bine in valoare. Peste 5CP ies la motoare mai suparate (peste 150CP).

Bafta!
miki
Nu aduna pur si simplu cresterile de putere date de fiacare element in parte, rezultatul matematic o fi el corect da' in realitate cresterea totala este mai mica. Oricum mai important este sa cresti cuplul maxim decit puterea bruta. Deci trebuie vazut in ce masura un CIP face acest lucru.
Bogdan.spd
QUOTE
Abaterea vitezometrului este in medie +10Km/h.

Eu am verificat cu ajutorul radarului de la Arcul de Triumf. Ceasul arata 60 iar radarul 51. Bineinteles ca si el poate avea o eroare, dar pot spune ca am trecut cu 60Km/H in oras pe linga radar adevarat da' nu m-au oprit.

Parerea mea este ca ar trebui sa-ti construiesti o scala in functie de care sa poti afirma asa ceva. Cum adica abaterea este in medie + 10Km/h? In medie fata de ce? Ai putea spune de ex. ca abaterea e +9Km/h la viteza afisata de 60 Km/h, de +18km/h la 120, respectiv +27Km/h la 180. Hmm ... 185-30= 155 km/h. Chiar asa o fi?
GeorgeB
eu sunt de acord cu tine , dar puterea se "simte" si se simte chiar bine , in fine vroiam sa spun ca orice chip tuning trebuie sa aiba alaturat si un filtru sport si cel putin o toba finala sport , pe langa asta trebuie sa va ganditi si la aspectele economice, filtrul se va curata o data la 40000km si toba e garantata 1.000.000 km , iar consumul daca nu se mentine la acelasi nivel cu siguranta creste, in plus se poate castiga chiar mai mult , dar in dezajantajul consumului si duratei de viata a motorului, se pot castiga 12 cp la dsn dar viata motorului va scadea cu siguranta, chiar si la un castig de 10% viata motorului o sa fie cu siguranta scurtata, in cazul golfului sa zic ca moturul ar avea o viata de 400.000km , acum el o sa traiasca doar 300.000km, si cum intr-un an a luat doar 20.000km,mai vorbim peste 15 ani....

ps masina a mers cam o saptamana fara filtru... si parca se sufoca , deci n puteti pune chip fara filtru... si toba e un must ... sa o auziti la 5500-6000, desi nu sfatuiesc pe nimeni sa o tureze peste 5000-5500 cuplata, ganditiva ca e un motor de clasa inferioara , aliajul nu este tocmai cel mai bun , app cred ca stiati ca grupul vw are pe motorul de 1.8 mai multe puteri 125,150,180,225, corect ,(am zis grupul nu marca vw) ei bine , pe langa mai multe configuratii de nr supape , arbori cotiti, difera la toate aliajul de constructie al blocului motor , ... asa ca daca vreti sa modificati motorul si sa-i dati mai mult de 100cp din 1.4 aliaj standard ... mai ganditiva ... respectuos binenteles.
GeorgeB
mie asa mi s-a spus ca filtrul da 7 cp ... sad.gif , m-am gandit mai ales la buna starea masinii, hiiii icon_twisted.gif si la cei de pe langa mine ...

e la mintea oricarui cocos ca filtrul nu face decat sa-ti dea aer mai mult si mai din belsug, si cam atat ... si concluzia

ATENTIE CONCLUZIA :

-trage motorul mai bine intre 2000-3000 de ture , foarte important

-consumul a ramas acelasi ca inainte , dar turele in care motorul e lucrat au crescut - 3000-4500

-sunet de "creste consumul"( stii ce marfa e sa stai la stop si sa te joci cu acceleratia, acum e cam frig sa ai geamul deschis , dar si asa , sa o turezi si in gol in mers pe langa o baba , tot marfa e )

-anuleaza efectul "aer conditionat", nu mai simti la fel de tare pornirea aerului conditionat
Bogdan.spd
QUOTE
... pe langa mai multe configuratii de nr supape , arbori cotiti, difera la toate aliajul de constructie al blocului motor

Cred ca dupa supape ai vrut sa mentionezi diferite tipuri de axe cu came ... asta mi s-ar parea mie link-ul logic. Aici intervine ideea unei axe sport (highway) care iti poate oferi un minim de + 10CP. Are insa 3 mari dezavantaje:

- necesita un cip programat special pt profilul ei

- puterea este oferita la turatie mare, iar asta inseamna uzura accentuata si consum crescut

- mersul la relanti va fi neregulat ( oricumva fi marit - in principiu va sta incepand de la minim 1200rpm in functie de axa, putand trece usor de 2000 rpm). Eu unul nu-mi doresc asa ceva biggrin.gif.
bondoo7
interesante parerile de la subiectul asta dar, a facut cineva tuning "adevarat"?, a pus mana pe un motor sa-l desfaca si sa vada in ce limite se poate modifica asa incat sa scoata 10CP din el?, s-a gandit cineva sa citeasca ceva literatura de specialitate (nu pareri de pe situri de genul "parerea mea")? Daca vreti cu adevarat sa faceti tuning trebuie sa stiti un lucru toate motoarele termice de cand s-au inventat si pana in ziua de azi functioneaza pe aceleasi principii deosebirea fiind doar solutiile tehnice aplicate pentru atingerea unui scop. Chestia cu chip-ul computerului e simpla: chip-ul determina cantitatea si calitatea carburatiei si asigura functionarea aprinderii.Deci, dacac-i dai gaz in bot unui motor ori fuge ori crapa dar din asta nu castiga cine stie ce putere. Puterea unui motor este determinata de mai multe componente functionale care trebuie armonizate altfel rezultatul este nesatisfacator. ca regula orice crestere de putere la un motor peste parametrii proiectati duce la o durata de viata mai mica, iar cum calitatea in Ro o stim si cum romanul are timp de pierdut in service .........
Bogdan.spd
QUOTE
interesante parerile de la subiectul asta dar, a facut cineva tuning \"adevarat\"?, a pus mana pe un motor sa-l desfaca si sa vada in ce limite se poate modifica asa incat sa scoata 10CP din el?, s-a gandit cineva sa citeasca ceva literatura de specialitate (nu pareri de pe situri de genul \"parerea mea\")? Daca vreti cu adevarat sa faceti tuning trebuie sa stiti un lucru toate motoarele termice de cand s-au inventat si pana in ziua de azi functioneaza pe aceleasi principii deosebirea fiind doar solutiile tehnice aplicate pentru atingerea unui scop. Chestia cu chip-ul computerului e simpla: chip-ul determina cantitatea si calitatea carburatiei si asigura functionarea aprinderii.Deci, dacac-i dai gaz in bot unui motor ori fuge ori crapa dar din asta nu castiga cine stie ce putere. Puterea unui motor este determinata de mai multe componente functionale care trebuie armonizate altfel rezultatul este nesatisfacator. ca regula orice crestere de putere la un motor peste parametrii proiectati duce la o durata de viata mai mica, iar cum calitatea in Ro o stim si cum romanul are timp de pierdut in service .........

Interesant punct de vedere. Eu am pornit asa: Am schimbat la motor cipul dupa care am inceput sa-mi fac niste calcule. Nu te mai plictisesc cu amanunte gen studiere DSN desfacuta complet, care avea un motoras Alpine la vreo 120CP, rampa frontala cu 4 carburatoare maricele (crede-ma e mai interesant decat motorul DSN cu 8V) .... as trece la concluzia la care am ajuns eu. Daca vrei putere la DSN poti face urmatoarea smecherie: pastrezi blocul (RAR...) iar restul pui de la 16 V, dar cu cip modificat, filtru, toba (urmand modificari la trenul de rulare, suspensie, ranforsari) Asta ar fi urmatorul pas la mine. Daca ai Nova ar merita sa montezi o chiuloasa cu/fara turbo sau sa bagi un Alpine cu totul. Asta ar fi asa de surpriza pentru o D(S)N. Daca vrei real power si te tine iti recomand sa studiezi un tuning indigen la un Cielo http://www.autostop.home.ro/auto/daewoo.htm, eventual sa mergi la o cursa sa vezi ce masini face.

Apropo tu ce modificari ai facut? (nu ma refer la reglari ale componentelor originale - "parerea mea" este ca poti vorbi despre tuning atunci cand te apuci sa schimbi diverse piese cu unele proiectate pentru alte performante, nu cand dai gaura cu bormasina intr-un jigler).
bzip2
QUOTE


[...]

- necesita un cip programat special pt profilul ei

- puterea este oferita la turatie mare, iar asta inseamna uzura accentuata si consum crescut

- mersul la relanti va fi neregulat ( oricumva fi marit - in principiu va sta incepand de la minim 1200rpm in functie de axa, putand trece usor de 2000 rpm). Eu unul nu-mi doresc asa ceva  :D.


Bogdane, ai uitat un plus (avantaj in afara de putere):

urca in ture de te-nbolnaveste... si poti s-o tii pe la inceputul zonei rosii a turometrului icon_twisted.gif .... mda, dar asta nu e motor de masina de mers la servici...

Ah, si mai castigi si din usurarea unor componente motor - volanta ..(prin slefuire si alte procedee etc.) pt. a micsora inertia...
dragOn
"Parerea mea" la toata discutia:

legat de motor E7J: pentru 1.4, gandit pe la mijlocul anilor, 75 CP, chiar un pic trasi de par, fata de 60 si ceva ai lu E6J, acelasi motor pe carburatie e o chestie destul de buna!

legat de Chip: probabil ca are avantaje si dezavantaje, eu as merge un pic pe linia dezavantajelor, care mie mi-au sarit un pic in ochi: in primul rand atingerea limitelor maxime care ti se permit atunci cand ai motorul cu chip reduce durata de viata a motorului considerabil, iar problemele in interiorul sau pot aparea mult mai devreme decat era cazul si in al doilea rand, nu cred in povestile cu 20-30 de cai...

Problema cu schimbatul de piese e mai complicat:

punerea de piese special concepute pentru un anumit tip de tratare a motorului este cu totul altceva: supape speciale, axe cu came, chiulase, set, pompa ulei intr-adevar iti fac motorul ce ti-ai dorit: poti face minuni... dar ca orice minune costa, si costa mult. Parerea mea e ca daca esti pasionat te gandesti la ultima varianta, care iti va aduce intr-adevar satisfactie...
GeorgeB
acum parerea mea,

te-ai plictisit de masina pe care o ai dar stii ca daca o vinzi ( devazut ca la o dsn de 6000 euro pierzi cam 1500) pierzi mai bine astia 1500 ii bagi in ea si ai si tu o masina pe gustul tau, cu huse de care vrea muschiul tau, cu ce cas vrea ... ta, si asmd , dar daca vrei senzatii nu-ti iei o nova pe care sa grefezi un alpine , ca e nova totusi , punte spate rigida, fara abs, fara servo, fara mai nimic considerat acum un mninim de decenta, vrei sa modifici o masina iti iei si tu un golf iii ii bagi un vr6 si mai vorbim , dsn e facuta ca sa fie usor de intretinut, si dpv al costurilor de intretinere e muuuult mai jos fata de suratele fie vestice, si mai ales fie estice(asia) . intradevar chip+toba+filtru de aer iti schimba masina , insa NU radical, si mai ales motorul trebuie lasat sa se rodeze , vrei putere rapid : nimic mai simplu rade vreo 3mm din ciuloasa si roagate sa nu-ti sara pistoanele la 5000 ture (in cazul dsn) , usureaza axa cu came, scoate catalizatorul, scoate tobele , pune un turbo, cu intercooler, foloseste numai benzina +98 d'aia de 25500 litru, sa va vad daca ii mai da careva in goarna cand face plinul 1.500.000, si o sa vedeti ca motorul nu rezista mai mult de 500 km , nu 500 de mii ci cinci sute, ganditiva da motorul de dsn nu e facut sa fie alergat, e un motor de entry level , e un motor care trebuie sa tina cu casa , iar dsn pe partea de mecanica nu e tocmai buna de raliu, nu spun ca daca vrei sa o alergi nu poti, ba poti, franele bunicele , suspensia mai bunicica, dar ati mers macar cu un golf iv, sau cu o masina din ultima generatie gen opel vectra c , cu suspensii independente pe toate rotile , din standard cu cauciucuri 215 55 r17 , sa vedeti la o masina de 1600kg stabilitate in viraja si plecari de pe loc, o masina pt viteza de asemenea trebuie sa aiba un coeficient aerodinamic scazut, tot acelasi exemplku 0.28cx pentru vectra, la dacia supernova nici nu stiu cat, e, dar daca va loveste unul cum mi s-a intamplat mie in noaptea de a ul nou, in fata portii ce faci daca ai un opel, nu ca-ti vine sa te impusti, asa la dacie repari, mori de ciuda, dar repari usor si mai ales ieftin, si nu tot aici ajungem daca aveam bani am fi avut si noi un type-r de 200 de cai din motor aspirat de 2l nu 75 cp din 1.4 , tot aspirat, sau un s2000, sau cine stie ce, in concluzie, parerea mea, motorul asta e facut sa tina cu casa, nu sa fie alergat, un motor de 1.4 nu e conceput decat sa te duca de la a la b , nu de la a la b in t timp.
GeorgeB
multumesc , multumesc, ma apucase spiritul creator azi noapte.

sunt de acord cu tine.

nu e facuta pt tuning.

atunci cand o sa arate a masina, o sa mai vorbim.

parerea mea.

si acum , dupa mine e facuta sa te poarte , asa cum am mai spus, de la a la b, nu de la a la b in t timp.

multumesc biggrin.gif
bondoo7
PT BOGDAN.SPD



Vad ca esti cunoscator si o sa-ti raspund deschis: nu am facut la DSN tuning de nici o culoare pt ca nu e nimic de facut (daca dai bani numai pt a arata mai bine la fatada nu merita, iar daca te muncesti sa faci ceva la motor banii cheltuiti nu aduc rezultate valabile). Chestia asta cu tuningul la DSN, atat cat motorul este proiectat pt buzunare subtiri, nu prea vad sa aiba sens. Ca veni vorba de tuning sunt de acord cu tine - ia un motor mai vechi si "scoate untul din el", eu am inceput cu 1300 (rabotat chiulasa, schimbat ax came, schimbat carburator - pus dublu corp Niva) rezultatul a fost spectaculos (ca si consumul de benzina). Au mai fost si alte modificari dar nu e timpul de povesti. ca veni vorba de reparatii unde se poate gasi totusi manualul de reparatii DSN?????????????
GeorgeB
m-am gandit, nu stiu daca o sa apreciati , sa va arat un tuning mai special ...

este un golf I modificat mai complet...
miki
Apropo de tunning, ce ziceti de adaptarea la acest motor a unei chiuloase de la motorul de clio 16v, bineinteles si modificara chip-ului?
Bogdan.spd
QUOTE
Apropo de tunning, ce ziceti de adaptarea la acest motor a unei chiuloase de la motorul de clio 16v, bineinteles si modificara chip-ului?

Pai da-ti si tu cu parerea ca ideea s-a fumat cu vreo 8 mesaje mai sus. biggrin.gif

Ai putea spune ceva de genul: 16V, or presupune doar chiuloasa si cipul? o fi vorba de 1 / 2 axe? o merge ECU de pe DSN modificat? Sau, S-ar putea sa coste intre 1000-1500 EURO dar ... pare a fi cea mai eleganta solutie pt DSN, rezistenta caroseriei ... iar 100 CP duc usor 900 kg 173.gif
Bogdan.spd
QUOTE
PT BOGDAN.SPD



Vad ca esti cunoscator si o sa-ti raspund deschis:      nu am facut la DSN tuning de nici o culoare pt ca nu e nimic de facut (daca dai bani numai pt a arata mai bine la fatada nu merita, iar daca te muncesti sa faci ceva la motor banii cheltuiti nu aduc rezultate valabile). Chestia asta cu tuningul la DSN, atat cat motorul este proiectat pt buzunare subtiri, nu prea vad sa aiba sens. Ca veni vorba de tuning sunt de acord cu tine - ia un motor mai vechi si \"scoate untul din el\", eu am inceput cu 1300 (rabotat chiulasa, schimbat ax came, schimbat carburator - pus dublu corp Niva) rezultatul a fost spectaculos (ca si consumul de benzina). Au mai fost si alte modificari dar nu e timpul de povesti.        ca veni vorba de reparatii unde se poate gasi totusi manualul de reparatii DSN?????????????


Eu zic ca la DSN unele investitii merita:

- geamuri electrice fata

- dublarea stratului de antifon

- schimbarea gumelor cu unele de calitate, pe 175 70 R13

- alarma suplimentara cu soc si perimetru int+ext

- deschidere electrica portbagaj

- dublarea izolarii fonice (strat suplimentar sub mocheta si in plafon)

- reglaje habitaclu ... eliminare zgomote, batai ...

- masticare pt oprire infiltratii apa

- schimbarea cartoanelor originale cu niste boxe de bun simt, o cotiera, o scrumiera spate, niste becuri ca lumea 55/60 etc....

Toate astea nu tin de tuning ci de un plus de confort care e usor de implementat.

In schimb:

- niste praguri si lamele bari, nu poti sa zici ca te ajuta, ca oricum in principiu tu stai in interior smile.gif poate doar ca lasa mai putin aer sa intre pe sub masina ...

- un linie audio beton, nu iti ofera numai zgomot ci si claritate si sunet ...

- o grila radiator modificata, poate nu te incanta dar lasa mai mult aer inspre motor vara ...

- niste amortizoare mai tari te fac sa te simti mai sigur in curbe chiar daca par inconfortabile ...

- un cip modificat cu cap iti da un plus de putere la regim normal de turatii si nu iti influenteaza viata motorului ...

- o toba sport, un filtru de aer/ kit sport, 16V icon_twisted.gif ....

Tuningul serios presupune pasiune pt modificarea caracteristicilor de serie si un pic de nebunie... timpul petrecut cu masina si banii cheltuiti sunt aspecte care privesc fiecare individ in parte si sunt strans legate de asteptarile fiecaruia.

Iar despre priceperea mea, crede-ma ca pe o scara de la 1 la 10, Liviu (BC 77 LIV) se situeaza undeva intre 9-10 in ceea ce priveste partea de imbunatatiri si idei privind D(S)N dailly problems ... pe cand eu nu cred ca depasesc un 2 , in ceea ce priveste tuningul 256.gif

Legat de manual (pe CD) fa-ti un drum prin Buc sau vorbeste cu un prieten care trece prin zona si da-mi de stire prin mail.

Bafta!
Liviu
Iti multumesc foarte mult pentru aprecieri ... dar nu cred ca chiar intre 9 si 10 .. mai bine trece-ma pe la 7 smile.gif ... serios acuma .. nu le merit .. mai inati sa "rezolv" cateva DSN-uri sau sa le rezolve altii pe baza experientelor mele si apoi mai vedem noi smile.gif.

BTW: Nu am mai facut nik la masinuta de ceva timp si se pare ca nici nu mai are nevoie de ceva smile.gif
bondoo7
chestia cu rezolvarea confortului la DSN mi se pare de bun simt pt ca e o DACIA, in ce priveste motorul insa cred ca un KIT SPORT de la mama lui ar fi cel mai indicat daca ai banii necesari. Am vazut VW broasca cu kit sport (biturbo) original si ......... fara comentarii. De fapt eu sunt multumit cu motorul asta, nici nu ma asteptam la altceva cand am cumparat masina, singurul lucru care mi-ar fi placut este ca in depasiri sa poata "lua" mai din scurt, dar fata de o 1310 e mult mai bine.



in legatura cu manualul sunt dispus sa-ti platesc cheltuielile de fabricare 1 buc CD + taxe postale + ce taxe mai vrei tu si daca poti trimite-l prin posta romana
dnv
Bogdan,...



poti te rog sa imi faci si mie o copie la acel manual de reparatii?

sau poate ne si intalnim, eu fiind din Bucuresti.

Si ca sa fie castigul de ambele parti,...as putea sa te ajut si eu cu ceva,..

Am un catalog cu piesele de schimb pt SuperNova,...care cuprinde si plansele grafice cu asamblarea acestora.



smile.gif
Bogdan.spd
Dragoane parca zicea cineva pe aici, nu stiu cine laugh.gif ca esti moderator ... Ce facem cu off topicurile? 124.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.